• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dostawcy: nie mamy gdzie parkować w centrum Gdyni

Bartek
19 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Krótki spacer wystarczył, by zobaczyć, że w przypadku samochodów dostawczych na Starowiejskiej panuje "wolna amerykanka". Krótki spacer wystarczył, by zobaczyć, że w przypadku samochodów dostawczych na Starowiejskiej panuje "wolna amerykanka".

W sprawie zmian na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni wypowiadają się urzędnicy, kierowcy osobowych aut i piesi. O atencję zaczynają się również dopominać dostawcy i kurierzy, którzy zwracają uwagę na brak miejsc do rozładunku towaru w całym centrum, przez co zmuszeni są do łamania przepisów, co może powodować zagrożenie dla innych uczestników ruchu.



Czy Gdynia powinna stworzyć w śródmieściu miejsca do parkowania dla kurierów i dostawców?

Przypomnijmy, że władze miasta nie zdecydowały się ostatecznie na radykalne ograniczenie miejsc postojowych na ul. Starowiejskiej i na innych ulicach testowanych w ramach unijnego programu Civitas Dynamo. Jedni odetchnęli z ulgą, inni decyzję krytykują.

Jest też trzeci punkt widzenia, prezentowany przez kurierów i dostawców, którzy nie tylko na najstarszej ulicy w Gdyni mają problem z zaparkowaniem swoich samochodów tak, by nie blokować ruchu i pieszych. Zgłaszają oni propozycje rozwiązań.

Oto opowieść pana Bartka:

Jestem kurierem i często dostarczam paczki w centrum Gdyni. Podam przykład z jednego dnia, kiedy miałem do dostarczenia kilka paczek do księgarni i do odebrania 15 paczek - wszystkie po 30 kg. Trudno oczekiwać, żebym szukał normalnego miejsca do parkowania o 100-150 metrów dalej przy takiej wadze ładunku. Nie chodzi mi tylko o wygodę dostawców czy kurierów. Jest to też problem miasta.

Wjeżdżając na chodniki niszczymy je, utrudniamy przejście pieszym, stwarzamy zagrożenie kolizją, wyjeżdżając tyłem. Liczymy zawsze na uprzejmość innych kierowców - że zrobią nam miejsce, ale niech ktoś się zagapi i nie zauważy, że cofam - i stłuczka gotowa. A dodatkowo co najmniej kilkunastominutowa blokada ulicy. Wiem, zaraz usłyszę, że łamiemy przepisy, ale pracę jakoś trzeba wykonać.

Auta zajmują teren przeznaczony dla taksówek. Auta zajmują teren przeznaczony dla taksówek.
Wspomnę jeszcze o kolegach dostawcach i kurierach, którzy jeżdżą większymi i cięższymi pojazdami z windą. Niejednokrotnie widzę, jak oni wjeżdżają na chodniki tyłem, w celu ściągnięcia palety, bo pod krawężnik z paletą nie podjadą. Raz widziałem pewnego dostawcę, który szukał miejsca do zaparkowania w celu zdjęcia z auta - jak się później okazało - dwóch palet. Miało to miejsce także na Starowiejskiej.

Bywa, że przez dostawców zajmowane są miejsca na ulicy. W tym wypadku zaparkować nie będą mogli niepełnosprawni. Bywa, że przez dostawców zajmowane są miejsca na ulicy. W tym wypadku zaparkować nie będą mogli niepełnosprawni.
Po zrobieniu kilku kółek bez skutku zatrzymał się na środku ulicy, tamując ruch na 5-8 minut, zdjął 2 palety i postawił je pomiędzy zaparkowane auta. Następnie zaparkował swoje auto koło wjazdu do szpitala i wrócił. Razem z obsługą sklepu nosili towar ręcznie, przeszkadzając przechodniom.

Co by się stało, gdyby w trakcie rozładunku jechała karetka na sygnale do szpitala? Jest to odcinek drogi dojazdowej do oddziału ratunkowego. Utworzenie np. 4 miejsc (kopert) tylko do rozładunku na ul. Starowiejskiej i innych ważniejszych ulicach w centrum poprawiłoby stan chodników, nastroje pieszych, bezpieczeństwo. Nie wspomnę już o tym, jak bardzo ułatwiłoby to nam pracę oraz zaoszczędziło problemu ze strażą miejską.
Bartek

Opinie (295) 3 zablokowane

  • gdynia to tragedia (23)

    Dostawcy nie mają gdzie parkować a to samo tyczy się np obsługi banków lub bankomatów

    • 186 40

    • (6)

      Tak, ale wazne ze jest sciezka na 3maja

      • 38 10

      • (3)

        Samochody dostawcze powinny mieć system startu pionowego.

        • 14 0

        • (2)

          Proste rozwiązanie: nie dostarczamy pod wybrany adres.

          Po co łamać prawo i powodować zagrożenie dla innych? Potem wizerunek kurierów cierpi, jako tych co to parkują gdzie chcą, a tak nie jest.

          • 8 8

          • Wizerunek kurierów cierpi głównie z tego powodu, że traktują przesyłkę jak osobistego wroga.

            • 7 3

          • dziwię się, że takie duże paczki dostarczają osobiście

            mieszkam w UK i tu się tego nie robi,
            duże gabarytowo i ciężkie paczki odbiera się osobiście w centralach,
            nie ma sensu ich wozić po mieście i lawirowac i kombinować,
            na pewno kurier nic nie wnosi nigdzie, on nie jest od tego,
            od dźwigania i wnoszenia są specjalne firmy
            a "biznesy" zgłaszają się do miasta i proszą o znak albo wymalowanie koperty,
            proste jak drut.

