• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: Cięcia w komunikacji to strzał we własną stopę

Józef
26 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Mniej kursów to mniejsze zainteresowanie komunikacją publiczną i kolejny spadek przychodów. Czy to nie błędne koło? Mniej kursów to mniejsze zainteresowanie komunikacją publiczną i kolejny spadek przychodów. Czy to nie błędne koło?

- W styczniu w Gdyni wprowadzono do ruchu aż 30 fabrycznie nowych autobusów, dofinansowanych przez UE - aby zwiększyć znaczenie komunikacji miejskiej. Już dwa miesiące później redukuje się kursy w rozkładach jazdy. Czy ZKM naprawdę nie boi się, że UE każe zwrócić pieniądze przekazane na rozwój transportu publicznego? Gdyż tego rozwoju w praktyce nie ma. Chwilę po przecięciu wstęg przy wprowadzaniu nowych autobusów, mamy zamach na komunikację miejską w naszym mieście - pisze nasz czytelnik, pan Józef.



Wierzysz, że Gdynia wspiera transport publiczny?

W środę, 25 marca, ujawniliśmy, że ZKM w Gdyni ogranicza kursowanie na wielu liniach, ponieważ miasto o 3 mln zł zmniejszyło wydatki na komunikację miejską. Nasz artykuł wywołał duże emocje, ponieważ skala cięć zaskoczyła mieszkańców.

Po publikacji artykułu otrzymaliśmy wiele maili od czytelników. Publikujemy jeden z nich, w którym pan Józef (nazwisko znane redakcji) zastanawia się nad konsekwencjami takich cięć.

Oto jego spostrzeżenia

Piszę do państwa jako rodowity gdynianin, głęboko poruszony niebywałymi zmianami, jakie mają obecnie miejsce w komunikacji miejskiej w Gdyni. Jestem przedstawicielem tej grupy obywateli, która słucha przekazu władz miasta i w codziennych podróżach korzysta głównie z transportu publicznego, świadomie rezygnując ze stresu związanego z podróżą samochodem. Jestem jednak głęboko przerażony obłudą i jednocześnie odwagą oraz nonszalancją władz miasta, które w styczniu chełpiły się wprowadzeniem do ruchu aż 30 fabrycznie nowych autobusów dofinansowanych przez UE, aby zwiększyć znaczenie komunikacji miejskiej w przewozach, już dwa miesiące później bezdusznie redukując kursy w rozkładach jazdy. Wygląda to na kpinę z Unii Europejskiej!

Czy doświadczenie z lotniskiem w Kosakowie nie nauczyło władz miasta pokory wobec instytucji wspierających rozwój Gdyni? O ile jednak lotnisko można uznać za fanaberię dotyczącą elit, o tyle gmeranie w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej dotkliwie odczują już szerokie rzesze mieszkańców naszego miasta.

Z tekstu w Trojmiasto.pl wynika, że jedyną przyczyną tak drastycznych cięć - przypomnę, że już kolejnych - jest chęć zaoszczędzenia 3 milionów zł. Z innych artykułów wiem, że autobusy i remonty przystanków UE dofinansowała kwotą kilkudziesięciu milionów zł. A więc tłumaczenie zmian koniecznością oszczędności wygląda jak kolejna zabawa miasta Gdyni z instytucjami UE w granie sobie na nosie. Jak pokazuje decyzja o zwrocie 100 mln zł - zabawa bardzo ryzykowna.

Jestem w dojrzałym wieku, dość często odwiedzam ulicę Witomińską. Najczęściej korzystałem z linii 190. Warunki podróży nie były już komfortowe, często w autobusach był tłok. Zdaję sobie sprawę, że część pasażerów nie płaciła za przejazd, ale przecież płaci za nich miasto - finansując ulgi, albo prawa do przejazdów bezpłatnych. Przeprowadzona niemalże likwidacja linii 190 w niektórych porach to zmuszanie pasażerów do podróży w bydlęcych warunkach, urągających godności ludzi.

Kolejna bulwersująca sprawa to zmiany na liniach obsługujących najmłodsze i ciągle rozwijające się dzielnice naszego miasta. Chcąc odwiedzić np. w sobotę dzieci mieszkające na osiedlu Sokółka, będę miał do dyspozycji tylko linię 147 z o wiele mniejszą liczbą kursów, niż w dzisiejszym rozkładzie jazdy na liniach 147 i 160. Czy ZKM naprawdę nie boi się, że UE każe zwrócić pieniądze przekazane Gdyni na rozwój transportu publicznego? Gdyż tego rozwoju w praktyce nie ma.

