- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (234 opinie)
- 2 Paraliż drogowy na północy Gdyni (188 opinii)
- 3 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (4 opinie)
- 4 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 5 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (23 opinie)
Dostawcy: nie mamy gdzie parkować w centrum Gdyni
W sprawie zmian na ul. Starowiejskiej wypowiadają się urzędnicy, kierowcy osobowych aut i piesi. O atencję zaczynają się również dopominać dostawcy i kurierzy, którzy zwracają uwagę na brak miejsc do rozładunku towaru w całym centrum, przez co zmuszeni są do łamania przepisów, co może powodować zagrożenie dla innych uczestników ruchu.
Jest też trzeci punkt widzenia, prezentowany przez kurierów i dostawców, którzy nie tylko na najstarszej ulicy w Gdyni mają problem z zaparkowaniem swoich samochodów tak, by nie blokować ruchu i pieszych. Zgłaszają oni propozycje rozwiązań.
Oto opowieść pana Bartka:
Jestem kurierem i często dostarczam paczki w centrum Gdyni. Podam przykład z jednego dnia, kiedy miałem do dostarczenia kilka paczek do księgarni i do odebrania 15 paczek - wszystkie po 30 kg. Trudno oczekiwać, żebym szukał normalnego miejsca do parkowania o 100-150 metrów dalej przy takiej wadze ładunku. Nie chodzi mi tylko o wygodę dostawców czy kurierów. Jest to też problem miasta.
Wjeżdżając na chodniki niszczymy je, utrudniamy przejście pieszym, stwarzamy zagrożenie kolizją, wyjeżdżając tyłem. Liczymy zawsze na uprzejmość innych kierowców - że zrobią nam miejsce, ale niech ktoś się zagapi i nie zauważy, że cofam - i stłuczka gotowa. A dodatkowo co najmniej kilkunastominutowa blokada ulicy. Wiem, zaraz usłyszę, że łamiemy przepisy, ale pracę jakoś trzeba wykonać.
Wspomnę jeszcze o kolegach dostawcach i kurierach, którzy jeżdżą większymi i cięższymi pojazdami z windą. Niejednokrotnie widzę, jak oni wjeżdżają na chodniki tyłem, w celu ściągnięcia palety, bo pod krawężnik z paletą nie podjadą. Raz widziałem pewnego dostawcę, który szukał miejsca do zaparkowania w celu zdjęcia z auta - jak się później okazało - dwóch palet. Miało to miejsce także na Starowiejskiej.
Po zrobieniu kilku kółek bez skutku zatrzymał się na środku ulicy, tamując ruch na 5-8 minut, zdjął 2 palety i postawił je pomiędzy zaparkowane auta. Następnie zaparkował swoje auto koło wjazdu do szpitala i wrócił. Razem z obsługą sklepu nosili towar ręcznie, przeszkadzając przechodniom.
Co by się stało, gdyby w trakcie rozładunku jechała karetka na sygnale do szpitala? Jest to odcinek drogi dojazdowej do oddziału ratunkowego. Utworzenie np. 4 miejsc (kopert) tylko do rozładunku na ul. Starowiejskiej i innych ważniejszych ulicach w centrum poprawiłoby stan chodników, nastroje pieszych, bezpieczeństwo. Nie wspomnę już o tym, jak bardzo ułatwiłoby to nam pracę oraz zaoszczędziło problemu ze strażą miejską.
Opinie (295) 3 zablokowane
-
2016-03-19 18:04
gdynia to tragedia (23)
Dostawcy nie mają gdzie parkować a to samo tyczy się np obsługi banków lub bankomatów
- 186 40
-
2016-03-19 18:40
(6)
Tak, ale wazne ze jest sciezka na 3maja
- 38 10
-
2016-03-19 20:49
(3)
Samochody dostawcze powinny mieć system startu pionowego.
- 14 0
-
2016-03-19 22:39
(2)
Proste rozwiązanie: nie dostarczamy pod wybrany adres.
Po co łamać prawo i powodować zagrożenie dla innych? Potem wizerunek kurierów cierpi, jako tych co to parkują gdzie chcą, a tak nie jest.- 8 8
-
2016-03-20 11:35
Wizerunek kurierów cierpi głównie z tego powodu, że traktują przesyłkę jak osobistego wroga.
- 7 3
-
2016-03-20 12:15
dziwię się, że takie duże paczki dostarczają osobiście
mieszkam w UK i tu się tego nie robi,
duże gabarytowo i ciężkie paczki odbiera się osobiście w centralach,
nie ma sensu ich wozić po mieście i lawirowac i kombinować,
na pewno kurier nic nie wnosi nigdzie, on nie jest od tego,
od dźwigania i wnoszenia są specjalne firmy
a "biznesy" zgłaszają się do miasta i proszą o znak albo wymalowanie koperty,
proste jak drut.- 7 5
-
2016-03-19 23:09
W tekście jest "Zgłaszają oni (kurierzy) propozycje rozwiązań" - no to gdzie te (1)
propozycje w artykule bo jakoś ani jednej nie widziałem, a mam podobny problem i chętnie bym poznał jakieś dobre rozwiązanie. Na razie skłaniam się do tego, że chyba jednak opłaty są zbyt niskie bo każdy pierdziel do centrum musi autem jechać, a potem ci co mają naprawdę coś ważnego do załatwienia nie mają gdzie postawić auta. Inna sprawa, że jeszcze nigdy nie widziałem tam kolesia od sprawdzania opłat.
- 5 11
-
2016-03-20 07:08
czytaj, a znajdziesz
- 7 0
-
2016-03-19 19:59
A może to idiota w banku wybrał źle miejsce na placówkę banku czy bankomatu? (1)
Trzeba było brać takie z własnym miejscem parkingowym
- 22 20
-
2016-03-20 21:57
Jakiś dyrektor zawinął trochę pieniędzy do kieszeni wybierając taką, a nie inną lokalizację banku. Dlaczego od razu idiota, skoro zarobił?