            • 7 5

      • W tekście jest "Zgłaszają oni (kurierzy) propozycje rozwiązań" - no to gdzie te (1)

        propozycje w artykule bo jakoś ani jednej nie widziałem, a mam podobny problem i chętnie bym poznał jakieś dobre rozwiązanie. Na razie skłaniam się do tego, że chyba jednak opłaty są zbyt niskie bo każdy pierdziel do centrum musi autem jechać, a potem ci co mają naprawdę coś ważnego do załatwienia nie mają gdzie postawić auta. Inna sprawa, że jeszcze nigdy nie widziałem tam kolesia od sprawdzania opłat.

        • 5 11

        • czytaj, a znajdziesz

          • 7 0

    • A może to idiota w banku wybrał źle miejsce na placówkę banku czy bankomatu? (1)

      Trzeba było brać takie z własnym miejscem parkingowym

      • 22 20

      • Jakiś dyrektor zawinął trochę pieniędzy do kieszeni wybierając taką, a nie inną lokalizację banku. Dlaczego od razu idiota, skoro zarobił?

        • 0 0

    • A pytanie: jak to rozwiązali na zachodzie? (6)

      Dostawy są ok 6-ej. Tak samo jak wywóz śmieci i sprzątanie ulic

      • 19 7

      • A tymczasem (5)

        Najgorsze są opinie ludzi którzy piszą: "Na świecie się udaje tylko w Polsce nie" Świadczą one o tym że tak właściwie nigdzie nie byli na świecie i nie wiedzą jak to jest zorganizowane.
        1. Na obrzeżach miast są parkingi typu P+R z komunikacją do centrów
        2. W pobliżu centrów miast są parkingi podziemne za ok 2euro /h
        3.Parkingi są obok szpitali i urzędów są bezpłatne lub za ok 1 euro za /h
        Miejsc parkingowych w miastach jest od groma na dobrą sprawę nie ma problemu ze znalezieniem wolnego .
        Ostatnio byłem w Brukseli i bez problemu znalazłem parking w odległości 300 m od starego miasta.
        W warunkach Gdyńskich parkingi powinny znajdować się w okolicy sądu , Placu Kaszubskiego i Urzędu miasta i wtedy można myśleć o wyłączeniu Starowiejskiej i Świętojańskiej z ruchu . W innych krajach nie ma problemu z dostawami towaru, bo dostawczaki mogą poruszać się po deptakach.
        Żeby nie było że się mądrze sporo jeżdżę po rożnych krajach i rozwiązania są podobne. Generalnie kierowcy nigdzie nie są tak dyskryminowani jak w Polsce.

        • 15 4

        • Jak chcesz budować parkingi podziemne, jak stawka za godz. to max.3 zł? (1)

          Nie znajdziesz inwestora, który w to wejdzie, bo zawsze przegra z darmowymi lub tanimi miejscami w strefie parkowania. Masz przykład parkingów pod Batorym, Kwiatkowskim i Placem Grunwaldzkim - wypełnienie czasem tylko przekracza 60%

          • 3 0

          • I super

            Zawsze są miejsca. Pare złotych zakulać i parkować gdzies po krzakach to polska specjalność. A dostawcy mają problem to fakt. Dużo nerwów to kosztuje ale cały nasz kraj to nienawiść wrogość chamstwo i patologie wszelkiej maści. Nawet na parkingu pod kościołem można zebrać wiązanke od pana z wąsem w kapeluszu za to że nie może otwierać drzwi na całą szerokosc przy wysiadaniu... takie buraki sa wszedzie6

            • 4 1

        • (1)

          Typowy Janusz nie skala się pieszym dojściem kilkudziesięciu metrów

          • 4 2

          • ale o co chodzi?

            • 0 0

        • chyba cię pogięło

          gdyby w Polsce kierowcy byliby dyskryminowani bardziej niż w innych krajach, to liczba samochodów w dużych polskich miastach byłaby w przeliczeniu na 1000 mieszkańców niższa niż np. w Berlinie, gdzie są wysokie opłaty za parkowanie, lub w Londynie, gdzie są opłaty za sam wjazd do centrum.

          Jeśli dopuszczenie parkowania samochodów na chodnikach uważasz za dyskryminację, to współczuję. Kierowcy sami sobie gotują ten los: każdy samochód niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu.

          W polskich miastach kierowcy są rozpieszczani, a nie dyskryminowani: prawdziwe problemy mają piesi i rowerzyści, dla których w Gdyni wydzielonej infrastruktury jak na lekarstwo.

          • 0 4

    • po primo i tak polska wyskoczyła daleko do przodu bo (4)

      dostawy przestały robić ciężarówki w miastach tylko leci to w układzie TIR - ciężarówki - dostawczaki. I już cięzarówki nie robia dostaw w miastach tylko busy. I zrównaliśmy się z Europą. Ale po secundo... owszem, dostawy o 6 rano są realne. Wierzcie, że kurierzy/dostawcy obsługujący firmy by na to poszli bo pracowaliby o połowę czasu mniej. Ale zwyczajnie sklepikarze/firmy by nie poszły na taki układ przy odbiorze towarów. Tak więc mamy sytuacje, gdzie w centrum jest sklep na sklepie, mieszkańcy jeżdżą autami żeby tam robić zakupy/załatwiać sprawy, kurierzy chcą się dostosować a sklepikarze? I tu jest pies pogrzebany - czekają na gotowe, bo oni zapłacili i chcą w swoich godzinach pracy. Tylko rozwiązanie sytuacji dostaw przez miasto może załatwić sprawę. Tylko pamiętajcie, że każdy kij ma dwa końce - bo swoje zamówione meble do domu będziecie odbierać o 6.10 rano. Sąsiedzi będą wniebowzięci.

