• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą więcej równoległego parkowania w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
25 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Zamiast obecnego skośnego parkowania, postój równoległy - to główna propozycja mieszkańców ul. Zygmunta Augusta. Zamiast obecnego skośnego parkowania, postój równoległy - to główna propozycja mieszkańców ul. Zygmunta Augusta.

Parkowanie równolegle zamiast skośnego proponują mieszkańcy ul. Zygmunta Augusta zobacz na mapie Gdyni w Gdyni jako antidotum na coraz większą zuchwałość zostawiający auta kierowców. - Będzie spokojniej, przyjemniej i bezpieczniej nie tylko dla mieszkańców, ale i pieszych - przekonują.



Gdzie parkujesz przyjeżdżając samochodem do centrum Gdyni?

Do tej pory argumenty dotyczące parkowania w śródmieściu Gdyni prezentowali głównie handlowcy i kupcy. Ze swoimi racjami próbują się przebić dostawcy i kurierzy. Coraz mocniej swój głos zaczynają zaznaczać także mieszkańcy. Jak się okazuje i w tej grupie, coraz większej liczbie nie podoba się liczba parkujących kierowców.

Najbliższe tygodnie mogą być ostatnimi, kiedy jakiekolwiek postulaty mogą zostać wzięte pod uwagę. Za kilkanaście dni rozpocznie się bowiem malowanie oznaczeń dla parkujących, którzy dzięki wyrokowi sądowemu mogą stawiać auta bezpłatnie na połowie ulic w mieście. Dodatkowo już od dawna trwają przymiarki do zmian w organizacji ruchu.

Zdecydowano, że wprowadzenie strefa Tempo 30 na ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdyni, Zgody zobacz na mapie Gdyni, Mściwoja zobacz na mapie Gdyni, odcinku Abrahama pomiędzy 10 lutego i Starowiejską zobacz na mapie Gdyni oraz ul. Zygmunta Augusta zobacz na mapie Gdyni wystarczy. Oprócz Starowiejskiej na wymienionych ulicach będzie można pojechać rowerem pod prąd.

Mieszkańcy uważają, że samochody potrafią blokować nawet pół szerokości chodnika. Wzdłuż kamienicy Silver House nie będzie już niedługo takiej możliwości. Mieszkańcy uważają, że samochody potrafią blokować nawet pół szerokości chodnika. Wzdłuż kamienicy Silver House nie będzie już niedługo takiej możliwości.
Miejsc parkingowych według projektu nie ubędzie. Takie propozycje nie podobają się m.in. mieszkańcom z ul. Zygmunta Augusta, którzy skierowali do gdyńskich urzędników petycję w sprawie zmian na zamieszkiwanej przez ich ulicy.

Postulują przede wszystkim wprowadzenie zakazu parkowania na chodniku po obu stronach oraz wprowadzenie parkowania równoległego w miejscach, gdzie projekt planu przewiduje parkowanie prostopadłe lub skośne. Podobne plany dotyczą przygotowywanego wniosku w ramach budżetu obywatelskiego przez Stowarzyszenie "Starowiejska"

- Rozumiemy, że realizacja naszego wniosku przyczyni się do ograniczenia liczby miejsc parkingowych na ul. Zygmunta Augusta. Jednak zwracamy uwagę, że nie są one wykorzystywane przez mieszkańców, którzy w większości parkują na podwórkach i w garażach. Jednocześnie w odległości około 100 metrów - pod CH Batory, w kwartale ulic Abrahama-Armii Krajowej-Władysława IV-Batorego oraz pod Centrum Kwiatkowskiego znajduje się łącznie ponad 600 miejsc parkingowych, z których tylko część jest na co dzień zajmowana - piszą w petycji, która trafiła na biurka urzędników oraz prezydenta Gdyni.
Padają tez inne argumenty. Wśród nich bezpieczeństwo rowerzystów, którzy jadąc pod prąd będą musieli wraz z kierowcami szczególnie uważać. Jedną z  propozycji do rozważenia jest nawet stworzenie przejścia dla pieszych na wysokości budynku przy ul. 10 lutego 8.

Po drugiej stronie ulicy, możliwość postoju blokują donice. Po drugiej stronie ulicy, możliwość postoju blokują donice.
- Zmiany w naszym najbliższym otoczeniu na naszych oczach. Kamienica Silver House, plany odnowienia biurowca Platinum Point spowodowały, że ulica staje się coraz bardziej ekskluzywna, mniej handlowa w porównaniu chociażby do Starowiejskiej. Paradoksalnie, uporządkowanie jej może przyczynić się do wzrostu zainteresowania powierzchniami najmu w powstających budynkach - wyjaśnia Jędrzej Szerle, jeden z mieszkańców ul. Zygmunta Augusta i inicjator petycji.
O zmiany na ulicy stara się zresztą sam deweloper. Na najbliższe dni zapowiadane jest montowanie donic, które uniemożliwią parkowanie wzdłuż kamienicy Silver House. Jak przyznają urzędnicy, projekt zgłoszonych zmian i ograniczenia parkowania został z nimi wcześniej uzgodniony.

W przypadku wniosku mieszkańców, analizy dopiero rozpoczną się.

- Prace nad organizacją ruchu w śródmieściu są na ostatniej prostej. Petycja dotarła do nas w czwartek, więc musimy się z nią dokładnie zapoznać. Proponowane założenia znacznie ograniczą liczbę miejsc parkingowych, ale niczego - na tym etapie - nie wykluczamy - mówi Bogusław Moniuszko, kierownik działu dróg Zarządu Dróg i Zieleni.

Miejsca

Opinie (178) 1 zablokowana

  • mniej aut w centrum, usprawinć komunikację, naprawić chodniki i budować ściezki rowerowe. (29)

    miasto dla ludzi. Ile w tym roku powstanie km ścieżek rowerowych? nowych, nie chodzi mi o pana tadzia który namaluje farba linię na chodniku.

    • 125 153

    • przestań wymyślać własne, prywatne teorie na temat miast

      to nie ma sensu,
      lepiej się zajmij tym na czym się znasz

      • 34 35

    • Siatkarka (21)

      Tak mniej aut w centrum, a z 20kg zakupow bede sie bujala autobusem.

      • 39 26

      • Zaraz Ci mądrzy inaczej napiszą, ze można przecież rowerem, jak Pokora z siatami cukru w Poszukiwany, poszukiwana.

        • 40 12

      • (11)

        Jakoś w Skandynawii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji itd. radzą sobie z tym problemem. Ale nie - w Polsce trzeba tyłek podwieźć pod same drzwi sklepu i pod same drzwi domu. Bo przejście 100 metrów na piechotę jest zabójcze dla człowieka.
        Zresztą nikt nie likwiduje miejsc parkingowych, a tylko je ogranicza - bo obecnie przez takie Super mamy po omawianej Zygmunta Augusta, Armii Krajowej (odcinek Świętojańska-Abrahama), czy Abrahama trudno przejść z dziecięcym wózkiem, bo chodnik jest zastawione przez auta.

        • 40 15

        • w tych krajach mają też zamachy islamistow (2)

          tzn ze u nas też tak ma być? może przestańmy się w końcu porównywać do krajów gdzie zarobki i ogólna stopa życia jest na innym poziomie!!

          • 13 26

          • co to są islamiści?

            umyj palce bo masz halucynacje

            • 4 10

          • Nie rozumiem tego, co piszesz

            U nich zarabia się więcej i stopa życia jest wyższa, bo u nich można normalnie przejść chodnikiem niezastawionym przez auta, czy o co Tobie chodzi? Dopiero jak będziesz zarabiał 10 tys. miesięcznie to przestaniesz parkować na chodniku, a teraz jak zarabiasz 2 tys. to będziesz? Z czym się na mózgi pozamieniałeś?

            • 3 0

        • Tam też mają od cholery samochodów, przestań wymyślać (5)

          • 3 5

          • mają, ale problemów z parkowaniem nie mają (4)

            ot cud taki

            • 7 5

            • Na zachodzie jest mniej aut niż w Polsce (3)

              Statystyki są dostępne w internecie.

              • 2 1

              • idiota, hahahhahahahah (2)

                • 0 4

              • rzuca epitetami, a statystyk nie sprawdzi (1)

                W Berlinie jest ca. 330 aut na 1000 mieszkańców, w Warszawie ca. 550

                • 2 0

              • czyli nie na zachodzie ale w Berlinie

                i tu jest sedno,
                ale nie porównuj Berlina do całej Polski

                • 0 2

        • (1)

          Ale przecież tam można wszędzie dojechać samochodem i swobodnie zaparkować tylko opłaty za parkowanie w centrum są bardzo drogie i co najważniejsze w tych krajach każda nowa inwestycja musi zapewnić miejsca postojowe dla swoich użytkowników.Niestety u nas skutkuje pomysł tanio wybudować(za mało miejsc parkingowych), a później jakoś to będzie

          • 2 1

          • nowa inwestycja jeśli jest budowana w centrum miasta

            nie musi zapewniać miejsc postojowych.

            Normy parkowania jako przepis budowlany wprowadzono w nazistowskich Niemczech, we współczesnych miastach się ich nie stosuje

            • 0 1

      • a czemu nie? (2)

        o ile są to zakupy o małych gabarytach to ma sens. Po większe jadę autousem a wracam taksą. raz w tygodniu taryfa wychodzi taniej niż auto i mniej nerwowo (nie ma nagłych awarii, nikt nie zastawi, nie ja się martwię o parkowanie).

        • 26 15

        • po większe można podjechać do hipermarketu tam są parkingi

          a małe, codzienne to nie trzeba mieć pod nosem parkingu , sie rozleniwiły babole i drechy

          • 21 6

        • dobre myślenie, bardzo dobre

          zgadzam się całkowicie

          • 6 1

      • a to zawsze 20 kg zakupów dźwigasz? (2)

        Pewnie jeszcze zawsze 3 dzieci odwozisz do szkoły, kupujesz lodówkę i babcię do szpitala wieziesz.

        Jak tak to tylko samochodem.

        • 16 1

        • codziennie! (1)

          • 1 0

          • Siłaczka

            • 0 0

      • Wjeżdżasz samochodem

        wprost do mieszkania aby dostarczyć 20kg zakupów?

        • 10 5

      • Zakupy 20 kg w centrum? Artykuły spożywcze i kosmetyczno chemiczne można kupić wszędzie. ..jechać do centrum, żeby je kupić to przesada. A w reszcie sklepów, które mamy w centrum a których nie ma w innych dzielnicach, to trudno kupić 20 kg...ubrania? biżuteria? Mieszkam w centrum i mam dosyć widoku rozjezdzonego, zniszczonego trawnika pod domem, bo akurat to prywatny kawałek ziemi, za który nie trzeba wnosić oplaty parkingowej. Widzę jak podjeżdżają w to miejsce ekskluzywne samochody, a właściciel, wpycha się na to "darmowe" miejsce i po płocie brodzi do najblizszego chodnika. Stac bylo na auto za 300 tys. a szkoda 3 zl na parkowanie. Nie zważa tako delikwent na to, że to czyjas prywatna wlasność, ktos o to dba i zależy mu na ładzie i porządku w swojej okolicy. Najgorsze, że ci ludzie nie wiedzą że w weekend jest darmowe parkowanie więc przyjeżdża taki z całą rodziną, staje na trawniku (kiedy wszystkie miejsca w okół puste) i daje dzieciom "wspanialy" przykład. Chcesz robić zakupy 20 kg to jedź do centrum handlowego...z resztą pewnie należysz do tych, którzy parkują w samych drzwiach sklepu, bo się nie chce d..py ruszyć, wiec w centrum handlowym tez słabo, bo trzeba podejść z parkingu do wejścia. Wczoraj widziałam jak pewna "dama" zaparkować na Świętojanskiej prostopadle Jeepem. Czyli 3/4 samochodu stało na ulicy. Zrobił się korek na pół Świętojanskiej, bo wyminiecie tego auta przez trolej busy było bardzo skomplikowane, szczególnie, że był duży ruch....

        • 5 0

    • (2)

      Pzy każdym artykule o budowie lub remoncie w Gdyni ciągle pojawiają sie te same komentarze: ścieżki rowerowe! więcej ścieżek! miasto dla rowerów! a jak już się pojawią to Janusz jedzie po drodze, bo ma rower za 10 tys i strój za 5tys. Przestańcie jęczeć!!!

      • 26 19

      • Janusz

        na rowerku nie jeździ. Janusz siedzi w domu, ogląda Kiepskich i zajada schabowe z cebulą.

        • 19 6

      • g. prawda, gdynia 10 lat za murzynami jeszcze jest jeśli chodzi o drogi rowerowe

        • 10 7

    • (2)

      Nie rozumiem dlaczego Cie zminusowali...

      co niektórzy są chyba uczuleni na ściezki rowerowe - Jak słyszą rower to łapka w dół od razu.

      Drodzy uczuleni na rowery koledzy kierowcy, nie ma o co się bić, centra miast będą miały ograniczony dostęp dla samochodów. Na zachodzie juz to dawno jest u nas nawet się nie zaczyna. Nie ma co się denerwować, samochodów jest za dużo i się nie pomiescimy wszyscy. Poczytaj cie trochę o tym i jak to byo na zachodzie europy, bo możemy się sporo nauczyć.

      Ciekawy przykład dla niedowiarków, w Danii obecnie wyburza sie ogromne parkingi dla samochodów które niegdyś budowano w centrach i na obrzeżach. Dzis już nikt nie jeździ autem wiec parkingi niepotrzebne. A u nas doiero zaczyna się mówić o budowie dużych parkingów bo samochodów za dużo :) Za 50 lat będziemy wyburzać :) Ale najpierw sami musimy sie sparzyć, bo głośno szczekają tacy którzy minusują ten wpis :)

      pozdrowienia

      • 8 6

      • (1)

        a mnie jedno denerwuje, to że jak się chodzi wzdłuż grunwaldzkiej w Gdańsku, to trzeba co chwile się odwracać i patrzeć czy Cię aby rowerzysta nie piźnie, bo ścieżki zygzakiem są robione. A te szanowne święte krowy ani myślą hamować przed przejściem dla pieszych

        • 3 2

        • myślą zwolnić

          na razie pieszy pierwszeństwo ma dopiero na przejściu, chociaż kultura każe zwolnić (lub przyspieszyć tak, żeby pieszy się nie musiał zatrzymać). Jak się kilka razy zatrzymałem, to ludzie jak na UFO patrzyli...

          • 2 0

  • Równoległe parkowanie to standard w cywilizowanym świecie. (9)

    Chodniki mają służyć pieszym, a nie samochodom.

    Problem jest taki że ponad połowa kierowców nie potrafi zaparkować równolegle.

    • 178 56

    • Na 3 maja przy Cyganerii

      stoją znaki informujące o parkowaniu równolegle. Ale mistrzowie kierownicy parkują skośno/prostopadle z bagażnikiem na ścieżce rowerowej, która jest wytyczona na nawierzchni. Ale skoro znaku nie widzą jeden z drugim, to gdzie dojrzeć fakt
      przytartą, ale zawsze białą linię na asfalcie. Info do smutnych pieniaczy sieciowych - nie jestem z Rowerowej Gdyni i też ta ścieżka mi się nie podoba.

      .

      • 27 6

    • Masz rację, tylko... (2)

      w tym cywilizowanym świecie mają również więcej parkingów dla samochodów, i nie stękają, że miasto tylko dla pieszych i rowerzystów. W Barcelonie masz całą masę parkingów podziemnych w centrum miasta, w Paryżu również nigdy nie miałem większego problemu z parkowaniem, a miasto większe i bardziej zatłoczone od Gdańska i Gdyni.
      Tylko jęczycie, typowo polskie zachowanie "polak polakowi wilkiem", czy kierowcy, piesi i rowerzyści nigdy nie nauczą się żyć razem w mieście? Niestety zarówno kierowcom, rowerzystom jak i pieszym brak wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego, brak kultury poruszania się, każdy musi być pierwszy, być panem i władcą miasta :)
      Z okazji świąt życzę wszystkim odrobiny zrozumienia, kultury oraz spokojnych świąt.

      • 29 19

      • U nas w "niecywilizowanym: świecie też jest dużo parkingów. Gemini, Batory, Gcf prawie puste. Bo trzeba parę groszy zapłacić i ruszyć d*pę kilkaset metrów z buta.

        • 13 5

      • w cywilizowanym świecie parlament nie decyduje o wysokości opłaty za parkowanie

        szkoda, że nie zauważyłeś, że w świecie, o którym piszesz, opłaty za parkowanie są dużo wyższe niż w naszym pięknym kraju.

        Mieszkaniec Paryża musi mieć nieźle zryte pod beretem by chcieć codziennie dojeżdżać do pracy samochodem: miasto od wielu lat stawia na rozwój komunikacji publicznej, pieszej i rowerowej.

        Liczba samochodów na 1000 mieszkańców jest tam dużo niższa niż w Gdyni, a problemy z parkowaniem są jak wszędzie duże.

        • 4 2

    • jakos tlumow na chodniku na zalaczonym zdjeciu z Zygmunta Augusta nie widze... (2)

      deptak dla zasady gdyz ma ladnie wygladac?

      • 9 10

      • chodnik musi mieć tyle wolnego, żeby się dwie osoby z wózkami minęły

        • 5 3

      • Ciekawa logika

        Równie dobrze możemy zacząć zastawiać wjazdy na posesje bo nie ma tam tłumów... Proszę was ludzie, czy wy na prawdę jesteście tacy mało inteligentni żeby rozumieć takie proste rzeczy? Poza tym, GDZIE W ARTYKULE PADA SŁOWO DEPTAK, tempo30, a nie deptak...

        • 0 0

    • Równolegle jest mniej efektywne, a wiec bedzie potrzeba wiecej parkingów!! (1)

      • 5 4

      • wystarczy przekonać większą liczbę ludzi

        do zmniejszenia skłonności do korzystania z samochodu na małe odległości (do 5 km).

        Każde zwiększenie podaży miejsc do parkowania zwiększy popyt na parkowanie (o ile opłata za parkowanie nie zostanie ustalona na odpowiednio wysokim poziomie)

        • 0 0

  • No to rozpoczynają się... (3)

    słynne analizy gdyńskich urzędników z prezydentem Wojciechem i giermkiem Markiem na czele.

    • 65 31

    • urzędnicy nie mają kompetencji do analiz, to nie ich działka

      od tego są specjaliści,
      urzędnicy mogą jedynie sprawdzić czy są pieniądze na coś
      i ułożyć wydatki w kolejności

      • 13 2

    • kilkuletnie gadanie i gdybanie a i tak wszystko zostanie (1)

      bez zmian. Cała Gdynia

      • 9 6

      • marudzenie z rymem

        to cię ratuje

        • 2 2

  • (4)

    Standard w cywilizowanym świecie to niskie krawężniki lub ich całkowity brak. Nie wspomnę o studzienkach kanalizacyjnych, ktorych wysokość jest idealnie zlicowana z nawierzchnią. W Polsce albo 3 cm wystaje albo o 4 się zapada :)

    • 118 17

    • nie, nie jest tak na świecie, że standardem są niskie krawężniki

      co do studzienek to tak, są na równi z jezdnią także nie urywa koła jak przejeżdżasz, nie czujesz jej prawie,

      • 18 1

    • (1)

      Studzienki równe z jezdnią są w krajach, w których nie ma normalnej zimy.

      • 2 2

      • np. w Szwecji?

        • 3 0

    • Krawezniki powinny miec z pol metra. Bylby spokoj z samochodami.

      • 0 0

  • Równległe czyli mniej aut (7)

    To centrum miasta, nie powinno się robić takich ograniczeń ale karać nieprawidłowo parkujących.

    A poza tym ludzie będą musieli się nauczyć parkować równolegle, bo wielu kierowców ma z tym duże problemy.

    • 80 45

    • ja nadal nie rozumiem, od miesięcy są artykuły, że ludzie źle parkują (6)

      ale nikt nie wie czy miejsc parkingowych brakuje czy nie,
      piszą ludzie, że pod Batorym parking nie jest zapełniony,
      ja jeździłem do centrum na zakupy od czasu do czasu i zawsze w okolicach Starowiejskiej zaparkowałem na płatnym,
      nie rozumiem w czym jest problem?
      sa miejsca tylko ludzie nie chcą płacić?
      tak to wygląda dla mnie.

      • 26 1

      • bo tak jest (5)

        brakuje miejsc bezpłatnych

        • 15 16

        • jak wiesz, że nie masz miejsca na duży telewizor - nie kupujesz dużego telewizora

          a z autem robisz dokładnie odwrotnie...

          • 25 2

        • aż taką bidę macie, że nie stać was na parking???

          tak jest na całym świecie, że w ścisłym centrum się płąci za miejsce,
          taki mamy już luksus, że każdy ma auto ale nie ma takiej siły, żeby każdy się zmieścił w samiusieńkim centrum,
          muszą być płatne bo za darmo też nikt ich nie pobuduje,
          potraktuj to jako podatek od luksusu

          • 14 0

        • miejsc bezpłatnych nie brakuje (2)

          tylko są zwykle zajęte przez parkujące samochody.

          Problemem miasta Gdyni jest nadmiar samochodów oraz nadmiar skłonności do korzystania z nich na dojazdy na odległość mniejszą niż 5 km.

          • 2 0

          • nie naciągajmy już tak rzeczywistości (1)

            ja jadę samochodem pod sklep nawet jak mam 700m
            (czasem idę jak mam ochotę na spacer i jest tładna pogoda)
            a mieszkam w UK i ludzie tak robią tutaj,
            oczywiście nie jadę do centrum bo dłużej mi zajmie wjechanie na parking piętrowy i wyjście z niego a potem w drugą stronę niż to warte,
            (do centrum mam 1700m)
            ale podskoczyć kawałek do podręcznego sklepu jak najbardziej

            • 0 0

            • A co nas to obchodzi?

              • 0 0

  • kłamstwo (11)

    Mieszkam na przeciwko nowo wybudowanego bloku-(dawny Mors) na ul. Zygm. Augusta 6 i ni tylko ja NIE CHCĘ parkowania równoległego, ponieważ tego chcą jedynie mieszkańcy elitarnego nowo wybudowanego bloku- ludzi bogatych chcąc zawładnąć mocno "wykrojonym" sobie chodnikiem- można sprawdzić...

    • 129 43

    • tu chodz tylko o brak zainteresowania lokalami- o kasę (2)

      w nowym budynku dla bogatych -czyli czysty biznes elit a nie o pozostałych mieszkańców

      • 32 12

      • zmień pracę i weź kredyt

        nie będziesz już biedny, będziesz mógł się bawić z "elitami"...

        Passat B2 w gazie, garnitur z biedry i świat stoi przed tobą otworem

        • 17 8

      • Proszę Cię, już dawno jest wszystko wysprzedane - na SH nie brakowało chętnych.

        • 7 0

    • Naprzeciwko Silver House akurat chodnik jest zastawiony donicami, bo ZDiZ nie pozwala na parkowanie po lewej stronie Zygmunta Augusta. Więc drogi Janie bronisz miejsc parkingowych pod cudzymi oknami, a nie własnymi.

      • 11 4

    • Zawladnac? Chodnik powinien byc po prostu dla pieszych a nie samochodow.

      • 24 3

    • też mieszkaniec (2)

      Również mieszkam na ulicy Zygmunta Augusta 6 i uważam, że pomysł parkowania równoległego i ograniczenia miejsc jest bardzo dobry!

      • 21 9

      • Do czasu jak nie będziesz miał gdzie zaparkować :) (1)

        Może lepiej uporządkować parkowanie, karać za złe parkowanie, wprowadzić ruch jednokierunkowy, nie znam tych okolic, ale dlaczego od razu ograniczać liczbę miejsc parkingowych. Znając mentalność rodaków, to i tak przy parkowaniu równoległym będziemy mieli połączenie równoległego ze skośnym :) Jeżeli nie teraz to za jakiś czas ci sami mieszkańcy zaczną pewnie żałować decyzji :)

        • 12 14

        • raczej nie

          Raczej zaczną w końcu korzystać z ulicy... Zupelnie inaczej ta ulica wygląda w niedzielne poranki kiedy jest bardzo mało aut. Mamy podwórko - fakt bywa ciasno ale w ciągu ostatniego roku odkąd jest brama elektryczna tylko raz zdarzyło mi się parkować na Zygmunta poza podwórkiem.

          • 13 0

    • mieszkam na Piłsudskiego gdzie jest parkowanie równoległe i jest porządek. Tylko te boisko mosiru straszy, chaszcze okrutne i paskudne. Widać leśnym dziadkom z urzędu tak pasuje

      • 1 0

    • naprzeciwko , nwowowybudowanego, (1)

      Naucz się poprawnie pisać- potem może ktoś weźmie pod uwagę to, co masz do powiedzenia, nieuku

      • 0 1

      • ty za to jesteś idealny

        ale cham

        • 0 0

  • Pierwszy mądry postulat w centrum od dłuższego czasu. Czas juz najwyższy uwolnić chodniki dla pieszych. Trzeba dać odetchnąć pieszym: tak tym miejscowym jak i turystom.
    Jestem bardzo ZA.
    Tak powinno sie czynić wszędzie. Jeśli jacyś kierowcy maja problemy z parkowaniem równoległym, to .......brak słów.

    • 45 59

  • Nie lepiej stworzyc parkowanie w Kólku lub w krzyżyk ?

    ulice powinny byc usłane pomyslami aby bylo ciekawiej . Widac ze urzednicy jakze wspaniali zajmuja sie jakze wspanialymi pomyslami. Jedyna obawe moze budzic fakt ze urzednicy wierza w to co tworza ) no ale coz my zdrowi na umysle mozemy wiedziec co sie w glowach wielu kolacze ).

    • 19 12

  • Temat powraca od kilku lat (14)

    Należało wybudować trzy parkingi wielopoziomowe : jeden w okolicach Placu Kaszubskiego , drugi powyżej Batorego i trzeci w okolicachAl. Piłsudzkiego i te trzy parkingi rozwiazywały wszystko ale lepiej budować w najmniejszych dziurach nowe biura i mieszkalne bloki niż pomyśle ć o tym jak ludzie dojąda czy zaparkują. Pamiętam jak Pan Stępa obiecywał parking na Placu zkaszubskim przy szpitalu twierdził że w nowym bloku budowanym na przeciwko będziw wielki parking i co? jest jakiś ale tylko dla mieszkańców.

    • 56 13

    • I nic. (1)

      Tylko kolejna kadencja.

      • 7 1

      • Nikt by z nich nie korzystał, bo każdy Janusz swego paska

        chce zaparkować za darmo. Przecież już wydał 3000 na samochód, to przecież go nie stać na parking.

        • 3 0

    • dojadą komunikacją miejską i zaparkują pod własnym domem (2)

      Za Batorym jest parking i 3/4 miejsc cały czas puste więc po co budować nowe?

      • 8 12

      • Widac, że pisał to złośliwy rowerzysta. (1)

        Jak będziesz miał do wybory miejsca do przyczepienia swojego roweru - to wybierzesz płatne czy bezpłatne? Nie odpowiadaj, pytanie retoryczne.

        • 11 11

        • na razie i tak nie ma legalnych miejsc do parkowania ;)

          sam fakt istnienia stojaka nie oznacza, że można sobie na nim bezkarnie przykuć rower. Stojak nie jest oznakowaniem.

          • 3 1

    • Cóż, lepiej postawić wielki pomnik. (1)

      • 8 0

      • to Miś na miarę naszych czasów

        jest tak wielki, że nikt nie będzie pytał o jego sens

        • 1 0

    • Prezydent Marek

      Markowi nie należy wierzyć. W żadnej sprawie, także nie wierzyć jego opiniom. Twierdzi na przykład, że Węzeł Św. Maksymiliana jest ładny i funkcjonalny (sic!).

      • 7 1

    • Jestem przeciw, bo takie parkingi zawsze stoja puste a chodniki sa zawalone i tak. Bez sensu wydane pieniadze.

      • 7 0

    • masz wielki parking pod centrum kwiatkowskiego, wielki parking obok centrum Batory i spory parking przy multikinie/ sea towers

      • 8 0

    • Skoro mówisz zbudujcie parking napóźniej ograniczajcie parkowanie przy ulicach, to my Ci odpowiadamy: parkingi już sa (ponad 600 miejsc przytoczonych w artykule) wiec czas na zamiany na ulicach. Prawda jest taka ze to nie brak miejsca jest powodem zastawionych chodników tylko glupie przyzwyczajenia ze samochodem zawsze trzeba podjechać pod same drzwi. Jasne, jak ktoś robi duże zakupy to niech zaparkuje pod sklepem, ale jak ktoś jedzie do pracy i mam tylko w ręce laptopa czy inna teczkę to czemu nie moze zaparkować np pod batorym i sie przejść te 200 metrów? Koszt parkowania na placu pod Batorym jest niższy niż w miejskiej SPP.

      • 13 1

    • Łatwo powiedzieć "po prostu wybudować parkingi" tak jakby to było takie proste. Chociażby jak to nazwałeś powyżej batorego gdzie jest to teren prywatny i miasto nie może ot tak po prostu zacząć tam budować. Zresztą kto by chciał mieć widok zza okna na wielopiętrowy parking. Mnie też denerwują samochody które parkują wszędzie w Gdyni w taki sposób, że nieraz nie da się przejechać swoim pasem ale wielkiego parkingu koło batorego bym nie chciał, to zbyt dobre miejsce żeby marnować je parkingiem w jakimkolwiek wydaniu

      • 5 0

    • budowa wielopoziomowych parkingów w pobliżu centrum miasta (1)

      zwiększa korki na dojazdach do niego

      • 1 1

      • a ten znów swoje

        jakoś na świecie to się sprawdza i korków nie powoduje,
        jedynie w twojej głowie powoduje korki

        • 0 1

  • Dziwne, wymyślone z du... problemy. (18)

    Na Mściwoja rozwiązano ten problem bardzo prosto: postawiono słupki wzdłuż chodnika i nikt tego chodnika nie zastawi.
    Przestańcie wciąż szczuć na kierowców, bo to już jest nienormalne. Jak czytam komentarze idiotów: miasto dla ludzi - to mi się słabo robi. Bo samochody same do tego miasta jadą, taaaaak, nie ludzie.
    Słaba jest ta nagonka na kierowców, naprawdę słaba.

    • 90 23

    • masz rację (14)

      Podzielono Gdynian na rowerzystów i kierowców samochodów. O pieszych już mało kto pamięta. Wszyscy zostali wzajemnie napuszczeni na siebie i jest ciągła awantura. Jestem pewien, że gdyby wprowadzono te wszystkie ograniczenia ruchu, parkowania itp. w centrum miasta, to to miejsce bardzo szybko by się wyludniło. Nie oszukujmy się - nie wszyscy kochają rowery, nie każdego stać, aby dojeżdżać taksówką, nie każdy marzy o podróżowaniu komunikacją miejską. Choć ta akurat w Gdyni działa bardzo dobrze.

      • 18 12

      • (13)

        To samo mówiono na Zachodzie 50 lat temu. I jakoś Kopenhaga czy Sztokholm, nie mówiąc o mniejszych miastach, jakoś się nie wyludniły. Ale żeby nie szukać daleko - takie same argumenty podnoszono, jak wprowadzano strefę płatnego parkowania. I coś się stało, Śródmieście się zawaliło? Nie.

        • 17 12

        • (6)

          Należy pamiętać, że obywatele bogatszych państw żyją trochę inaczej. Stać ich na spędzanie czasu np. w restauracjach. U nas z tym kiepsko. Wystarczy już teraz przespacerować się Świętojańską po 19.00. Oczywiście Śródmieście się nie zawali, ale poza tym niewiele będzie się tam będzie działo.

          • 13 8

          • (2)

            a co teraz sie takiego dzieje? Smrod spalin jest tak atrakcyjny dla ciebie??

            • 16 8

            • Nie wiem, gdzie mieszkasz gamoniu, ale ja w centrum Gdyni i żadnymi spalinami tu nie śmierdzi. (1)

              Może jesteś paranoikiem...?

              • 15 16

              • ja mieszkam w centrum i bardzo to sobie chwalę buraki z Wiczlina

                • 1 2

          • (2)

            Czyli mam rozumieć, że jak uporządkujemy miejsca parkingowe w Śródmieściu, żeby nie kierowcy nie parkowali kosztem pieszych, to:
            - w piątkowy wieczór Janek z Witomina nie weźmie swojej Ani na tańce na Pokład, tylko zostanie w domu. Lub pojadą do Sopotu, gdzie zaparkują... a nie, tam nie dadzą rady zaparkować.
            - Pani Ewa z mężem nie wybiorą się wysłużonym Polonezem na wieczór poetycki w Cafe Strych, tylko włączą telewizor.
            - Marta z Ireną, młode architektki, nie wybiorą się na wernisaż do Muzeum Miasta Gdyni, tylko wybiorą wernisaż w Ratuszu w Muzeum Historycznym Miasta Gdańska, gdzie zaparkują... a nie, kurcze, nie zaparkują.
            - Pan Stefan z Redłowa, pracownik średniego szczebla Banku PKO BP, pracujący w nowym biurowcu obok Sea Towers, zacznie szukać nowej roboty nie mogąc znieść myśli o konieczności pokonania tej trasy trolejbusem. Zacznie pracować w Alchemii w Gdańsku, widok na morze zamienił na piękny widok alei Grunwaldzkiej. Patrząc każdego dnia na sznur samochodów odzyskał spokój ducha. I miejsce parkingowe.

            • 19 10

            • (1)

              Człowiek pisał o dyskutowanych ograniczeniach ruchu, a nie o omijaniu centrum. Opanuj wyobraźnię.

              • 0 1

              • Użytkownik kiki, w odniesieniu do planów uporządkowania parkowania w Śródmieściu Gdyni, zasugerował, że w efekcie niewiele będzie się tam działo wieczorami. Sugestia jest całkowicie absurdalna, co starałem się wpisem udowodnić - uporządkowanie parkowania nie zmieni nic na minus. Ludzie dalej będą przyjeżdżali do Śródmieścia, tylko zapełnią się parkingi podziemne (Batory, Kwiatkowski, Plac Grunwaldzki) lub płatne (za Batorym, przy Marinie, przy Centrum Waterfront).

                • 2 1

        • Co ty pieprzysz??? (5)

          Bywam w Szwecji, w Sztokholmie, można tam parkować, na starym mieście też, tyle że się płaci.

          • 11 5

          • A kto mówi, że tam nie można parkować, misiu? Tam miejsca parkingowe nie są wytyczone KOSZTEM pieszych, jak jest to w Polsce. Zresztą nikt nie postuluje zamknięcia Śródmieścia dla aut, a jedynie ucywilizowania parkowania.

            • 14 4

          • (1)

            W Sztokholmie to płaci się też za wjazd do centrum, a nie tylko za parkowanie

            są miasta na świecie w których nie zarejestrujesz samochodu dopóki nie pokażesz dokumentu potwierdzającego miejsce do parkowania które do ciebie należy

            • 15 1

            • w Londynie podobnie, za wjechanie do miasta trzeba płacić z góry

              znacyz trzreba kupić taka przejazdówkę bo na wjeździe do miasta sa kamery z rozpoznawainem rejestracji i do domu przyjdzie pismo z prośbą o uregulowanie :)

              • 0 0

          • No właśnie - się płaci (1)

            Tyle się płaci, że można zaparkować... Jakby u nas była godzina parkowania po 8 euro (35 zł ZA GODZINĘ) to też byś miał pełno wolnych miejsc parkingowych...

            • 2 2

            • A kto by płacił?

              • 0 0

    • mieszkaniec gdyni

      parkowanie skośne powoduje ze więcej samochodow się zmiesi przy ulicy a rownolegle do krawężnika spowoduje korki na bocznych ulichach sam doswiadczylem żeby swój samochod zaparkować przy starowiejskiej jak kierowcy nie potrafią zaparkować skośnie to już nie mój problen

      • 0 4

    • dlaczego propozycję miasta dla ludzi uważasz za idiotyczną? (1)

      samochód naprawdę nie jest jedynym, a po prostu nie powinien być traktowany jako GŁÓWNY sposób poruszania się po mieście.

      W normalnym mieście kwestią jest ustalenie granicy kompromisu, ale przypuszczalnie w twoim świecie każdy kompromis zmieniający warunki poruszania się pieszych po mieście uważasz za przejaw kompromitacji proponującego takie rozwiązanie.

      • 1 1

      • masz na myśli całe miasto czy centrum tylko?

        bo to zasadnicza róznica

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku odbył się pierwszy przejazd przez Trójmiasto Mikołajów na motocyklach?

 

Najczęściej czytane