Najczęściej czytane

wiadomości

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Koniec ferii. Wracają korki. Jest na nie sposób?

Od poniedziałku postoimy w korkach. Kończą się ferie.

fot. Krzysztof Mystkowski/KFP

Od poniedziałku postoimy w korkach. Kończą się ferie.

Od poniedziałku na trójmiejskich drogach znowu pojawią się korki. Kierowcy zastanawiają się, dlaczego tak, jak podczas ferii, nie może być przez cały rok? Spróbowaliśmy odpowiedzieć na to pytanie.



Kto najbardziej potęguje poranny i popołudniowy ruch na drogach Trójmiasta?

tranzyt, którego trasy wiodą przez Trójmiasto

5%

pracownicy firm i urzędów

13%

rodzice podwożący dzieci do szkół, nauczyciele

45%

żadne z powyższych, mamy po prostu słabą infrastrukturę drogową

37%

łącznie głosów: 1596

Przez ostatnie dwa tygodnie - w czasie zimowych ferii - jeździło się po Trójmieście wyśmienicie, pomijając oczywiście liczne dziury. Drogi były przejezdne, nie było korków. - Nie było tłoku. Odczuwałem satysfakcję z prowadzenia samochodu. Szkoda, że tak nie może być cały rok - mówi Łukasz Męrzychowski, taksówkarz z Gdyni.

Polscy, jak i zagraniczni eksperci z zakresu inżynierii ruchu podkreślają, że wystarczy zaledwie 25 proc. spadek liczby aut na drogach, aby w miastach zniknęły korki. Jeśli już zatory powstawały, to nie były one już tak dolegliwe, jak podczas roku szkolnego. Sprawdziliśmy, dlaczego tak się działo.

Główną przyczyną mniejszych korków jest na pewno zamknięcie szkół, o czym przekonuje nas czytelnik. - Przez dwa tygodnie nie było dantejskich scen w wykonaniu kierowców-rodziców, podwożących swoich dzieci do podstawówki przy ul. Marusarzówny zobacz na mapie Gdańska. Podobnie jest przed innymi szkołami - opowiada nam pan Tomasz, mieszkaniec domu przy ul. Amundsena w Gdańsku.

Do szkół samochodami nie dojeżdżali też nauczyciele. Razem z rodzicami stanowią kilka, może kilkanaście procent całego dziennego ruchu w naszej aglomeracji. Gdzie zatem skryli się pozostali kierowcy, którzy potęgują ruch na co dzień w Trójmieście? Czyżby wyjechali za miasto?

- Nie odczuwamy podczas zimowych ferii wzrostu liczby pojazdów osobowych. W zeszłym roku zaobserwowaliśmy w tym okresie nawet spadek poniżej przeciętnej liczby. Jeśli kierowcy wyjeżdżają z Trójmiasta, to na pewno nie jadą podczas ferii tłumnie na południe, w polskie góry - opowiada nam Ewa Łydkowska, rzecznik prasowy Gdańsk Transport Company S.A., która zarządza autostradą A1.

A może większość pracowników-kierowców wzięła urlop i siedzi w domach? - 15 proc. pracowników wzięło sobie wolne w trójmiejskich jednostkach spółki Energa. Nie jest to jednak jakiś szczególny wynik. Styczeń to okres m.in. podsumowań minionego roku. Nasi pracownicy biorą wolne chętniej choćby w lutym. Tak było w zeszłym roku podczas ferii - mówi Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa.

Wychodzi więc na to, że głównie od pracy szkół uzależniony jest ruch na drogach. Można pomyśleć: wprowadźmy całoroczne wakacje - korki przestaną nam doskwierać. Na pewno ucieszyłyby się z tego dzieci, ale to oczywiście nierealne. Czy istnieją inne rozwiązania, bardziej sensowne?

Są, i to nawet dwa, które świetnie zdają egzamin w wielu miastach za naszą zachodnią granicą. Pierwszy to różne godziny rozpoczęcia zajęć szkolnych. Mogłyby się one rozpoczynać między godz. 7 a 9. W każdej szkole nieco inaczej. Dziś szkoły zaczynają swoją pracę zazwyczaj między godz. 8 a 8:15. Dyrektorzy placówek dydaktycznych podkreślają, że to rozwiązanie trudno byłoby wprowadzić, bowiem istnieje ogromny opór ze strony rodziców.

Drugą ideę zaproponował nasz czytelnik. - Usprawnienie ruchu polega na umożliwieniu pracownikowi przez pracodawcę wyboru godzin rozpoczęcia pracy, stworzenie widełek, np. między godz. 7 a 9. Wtedy swój poranny dojazd pracownik uzależniałby od sytuacji na drodze. Oczywiście w pracy przebywałby osiem godzin - mówi pan Wiesław.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 286)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244211 2011-01-30 17:09 drogi budować!!! (17)

mieszkańców przybywa, aut przybywa, a infrastruktura drogowa się od lat w ogóle nie zmienia

MichaJIŁ

popieram opinię 236 / nie zgadzam się 41
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244248 2011-01-30 18:07 Przesiąść się na komunikację miejską! (10)

Teraz jak Ci wszyscy ludzie wrócą do pracy, a dzieciaki do szkół powinni się przesiąść do komunikacji miejskiej! 2 autobusy więcej na godzinę to nie kilkadziesiąt aut wożących powietrze w drodze powrotnej i marnujących paliwo tworząc smród i hałas. Rodzice też są temu winni wywierając naciski na rozpoczynanie zajęć ok 8.00. Sam chodząc do szkoły chodziłem nawet na 12.00 i dało rade. Klucz na szyje i wio! Sam tak chodziłem od pierwszej klasy do szkoły. Ale teraz przecież jak dzieciak nie podjedzie Audi Q7 z rodzicem pod szkołę to szpanu nie ma i wszyscy go wytykają palcem. Wystarczy zmienić nastawienie. Sam teraz dojeżdżając do pracy korzystam z komunikacji miejskiej i sobie chwalę komfort spokojnej jazdy, brak stresu siedzenia za kierownicą. Fakt, zajmuje mi to więcej czasu, ale kilka min dużej w jedna stronę to nie tragedia.

