• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nawet 9 zł za godzinę parkowania w centrum Gdańska i Gdyni?

Maciej Korolczuk
17 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Już niedługo wjazd samochodem do ścisłego centrum Gdańska może kierowców słono kosztować. Już niedługo wjazd samochodem do ścisłego centrum Gdańska może kierowców słono kosztować.

Dwie zamiast jednej strefy płatnego parkowania, wyznaczone miejsca, płatność także w weekendy i zróżnicowane stawki za godzinę postoju, dochodzące nawet do 9 zł za godzinę - takie zmiany w ustawie o drogach publicznych zaproponowało właśnie Ministerstwo Rozwoju. Jeśli zmiany wejdą w życie mocno zmieni się rzeczywistość parkingowa w ścisłym centrum Gdańska i Gdyni. Zmiany będę dotyczyć tylko 16 największych miastach liczących co najmniej 200 tys. mieszkańców.



Czy zapłaciłbyś 9 zł za godzinę parkowania w centrum?

O zmianę przepisów ustawy o drogach publicznych z 1985 r. samorządowcy i zarządcy dróg zabiegali od dawna. Głosy niezadowolenia było słychać w całym kraju, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie problem z parkowaniem aut z roku na rok się nasila.

3 zł za godzinę parkowania, a taką maksymalną stawkę narzuca obecnie ustawa, ani nie gwarantuje dostatecznej rotacji miejsc, ani nie jest dla gmin znaczącym źródłem dochodów. Np. w Gdańsku przychody wynoszą ok. 4,5 mln zł rocznie (od tej kwoty trzeba jeszcze odliczyć koszty funkcjonowania stref płatnego parkowania).

Najnowszy pomysł Ministerstwa Rozwoju, które przedstawiło właśnie projekt zmiany ustawy o drogach publicznych miałby w znacznym stopniu odkorkować centra dużych miast i spowodować, by przestrzeń w mieście odzyskali piesi, rowerzyści i pasażerowie komunikacji miejskiej.

W 16 największych miastach w kraju liczących co najmniej 200 tys. mieszkańców, czyli m.in. w Gdańsku i Gdyni, pojawiłyby się dwie strefy płatnego parkowania: zwykła i śródmiejska. Przepisy te nie będą dotyczyły Sopotu, który ma około 37 tys. mieszkańców.

Ta druga miałaby powstać w ścisłych centrach miast. Jej ostateczny kształt określałaby rada miasta, a stawka za godzinę parkowania miałaby wynieść maksymalnie trzykrotność normalnej dzisiejszej stawki, a więc nawet 9 zł. Jeśli zmiany wejdą w życie, za parkowanie w centrum być może trzeba będzie płacić także w weekendy (nowelizacja ustawy daje samorządom taką możliwość).

- Zagospodarowanie dzielnic centralnych w dużych miastach wymaga uwolnienia przestrzeni na rzecz ruchu pieszego i rowerowego oraz jednoczesnego wygospodarowania miejsc postojowych poza ciągami ulic i placami miejskimi. Zniesienie limitu opłat pozwoli także na zmniejszenie ruchu kołowego, który negatywnie wpływa na poziom zanieczyszczenia powietrza w strefach obciążonych największym ruchem kołowym - czytamy w uzasadnieniu proponowanych zmian.

Co na to zarządcy dróg w Gdańsku i Gdyni, które zostaną objęte nowymi przepisami?

- O podniesieniu stawek za parkowanie mówiło się od dawna, teraz otwiera się taka możliwość, ale trzeba ją dobrze przemyśleć - komentuje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Trudno powiedzieć, czy samorządy od razu zdecydują się na maksymalną stawkę 9 zł za godzinę. Nie umiem powiedzieć, czy tak będzie w Gdańsku, bo jest na to jeszcze zbyt wcześnie.
Nieco bardziej sceptycznie do pomysłu odniósł się na swoim Facebooku Piotr Grzelak, wiceprezydent Gdańska.

- Czy to krok w dobrą stronę? Być może. Raczej maleńki kroczek. Pytanie dlaczego w ogóle nie pozostawić kwestii zasad regulacji parkowania lokalnym społecznościom. Czy tylko śródmieścia dużych miast muszą sobie radzić z wyzwaniem zbyt dużego natężenia ruchu? Co z terenami wokół generatorów ruchu? Czy Sopot lub Hel nie mają podobnych problemów? Niestety, proponowane zmiany wpisują się w mentalność i sposób działania obecnego rządu: My tutaj w Warszawie wiemy lepiej, jak rozwiązać Wasze, tam na dole, problemy - napisał Piotr Grzelak.
O komentarz poprosiliśmy też przedstawicieli magistratu z Gdyni. Dostaliśmy jednak odpowiedź, że miasto na razie nie chce komentować pomysłu ministerstwa.

Problem z nadmierną liczbą samochodów w centrum ma też Gdynia. Nowa ustawa da szansę samorządom na urozmaicenie parkingów w najbardziej newralgicznych punktach miasta. Problem z nadmierną liczbą samochodów w centrum ma też Gdynia. Nowa ustawa da szansę samorządom na urozmaicenie parkingów w najbardziej newralgicznych punktach miasta.
Poza Gdańskiem i Gdynią ustawa zmusi do zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń także kierowców w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Białymstoku, Częstochowie, Radomiu, Sosnowcu oraz Toruniu. Opłaty będą mogły być pobierane tylko na miejscach wyznaczonych znakami pionowymi i poziomymi.

Co istotne, zarządca stref płatnego parkowania mógłby różnicować w nich stawki opłat. Im bliżej centrum chciałby zaparkować kierowca, tym głębiej musiałby sięgnąć do kieszeni. Niewykluczone, że tam zapłaciłby nawet 9 zł za godzinę.

W projekcie zmian, które są obecnie na etapie konsultacji społecznych, nie ma ani słowa o podwyższeniu kary za brak opłaty wynoszącej obecnie od 30 do 50 zł. Na uwagi do zmian w ustawie samorządy nie mają jednak dużo czasu, bo termin mija już na początku kwietnia.

Z nowych przepisów niekoniecznie będą zadowoleni mieszkańcy dzielnic i osiedli zlokalizowanych przy granicy przyszłej, droższej strefy. Jak pokazuje doświadczenie, już powiększanie obecnych SPP powodowało, że wielu kierowców, by uniknąć opłat uciekało na jej obrzeża zastawiając trawniki, chodniki czy wjazdy na prywatne posesje.

Malują oznakowanie poziome

Zanim w strefach płatnego parkowania zmienią się ceny, trzeba je dostosować do obowiązującego orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego. W Gdańsku właśnie rozpoczęło się malowanie oznakowania poziomego.

Pierwsze pasy pojawiły się już we Wrzeszczu, w kolejnych dniach drogowcy pojawią się też z farbą w rejonie Politechniki Gdańskiej, Aniołkach, Śródmieściu, Przymorzu oraz Starym i Głównym Mieście. Na końcu oznakowanie poziome będzie malowane w Oliwie.

- Prace odbywają się etapami, aby były jak najmniej uciążliwe, malowanie miejsc parkingowych odbywa się w nocy. Wszystkie prace powinny zakończyć się do końca marca - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy GZDiZ.
  • Oznakowanie poziomie w pierwszej kolejności pojawiło się na ulicach Wrzeszcza.

Miejsca

Opinie (621) ponad 10 zablokowanych

  • Jeden miesiac nie przyjedzmy samochodami... Przyjedzmy komunikacja (44)

    Sami beda prosic abysmy parkowali auta a komunikacje rozwalimy na lopatki

    • 375 82

    • Pomysł w stylu: (12)

      Przez miesiąc wszyscy jedzą groch

      • 52 25

      • Trójmiasto (2)

        Tylko dlaczego redakcja nie dodała, że to SAMORZĄDY BĘDĄ MOGŁY wprowadzać takie opłaty i to samorządy będą z tego tytułu pobierać pieniądze, nie budżet państwa.
        Powtarzam, będą mogły, nie muszą bo tak im ktoś nakazał.

        • 35 5

        • Szósty akapit i podpis pod drugim zdjęciem

          Przeczytaj, tym razem ze zrozumieniem.

          • 10 3

        • A najlepszy jest Grzelak, który sceptycznie na to patrzy, dlatego że chciałby jeszcze więcej uprawnień i totalną swobodę, czyt. ustanowienie strefy śródmiejskiej w brzeźnie itd.

          • 10 3

      • A czemu nie 20zł (3)

        • 29 2

        • Gdyby 5zł za godzine zrobili było by sporo a 9 to chyba komuś się w głowie po przewracało (1)

          • 15 3

          • 9, to stawka maksymalna, która pewnie będzie obowiązywać w ścisłych centrach

            wielkich miast, gdzie ma być z zasady duża rotacja, a najlepiej, żeby były wolne miejsca.

            • 3 1

        • całe życie jeździłem komunikacją miejską

          można? można!
          dla chcącego nic trudnego,
          zawsze dojechałem gdzie chciałem

          • 1 6

      • (3)

        Niech jedzą groch i jeżdżą komunikacją.
        To by dopiero było :)

        • 23 2

        • nie ma chleba, niech jedzą ciastka (2)

          • 7 3

          • nie mam helikoptera

            przyszedłem pluć i hejtowac na trójmiasto.pl
            i żądam helikoptera
            bo mi się należy

            obnoszę się ze swoją gołą tylną częścią ciała
            i absolutnym brakiem wykształcenia
            i żądam helikoptera

            • 1 2

          • ;)

            Maria Antonina?

            • 0 0

      • ;)

        Hehe. Dobre

        • 0 0

    • Nie będą bo do tej pory i tak nie płaciłeś za parkowanie. (9)

      A przynajmniej zapłacisz za bilety komunikacji miejskiej.

      Na parking za 9 zł znajdą się chętni tak czy owak.

      • 43 23

      • Do komunikacji miejskiej dokladaja (7)

        Nie maja tyle taborow, tramwaje sie psuja.

        • 29 12

        • to zaczną zarabiać :D (5)

          • 14 12

          • Nie zaczna... (4)

            Do autobusu wejdzie ograniczona ilosc osob.
            Przy dzisiejszym sposobie zarzadzania aby zarabiac, bilet musialby byc w granicach 6-7 zl.

            • 19 13

            • Ja częściowo przesiadłem się na komunikację miejską. (2)

              Fakt, że nie jestem w centrum codziennie, ale jak jadę i mam szukać miejsca i jeszcze za to zapłacić, a dodatkowo pamiętać o wyłączeniu "sms parking" albo szukać parkometru to wolę jechać autobusem.

              • 18 5

              • I można spokojnie (1)

                się zalkoholizować w restauracji.

                • 22 1

              • o to to :)

                • 7 0

            • Na szczęście są karty dużej rodziny, które omija dofinansowanie transportu publicznego.

              • 1 4

        • Tabory? Cygańskie?

          Tylko koni żal...

          • 10 4

      • Jak wszyscy

        ruszą na komunikację miejską to nie trzeba będzie kasować biletu, bo kanar i tak się nie przeciśnie ;)

        • 49 4

    • bzdura kompletna (13)

      będzie to wyglądać tak że kierowcy i tak przyjadą autem. Do pracy do sklepu ........... Tylko zaparkują na osiedlu. Nawet tym dalszym i ewentualnie podjedzie komunikacją miejska jeden przystanek. Duże zagrożenia dla osiedli starszych gdzie parking pod blokiem nie ogrodzony. Duży będzie tez tam ruch............ przez szukających miejsca. Będzie tagedija a Polak potrafi co do tego nie ma żadnych wątpliwości ;-)

      • 48 10

      • to zrobimy szlabany na osiedlu (4)

        • 25 9

        • (3)

          jest to jakieś rozwiązanie czy dobre nie wiem ale pewnie będzie konieczne.

          • 11 2

          • raczej niedobre (2)

            Wg socjalistow grodzenie jest be

            • 6 12

            • chyba odwrotnie, patrz Korea Północna

              • 0 0

            • szlaban dla wjazdu darmozjadom jest ok

              co innego wysoki plot, ze trzeba isc 2km dookola zamiast 100m przez chodnik na osiedlu.

              Zrozum, co krytykujesz.

              • 1 0

      • Na takim osiedlu każdy ma "swoje" miejsce (6)

        i intruz może zastać auto bez powietrza w kołach ( to taki najlżejszy wymiar kary ) :)

        • 23 16

        • Taaa (4)

          I zamiast sie pozbyc intruza wydluzysz jego postoj - swietny plan Milordzie

          • 47 5

          • dobre ;-)

            • 16 0

          • (1)

            jednorazowa inwestycja z wielomiesięcznym zwrotem

            • 3 6

            • chyba, że ktoś cię przy tym zobaczy, to będzie najlepszy deal

              • 3 1

          • na jeden raz to może i wydłuży, ale innym razem nie przyjedzie

            albo przyjedzie z pompką :)

            • 3 4

        • sędzia, prokurator i funkcjonariusz w jednym

          przypominam, że nawet za groźbę uszkodzenia mienia grozi kara

          • 2 1

      • Jak potrafi to pokiereszować albo i spailć też potrafi.