- 0 0
-
2016-03-19 20:59
A pytanie: jak to rozwiązali na zachodzie? (6)
Dostawy są ok 6-ej. Tak samo jak wywóz śmieci i sprzątanie ulic
- 19 7
-
2016-03-20 09:43
A tymczasem (5)
Najgorsze są opinie ludzi którzy piszą: "Na świecie się udaje tylko w Polsce nie" Świadczą one o tym że tak właściwie nigdzie nie byli na świecie i nie wiedzą jak to jest zorganizowane.
1. Na obrzeżach miast są parkingi typu P+R z komunikacją do centrów
2. W pobliżu centrów miast są parkingi podziemne za ok 2euro /h
3.Parkingi są obok szpitali i urzędów są bezpłatne lub za ok 1 euro za /h
Miejsc parkingowych w miastach jest od groma na dobrą sprawę nie ma problemu ze znalezieniem wolnego .
Ostatnio byłem w Brukseli i bez problemu znalazłem parking w odległości 300 m od starego miasta.
W warunkach Gdyńskich parkingi powinny znajdować się w okolicy sądu , Placu Kaszubskiego i Urzędu miasta i wtedy można myśleć o wyłączeniu Starowiejskiej i Świętojańskiej z ruchu . W innych krajach nie ma problemu z dostawami towaru, bo dostawczaki mogą poruszać się po deptakach.
Żeby nie było że się mądrze sporo jeżdżę po rożnych krajach i rozwiązania są podobne. Generalnie kierowcy nigdzie nie są tak dyskryminowani jak w Polsce.- 15 4
-
2016-03-20 10:21
Jak chcesz budować parkingi podziemne, jak stawka za godz. to max.3 zł? (1)
Nie znajdziesz inwestora, który w to wejdzie, bo zawsze przegra z darmowymi lub tanimi miejscami w strefie parkowania. Masz przykład parkingów pod Batorym, Kwiatkowskim i Placem Grunwaldzkim - wypełnienie czasem tylko przekracza 60%
- 3 0
-
2016-03-20 15:08
I super
Zawsze są miejsca. Pare złotych zakulać i parkować gdzies po krzakach to polska specjalność. A dostawcy mają problem to fakt. Dużo nerwów to kosztuje ale cały nasz kraj to nienawiść wrogość chamstwo i patologie wszelkiej maści. Nawet na parkingu pod kościołem można zebrać wiązanke od pana z wąsem w kapeluszu za to że nie może otwierać drzwi na całą szerokosc przy wysiadaniu... takie buraki sa wszedzie6
- 4 1
-
2016-03-20 11:39
(1)
Typowy Janusz nie skala się pieszym dojściem kilkudziesięciu metrów
- 4 2
-
2016-03-20 12:16
ale o co chodzi?
- 0 0
-
2016-03-20 18:01
chyba cię pogięło
gdyby w Polsce kierowcy byliby dyskryminowani bardziej niż w innych krajach, to liczba samochodów w dużych polskich miastach byłaby w przeliczeniu na 1000 mieszkańców niższa niż np. w Berlinie, gdzie są wysokie opłaty za parkowanie, lub w Londynie, gdzie są opłaty za sam wjazd do centrum.
Jeśli dopuszczenie parkowania samochodów na chodnikach uważasz za dyskryminację, to współczuję. Kierowcy sami sobie gotują ten los: każdy samochód niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu.
W polskich miastach kierowcy są rozpieszczani, a nie dyskryminowani: prawdziwe problemy mają piesi i rowerzyści, dla których w Gdyni wydzielonej infrastruktury jak na lekarstwo.- 0 4
-
2016-03-19 21:57
po primo i tak polska wyskoczyła daleko do przodu bo (4)
dostawy przestały robić ciężarówki w miastach tylko leci to w układzie TIR - ciężarówki - dostawczaki. I już cięzarówki nie robia dostaw w miastach tylko busy. I zrównaliśmy się z Europą. Ale po secundo... owszem, dostawy o 6 rano są realne. Wierzcie, że kurierzy/dostawcy obsługujący firmy by na to poszli bo pracowaliby o połowę czasu mniej. Ale zwyczajnie sklepikarze/firmy by nie poszły na taki układ przy odbiorze towarów. Tak więc mamy sytuacje, gdzie w centrum jest sklep na sklepie, mieszkańcy jeżdżą autami żeby tam robić zakupy/załatwiać sprawy, kurierzy chcą się dostosować a sklepikarze? I tu jest pies pogrzebany - czekają na gotowe, bo oni zapłacili i chcą w swoich godzinach pracy. Tylko rozwiązanie sytuacji dostaw przez miasto może załatwić sprawę. Tylko pamiętajcie, że każdy kij ma dwa końce - bo swoje zamówione meble do domu będziecie odbierać o 6.10 rano. Sąsiedzi będą wniebowzięci.
- 14 3
-
2016-03-19 22:06
nie ma miejsca, nie parkujesz (3)
Proste? I nie interesuje mnie jaki masz biznes w zaparkowaniu tak jak nie domagam się od innych jaki jest mój biznes w zaparkowaniu.
- 9 24
-
2016-03-20 12:17
dokładnie, skep powinien się zglosić do miasta z prośbą o wymalowanie koperty
lub znaku -tylko dla dostawców
- 4 1
-
2016-03-20 18:54
(1)
W takiej sytuacji nie mozesz miec pretensji do kuriera, ktory nie dostarczy ci paczki bo nie mial gdzie zaparkowac.