Obserwator

popieram opinię 52 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244274 2011-01-30 19:06 Kilka minut dłużej? (8)

CHyba sobie kpisz! Codziennie przez 3 lata próbowałem jeździć z przystanku Ujeścisko przy ul. Kartuskiej do Gdańska Gł. liniami 167 albo 168 no i kiedy jeszcze jeździła to 161. Kilka minut dłużej? 40 minut oczekiwania na autobus uważam za przegięcie. Stojąc na mrozie i często deszczu. Kilka minut powiadasz? Średnie spóźnienie linii 167 i 168 oscyluje na 20 minut. . Teraz jeżdżę samochodem i mimo, że stoję w korkach i płacę dużo więcej za paliwo w porównaniu do kosztu biletu miesięcznego to zaoszczędzam na zdrowiu, czasie i nerwach. Jeśli komunikacja miejska będzie realną alternatywą dla samochodu to się bez zastanowienia przesiądę z powrotem do autobusów. Póki co możecie na mnie przeklinać ale dalej będę sobie jeździć moim gratem za 1600 pln.

W gda nie istnieje cos takiego jak komunikacja miejska.

popieram opinię 49 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244323 2011-01-30 20:38 na temat oszczędzania na zdrowiu w samochodzie stojącym w korku to nieźle przeginasz (3)

siedzący tryb życia - dzieci podwożone samochodami rodziców do szkoły to źródło chorób psychicznych i wszelkich innych wiążących się z otyłością, alergiami, bólami kręgosłupa etc.etc.

zresztą emocje, którym dajesz wyraz wystarczą za wiele słów

w długim okresie codzienne korzystanie z samochodu to..... lepiej nie pisać

licealista pragmatyk

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244423 2011-01-31 07:45 Ja moge sie poruszać samochodem i nie prowadzić siedzącego trybu życia. (1)

Chodzę na basen, tenisa siownię i czasem na rower. Ale jadąc gdziekolwiek nie stoję jak ty na 18 stopniowym mrozie gile mi nie lecą z nosa buty mi nie przemakają i jedyne tabletki które od 3 lat co jakiś czas zażyję to nim2 żujki :)

szumowina

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3244507 2011-02-01 23:34 bo właśnie

przez takich jak ty deklu stoi się na tych przystankach, normalnie nóż się otwiera w kieszeni

klocek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244441 2011-01-31 09:36 coś o zdrowiu...

Za to stanie na przystanku (przed feriami stałam 1godz i 20min na autobus), marznięcie, wdychanie smrodu spalin, jazda w tłoku (a raczej konserwie, bo jazda na linii 167/168 nie można inaczej nazwać) jest baaaaardzo zdrowe.

Ananke

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3244350 2011-01-30 21:34

zgadnij, dlaczego autobusy stoją w korkach i się spóźniają..

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244357 2011-01-30 21:40 heh (2)

Pomyśl.. jakby nagle wszyscy zaczęli myśleć odwrotnie niż Ty... Na przystanku właśnie stałeś tak długo przez ludzi, do których dołączyłeś. Zrobisz dzieciaka albo może już masz to go będziesz podwoził.. i takie jest myślenie w tym kraju.

Moje rozwiązanie? Komunikacja miejska dla dzieciaków.. gimbusy? Szkół pewnie na to nie stać ale... wystarczy że zkm puści trochę więcej busów i będzie przyjemniej. Z drugiej strony nikt nie przekona nadopiekuńczych rodziców żeby przestały podwozić dzieciaki do szkół ;) Błędne koło się zamyka ;] Bo dzieciak zamiast chodzić do szkoły w okolicy musi być podwożony do tej najlepszej na drugim końcu miasta. Tyle..

Stefan

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244406 2011-01-31 00:07 Dla sprostowania. (1)

Nie mam jeszcze dziecka. Sam dojeżdżam jedynie do pracy i na uczelnię. Mam świadomość, że dołączyłem do ludzi, którzy generują korki. Jednak jak już napisałem sam próbowałem jeździć komunikacją miejską przez 3 lata, a każdego roku było tylko gorzej. Także jeśli autobusy jeździłyby punktualnie i byłoby ich ciut więcej (to jest już mniej ważne bo i tak uważam że jest ich TEORETYCZNIE sporo) to bym się przesiadł na komunikację miejską bo samochód dla mnie to tylko większe koszty. Jednak uważam, że jak na razie dla samochodu NIE MA ALTERNATYWY W GDAŃSKU (przynajmniej z miejsca, z którego ja staram się dojechać gdziekolwiek, czyli przystanek Ujeścisko przy kartuskiej.) Co do komentarza o szkodliwości poruszania się samochodem.... Ehhh... Mam nadzieję, że to tylko nieudana próba prowokacji bo takich bzdur dawno nie czytałem.

W gda nie istnieje cos takiego jak komunikacja miejska.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3244426 2011-01-31 07:49 No w lato polecam rower.

Ale fakt z gdańska na ujeścisko i tak kiepski dojazd jest. Przynajmniej z powrotem pod górę jeśli sie nie ma ciut siły i chęci.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244432 2011-01-31 08:35 Nie koniecznie komunikacja miejska rozwiąże problem.

Latem mamy najazd turystów którzy też jeżdżą autami.
Podejrzewam, że korki powstają przez snobistycznych rodziców wożących swe dzieciątka tam i z powrotem przez cały dzień, Bo najpierw szkoła, potem angielski, basen i na wieczór balet.
Dzieciaki są 12 godzin po za domem, lecz "rodzice" uważają, że to wszystko dla ich dobra.
Ich czyli kogo? Myślę iż robią to dla SWOJEGO dobra. Sami nie mieli takich możliwości, to niech dzieci mają.
Ale przez to że nie byli wożeni na baseny, balety i języki obce wyrośli na gorszych ludzi?

dar

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244268 2011-01-30 18:53 Noo właśnie....