        • 3 1

    • za 10 tys. to można dobrze żyć tylko na prowincji (2)

      • 21 5

      • idź to taty wieczny studencie i poproś o 100zl na randkę tak jak robisz co tydzień

        • 5 4

      • kasta ty na ochronie 1300 wyciągasz i to z nadgodzinami wiec się niewypowiadaj chyba że podałeś swoją stawkę za rok pracy

        • 2 2

    • my parkujemy za darmo (2)

      władcy metropolii

      • 14 3

      • dla Adamowicza to może i być 20 za godzinę; on i tak nie płaci (1)

        • 10 3

        • Jak dla Tuska paliwo po 7 zł

          • 4 3

    • Bardzo dobrze . Zostańcie wsioki na wsi ..

      • 7 7

  • Unia uderzy w Polskę sankcjami za ten pseudorząd. (25)

    Kasy w budżecie już nie ma, o dofinansowaniach możemy zapomnieć. A plany mamy mocarstwowe! Skądś kasę trzeba brać. Ciekawe co nasz wspaniały nierzad jeszcze wymyśli.

    • 201 185

    • pogadaj z samorzadem ktory chce takich zmian (3)

      Samorzad i Urzedy Miast potrzebuja kasy na kolejne stolki urzednicze. Taki to samorzad.

      • 48 12

      • (2)

        Stołki to ten rząd rozdaje kolesiom z dobrej zmiany na lewo i prawo.
        oLo jak masz kłopoty z robotą zgłoś się do Misiewicza robotę w MON załatwia każdemu

        • 9 11

        • skoro jestes slepy lub gluchy to zglos sie do Partii Oszustow zeby robic dalej z siebie idiote (1)

          • 4 5

          • o, mądry zabrał głos

            ale jakoś zabrakło argumentów,
            jak zwykle, to nie przypadek, to symptom

            • 2 0

    • (4)

      Przeczytaj ze zrozumieniem. To już dawno były plany Zdiz żeby podwyższyć cenę za godzinę. A Grzelak był pierwszym który nielegalnie budował płatną strefę. Ot mi autorytety. Nie potrzebujemy Misiewiczów AdamOwicza tylko fachowców.

      • 33 3

      • bełkotem Grzelaka nie ma co się zajmować, on nie zna się na niczym - to socjolog (2)

        swoja drogą to przerażające, że z takim wykształceniem można być wiceprezydentem miasta ale wiadomo że to dzięki kumoterstwu jego ojca z Budyniem. Potem mamy tego efekty, że tylko wykonuje polecenia a jak już coś wymyśli z własnej inicjatywy to są to takie durne rzeczy jak parkingi (nie dość że durne to jeszcze ustanowione ze złamaniem prawa). Tak, on tutaj wie lepiej, nie wątpię :-)

        • 18 3

        • on wymyśla? to lepiej niech już nie próbuje myśleć

          za bardzo mu to nie wychodzi

          • 1 2

        • jak można sie nie przejmować?

          przecież to urzędnik miejski decydujący o naszych pieniądzach, a nie wioskowy głupek.

          • 1 2

      • bo Grzelak to taki lokalny Misiewicz

        • 6 3

    • (7)

      Ecs. Stadion niedługo muzea. To ponad 100 milionów do zapłacenia tylko za to że komuś zależało żeby się pokazać na otwarciu. Budują ale nie ma fachowca w mieście jak to wykorzystać i zapewnić zysk. Nie sztuką jest dotować, ale mądrze zarządzać.

      • 31 4

      • Trzeba zarobić na pomniki Smoleńskie i ich utrzymanie (6)

        • 17 23

        • chyba na ECSy i Teatry Szekspirowskie

          • 23 9

        • ile płacisz za utrzymanie jedynej takiej tablicy w bazylice? (4)

          • 8 7

          • (3)

            z dotacji państwa - ok. 2mld/rok
            z datków wiernych - 1,2mld/rok

            • 5 4

            • (1)

              to utrzymanie pomników Po ? To co napisałeś. A co Ciebie ateisto bolą datki wiernych!

              • 2 4

              • Nie, dotacje państwa.

                • 5 1

            • wiesz ile mld ma zer ?

              Bo chyba nie za bardzo.......Poza tym co cię obchodzą datki wiernych ? Z twojej kasy to idzie ?

              • 2 4

    • -skoro unia uderzy w adamowicza ,bardzo mnie to cieszy...

      -i tak ze wszystkim... ludzie nie maja pojecia ,a wypowidaja sie to o po ,pis i innych

      • 13 4

    • ty sprawdź ten budżet

      bo pie*rzysz niemiłosiernie

      • 7 1

    • Samorządy _ głupcze !!!

      Te drastyczne ceny ustalaja samorzady , a nie Rząd ! Nie dziwi ,
      że akurat w Gdańsku , w którym niePOdzielnie rządzi Paweł
      Adamowicz i "Platforma", znane z pazerności i afer. Może te
      pieniądze pójdą na kolejne mieszkanie dla p.Prezydenta, których
      już się nie może doliczyć. Jeżeli UE "uderzy sankcjami" , to
      w nas , obywateli , a nie w Rząd. Nie znasz powiedzenia , że
      "rząd się wyżywi" - tak mówił Jerzy Urban. Nie ciesz się z tego.

      • 16 4

    • (1)

      parking wielopoziomowy, miejsce za 50-100zł, będzie tylu chętnych że ludziom nie będzie chciało się szukać miejsc dzień w dzień.
      Mieszkam w centrum, parking mam na osiedlu zamkniętym, ale już się tam pchają auta z GWE, GD i wszystkie inne, auta pozastawiane.

      A najlepiej będzie wyglądał darmowy parking niedaleko batorego, teraz już tam nosa ciężko wcisnąć i trzeba dzwonić co 2 dzień do alior banku bo nawet bank żałuję wykupić 3 abonamenty na parkowanie i blokują cywilne samochody na darmowym, no to akurat żenada... Pozdrawiam pracowników Alior Banku przy Obrońców Wybrzeża

      • 5 1

      • Te 50-100 zl to oplata za dobe? Jesli za miesiac, to musisz poszukac jakiejs organizacji charytatywnej, zeby biznes nie splajtowal. Mam doskonaly pomysl, opp 1% na budowe wielopoziomowych parkingow.

        • 3 0

    • Pseud orząd rządził przez ostatnie 8 lat.....opozycja ku...a totalna....

      a obecne zachowanie i cyrki które wyprawia Rysiek i Grzesio świadczą o tym najlepiej - przez ponad rok nie zrobili nic pożytecznego ! Szukają tylko zaczepki i tematu do rozdmuchania w sprzedanych mediach, które manipulują ludźmi.....Nie zgłosili nic co było by w interesie Polski ! Negują wszystko - nawet własne postulaty, które przedstawiali wcześniej......to jest dno dna pod metrową warstwą mułu, podobnie jak zaślepieni tymi .... ludzie.

      Poza tym chyba słabo śledzisz w jaki sposób wydawane były wszelkie dotacje unijne i gdzie wracały w 90 % - do Niemiec..........i to nie jest żart.

      Plany musimy mieć mocarstwowe - kto mało chce osiągnąć, ten nie osiąga nic.......

      • 8 6

    • Co za bzdury pie*rzysz

      Pojedź do Ustki parkingi odpłatne od 8 do 20 od pon do ndz. I to już 3 rok z rzędu , tylko i nas urzędasy nie chcą tego wprowadzic bo gdzie by parkowali

      • 1 0

    • Samorządy głupcze, samorządy.

      • 0 0

  • płacę i nas w Gdyni 9 zł i idę na skwer na kubeł z kfc :). (3)

    Kiedy straż miejska zrobi porządek z autami parkujacymi na skrzyżowaniu patrz 10 lutego / Abrahama. Taki przykładów są dziesiątki!

    • 81 25

    • (1)

      A ja wyciągam 7 na godzinę pilnując te wasze rumple

      • 15 1

      • Jest się czym chwalić...

        • 8 2

    • Ten sam problem jest na lewoskręcie na skrzyżowaniu Abrahama i Armii Krajowej. Ludzie muszą podjechać jak najbliżej do Cofeiny lub Pieterwasa i patrzeć na swoje autko zza szyby. Straż Miejska reaguje na interwencji w tym rejonie z min. 5-godzinnym opóźnieniem lub nawet dłuższym. Żenada.

      • 2 0

  • Przy 9 zł z godzinę to jeszcze bardziej będzie motywowalo kierowców do stawiania auta tam gdzie nie ma opłaty. (15)

    Czyli w miejscu nie legalnym.

    • 343 23

    • Nielegalnym, a nie "nie legalnym", analfabeto. (1)

      • 25 11

      • Dzięki za zwrócenie uwagi! Będę przed wysłaniem wiadomości sprawdzał co jest napisane.

        Nie wiem czemu słownik w telefonie zmienił słowo.

        • 15 3

    • kolejny głupi pomysł szczura:(! (1)

      • 6 17

      • kolejny głupi wpis psychola.

        Czytaj ze zrozumieniem, pomysł jest z ministerstwa. I idz do psychiatry, powiedz, ze codziennie ZA DARMO produkujesz tysiące wpisow atakujących prezydenta Gdyni. Może cię wyleczą...

        • 15 6

    • W Gdańsku będzie niedługo ogłoszony przetarg na firmę z lawetami, która ma współpracować ze Strażą Miejską. (4)

      Firma ma mieć zagwarantowane minimum 350 odholowań dziennie. Mają usuwać wszystkie samochody parkujące poza wymalowanymi liniami.Przyjemność taka ma wzrosnąć do 1380 zł.

      • 38 3

      • nareszcie!

        jak Janusz dostanie wezwanie do zapłacenia w kwocie wyższej niż wartość jego passerati z nabitą butlą LPG do pełna to zawał gwarantowany

        • 38 10

      • (2)

        No i dobrze. Wszystkie nieprawidlowo albo wrecz chamsko zaparkowane samochody powinny byc wywozone. I zeby nie bylo. Nie jestem walczacym rowerzysta. Nie mam roweru i co dzien jezdze samochodem po 3miescie a mimo to nigdy nie nie zdarzylo mi sie zajac samochodem chodnika czy trawnika albo zostawic samochod byle gdzie "bo mi sie spieszy i ja na chwile". Co do drakonskich oplat za parkowanie to uwazam je za strzal w kolano. Jesli gdzies mnie z moim samochodem nie chca to tam nie jezdze. Komunikacji miejskiej uzywam tylko w ostatecznosci. Takich jak ja jest wielu wiec restauracjom, kawiarniom i innym takim proponuje o zadbanie o parking dla klientow bo autobusem moga nie dojechac.

        • 19 0

        • (1)

          Wiele lat mieszkania w centrum nauczyło mnie, że na miejsce jednego wypłoszonego mnie-nie-odspawacie-od-fotela-samochodowego pojawia się dwóch klientów "z ulicy". Ludzie nie lubią przeciskać się po chodnikach między porzuconymi byle gdzie (bo "zaparkowaniem" w Polsce to nazwać trudno) gratami.

          • 3 2

          • dlatego, niestety ludzie się grodzą, bo z bydłem nie mogą sobie poradzić

            • 3 2

    • kończy się czas parkowania na nielegalu

      • 15 5

    • A do tego (2)

      ...pewnie mieszkańcy tych ulic będą musieli płacić wyższy abonament za parkowanie swojego samochodu, wiec im sie znowu najbardziej po d*pie dostanie

      • 15 1

      • (1)

        Nie, abonament będzie można obniżyć, bo wzrosną opłaty dla wtryniających się do centrum z innych dzielnic i spoza miasta

        • 5 5

        • I taki jesteś pewien, że skoro będzie można obniżyć to obniżą?

          • 5 1

    • Racja

      Mandat będzie niższy niż 4h parkowania.

      • 11 2

    • Wtedy także SM będzie jeszcze bardziej zmotywowana!

      Lepiej niech już zaczną dokupować więcej blokad i podniosą cenniki

      • 2 1

  • Dobra zmiana wyciąga kolejną kasę od nas i to nie koniec... (9)

    • 193 79

    • tylko u "nas " nie bylo zmiany ... adamowicz i jego ludzie od 2002 roku (2)

      wiec jaka dobra zmiana????

      • 30 12

      • (1)

        A pomysł jest budynia czy ministerstwa? I to kończy temat. Pincet plus kosztuje.

        • 10 8

        • ustawa ograniczała do max 3 zł/h gdyby nie ona Adamowicz już dawno by brał 15 zł/h parkowania

          • 9 5

    • Masz rację

      Ta hołota nieudaczników, nas wykończy!

      • 10 5

    • dobra zmiana, no coz, trzeba ciezko myslec zeby ta to wpasc...

      musisz byc z PO...

      • 18 8

    • Takie zmiany ciagle wybieracie.Ludzie:)
      Wiec nie dziwujcie sie ze Was ciagle rabia.

      • 7 5

    • Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem, zanim się wypowiesz.

      Cały dochód z płatnych parkingów idzie do samorządów i to one od dawna zabiegały o podwyższenie maksymalnej stawki zapisanej w ustawie, która wynosi obecnie 3 zł.

      "O zmianę przepisów ustawy o drogach publicznych z 1985 r. samorządowcy i zarządcy dróg zabiegali od dawna. Głosy niezadowolenia było słychać w całym kraju, zwłaszcza w dużych miastach, gdzie problem z parkowaniem aut z roku na rok się nasila.

      3 zł za godzinę parkowania, a taką maksymalną stawkę narzuca obecnie ustawa, ani nie gwarantuje dostatecznej rotacji miejsc, ani nie jest dla gmin znaczącym źródłem dochodów. Np. w Gdańsku przychody wynoszą ok. 4,5 mln zł rocznie (od tej kwoty trzeba jeszcze odliczyć koszty funkcjonowania stref płatnego parkowania)."

      • 2 1

    • 'DOBRA ZMIANA??' te pomysły to jeszcze 'stary portfel' jeszce tam nie dotarła 'dobra zmana...'

      • 1 1

    • tak sie sklada ze wieksxosc z tych

      Miast zarzadzana jest przez PO i co ty na to powisz??

      • 1 2

  • Wreszcie coś z myślą o ludziach. (64)

    Czy musisz pchać się do centrum samochodem?
    Tak jest w większości miast na zachodzie europy.
    Samochód na parking a do centrum komunikacją.

    • 151 215

    • Jak bedzie sensowna komunikacja..

      U nas codziennie jest dzień pieszego pasażera...

      • 60 20

    • Ale głupie pytanie (3)

      "Czy musisz pchać się do centrum samochodem?"

      Otóż w ogóle mogę do centrum nie jeździć, niech stoi puste. Powodzenia dla handlarzy i restauratorów.

      • 78 25

      • Przeciez ty i tak tylko robisz zakupy u siebie w Biedronce w Baninie. (2)

        W restauracji to ostatnio byłeś rok temu na MacWieśniaku w Galerii Bałtyckiej.

        • 27 39

        • (1)

          Po wuja mam łazić do restauracji, skoro nieźle gotuję?

          • 17 11

          • Po to, że restauracja jest w centrum.

            • 3 7

    • (2)

      Gdynia to nie Londyn!

      • 20 8

      • Gdynia to d*paj Północy. (1)

        • 18 6

        • za to u nas w gdańskim Nowym Porcie szejkowie dolarami w piecu palą i zanieczyszczają powietrze, takich tu mamy milionerów a posesje jakie piękne i odpicowane - prawie jak w Szwajcarii

          • 13 3

    • Tylko jak zwykle nie myślą o tych,którzy MIESZKAJĄ w centrum! (20)

      W normalnych miastach na zachodzie ci ludzie NIE PŁACĄ za parkowanie pod domem (przyjezdni bulą zaś niemało) i właśnie TAK powinno być!

      • 24 13

      • Nie płacą jak teren nalezy do nich ( czy do wspólnoty ) (5)

        Jak jest to teren miejski to płacą jak wszyscy.
        Mieszkanie w centrum na całym świecie nie należy do tanich.
        Jak cię nie stać to trzeba się przenieść w bardziej przyjazną okolicę.

        • 24 9

        • Chatę ODZIEDZICZYŁEM po kimś,kto ją nabył gdy ty byłeś w jajku u ojca (albo on sam tam był) (4)

          Więc nie masz żadnego prawa do dyktowania mi gdzie mam mieszkać! Mam prawo mieszkać w RODZINNYM mieszkaniu i mieć takie same prawa jak inni mieszkający w takim samym RODZINNYM mieszkaniu w innych dzielnicach! Jakoś w Niemczech są w stanie takie proste rzeczy zrozumieć,u nas jak widać wciąż pokutuje mit że mieszkanie w centrum to burżujstwo i zawistne cholery hejtują!

          • 19 21

          • Masz pełne prawo tam mieszkać. (3)

            Tylko zapłać należne opłaty za korzystanie z przywilejów mieszkania w centrum.
            I nie pisz że w Niemczech jak mieszkasz to możesz parkować za darmo. Bo jest z tym różnie jak w Polsce. Twoje podwórko to parkujesz za darmo. Stoisz na miejskiej ulicy to płacisz.

            • 23 7

            • Z odpowiednim drukiem dla mieszkańca NIE PŁACISZ! (2)

              Chcesz dowód w postaci zdjęcia?

              • 5 5

              • A tu jest Polska , tu zapłacisz :)

                i co ?

                • 4 3

              • 77 to Twój rok urodzenia? jeśli tak, to współczuję głupoty

                • 4 1

      • (3)

        Myślą. Macie wyp* na osiedla w szadółkach. Centrum jest dla tych, których stać na apartament za 10000zł/m2.

        • 15 8

        • Albo Twój post ma ton sarkastyczny i wtedy punkt dla Ciebie... (2)

          Albo naprawdę tak myślisz i to bez ironii i wtedy żal mi Cię,bo gdybyś naprawdę tak myślał,to byłby przejaw wyjątkowo burackiego myślenia

          • 9 9

          • (1)

            Ma taki wydźwięk. Adamowicz oddał miasto deweloperom, restauratorom i hotelarzom po hasłem rozwoju turystyki. Mieszkańców widziałby najchętniej ma szadółkach właśnie. Stajemy się murzynami we własnym mieście. No, ale pan A jest z PO, a ta partia jest ukochana przez światły lud. I rada miasta też.