      • 14 3

      • nie ma miejsca, nie parkujesz (3)

        Proste? I nie interesuje mnie jaki masz biznes w zaparkowaniu tak jak nie domagam się od innych jaki jest mój biznes w zaparkowaniu.

        • 9 24

        • dokładnie, skep powinien się zglosić do miasta z prośbą o wymalowanie koperty

          lub znaku -tylko dla dostawców

          • 4 1

        • (1)

          W takiej sytuacji nie mozesz miec pretensji do kuriera, ktory nie dostarczy ci paczki bo nie mial gdzie zaparkowac.

          • 2 0

          • zależy jaką masz umowę z firmą kurierską

            ale tak, jeśłi masz w umowie, że nie dostarcza cieżkich ani dużych
            ani pod dany adres to ok,
            to jak się dogadaliście, że nei wiedziałeś, ze nie dostarczają
            a jednak zamówiłeś przez nich?

            • 0 0

    • "Gdynia to tragedia" ?

      Na szczęście jest tyle możliwości i miejsc na świecie. Nikt nie zmusza nikogo do uczestniczenia w tej tragedii.

      • 8 8

    • tez jestem zdania, ze gdynie nalezaloby zaorac i zasadzic pataty

      sily roboczej do zbierania urobku nie zabrakloby

      • 1 1

  • jezdze z dostawa kolo urzedu miasta (13)

    nigdy nie ma gdzie postawic.oczywiscie 2 miejsca dla niepelnosprawnych.dla dostawcow??zadnego.i biegam nieraz nie dwa z 30kg towarem przez ulice do klienta a jak mam do niego tak z 12 pakunkow po 30 kilo??niekotrzy po prostu w urzedzie miasta Gdyni tylko sa po to oby byc i zgarniac kase

    • 175 17

    • dokladnie (5)

      jezdze tez dostawczakiem.wszedzie tylko drozki dla rowezystow i dla niepelnosprawnych dla dostaw zadnych a to tylko i wylacznie od nas zalezy jak szybko zrobia towar dla potencjalnego klienta.najlepiej dla tych rowerzystow wezcie dajcie cala ulice a dla samochodow skrawek bo taki jest juz trend.na 3 maja bez sensu tez pol drogi zwezyli bo rewery jezdza i zrobili kontra pas.zbudujcie droge rowerowa!!!a nie ucinajcie jezdnie samochodowe dla rowerow!!to samo tyczy sie dostaw.dajcie choc 1 miejsce dla dostawcow przy kazdym sklaepie!!i my sobie juz na pewno poradzimy

      • 37 13

      • (2)

        1 miejsce przy kazdym sklepie? lol:D

        • 11 6

        • zwłaszcza, że jest więcej sklepów niż miejsc :) (1)

          koleś chyba żartował z tym "pomysłem"

          • 6 4

          • a to już nie jets problem dostawcy tylko właścicieli sklepów

            i nie rozumiem, sklep nie ma wejścia od "podwórka" gdzie się dostawy odbywają?
            to jak wy tam funkcjonujecie?
            przez drzwi frontowe dostarczacie????

            • 4 0

      • Niepelnosprawni (1)

        Wiecej niz polowa aut z przywilejem dla niepelnosprawnych wogole ich nie wozi, sa to na lewo pozalatwiane karty lub na kogos w rodzinie. Nieraz widzialem parkujacy samochod na miescu dla niepelnosprawnych oczywiscie z karta, a z samochodu wysiadaja wszyscy zdrowi jak ryba. Dla mnie po czyms takim grzywna i zabranie karty nieodwolalnie. Ci ludzie pownni sie wstydzic tego, ze parkuja sobie samochod, a nie maja osoby tego wymagajacej w samochodzie. Tez mam taka stara dewote na dzielnicy co parkuje swojego zas...go golfa na miejscu dla niepelnosprawnych, bo ma karte na corke, ktora juz dawno z nimi nie mieszka, a ona dalej korzysta z jej niepelnosprawnosci.

        • 17 8

        • Dokladnie tak jest. Moja tesciowa - urzednik panstwowy, katoliczka ktora do kosciola zasuwa swiatek, piatek i niedziela ale karta niepelnosprawnej za szyba zalatwiona na babcie i sobie parkuje majac innych w powazaniu...

          • 12 4

    • Weź kredyt, zmień pracę (4)

      Za mniej niż 6 tysięcy tylko idioci pracuja

      • 14 20

      • (3)

        Kurdupel zrobił Ci pranie bani, co?

        • 13 14

        • Kup waść maść (2)

          Na ból rzyci. Zapas na kilka lat w hurcie z rabatem

          • 9 7

          • teraz dokładnie to samo mówi PIS bo nie ma specjalistów informatyków do pracy (1)

            w ministerstwie więc przestańcie bredzić. Poza tym Bieńkowska miała na myśli wysokiej klasy specjalistę o kompetencjach, za przeproszeniem ale to prawda, znacznie większych niż większość tu piszących (także siebie mam na myśli, żeby nie było). I teraz okazało się właśnie, że Streżyńska z PIS MÓWI DOKŁADNIE TO SAMO.