Chwilę po przecięciu wstęg przy wprowadzaniu nowych autobusów mamy prawdziwy zamach na komunikację miejską w naszym mieście. Nie mogę zrozumieć dlaczego w Gdańsku i innych miastach w naszym kraju można rozwijać transport publiczny i cieszyć się, że przejmuje coraz więcej ruchu w mieście, podczas gdy w Gdyni stawia się tylko znicze nad trumnami kolejnych linii. Co ciekawe, zmiany wprowadzane są wyjątkowo perfidnie, gdyż nie likwiduje się żadnych linii, tylko na wielu zostawia się po 2-3 kursy dla zmylenia frajerów czyli pasażerów.

Liczę, że mój głos, będący wyrazem opinii wielu mieszkańców Gdyni, dotrze do pana prezydenta, przebijając się przez propagandę ZKM-u, że wciąż wszystko jest ok. Gdyni potrzeba rozwoju. Bardzo cieszyłem się z nowych autobusów, jak większość mieszkańców, ale dziś wiem, że było to zagranie obłudne - dać coś, aby zabrać znacznie więcej. Bardziej wolałbym stare mercedesy i utrzymanie kursów, których już nie będzie od kwietnia.
Józef

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (300) 2 zablokowane

  • Jedno tylko pytanko... (27)

    Na jakiej podstawie Pan Józef pisze, że jego głos jest wyrazem opinii wielu mieszkańców Gdyni?! Wypraszam sobie takie nadużycia

    • 68 450

    • za to ja, jako kierowca, (12)

      będę mówił za miliony

      • 60 8

      • A wójt Szemudu w weekendy i święta nie chce w ogóle autobusów (8)

        Tzn. chce aby kursowały, ale tylko tam gdzie mieszka on, jego teść, albo radni z jego listy. Reszta się nie liczy. Pan Józef nie ma tak źle, bo jakieś kursy mu zostały...

        • 41 9

        • A w Mozambiku... (1)

          Po co tym Szemudem spamujesz pod kolejnym artykułem o komunikacji w Gdyni? Nic nie wnosisz do tematu.

          • 31 8

          • 80% komentarzy nic nie wnosi

            Jest o frustratach gdanskich lub gdynskich. A tobie taki dotyczący stricte komunikacji linii autobusowych obsługiwanych przez ZKM Gdynia przeszkadza? Nie chcesz to nie czytaj. Albo zmień portal.

            • 12 13

        • Wójt (3)

          to wielka "persona" na pipidówce i robi co chce , wszystko po staremu !!!!

          • 16 1

          • Było wybrać kogoś innego. (2)

            • 12 3

            • Tak jak w Gdansku (1)

              Ludzie lemingi

              • 8 11

              • w gdyni ludzie szczury

                • 22 4

        • Szemud w weekendy i święta

          Pomyliłeś komunikację zbiorową z taksówką.

          • 6 2

        • hmm...jak ci utną nogę to też nie masz tak źle

          bo jakaś ci została...

          • 9 0

      • (2)

        Miasto najpierw namawia do jazdy komunikacja miejska, inwestuje w tabor, rozbudowuje siec, a teraz ciecia, ciecia, ciecia. Whats going on?

        • 53 1

        • Liczba pasażerów spadła o 10% (1)

          Dotacja z Gdyni wynosi 76 mln zl
          Może gdyby prąd z Energii nie byl najdroższy w Polsce to cięcia nie byłyby konieczne?

          • 8 20

          • OZE (wiatraki) musza kosztowac

            W innych grupach energetycznych takie instalacje sa sladowe to i cena za energie nizsza.

            • 1 0

    • chyba narcyzie (1)

      nie pomyślałeś że wypowiada się za Ciebie,co?
      Józef ma rację. Czy tak trudno sprawdzić frekwencję i dołożyć kursów tam gdzie autobusy jeżdżą przepełnione? Oszczędności poszukajcie gdzie indziej.

      • 54 4

      • Dla ciebie Pan Józef

        • 24 6

    • Wyrazem mojej opinii jest. A myślę, ze jest nas więcej.

      • 22 2

    • Nie podoba się, to do taxówek!

      • 4 26

    • Pan Józef wyraźnie napisał, że liczy że jego głos będzie wyrazem opinii innych (1)

      Także tego, nie rób scen.

      • 28 2

      • Czytanie ze zrozumieniem...

        Po pierwsze, do autora wątku, Pan Józef nie napisał, że jego list jest wyrazem opinii wszystkich mieszkańców. To, że ktoś się z nim nie zgadza nie oznacza jeszcze, że brakuje osób, by podzielać pogląd Pana Józefa. Dlatego ma prawo twierdzić, że to opinia wielu osób.

        Po drugie, do autora komentarza, Pan Józef napisał: "Liczę, że mój głos, _będący_ wyrazem opinii wielu mieszkańców Gdyni (...)". Nie "Liczę, że mój głos _będzie_ wyrazem opinii (...)".

        Po trzecie, do innych - nie macie wrażenia, że czytanie ze zrozumieniem zanika? Społeczeństwo najwidoczniej nam idiocieje... -_-

        • 3 1

    • Nie napisał przecież "wszystkich mieszkańców" wiec nie wiem o co się burzysz.

      • 13 2

    • (1)

      Pan Józef to zapewne Pisior :)

      • 0 31

      • Skoro "Pan"...

        ... to zapewne pisiorka ma... :P żeby nie być gołosłownym, przytoczę tu pewne liczby : jest po 40, 17dł. / 5 obwód

        • 4 0

    • na takiej podstawie że pan Józek korzysta z komunikacji i jest wyrazicielem opinii współpasażerów

      ...w przeciwieńswie do ciebie 'rurkarzu' w służbowej fabii

      • 22 1

    • 182 (1)

      Likwidacja linii 182 w soboty. Między godziną 8 a 17 brak połączenia z Obłuża do centrum Gdynii (128, jedzie na około czas przejazdu nie do przyjęcia, 109 odjeżdża z przystanku oddalonego o ok kilometr, jazda przez morską też wydłuża czas przejazdu). Natomiast po 17 zaczyna kursować 282 z częstotliwością co 20 minut. Paranoja.

      • 14 1

      • Masz 141, 150, 152, 109, 209,....

        • 1 12

    • G..o mnie obchodzi - rowniez jako gdynianina - co sobie wypraszasz, a co nie.

      • 0 3

    • przecież nie napisał "wszystkich", więc co masz do wypraszania?

      a jak prezydent składa kondolencje w naszym imieniu, to też oprotestujemy, że nas nie pytał?

      • 1 0

  • Brawo Józek. (14)

    • 248 15

    • Wyborcy !!!!! (3)

      Głosowaliście na Szczurka to teraz cisza !!!! Rada miasta obcięła dofinansowanie ma ważniejsze sprawy !!!

      • 40 3

      • Obcielam bo frekwencja spadła o 10 %

        A przycielam tylko o 4%.

        • 6 2

      • Ty nie glosowales?

        • 3 0

      • W następnych wyborach głosujemy na Jozka

        Wreszcie Gdynia bedzie miała porządnego gospodarza, a nie megalomana

        • 13 2

    • Przecież wybraliście Szczurka (3)

      Tak rządzi Samorządność Grupa Trzymająca Władzę

      Więc o chodzi ?

      • 17 1

      • (2)

        wybraliśmy i nadal będziemy wybierać

        • 8 9

        • Mów za siebie,ja na Szkodnika nie głosowałem (na PiSiora zresztą też nie) (1)

          • 6 2

          • Ja tez nie.

            • 2 1

    • (2)

      Ludzie, przecież te zmiany w rozkładzie są tak naprawdę znikome !!!!

      • 5 12

      • już nie chodzi o te rozkłady a o zasadę, jak dalej pójdzie to zaczną nam pensje w UM obcinać, przez te lotnisko a mówiłam "Wojtek po co ci to lotnisko, przecież jest w Gdańsku wy z Pawłem z jednego kotła, dogadacie się"....

        • 5 3

      • ble

        • 0 2

    • (1)

      Chyba nie będę już tutaj zaglądać. Same pisowskie trolle heh

      • 1 7

      • o jeden leming się znalazł, jest was coraz mniej.

        • 1 1

    • Nie głosować na nich

      • 4 0

  • Absolutnie się z tym artykułem jakiegoś sfrustrowanego kolesia nie zgadzam (17)

    podróżuję codziennie ZKM Gdynia do pracy i jestem bardzo zadowolony z częstotliwości, punktualności, jak i nowych autobusów.

    naprawde nie rozumiem o co mu chodzi?

    i nie jest to żadna propaganda, a moje odczucia i fakty

    • 43 323

    • (4)

      z dniem 2 kwietnia z pewnością straci Pan ten zapał i zadowolenie

      • 62 5

      • (3)

        bo? przeczytaj jakie zmiany beda, to zwykla kosmetyka!!! az dziwne ze to ma dac 3mln oszczednosci, pytanie czemu wczesniej tego nei zrobiono

        • 15 20

        • Oni myślą że miasto dokłada 5 mln rocznie

          A nie 80 mln.

          • 5 0

        • Ciekawa "kosmetyka" skoro wiele linii ma jeździć rzadziej od "polskiego busa" do Warszawy

          • 20 0

        • inne miasta dokładają do km

          a Gdynia obcina ...

          • 4 1

    • Joanno, znamy twoje zdanie. (1)

      naprawdę ;)

      • 28 6

      • O, realny szajsbuk! Pozdrawiam frustratow bez poparcia

        • 5 16

    • chyba jeździsz R-ką kursująca co 5 minut

      To się Tobie nie dziwię

      • 10 0

    • popieram gdynianina, robienie z igły widły

      • 1 10

    • Czytanie ze zrozumieniem to sztuka

      • 4 0

    • wystarczy czytać ze zrozumieniem a wszystko jest jasne

      • 0 0

    • czytanie ze zrozumieniem pozwoli zrozumieć tekst

      • 0 0

    • nie zgadzasz się??

      gdynianin - pewnie pracujesz w UM że tak słodzisz gryzoniowi. Nie macie w pracy szafy z magnetofonem ??

      • 7 1

    • Po ile wierszówka w kominikacji miejskiej w Gdyni ????

      • 2 0

    • A ja się zgadzam.

      Też jeżdżę codziennie do pracy i z powrotem i wkurza mnie:
      -niepunktualność (K lub X to po prostu porażka)
      -tablice na przystankach, które pokazują bzdury
      -stare graty bez klimatyzacji lub z wyłączoną klimatyzacją podczas letnich upałów
      -stare graty z dziurami dookoła drzwi, przez które zimą śnieg wpada do środka
      -tłok w autobusach niektórych linii
      -oraz to, że autobusy nieraz jeżdżą stadami ( na przykład w stronę Klifu jadą 4 autobusy i trajtki niemal razem, w stronę Karwin i Dąbrowy przez 20 minut nic)
      -że o wszelkiej maści menelach śmierdzących na odległość nie wspomnę.
      Szanowni Państwo z UM, jak się chce zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji miejskiej, to trzeba się trochę postarać, samo chwalenie się nowym taborem w prasie nie wystarczy.

      • 7 0

    • Jakbyś zrozumiał tekst artykułu ale widać to dla ciebie za trudne to chodzi o ciecia które będą dopiero od 1 Kwietnia wtedy zmienisz zdanie

      • 0 0

    • Nie rozumiem problemu

      Dojeżdżam do szkoły min. wspomnianym wyżej 147 właśnie z Sokółki i nadal zgadzam się z tym, że komunikacja w Gdyni jest dobra. Jak na ironię, jadę aż do Gdańska, więc również dosyć często korzystam z tamtejszej komunikacji, która NIE MA PORÓWANIA Z GDYNIA. No ale cóż, zawsze znajdzie się powód do narzekania...

      • 0 0

  • 171 (38)

    171 same rzęchy i zawsze się spózniają!

    • 82 11

    • Bo 171 jest pod kontrolą Gdanska (12)

      90% trasy ma w Gdansku

      • 15 21

      • (2)

        A następne 9% w Tusku.

        • 7 9

        • Młody Tusk mieszka w Bojanie, tam 171 nie dociera

          • 7 3

        • Chyba w Pułtusku.

          • 0 0

      • Skąd minus? Nie znasz trasy 171 to sobie sprawdź a nie minusuj (1)

        • 3 4

        • Bo związek prędkości ruchu kołowego z podziałem administracyjnym kraju nie jest naukowo udowodniony?

          • 2 2

      • ale obsługiwany gdyńskim syfiastym taborem (6)

        a kierowcy sprzedają gdyńskie syfiaste karnety, nawet nie mozna kupić u kierowcy biletu godzinnego tylko na jeden przejazd.

        • 20 4

        • Taaak? (5)

          Ja tam na boku widzę ZTM Gdańsk. Autobusy są czerwone, a gdyńskie przecież niebieskie

          • 11 9

          • Na stronie Gdańskiego ZTM'u jest wprost napisane, że linię na spółkę obsługują: (4)

            PKM Gdynia i Warbus.

            Gdańsk ją tylko utrzymuje w większości.

            • 15 1

            • Warbus to na zlecenie Gdanska (3)

              Na wwwczytamy: Oferty Warbus sp. z o.o. zostały wybrane jako najlepsze do wykonywania przewozów dla mieszkańców miasta Gdańska oraz Sopotu ,gmin Lesznowola k. Warszawy oraz gmin Murowana Goślina i Oborniki k.Poznania . Wszystkie przewozy wykonujemy nowym taborem ,dzięki temu podróżowanie z nami odbywa się w komfortowych i bezpiecznych warunkach.

              • 0 1

              • Czyli połowa kursów na tej linii obsługiwna jest jak należy. (1)

                A co z Gdyńską połową?

                • 3 1

              • Kto mówi, że połowa?

                Ja widzę tylko czerwone autobusy 171. Same gdańskie rzęchy

                • 3 11

              • widze Gdynie

                bo do KAZDEGO pojazdu do jakiego wsiadam, to niskopodlogowy.

                Informacja dla ciebie gdan-szcaninie: Gdy jade nowym, pachnacym, eko busem,. to ty jedziesz konstalem 105n wyprodukowanym w latach 70


                To juz mowi samo za siebie, blisko 40 lat (dowod? polecam strone przewoznika w danzig)



                Gdy ja, jako mieszkaniec Gdyni dostaje nowy pojazd, to ty dostajesz helmuty, czyli to co teraz jest sciagane z niemiec, byly wybory, dostaliscie 5 pesa duo, 5 pojazdow na 11 linii. woooow.

                Ale jestes prawdziwym gdanszczaninem (mam nadzieje), wiec jezdzij helmutem spiewajac dojczland dojczland abuber lala :)

                • 1 0

    • Spółka Warbus linię 171 obsługuje Solarisami Urbino 18 (przegubowe) i tylko nimi, chyba że ma awarię to od wielkiego dzwona (13)

      A czym Gdynia obsługuje tę linię? Bo ja na ogół widzę niebiesko-białego starego neoplana N4021!!! My to chociaż nasze neoplany kupiliśmy w Niemczech, wasze są wątpliwej jakości z Bolechowa! Co jak co ale w Gdańsku jest dużo kupionych jako nowe, tylko 40szt przegubów i 30 krótkich mercedesów jest sprowadzone zza Odry! 58 - autobusów przegubowych od nowości (2501-2503 - MAN NG313, 2504-2547 - Solaris U18; 2641-2652 - MB Conecto G; 2001-2015 - MB O405N pierwsze niskopodłowce w Polsce; 2016-2038 - Neoplan N4016 pierwsze autobusy z klimatyzacją w Polsce, 2039-2042 oraz 2067-2099 i 2800-2006 Solaris Urbino 12 potem mamy 2043-2066 MAN NL2x3 i na końcu 2728-2737 MB Conecto LF), a Gdynia większość trupy, ba nawet niektóre mają jeszcze stare tablice z dykty!!!

      • 16 9

      • (10)

        Jak woziłeś tyłek Ikarusami i Jelczami to Gdynia miała juz 60 nowych krótkich Mercedesów oraz kilka długich Neoplanow. Ty zaś zimą marzłeś w tych Ukarach i Jelczach i tak było przez wiele lat. Tak wiec milcz.

        • 11 12

        • taaa (5)

          A teraz te super 60 pseudo merców trzeba złomować bo to żadne merce były tylko jelczo złomy z etykietą merca. Prawdziwe niemieckie merce z tych czasów jeszcze sobie spokojnie jeżdżą i do złomowania im daleko. No ale to Gdynia - tam zawsze robią coś pod publiczkę i jak wtedy chcieli być miastem z najnowocześniejszymi busami to potem zostali ze złomem.

          • 10 5

          • (4)

            Człowieku czy ty wiesz co piszesz??? Te Merce są od 1994 roku i dość się już wysłużyły. To Gdynia miała w naszej aglomeracji najnowocześniejszy tabor a i nawet i jeden z nowszych w Polsce. Jak Gdańsk miał same Ikarusy i Jelcze to po Gdyni jeździły same nowe (fabrycznie) i używane. Logiczne jest więc że obecnie po 20 latach tabor się zestarzał ale jest wymieniany. Nie porównuj Gdańska do Gdyni bo w Gdańsku nowy tabor jest raptem od kilku lat. Jak Gdynia powymienia flotę co już się rozpoczęło sytuacja odwróci się za 10 lat i to w Gdańsku będzie jak teraz w Gdyni.