- 2 0
-
2016-03-21 13:05
zależy jaką masz umowę z firmą kurierską
ale tak, jeśłi masz w umowie, że nie dostarcza cieżkich ani dużych
ani pod dany adres to ok,
to jak się dogadaliście, że nei wiedziałeś, ze nie dostarczają
a jednak zamówiłeś przez nich?- 0 0
-
2016-03-19 22:48
"Gdynia to tragedia" ?
Na szczęście jest tyle możliwości i miejsc na świecie. Nikt nie zmusza nikogo do uczestniczenia w tej tragedii.
- 8 8
-
2016-03-20 22:29
tez jestem zdania, ze gdynie nalezaloby zaorac i zasadzic pataty
sily roboczej do zbierania urobku nie zabrakloby
- 1 1
-
2016-03-19 18:08
jezdze z dostawa kolo urzedu miasta (13)
nigdy nie ma gdzie postawic.oczywiscie 2 miejsca dla niepelnosprawnych.dla dostawcow??zadnego.i biegam nieraz nie dwa z 30kg towarem przez ulice do klienta a jak mam do niego tak z 12 pakunkow po 30 kilo??niekotrzy po prostu w urzedzie miasta Gdyni tylko sa po to oby byc i zgarniac kase
- 175 17
-
2016-03-19 18:21
dokladnie (5)
jezdze tez dostawczakiem.wszedzie tylko drozki dla rowezystow i dla niepelnosprawnych dla dostaw zadnych a to tylko i wylacznie od nas zalezy jak szybko zrobia towar dla potencjalnego klienta.najlepiej dla tych rowerzystow wezcie dajcie cala ulice a dla samochodow skrawek bo taki jest juz trend.na 3 maja bez sensu tez pol drogi zwezyli bo rewery jezdza i zrobili kontra pas.zbudujcie droge rowerowa!!!a nie ucinajcie jezdnie samochodowe dla rowerow!!to samo tyczy sie dostaw.dajcie choc 1 miejsce dla dostawcow przy kazdym sklaepie!!i my sobie juz na pewno poradzimy
- 37 13
-
2016-03-19 20:45
(2)
1 miejsce przy kazdym sklepie? lol:D
- 11 6
-
2016-03-19 23:12
zwłaszcza, że jest więcej sklepów niż miejsc :) (1)
koleś chyba żartował z tym "pomysłem"
- 6 4
-
2016-03-20 12:19
a to już nie jets problem dostawcy tylko właścicieli sklepów
i nie rozumiem, sklep nie ma wejścia od "podwórka" gdzie się dostawy odbywają?
to jak wy tam funkcjonujecie?
przez drzwi frontowe dostarczacie????- 4 0
-
2016-03-19 21:13
Niepelnosprawni (1)
Wiecej niz polowa aut z przywilejem dla niepelnosprawnych wogole ich nie wozi, sa to na lewo pozalatwiane karty lub na kogos w rodzinie. Nieraz widzialem parkujacy samochod na miescu dla niepelnosprawnych oczywiscie z karta, a z samochodu wysiadaja wszyscy zdrowi jak ryba. Dla mnie po czyms takim grzywna i zabranie karty nieodwolalnie. Ci ludzie pownni sie wstydzic tego, ze parkuja sobie samochod, a nie maja osoby tego wymagajacej w samochodzie. Tez mam taka stara dewote na dzielnicy co parkuje swojego zas...go golfa na miejscu dla niepelnosprawnych, bo ma karte na corke, ktora juz dawno z nimi nie mieszka, a ona dalej korzysta z jej niepelnosprawnosci.
- 17 8
-
2016-03-19 22:09
Dokladnie tak jest. Moja tesciowa - urzednik panstwowy, katoliczka ktora do kosciola zasuwa swiatek, piatek i niedziela ale karta niepelnosprawnej za szyba zalatwiona na babcie i sobie parkuje majac innych w powazaniu...
- 12 4
-
2016-03-19 21:01
Weź kredyt, zmień pracę (4)
Za mniej niż 6 tysięcy tylko idioci pracuja
- 14 20
-
2016-03-19 21:35
(3)
Kurdupel zrobił Ci pranie bani, co?
- 13 14
-
2016-03-19 22:21
Kup waść maść (2)
Na ból rzyci. Zapas na kilka lat w hurcie z rabatem
- 9 7
-
2016-03-19 23:14
teraz dokładnie to samo mówi PIS bo nie ma specjalistów informatyków do pracy (1)
w ministerstwie więc przestańcie bredzić. Poza tym Bieńkowska miała na myśli wysokiej klasy specjalistę o kompetencjach, za przeproszeniem ale to prawda, znacznie większych niż większość tu piszących (także siebie mam na myśli, żeby nie było). I teraz okazało się właśnie, że Streżyńska z PIS MÓWI DOKŁADNIE TO SAMO.
- 9 5
-
2016-03-20 06:15
Sowa. Bienkowska się nabijala z ludzi i mówiła to w gronie kolesi w Sowie
I nie o informatykach tylko o wszystkich. Przy osmiorniczkach i drogich winkach z kieszeni podatników ustalając dodruk pieniędzy na wybory z Belka z NBP. Widzisz różnice? Obywatelska platforma miała w rzyci obywateli. Dlatego przerznela wybory.
- 11 9
-
2016-03-19 21:34
Za darmo nie biegasz łosiu kolorowy :-)
- 5 11
-
2016-03-20 13:52
Parkowanie
Stań dalej i dowieź wózkiem. Ja tak robię i nie stwarzam dziwnych problemów.
- 2 3
-
2016-03-19 18:08
piętrowe parkingi (7)
Trzeba nakazać budowę dwupoziomowych miejsc postojowych.
Szczególnie przy Urzędach Miasta, Skarbowy, pocztach, dworcach, Sądu, etc- 106 16
-
2016-03-19 18:24
nic z tego, jak będą kosić 4 zł za parking nie ważne czy wchodzisz na 10 min do urzędu czy na 2 godziny (1)
jak ktoś wyskoczy z pomysłem,że jak chce parkować to muszę płacić, nie chcę parkować ale takie mamy prawo, że urzędnik musi swoje napluć na moją robotę abym mógł pracować i muszę odwiedzać urzędy parę razy w tygodniu
w Gdańsku to wychodzi średnio 48zł miesięcznie kto mi zwróci za parkowanie?- 8 14
-
2016-03-20 00:28
Ktoś gwarantował parking dla każdego przy każdym urzędzie ? Dostęp jest. Wystrczy.
- 9 4
-
2016-03-20 11:33
piętrowe parkingi w poblizu centrum miasta (4)
zwiększają korki na dojazdach do niego.
proste jak cep- 5 6
-
2016-03-20 12:26
nie zmyślaj (2)
bo ja mieszkam w takim mieście i nie ma żadnych korków
a całe centrum to parkingi piętrowe,
20km dalej jest kolejne miasto, mniejsze, takie samo rozwiązanie,
całe centrum to parkingi,
skąd ty masz swoje dane????- 2 3
-
2016-03-20 18:04
te dane mam z obserwacji rzeczywistości (1)
nie zaślepionej oparami benzyny.
Jeśli całe centrum to parkingi piętrowe - jaki jest sens szukania tam pracy?
Chyba w celu zatrudnienia się w charakterze ciecia parkingowego.
Jaki jest sens jeżdżenia do takiego centrum?
Chyba cię pogięło. Kto pokrywa koszty takich idiotyzmów? kierowcy czy podatnicy?- 0 4
-
2016-03-21 13:08
jak możesz mieć takie dane skoro ja mam dokładnie odwrotne????
cały świat ma odwrotne dane do twoich,
niesamowite!!!
podaj nazwę miasta, które podajesz za przykład i zaraz sprawdzimy ststystyki ruchu i ilość parkingów- 0 0
-
2016-03-20 19:23
Zawsze się zastanawiam
Czy to mózg się kurczy od jeżdżenia na rowerze czy też jeżdżenie na rowerze wybierają egzemplarze ze skurczonym mózgiem.
- 2 0
-
2016-03-19 18:13
Trzeba ograniczać ruch samochodów w centrach miast (51)
Niestety - nie każdy dojedzie samochodem, gdzie chce. W miastach nie ma miejsca na to, żeby każdy przyjeżdżał tam samochodem. Wjazd do centrów miast należy się niepełnosprawnym, kurierom, dostawcom, taksówkarzom, mieszkańcom i osobom podwożącym starszych. Wjazd innych samochodów należy stanowczo ograniczać. Niestety pokolenie dzisiejszych 30-40-latków długo jeszcze tego nie zrozumie.
- 140 119
-
2016-03-19 18:16
trzeba ograniczać (1)
Chore pomysły polit poprawnych ekoterrorystów i gangu rowerowego.
- 55 45
-
2016-03-20 08:58
Jeżdżę rowerem, jestem gangsterem :-)
- 6 5
-
2016-03-19 18:21
(1)
Popieram. I nie ma co czekać ma zrozumienie, lenistwo zawsze trudno zwalczyć.
- 31 22
-
2016-03-21 08:05
lenistwo
Lenistwo było jest przyczyną rozwoju cywilizacji.
- 1 0
-
2016-03-19 18:26
ograniczyc ruch (30)
dobrze.zobaczymy.bedziesz mial 3 ke dzieciakow zona bedzie pracowac po pracy bedziesz musial wskoczyc szybko do 3 szkol albo 2 zeby dzieciaki odebrac,zrobic zakupy i dostac sie do domu z tym wszystkim i dziecmi.i co.....zrobisz to przez caly dzien madralo???takich jak Ty od razu powinni dac na kare przez lamanie kolem
- 35 46
-
2016-03-19 18:45
Mam dwoje dzieci. Chodzą piechota do rejonowej. Twoj problem jak wybrałeś dalekie szkoły
- 42 21
-
2016-03-19 18:46
bachory si ema na wlasny uzytek i smierdzace auto tez. (12)
nas była 4 i matka dawala rade chociaż pracowala. lenia nic nie usprawiedliwi nawet dziesiatka nirozgarnietych bachorów.
naucz te swoje japiszony samodzielności to będą same do szkoły chodzily i same wracaly.- 36 23
-
2016-03-19 18:56
Wolę mieć śmierdzące bachory (3)
Niż być głupim lewakiem.
- 16 29
-
2016-03-20 12:28
alez jesteś głupim lewakiem jak to określiłeś
nawet tego nie wiesz
ale nie możesz tego wiedzieć bo jak sam napisałeś, jesteś głupi- 2 5
-
2016-03-20 17:23
(1)
Lewackie, czy prawackie, miasta nie są z gumy
- 1 0
-
2016-03-20 20:20
Miasta nie są z gumy
ale pomieszczą każdą ilość słoików. Wystarczy popatrzeć na rejestracje samochodów.
- 0 0
-
2016-03-19 18:58
Bachory, to twoja matka wychowała, a raczej nie wychowała..
- 17 9
-
2016-03-19 20:52
(6)
przedszkolaki też mają same zapindalać?
- 11 7
-
2016-03-20 11:36
na niewielkie odległości rowerkiem bieganym- czemu nie? (5)
wożenie dzieci do przedszkoli i szkół samochodami rodziców to forma zabierania im dzieciństwa.
pamiętaj: samochód niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu.
bezrefleksyjne korzystanie z samochodu zagraża jakości życia wszystkich mieszkańców miasta- 5 9
-
2016-03-20 14:28
(4)
tak samo da się żyć bez butów, tylko po co, jak w butach wygodniej. Nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie znasz każdej życiowej sytuacji. Nie każdy ma czas pierdzieć w stołek, czytać książki i chodzić na marsze. Czasami jest tak, że bez samochodu po prostu się nie da. Do 28 roku życia żyłem bez samochodu i było mi dobrze, a od tej pory używam go wręcz z przymusu, bo wolę rower, spacery i nawet te śmierdzące skm-ki. Jak moje dzieci osiągną wiek szkolny to będą same chodziły, a teraz wole je zawieźć do przedszkola i pojechać do pracy w 25 minut, niż iść piechotą a potem do pracy w półtorej godziny.
Próbujesz formami typu ,,pamiętaj:'' wyjść na mądrego człowieka i nauczyciela, ale swoją wypowiedzią dałeś sygnał, że jesteś jak większość prostych ludzi, którzy wrzucają wszystkich do jednego worka (ewentualnie dwóch worków politycznych).- 13 2
-
2016-03-20 15:37
on/ona bardzo boi się być "ze wsi"
Więc w mieście to tylko rowerek, vege żarełko, kod/t i lgbt. a rodzina, kościół i samochód to opresja i przeżytek
- 6 5
-
2016-03-20 18:07
nie mówiłem o rezygnacji z samochodu w ogóle (2)
tylko zauważyłem, że wiele osób korzysta z niego bezrefleksyjnie - a to zagraża ich życiu i zdrowiu.
Reszta wywodów nie nadaje się do komentowania- 0 3
-
2016-03-20 19:21
Ja korzystam refleksyjnie
Zacząłem jeździć, pojeździłem trochę, podumałem, przekalkulowałem i wyszły mi same zyski. Na osłodę możesz cmoknąć mnie w pompkę.
- 4 0
-
2016-03-20 21:21
,,Reszta wywodów nie nadaje się do komentowania''
... lub brak ci argumentów albo nawet wykracza poza Twoje możliwości intelektualne...- 1 1
-
2016-03-19 19:29
Kurde, w londynie to dziala (4)
W berlinie dziala, w cywilizacji dziala.... Tylko u janusza w pasku 1.9 tdi sie w glowie nie miesci
- 30 10
-
2016-03-20 16:17
(1)
tylko tam jest ŚWIETNA komunikacja miejska i parkingi park& ride na obrzeżach
a u nas tylko kijem po nerach- 2 1
-
2016-03-20 18:07
u nas też jest już wiele parkingów typu park and ride
takie parkingi to forma subsydiowania mieszkańców wyprowadzających się na przedmieścia
- 2 1
-
2016-03-20 19:26
Ciekawe skąd się biorą te pedalarskie urojenia (1)
Jakoby w Londynie i Berlinie nie jeżdżono samochodami.
- 2 1
-
2016-03-21 05:19
Jezdzi sie
I jest ich jakos dwa razy mniej niz u nas :)
- 1 0
-
2016-03-19 21:09
3 dzieci rozwozisz autem? (2)
Niepełnosprawne czy Ty ?
- 14 7
-
2016-03-20 08:08
Trójkę małych dzieci ganiasz po mieście na piechotę.. (1)
Wozisz śmierdzącą komunikacją miejską narażając na choroby..
Niepełnosprytny jesteś ty, dzieci szkoda tylko..- 9 13
-
2016-03-20 10:46
"Wozisz śmierdzącą komunikacją miejską narażając na choroby.."
a w szkole dziecię nosi skafander i hełm, czy może się tam "naraża na choroby"?
- 11 2
-
2016-03-20 07:03
Koło się zamyka (3)
Jak kurier nie dostarczy przesyłki z żarciem do szkoły, przedszkola, sklepu to twój bachor z żoną będą głodni. Koło się zamyka, więc szanuj pracę innych.
- 9 10
-
2016-03-20 12:33
a od kiedy to szkoły są w centrach miast? zmyśliłes to (2)
ścisłe centra miast są dla usług i rozrywki, restauracji itd.
szkoły są z dala i nie mają problemu z parkowainem jak twierdzisz,
znajdź lepszy przykład bo ten nie działa- 4 6
-
2016-03-20 15:40
ależ jak najbardziej, szkoły są w centrach miast (1)
- 1 2
-
2016-03-21 13:10
jasne, w twoich snach
podaj przykład szkoły w centrum miasta
- 1 0
-
2016-03-20 07:21
(3)
I nie zapominajmy o matce staruszce, codziennie odwożonej do lekarza, i zakupach dla calej rodziny, codziennie 50 kg ziemniaków. Be samochodu nie da się żyć.
- 12 5
-
2016-03-20 11:38
dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości
- 1 0
-
2016-03-20 12:34
ale o co chodzi?
bo nie łapię dowcipu
- 2 1
-
2016-03-20 19:27
Zaraz zaraz
A to nie jest tak, że xuja cię to boli co kto wozi samochodem i po co?
- 0 1
-
2016-03-19 18:54
Popieram! (5)
Jednocześnie wnioskuję, żeby ograniczenie ruchu w centrum dotyczyło również ekoterrowerzystów! Jak pieszo, to wszyscy! Wjazd autem tylko dla służb i osób niepełnosprawnych! Zero dostaw, zero taxi, zero kurierów, zero mieszkańców, zero dowożących... I najważniejsze ZERO ROWERÓW!!!
- 27 24
-
2016-03-19 20:55
tabletki odstawione? (3)
ile miejsca zabiera rower w mieście?
- 8 15
-
2016-03-19 21:17
Ówno mnie obchodzi ile zabiera.. (1)
Ty żądasz ograniczenia ruchu samochodów w centrum, a ich właścicielom polecasz spacer i komunikację miejską. A niby z jakiej racji ty masz mieć lepiej i sobie jeździć po centrum rowerkiem? Zawsze możesz zostawić rower w domu i się przejść piechotą, albo skorzystać z komunikacji miejskiej, jak kierowcy znienawidzonych przez ciebie samochodów...
- 20 8
-
2016-03-20 11:42
nie żądam tylko proponuję
ich właścicielom proponuję zastanowienie się, czy nie zdecydować się na wiele różnych alternatywnych opcji: na małe odległości spacer pieszy, na średnie przejazd rowerem, na dalsze: kombinację tych opcji z komunikacją publiczną.
Nieprawdziwą jest teza, że samochodów nienawidzę: proponuję jedynie ich właścicielom refleksję: od myślenia się nie umiera, od nadmiernie częstego korzystania z samochodu nawet na krótkie odległości skraca się życie sobie i innym.
Miasta nastawione głównie na jazdę samochodami duszą się dosłownie i w przenośni.- 2 8
-
2016-03-20 08:54
Ja go rozumiem, ale jest sposób. Ekoterrowerzysta :)
Człek ten nie umie jeździć rowerem. Pisze ówno bez "g". Znam parę takich osób. Ale wyjściem jest rower 3 kołowy. Są takie w sprzedaży.
- 5 4
-
2016-03-20 18:08
zero rowerów = zero zdolności do refleksji
- 0 2
-
2016-03-19 20:04
taksówkarzom
a niby dlaczego?
- 8 7
-
2016-03-20 00:48
(5)
A dlaczego dostawcy i kurierzy mają być uprzywilejowani w swoim biznesie ? Ja też mam biznesowy cel w dojechaniu do centrum i w zaparkowaniu.
- 5 10
-
2016-03-20 08:05
Przestań kupować produkty dowożone do sklepów przez dostawców.. (2)
I korzystać z usług kurierskich, proste..
- 5 0
-
2016-03-20 12:37
nie rozumiem jak można mieć duuuuuży sklep bez parkingu i zaplecza
chyba, że to sklep jubilerski
albo inny z drobiazgami
no i chciałbym jakieś dane, ile konkretnie osób prowadzi sklepy obracające 30kg x 12 paczek i nie mają zaplecza czy dojazdu od podwórka,
ile jest takich osób bo nie wierzę, nie wierzę, że tacy ludzie są w ogóle- 3 3
-
2016-03-20 20:32
Już dawno przestałem
kupować produkty dowożone do centrum. W centrum zawsze drożej. Na osiedlu gdzie mieszkam mam wszystkie potrzebne sklepy i usługi. Dostawcy nie mają problemu z dojazdem.
- 1 0
-
2016-03-20 18:57
biznes (1)
W Śródmieściu nie powinno być biznesu, tylko ogródki piwne na chodnikach. A piwo dostarczane podziemnym rurociągiem
- 5 0
-
2016-03-21 00:38
Zapomniałeś o kafejkach!
Kafejki i restauracje (z dowozem towaru koniecznie rowerem lub hulajnogą) to wg facetów w rajtuzach klucz do dobrobytu i dźwignia PKB.
- 0 0
-
2016-03-20 18:54
szlabany (1)
Na ulicach do Śródmieścia powinny być zamontowane szlabany.
- 0 1
-
2016-03-20 20:50
taa, i wieżyczki strzelnicze:-/
- 2 0
-
2016-03-21 10:02
Trzeba ograniczać ruch samochodów w centrach miast
Nie bądź taki dowcipny. A co mają powiedzieć mieszkańcy Śródmieścia? Gdzie mają parkować swoje samochody?
- 0 0
-
2016-03-19 18:15
Szkodnik Szczurek ma to w d*pie (13)
Ważne tematy to infobox, lotnisko i kolejka na kasprowy.
- 136 46
-
2016-03-19 19:48
i most z centrum na Oksywie i budowa peronów dla PKM w północnych dzielniach... (5)
- 12 2
-
2016-03-20 11:43
na Oksywie zwodzona kładka pieszo - rowerowa, nie most (4)
- 1 1
-
2016-03-20 14:50
(3)
a dlaczego pieszo- rowerowa a nie np. samochodowo-saneczkowa?
- 5 1
-
2016-03-20 15:12
Raczej bieżnia lekkoatetyczna z kolejką linową dla zwirząt
Gdynia to pośmiewisko w porównaniu do tego co w Gdańsku robią.
- 5 2
-
2016-03-20 18:09
po co saneczki i samochody w centrum miasta? (1)
rower to nie sport, to również transport
- 0 2
-
2016-03-21 00:53
Rower to nie transport
To stan umysłu.
- 0 0
-
2016-03-19 21:07
(5)
Jakoś Gdynia w rankingach zadowolenia mieszkańców jest zawsze pierwsza, albo w czołówce.
- 9 12
-
2016-03-19 21:55
(4)
Niech zaczną pytać rdzennych Gdynian, wyniki mogą być ciut inne..Napływowa ludność trudno aby była niezadowolona...
- 12 11
-
2016-03-19 22:17
skąd ty to wziąłeś to nie wiem....
- 8 5
-
2016-03-19 22:40
Na szczęście nie pytają sfrustrowanych nieudaczników
- 8 8
-
2016-03-19 22:44
Akurat Gdynia powstała dzięki napływowym, którzy coś robili a nie tylko narzekali. Wiekszość fajnych rzeczy jest tworzonych przez ludzi nie będących wiecznymi malkontentami.
- 8 8
-
2016-03-20 14:51
jakby nie było napływowych, to Gdynia dalej by była wioską podlegającą pod Oksywie
- 3 1
-
2016-03-21 09:12
I narty wodne!!!
- 0 0
-
2016-03-19 18:16
"O atencję zaczynają się również dopominać dostawcy i kurierzy" (4)
Naprawdę? O atencję? Tak według was jest kunsztowniej? Nie - jest głupio i pretensjonalnie,
- 80 30
-
2016-03-19 19:21
A "oto jego opowieść" niby lepsze? Też żenada.
- 5 5
-
2016-03-20 01:34
Trochę staroświecko ale sympatycznie. Lepiej zwalczajcie ' w tym temacie',
'Nie mam takiej wiedzy'', "na dzień dzisiejszy" i inne takie okropieństwa, które ostatnio się plenią.
