• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chwarzna chcą więcej autobusów i buspasów

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia. Ponad połowa z odpowiadających na ankietę mieszkańców Chwarzna i Wiczlina chce zmian w siatce połączeń ZKM Gdynia.

Wprowadzenia buspasów i dodatkowych kursów, zwłaszcza tych, dzięki którym dzieci mogłyby dojechać do szkół, chcieliby mieszkańcy Chwarzna i Wiczlina, którzy wypełnili internetową ankietę na temat komunikacji, przygotowaną przez radnych dzielnicy. Wzięło w niej udział blisko tysiąc osób.



Co najbardziej poprawiłoby komunikację na Chwarznie i Wiczlinie?

O problemach komunikacyjnych zachodnich dzielnic Gdyni piszemy regularnie. Próbują się z nimi zmierzyć władze miasta, zapewniając, że chcą postawić na rozwój komunikacji miejskiej i namawiając mieszkańców, by korzystali z autobusów.

Pierwsze pomysły już są

Pierwszym pomysłem na zmiany było utworzenie buspasa na ul. Kieleckiej, a kolejnym - podwojenie liczby autobusów linii 147 oraz zwiększenie liczby autobusów jeżdżących na trasie linii 140 pod koniec 2015 roku.

Czytaj też: Mieszkańcy Chwarzna: Mamy dość korków

Zdaniem wielu mieszkańców to tylko kropla w morzu potrzeb. Nadal brakuje chociażby buspasa na ul. Małokackiej, a z Redłowa obecnie kursuje na Chwarzno tylko jedna linia. Osobny pas dla pojazdów ZKM na ul. Chwarznieńskiej pojawi się dopiero po zakończeniu modernizacji witomińskiego odcinka, z kolei buspas na ul. Rolniczej wciąż pozostaje w sferze planów.

Buspasy i dodatkowe kursy

Radni dzielnicy Chwarzno-Wiczlino postanowili zapytać mieszkańców o najważniejsze potrzeby związane z transportem zbiorowym w dzielnicy. W internetowej ankiecie, która była dostępna przez kilkanaście dni, wzięło udział niemal tysiąc osób.

Ponad połowa ankiet pochodziła od mieszkańców osiedli Sokółka-Zielenisz i Wiczlino-Ogród. Najwięcej odpowiedzi - 436 - udzieliły osoby pomiędzy 31. a 50. rokiem życia.

572 z odpowiadających uznało, że konieczne są zmiany. Wśród najczęściej padających propozycji pojawiało się zwiększenie liczby kursów, dopasowanie ich do punktów przesiadkowych, a także wyznaczanie buspasów w sieci dróg dojazdowych.

Wśród postulatów pojawiła się też propozycja dotycząca wprowadzenia mikrokursów do szkół w godzinach rozpoczęcia i zakończenia zajęć lekcyjnych.

Najpierw analiza, później propozycje

- Cieszy wysoka frekwencja - ankieta była reklamowana wyłącznie w Internecie, a udało się zachęcić do wypełnienia prawie 10 proc. osób wykazujących zamieszkanie na Chwarznie i Wiczlinie. To dowód, że transport publiczny jest bardzo ważny dla mieszkańców, jednak konieczne są zmiany odpowiadające kierunkom rozwoju dzielnicy - opowiada Jakub Ubych, przewodniczący Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino.
Teraz wyniki badań będą jeszcze raz dokładnie analizowane, później kolejna ankieta ma trafić do biorących udział w pierwszej edycji badania, a na końcu propozycje pojawią się na biurku dyrektora Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

- Jesteśmy przekonani, że możliwie najlepiej dopasowana siatka połączeń autobusowych spowoduje, że większa liczba osób pozostawi swoje samochody i będzie regularnie korzystała z komunikacji publicznej - dodaje Jakub Ubych.

Miejsca

Opinie (165) 8 zablokowanych

  • I maja całkowita racje tak własnie powinno byc,dostepna komunikacja miejska z bus pasami (9)

    i jak na zdjeciu bezpieczne drogi rowerowe oddzielone od ulicy i obok chodniki.
    Jesli tego nie będzie to ludzie nie przesiądą się z Balchosmrodów zatruwający spalinami.

    • 86 49

    • analfabeta

      Przesiadziemy sie z balchosmordow na rywery hehe

      • 20 11

    • Bus pas tak ale jako trzeci pas a nie zamiast drugiego (3)

      A tak w ogóle to wystarczyłoby zrobić tramwaj do centrum i skończyłyby się problemy. Ale Szczurek zwyczajnie nie ma kasy na wkład własny mimo, że UE na tramwaje daje nawet 85%

      • 33 10

      • (2)

        Tak, tak... Kolejkę górską tam możesz robić, nie tramwaj.

        • 8 12

        • (1)

          To dlaczego Gdańsk kupuje tramwaje przeznaczone do kasacji w Niemczech skoro Unia daję kasę na nowe?

          • 11 8

          • Żeby się codziennie psoly

            • 9 5

    • mieksce na zdjęciu dwa pasy a i tak wszyscy stoją w korku.

      • 9 3

    • Przestań jątrzyć Piesiewicz, wyjedz do TPK, tam nie będzie ci śmierdzieć

      • 13 9

    • Nie chodzi oto ze spaliny smierdza tylko zatruwają,tobie już zatruły mózg dlatego TPK tobie już nie pomoże

      Zatruwają śmiertelnie wszystkich bez wyjątku najbardziej cierpią na tym dzieci bo sa najbardziej wrażliwe.!!

      • 10 6

    • Wyznaczanie BUS-pasów na drogach o mniej niż 3 pasach w każdym kierunku to głupota.

      Kiedy w końcu urzędasy zrozumieją, że idea BUS pasów sprawdza się tylko tam, gdzie po wytyczeniu takowego pozostają minimum dwa dla innych pojazdów.

      • 11 8

  • 160 puste przeloty (5)

    Bez przesady ...jako kierowca ktory tam jezdze czesto na lini 160 powiem ze wiekszosc kursow jest bez sensu ...pusto i zero ludzi tym bardziej ze 160 odjezdza niemal zawsze chwile po 140 lub 147 ...niech to zmienią

    • 126 9

    • sedno sprawy. też mnie dziwi jak na przystanek przyjeżdżają w jednym czasie 2-3 autobusy z jednego kierunku

      szczur powinien się tym zainteresować

      • 24 5

    • Zamiast 160 powinno byc wiecej kursow 140 do Wiczlinskiej, albo skierowac go na polnoc Gdyni przez obwodnice i estakade, jak X (1)

      • 28 6

      • Yyy??? Mieszkam na Chwarznie, nigdy nie jechałem pustym 160. Przecież nawet poza godzinami szczytu autobusy tej linii są przepełnione (11-12).

        • 6 17

    • niestety masz rację (1)

      ci co chcą mieć więcej autobusów nie wiedzą co paplają , ja nie jestem kierowca lecz mieszkaniec ul. Chwarznieńskiej i widzę codziennie gdy w autobusach jadacych na Chwarzno jest 95 % powietrza i kilka osób wewnątrz , i tak jest codziennie , jeżeli była by możliwośc zwiększenia kursów w sposób w zależności od potrzeb to tak lecz w regularne kursy to wywalanie pieniędzy w błoto tzn. w powietrze , szczególnie każda linia godziny wczesno ranne i ranne kierunek Chwarzno , trzeba porobię foto lub notatki jak jest
      to tyle
      pozdrawiam

      • 18 3

      • Wypełniałem ankietę

        Jednym z pytaniem były godziny w których osoba regularnie jeździ ZKM - więc tu chyba chodzi raczej o dopasowanie, aby nie było kursów powietrza... ale też kursów, gdy nie idzie wsiąść do autobusu :/

        • 13 3

  • I tak nic z tego nie będzie bo u Szczurka "nie da się" (1)

    • 60 24

    • musisz wybrać albo samolociki Arka opener albo dobra droga.

      Dla szczura wybór jest oczywisty!

      • 19 7

  • ja mam fure, wiec dla mnie te autobusy mogły by nawet nie istnieć (3)

    Tylko korkują ulice te stare krypy

    • 44 61

    • szczur to ty? masz 4 służbowe limuzyny ale nie każdy tak ma..

      To dlatego nie inwestujesz w komunikację? ?

      • 15 10

    • "Autobusy korkują ulice" (1)

      Czekam jeszcze na moją ulubioną odzywkę "korki się robią przez pieszych, przechodzących na przejściach!"

      • 28 3

      • ja bym dodał jeszcze rowerzystów ,babcie o lasce :)

        zgadzam sie tylko ze starymi kryptami na zachodzie promuje sie transport elektryczny metro,kolejka i autobusy elektryczne i takie powiinismy miec w miescie

        • 11 5

  • Kiedy remont ulicy przez Witomino??? ktoś z urzędu miasta jechał tam ostatnio? ? (3)

    To nie droga która jeździ prezydent??? Przecież koła można pogubić! !!

    • 91 13

    • dlatego jeździ samochodem służbowym (2)

      kupionym i utrzymywanym za nasze pieniądze

      • 30 2

      • on oficjalnie nawet swojego nie ma, wszystko zony:))) (1)

        • 24 3

        • Ale macie lipe

          Nasz ma tak duzo, ze juz nie pamieta co;)

          • 16 1

  • A ja chce obwodnice Chwarzna bez zjazdu dla mieszkancow Chwarzna...

    Wtedy niech sobie w ogole zaoraja asfalt!!!

    • 48 16

  • (3)

    Jak wam się nie podoba życie w mieście,bo samochody,bo brak zieleni,dróg rowerowych brak,bo komunikacja zła,bo brak parkingów.Proponuje najeść się glutenu kupić domek na wsi pod lasem i skończyć marudzić.

    • 49 30

    • szczur to ty?

      Mało już ludzi uciekło z miasta???

      • 13 5

    • yhy (1)

      W jakim mieście :) Chwarzno i miasto hehe dobre sobie

      • 9 1

      • To jest gorsze od Szadółek w Gdańsku....
        Mieszkania kupione na wsi i cywilizacji wymagają...

        • 7 0

  • tylko zmiana kadry w zkm Gdynia może wpłynąć na polepszenie sytuacji (6)

    • 35 27

    • na zdjęciu Solaris z 2001 roku (5)

      • 22 1

      • lepsze to niż te szroty co szczur kupił z Niemiec (2)

        • 11 6

        • Albo te tramwaje 50 letnie kupione od Niemców

          • 12 5

        • Ale cześć solarisów też jest z Niemiec

          • 10 2

      • dobrze działają

        Miejsca sporo, nie wadliwe. Brawo Solaris za ten model

        • 9 4

      • no niestety nawet komunikacja to strary trujacy złom

        Tymczasem Polskie firmy sa chwalone ze autobusy elektryczne kupowane przez kraje zachodnie,a nam zachód sprzedaja swój złom diesla trujacy.

        • 11 2

  • (3)

    Zkm Gdynia z pseudo pospiesznymi liniami i bez biletomatów ale za to tkwiący w XX wieku z karnetami. Proszę Państwa! Mamy 2017 rok: ludzkość i technika rozwinęła się już i to co było dobre w 1997 niekoniecznie odpowiada pasażerom w 2017...

    • 61 16

    • Mamy 21 wiek, wystarczy mieć odpowiednią aplikację :) (1)

      • 18 8

      • ... i zasieg.

        Pozdrowienia dla Orange...

        • 13 2

    • paranoja

      Nie kupuje pilotów u kierowcy rodem z lat 80tych ani w biletomatach rodem z ubieglego wieku a przez aplikację mobilne w telefonie gdzie jest tez tetaniej o 10 groszy i wygodniej. Tak jak i płace tak za parkingi , bilety do kina itp ... a ty kolego zamiast sie mądrzyć o 21 wieku to pomysł bo na ten moment jeszcze w nim nie jesteś ...

      • 8 1

  • Chwarzno-Wiczlino nie ma bezposrednich polaczen z Chylonia i polnoca Gdyni. (10)

    Przesiadka na K dopiero na bardzo odleglej petli Apollina, do tego czas oczekiwania na przesiadke i ryzyko spoznienia z nim zwiazane -przez korki. No szkoda gadac. K powinien jezdzic przez dzielnice.
    Malo tego komunikacja z polnoca linia 103 to jakis zart. Rzadko i przez.......centrum miasta, zamiast obwodnica i estakada.

    • 68 16

    • analizy mówią co innego! (4)

      • 1 9

      • jakie analizy ? (3)

        Wiadomo, ze do centrum jezdzi najwiecej. Ale dlaczego ? Bo musi.
        Bo jadac na polnoc Gdyni, czy do Rumii, Redy, Wejherowa trzeba pchac sie naokolo pezez centrum. Bo tak ...najszybciej ??? Bzdura.

        • 13 3

        • A centrum wiecznie zapchane i zakorkowane. A przez kogo ? Przez nieudolny ZKM. (1)

          Majac alternatywy w postaci obwodnicy, estakady pcha sie autobus linii 103 dookola przez centrum, dublujac 147. To jest chore !!! i to trzeba krytykowac.
          K jezdzi obwodowa stojac w korku na Nowowiczlinskiej, zamiast przez Wiczlino i Chylonie obslugujac tym samym znacznie wiekszy obszar miasta (liczebnie)

          • 14 3

          • O i to jest sedno sprawy. Caly ruch pcha sie przez centrum, ale po co ?

            • 10 0

        • analizy robione na zlecenie Urzędu miasta!

          • 5 3

    • Patrząc na rozwój Gdyni

      To miasto powinno zapewnić płynny dojazd do Gdańska z każdej dzielnicy, bo tylko tam jest praca

      • 10 5

    • Północna Gdynia nie chce miec nic wspólnego z wioskami (2)

      • 3 6

      • To nie narzekajcie kiedy MTM bedzie znowu remontowal Estakade... (1)

        • 1 7

        • Co mnie obchodzi remont estakady

          • 8 0

    • a 103?

      jedzie...

      • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest AMG Brand Center Gdańsk?

 

Najczęściej czytane