            • 9 5

            • Sowa. Bienkowska się nabijala z ludzi i mówiła to w gronie kolesi w Sowie

              I nie o informatykach tylko o wszystkich. Przy osmiorniczkach i drogich winkach z kieszeni podatników ustalając dodruk pieniędzy na wybory z Belka z NBP. Widzisz różnice? Obywatelska platforma miała w rzyci obywateli. Dlatego przerznela wybory.

              • 11 9

    • Za darmo nie biegasz łosiu kolorowy :-)

      • 5 11

    • Parkowanie

      Stań dalej i dowieź wózkiem. Ja tak robię i nie stwarzam dziwnych problemów.

      • 2 3

  • piętrowe parkingi (7)

    Trzeba nakazać budowę dwupoziomowych miejsc postojowych.
    Szczególnie przy Urzędach Miasta, Skarbowy, pocztach, dworcach, Sądu, etc

    • 106 16

    • nic z tego, jak będą kosić 4 zł za parking nie ważne czy wchodzisz na 10 min do urzędu czy na 2 godziny (1)

      jak ktoś wyskoczy z pomysłem,że jak chce parkować to muszę płacić, nie chcę parkować ale takie mamy prawo, że urzędnik musi swoje napluć na moją robotę abym mógł pracować i muszę odwiedzać urzędy parę razy w tygodniu

      w Gdańsku to wychodzi średnio 48zł miesięcznie kto mi zwróci za parkowanie?

      • 8 14

      • Ktoś gwarantował parking dla każdego przy każdym urzędzie ? Dostęp jest. Wystrczy.

        • 9 4

    • piętrowe parkingi w poblizu centrum miasta (4)

      zwiększają korki na dojazdach do niego.

      proste jak cep

      • 5 6

      • nie zmyślaj (2)

        bo ja mieszkam w takim mieście i nie ma żadnych korków
        a całe centrum to parkingi piętrowe,
        20km dalej jest kolejne miasto, mniejsze, takie samo rozwiązanie,
        całe centrum to parkingi,
        skąd ty masz swoje dane????

        • 2 3

        • te dane mam z obserwacji rzeczywistości (1)

          nie zaślepionej oparami benzyny.

          Jeśli całe centrum to parkingi piętrowe - jaki jest sens szukania tam pracy?
          Chyba w celu zatrudnienia się w charakterze ciecia parkingowego.

          Jaki jest sens jeżdżenia do takiego centrum?

          Chyba cię pogięło. Kto pokrywa koszty takich idiotyzmów? kierowcy czy podatnicy?

          • 0 4

          • jak możesz mieć takie dane skoro ja mam dokładnie odwrotne????

            cały świat ma odwrotne dane do twoich,
            niesamowite!!!

            podaj nazwę miasta, które podajesz za przykład i zaraz sprawdzimy ststystyki ruchu i ilość parkingów

            • 0 0

      • Zawsze się zastanawiam

        Czy to mózg się kurczy od jeżdżenia na rowerze czy też jeżdżenie na rowerze wybierają egzemplarze ze skurczonym mózgiem.

        • 2 0

  • Trzeba ograniczać ruch samochodów w centrach miast (51)

    Niestety - nie każdy dojedzie samochodem, gdzie chce. W miastach nie ma miejsca na to, żeby każdy przyjeżdżał tam samochodem. Wjazd do centrów miast należy się niepełnosprawnym, kurierom, dostawcom, taksówkarzom, mieszkańcom i osobom podwożącym starszych. Wjazd innych samochodów należy stanowczo ograniczać. Niestety pokolenie dzisiejszych 30-40-latków długo jeszcze tego nie zrozumie.

    • 140 119

    • trzeba ograniczać (1)

      Chore pomysły polit poprawnych ekoterrorystów i gangu rowerowego.

      • 55 45

      • Jeżdżę rowerem, jestem gangsterem :-)

        • 6 5

    • (1)

      Popieram. I nie ma co czekać ma zrozumienie, lenistwo zawsze trudno zwalczyć.

      • 31 22

      • lenistwo

        Lenistwo było jest przyczyną rozwoju cywilizacji.

        • 1 0

    • ograniczyc ruch (30)

      dobrze.zobaczymy.bedziesz mial 3 ke dzieciakow zona bedzie pracowac po pracy bedziesz musial wskoczyc szybko do 3 szkol albo 2 zeby dzieciaki odebrac,zrobic zakupy i dostac sie do domu z tym wszystkim i dziecmi.i co.....zrobisz to przez caly dzien madralo???takich jak Ty od razu powinni dac na kare przez lamanie kolem

      • 35 46

      • Mam dwoje dzieci. Chodzą piechota do rejonowej. Twoj problem jak wybrałeś dalekie szkoły

        • 42 21

      • bachory si ema na wlasny uzytek i smierdzace auto tez. (12)

        nas była 4 i matka dawala rade chociaż pracowala. lenia nic nie usprawiedliwi nawet dziesiatka nirozgarnietych bachorów.
        naucz te swoje japiszony samodzielności to będą same do szkoły chodzily i same wracaly.

        • 36 23

        • Wolę mieć śmierdzące bachory (3)

          Niż być głupim lewakiem.

          • 16 29

          • alez jesteś głupim lewakiem jak to określiłeś

            nawet tego nie wiesz
            ale nie możesz tego wiedzieć bo jak sam napisałeś, jesteś głupi

            • 2 5

          • (1)

            Lewackie, czy prawackie, miasta nie są z gumy

            • 1 0

            • Miasta nie są z gumy

              ale pomieszczą każdą ilość słoików. Wystarczy popatrzeć na rejestracje samochodów.