- 8 0
-
2016-03-20 12:30
Widać moda z gimnazjów dotarła aż tu. (1)
Ten wyraz nie ma dokładnie takiego samego znaczenia jak "attention" w języku angielskim.
- 4 0
-
2016-03-20 12:38
dopominają się o uwagę?
o wysłuchanie?
nie wiem jak to powiedzieć- 0 0
-
2016-03-19 18:17
(21)
Niech w nocy dostarczają. Przecież od ponad stu lat znane jest urządzenie zwane wrzutka nocną. Niech dostarczają jak nie ma ruchu i nie denerwują ludzi.
- 40 160
-
2016-03-19 18:27
(3)
Wrzutka palety towaru, brawo !
- 57 8
-
2016-03-20 12:40
kto w ścisłym centrum prowadzi biznes wymagający przerzucania palet? (2)
chyba jakiś osioł i powinien miec pretensje do samego siebie,
i już widzę klientów targających cięzkie towary,
czym wy tam handlujecie w tym centrum?
bizonami w calości? cegłami?- 4 9
-
2016-03-20 20:54
albo biedra,albo żabka albo fresh (1)
- 1 0
-
2016-03-21 13:12
i nie mają wejścia z tyłu??
wejściem dla klientów dostarczasz???
i gdzie biedra w ścisłym centrum miasta bez wejśćia od tyłu??
przecież to absurd!- 0 0
-
2016-03-19 18:34
taki chetny na nocki?? (2)
to dawaj a nie piszesz na internecie glupoty bo ciebie to nie dotyczy.mam nadzieje ze kiedys tego zasmakujesz.nocek oczywiscie
- 48 9
-
2016-03-19 19:02
A robotnicy mają robić drogi nocą ?
- 11 3
-
2016-03-20 00:15
w nocy super praca. sczególnie jako kierowca.
pusto na ulicach, można przygazować, część świateł powyłączana
- 7 3
-
2016-03-19 18:40
brawo TY
debil
- 10 7
-
2016-03-19 18:53
wrzutka 10 koszy z pieczywem pieczonym dnia poprzedniego (1)
- 29 5
-
2016-03-20 12:41
nie mów mi że frontowymi drzwiami wnosisz towar
to lepiej przemyśl swój biznes jeszcze raz
- 2 3
-
2016-03-19 20:57
To się nazywa "wrzutnia" nocna
"Wrzutka" to jest to co od czapy w komentarzach robisz.
- 10 0
-
2016-03-20 01:07
Serio? (3)
Już widzę twoje zadowolenie jak odbierasz paczkę o drugiej w nocy... Brawo za pomysłowość.
- 13 2
-
2016-03-20 12:42
jaka paczkę? (2)
bo jak mi powiesz, że wozisz 30kg paczki
to cię smiechem zabiję,
nie wozi się takich pakunków pod drzwi
a kurier nie jest od wnoszenia,
ktoś cię w pracy wykorzystuje i robi z ciebie idiotę- 2 7
-
2016-03-20 16:20
oczywiscie (1)
mozna zamowic wiele rzeczy wazacych wiecej i KTO MI ZABRONI JE KUPIC? za dostawe place, wiec wymagam dostawy pod drzwi ( gdyz nie poradze sobie z paczka 50kg)
- 1 1
-
2016-03-21 13:13
BHP mówi o 25kg maksymalnie
coś u was jest nie tak z prawami pracownika
- 0 0
-
2016-03-20 02:53
Wrzutka nocna...Jak czytam takie rzeczy,to jestem za aborcją.Co za młot.Ręce opadają z szelestem.
- 8 1
-
2016-03-20 10:41
Niech w nocy dostarczają (2)
produkty mrożone, a knajpa otwarta od 12,00. powodzenia
- 1 2
-
2016-03-20 12:43
i co, przez drzwi frontowe do knajpy wnoszą? (1)
przez te same przez które klient wchodzi i idą przez salę między stolikami?
nie wierzę, że takie miejsca istnieją.
to by był szczyt głupoty- 3 4
-
2016-03-24 17:50
Tak wnoszą przed otwarciem ,nie ma innego wejścia !!!!
Jesteś zupełnym laikiem nie masz pojęcia o pracy dostawcy !!!!!!!!!!!
- 0 0
-
2016-03-20 14:26
świetny pomysł
Dostarczam cateringi i jak ktoś zamówi sobie catering na jakąś uroczystość to mam mu powiedzieć, żeby oczekiwał mnie w nocy ??Też nieraz mam po kilkadziesiąt kilo towaru i naczyń do przeniesienia.Nie tylko w Gdyni niestety jest taki problem.
- 3 0
-
2016-03-20 16:42
dostawa
ty chyba czlowieku nie wiesz co mowisz namow wlascicieli sklepow lub pubow na dostarczenie dowaru ,zwariowales w jakim ty kraju zyjesz .pozdrawiam
- 1 0
-
2016-03-19 18:17
Niech rozwożą w godzinach kiedy są miejsca (13)
Objechałem Europę i jakś nie zauważyłem specjalnych miejsc dla kurierów czy dostawców.
- 53 100
-
2016-03-19 18:45
(4)
a które sklepy są otwarte w nocy nie licząc monopolowych
- 25 5
-
2016-03-19 19:51
Monopolowe w nocy też już nie długo nie będą otwarte (3)
- 8 2
-
2016-03-19 21:20
Niezły strzał w stopę, nie? (2)
Zlikwidujemy sklepy nocne, później będziemy płakać, że nam spadły wpływy do budżetu... Ale spoko, zwalimy jak zawsze na poprzedników...
- 15 4
-
2016-03-20 11:19
(1)
Przecież tego chcieliście. By płacić mniejsze podatki. To będą mniejsze zarobki. ;)
- 3 2
-
2016-03-21 10:11
uwaga: miszcz ekonomii!
wg. niego mniejsze podatki to mniejsze zarobki, buahahaha
- 0 0
-
2016-03-19 21:11
Paczkę też dostaniesz w nocy bo wtedy są miejsca (1)
- 17 3
-
2016-03-20 12:45
paczki powinny być odbierane osobiście na poczcie jeśli są duże
ewentualnie jeśli jest to ścisłe centrum gdzie jak tweirdzicie jest problem z zaparkowaniem,
listy ok, drobiazgi ok
ale nie ciężkie dobra- 1 6
-
2016-03-19 22:11
A po paczke zaiwaniaj na poczte.
- 9 4
-
2016-03-19 23:44
Wtedy kiedy są miejsca, to sporo sklepów i innych punktów jest pozamykanych. (1)
- 3 1
-
2016-03-20 20:40
To trzeba je otworzyć.
Niekoniecznie od frontu.
- 0 0
-
2016-03-20 00:35
Londyn
- 1 1
-
2016-03-20 06:27
Ty objechałeś ,pewnie byłeś kierowcą tira,tak ją objechałeś że widziałeś tylko drogi i obszcz*ne parkingi.Centrum miast mogłeś zobaczyć tylko na zdjęciach albo w telewizji
- 6 4
-
2016-03-20 11:47
Mało widziałeś...
- 3 0
-
2016-03-19 18:20
(4)
I dlatego należy ograniczyć samowole aut osobowych na chodnikach. A dostawy powinny odbywać sie w określonych godzinach
- 60 35
-
2016-03-19 18:28
to mam pomysl
tez mam nadzieje ze wtedy stracisz etat bo my w tym momencie tak.
- 11 15
-
2016-03-19 23:10
Mozna przeciez zrobic parkingi dla Gdyni w Pruszczu Gdanskim i to by rozwiazalo problem
Kurierzy, dostawcy i mieszkancy Gdyni by mogli parkowac w Pruszczu Gdanskim a stamtad dojechac SKM do Gdyni. Proste i logiczne
- 5 3
-
2016-03-20 08:40
to nie tylko problem Gdyni, w każdym mieście tak jest
współczucie dla kurierów- 3 0
-
2016-03-20 12:06
przecież nawet, jeśli wyznaczy się miejsce dla zaopatrzenia, to zaraz stanie tam jakiś wygodny
"tylko na chwilę" - czyli na parę godzin.
- 2 0
-
2016-03-19 18:21
(12)
Już nie róbcie tragedii. Dostawcy powinni mieć pomarańczowe koguty i powinni mieć możliwość zatrzymania/postoju do 15 minut jak najbliżej punktu "zrzutu". Reszta powinna być wyrozumiała, bo kupują towar który oni przywożą. Pozdro.
- 199 24
-
2016-03-19 21:56
Ja chcę koguta i miejsce przy poczcie (6)
bo nadaję list, na który ktoś czeka
- 2 17
-
2016-03-19 22:07
i ten list wazy 30 kg??? ...zastanów się (5)
- 11 2
-
2016-03-19 22:13
wybór wagi jest kwestią indywidualną (2)
do firmy przewozowej należy dostarczenie podjętęj przesyłki w granicach przepisów i możliwości
- 3 8
-
2016-03-20 12:48
nie należy, zmyśłeś to (1)
ale to już jest problem twój i firmy,
jeśli zgodzili się dostarczyć osobiście pod drzwi i do rąk
12 palet po 600kg w centrum miasta w godzinach szczytu
to jest już ich problem,
skoro się podjęli takiego karkołomnego zadania
to chyba zmierzyli siły na zamiary
i nie mają prawa teraz narzekać- 2 4
-
2016-07-20 09:49
Poniekąd racja
Poniekąd racja tylko kto nadający paczkę
A puźniej przyjmujący to nadanie w pipiduwie na wschodzie polski bendzie sie przejmował tym że nie ma możliwości dostawy danego zamówienia w godzinach
Pracy sklepu/firmy- 0 0
-
2016-03-19 22:15
(1)
Każdy kto ma coś ciężkiego ma blokować ulicę lub domagać się miejsca. Jak zdefiniujemy zatem "coś ciężkiego" ?
- 6 6
-
2016-03-20 12:49
cięzkie rzeczy nie powinny być dostarczane
kurier nie jest od dźwigania,
są na to przepisy BHP to raz
a jeśli się zgodził zapierdzielać z takimi paczkami
to musiał się liczyć z realiami
i niech teraz nie narzeka- 2 3
-
2016-03-19 22:03
(3)
Może być ale problem jest raczej inny
Skoro geniusze marketingu planują po 3 dostawy dziennie do sklepiku o powierzchni 10 m2 to nigdy nie będzie miało to sensu. Kolejni geniusze spedycji pchają wielkie ciężarówki zamiast dostawczaków w zakorkowane i ciasne centrum.
Wystarczą więc 4 sklepiki spożywcze na długości dwóch przecznic i już mamy burdel w postaci kilkunastu ciężarówek dziennie wiozących po pół palety do każdego sklepu- 7 3
-
2016-03-19 22:44
(1)
Taniej jest puścić jedną ciężarówkę, która obskoczy całe miasto niż X małych dostawczaków. ;) Trzeba ciąć koszta.
- 5 5
-
2016-03-20 11:38
A jeszcze taniej naczepę tzw. tira. Najlepiej wybudować tory i puścić pociąg towarowy, będzie jeszcze taniej
- 4 1
-
2016-03-20 11:45
80% dostaw na odcinku tzw. ostatniej mili da się przewieźć rowerem typu cargo
warto wygooglać "cyclologistics" : to otwiera wyobraźnię.
- 5 3
-
2016-03-19 23:45
Słuszna kwestia.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.