            • 4 7

            • Nie wiem co palisz, ale dobrze na ciebie nie działa!!! (2)

              1994 - do Gdańska przyjeżdżają niskopodłogowe MB O405N prosto z fabryki Mercedesa z Niemiec
              1995 - do Gdyni przyjeżdżają niskopodłogowe Jelcz 122MB na nadwoziu MB O405N z fabryki w Jelczu-Laskowicach

              Po prostu kupiliście dziadostwo, które już złomujecie, a tymczasem w Gdańsku te z 1994roku jeżdżą do dziś po za drobnymi wyjątkami natury motoryzacyjnej. I się dalej licytujcie tylko nie zapominajcie że Gdańsk jest ponad 3 razy większy i musi mieć minimum 2-3 razy większą flotę

              • 7 4

              • 3 razy brudniejszy

                a nie większy. Sprawdź chociaż w Wikipedii zanim napiszesz bzdury.

                • 0 0

              • cokolwiek powieszz n

                nie oszczedzalismy, mamy bogatsze o405-tki, chociazby o ilosc drzwi. A w Gdyni dawno juz ikarusow nie bylo, gdy ty sie blazniles nimi w gdansku. Boli, ale ma bolec, Pan Olgierd W. zapewni ci bolaczke jeszcze na dlugie lata, a w tym czasie czytaj tabliczke znamionowa w swojej komunikacji miejskiej z napiseam " PRODUKCJA 1977". Buahaaaahaaa

                • 0 0

            • Było, było, było ...

              Była Cegielska. Teraz jest Szczur i jego super rządy ze 130% poparciem.

              • 7 3

        • No nie, Gdańsk miał pierwszy niskopodłogowe. (2)

          Gdynia była druga.

          • 9 3

          • (1)

            To chyba żart?

            • 1 6

            • Nie fakt.

              W Gdańsku jeżdżą od 1994 a Gdyni od 1995.
              Fakt, Gdynia skończyła szybciej wymieniać 50% floty, bo miała mniejszą.
              Ale do 100% też Gdańsk dobił o dwa lata szybciej.

              • 1 0

        • A Włocławek był siedzibą biskupa, ale nie zmienia to faktu,że obecnie jest dziurą ;)

          • 8 0

      • Dobrze się czujesz? (1)

        Droga, która pokonuje linia 171 nie jest najlepszej jakosci, wiec szkoda puszczac na taka linie najnowsze autobusy, ktore szybko mogą doznać licznych usterek. Warbus jest prywaciarzem, posiadającym we flocie tylko Solarisy, szkoda ich na tej linii. PKM jest w Gdyni przewoźnikiem komunalnym, ktory jest w posiadaniu różnych marek autobusów. Aby najnowszy tabor funkcjonował jak najdłużej, logicznym jest, że najlepszym rozwiązaniem jest puszczanie na te trasę autobusy starszych roczników, typu N4021TD czy O405GN2.
        Byłeś ostatnio w ogóle w Gdyni? Ostatni raz widziałem tam kursowy autobus "z dyktą" ponad 8 lat temu, mianowicie O405G na popołudniowym dodatku. Tak więc polecam się przejechać i zobaczyc jak wiele się zmieniło, jak gniłeś sobie w swoim Gdańsku. Poza tym, tureckie MB Conecto mogą się schować przy niemieckich MB Citaro. Na koniec dodam, iż ZKM Gdynia wzbogaciło się na poczatku tego roku o 30 nówek-solówek (PKM: 15x MAN Lion's City, PKA: 15x Solaris Urbino).

        • 2 6

        • Warbus jest na przetargu i miał warunek rocznik wozów 2009 i koniec a PKM ma na 171 brygady z powierzenia więc mają w d... jakość taboru, stąd np na R w niedzielę PKM osmiela się wypuszczać te neoplanowe złomy z 1998 roku bo też jako komunalni mają swoje brygady nadane z urzędu a PKS Wejherowo na R też z przetargu ma wymóg rocznika na całodziennych brygadach 2009 tylko dodatki w dni powszednie mogą być starsze dlatego muszą kupować nowe Mercedesy Citaro itd jak chcą się utrzymać na tej linii

          • 2 0

    • Jak będę likwidował ostatni kurs na ostatniej linii autobusowej w Gdyni (4)

      też proszę napisać "aaaa w Gdańsku rzęchy jeżdżą" :)

      • 14 2

      • Apokalipsa nas czeka likwidacja komunikacji (1)

        Ludzie bijcie w dzwony!!! Komuno wróć!!!

        • 6 4

        • chcecie porządną komunikacje w Gdyni?
          to obalcie władze....

          • 0 0

      • Dodałbym jeszcze apokalipsę Upadku portu w Gdyni, często powtarzaną w komentarzach. (1)

        • 2 1

        • A przecież ma być zastąpiony strefą prestiżu.

          • 0 0

    • (2)

      Bo 171 to hybrydowe dziwadło, w które ładuje się ta cała Gdynia nie wiadomo, po co. Tak samo co w Gdańsku robi dziwadło "G".

      • 3 3

      • Temu, że masa ludzi z Dobrąwy i okoli dojeżdża nią do pracy w Gdańsku. (1)

        Konkretnie do Oliwy a potem albo do biurowców na Przymorzu albo gdzieś dalej.

        • 6 1

        • A Osowa jeździ na targowisko na Dąbrowie

          • 1 1

    • Spóźniają się ? Nie przypadkiem przez rondo w Chwaszczynie ?

      • 2 0

    • 171

      Co do Taboru na lini 171 to z tego co mi wiadomo to jeżdżą tam również MAN lion's city którym sam osobiście tam jeździłem, a nie tylko Neoplany i MB.

      • 1 0

    • i cuchnie ludzmi.

      ale to juz inna historia:)

      • 0 1

  • Polityka, polityka. (2)

    Pan Józef wyraźnie nie lubi ekipy Szczurka i jego referat jest zwyczajnym politycznym donosem.

    • 21 155

    • łubu dubu.... (1)

      to mówiłem ja

      • 6 0

      • i jeszcze inni mu wtykają szpilki
        to nie ludzie to wilki

        zwłaszcza że wcale nie padało

        • 0 0

  • Ma pan rację panie Józku. (11)

    Ale ma pan za to kolejkę na Kamienną Górę. Wyszomir już się skończył, czas na wietrzenie ZKM.

    • 188 13

    • Sęk w tym, że Pan Józek nie ma pojęcia jak wygląda uchwalanie budżetu (8)

      jednostek miasta. Jako rodowity gdynianin powinien zadać sobie trochę trudu. Proszę zadać pytanie kto obciął ZKM wydatki i będzie Pan w domu Panie Józku.

      • 3 31

      • a co boisz się o pracę (1)

        • 10 2

        • tak

          w PKM

          • 7 0

      • (2)

        Chyba jednak Pan Józef wie. Uchwalanie budżetu to działka Prezydenta Miasta oraz Rady Miasta. A to do władz miasta kieruje Pan Józef swój apel.

        • 19 1

        • Oczywiście, czego dowdem jest to: (1)

          "Liczę, że mój głos, będący wyrazem opinii wielu mieszkańców Gdyni, dotrze do pana prezydenta, przebijając się przez propagandę ZKM-u, że wciąż wszystko jest ok."

          • 7 1

          • No własnie, "dotrze do pana prezydenta". A wcześniej:
            "Jestem jednak głęboko przerażony obłudą i jednocześnie odwagą oraz nonszalancją władz miasta, które w styczniu chełpiły się wprowadzeniem do ruchu aż 30 fabrycznie nowych autobusów dofinansowanych przez UE, aby zwiększyć znaczenie komunikacji miejskiej w przewozach, już dwa miesiące później bezdusznie redukując kursy w rozkładach jazdy"
            oraz:
            "Czy doświadczenie z lotniskiem w Kosakowie nie nauczyło władz miasta pokory wobec instytucji wspierających rozwój Gdyni? O ile jednak lotnisko można uznać za fanaberię dotyczącą elit, o tyle gmeranie w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej dotkliwie odczują już szerokie rzesze mieszkańców naszego miasta."

            • 9 2

      • ZKM lepiej działał, jak nią zarządzał pan Szałucki (2)

        Pan Krzysztof Szałucki to człowiek z klasą i bogatą wiedzą.

        • 8 4

        • Kiedy masz egazamin z diagnozowania? (1)

          Zrób zrzut ekranu i pokaż na egzaminie

          • 7 0

          • ona ma poprawkę

            hi hi sesja poprawkowa trwa Jana dasz radę ...

            • 2 0

    • Oszczędności w gdyńskiej komunikacji miejskiej

      przeczytaj ten artykuł - to miasto obcięło 3mln plna

      • 2 0

    • kolejka do wydatków

      Taaaaa i to za 7 baniek.Postawili gniota z jednym wagonikiem.Powinny być dwa,które by sie wymijały i pracowały wahadłowo.

      • 0 0

  • Słuszna opinia, mniej linii i połączeń to mniejsza ilość pasażerów i robi się błędne koło. (3)

    Ci zarządzający komunikacją to jacyś kompletni amatorzy bez rozumu.

    • 147 12

    • (1)

      głąbie ilość linii zostaje ta sama

      • 1 15

      • liczba

        • 6 0

    • Oszczędności w gdyńskiej komunikacji miejskiej

      przeczytaj ten artykuł na Trojmiasto.pl -

      - Zmiany są spowodowane ograniczeniem o 3 mln zł wydatków na finansowanie zakupu usług komunikacji miejskiej w rocznym planie finansowym ZKM Gdynia - tłumaczy Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM w Gdyni.

      Czytaj więcej na:
      http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Oszczednosci-w-gdynskiej-komunikacji-miejskiej-n88864.html#tri

      • 1 0

  • Tak się dzieje jak panowie urzędnicy, prezydenci, prezesi ZKM itd. tak się rozwinęli emocjonalnie, tak się dofinansowali własnymi pensjami i nagrodami (o innych donacjach nie wspomnę), że w pewnym momencie odlecieli od rzeczywistości. Zapomnieli po co jest komunikacja miejska! Nie po to by kolega z Volvo Polska sprzedał panu prezesowi 50 autobusów! Tylko po to aby mieszkańcy mogli się poruszać po swoim mieście! Basta Panowie !

    • 116 4

  • Dziwne, że redukują uczęszczane linie. (4)

    • 129 7

    • (2)

      które?

      • 5 3

      • no (1)

        te co pisali.

        • 3 4

        • napisali !!!

          • 7 1

    • Jakie uczęszczane ?! Właśnie odwrotnie.

      • 1 5

  • (9)

    Niestety, komunikacja miejska nie ma stopy... zwrotu. Tylko dotacje.

    • 67 4

    • kościerzyna (5)

      ma komunikację darmową. i jakoś ich stać.

      • 5 9

      • (1)

        Nie "darmową", tylko "finansowaną w 100% z podatków".

        • 24 1

        • czyli darmową dla tych co nie płacą podatków. Proste.

          • 2 0

      • (2)

        tylko że w Kościerzynie mają 4 autobusy, a w Gdyni ponad jeździ ok. 200

        • 10 5

        • Liczba mieszkańców i wpływy z podatków też trochę inne (1)

          • 8 1

          • Człowieku, ale w Kościerzynie ta cała "darmowa" komunikacja to jest jedna krótka linia autobusowa z dworca do szpitala. Nawet patrząc proporcjonalnie do liczby mieszkańców, to koszty funkcjonowania tej linii w Kościerzynie są o rzędy wielkości niższe w przeliczeniu na jednego mieszkańca niż w Gdyni czy Gdańsku.

            • 1 1

    • ma i to znacznie większą niż drogi... (2)

      otóż nowe drogi mogą spowodować napływ nowych inwestycji. Mogą ale nie muszą, bo nikt mi nie wmówi że poszerzenie Chwarznieńskiej przełoży się na drastyczne zwiększenie dochodów miasta.

      Tymczasem komunikacja publiczna pomimo iż deficytowa, daje miastu w budżecie spora rubrykę pt. wpływy z biletów, reklam, przewozów specjalnych. Ten niepozorny segment daje miastu wielomilionowy, stały dochód - w przypadku Gdańska marne 130 mln. rocznie! A to z kolei przekłada się na powiększenie możliwości kredytowej miasta. Jak cenna jest ta kasa pokazuje fakt iż nadal nie mamy normalnej, wspólnej taryfy w Trójmieście - scalenie oznaczałoby utratę tych zysków przez miasta, na rzecz jakiejś spółki. Miasta nadal "zarabiałyby " na komunikacji ale w budżecie nie byłoby to rozliczane jako zyski miasta tylko zyski pochodzące z zewnątrz.

      • 3 0

      • (1)

        nawet jesli ta spolka byla ich wlasnoscia? toz ten przychod byl by do podzialu miedzy wlascicieli?...

        gdzie tu haczyk, bo nie kumam...Misia ogladalem, inne Bareizmy tez, mieszkam w 3m, ale nadal nie kumam...

        • 0 0

        • dochód byłby już MZKZG

          a 130 baniek do tyłu pogarsza wskaźniki ekonomiczne budżetu miasta

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Który trójmiejski dealer jest przedstawicielem marki Smart?

 

Najczęściej czytane