            • 18 4

            • Zagłosuj na PiS, wybudują ci z wielkiej płyty Mieszkaniowiec Plus na Długim Targu i będziesz mieć TANIO ;)

              • 6 2

      • Bedzisz buraku placil. Bo mieszkanie w centrum to przywilej. (9)

        Jak cie nie stac na oplate 300-500 zl miesiecznie za mozliwosc parkowania w scislym centrum. To znaczy ze trzeba cie deportowac na obrzeza i twoje miejsce zajmie ktos z kasa. Kto bedzie takie oplaty to urzadu miasta wplacal.
        Dosc cebulakow w Polsce robiacych zakupy w biedronkach, lidlach.
        Ponadto nalezy odbierac ludziom auta starsze niz 5 lat i zlomowac. Nie stac cie na nowe auto masz pecha i jezdzisz komunikacja miejska. Trzeba w koncu zadbac o jakosc powietrza w duzych miastach dla naszych dzieci i przyszlych pokolen.
        Auta tylko te ktore spelniaja najwyzsze normy emisji spalin. Nie stac cie na nowe audi, bmw. Bedzisz jezdzil nowym fiatem 500 w podstawowej wersji. Ma byc NOWY!!!!!

        • 16 34

        • Ale im wszystkim dogadałeś, mamy nadzieję że teraz czujesz się lepiej.

          • 17 4

        • Piszesz o autach marko renault i volkswagen, co to im "podkręcano" wyniki testów? O dzieciach, które tymi autami nie-cebulaki wożą po całym mieście, bo edukacja leży, a u niemca będą musiały przynajmniej "ja mein herr"? O nie-Cebulakach prowadzących w firmy typu portserwis?

          • 7 4

        • Burak to cię zrobił chyba. I tylko takie buraki jak ty rozpatrują mieszkanie w centrum w kwestii przywileju! (4)

          Raz ci napiszę i wbij to sobie do łba: mieszkam w centrum w mieszkaniu,które należy do rodziny od 3 pokoleń (czterech,wliczając w to moje dziecko) i to żadna łaska dla mnie że tam mieszkam i należą mi się takie same prawa jak każdemu wokół jego domu w innej dzielnicy! I nie będzie mnie pouczać nowobogacki burak ze słomą wystającą z butów, któremu się wydaje że za pieniądze mu się cały świat należy!

          • 9 12

          • (1)

            Ale abonament miesięczny kosztuje 30 zł. Też mieszkam w śródmieściu (Gdyni) i jeżeli mam płacić 30 zł za miesiąc, a przyjezdni 9 zł za godzinę to mi to pasuje, bo będzie mniej aut i będzie bezpieczniej dla mojego dziecka.

            • 6 3

            • Jak przyjedzie do ciebie rodzina z innej miejscowosci to im wytlumacz

              ze sie zgadzales na podwyzke a jak sie im nie podoba niech przeparkuja na inna dzielnice.

              • 6 4

          • (1)

            Nie ma obowiązku zamieszkiwania w mieszkaniu odziedziczonym, jeśli coś w nim nie pasuje (na przykład cena, brak parkingu, itp.). Odziedziczone mieszkanie zawsze można sprzedać i zamienić na tańsze/lepsze/inaczej zlokalizowane, nawet jeśli mieszkało tam wcześniej 15 pokoleń. To jest zgodne z prawem :-) Ja tak właśnie zrobiłam i wiem, że się da.

            • 5 3

            • no ale on tam mieszkał od czasów Mieszka I, więc jak się ma teraz wyprowadzić?

              • 3 2

        • Noo i płatne wszystkie drogi! 10 zł/km!!
          A jak kogoś nie stać to niech nie jezdzi!

          Co za logika .... ehhh

          • 2 5

        • dziś 300 po zmianie ustawy 1500 :)

          pożyjemy - zobaczymy :)

          • 2 0

    • Jak będzie metro to moge do centrum bez samochodu jeździć (4)

      Tylko co w centrum ciekawego jest?

      • 17 2

      • W tej chwili już niewiele..... (1)

        ...uroczyście otwarty Lidl.....

        • 9 0

        • Bo reszty nie widać z pomiędzy samochodów.

          • 0 5

      • Zależy w czego centrum

        :P

        • 1 0

      • centrum handlowe

        • 0 0

    • a gdzie te parkingi? (4)

      Brednie!!

      • 10 3

      • Na Jana z Kolna stoi pusty (2)

        nie bredź

        • 10 6

        • (1)

          To nie centrum

          • 7 6

          • Bo do centrum będziesz dojeżdżał komunikacją albo szedł piechotą.
            Następny co by chciał pod Neptuna wjechać.

            • 8 3

      • Obok Batorego, pod Batorym, pod placem obok GCF, obok Waterfrontu, obok hotelu Mercure. 5 parkingów na szybko

        • 3 2

    • podaj adresy tych parkingów

      • 2 1

    • Tak musze dojechać do centrum, a jak moje dochodzy będą porównywalne do tych na zachodzie to wtedy bęę płacił jak na zachodzie.

      • 9 2

    • Byłeś "w większości miast na zachodzie europy" ? (1)

      Nie byłeś, bo gdybyś był to wiedziałbyś, że piszesz bzdury

      • 3 5

      • No właśnie byłem i nawet cyknąłem zdjęcia, na których są nazwy dokumentów uprawniających mieszkańców do parkowania za frei!

        • 1 1

    • Furmanki też muszą płacić (2)

      Widać, że wystaje tobie słoma z butów i już czas pomyśleć że samochód to nie jest żaden luksus, ty nie musisz przyjeżdżać furmanką - zaparkuj u siebie pod gospodą

      • 3 2

      • A gdzie ktoś napisał że to luksus ? (1)

        Przy takiej ilości samochodów to kłopot.
        W Gdańsku w przeliczeniu na mieszkańca jest więcej samochodów niż np. w Berlinie.
        Centrum miasta nie jest z gumy.

        • 6 2

        • bo Berlin

          To lewackie miasto i imigrantów....
          Zeszmaciło się...
          Popatrz na Monachium, Dusseldorf

          • 8 3

    • Nie musisz (10)

      Możesz i taką opcję daje ci własne auto. Płace wysokie OC, akcyzę i VAT w paliwie i to napędza gospodarkę trochę lepiej niż dotowane z podatku autobusy, tramwaje i trolejbusy. Podoba ci się spacerowanie przez 20km - twoja sprawa.

      • 13 4

      • Podoba ci się wjazd do centrum

        to szykuj 9 złotych za godzinę.

        • 4 11

      • Bzdury Ator (8)

        OC to ubezpieczenie na pokrycie SZKÓD wyrządzonych przez samochody i całościowo składki nawet wartości tych szkód nie pokrywają (stąd ostatnie podwyżki OC).
        Akcyza i VAT im mniej płacisz tym lepiej dla gospodarki a nie odwrotnie ale nawet wtedy od kosztów komunikacji zbiorowej też są odprowadzane.
        Natomiast indywidualny transport samochodowy wręcz rujnuje gospodarkę bo uzależnia od zasobów importowanych (paliwo ze wschodu, samochody z zachodu). Za to autobusy i tramwaje to w znacznej części rodzima produkcja.
        Zastanów się nad tym.

        • 0 3

        • elementarz początkującego komunisty (7)

          Zgaduję, że te twierdzenia poparte są teorią z ww. elementarza bo z ekonomią to nie mają nic wspólnego.

          • 1 0

          • (6)

            Bilans wymiany handlowej - mówi Ci to coś??

            • 0 1

            • jak najbardziej (5)

              czyli wg. Ciebie korzystne dla gospodarki danego kraju jest użytkowanie aut jedynie w warunkach gdy: a) kraj ma rozwinięty przemysł motoryzacyjny i eksportuje z nadwyżką jego produkty b) kraj ma rozwinięty przemysł paliwowy i eksportuje z nadwyżką jego produkty c) kombinacja punktów a i b
              W pozostałych gospodarkach użytkowanie samochodów je rujnuje? Czy może należy dodać jakiś przypadek?

              • 0 0

              • Z grubsza tak. (4)

                Choć nie mam na myśli użytkowania samochodów 'w ogóle' a przesadne uzależnienie od indywidualnego transportu samochodem jak ma to miejsce w Polsce.

                • 0 1

              • Zatem weźmy drugą z brzegu gospodarkę np. Chiny (3)

                Dane z atlasu ekonomicznego MIT. I tak za rok 2015
                struktura eksportu dla ww. gałęzi gospodarki wygląda następująco:
                -samochody- $4.06B
                -paliwa- $2.12B
                natomiast import w tym roku wyniósł $1.27T.
                Podążając za twoją "teorią" otrzymujemy: ($4.06B + $2.12B) < $1.27T
                Co wg. Ciebie znaczy, że użytkowanie samochodów rujnuje Chińską gospodarkę :)

                • 0 0

              • (2)

                Słowo rujnuje jest oczywiście przesadą. Chodzi o kierunek korzyści/strat.
                W mojej ocenie uzależnienie od importu w takiej skali działa na niekorzyść gospodarki. Uważasz, że jest odwrotnie?
                Chiny robią wiele aby uniezależnić się od paliw z importu oraz produkować wysokotechnologiczne towary na eksport ale i już rozwinięty rynek wewnętrzny jako element strategii zrównoważonego rozwoju (wygoogluj 'green is gold'). To raczej nieporównywalna do polskiej sytuacja.

                • 0 0

              • (1)

                Więc teraz już mówisz o "kierunku" i "swojej ocenie". I w imię tak niekonkretnych pojęć chciałabyś/chciałbyś zmusić użytkowników samochodów żeby przesiedli się do nieudolnej komunikacji masowej? Przedstawiłem jedynie suche fakty po to by dać jaskrawy przykład błędu w twojej teorii. Jeżeli mówisz o gospodarce to warto opierać się na faktach nie na ideologii.

                • 0 0

              • Nigdzie nie napisałem, że chciałbym kogokolwiek do czegokolwiek zmuszać a jedynie poddałem pod zastanowienie argumenty, które przeczą tezie, że użytkownicy samochodów są podporą gospodarki bo wg mojej wiedzy jest raczej odwrotnie.

                • 0 0

    • proponuję postawić zasieki wokół centrum (1)

      i w ogóle zabronić poruszania się samochodem

      • 14 2

      • i wiezyczki ze straznikami

        Wjazd tylko dla rowerow (holenderskich)

        • 6 2

    • (3)

      jeśli komunikacja miejska byłaby bezpłatna

      • 3 4

      • (2)

        A dlaczego ma być bezpłatna? Już teraz jest tańsza od auta, więc w czym problem?

        • 2 2

        • (1)

          Jest tańsza jeśli jedziesz sam. Dwie osoby już przepłacają (jeśli bez legitymacji to już w ogóle)

          • 4 1

          • Policzyłeś koszt auta 30 gr za kilometr, czy doliczasz amortyzację, serwis, ubezpieczenie, koszt kredytu itp.?

            • 4 2

    • ty madralo to chyba na oklep na kocie cale zycie.....

      jeszce do cywilizowanej europy to daleka droga a mam na mysli przywileje tej lepszej czesci a nie nakazy i zakazy na wyrost wprowadzane w naszym kraju

      • 0 0

  • jeżdżę autobusami i samochodem (20)

    może niech najpierw poprawią stan komunikacji miejskiej w gdańsku. Brak bezpośrednich połączeń, multum przesiadek, drogie bilety, opóźnienia w kursowaniu, tłok, menele śpiący na siedzeniach, absurdalne rozkłady jazdy.... i mogłabym tak wymieniać w nieskończoność ale chyba każdy kto jeździ miał okazję się przekonać.
    Dlatego własnie musiałam kupić samochód (bo pomimo że mieszkam blisko centrum to zabrano mi wszystkie bezpośrednie dojazdy do niego), a oni i tak z uporem maniaka każą mi płacić coraz więcej.. jak nie za bilety to za parkowanie, a przecież żeby wymagać więcej pieniędzy to należałoby proponować jakąś lepszą ofertę

    • 319 17

    • pomyliłaś się, to nie wolny rynek i konkurencja o klienta

      to monopoliści i zbieracze haraczu, oni nic nie muszą poprawiać żeby nakładać coraz większe opłaty

      • 38 8

    • (5)

      Przedewszystkim cena biletów !!! Jak mam zjechac do centrum 2 przesiadki po 3zl plus stracony czas to uberem taniej...

      • 25 7

      • (2)

        Jak kupisz sobie kartę miejska i zapłacisz raz na m-c 80 zł to na pewno wyjdzie Ci taniej. I jeździsz gdzie chcesz i ile chcesz.

        • 8 23

        • (1)

          A jak chce dwa razy w miesiącu? Ja byłem w centrum chyba rok temu, i nie ciągnie mnie tam zbytnio.

          • 7 4

          • Jaki chcesz 2razy w miesiącu, nie powinno Ci robić różnicy czy bilet kosztuje 3pln czy nawet 6

            • 2 3

      • WYSTARCZY bilet 1-godzinny za 3,40 ... (1)

        • 7 5

        • nie wystarczy, samochodem dojadę w 20 min (40 w szczycie)

          a węglarką do przewozu bydłą (ZTM) w 1 g. 20min (do 2 g w szczycie)...

          • 9 3

    • nic nie muszą (5)

      To twój problem że kupiłeś tanie mieszkanko przy obwodnicy a teraz masz wszędzie daleko i przesiadki.

      Jak kupiłbyś w centrum to nie potrzebujesz ani samochodu ani komunikacji miejskiej.

      • 11 39

      • Ludzie nie jeżdżą po świecie i nie widzą jak to może funkcjonować

        Wiesz co to jest metropolia ? Wiesz jak funkcjonują ośrodki metropolitalne ? Właśnie po to się łączy ośrodki większe z mniejszymi aby mniejszy ośrodek miał możliwość (także w zakresie finansowym) komunikacji z większym. I to działa też w drugą stronę ,jeżeli w w ośrodku na obrzeżach metropolii wybuduje się dużą firmę to ludzie mieszkający w centrum też będą mieli łatwy i tani dostęp. JEST TO WYMIANA ZASOBÓW także ludzkich

        • 24 3

      • (3)

        Jak pilnujesz płatnych parkingów w centrum, albo jeździsz na szmacie w ekskluzywnym hotelu, to faktycznie do roboty też masz blisko. Ale niektórzy pracują poza centrum.

        • 10 3

        • na wysypisku czy w magazynach dystrybucyjnych Biedronki? (2)

          • 1 7

          • (1)

            Nie, na uczelniach, w niedobitkach fabryk itp.

            • 2 2

            • w tych firmach i przedsiębiorstwach które za symboliczna złotówke przejmowała ekipa Po i później sprzedawała zagranicznym firmom za miliony

              • 2 1

    • Poruszam się komunikacją ponad 20 lat. (3)

      I uważam że jest całkiem nieźle Jest pewnie wiele do poprawienia .
      Zapewne nigdy tak nie będzie aby każdy dojechał jednym środkiem transportu z punktu A do punktu B.
      Ale wygodnicki zawsze znajdzie wymówkę.

      • 11 31

      • Też uważałam, że jest całkiem nieźle, dopóki kilka razy nie zostałam zmuszona do skorzystania z auta - teraz komunikacja to dla mnie ostateczność.

        • 24 2

      • Też tak miałem, dopóki praca nie zmusiła mnie do samochodu (btw, z innej zrezygnowałem, bo kończyła się tak późno, że nie miałem czy wrócić do domu - ale to było ok. r. 2000). Teraz uważam, że komunikacja to żart.

        • 21 3

      • Całkiem nieźle??? A w jakich godzinach poruszasz się tą komunikacją? Jeżdżę do pracy o 7 rano a wracam ok. 16:00 i codziennie mogę obserwować jaką tragedią jest komunikacja miejska. Wieczne spóźnienia, awarie i przepełnienie. Zapomnij o dobrym wychowaniu i kulturze, tramwaje są tak wypchane pasażerami, że jeśli się na chama łokciami nie rozepchasz, to się do środka po prostu nie dostaniesz. Cała ta nieszczęsna komunikacja miejska funkcjonowała znacznie lepiej 10 lat temu...

        • 15 2

    • Twoja opinia najlepiej obrazuje jak wygląda podróż komunikacją miejską i to w samym mieście, gdzie powinna działać najlepiej.

      • 4 1

    • Drogie bilety komunikacji miejskiej? (1)

      Mamy jedne z tańszych w Polsce. Jednorazowy normalny na jeden przejazd to u nas 3.20, w Warszawie porównywalny bilet (bo na jeden przejazd nie ma, są tylko czasowe) 4,40, w Katowicach (w obrębie jednego miasta) 3,20, w Poznaniu 4,60, w Wrocławiu 3 zł,w Toruniu 2,80, W Szczecinie (też tylko czasowe) porównywalny kosztuje 4-5 zł zależnie od czasu, w Krakowie 3,80 na samo miasto, 4,00 w wypadku całej Aglomeracji Krakowskiej ( czyli tak jak my byśmy chcieli na jednorazowym pojechać np. do Pruszcza czy Sopotu.), w Łodzi za porównywalny bilet czasowy 4,40.

      • 0 2

      • wawa

        W Warszawie to 4,40 zapłaciłam za 75 minut i mogłam dokonywać w tym czasie dowolnej ilości przesiadek na autobus/tramwaj/metro !

        • 2 0

  • (4)

    W końcu wiesie prżestana zastawiać Gdynię

    • 59 61

    • (1)

      niedobrze się robi od waszych brunatnych wymiocin
      - wystarczy spojrzeć na dziki parking za dworcem PKS 95% stojących tam aut ma tablice z GDYNI!

      • 9 7

      • A ty chodzisz i badania przeprowadzasz??

        • 5 4

    • wiesniak

      Sam jestes wiesniak

      • 0 0

    • pamiętajmy że płacimy za stanie na naszej ziemi, bo to co państwowe należy do narodu, czyli do każdego z nas
      zobaczcie co z nami robią
      paliwo 80% ceny to akcyza
      OC podnieśli 80-100%
      dróg nie budują i jeszcze chcą za parkingi krocie
      masakracja ten kraj

      • 0 0

  • Zapchają się okoliczne ulice i dzielnice (3)

    Taki to będzie efekt decyzji panów z rządu

    • 174 26

    • Nasze ulice...

      Wasze dzielnice.

      • 3 2

    • pany z rządu chcą podnieść stawkę maksymalną

      to lokalne pany z samorządu przegłosują ją na tą właśnie maksymalną stawkę i to do nich miej żal - najlepiej przy następnych wyborach przy urnie. Budyniowym pionkom od podnoszenia rąk nie trzeba dwa razy powtarzać, że mają podnieść jakąś opłatę i podnieść karnie rączki w głosowaniu jak pryncypał tego od nich wymaga.

      • 17 3

    • Dokładnie ! odetkają centrum kosztem totalnego zatkania okolic centrum . zamiast pobudować parkingi ogólnodostępne na wiele miejsc do pozostawienia auta to wymyślają półśrodki w postaci zwiększenia opłat za parkowanie , co nie załatwia sprawy w najmniejszym stopniu !

      • 13 3

  • No to niech jeszcze wyznaczą te miejsca wyraźnie, o wymiarach zgodnych z ustawą i pilnują (2)

    • 71 6

    • xxx (1)

      jesli ludzie zaczna jeszdzic komunikacja miejską, to zaczną pić alkohol " na miescie"(kierowca nie pije) czy o to chodzi ?

      • 6 0

      • tobie tylko alkohol w głowie

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane