• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy Trakt św. Wojciecha lekarstwem na korki?

Krzysztof Koprowski
15 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat W piątek koniec remontu na Trakcie św. Wojciecha
Trakt św. Wojciecha jest główną drogą wjazdową do Gdańska dla mieszkańców Pruszcza Gdańskiego i okolicznych gmin. Trakt św. Wojciecha jest główną drogą wjazdową do Gdańska dla mieszkańców Pruszcza Gdańskiego i okolicznych gmin.

Ok. 62 mln zł może kosztować budowa nowego odcinka Traktu św. Wojciecha między Południową Obwodnicą Gdańska zobacz na mapie Gdańskarejonem ul. Gościnnej zobacz na mapie Gdańska. Na tym odcinku dotychczasowy Trakt zmieniłby się w ulicę dla ruchu lokalnego.



Budowa nowego Traktu Św. Wojciecha, którego przebieg zaplanowano wzdłuż torów kolejowych, czyli na wschód od obecnego przebiegu ulicy, ma być panaceum na korki, tworzące się tam w godzinach szczytu. Miejscy urbaniści, którzy zaproponowali taką rozbudowę, chcą więc ulżyć kierowcom, szczególnie tym, którzy dojeżdżają do Gdańska z sąsiednich miast i gmin, szeroką arterią prowadzącą docelowo do Śródmieścia.

- Trakt Św. Wojciecha został zaprojektowany jako ulica główna o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, łącząca węzeł Lipce na Południowej Obwodnicy Gdańska ze Śródmieściem. Na newralgicznych odcinkach dopuszczalny jest przekrój jednojezdniowy z czterema pasami ruchu. Na konieczność wybudowania takiego przekroju wskazują prognozowane natężenia ruchu, których obecna ulica w przekroju jednojezdniowym nie przeniesie - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska, które opracowuje miejskie plany zagospodarowania przestrzennego.

Dlaczego planiści zdecydowali się zmienić przebieg ulicy, a nie poszerzyć jej istniejącego przebiegu? Wynika to przede wszystkim z tego, że wzdłuż niej zlokalizowane są obiekty pod ochroną konserwatorską, m.in. Dwór Ferberów, Dom Podcieniowy oraz wał kanału Raduni.

Przeniesienie ruchu aut w stronę torów kolejowych ma tym samym zapobiec dalszej degradacji tych obiektów. Jednocześnie jednak wymusi wykup gruntów i wyburzenia. To znacznie podnosi koszta inwestycji szacowane obecnie na ok. 62 mln zł, przy czym sama budowa drogi to ok. 36 mln zł.

- Ta koncepcja [nowego Traktu - dop. red.] chroni ok. 40 istniejących budynków mieszkalnych, w tym dwa obiekty wpisane do rejestru zabytków, na ok. dwukilometrowym odcinku po wschodniej stronie ulicy, od nr 167 do 315. Wszystkie one mogą podlegać procedurze rewitalizacyjnej - dodaje Piskorski.

Czy budowa Nowego Traktu Św. Wojciecha to dobry pomysł?

Jeżeli dojdzie do wcielenia proponowanego projektu planu, istniejące już budynki, w tym oddane raptem kilka miesięcy temu nowe osiedle TBS Motława, będą przypuszczalnie ostatnimi o funkcji mieszkaniowej w tej dzielnicy. BRG bowiem chce przekształcić ten obszar w jednofunkcyjny, produkcyjno - usługowy. Ważna informacja: istniejące funkcja mieszkaniowa uznana jest jednak za zgodną z planem, co w przyszłości pozwoli najemcom mieszkań komunalnych na ich wykup.

Projekt planu zagospodarowania uwzględniający przebudowę Traktu św. Wojciecha jest na wczesnym etapie. Kilka dni temu zaprezentowano go Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Miasta Gdańska. W kolejnych krokach będzie opiniowany m.in. przez Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną oraz lokalną radę osiedla. Dopiero potem zostanie wyłożona do publicznego wglądu i poddana pod osąd mieszkańców poprzez zgłaszanie uwag.

Oprócz nowego Traktu, projekt planu obejmuje swym zasięgiem również centralną część Oruni w rejonie ul. Gościnnej i przystanku kolejowego Gdańsk Orunia zobacz na mapie Gdańska, gdzie przewidziano funkcje usługowe, usługowo-mieszkaniowe oraz zieleń.

Warto pamiętać, że uchwalenie planu nie niesie ze sobą natychmiastowej realizacji dopuszczonych inwestycji. Dobitnym tego przykładem jest "zamrożona" od pół wieku budowa Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która jednocześnie sprawia, że widok z pociągu z pewnością nie przynosi chluby miastu.

Czytaj też: Droga Czerwona. Zbawienie czy zagłada Wrzeszcza?

Wstępna koncepcja MPZP dla rejonu Traktu Św. Wojciecha from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (199) 3 zablokowane

  • Miasto zmienia plany jak chce. Mieszkasz w dzielnicy mieszkaniowej a za chwile okaże się że kupiłeś mieszkanie w dzielnicy przem (12)

    ciekawe jak zareagują radni? Droga jest ważna ale trzeba tez szanować mieszkańców.

    Podobnie było z Myśliwska. Tam teraz tranzyt jest teraz nie do pomyślenia, hałas i korki. Nikt nie planował a jak juz to buło po ptakach

    • 70 42

    • Mylisz się kolego niemożebnie (4)

      mieszkam przy Myśliwskiej i owszem - ruch wzrósł, ale 1.5 roku temu ulicę uspokojono wysepkami i tak naprawdę jedyne co jedzie za szybko to autobusy.

      Kłamiesz nazywając tę ulicę tranzytową - taką się stanie Bulonska oraz jej przedłużenie do Jabłoniowej (przetarg został rozpisany).

      • 11 12

      • (2)

        to jak wytłumaczysz sznury aut o każdej porze dnia ciągnące z i do Kartuskiej? Omijają korki na Łostowickiej, Kartuskiej i wylatują tuż przy obwodnicy

        • 10 3

        • to zwin drogę i bedzie po klopocie. drogi są po to zeby nimi jezdzic..a nie zeby tylko pan szlachcic i nikt wiecej mogl do (1)

          a moze ludzie jezdza do tego wasze "senter" z biedronka na czele bo tanio jest? albo wykapac sie w stawie...skad wiesz ze omijaja korki? robiles badania, sledzisz ich?? wiec ogarnij sie i najlepiej wroc juz do tych kolbud skad pochodzisz

          • 5 11

          • z Kolbud?

            a co masz do Kolbud ?

            • 4 2

      • Kolego Misiu - to Ty kłamiesz

        Stań przy pętli za Biedronką w godzinach porannych i popołudniowych i zobacz, ile setek, samochodów tam jeździ tranzytu do Jasienia, a nawet na Wiszące Ogrody lub dalej (to akurat masochiści, którzy bardzo nie lubią zawieszenia swoich samochodów).
        A potem ładnie przeproś Misiaczku

        • 6 4

    • korki na trakcie to efekt tego ze polowa ludzi jedzie na pamiec... (2)

      I dla nich od strony Łodzi jedyny wjazd do Gdańska to trakt. A budowanie nowego traktu to bezsensowny wydatek. Który nic nie zmieni, przykładem jest Słowackiego.

      • 21 10

      • (1)

        urzędnicy dobrzy
        tylko ludzie źli

        • 6 8

        • a czy zrozumiał ?

          Co ja napisał ? Powtórzyc drukowanymi?
          gdzie mowa o urzędnikach?

          • 2 2

    • Im chodzi o Czerwony Most będący wizja miejsca przesiadek. Ta droga pewnie pzowoli na lepszy dojazd (2)

      • 4 0

      • Ta droga nie dojdzie do Czerwonego Mostu, nie ma nic wspolnego

        • 0 0

      • Ta droga nie dojdzie do Czerwonego Mostu, nie ma nic wspolnego

        • 0 0

    • Ciekawe co na to mieszkańcy nowo oddanych TBSów... będzie im się super mieszkało w totalnym odosobnieniu, pomiędzy 2 drogami i do tego hałas od torów...

      • 16 2

  • I po co to? (23)

    Kasa jest potrzebna na inne drogi. Niech wsiowi z pgr Pruszcz szukają pracy u siebie.

    • 53 234

    • mam dylemat (2)

      pierwsze zdanie napisałeś sensowne
      drugie zdanie napisałeś chamskie

      więc chyba nie dam ani plusa, ani minusa

      • 31 10

      • A ja nie mam dylematu - bo co za pożytek z chama

        Cham jest chamem, nawet jak czasami gada/pisze z sensem. Ważna jest nie tylko treść, lecz i forma, a tu forma jest żenująca - co najmniej.
        PS
        Ja akurat dojeżdżam do pracy z Gdańska do Pruszcza właśnie, właściciele zresztą też.

        • 39 4

      • Odwortnie: pierwsze zdanie napisał sensownie

        Drugie zaś to głupota

        • 1 0

    • (2)

      Po to aby szybko dojechać z obwodnicy płd do miasta

      • 17 2

      • nigdy w życiu chyba traktem nie jechałeś

        skoro twierdzisz że ta droga cokolwiek poprawi. Korki robią się przed okopową więc ta droga to bezsens i zmarnowane pieniądze. Mogli by przez orunię za torami zrobić nitkę do elbląskiej to wtedy ci co jadą na dolne miasto by chętnie z tego skorzystali a dość dużo osób tam jeździ bo sporo zakładów pracy i urzędów tam jest.

        • 7 2

      • dużo szybciej i wygodniej jest wjechać suchar->elbląska->podwale

        • 3 1

    • no jo

      pgr zamkninty, pracy ni ma, komunikacja słaba, stać w korkach trza.

      • 6 6

    • Jak miasto ma tyle hajsu (2)

      To niech dofinansuje skm do pruszcza w takcie co 15 minut i po sprawie. I orunia i pruszcz gd. Skorzystają. A nie kolejne drogi budować, jak nie ma na utrzymanie istniejących.
      swoją drogą - pruszcz mógłby zwiększyć udziały w skm, dołożyć kasy i wszyscy by skorzystali. W końcu pracujący w gd. Mieszkańcy pruszcza płacą tam podatki, więc jest z czego.

      • 31 2

      • dokładnie

        szczególnie, że jak pokazuje przykład niemiec, lanie betonu nie powoduje wcale, że korki będą mniejsze. Tylko porządna komunikacja miejska i podmiejska może odkorkować nasze drogi.

        • 15 3

      • Pruszcz jest udziałowcem SKM, tyle, że od 2 lat żadna SKMka do Pruszcza nie dojeżdża. Dopóki PKP nie zrobi swoich remontów i nie wpuści SKMk na tory do Tczewa nie ma mowy aby Pruszcz dołożył choć złotówkę do złodziejskiej firmy SKM, która kasę wzięła a pociągi wycofała. Wróbel dał się ładnie wydymać prezesom SKM, ale raz wystarczy.

        • 15 2

    • (2)

      A Bogaty to pewnie dalej od centrum mieszka niż mieszkańcy Pruszcza, ale że administracyjnie to Gdańsk, to myśli sobie, że jest Bogiem :P

      • 18 1

      • ale dlaczego Gdansk ma budowac droge dla nie-Gdanszczan? (1)

        Czy juz wszystkie potrzeby Gdanszczan zrealizowano?

        • 1 5

        • zlikwidowałbym trakt i posiał tam cebule dla mieszkancow gdanska, pruszcz i pszczolki bija gdansk na glowe pod kazdym wzgledem, nie tylko drog :)

          • 2 0

    • Pan uwaza sie za lepszego, bo mieszka w Gdańsku? Pan ma 5 lat czy Pan nie jest zbyt rozgarnięty?

      • 11 1

    • (2)

      Bogaty_E46 aleś Ty mądry... sobie jedź rano do Pruszcza i zobacz ile aut z Gdańska jedzie do Pruszcza. Też pracuje w Pruszczu a z mojej pracy 70% osób mieszka w Gdańsku.

      Eh odezwał się mieszczuch wielki, mieszkaniec Gdańskich slumsów pracujący w Biedrze...

      • 22 5

      • cicho wieśniaku.... (1)

        krowy doić!!!

        • 5 13

        • ojej nerwy ? może melisy....?

          • 8 2

    • ty tepy kiju

      • 2 3

    • hmmm...

      widać jesteś większym wieśniakiem niż Ci z Pruszcza

      • 4 0

    • (1)

      Posłuchaj prosty- "bogaty" a ja kilka razy w tygodniu wyjeżdżam w tamtą stronę (Pruszcz, Tczew, Malbork, Kwidzyn, Gniew, Grudziądz) w celach służbowych więc mi i setkom innych Gdańszczan jest ona potrzebna. A poza tym o co Ci chodzi z tymi Pruszczakami? Ja taką "wsiową kobitę z Pruszcza" ściągnąłem do siebie na Orunię i jestem pewny, że jest 1200 razy bardziej miastowa od Ciebie niewyparzona mordo.

      • 6 0

      • A to nie lepiej obwodnica?

        • 2 0

    • buraku

      Tak cwany jestes ,,Gdanszczaninie" i komu tu słoma wystaje z butów buraku:P sam jestem z Gdańska i mieszkam w Pruszczu Gd od kilku lat i trzeba przyznać Pruszcz się rozwija tak samo Gdańsk do którego dojeżdżamy do pracy wiec Mieszczuchy nie cwaniakuj:D

      • 4 0

    • W pełni się zgadzam że to zbędny zabieg

      Korki tworzą się wcześniej na odcinku do wjazdu na Orunię górną

      • 1 1

  • Bez sensu (6)

    po to jest obwodnica południowa, sucharskiego i stara obwodnica, żeby wszyscy nie pchali się przez śródmieście.

    • 58 41

    • Jedź obwodnicami z centrum Pruszcza na Stare Miasto w Gdańsku. Powodzenia (1)

      • 11 11

      • No to do wyboru

        obwodnica, WZ

        obwodnica, poludniowa obwodnica, sucharskiego, WZ

        Dwie drogi juz istnieja. Jesli wygodniej sie jedzie traktem, to moze nie nalezalo go remontowac, ani budowac nowego - jezdzi sie nim wygodniej niz nowo wybudowanymi autostradami...

        • 2 0

    • A jak jadą do Śródmieścia, to co? (3)

      myślenie nie boli

      • 7 6

      • LOL (2)

        WŁAŚNIE TAK!!! Z centrum Pruszcza Gdańskiego do centrum Gdańska powinieneś jechać przez obwodnicę! Ludzie myślcie - poszerzanie ulic nie jest ratunkiem a morderstwem!

        • 11 1

        • ale zrobienie tej nitki nie rozwiąże w ogóle problemu

          bo korek się tworzy przy okopowej. Ta nitka to wyrzucone pieniądze w błoto, żeby chociaż była jakaś druga odnoga do toruńskiej to by to miało sens ale obecny wariant nic nie daje.

          • 6 2

        • Taaak

          Nie dosć, że stoisz w korku przed obwodnica, to w newralgicznych miejscach róznica w dojeździe do pracy to ponad 20km. Pomijając ogromne korki na zjazdach z obwodnicy. Taki wariant nie ma sensu.

          • 6 1

  • A może lepiej przywrócić tramwaj na Orunię i docelowo przedłużyć do Pruszcza Gdańskiego? (19)

    Tramwaje przynajmniej nie stoją w korku.

    • 255 13

    • (10)

      SKMka jest do Pruszcza.

      • 22 20

      • na osiedle Bursztynowe w Pruszczu jest SKM? (1)

        • 5 8

        • nie ale niebawem metropolitalna na klatce u ciebie bedzie miaka przystanek

          • 11 3

      • I jeszcze odtworzyć linię Gdańsk-Pruszcz-Straszyn-Żukowo...

        • 21 1

      • właśnie ze nie ma skm do pruszcza...gdynia woli wysyłać pociągi do lęborka albo na inny księżyc

        przy budowie tram do pruszcza skorzystałaby i orunia i pruszcz oraz okolice

        • 29 0

      • skmka do pruszcza, która kursuje 10 razy na dobę? (2)

        skmka powinna odjeżdżać co 20 minut to wtedy by to miało sens.

        • 28 0

        • (1)

          W tej chwili (od 2 lat) nie ma żadnej SKMki do Pruszcza.

          • 15 2

          • od nowego roku przecież wznowili

            • 1 6

      • (1)

        Nie ma. Przynajmniej teraz. A Pruszcz o ile pamiętam ma 10 % udziałów w SKM :)

        • 12 0

        • tak 10%

          czyli tyle co Gdynia :-)))))

          • 3 0

      • skmka z 1 przystankiem w pruszczu i dojedziesz ją tylko do dworca głównego w gdańsku

        tramwaj jest bardzo dobrym rozwiązaniem i jetsem pewny że wiele osób by z niego korzystało

        • 13 1

    • A dlaczego Gdańsk ma budować tramwaj dla Pruszcza. (5)

      Idź z tą sprawą do burmistrza Pruszcza.

      • 13 11

      • powinni się dogadać tak jak w niemczech się dogadują (3)

        i tramwaje jeżdżą często pomiędzy lokalnymi miastami.

        • 24 0

        • tylko, że w niemczech komunikacja miejska i podmiejska (2)

          jest bardzo droga i większośc ludzi tam wozi i tak tyłek autem i mimo tego, że mają tam dużo dróg to korki ciągle się tworzą.

          • 3 12

          • i mają przy tym o połowę mniej aut na mieszkańca niż my?

            • 9 2

          • tylko, że w niemczech .....

            Emerytke stac na wozenie starego tylko mercedesem amg

            • 3 0

      • a kto powiedział że Gdańsk ma budować do Pruszcza? Nic tu nie było mowy o pieniądzach.

        • 10 0

    • popieram pomysł

      tramwaj wzdłuż traktu, jezdzący dośc czesto rozladowalby samochodowe korki, a do tego przyczynilby sie do rozwoju dzielnicy, jak dla mnie Orunia mogłaby być lustrzanym odbiciem Wrzeszcza- w kamienicach wzdluz drogi moglby rozwinac sie handel, gdy jade na Maćki autem, badz autobusem, nie zatrzymuje sie na Oruni na zakupy, bo potem bym stracila mnostwo czasu zeby dkonczyc podróz, gdy mieszkalam w Oliwie, moglam wyskoczyc z tramwaju na zakupy we Wrzeszczu i wlasciwie bez czekania wsiasc w kolejny tramwaj, tak wiec...tramwaj bylby super

      • 30 0

    • jestem za

      Tradycyjnie " 6 "

      • 1 0

  • koszmar (2)

    No to super.Teraz będą dwie śmierdzące, głośne drogi plus tory a pomiędzy nimi domy ..cudowne rozwiązanie;/

    • 66 28

    • na 3 zmiany powinny pracować firmy które wykonują takie prace
      ale kogo to obchodzi

      • 1 1

    • Nie będzie 2 dróg. Stara zostanie przemieniona na drogę do ruchu wewnętrznego (zwężona do jednego pasa, progi zwlaniające i inne atrakcje). Tranzyt nie będzie się nią pchał.

      • 3 1

  • Wariant b to bardzie dobry pomysł - tam i tak jest hałas od kolei (5)

    Ktoś tutaj bełkocze, że bez sensu i że jest obwodnica płd i sucharskiego i obwodnica... A jak dojechać z tych ulic do centrum?

    • 58 20

    • no jak normalnie jak szkoda tobie pol litra paliwa zeby nadrobic 5 km to twoj problem...

      W korku i tak spalisz więcej...trzeba włączyć myślenie i po sprawie.

      • 9 5

    • Zapewne wiesz o tym bo tam mieszkasz. pewnie oczywiście ze jak jest hałas od kolei to co będzie przeszkadzać droga...

      • 4 0

    • Pomyślmy... może trasą W-Z budowaną przez 10 lat za grube setki milionów złotych?! Tak - właśnie ona miała służyć do zjazdów z obwodnicy do centrum! I co? Mało? Korki są? Słowackiego poszerzyli. Tam też są korki?! No właśnie! i tu poszerzysz ulicę i nie zgadniesz co? Tam też będą korki!

      • 7 1

    • powiedz mi w jaki sposób ta nowa droga rozwiąże problem korków

      skoro korki się tworzą przed okopową? Nigdzie indziej na trakcie nie pojawiają się korki przcież.

      • 6 3

    • przesunięcie korka

      zamiast 5 minut tu i 5 minut przed okopową będzie 10 minut przed okopową
      a kasa poleci

      • 3 0

  • Budować i nie patrzeć na protesty miejscowych cebulaków. (14)

    Za 20 lat będą dziękować za tą drogę.
    Wystarczy popatrzeć na nową Słowackiego.

    • 77 58

    • Nowa Słowackiego już jest zakorkowana, w godzinach szczytu prawie jak kiedyś stara. (5)

      Problemem nie jest brak ulic tylko wygodnickie społeczeństwo, które wszędzi wozi d*py samochodami.

      • 41 7

      • Stara była zakorkowana (i okoliczne też) przez cały (no prawie ;-)) dzień (1)

        • 15 2

        • Tak, i nieraz z Wrzeszcza SKM do ronda de La Salle szybciej niż autobusem było na piechotę.

          • 7 2

      • problemem jest brak porządnej komunikacji miejskiej (2)

        stojąć w korku jadę do pracy 30 min a jadąc z przesiadkami komunikacją miejską godzinę. W lato mogę sobie rowerkiem przyjemnie dojechać ale w niepogodę nie mam alternatywy.

        • 14 2

        • (1)

          I właśnie dlatego jest opcja w ankiecie "Nie, powinno się przedłużyć SKM do Pruszcza"

          • 9 0

          • dokładnie

            nie rozumiem dlaczego SKM kończy się w gdańsku głównym skoro przecież po drodze do pruszcza są też inne dzielnice gdańska. Jeździ tylko skma pruszczańska z częstotliwością kilka razy na dobę.. śmiechu warte.

            • 9 0

    • (1)

      Ciekawe nie czuję się cebulakiem cokolwiek przez to chcesz powiedzieć. Życzę podobnego układu ulic plus torów w miejscu gdzie mieszkasz. Zapewne beędziesz uradowany super miejscówką.

      • 12 0

      • on mieszka w domku pod lasem w Baninie

        • 7 0

    • Tylko że to nie rozwiąże zupełnie problemu (2)

      bo trakt się korkuje przecież przy wjeździe do centrum gdańska a nie w innych miejsach. To centrum Gdańska ma słabą przepustowość ale nie widzę powodu dla którego trzeba by to poprawiać. Najlepszym przykładem są niemcy, które wszędzie leją asfalt a korki dalej są. U nich jednak komunikacja miejska i podmiejska jest bardzo droga. W barcelonie dla przykładu zrobili tanią i przyjazną komunikację miejską i nikt się nie pcha autem do centrum przez co nie tworzą się zbyt duże korki. Sam bym bardzo chętnie się przesiadł na komunikację miejską gdybym miał porządną alternatywę i mimo tego że jestem kierowcą nie jestem wcale zwolennikiem lania betonu i robienia coraz więcej dróg bo dużo jeździłem po świecie i wiem że to się nie sprawdza.

      • 22 0

      • (1)

        Ale nasza komunikacja miejska nie jest przyjazana i wcale nie ma taka być - ona ma tylko mieścić się z założenia w limicie wozokilometrów.

        • 5 2

        • komunikcja miejska w Gdansku

          choc momentami slaba, nadal jest duzo lepsza od brytyjskiej. Z tego, co wiem Londyn ma dobra komunikacje. Jednak inne miasta, np. Bristol nie maja sie czym chwalic.

          • 2 0

    • (1)

      bob budowniczy widac ze lubisz jak cos sie dzieje i jest głosno tak wiec wsadz sobie fajerwerka w d... i odpal albo przeprowadz sie na czynny poligon wojskowy

      Prawda jest taka ze ludzie kupuja wprowadzaja czy buduja sie w fajnych miejscach gdzie teraz jest spokojnie . A tu nagle niespodzianka buduja ci drugi blok ktorego niebyło w planach zagosodarowania i zaslania np caly krajobraz abo buduja jakas droge czy inne dziwne z palca wyssane pomysły

      • 4 4

      • Takie są bowiem polskie miasta,

        bez planów zagospodarowania i trzeba, niestety, z tym żyć.

        • 2 0

    • Jestem ciekawa gdzie ty mieszkasz''boooob budowniczy'', już niedługo nas wszystkich wywala na jakies z****ne osiedla. Nie podoba mi się pomysl tej drogi bo i tak nie rozladuje korkow!....

      • 1 0

  • Widok z pociągu

    A co to my jesteśmy jakiś skansen,żeby Gdańsk ładnie wyglądał przez okno "szybkiego" Pendolino?

    • 18 21

  • gdynia

    a kiedy w Gdyni jakieś nowe drogi powstaną? no tak , będzie przecież lotnisko...

    • 39 11

  • ta droga to bzdura (13)

    bo korki tworzą się na dojeździe do Okopowej (jadąc w stronę Gdańska) oraz w Pryszczu (jadąc od Gdańska), środek jest czysty; zatem nowa droga w tym miejscu G da

    • 88 13

    • powinni zrobić porządną komunikację miejską i SKMkę co 20 min (4)

      to wtedy odrazu bym się przesiadł z auta ale przy obecnych rozwiązaniach tracę tylko czas. Gdy jest cieplej to jeszcze na rowrze przyjemnie się jedzie do pracy ale teraz to nie ma innej alternatywy jak samochód.

      • 17 1

      • Masz 50 tkę Arrivy co 15 min w szczycie (3)

        Jednorazówa taniej niż w ZTMie co godzinę
        A że Pryszcz to wiocha podzielona na pół torami...

        • 4 13

        • Ten autobus stoi w tym samym korku. A kolejka - nie. (2)

          • 10 0

          • (1)

            ...i z biletem 50 nie przesiądę się do tramwaju.

            • 9 0

            • To niech się ZTM dogada z Arrivą o wspólny bilet,a nie,że "każdy rzepkę".

              • 3 3

    • swoją drogą na okopowej powinni zrobić normalne rondo ze światłami tylko dla pieszych

      i z pasami bezkolizyjnymi do skrętu w toruńską i okopową. Tylko, że to nie rozwiąże problemu bo korek przeniesie się wtedy do centrum.

      • 9 1

    • (1)

      Bzdura - dokładnie, tam są korki, od kiedy?? Zapraszam o 16:00 na skrzyżowanie Trakt/Podmiejska/Sandomierska i potem Małomiejska do ronda na Orunię Górną.............

      • 7 5

      • Ale rozmawiamy o Trakcie...

        • 1 0

    • Rano często od starogardzkiej jest zator.... (2)

      .... który rozładowuje się na dwupasmówce...

      • 2 2

      • pomyśl trochę

        i zadaj sobie jeszcze raz pytanie co da zamiana jednej 2 pasmówki drugą skoro wąskie gardło i tak jest przed okopową. To że na całej długości bywa korek nie zmienia faktu że przepustowości nie podniesiesz takim zabiegiem.

        • 6 0

      • Wąskie gardła

        Taniej jest zmodernizować zjazd z/na straszy niż to coś wybudować!

        • 1 0

    • chodzi o kasę , ktoś musi zarobić a pieniądze ludzi trzeba rozpiep*** (1)

      Tak samo jak rondo HAVLA mialo być lekarstem na korki! a z oruni jechałem do wieżyckiej 40 minut !!!!! to by zajechał do elbląga w tym czasie !

      • 7 2

      • Jakie rondo? Tam nie ma rond...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Czym jest Autodrom Pomorze?

 

Najczęściej czytane