              • 0 0

        • Bachory, to twoja matka wychowała, a raczej nie wychowała..

          • 17 9

        • (6)

          przedszkolaki też mają same zapindalać?

          • 11 7

          • na niewielkie odległości rowerkiem bieganym- czemu nie? (5)

            wożenie dzieci do przedszkoli i szkół samochodami rodziców to forma zabierania im dzieciństwa.

            pamiętaj: samochód niewłaściwie stosowany zagraża twojemu życiu lub zdrowiu.

            bezrefleksyjne korzystanie z samochodu zagraża jakości życia wszystkich mieszkańców miasta

            • 5 9

            • (4)

              tak samo da się żyć bez butów, tylko po co, jak w butach wygodniej. Nie mierz wszystkich swoją miarą. Nie znasz każdej życiowej sytuacji. Nie każdy ma czas pierdzieć w stołek, czytać książki i chodzić na marsze. Czasami jest tak, że bez samochodu po prostu się nie da. Do 28 roku życia żyłem bez samochodu i było mi dobrze, a od tej pory używam go wręcz z przymusu, bo wolę rower, spacery i nawet te śmierdzące skm-ki. Jak moje dzieci osiągną wiek szkolny to będą same chodziły, a teraz wole je zawieźć do przedszkola i pojechać do pracy w 25 minut, niż iść piechotą a potem do pracy w półtorej godziny.

              Próbujesz formami typu ,,pamiętaj:'' wyjść na mądrego człowieka i nauczyciela, ale swoją wypowiedzią dałeś sygnał, że jesteś jak większość prostych ludzi, którzy wrzucają wszystkich do jednego worka (ewentualnie dwóch worków politycznych).

              • 13 2

              • on/ona bardzo boi się być "ze wsi"

                Więc w mieście to tylko rowerek, vege żarełko, kod/t i lgbt. a rodzina, kościół i samochód to opresja i przeżytek

                • 6 5

              • nie mówiłem o rezygnacji z samochodu w ogóle (2)

                tylko zauważyłem, że wiele osób korzysta z niego bezrefleksyjnie - a to zagraża ich życiu i zdrowiu.

                Reszta wywodów nie nadaje się do komentowania

                • 0 3

              • Ja korzystam refleksyjnie

                Zacząłem jeździć, pojeździłem trochę, podumałem, przekalkulowałem i wyszły mi same zyski. Na osłodę możesz cmoknąć mnie w pompkę.

                • 4 0

              • ,,Reszta wywodów nie nadaje się do komentowania''

                ... lub brak ci argumentów albo nawet wykracza poza Twoje możliwości intelektualne...

                • 1 1

      • Kurde, w londynie to dziala (4)

        W berlinie dziala, w cywilizacji dziala.... Tylko u janusza w pasku 1.9 tdi sie w glowie nie miesci

        • 30 10

        • (1)

          tylko tam jest ŚWIETNA komunikacja miejska i parkingi park& ride na obrzeżach
          a u nas tylko kijem po nerach

          • 2 1

          • u nas też jest już wiele parkingów typu park and ride

            takie parkingi to forma subsydiowania mieszkańców wyprowadzających się na przedmieścia

            • 2 1

        • Ciekawe skąd się biorą te pedalarskie urojenia (1)

          Jakoby w Londynie i Berlinie nie jeżdżono samochodami.

          • 2 1

          • Jezdzi sie

            I jest ich jakos dwa razy mniej niz u nas :)

            • 1 0

      • 3 dzieci rozwozisz autem? (2)

        Niepełnosprawne czy Ty ?

        • 14 7

        • Trójkę małych dzieci ganiasz po mieście na piechotę.. (1)

          Wozisz śmierdzącą komunikacją miejską narażając na choroby..
          Niepełnosprytny jesteś ty, dzieci szkoda tylko..

          • 9 13

          • "Wozisz śmierdzącą komunikacją miejską narażając na choroby.."

            a w szkole dziecię nosi skafander i hełm, czy może się tam "naraża na choroby"?

            • 11 2

      • Koło się zamyka (3)

        Jak kurier nie dostarczy przesyłki z żarciem do szkoły, przedszkola, sklepu to twój bachor z żoną będą głodni. Koło się zamyka, więc szanuj pracę innych.

        • 9 10

        • a od kiedy to szkoły są w centrach miast? zmyśliłes to (2)

          ścisłe centra miast są dla usług i rozrywki, restauracji itd.
          szkoły są z dala i nie mają problemu z parkowainem jak twierdzisz,
          znajdź lepszy przykład bo ten nie działa

          • 4 6

          • ależ jak najbardziej, szkoły są w centrach miast (1)

            • 1 2

            • jasne, w twoich snach

              podaj przykład szkoły w centrum miasta

              • 1 0

      • (3)

        I nie zapominajmy o matce staruszce, codziennie odwożonej do lekarza, i zakupach dla calej rodziny, codziennie 50 kg ziemniaków. Be samochodu nie da się żyć.

        • 12 5

        • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

          • 1 0

        • ale o co chodzi?

          bo nie łapię dowcipu

          • 2 1

        • Zaraz zaraz

          A to nie jest tak, że xuja cię to boli co kto wozi samochodem i po co?

          • 0 1

    • Popieram! (5)

      Jednocześnie wnioskuję, żeby ograniczenie ruchu w centrum dotyczyło również ekoterrowerzystów! Jak pieszo, to wszyscy! Wjazd autem tylko dla służb i osób niepełnosprawnych! Zero dostaw, zero taxi, zero kurierów, zero mieszkańców, zero dowożących... I najważniejsze ZERO ROWERÓW!!!

      • 27 24

      • tabletki odstawione? (3)

        ile miejsca zabiera rower w mieście?

        • 8 15

        • Ówno mnie obchodzi ile zabiera.. (1)

          Ty żądasz ograniczenia ruchu samochodów w centrum, a ich właścicielom polecasz spacer i komunikację miejską. A niby z jakiej racji ty masz mieć lepiej i sobie jeździć po centrum rowerkiem? Zawsze możesz zostawić rower w domu i się przejść piechotą, albo skorzystać z komunikacji miejskiej, jak kierowcy znienawidzonych przez ciebie samochodów...

          • 20 8

          • nie żądam tylko proponuję

            ich właścicielom proponuję zastanowienie się, czy nie zdecydować się na wiele różnych alternatywnych opcji: na małe odległości spacer pieszy, na średnie przejazd rowerem, na dalsze: kombinację tych opcji z komunikacją publiczną.

            Nieprawdziwą jest teza, że samochodów nienawidzę: proponuję jedynie ich właścicielom refleksję: od myślenia się nie umiera, od nadmiernie częstego korzystania z samochodu nawet na krótkie odległości skraca się życie sobie i innym.

            Miasta nastawione głównie na jazdę samochodami duszą się dosłownie i w przenośni.

            • 2 8

        • Ja go rozumiem, ale jest sposób. Ekoterrowerzysta :)

          Człek ten nie umie jeździć rowerem. Pisze ówno bez "g". Znam parę takich osób. Ale wyjściem jest rower 3 kołowy. Są takie w sprzedaży.

          • 5 4

      • zero rowerów = zero zdolności do refleksji

        • 0 2

    • taksówkarzom

      a niby dlaczego?

      • 8 7

    • (5)

      A dlaczego dostawcy i kurierzy mają być uprzywilejowani w swoim biznesie ? Ja też mam biznesowy cel w dojechaniu do centrum i w zaparkowaniu.

      • 5 10

      • Przestań kupować produkty dowożone do sklepów przez dostawców.. (2)

        I korzystać z usług kurierskich, proste..

        • 5 0

        • nie rozumiem jak można mieć duuuuuży sklep bez parkingu i zaplecza

          chyba, że to sklep jubilerski
          albo inny z drobiazgami
          no i chciałbym jakieś dane, ile konkretnie osób prowadzi sklepy obracające 30kg x 12 paczek i nie mają zaplecza czy dojazdu od podwórka,
          ile jest takich osób bo nie wierzę, nie wierzę, że tacy ludzie są w ogóle

          • 3 3

        • Już dawno przestałem

          kupować produkty dowożone do centrum. W centrum zawsze drożej. Na osiedlu gdzie mieszkam mam wszystkie potrzebne sklepy i usługi. Dostawcy nie mają problemu z dojazdem.

          • 1 0

      • biznes (1)

        W Śródmieściu nie powinno być biznesu, tylko ogródki piwne na chodnikach. A piwo dostarczane podziemnym rurociągiem

        • 5 0

        • Zapomniałeś o kafejkach!

          Kafejki i restauracje (z dowozem towaru koniecznie rowerem lub hulajnogą) to wg facetów w rajtuzach klucz do dobrobytu i dźwignia PKB.

          • 0 0

    • szlabany (1)

      Na ulicach do Śródmieścia powinny być zamontowane szlabany.

      • 0 1

      • taa, i wieżyczki strzelnicze:-/

        • 2 0

    • Trzeba ograniczać ruch samochodów w centrach miast

      Nie bądź taki dowcipny. A co mają powiedzieć mieszkańcy Śródmieścia? Gdzie mają parkować swoje samochody?

      • 0 0

  • Szkodnik Szczurek ma to w d*pie (13)

    Ważne tematy to infobox, lotnisko i kolejka na kasprowy.

    • 136 46

    • i most z centrum na Oksywie i budowa peronów dla PKM w północnych dzielniach... (5)

      • 12 2

      • na Oksywie zwodzona kładka pieszo - rowerowa, nie most (4)

        • 1 1

        • (3)

          a dlaczego pieszo- rowerowa a nie np. samochodowo-saneczkowa?

          • 5 1

          • Raczej bieżnia lekkoatetyczna z kolejką linową dla zwirząt

            Gdynia to pośmiewisko w porównaniu do tego co w Gdańsku robią.

            • 5 2

          • po co saneczki i samochody w centrum miasta? (1)

            rower to nie sport, to również transport

            • 0 2

            • Rower to nie transport

              To stan umysłu.

              • 0 0

    • (5)

      Jakoś Gdynia w rankingach zadowolenia mieszkańców jest zawsze pierwsza, albo w czołówce.

      • 9 12

      • (4)

        Niech zaczną pytać rdzennych Gdynian, wyniki mogą być ciut inne..Napływowa ludność trudno aby była niezadowolona...

        • 12 11

        • skąd ty to wziąłeś to nie wiem....

          • 8 5

        • Na szczęście nie pytają sfrustrowanych nieudaczników

          • 8 8

        • Akurat Gdynia powstała dzięki napływowym, którzy coś robili a nie tylko narzekali. Wiekszość fajnych rzeczy jest tworzonych przez ludzi nie będących wiecznymi malkontentami.

          • 8 8

        • jakby nie było napływowych, to Gdynia dalej by była wioską podlegającą pod Oksywie

          • 3 1

    • I narty wodne!!!

      • 0 0

  • "O atencję zaczynają się również dopominać dostawcy i kurierzy" (4)

    Naprawdę? O atencję? Tak według was jest kunsztowniej? Nie - jest głupio i pretensjonalnie,

    • 80 30

    • A "oto jego opowieść" niby lepsze? Też żenada.

      • 5 5

    • Trochę staroświecko ale sympatycznie. Lepiej zwalczajcie ' w tym temacie',

      'Nie mam takiej wiedzy'', "na dzień dzisiejszy" i inne takie okropieństwa, które ostatnio się plenią.

      • 8 0

    • Widać moda z gimnazjów dotarła aż tu. (1)

      Ten wyraz nie ma dokładnie takiego samego znaczenia jak "attention" w języku angielskim.

      • 4 0

      • dopominają się o uwagę?

        o wysłuchanie?
        nie wiem jak to powiedzieć

        • 0 0

  • (21)

    Niech w nocy dostarczają. Przecież od ponad stu lat znane jest urządzenie zwane wrzutka nocną. Niech dostarczają jak nie ma ruchu i nie denerwują ludzi.

    • 40 160

    • (3)

      Wrzutka palety towaru, brawo !

      • 57 8

      • kto w ścisłym centrum prowadzi biznes wymagający przerzucania palet? (2)

        chyba jakiś osioł i powinien miec pretensje do samego siebie,
        i już widzę klientów targających cięzkie towary,
        czym wy tam handlujecie w tym centrum?
        bizonami w calości? cegłami?

        • 4 9

        • albo biedra,albo żabka albo fresh (1)

          • 1 0

          • i nie mają wejścia z tyłu??

            wejściem dla klientów dostarczasz???
            i gdzie biedra w ścisłym centrum miasta bez wejśćia od tyłu??
            przecież to absurd!

            • 0 0

    • taki chetny na nocki?? (2)

      to dawaj a nie piszesz na internecie glupoty bo ciebie to nie dotyczy.mam nadzieje ze kiedys tego zasmakujesz.nocek oczywiscie

      • 48 9

      • A robotnicy mają robić drogi nocą ?

        • 11 3

      • w nocy super praca. sczególnie jako kierowca.

        pusto na ulicach, można przygazować, część świateł powyłączana

        • 7 3

    • brawo TY

      debil

      • 10 7

    • wrzutka 10 koszy z pieczywem pieczonym dnia poprzedniego (1)

      • 29 5

      • nie mów mi że frontowymi drzwiami wnosisz towar

        to lepiej przemyśl swój biznes jeszcze raz

        • 2 3

    • To się nazywa "wrzutnia" nocna

      "Wrzutka" to jest to co od czapy w komentarzach robisz.

      • 10 0

    • Serio? (3)

      Już widzę twoje zadowolenie jak odbierasz paczkę o drugiej w nocy... Brawo za pomysłowość.

      • 13 2

      • jaka paczkę? (2)

        bo jak mi powiesz, że wozisz 30kg paczki
        to cię smiechem zabiję,
        nie wozi się takich pakunków pod drzwi
        a kurier nie jest od wnoszenia,
        ktoś cię w pracy wykorzystuje i robi z ciebie idiotę

        • 2 7

        • oczywiscie (1)

          mozna zamowic wiele rzeczy wazacych wiecej i KTO MI ZABRONI JE KUPIC? za dostawe place, wiec wymagam dostawy pod drzwi ( gdyz nie poradze sobie z paczka 50kg)

          • 1 1

          • BHP mówi o 25kg maksymalnie

            coś u was jest nie tak z prawami pracownika

            • 0 0

    • Wrzutka nocna...Jak czytam takie rzeczy,to jestem za aborcją.Co za młot.Ręce opadają z szelestem.

      • 8 1

    • Niech w nocy dostarczają (2)

      produkty mrożone, a knajpa otwarta od 12,00. powodzenia

      • 1 2

      • i co, przez drzwi frontowe do knajpy wnoszą? (1)

        przez te same przez które klient wchodzi i idą przez salę między stolikami?

        nie wierzę, że takie miejsca istnieją.
        to by był szczyt głupoty

        • 3 4

        • Tak wnoszą przed otwarciem ,nie ma innego wejścia !!!!

          Jesteś zupełnym laikiem nie masz pojęcia o pracy dostawcy !!!!!!!!!!!

          • 0 0

    • świetny pomysł

      Dostarczam cateringi i jak ktoś zamówi sobie catering na jakąś uroczystość to mam mu powiedzieć, żeby oczekiwał mnie w nocy ??Też nieraz mam po kilkadziesiąt kilo towaru i naczyń do przeniesienia.Nie tylko w Gdyni niestety jest taki problem.

      • 3 0

    • dostawa

      ty chyba czlowieku nie wiesz co mowisz namow wlascicieli sklepow lub pubow na dostarczenie dowaru ,zwariowales w jakim ty kraju zyjesz .pozdrawiam

      • 1 0

  • Niech rozwożą w godzinach kiedy są miejsca (13)

    Objechałem Europę i jakś nie zauważyłem specjalnych miejsc dla kurierów czy dostawców.

    • 53 100

    • (4)

      a które sklepy są otwarte w nocy nie licząc monopolowych

      • 25 5

      • Monopolowe w nocy też już nie długo nie będą otwarte (3)

        • 8 2

        • Niezły strzał w stopę, nie? (2)

          Zlikwidujemy sklepy nocne, później będziemy płakać, że nam spadły wpływy do budżetu... Ale spoko, zwalimy jak zawsze na poprzedników...

          • 15 4

          • (1)

            Przecież tego chcieliście. By płacić mniejsze podatki. To będą mniejsze zarobki. ;)

            • 3 2

            • uwaga: miszcz ekonomii!

              wg. niego mniejsze podatki to mniejsze zarobki, buahahaha

              • 0 0

    • Paczkę też dostaniesz w nocy bo wtedy są miejsca (1)

      • 17 3

      • paczki powinny być odbierane osobiście na poczcie jeśli są duże

        ewentualnie jeśli jest to ścisłe centrum gdzie jak tweirdzicie jest problem z zaparkowaniem,
        listy ok, drobiazgi ok
        ale nie ciężkie dobra

        • 1 6

    • A po paczke zaiwaniaj na poczte.

      • 9 4

    • Wtedy kiedy są miejsca, to sporo sklepów i innych punktów jest pozamykanych. (1)

      • 3 1

      • To trzeba je otworzyć.

        Niekoniecznie od frontu.

        • 0 0

    • Londyn

      • 1 1

    • Ty objechałeś ,pewnie byłeś kierowcą tira,tak ją objechałeś że widziałeś tylko drogi i obszcz*ne parkingi.Centrum miast mogłeś zobaczyć tylko na zdjęciach albo w telewizji

      • 6 4

    • Mało widziałeś...

      • 3 0

  • (4)

    I dlatego należy ograniczyć samowole aut osobowych na chodnikach. A dostawy powinny odbywać sie w określonych godzinach

    • 60 35

    • to mam pomysl

      tez mam nadzieje ze wtedy stracisz etat bo my w tym momencie tak.

      • 11 15

    • Mozna przeciez zrobic parkingi dla Gdyni w Pruszczu Gdanskim i to by rozwiazalo problem

      Kurierzy, dostawcy i mieszkancy Gdyni by mogli parkowac w Pruszczu Gdanskim a stamtad dojechac SKM do Gdyni. Proste i logiczne

      • 5 3

    • to nie tylko problem Gdyni, w każdym mieście tak jest
      współczucie dla kurierów

      • 3 0

    • przecież nawet, jeśli wyznaczy się miejsce dla zaopatrzenia, to zaraz stanie tam jakiś wygodny

      "tylko na chwilę" - czyli na parę godzin.

      • 2 0

  • (12)

    Już nie róbcie tragedii. Dostawcy powinni mieć pomarańczowe koguty i powinni mieć możliwość zatrzymania/postoju do 15 minut jak najbliżej punktu "zrzutu". Reszta powinna być wyrozumiała, bo kupują towar który oni przywożą. Pozdro.

    • 199 24

    • Ja chcę koguta i miejsce przy poczcie (6)

      bo nadaję list, na który ktoś czeka

      • 2 17

      • i ten list wazy 30 kg??? ...zastanów się (5)

        • 11 2

        • wybór wagi jest kwestią indywidualną (2)

          do firmy przewozowej należy dostarczenie podjętęj przesyłki w granicach przepisów i możliwości

          • 3 8

          • nie należy, zmyśłeś to (1)

            ale to już jest problem twój i firmy,
            jeśli zgodzili się dostarczyć osobiście pod drzwi i do rąk
            12 palet po 600kg w centrum miasta w godzinach szczytu
            to jest już ich problem,

            skoro się podjęli takiego karkołomnego zadania
            to chyba zmierzyli siły na zamiary
            i nie mają prawa teraz narzekać

            • 2 4

            • Poniekąd racja

              Poniekąd racja tylko kto nadający paczkę
              A puźniej przyjmujący to nadanie w pipiduwie na wschodzie polski bendzie sie przejmował tym że nie ma możliwości dostawy danego zamówienia w godzinach
              Pracy sklepu/firmy

              • 0 0

        • (1)

          Każdy kto ma coś ciężkiego ma blokować ulicę lub domagać się miejsca. Jak zdefiniujemy zatem "coś ciężkiego" ?

          • 6 6

          • cięzkie rzeczy nie powinny być dostarczane

            kurier nie jest od dźwigania,
            są na to przepisy BHP to raz
            a jeśli się zgodził zapierdzielać z takimi paczkami
            to musiał się liczyć z realiami
            i niech teraz nie narzeka

            • 2 3

    • (3)

      Może być ale problem jest raczej inny
      Skoro geniusze marketingu planują po 3 dostawy dziennie do sklepiku o powierzchni 10 m2 to nigdy nie będzie miało to sensu. Kolejni geniusze spedycji pchają wielkie ciężarówki zamiast dostawczaków w zakorkowane i ciasne centrum.
      Wystarczą więc 4 sklepiki spożywcze na długości dwóch przecznic i już mamy burdel w postaci kilkunastu ciężarówek dziennie wiozących po pół palety do każdego sklepu

      • 7 3

      • (1)

        Taniej jest puścić jedną ciężarówkę, która obskoczy całe miasto niż X małych dostawczaków. ;) Trzeba ciąć koszta.

        • 5 5

        • A jeszcze taniej naczepę tzw. tira. Najlepiej wybudować tory i puścić pociąg towarowy, będzie jeszcze taniej

          • 4 1

      • 80% dostaw na odcinku tzw. ostatniej mili da się przewieźć rowerem typu cargo

        warto wygooglać "cyclologistics" : to otwiera wyobraźnię.

        • 5 3

    • Słuszna kwestia.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane