• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zachęca do kupna elektrycznych aut

Maciej Naskręt
3 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Miejsce postojowe dla pojazdów z napędem elektrycznym przy ul. Zawodników w Gdańsku, gdzie oprócz parkowania można naładować za darmo akumulatory. Miejsce postojowe dla pojazdów z napędem elektrycznym przy ul. Zawodników w Gdańsku, gdzie oprócz parkowania można naładować za darmo akumulatory.

Od kilku dni właściciele 64 elektrycznych samochodów zarejestrowanych w Gdańsku mogą korzystać z czterech darmowych punktów ładowania przygotowanych przez urzędników na gdańskich ulicach. Czy innowacja skłoni kolejnych kierowców do zakupu elektrycznego auta?



Czy darmowe punkty ładowania samochodów elektrycznych zachęcają do zakupu tych pojazdów?

W Gdańsku można naładować elektryczne auto za darmo. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdańsku zaczyna wydawanie takich właśnie kart. Używać ich można w zbudowanych przez gdański ZDiZ stacjach ładowania pojazdów elektrycznych.

- Procedura jest prosta - wystarczy zgłosić się do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku z kserokopią dowodu rejestracyjnego samochodu - oryginał do wglądu - wyjaśnia dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.

- Na miejscu wypełnia się wniosek - druki dostępne są na miejscu, można je też wcześniej pobrać z naszej strony internetowej. Karta wydawana jest od ręki. Co najważniejsze - jest bezpłatna! Cała procedura trwa nie dłużej, niż kwadrans - dodaje dyrektor Kotłowski.

Można również wniosek wysłać pocztą - wtedy kartę odbiera się w uzgodnionym wcześniej telefonicznie terminie - opis procedury oraz wzór wniosku dostępne są na stronie zarządu.

Kart można używać w trzech zbudowanych przez gdański Zarząd Dróg i Zieleni stacjach ładowania pojazdów elektrycznych. Pierwsza stacja znajduje się przed budynkiem ZDiZ przy ulicy Partyzantów 36. zobacz na mapie Gdańska Druga - w pobliżu siedziby Straży Miejskiej przy ul. Zawodników zobacz na mapie Gdańska. Trzecia - przy gdańskim ogrodzie zoologicznym przy ulicy Karwieńskiej zobacz na mapie Gdańska.

Miasto planuje budowę kolejnych miejsc ładowania pojazdów elektrycznych. Mają one powstać w strefie płatnego parkowania. - Chcemy zachęcić kierowców do ekologicznego podejścia do motoryzacji i zdecydowaliśmy, że ładowane tam auta będą zwolnione z opłat za postój - mówi zastępca prezydenta Gdańska, Piotr Grzelak.

- Poprzez realizację takich działań wspomagających ekologiczne formy transportu zmierzamy do poprawy efektywności transportu oraz zmniejszenia emisji do atmosfery szkodliwych substancji - wyjaśnia Grzelak.

Gdańsk na trzy terminale - montaż, utrzymanie i dostawę energii - wydał prawie 100 tys. zł. Trzeba tu jednak zaznaczyć, że wprowadzenie kart dostępowych jedynie podwyższa koszty funkcjonowanie punktów, bo skoro właśnie punkty są za darmo, to w jakim celu są do nich wydawane karty? Jak ustaliliśmy chodzi o to, by nie dochodziło do kradzieży energii.

W Gdańsku zarejestrowane są obecnie 64 pojazdy elektryczne i hybrydowe. Kupno takich pojazdów zero-emisyjnych (elektrycznych) ma w planach także sam urząd. W ramach przygotowań do ogłoszenia przetargu miasto od czerwca zeszłego roku do stycznia tego roku użytkowało różne modele pojazdów elektrycznych użyczonych do testów przez ich producentów.

Przetarg na zakup czterech fabrycznie nowych samochodów o napędzie całkowicie elektrycznym ogłoszony zostanie do końca kwietnia. Będzie to już trzecie postępowanie na zakup takich pojazdów. Dwa pierwsze (w październiku i w grudniu) zostały unieważnione z powodu braku ofert. Pojazdy mają użytkować: Urząd Miejski, Zarząd Dróg i Zieleni, Straż Miejska oraz Miejski Ogród Zoologiczny.

Co ciekawe, urzędnicy w magistracie patrzą nieco inaczej na innowacyjne pojazdy. Dla przykładu niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ogłosił przetarg na najem aut osobowych. Wypożyczone pojazdy posłużą jako narzędzie pracy kontrolerów projektów unijnych. Zamówienie publiczne wzbudziło jednak sporo kontrowersji, gdyż kryteria automatycznie przekreśliły oferentów dysponujących flotą pojazdów hybrydowych.

Warto nadmienić, że latem 2014 r. szybką ładowarkę samochodów zainstalowała w Gdańsku Grupa Energa, również udostępniająca możliwość ładowania bezpłatnie. Urządzenie zainstalowane przez Energę zlokalizowane jest przy Olivia Business Center - aleja Grunwaldzka 472 zobacz na mapie Gdańska, a dokładniej przy budynku Olivia Point. Pomorska spółka planuje kolejne inwestycje przy wsparciu innej dużej lokalnej firmy.

Miejsca

Opinie (186) 7 zablokowanych

  • (45)

    To jeszcze te samochody (w pełni elektryczne gdyż tylko one nie emituję CO2) powinny mieć:
    - możliwość poruszania się buspasami
    - bezpłatne korzystanie z miejsc postojowych w całym Gdańsku
    - możliwość wjazdu na starówkę

    A aby to ułatwić wydział komunikacji podczas rejestracji powinien mieć przygotowane specjalne tablice rej. zarezerwowane dla samochodów elektrycznych które np. kończyłby się literkami EV i byłby wydawane tylko do samochodów elektrycznych.

    Firma sprzedająca samochód elektryczny (jeżeli jej firma zarejestrowana jest w Gdańsku) powinna otrzymać wsparcie miasta (np. częściowe zwolnienie z podatku od nieruchomości lub coś podobnego).

    • 98 114

    • Nóż sam się otwiera już po pierwszym zdaniu... (3)

      To ja proponuje ustawić też darmowe stacje benzynowe :))))))

      niech wszyscy* obywatele zrzucają się nie tylko na prąd, ale również na paliwo :d

      czy na prawdę jesteśmy tak tępym (uśredniając) narodem, żeby się na to godzić?!?!?!

      kolejne 30 lat zanieczyszczania środowiska absolutnie nic nie zmieni....
      za 30 latach natomiast takie auto będzie miał każdy - bo są tańsze w utrzymaniu a energia słoneczna jest - uwaga! - prawdziwie darmowa....

      odbędzie się to naturalnym tokiem rzeczy, bez pomocy tych durnych urzędniczych kurtyzan, którym się wydaje że mają pojęcie o czymkolwiek!!!
      *) ci co nie mają samochodów, ci co mają bilety miesięczne wykupione etc etc ;))))

      "Gdańsk na trzy terminale - montaż, utrzymanie i dostawę energii - wydał prawie 100 tys. Zł" - czyli za cztery - bo tyle postawili - ciekawa manipulacja !!! Wydali 133 koła... Oczywiście koszt nie jest problemem, każdy mieszkaniec gdańska zapłacił ~20gr
      problemem jest to jak was traktują - pisze was, bo ja np. Jestem tego świadomy... I cokolwiek próbuje z tym zrobić....

      • 64 26

      • Radze nauczyc sie czytac ze zrozumieniem i wiecej niz 1 zdanie (2)

        bo ci zylka peknie kiedys.

        • 7 14

        • koleżko to Ty przeczytałeś najwyraźniej 1 zdanie powyższego postu, i dodatkowo go nie zrozumiałeś ;))))

          Aradash ma w wielu miejscach rację

          • 8 1

        • Milo (sadzac ze zdjecia) ze wraz z prezenowanym stanowiskiem, zadbano o stragan z ciuchami dla kierowcy oczekujacego na zakonczenie procedury.
          Wciaz mnie dziwi ze Gdansk sie godzi na taka forme ulicznego handlu..

          • 0 0

    • (3)

      Gdańsk chyba zapomniał, że już nie jest niemiecki i tu są zimy, a nie jak w DE

      • 7 17

      • (2)

        Czyli jakby był w DE to nie byłoby zim?
        Ostatnio te zimy takie słabe, cos czuje ze coraz lepiej przez to rozumiem niemiecki ....

        • 16 2

        • (1)

          najbardziej w zyciu znarlem na stokach Zugspitze
          o malo stracil bym stope
          ktos tu mowil o lagodnych niemieckich zimach? lol
          jaja sobie robic tez trzeba umiec

          • 3 2

          • A ja proponuję

            Żeby na przeglądzie technicznym zacząć badać poziom emisji spalin. Bo przez 6 lat w Gdańsku różni panowie tylko wyjeżdżają moim samochodem na hamownie, sprawdzają czy nic mi nie odpada i tyle. Co z tego że wprowadzimy samochody elektryczne jak 30 letnie diesle będą dymic na kazdym skrzyżowaniu.

            • 1 0

    • Takie auto będzie w pełni ekologiczne, (23)

      gdy energia do jego ładowania będzie w pełni ekologiczna. Do tego produkcja i utylizacja akumulatorów, a także części do wyprodukowania tego auta też będą w pełni ekologiczne.

      • 48 6

      • nie ma czegoś takiego jak w pełni ekologiczne (19)

        Ale można wybrać mniejsze zło. Łatwiej kontrolować jeden wielki komin niż tysiące rur wydechowych.

        • 21 7

        • Poszukaj.... (5)

          Poszukaj jak się produkuje takie baterie....Dodaj do tego ich krótką żywotność oraz to że w Polsce energie elektryczną produkuje się praktycznie tylko z WĘGLA.

          z ekologia to nie ma nic wspólnego.

          • 42 9

          • Plus jedynie taki.... (2)

            że smród zniszczenia i zanieczyszczenia są przesuwane w inne miejsca.
            Gdańsk będzie czysty ;)

            • 26 4

            • Zgadza się. (1)

              Niestety w naszym kraju energia elektryczna jest pozyskiwana głownie ze spalania węgla.

              • 4 2

              • Stety tylko węgiel.

                Powinna być pozyskiwana tylko z węgla , bo to jest nasz naturalny surowiec. To że państwa ościenne tyle go nie posiadają i muszą kombinować z innymi źródłami to ich problem nie nasz.

                • 0 1

          • (1)

            No tak. Bo produkcja akumulatorów do zwykłych aut jest super ekologiczna...

            • 10 3

            • Człowieku doucz się.

              W aucie spalinowym masz mały akumulatorek. W elektrycznym masz baterię akumulatorów. Podkreślam jeszcze raz: "baterię" !!!!!!!!

              • 12 4

        • Czytałem kiedyś badania na temat emisji CO2 do atmosfery (12)

          dotyczących wyprodukowania, eksploatacji i utylizacji aut spalinowych i elektrycznych. Wyszło, że spalinowe są bardziej ekologiczne!

          • 19 11

          • daj link, jak masz bo chętnie się z tym raportem zapoznam (6)

            i myślę, że nie tylko ja

            Pozdrawiam

            • 11 5

            • Proszę bardzo ;-) (4)

              moto.money.pl/wiadomosci/publikacje/artykul/sprawdzamy-oplacalnosc-zakupu-auta-na-prad,230,2,1693414.html
              Miłej lektury!

              • 11 4

              • Dobry artykuł.

                Trzeba być analfabetą wtórnym, żeby przeczytać ten artykuł i dać minus :-)

                • 5 2

              • "czytałem kiedyś badania" ... i później link do jakichś wypocin na Money.pl (1)

                Są liczne publikacje NAUKOWE na temat liczenia ekwiwalentu emisji CO2 w całym "life cycle" i nigdzie "elektryki" nie wypadają mniej korzystnie niż spalinowe. Trzeba już mocno naciągać dane do tego co się chce udowodnić. Czyli bierzemy pod uwagę, że prąd produkujemy z najbrudniejszego węgla, w elektrowniach o niskiej sprawności (brón boże w EC), dodatkowo akumulatory wymieniamy 2x częściej niż wynika to z zaleceń producenta i licznych badań (a te są obszerne, bo baterie często te same co w całej elektronice).
                Dodatkowo wspierając pojazdy spalinowe wspieracie Putina, Bliski Wschód i rzeszę innych tyranów i watażków w Afryce. Tego się nie da przeliczyć ani na złotówki ani na emisje CO2

                • 2 2

              • Do jazdy na EV trzeba 7 akumulatorów, a nawet tylko 6 szt,

                a odpowiedni jeden jest w dobrym spalinowcu, zaś w EV daje same czyste powietrze, a po spalinach z rury wydechowej ludzie umierają w cierpieniach na raka.

                • 0 2

              • Na wyprodukowanie litra benzyny trzeba 2 kWh energii,

                a na 2 kWh energii jadę 20km autem EV, to lepiej tę energię zużyć w aucie EV bez podgrzewania w upale ulicy i bez trucia Polaków.

                • 2 0

            • Niestety ale nie czytalem tego tylko slyszalem w TV, choc telewizja lubi klamac. Z drugiej strony jakby sie tak zastanowic. Wiedzac ile jestes w stanie przejechac takim samochodem i ile sie laduje ponownie, przy uzyciu konkretnego mocy pradu to mozna by bylo to wyliczyc. Nawet liczac lokalnie, czyli np w Gdansku. Gdzies byly dane ile jest aut zarejestrowanych w Gdansku.
              No i mowimy o teori ktora zaklada zmiane w jednej chwili polowy samochodow, przy obevnej infrastrukturze energetycznej. :)

              • 2 0

          • (1)

            To ja słyszałem jeszcze ciekawsza teorie.
            Jakby w jednej sekundzie, zamienić połową aut na swiecie z spalinowych na elektryczne, to światowa energetyka nie byłaby wstanie wyprodukować tyle energi. To jest niby teoria, ale już jak wyglądałyby wysypisaka akumulatorów z tych wszystkich aut możemy spróbować sobie wyobrazić.
            Póki co to samochody elektryczne to takie zabawki, taka moda troche jak iphone.. Elektryczne samochody tak jeśli: dużo wytrzymalsze akumulatory, energia głównie ze słońca, oraz pomysł na utylizacje/odzysk starych akumulatorów. Inaczej to będą tak ekologiczne jak żarówka energooszczędna.

            • 7 6

            • Strasznie dużo energii elektrycznej potrzebuje proces produkcji benzyny,

              Widać to sprawozdaniach z rafinerii, więc lepiej jeździć elektrycznym autem.

              • 3 0

          • ja czytałem jeszcze leszpa teorie! (1)

            Jak wieczorem swedzi tylek, to rano smierdzi palec!

            • 12 5

            • Bo d*psko się myje!

              • 3 3

          • Bo za te badania płaciło lobby spalinowe,

            a oni trują i wiedzą, że zatrute mózgi w głópstwa wierzą.

            • 1 0

      • Utylizacja akumulatorów (1)

        Nie do końca dają sie utylizować, pozostaje jakiś dziwny odpad, który wysyła sie do innych krajów, do nas przysyłane sa z ameryki płd, oraz odpady z elektrowni atomowych z niemiec

        • 5 2

        • 100% zużytych akumulatorów

          jest zamienianych na 100% nowych akumulatorów - pokazywali na DICOVERY.

          • 0 0

      • Energia dla EV

        jest całkowicie w pełni ekologiczna. Do tego teraz w całej Unii będą źródła energii tylko z wiatraków i fotoogniw, czyli z darmowej energii.

        • 1 2

    • Nie emitują CO2 bo emituje je elektrownia produkująca prąd (4)

      • 7 3

      • Taaa (3)

        Szczególnie ta wiatrowa i fotowoltaiczna, a o atomowej nie wspominając.

        • 5 8

        • ile masz w Polsce wiatrowych i atomowych? prąd mamy z węgla przecież

          • 10 0

        • Głupiś zamilcz!!!! (1)

          .

          • 1 2

          • Zazwyczaj głupszy wyzywa mądrych od "głupiś",

            ale każdy ma szanse zmądrzeć.

            • 0 0

    • Oraz tak jak rowerzyści

      je jeździć jak popadnie bez oglądania się na innych. Ewentualnie tłumaczyć się, że to mała szkodliwość na czerwonym świetle po skrzyżowaniu jechać.

      • 4 5

    • może jeszcze prawo do wjazdu na Długą i Długi Targ?

      teksty o pozytywnym wpływie samochodów elektrycznych na stan środowiska w mieście pomijają fakt, że miasto nie jest z gumy i że samochód elektryczny zabiera tyle samo przestrzeni co samochód z napędem tradycyjnym.
      Nadal można oczekiwać wysypu pomysłów na promocję samochodów elektrycznych aby promować budowę kolejnych parkingów i pseudoautostrad miejskich typu nowa Słowackiego.

      • 5 1

    • Te samochody emitują CO2 (1)

      Potrzebują dużych ilości prądu. Ponadto ich produkcja jest znacznie bardziej uciążliwa dla środowiska niż konwencjonalnego samochodu (metale rzadkie).

      • 2 2

      • Jakie konkretnie metale rzadkie?

        Baterie Litowe, jak sama nazwa wskazuje, zawierają lit, jeden z częściej występujących we wszechświecie pierwiastków. Poproszę o przykład jakichś pierwiastków z dalszych regionów tablicy Mendelejewa.

        • 1 0

    • (1)

      I zamiast poruszać się po jezdni powinny unosić się w powietrzu.

      • 2 0

      • Wnet do tego dojdzie,

        zgodnie z filmem "Piąty element".

        • 0 0

    • gdzie

      Jest ta starowka

      • 0 1

    • Mniej wiecej jak w Norwegii? Co by o o Norwegach nie mowic, to ciezko pokusic sie o opinie, ze hlupio zarzadzaja swoim krajem.

      • 0 0

  • Fajna sprawa. (20)

    Czekamy na dalsze udogodnienia, ale to wielki krok w dobrym kierunku.

    • 48 55

    • (13)

      Właśnie przymierzam się do zmiany autka. Ciekawa sprawa:)

      • 6 15

      • nie stać Cię

        • 10 3

      • Nie kupuj!!! (11)

        Co kilka lat trzeba zmieniać baterię akumulatorów, a to nie jest tania sprawa. Wartość takiego auta drastycznie spada właśnie z tego powodu. Druga srpawa. Jak nie masz ogrzewanego garażu to zapomnij o podróżowaniu, gdy przyjdą duże mrozy.

        • 13 8

        • To pokaż mi te drastycznie tanie elektryki z drugiej reki, wielki teoretyku. (6)

          Chetnie kupie Tesle po takiej "drastycznej" przecenie.

          • 8 4

          • A bardzo proszę wielki praktyku. (5)

            Nowa Tesla S P85D kosztuje ponad 120000EUR, używana z 10/2013 70000EUR. Spadek wartości o około 40% w 1.5 roku według Ciebie nie jest drastyczny? Ceny są ze strony mobile.eu A do tego dolicz jeszcze sobie wymianę akumulatorów za kolejne 2 może 3 lata. Zrobisz interes życia.

            • 11 5

            • baterie wymienia sie co 12 lat teoretyku (3)

              nie siej popeliny, aby choc przez chwilke zaistniec. Wlasnie mija mi 9 lat, jak uzytkuje hybryde i poki co - nie mam najmniejszych problemow z bateriami. Samochod stoi na zewnatrz.
              Wiec nie pitol farmazonow.

              • 9 13

              • Hybryda to nie to samo co zwykły elektryk

                • 9 2

              • Jak porównujesz hybryde do elektryka

                To masz dramatyczne braki w rozumieniu podstaw mechaniki

                • 8 3

              • A co ma hybryda do elektryka. Fachowiec od siedmiu boleści.

                Poszukaj w google ile cykli ładowania mają baterie akumulatorów, podziel to przez ilość dni w roku, w których użytkujesz auto i Ci wyjdzie, że trzeba je wymieniać co około 5 lat. Wszystko zależy od tego jak często je ładujesz, jak "głęboko" je rozładujesz, w jakiej stoją temperaturze. To jest obszerne zagadnienie.Czynników jest wiele.

                • 2 3

            • Takie małe ale ....

              P85D jest w sprzedaży od bardzo niedawna, jest to topowy model Tesli więc fajnie się porównuje auto o niższych parametrach z nowym, które nie bylo w 2013 w sprzedaży. Nowe Tesle kosztują $70-80 tys
              Tak jak napisałem ... teoretyk od siedmiu boleści.

              • 1 0

        • taaa (1)

          Mało tego to baterie się dzierżawi i co Mc płaci frajerom za nic.Kupiles samochód i jeszcze płacisz za frajer.I h.j tu z oszczędności. Co z tego ze tanio ładuje jak w efekcie stolec zaoszczędzisz. ...WIELKI BAJER

          • 2 0

          • zależy o jakiej firmie mówisz.

            Tesle kupujesz i masz baterie na własność a dodatkowo za darmo w ich stacjach ładowania na całym świecie możesz "zatankować". Wymiana aku kosztuje też mniej niż kupno nowych.
            Ale to kwestia tego, że jednym firmom zależy na propagowaniu elektryków a innym na działaniach pozorowanych, bo ich głównym modelem biznesowym jest sprzedaż aut spalinowych. Chętnych na zakup EV traktują jak nawiedzonych eko-frajerów, których można bez skrupułów okraść z pieniędzy.

            • 4 0

        • Bo w mrozy Ci benzyna zamienia się w kaszę

          i większość spalinowych stoi.

          • 0 1

        • Uhh... ostatnio wlasnie byl report dostepny apropo elektrycznych aut. Mozna znalezc na stronie green cars reports. Problemy z silnikami zdarzaja sie raz na 400 aut (okres 3-6 rok zycia auta), a problemy z baterimi sa duzo mniej prawdopodobne.
          Co do zimy? Jakos w Norwegii sobie z tym radza (najwieksza ilosc aut elektrycznych na mieszkanca), a z tego co pamietam to nie maja tam cieplej niz w Polsce.

          • 2 0

    • a darmowe miejsca dla benzyn? (4)

      64 auta bogatych, to jeszcze im darmowe miejsca parkingowe i prąd damy. Budyń kup se jeszcze jedno mieszkanie.

      • 12 6

      • Dla bogatych? za 20 tysięcy? (2)

        http://www.motofakty.pl/tag/romet-4e-cena/

        • 4 7

        • (1)

          On mówił o Aucie, a nie o wozidełku ;)

          • 3 3

          • uuu kompleks małego?

            • 0 0

      • żartujesz

        niech benzyna wyp..la z miast

        • 1 1

    • mały krok w pseudo dobrym kierunku

      wyzwaniem dla miasta jest przestrzeniożerność samochodów a nie tylko to, że emitują spaliny.

      • 3 4

  • Nie stać mnie. (4)

    • 75 7

    • biedak!

      • 3 11

    • Trzeba było iść na coś innego niż zarządzanie jak wszyscy.

      • 9 4

    • (1)

      Wydział Zarządzania i Ekonomii potocznie zwanym również Wydziałem Gier i Zabaw

      • 4 0

      • albo lansu i bansu

        • 0 1

  • Gdzie sens? (2)

    Może zamiast zachęcania do kupna tego typu samochodu kilkoma miejscami parkingowymi w mieście, które zapewne zostaną i tak zajęte przed rajdowców w zagazowanym Passacie, lepiej pomyśleć o ulgach podatkowych? Koszty kupna aut hyyborydowych czy elektrycznych są wyższe niż porównywalnych modeli z silnikiem spalonowym. W wielu krajach zachodu rozwiązaniem było zwolnienie z podatków oraz darmowe korzystanie z płatnych dróg.

    • 70 13

    • ale to nie chodzi o zrobienie dobrze obywatelom, tylko o akcje pozorowane

      • 15 1

    • Passaty w gazie? po co? Passata się kupuje w dieslu...

      • 4 0

  • Więcej samochodów = większe korki. (3)

    Nie zależnie czy spalinowe czy elektryczne ale i tak będą tworzy korki na mieście.

    • 47 31

    • samochodziarzom (1)

      się poprzewracało w kapuście

      • 6 16

      • Nie samochodziarzom, tylko Izrael pompuje TAKĄ kasę w technologię napędu elektrycznego

        do samochodów, że nawet nie jesteście w stanie pojąć. Oczywiście gdzieś musi być rynek zbytu tej technologii, żeby kasa im się zwróciła. W Gdańsku jest im to prosto wprowadzić, bo rudego mają pod nosem.

        • 3 1

    • Zgoda. Ale cichy i nie smierdzacy korek jest znacznie mniej uciazliwy dla okolicznych mieszkancow.

      • 0 0

  • Dobry pomysł (5)

    Ciekawe czy są już Land Cruisery na prąd?

    • 21 7

    • Land Cruiser

      Tak są tylko kable mają za krótkie.Coś ok 100m .

      • 12 0

    • Daniel, Damian, Dawid, Dariusz, kwiat GWE, GPU, NO, CB....

      • 5 1

    • Z 4x4 produkcyjnych jest tylko Outlander PHEV (1)

      Hybryda, ale teoretycznie można jeździć w trybie elektrycznym ładowanym z gniazdka. Jak ktoś koniecznie musi mieć Land Cruisera to każde auto można przerobić na EV.

      • 5 1

      • Jest jeszcze Tesla Model S w wersji z dwoma silnikami. Aczkolwiek cena raczej niemozliwa na przecietna kieszen.

        • 0 0

    • jeszcze nie

      ale są Melexy i ewentualnie można jeszcze znaleźć w stoczniach takie wózki elektryczne
      A swoją drogą ciekawe dlaczego stocznie nie przystąpiły do przetargu ze swoją ofertą i co zrobiłby urząd gdyby wpłynęła taka oferta

      • 1 1

  • (1)

    Mi jeszcze zostało 17 lat zbierania na Porsche na benzynę, a Ci O autach na prąd...

    • 65 6

    • To słabo się starasz.

      • 0 5

  • Może teraz dla mnie jeszcze nie, ale trzeba przecież promować takie rozwiązanie jeśli coś ma się zmienić. (2)

    • 10 9

    • za nic bym nie zamienil mojego 25 letniego ropniaka W124 3.0TD na jakiegos elektryka (1)

      dzwieku tego silnika nic nie zastapi

      • 1 0

      • rozumiem, że to sarkazm

        • 0 0

  • A to wszystko za pieniadze podatników :) (9)

    Ciekawe kto z PO ma elektryczny samochód?

    • 54 18

    • Ty naprawde jesteś taki podły? Człowieku to co kto ma to jego prywtna sprawa! Ledwo ślipia otworzy i tylko PO! Ty chyba masz jakiś kompleks niższości wobec PO?

      • 11 24

    • elektryczny może nie... (5)

      ....ale jeden taki cham, burak i prostak ma ponoć furę na mirabelki.

      • 10 0

      • (2)

        Chłopie jak się jest w kryzysie to się mirabelki i szczaw wcina! Takie są fakty! Opanuj się do jasnej anieli.

        • 1 12

        • mirabelki i szczaw to mały pikuś! (1)

          poczytajcie o początkach klubu Błękitni Stargard Szczeciński
          tego co teraz włoił Kolejorzowi że aż miło, że aż serce rośnie

          dochodziło tam do bójek o pierogi
          zawodnicy chodzili na grzyby by jeść i oszukać głód
          a teraz wyrośli z nich ludzie
          nasz "Warzywniak" był z nimi wtedy
          dlatego to teraz taki twardziel

          oby wygrali z Lechem na Bułgarskiej
          bieda pomaga twardzielom, gnoi słabiaków

          • 1 3

          • Panie .Słusznie w życiu musi każdy nabrać pokory ! Szmal to nie wszystko liczy się honor , ideologia i braterstwo. Pieniądze z czasem wpadają w portwel.

            • 1 3

      • Toć to jest niebywałe chamstwo! (1)

        ;-)

        • 0 0

        • Jo jo jeno richtih.

          • 1 0

    • samochody elektryczne ma miedzy innymi radio utrzymywane z naszych podatków (1)

      maja instytytucje i urzedy utrzymywane znaszych podatków jako auta słuzbowe!!Gdańsk tez robił przetarg na elektryczne auta dla urzedasów!!
      Obecnie auta elektryczne maja tylko bogaci wiec robic kolejne udogodnienia dla bogaczy i kolesiów polityków!!!

      • 7 1

      • Telefony komórkowe czy plaskie telewizory, czy komputery tez mieli na początku tylko bogaci. Tak dziala swiat. Idea polega na tym, zeby zaxhecic ich do wydawania pieniedzy na cos co kiedys bedzie dobre dla nas wszystkich. No moze z wyjatkiem Putina i Arabow z ich zlozami ropy.

        • 0 0

  • To durne miasto z Panem A., czy Pan A. wie ile taki samochód kosztuje? (8)

    Dla człowieka z zarzutami, mającymi tyle mieszkań, tyle kaski ze spółek etc., to nie jest na pewno problem żeby takie autko kupić...

    • 45 16

    • (1)

      Z zarzutami ale nie z wyrokiem . Co cię obchodzi ile kto ma mieszkań? Twa zazdrość to już choroba. Czy kogoś interesuje ile masz pryszczy na du**e? Nie ! Więc zobacz co ty masz a nie innym w portfel zaglądasz!

      • 12 24

      • ta Urzedniczku piesku Pana A

        • 20 9

    • Najlepsze jest to, że to auto wcale nie jest takie ekologiczne. (5)

      Nikt nie pisze, że akumulatory trzeba wymieniać i stare zutylizować. A produkcja i utylizacja nie jest przyjazna dla środowiska. Poza tym, kto rano odpalał auto na mrozie wie jaki jest stan naładowania akumulatora. Na nasz klimat te auta się nie nadają, gdy się nie ma garażu. A w centrum z tym ciężko. Kolejna sprawa. W Polsce energia jest pozyskiwana głównie z węgla. A z czym to się wiąże to fachowcy wiedzą. Proszę sobie poczytać np. tu: ecomanager.pl/pojazdy-elektryczne-a-srodowisko/ Jest tego w necie więcej. Od osoby na stanowisku wiceprezydenta oczekiwałbym większej wiedzy na ten temat, a nie powtarzanie farmazonów zasłyszanych od pseudoekologów.

      • 21 7

      • pierwsze zdanie (3)

        W pierwszym zdaniu napisałeś "nikt nie pisze".
        Otóż pisze. Powyżej temat akumulatorów i produkcji elektryczności z węgla był poruszany.
        Także inni napisali, ale ty nie przeczytałeś!

        • 3 0

        • To przeczytaj sobie to:

          moto.money.pl/wiadomosci/publikacje/artykul/sprawdzamy-oplacalnosc-zakupu-auta-na-prad,230,2,1693414.html
          i wtedy się wymądrzaj.

          • 1 2

        • A nie przyszło Ci do głowy, że mój post mógł być wcześniej napisany? (1)

          • 2 2

          • No tak ty jesteś w ciąży .Pamiętajcie aby Pani asd ustąpić miejsca w trojlebusie.

            • 0 0

      • Akumulatory: Nissan daje gwarancje na 160tys kilometrow. Musza zachowac co najmniej 70% pojemnosci. Dalej so bardzo cennym nabytkiem dla elektrowni czy firm, ktore chca zmniejszyc zuzycie pradu w najdrozszej taryfie.
        Ciezko to porownac do zuzytego oleju, filtrow i innego syfu z aut spalinowych.

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka trójmiejska firma jest przedstawicielem marki MINI?

 

Najczęściej czytane