Należy budować drogi... Zdecydowana większość głosuje ZA budową dróg, a jak chcą budować to wszyscy się buntują i mówią, że będą korki...

Żeby zbudować drogę muszą być korki i nie narzekajcie, tylko cieszcie się że coś robią... DLA NASZEGO DOBRA!!!

pp

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 16

zgłoś do moderacji opinię 3244317 2011-01-30 20:31 diabeł zawsze ma zielone aniołowie stoją w korkach :)

freeCONTROL

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3244392 2011-01-30 22:46

Pojezdzij sobie po miescie i calej Polsce, to zobaczysz czy sie "nie zmienia".

sula7777

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244449 2011-01-31 10:30

Samochodów przybywa, ale co do mieszkańców to sprawa nie jest taka prosta. Przybywa gospodarstw domowych, które używają dwóch samochodów, co w połączeniu z prostym faktem (co wynika z niedawnego raportu NIK), że jest to mniejszość oznacza, że bogaci robią korki, w których stoją, a jak pojechali na zimowy wywczas, na który z resztą nie stać każdego, to korki znikają.

pepe

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244478 2011-01-31 14:24 a widzicie najwięcej korków robią nauczyciele i uczniowie, a tak im podobno cieżko (1)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244497 2011-01-31 19:04

Matko , ale frustrat !

mika

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244212 2011-01-30 17:09 I tak ruch potęgują ludki (11)

z okolic Gdańska, od Gdyni i Kartuz począwszy przez Pruszcz Gdański do Nowego Dworu Gdańskiego. Opłaty wprowadzić, albo ograniczenia dla innych rejestracji.
Wyprowadzając się, było trzeba myśleć, a nie uciekać z miasta.

Pozdrawiam

popieram opinię 83 / nie zgadzam się 162
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244368 2011-01-30 21:55 nie lubisz obcych? (2)

a tobie wprowadzimy opłaty za wyjazd z miasta :) przeprowadziłam się z gdańska do pruszcza, i mam teraz placic za dojazdy na ug? :) TOBIE?? :))))

chryste,,,,, a może tak wprowadzimy jakieś kary za głupotę...

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244473 2011-01-31 13:06 Dziewuszko z UG:) (1)

Nie trzeba było iść na na UG jak za daleko, a kolejkę to od czego masz? Kilka przesiadek, nie rozśmieszaj mnie:)

Stop dla Ciebie

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3244501 2011-01-31 21:15

fakt, mogłam iść do spożywczego w pruszczu zamiast na studia. kolejke, kochany, mam troche daleko, bo jakies 4 km. i jezdze nia czasem, ale student ma to do siebie, ze czesto przewozi z uczelni do biblioteki, z biblioteki do domu, z domu do uczelni, tony ksiazek. Ostatnio wiozłam ze sobą 1000 stron, częściowo w twardych okładkach + laptopa. nie wyobrażam sobie popieprzać z czymś takim przez cale miasto, wlaczajac w to przesiadki, stanie w autobusie, lub piesza wycieczke na peron skm.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244386 2011-01-30 22:32 Głupota

Pomyśl. Skoro ty chcesz wprowadzić ograniczenia dla innych spoza gdanska to myśle, ze rowniez dla ciebie jak wyjedziezpoza Gdańsk.

Bartek

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3244400 2011-01-30 23:11 O zgrozo.

No pięknie człowieku wymyśliłeś..

izka

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244402 2011-01-30 23:22 wielka zagadka czemu jest korek skoro wszyscy jadą do miasta na 8-9

dobrytyp

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244421 2011-01-31 06:58 mysleć to ty zacznij (1)

jak mieszkasz w miescie to sie poruszaj tramwajem! bo komus z np. pruszcza lepiej podjechac autem niz sie przesiadac kilka razy!

i mowie to nie z autopsji tylko myslac zdroworozsadkowo, bo sama mieszkam w gdansku a samochod zostawiam na podworku w godzinach szczytu!

ja

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244460 2011-01-31 10:56 Dobre sobie...

Tak, tak. To ja będę się telepał tramwajem, żeby jaśnie państwo z sypialni mogło swobodnie jeździć po Gdańsku samochodem. Od jutra zaczynam! Albo nie, jeszcze dzisiaj zostawię samochód pod firmą i wrócę autobusem, żeby przypadkiem nikomu spod Gdańska nie utrudniać wyjazdu.

A samochód dalej zostawiaj na podwórku i wyjeżdżaj tylko w niedzielę, żeby w weekendy też ledwo dało się jeździć po mieście przez miszczów kierownicy od wielkiego dzwonu.

tomek makinen

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244450 2011-01-31 10:36 Raczej odwrotnie...

Skoro mieszkamy w Gdańsku to używajmy transportu publicznego (a nie zawozimy swoje 4 litery do kiosku na rogu), z którym trudniej mają przyjeżdzający mieszkający poza 3miastem

Piotrek

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244456 2011-01-31 10:49 leasing ...

a słyszałeś Pozdrawiam o samochodach w leasingu? hihihihihi :-)

:-)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244494 2011-01-31 18:57 :-)

hahahahahaha czyli to, ze jestem w pruszcza czy okolic oznacza ze nie mam prawa isc do szkoły w gadnku? Mam wybierac miedzy I LO i II LO w pruszczu? Błagam... co za głupota wielki panie miastowy.. pfff.

a

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244214 2011-01-30 17:17 BRAK DZIECIOROBÓW (30)

Już od dawna twierdziłem (dłgo przed feriami) że korki powodują dziecioroby. Niech dzieciaki same chodą do szkoły a nie je podwozicie. Uprzedzając kolejne pytanie nie trzeba mieszkac na peryferiach miast, tylko w dzielnicach gdzie sa szkoły, gimnazaja itp. na peryferia to sie wyprowadza na emeryturze :))) Pewno powiecie ze wa snie stac na mieszkanie np. na zaspie czy wrzeszczu bo zakoniczyny i ujesciska tansze. Sprzedajcie fure i juz z benzyny co miesciąc bedzie na comiesieczna rate za mieszkanie na zaspie czy we werzesczu. pozdro

marianos nienawidzios korkos

popieram opinię 185 / nie zgadzam się 165

zgłoś do moderacji opinię 3244215 2011-01-30 17:21 Dobrze gadasz:)

Ale i tak tępym ludzikom nie wytłumaczysz, chyba że siłą.

Wieśniaki do Wsi, nie do Miast

popieram opinię 38 / nie zgadzam się 51
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244232 2011-01-30 17:43 kto by chcial mieszkac w tym zatloczonym i zasmrodzonym wrzeszczu... (4)

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 30
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244244 2011-01-30 17:53 BRAK DZIECIOROBÓW (3)

to tkwij ciulu w korkach i nie sap ze wracasz po 2h z pracy :)))

marianos nienawidzios korkos

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 30
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244254 2011-01-30 18:15 (1)

Gdyby wszyscy mieszkali na Zaspie czy we Wrzeszczu to byś miał tam większy slams niż jest obecnie. Po za tym, szkoły itp są również na peryferiach miast. A swoją drogą to korki w okolicy galerii bałtyckiej są największe.

pp

popieram opinię 38 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3244469 2011-01-31 12:13 zaspa to nie slams

nie stac cie na mieszkanie tam to psioczysz.

pozdro

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244467 2011-01-31 11:32 Mam nadzieje, ze nie bedziesz mial dzieci. Patologi wystarczy juz. Dlatego wyprowadzilem sie z "miasta"

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244250 2011-01-30 18:12 wyjatkowos frustratos jestes

realistos

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244258 2011-01-30 18:20 (6)

skad ty mieszkasz wiesnikau jeden, ze od dzieciorobow wymyslasz, mieszkasz w zapchlonej klitce w falowcu to masz blisko i zazdroscisz

stefan burczymucha

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244302 2011-01-30 19:58 sam jetes tepakiem baranie (5)

mieszkam we wrzesczu w apratamentowcu i chodzi mi o to ze przez szkole podstawoa i liceum z buta dymalem a nie je*ane paniusie dowoza bachorow pod sam prog szkoly, sam znam taka co 200m podwozi bachory bo i tak nie ma co robic w domu bo maz ma firme i nie musi szmata tyrac. juz nie raz sie z nia spiąłem i dalej robi swoje :((

marianos nienawidzios korkos

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 28
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244380 2011-01-30 22:23 naoglądałeś się prospektów na targach chyba... (4)

w apartamentowcu.... rotfl... mistrzu, ludzie którzy tam mieszkają nie angażują się takie nap...nki jak ta

tigga

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244399 2011-01-30 23:09 Nie wiem dlaczego w Polsce funkcjonuje jakiś taki komples biedniejszego... albo przypisanie bogactwa do mądrości... (3)

Co z tego, że mieszka w apartamentowcu? Stać go to mieszka... nie musi być mądry ani inteligentny... z drugiej strony mądrość czy inteligencja w żadnym miejscu nie wyklucza uczestnictwa w tej dyskusji...

d:-)

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244405 2011-01-30 23:40 bo nie mieszka (2)

Pyrka swoim firmowym pikaczento do fabryki i się zżyma o korkach. Ani mądrość ani inteligencja, bo jakby miał tego promil to by cokolwiek wiedział o tzw, "demograficznej piramidzie" i o realiach miasta. Znalazł sobie Don Kichot swój wiatrak i sadzi swoje teksty, waląc konia i patrząc na folder "Quattro Towers"

Stoi już jakiś apartamentowiec we Wrzeszczu, czy coś mnie omineło?

tigga

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3244458 2011-01-31 10:51 jaśkowa dolina

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244459 2011-01-31 10:52 np. akademia medyczna i jaśkowa dolina

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244283 2011-01-30 19:23 a ciebie kto zmajstował?

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244296 2011-01-30 19:43 ciekawe kto zarobi na twoją emeryturze, dziecionierobie (1)

jeśli nie te spłodzone przez dzieciorobów dzieci. korki powodują pupopodwożący wygodniccy, niezależnie od faktu posiadania dzieci.

dzieciorób rowerzysta

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3244304 2011-01-30 20:00 BRAK DZIECIOROBÓW

jakos w ferie ci "pupopodwozacy wygodnicy" jezdzili do pracy i korkow nie bylo, wiec nie pie*dol mi ze to nie dziecioroby robia korki w miastach. jak nie jak tak !!! :D

marianos nienawidzios korkos

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244325 2011-01-30 20:38 Dokładnie... (1)

Jak kolega napisał. Niedość tego podwożą te dzieci 200m SUVami bo tak bezpieczniej, klikają łapkę w dół, żeby oszukać nawet samego siebie. Na głupotę ludzką nic nie poradzisz i tak jest nie tylko i nas.

h@llux

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3244338 2011-01-30 21:14 hehe

dzieki pozdro tak 3maj :D

marianos nienawidzios korkos

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244327 2011-01-30 20:45 (1)

Człowieku, zastanów się co ty wypisujesz za bzudry !!!! Pomysl logicznie, gdzie bys tych ludzi upchnął ze wszystkich peryferii na osiedlu zaspa i przymorze ?? Ja tam wole mieszkać w domku na 100 m2 niż na kawelerce 35m2.

tomii

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244337 2011-01-30 21:13 hehe

tomii mieszkam w apartamentowcu w mieskaniu 65m2 a nie zadnej kawalerce, zreszta mniejsza o to, chodzi mi o tylko o to zeby dziaciaki z buta chodzily do szkoly i juz zycie bedzie latwiejsze dla nas wszystkich, jakby ktos mi powiedzial ze kolo galerii o 16 beda 2 auta na krzyz na skrzyzowaniu to bym go nazwal idiota a jednak w ferie tak bylo !!!

marianos nienawidzios korkos

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244347 2011-01-30 21:31 POMYŚL TROCHĘ!!! (1)

Może niektórzy chcą być w cichszym miejscu, a nie przy ul. Grunwaldzkiej gdzie wiecznie jadą samochody! Jak chcesz to możesz wyprowadzić się do Niemiec i mieszkać przy autostradzie, jak tak mądry i "niechcący korków". Droga bez korków, hałas tirów, i w 5 minut do centrum.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244410 2011-01-31 00:24 sam pomysl :)

wiecznie jada samochody, bo takie cicholuby wszedzie musza pupe SUVem wozic, bo na developerksich osiedlach nawet kiosku z warzywami nie ma :P

Mateusz

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244378 2011-01-30 22:19

haha i ludzie beda kupowac mieszkania w jakis zapyzialych dzielnicach tylko po to zebys nie musial pupy wozic w korku. moze przeprowadz sie tak zeby do pracy miec piechota??

ja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244388 2011-01-30 22:40 Jakby twój ojciec nie był dzieciorobem to gdzie byś teraz był?

No gdzie?

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244396 2011-01-30 23:01

niech wszyscy zamieszakją na zaspie, przymorzu i żabiance a za 2 miesiące wybuchnie wojna w gdańsku
w życiu tak głupiej wypowiedzi nie słyszałem...

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244403 2011-01-30 23:25 na swoją matkę też mówisz dzieciorób?

na swoją matkę też mówisz dzieciorób?

kara

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244408 2011-01-31 00:20

wspolczuje twoim rodzicom, sorki dzieciorobom, bo przeciez to oni przyczynili sie do tego że jesteś na śiecie (niestety)!!!

mama dwójki dzieci

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244433 2011-01-31 08:35 tylko idiota chciałby mieszkać na zaspie

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244499 2011-01-31 20:25 a może....

zajmiesz się organizacją swojego życia....

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244216 2011-01-30 17:21 Alternatywą jest... (9)

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244217 2011-01-30 17:21 Alternatywą jest... (5)

ROWER !!

cyklista

popieram opinię 43 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244265 2011-01-30 18:40 nie, nie jest (2)

Ja nie podjadę na spotkanie rowerem na którym będziemy rozmawiać o wartości kontraktu minimum 35 000 PLN, sorry przyjacielu ale nie wszyscy pracują w warzywniaku czy za biureczkiem gdzie jedyne co widzisz to ekran monitora a jedyna osoba która ciebie widzi to portier.

ghost

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 26
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244293 2011-01-30 19:37 za 35 tys to jest umowa a nie kontrakt (1)

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244308 2011-01-30 20:10 ... 35 tys to ja załatwiam "na gębę"... szkoda papieru

Borewicz

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244319 2011-01-30 20:33

Pal rower panie zarobas :]

WIO

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244383 2011-01-30 22:27

szczegulnje zimom...yeah!!!

klikacz

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244218 2011-01-30 17:26 chodzenie z buta!

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244292 2011-01-30 19:34 Wynieść się z Gdańska

Wynieść się z Polski...

CyberGUP

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3244390 2011-01-30 22:41 Hara kiri

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244219 2011-01-30 17:27 A ja tam jestem za tym, żeby w miarę możliwości każdy szedł piechotą albo korzystał z komunikacji miejskiej, a nie pupę (4)

wszędzie podwoził.

popieram opinię 102 / nie zgadzam się 22

zgłoś do moderacji opinię 3244280 2011-01-30 19:17

mówmy po imieniu..pupę wozić i to własną..troche ruchupzdr

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244287 2011-01-30 19:29

jak mam jechac zatkana po brzegi skmka za 3,40 to juz wole postac troche w korku, wygodnie w samochodzie a koszt ten sam

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3244307 2011-01-30 20:10 Jutro sprobuję!:)

Autem jadę 15 minut; na piechotę zajmie mi to może 45.
Godzina dziennie mnie nie zbawi. Chyba...

Krzysztof

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244353 2011-01-30 21:35 RACJA!!!

PORĄBANY SĄSIAD 15-20 RAZY WYJEŻDŻA Z PODWÓRKA PO BYLE CO (DO TEGO SIĘ DRZE NA CAŁĄ OKOLICĘ ,ŻE NIE MOŻE)W KOŃCU DOSTAŁ REPRYMĘDĘ OD TYCH CO PIJĄ POD GARAŻAMI-SĄSIEDZI SĄ ZADOWLENI(CENA NIEWYGÓROWANA)

GARAŻ

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244220 2011-01-30 17:27 Czerwono na zdjęciu (16)

Wszyscy stoją na hamulcach, od czego jest hamulec ręczny? 99% samochodów ma niesprawny hamulec ręczny?

why??

popieram opinię 32 / nie zgadzam się 89
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244252 2011-01-30 18:14 a komu to przeszkadza? (1)

pomijajac ze sa jeszcze automaty i sprobuj pupku nie naciskac hamulca

automat

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3244364 2011-01-30 21:51 debile

Taa wszyscy na automacie. Duszą heble bo się boją, ze im się auto stoczy. Na płaskim.
A ręczny to przez noc przymarznie ale nie przecz chwilę na światłach przy rozgrznych hamulcach. Ale o tym wie każdy kto jeździ samochodem a nie rowerem albo autobusem.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244253 2011-01-30 18:14 ręczny zimą (2)

sam sobie zaciagaj ręczny zimą gamoniu

leszcz

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 18

zgłoś do moderacji opinię 3244301 2011-01-30 19:58 reczny

sprawny ręczny czy zima czy lato nie powinien zamarzać!! Ja normalnie zostawiam auto na ręcznym i problemów nie mam
no chyba ze jeździsz "zabytkiem" tam faktycznie ręcznego nie należy zaciągać

Sc

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3244318 2011-01-30 20:31

"leszcze" nie powinni się tutaj wypowiadać.

qwert

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244314 2011-01-30 20:26 I dlaczego go "dołujecie" ? (3)

Człowiek ma rację. Kierowcy w trójmieście za rzadko używają hamulca ręcznego. Ja rozumiem że niektórzy tak bardzo lubią "trzymać nogę w podłodze", że nawet stojąc na światłach pod górę przy wjeździe na Morenę cisną pedał do dechy. Nawet by mi to nie przeszkadzało gdyby nie to że zdjęcie nogi z hamulca na gaz zajmuje chwilę, podczas której auto zaczyna staczać się w dół zgodnie z prawami fizyki.

Bart

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 10
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244333 2011-01-30 21:01 (1)

Pełna zgoda. Do tego sprzęgło się szybciej zużywa, ale jak ktoś lubi się tak męczyć prężąc mięśnie nogi na postoju, a potem raptownie przeskakiwać nogą po pedałach to jego wolna wola. Trzeba brać większy odstęp jadąc w korku pod górkę za kimś komu światła stopu nie gasną po zatrzymaniu się.

easy rider

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244463 2011-01-31 11:10 Jakie sprzęgło? :)

A nie możesz biegu zrzucić na postoju, tylko siedzisz jak byś na nogi pakował? :)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244379 2011-01-30 22:20

Wystarczy płynnie przesunąć nogę z hamulca na gaz, jednocześnie puszczając sprzęgło i auto nie zsunie ci się ani o cm. No ale, trzeba umieć.

C

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3244320 2011-01-30 20:36

NIE TWOJ INTERES CZŁOWIEKU

freeCONTROL

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3244336 2011-01-30 21:11 Co za farmazony

Zaciąganie ręcznego za każdym razem na wzniesieniu to TOTALNY absurd. Jak chcesz to machaj rękami, ja wolę sobie depnąć hamulec. Poza tym używanie hamulca nożnego jest po prostu tańsze :)
Ręcznego używam tylko gdy jakiś jełop (zwolennik teorii o minimalizowaniu korków w promieniu 8 skrzyżowań dookoła) podjedzie mi na wzniesieniu na zderzak, i nie mogę sobie pozwolić na nawet 10 cm stoczenia.

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3244385 2011-01-30 22:32

Koledze chyba chodzi o oślepianie światłami stopu kierowców z tyłu. Dodałbym do tego miganie kierunkowskazem na pasie do skrętu jak pali się czerwone światło. Myślę tu oczywiscie o porach wieczorno-nocnych. Pozdrawiam kierowców którzy tak nie robią!!!!

sly

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 10

zgłoś do moderacji opinię 3244395 2011-01-30 22:57 100% POPARCIA!!!

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244418 2011-01-31 05:18

jak cie oslepia stp to wloz okulary

unijny

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3244422 2011-01-31 07:00 kierowca za masło się odezwal

jak za pewne nie wiesz to na takiej drodze hamuje sie pulsacyjnie.

niesprawne to ty masz chyba cos

ka

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244483 2011-01-31 16:22

Ręczny Rumia :D jada na mecz

freeCONTROL

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244221 2011-01-30 17:28 A co systemem Tristar? Ponoć to on miał być lekiem na całe zło, a jego premiera jest ciągle odkładana... (1)

marecki

popieram opinię 37 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3244236 2011-01-30 17:45

nie ciągle a raz odłożona na pózniej. po euro bedzie.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244222 2011-01-30 17:28 (22)

stary nie jestem, mam 35 lat, ale muszę to powiedzieć ZA MOICH CZASÓW :-))) nikt nawet nie myślał, żeby być podwożonym pod szkołę, droga do szkoły z kumplami to było centrum życia towarzyskiego, głupich zabaw, podrywania koleżanek itp. itd. A teraz to jakiś absurd, dziciak podwożony pod szkołę, zabierany ze szkoły i wieziony prosto do domu, potem po południu zero kontaktów z rówieśnikami (poza GG czy innymi sms-ami) co za czasy.... (oczywiście samochodów było kiedyś znacznie mniej i były mniej dostępne, ale i chyba dzieciaki były samodzielniejsze a rodzice odważniejsi....)

olo

popieram opinię 307 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244238 2011-01-30 17:46 (3)

rozumiem ze chcialbyś chodzić na piechotę z obłuża na kamienną górę. ok, rozumiem.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 64

zgłoś do moderacji opinię 3244242 2011-01-30 17:51 Czy Obłuże to taka dziura, że nie ma tam ani szkół, ani autobusy nie dojeżdżają?

xt

popieram opinię 61 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244272 2011-01-30 19:06 podwieźć można, ale nie k..... pod drzwi wejsciowe

u nas jest szkoła wciśnięta między bloki,jest tylko wąska uliczka dojazdowaa rodzice, wjeżdżając na nią blokują drogę co najmniej tysiącowi ludziprzy czym sami potem nie mogą zawrocić.Wystarczy wysadzić dzieci z drugiej strony szkoły na parkingu 50 m od szkołyale nieeeeeeeeeeeeeeeee,trzeba się wpierdolić tam, gdzie i tak ciężko przejechaći nie można się minąć na co dzień.

ból kapcia

popieram opinię 74 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244281 2011-01-30 19:19

Chodziłem (jeździłem tramwajem) z Zaspy do 24 (Gucia Morcinka) we Wrzeszczu od 4-tej klasy. Dobre kilka kilometrów. Ale rozumiem jak sie chce mieć dziecko w elitarnej 18-tce to nie można mu robić wstydu i musi być dowiezione furą pod same wejście. Niech rówieśnicy zobaczą.

Zdzich

popieram opinię 42 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244241 2011-01-30 17:49 Było super! (1)

Te 2 km od szkoły do domu to potrafiliśmy wracać przez 2h :) Chodziłem do 60-tki. Żabianka i Os Młodych tętniły życiem. Wszędzie było nas pełno, dużo czasu spędzaliśmy na dworze. Nie było komórek. Ile myśmy różnych ciekawych rzeczy robili ! Teraz jestem rodzicem i nie wożę dzieci do szkoły. A sam popylam na rowerze, bo lubię.

xt

popieram opinię 85 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244340 2011-01-30 21:15 Pozdro od również absolwenta 60-tki :P

rocznik 79

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244263 2011-01-30 18:29 To nie absurd (3)

Prosze wziac pod uwage ze kiedys posylalo sie dziecko do najbilzszej szkoly, nie jest absurderm dowozenie dziecka jesli jest to dobra szkola jak np w oliwie szermiercza gdzie wynii testow kompetencyjnych sa wyzsze niz w calym gdansku, a srednia ocen w klasie to powyzej 4,5, osob w klasie 18 i jest to szkola panstwowa ze wspanialymi pedagogami i trenerami szermierki ktorzy poswiecaja kawal swego zycia by podnosci poziom edukacji w tym smiesznym kraju gdzie zawod nauczyciela jest w powazaniu

Ojciec dowozacy swoje dziecko

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 47
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244286 2011-01-30 19:25 jak dziecko gamoń to i dobra szkoła nie pomoże.... (1)

popieram opinię 56 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244299 2011-01-30 19:55 hehe

hehe dobre podsumowanie

marianos nienawidzios korkos

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244437 2011-01-31 09:01 i tak będzie ćpało

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244321 2011-01-30 20:36 Chociażby z tego powodu, (1)

że jesli dziecku coś się stanie w drodze do szkoły to rodzic zostanie zaszczuty przez POlitycznie POprawnych obywateli a ponadto poniesie odpowiedzialność karną za "nie zapewnienie opieki dziecku w drodze do/ze szkoły.

S.M.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 21

zgłoś do moderacji opinię 3244370 2011-01-30 22:05 minusik

dotyczy do dzieci do lat siedmiu

f1

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244349 2011-01-30 21:33 bzdury! (5)

Ale kiedyś nie było tylu napadów z bronią w ręku,pedofilii,porwań,chamstwa,przemocy,narkotyków,dopalaczy.handlu narządami i całego tego syfu panie mądralo!A teraz się dzieciaków bez opieki na ulice nie puszcza,bo strach zwyczajnie!Czy za Twoich czasów kumpel kumpla bez problemu i od tak sobie zadżgał nożem?A może kilku małolatów zabiło policjanta na przystanku za Twoich czasów,co?A może durni kierowcy zapier...lali w swoich furach w głębokim poważaniu mając przejścia dla pieszych,co?A może spotykałeś w drodze do szkoły dilerów?Czasy się zmieniły głupku i podwożę swoje dziecko ze względu na zwykłe bezpieczeństwo a nie żadną wygodę.

wkurzony!

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 40

zgłoś do moderacji opinię 3244354 2011-01-30 21:37

tak więc mowa o dyżurach matek.

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244374 2011-01-30 22:10 Było dokładnie tak samo

Tylko nie mówiono o tym w TV, bo to nie po linii partii przyznać, że w socjalizmie takie deprawacje mają miejsce.

Najbardziej rozbawiło mnie stwierdzenie, że nie było pedofilii :D

lolz

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244427 2011-01-31 07:51 Dziecko trzeba nauczyć pływać a pan mu dajesz koło ratunkowe?

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244429 2011-01-31 08:19 Co ty nie powiesz?

I pewnie w 82 nie było stanu wojennego i ludzie nie ginęli od kul ZOMO? Nie było alkoholu, papierosów, narkotyków i przemocy?
Jesteś gościu zastraszony i za dużo TV oglądasz. Lepiej wyłącz TV i pogadaj z synem lub córką. Może też się czegoś dowiesz i nauczysz.

xt

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244496 2011-01-31 19:01 Ale dlaczego "glupku" glupku?

Napisal dobrze. Ty rowniez. Wasze dwie skrajne wypowiedzi prowokuja do zdrowej inteligentnej dyskusji... A Ty zaraz glupku

WildChicken

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3244361 2011-01-30 21:47

mnie nigdy nikt nie woził ani nie odprowadzał, najwyżej w zerówce mnie ktoś przeprowadzał przez niestrzeżone tory. a potem autobusami i tramwajami od 5 klasy podstawówki... i nigdy nie rozumiałam podwożenia i odwożenia dzieciaków. muszę przyznać, że dla mnie jako uczennicy był wielki pożytek z jazdy komunikacją miejską w korkach - w godzinnej drodze do szkoły zdążyłam się nauczyć na sprawdzian/odpytkę. Większość lektur też przeczytałam w korkach :)

Pat

popieram opinię 25 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244398 2011-01-30 23:08 i tak i nie (1)

też mam 35 lat, też z kolegami chodziłem do i ze szkoły, też podrywałem koleżanki w drodze do szkoły, tylko że za naszych czasów jak piszesz, dwunatolatek nie molestował swojej koleżanki z klasy a za głupi tekst do nauczyciela dostawało się kopa w du...ę za drzwiami by klasa nie widział, w autobusie do szkoły nikt nie przystawiał noża do gardła każąc oddać komórkę a szkołą nie rządził diler prochów z kolegami ale woźny z bambusem w ręku...
chiałbym aby moje dzieci jak pójdą do szkoły jeździły autobusem, komórek im nie kupię bo im ukradą, ale świat pomimo zmian stał się brutalniejszy przez te ostanie 25 lat i jako 10 latek mogłeś ty i ja liczyć na sprawiedliwość ze strony dorosłych, dzisiaj dorośli mają związane ręce w walce z byle pijakiem w porannym autobusie... wolę już stać w porannym korku z dzieckiem do szkoły niż mieć świadomość że codziennie wróci bez 2 zeta które będzie musiał oddawać jakiemuś o dwa lata starszemu ścierwu jako haracz...

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 3244438 2011-01-31 09:10 i tak będziesz przez całe życie z dzieckiem jeżdził

całe życie będziesz je ochraniał? w pracy przed stresem, mobbingiem
przed partnerem ( partnerką)....
a czy Twoje dziecko nauczy się żyć w tym " nowym" świecie? czy od razu sięgnie po.... dopalacze, narkotyki bo stwierdzi że... to nie jego świat

pln

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244480 2011-01-31 15:46 rejonizacja

"Za naszych czasów" była rejonizacja i każdy miał blisko do szkoły. Teraz koleżanka powie, że na drugim końcu miasta jest lepsza szkoła i tak co druga mamuska wozi pocieche na drugi koniec miasta a potem do pracy. Takie postępowanie zwiększa przebiegi i korki w całym Trójmieście.
Wprowadzić rejonizację w szkolnictwie podstawowym i problem korków w dużej mierze mamy z głowy.

amigo

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244223 2011-01-30 17:31 sami sobie kalectwa "produkujemy" !!!. (12)

Koniec ferii, wracają korki !,no bo każdy bachor musi mieć pupsko limuzyną z szoferem {w najgorszym przypadku przez mamunie } zawiezione 1,5km.pod szkołe !! A kopa i z buta to nie łaska ?...

babciz czekająca z obiadem

popieram opinię 215 / nie zgadzam się 13
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244269 2011-01-30 18:53 a jesli... (10)

nie ma warunkow by puscic dziecko na piechote?

teraz nie wszystkie dzieci chodza do najblizszej szkoly przez 8 lat... a skoro rodzic i tak jedzie do pracy, to moze dziecko podwiezc do szkoly...

ech... badz tu rodzicem...

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 34
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244298 2011-01-30 19:53 (1)

"a jesli... nie ma warunkow by puscic dziecko na piechote?"

Znaczy, co? Wojna jest? A 20-30 lat temu były warunki? Wszyscy dymali z buta/tramwajem i jakoś żyli. Mało tego, mniej było otyłych dzieci z krzywym kręgosłupem.

lolz

popieram opinię 33 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244300 2011-01-30 19:55 hehe

hehe wlasnie o to mi chodzilo z tymi dzieciorobami co w poscie pisalem tylko wiekszosc tego nie rozumie :)))

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244365 2011-01-30 21:52 (3)

co to znaczy, że nie ma warunków? nie ma przystanków autobusowych, czy twoje dziecko już jest takim kalectwem, że sobie nie poradzi? ja też nie chodziłam do najbliższej szkoły, a mimo to radziłam sobie sama. bilet semestralny ulgowy sieciowy kosztuje ok 200 zł, a jest to specyficzna lekcja cierpliwości, dzielenia się (np miejscem siedzącym, przestrzenią), grzeczności, orientacji w terenie, samodzielności, często niewygody.

kaleczysz swoje dziecko, serio.

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244404 2011-01-30 23:29

szczególnie dziecko do zerówki mogę wysłac autobusem samo.

kara

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244415 2011-01-31 01:52 wystarczy mi jedno... (1)

... jedno dziecko ktore zginelo przy tej ulicy wracajac ze szkoly... warunki sie nie zmienily, a aut jest wiecej, dosjcia na piechote nie ma, rozwagi zycze i troski o wasze naprawde maloletnie dzieci (kl 1-3)

twoim zdaniem kalecze, moim zdaniem sie troszcze.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3244431 2011-01-31 08:28

Aut jest więcej bo każdy dowozi swoje dziecko.
To tak trochę mało logiczne...sami robimy tłok więc zróbmy jeszcze większy a później jeszcze większy itd...

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3244401 2011-01-30 23:13

Na piechotę może niekoniecznie, ale komunikacja miejska jest..
Szkoda tylko, że tak kiepsko zorganizowana.. Do skmki czy autobusu w porannych godzinach nie da się wsiąść, wieczne spóźnienia, wieczorami niebezpiecznie..
Bądź tu mądry..

izka

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244414 2011-01-31 01:49 pozdrawiam minusujacych ;) (2)

w naszym zapyzialym gdansku sa jeszcze miejsca w ktorych szkoly oddalone na tyle, ze dzieci nie maja jak dojsc na piechote, chyba ze droga bez chodnika po ktorym jezdza samochody... ech... zycze wam lekkosci i beztroski w puszczaniu 8 latka na taka droge, kochani rodzice...

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244502 2011-01-31 21:24 (1)

odpowiedzialność nie polega na robieniu wszystkiego za dziecko, za trzymaniu nad nim parasola na każdym kroku, czy na budowaniu złotej klatki. to jest troska, ale jednocześnie właśnie nieodpowiedzialność. brak wyobraźni.

jak dziecko podchodzi do ognia to masz pilnować, żeby się nie spaliło, ale powinno poczuć, że jest gorący. nie możesz tego ognia tak po prostu zgasić. w ten sposób oszukujesz swoje dziecko i budujesz mu jakiś wirtualny świat, który w dorosłym życiu zniknie. i co wtedy?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244503 2011-01-31 21:28

dodam jeszcze, że moja droga do podstawówki prowadziła przez:
1. niestrzeżone przejście przez tory
2. wzdłuż peronu
3. przejście przez ulicę (nieoznakowane i bez garba)

rodzice mnie nauczyli pokonywać tę drogę bezpiecznie i do dzisiaj mam nawyk patrzenia kilkaset razy na boki przechodząc przez tory i ulicę. patrzę 2 razy w prawo i 2 razy w lewo nawet jak przechodze przez jednokierunkową i nigdy nic mi się jeszcze nie stało.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3244330 2011-01-30 20:51

Teraz zyjemy w takich czasach że jak dziecka nie przywieziesz do szkoły samochodem, tylko puscisz na piechotę , to zaraz ci kurator oswiaty sie przyczepi !!!!!

tom

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 16
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3244224 2011-01-30 17:32 "Mogłyby się one rozpoczynać między godz. 7 a 9" (1)

Albo między 23, a szóstą rano:-)

popieram opinię 56 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3244508 2011-02-01 23:39 ma rację

piwa mu dać

pindek

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię