• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Parkowanie nad morzem: negocjacje z dzierżawcami wszystkich parkingów

Maciej Korolczuk
14 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Miasto negocjuje z dzierżawcami parkingów przy plażach, by zmienili zasady poboru opłat za parkowanie. Prawdopodobnie chodzi o zrezygnowanie z opłat za parkowanie nocą. - Działamy zgodnie z prawem, zależy nam na dobrej współpracy z kierowcami - przekonują przedstawiciele firmy Wiparking, która dzierżawi parkingi w Brzeźnie i która jako pierwsza zgodziła się na zmianę zasad poboru opłat na al. Hallera.



Jakie zmiany powinny zostać jeszcze wprowadzone na parkingach przy plażach?

Przypomnijmy. Od 1 lipca darmowe dotąd parkingi w pasie nadmorskim w Gdańsku od Sobieszewa przez Stogi, Brzeźno, Zaspę, Przymorze, aż do Jelitkowa (w sumie 13 parkingów) są płatne. Miasto wydzierżawiło je kilku prywatnym firmom, tłumacząc ten fakt koniecznością uporządkowania dzikich parkingów, zastawionych wjazdów na prywatne posesje czy rozjeżdżanych trawników. Na tej operacji miasto zarobiło ok. 580 tys. zł - to koszt całkowitej opłaty od operatorów parkingów, którzy uiścili ją z góry. Pilotażowy program spotkał się jednak z ogromną falą krytyki mieszkańców i kierowców. Szczególnie w Brzeźnie, gdzie miasto oddało firmie Wiparking pas drogowy wzdłuż al. Hallera, na której parkowali dotąd mieszkańcy okolicznych bloków.

Przedstawiciele firmy Wiparking unikali dotąd mediów i spotkań z dziennikarzami. Jeśli zgadzali się rozmawiać, to tylko telefonicznie, w dodatku zastrzegając anonimowość. W środę zgodzili się jednak na rozmowę przed kamerami.

- Chcemy uspokoić sytuację na parkingach przy plażach i wokół naszej firmy. Zależy nam na dobrej współpracy z mieszkańcami - mówi Mateusz Wiltos, współwłaściciel firmy Wiparking.
Miasto rozmawia ze wszystkimi dzierżawcami

Od środy na dzierżawionym przez jego firmę parkingu w ciągu al. Hallera zniesiono nocne opłaty, a na pozostałych parkingach prowadzonych przez Wiparking (Sobieszewo, Brzeźno - przy "budach", Czarny Dwór i Dąbrowszczaków) zmniejszono opłaty za wystawiane mandaty.

Opłaty za parkowanie nocą zniesiono tylko na Hallera, bo tam najgłośniej i najmocniej protestowali mieszkańcy. Na pozostałych parkingach, które miasto wydzierżawiło prywatnym najemcom, np. w Jelitkowie, Sobieszewie, czy na Przymorzu, trzeba płacić przez całą dobę. Przynajmniej na razie. Jak mówi nam dyrektor ZDiZ Mieczysław Kotłowski, urzędnicy prowadzą rozmowy także z dzierżawcami pozostałych parkingów w pasie nadmorskim. Szczegółów jednak nie podaje (cała rozmowa poniżej).

  • Od środy na parkingu przy Hallera trzeba płacić już tylko między godz. 9 a 18.
  • Od środy na parkingu przy Hallera trzeba płacić już tylko między godz. 9 a 18.

Umowy nie zerwą

Szef Wiparkingu Mateusz Wiltos twierdzi, że na dalsze zmiany, czy nawet zerwanie umowy z miastem, o co dopominają się kierowcy, nie ma szans, bo wiązałoby się to dla jego firmy ze znacznymi stratami finansowymi.

- Przed uruchomieniem parkingów ponieśliśmy znaczne koszty - mówi Wiltos. - To m.in. zatrudnienie i przeszkolenie pracowników, serwis parkomatów. Razem z opłatą dla miasta, którą wnieśliśmy z góry na początku lipca, wydaliśmy w sumie ok. 300 tys. zł. Dlatego nie możemy sobie pozwolić na rozwiązanie umowy z miastem.
Okazuje się, że miasto nie wpisało do umów z dzierżawcami parkingów maksymalnej kwoty, jaką trzeba zapłacić za brak opłaty parkingowej (znalazł się tam jedynie zapis, że godzina postoju nie może kosztować więcej niż 3 zł). Dlatego też dzierżawcy ustalili opłatę na 90 zł, gdy zapłacimy w ciągu czterech dni roboczych, lub 300 zł, gdy po tym terminie. Dopiero po krytyce w mediach tę drugą kwotę obniżono do 180 zł.

Na nowocześniejsze urządzenia zabrakło czasu

Przedstawiciele Wiparking odnieśli się też do zarzutów dotyczących ustawienia na parkingach przestarzałych, a przez to niedziałających i awaryjnych parkomatów.

- Mamy w sumie 30 urządzeń, które stale poddawane są obserwacji i kontroli przez naszych pracowników. Nie mogliśmy zapewnić urządzeń, które wydawałyby resztę czy umożliwiały płatności kartą, bo od czasu ogłoszenia przetargu do jego rozstrzygnięcia i rozpoczęcia działalności było za mało czasu. Firma, która dostarcza nam urządzenia, nie była w stanie zrealizować tego zamówienia w tak krótkim czasie - tłumaczy Wiltos i apeluje, by pod podanym numerem telefonu (516 043 417) nie zgłaszać reklamacji i odwołań. Jak mówi, można to zrobić na stronie Wiparking.
Znaki podobne do tych, które stoją przy ul. Lawendowej pojawią się w ciągu najbliższych kilku dni. Koszty jednak poniesie miasto, a nie dzierżawcy. Znaki podobne do tych, które stoją przy ul. Lawendowej pojawią się w ciągu najbliższych kilku dni. Koszty jednak poniesie miasto, a nie dzierżawcy.
Dla kierowców marchewka...

Urzędnicy miejscy zapowiedzieli we wtorek, że w ciągu najbliższych dni parkingi zostaną dodatkowo oznakowane, by kierowcy nie mieli już trudności z rozpoznaniem, czy auto parkują na parkingu miejskim w strefie płatnego parkowania czy na postoju wydzierżawionym prywatnym operatorom. Za te znaki zapłacą nie dzierżawcy, lecz miasto. Jak usłyszeliśmy to rekompensata dla dzierżawcy za zniesienie opłat nocnych na al. Hallera.

...oraz kij

Żeby jednak nie było tak dobrze, ustępstwa w Brzeźnie zostały okupione obostrzeniami w Jelitkowie. Jak informują nasi czytelnicy, znaki zakazu zatrzymywania i dodatkowe słupki wygrodzeniowe stanęły w ostatnich dniach w rejonach wydzierżawionych parkingów m.in. przy ul. Jelitkowskiej i Nadmorskiej.

- Od soboty na większości ulic i chodnikach w Jelitkowie pojawiły się znaki zakazu zatrzymywania. Od wielu lat, w okresie letnim, można było tam parkować. Widocznie w ostatnich dniach frekwencja na płatnych parkingach była za mała i komuś bardzo zależało na jej zwiększeniu - napisał do nas pan Jan.
Zapytaliśmy o to urzędników. Odpowiedź dyrektora Kotłowskiego zamieszczamy w poniższej rozmowie.

Sprawa u prawników, w sobotę protest mieszkańców

Zmiany, jakie obowiązują w Brzeźnie od środy, zostały odebrane z ulgą, ale nie rozstrzygają sprawy. Radni dzielnicy zasięgnęli opinii prawnej ws. płatnych miejsc parkingowych wzdłuż al. Hallera. W dokumencie sporządzonym przez mec. Kacpra Płażyńskiego, czytamy, że umowa miasta z dzierżawcami jest nieważna.

  • Opinia prawna w sprawie funkcjonowania stref parkowania w Gdańsku.


Wkrótce problemem ma się też zająć Komisja Rewizyjna Rady Miasta Gdańska, a na sobotę zapowiedziano protest mieszkańców, który ma być sprzeciwem wobec działań ZDiZ i firmy Wiparking. Zgromadzenie rozpocznie się o godz. 12 w rejonie skrzyżowania al. Hallera z ul. Dworską.

Mieczysław Kotłowski Mieczysław Kotłowski
Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni: Za wcześnie na wnioski

Dlaczego opłaty nocne zostały zniesione tylko na ul. Hallera? Co z pozostałymi parkingami?

- Jesteśmy w trakcie rozmów z wszystkimi pozostałymi dzierżawcami parkingów.

Czy kierowcy ukarani dotąd mandatem mogą odwołać się od kary i otrzymają zwrot swoich pieniędzy?

- To pytanie do dzierżawcy parkingów. Naszym zdaniem jest to jednak mało prawdopodobne - to analogia do wprowadzanych zmian w organizacji ruchu - mandaty wystawione przed zmianami w organizacji ruchu są prawomocne po tych zmianach, bo przecież prawo nie działa wstecz.

Dlaczego drogowcy dostawili w pasie nadmorskim w ostatnim czasie wiele znaków zakazujących zatrzymywanie? Kierowcy twierdzą, że to napędzanie klientów na płatne miejsca na parkingach dzierżawionych od miasta.

- Ideą prowadzenia płatnych miejsc parkingowych było porządkowanie sytuacji na drogach. Z naszego doświadczenia wynika, iż kierowcy mają tendencję do 'uciekania' poza płatne strefy we wszelkie możliwe miejsca powodując w ten sposób sytuacje niebezpieczne i bałagan na drogach. Ma to bardzo często miejsce w Strefie Płatnego Parkowania i jej okolicach.

Czy w związku z wycofaniem się z poboru opłat między 18 a 9 rano, miasto odda dzierżawcom część otrzymanej kwoty (580 tys. zł) z tytułu dzierżawy? Jeśli nie, to co miasto oferuje dzierżawcom w zamian?

- Nie będzie zwrotu otrzymanej kwoty za wydzierżawione grunty. Wysokość kwoty czynszu nie była uzależniona od godzin poboru opłat.

Co miało większy wpływ na wycofanie się z opłat i zmniejszenie kar? Niezadowolenie mieszkańców, presja mediów, zmiana interpretacji przepisów prawa (art. 13 i 22. ustawy o drogach publicznych)? A może jeszcze co innego?

- Podstawa prawna wydzierżawienia parkingów była od początku taka sama, nie zmieniła się. Parkingi nadmorskie oddane zostały najemcom w dzierżawę w oparciu o art. 22 ustawy o drogach publicznych. Mówi on, iż: zarząd drogi, który sprawuje nieodpłatny trwały zarząd gruntami w pasie drogowym może oddawać te grunty w najem, dzierżawę albo je użyczać, w drodze umowy, na cele związane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a także na cele związane z potrzebami obsługi użytkowników ruchu. W każdym z omawianych przypadków przynajmniej jedna z tych przesłanek zachodzi. Program porządkowania parkingów nadmorskich jest programem pilotażowym - cały czas przypatrujemy się sytuacji, na bieżąco rozmawiamy z dzierżawcami i Strażą Miejską, analizujemy, wyciągamy wnioski. Stąd zmiany.

Kto był pomysłodawcą tego programu i jego założeń?

- Pilotażowy program porządkowania parkowania w strefach nadmorskich jest elementem szeroko pojętej polityki parkingowej miasta Gdańska.

Czy zmiany po zaledwie 11 dniach i ogromnej fali krytyki oznaczają, że pilotażowy program nie sprawdził się w tej formule i nie będzie kontynuowany w przyszłości?

- Za wcześnie na wnioski. Analizujemy, obserwujemy sytuację, decydować będziemy po zakończeniu tegorocznego programu.

Opinie (280) 5 zablokowanych

  • Podatek (15)

    Opłata za parkowanie to nic innego jak kolejny podatek. A największym przekrętem są strefy płatnego parkowania w Gdańsku. Kto zna treść ustawy o drogach publicznych ten wie o czym mówię.

    • 164 12

    • Heh (7)

      Przy takich okazjach przypominaja mi sie politycy POPiSu, Nowoczesnej, SLD, ktorzy o pomyslach Korwina mowia sredniowiecze. A juz zapominaja dodac, ze ci biedni chlopi w sredniowieczu, a nawet podczas rewolucji przemyslowej pracowali o wiele mniej i mniej oddawali mitycznemu opiekunowi zwanemu panstwem.

      Ja zdaje sobie sprawe z tego, ze wiekszosc ludzi jest albo tepa albo sie tym nie interesuje, ale ta reszta i tak nie widzi jak dzisiaj panstwa skubia ludzi z ich wlasnego czasu, bo pieniadze sa za poswiecony czas. Mysla, ze jak im sie rzuci 500+ albo orliki w kazdym miescie to nagle stana sie bogatsi. Nikt nie analizuje jakie to ma skutki makro dla calego spoleczenstwa.

      Nikt nie analizuje tez np. Bycia w UE. Dla wiekszosci zycie poza UE rowna sie bycie pacholkien Putina. A Szwajcaria i Norwegia i wiele innych krajow pokazuja, ze mozna zyc normalnie. Oczywiscie jest tez argument dotacji, ktore akurat deprawuja tych co je dostaja. Po co urzednik ma wydawac rozsadnie nasze podatki przeciez i tak bedzie dotacja z UE. Po co rolnik ma sie starac i byc konkurencyjnym, przeciez i tak dostanie dotacje!

      • 31 13

      • Do heh brawo

        lepiej bym tego nie ujął

        • 9 6

      • Rolnik musi być konkurencyjny i się starać bo ma dotacje, tyle że dwa razy mniejsze niż rolnik z Francji...

        • 3 4

      • (4)

        no debil. gdyby wprowadzić turbokapitalizm ala krul janusz to by miasto sprywatyzowało wszystko i dopiero byłby płacz że trzeba za wszystko prywaciarzowi płacić.

        o "argumencie" o chłopach w średniowieczu to szkoda strzępić ryja. ale napisz proszę co chłopi dostawali w zamian? system emerytalny? może policję i sądy pilnujące przestrzegania ich praw? może infrastrukturę? może edukację i opiekę zdrowotną?

        Twoje mądrości o UE tylko pokazują ze kucostwo powinno być klasyfikowane jako choroba umysłowa. Norwegia i Szwajcaria po pierwsze nie graniczą z Rosją, po drugie są w zupełnie innej sytuacji gospodarczej, Szwajcaria ma kapitał budowany kilkaset lat, Norwegia ma bogate złoża ropy i gazu.
        Ale najlepsze że kompletnie nie rozumiesz i nie masz wiedzy o ich relacjach z UE. Otóż muszą płacić składki tak czy inaczej aby uczestniczyć w wspólnym rynku, zapewniają swobodny przepływ ludzi i usług i przyjmują w większości legislacje UE. Czyli wg terminologii polskich debili, zwanych prawicą, nie są suwerenni.

        • 9 5

        • A "krul" to się pisze przez ce-ha czy samo ha ?

          bo nie wiem czy chodzi o zwierzę czy o władcę.

          • 1 4

        • (2)

          Taa, Norwegia nie graniczy z Rosją. Głupi czy z policji?

          • 4 0

          • Ale siedzi na surowcach energetycznych (1)

            Dlatego nie liże rosyjskiego establishmentu po tylnej części ciała.. Inna sprawa, że jako rosyjscy sąsiedzi są świadomi zagrożenia. Nie jak Holendrzy, dla których rosyjskie pieniądze są ważniejsze niż zamordowani nad Ukrainą rodacy...

            • 2 0

            • jednostka administracyjna zwana Polską też siedzi na surowcach :)

              siedzi na stadzie ogłupionych baranów
              pasionych religią w szkołach

              • 2 0

    • (2)

      Polak to by chciał wszystko za darmo mieszkania za darmo od państwa parkingi darmowe 500+ też wszyscy chcą place zabaw dla dzieci za free ludzie ogarnijcie się miasto musi zarabiać żeby wam coś dać nic za darmo nie ma macie parkingi przy blokach a ulice nie są wasza własnością

      • 11 25

      • Te parkingi miasto zbudowało za publiczne, czyli nasze, pieniądze. A zyski ciągnie prywatna firma (1)

        • 30 6

        • Na Hallera nue wybudowali parkingu tylko zamknęli jeden pas i z niego zrobili parking

          • 16 3

    • A wujek stefan znowu nawalony

      Najpierw wydzierżawili a teraz negocjują urzędasy z miasta boże widzisz i nie grzmisz,ludzie to są jaja

      • 7 0

    • o jakim ty podatku piszesz ? przecież miasto po za dzierżawą żadnej kasy nie dostaje. Wszystko idzie do prywatnej kieszeni...

      • 0 0

    • Bardzo dobrze! Popieram! (1)

      Opłaty powinny być wysokie a paliwo drogie. Ja pojadę na plażę bo mnie stać. Im mniej innych ludzi tym lepiej dla mnie!

      • 0 0

      • Dobry pomysł!

        Opłaty powinny być wyższe a paliwo droższe bo wtedy rupcie nie będą zajeżdzać mi drogi. Plaża tylko dla zamożnych - dosyć używanych rupciów z niemiec.

        • 0 0

  • Śmiech na sali (6)

    Czasami sobie myślę, że urzędnikom się w głowie pomieszało. I nie tylko mi tutaj chodzi o miasto Gdańsk, a także o Gdynię wraz z Sopotem.
    Przecież Ci ludzie są oderwani od rzeczywistości.
    Siedzą na tych stołkach od kilkunastu/kilkudziesięciu lat ( przykład dziadka z ZDiZ w Gdańsku) i czują się nietykalni.
    I teraz najlepsze: na stronie ZDiZ w Gdańsku znalazłem takie stanowisko:
    Z-ca Kierownika Działu ds. Zajęć Pasa Drogowego
    Ciepła posadka.

    • 156 11

    • oj przestancie sie czepiac wladz miasta

      przeciez oni tylko chcieli uporzadkowac ulice i parkingi, a wy zaraz podejrzewacie wałki i przekręty. w panstwie prawa takie rzeczy nie mają miejsca!!!
      a jesli ktos sądzi, ze w miescie gdańsku działa zorganizowana grupa przestępcza w formie tzw. układu gdańskiego to niech sie leczy na nogi, bo na glowe juz za poźno (trzeba bylo sie leczyc na glowe podczas wyborów)

      • 4 23

    • (2)

      A co jest nie tak z tym stanowiskiem?

      • 3 5

      • Bo nie jest doprecyzowane, czy lewego czy prawego pasa. (1)

        • 24 1

        • to sa zajęcia pasa na czas remontów wszelkich, nie tylko drogowych ale też remontów/ budowy budynków i innych budowli w pobliżu jezdni. To nie jest wbrew pozorom błaha sprawa - wiąże się to z opracowaniem organizacji ruchu na czas budowy, tak aby wszyscy uczestnicy ruchu drogowego byli bezpieczni a jednocześnie dało się zrealizować inwestycję, koordynację zamknięć i wyłączeń z ruchu jezdni na terenie całego miasta tak aby były zapewnione objazdy itp

          • 2 3

    • spółka z .o.o.

      każdy wie co się tam wyprawia... na lewo jak i na prawo ;)

      • 2 0

    • Jakiej sali?

      • 0 1

  • love brexit (7)

    Oszuści z PO ! Przyjdzie chwila zemsty. Tylko do wyborów samorządowych ,następnie totalny odwet na PO w Gdańsku!

    • 73 49

    • Love Szpilek (4)

      podaj mi swój nr tel please,

      • 4 3

      • 586682539 pomyliłem się.

        • 1 2

      • love brexit (2)

        Prosze cie bardzo ,700-997--997

        • 1 3

        • (1)

          Hej kochany, niestety to chyba zły numer, smutny pan tam się zgłasza :(

          • 3 3

          • To go pociesz, będzie wesoły

            • 0 0

    • Kaśka on jest mój!!! Odwal się!!!! (1)

      • 2 1

      • Jestem z NASA i on jest nasz!!!

        • 2 0

  • z czego wy robicie aferę, parkingi stoją puse. Nie ma pogody i nie będzie już tego lata. (2)

    tak powiedzieli Amerykanie a ich prognozy sprawdzają się w 100 procentach.

    • 36 29

    • Akurat wczoraj pogoda plazowa za bardzo nie byla a na Stogach pelno, gdzie tam zwykle jest mniej ludzi.

      • 4 2

    • Lepsza sprawdzalność prognozy pogody jest w Rosji. 120 procent.

      • 4 1

  • Sprzedalem samochod wiele lat temu, Telewizor wywalilem do smietnika . Czuje sie wolny ! (24)

    Teraz mnie nie obchodza absolutnie ceny za parkowanie i oplaty sa samochod . Nie mam nawet pojecia jak wyglada nowe TVP , Co paradoksalne wszedzie docieram szybciej niz kiedys samochodem nawet daleko poza miasto . Poruszam sie srodkami komunikacji miejskiej , piechota . Schudlem , jestem zdrowszy od innych . Przejscie 10 kilometrow to betka z maslem niczym spacerek bez poczucia ze to jakas odleglosc . Wspolczuje raczej widzac wielu jak ledwo ida z budynku do sklepu za rogiem i sapia i dysza jakby mieli 100 lat a maja 30 . Wolnosc i zdrowie kochani !!!!!!!!!!. ............Jeden komputer, jedna stara komorka wystarczy do wszystkiego a i koszty nizsze , zycie piekniejsze !..........Samochod i telewizor to patologia ktora zniewala slabych i miernych .

    • 67 58

    • Wolny to będziesz jak odetniesz internet :) (15)

      • 44 1

      • po co odcinac internet ? wlasnie od tego on jest aby moc pozbyc sie zbednych gadzetow. (12)

        po co komu dzis telewizor czy samochod ? to tylko iluzja ze jest potrzebny.

        • 3 11

        • (10)

          Po co samochod? Np. Po to zeby nie marznac na przystanku, nie wachac starych dziadow w tramwaju, przewiesc siaty z zakupami, a nie je ciagnac za soba przez pol miasta czy pojechac w spokoju na plaze :) Trojmiasto to nie Elblag gdzie w 15 minut dojdziesz wszedzie. Teren niestety wymusza to, ze miasta sa rozciagniete jak pajeczyna.

          • 16 4

          • tez tak myslalem jak ty ) (4)

            Tyle iz zapominasz ze brak ruchu w dzisiejszej epoce to wrecz destrukcja dla czlowieka. Nie bierzesz pod uwage iz chodzac i noszac zakupy stajesz sie zdrowszy a co ciekawsze po czasie zapominasz co to ciezar . Wielu chodzi specjalnie na jakies silownie aby zdobyc odpornosc . Noszenie zakupow i chodzenie to tez taka mini silownia ktora byla nrma a dzis budzi zdziwienie. Pewnie iz jak nic nie bedziesz nosil to wszystko ci sie wyda ciezkie. Dzis noszenie calych zgrzewek wody to dla mnie zaden ciezar ani klopot i nawet winda nie jade z tym tylko ide po schodach. Jak bedziesz wiecznie jezdzil samochodem to bedzie ci zimno na przystanku tyle ze jak bedziesz bywal czesto na mrozie to przestaje byc zimno gdyz organizm sie hartuje. Twoj wybor i nikt cie nie zmusza.

            • 7 4

            • jeżdżenie samochodem nie wyklucza aktywnego trybu życia. (3)

              W autobusie / tramwaju / pociągu tez będziesz chodził?

              • 8 1

              • tyle ze komunikacja miejska wszedzie dociera sie szybciej i taniej . (2)

                oraz ponosi sie koszt tylko w momencie potrzeby . Samochod natomiast to wieczne koszty i przeplacanie.

                • 1 9

              • Na moim przykładzie: Gd-Olszynka - Sopot *2 osoby (1)

                Komunikacja miejska:
                ZTM+SKM ok -350zł - bilety miesięczne
                czas dojazdu - ok 1h

                Samochód - diesel - 7l/100km - 800km
                56l*4,20zł = 235 zł
                czas dojazdu - ok 30min

                Wiadomo, że dochodzi amortyzacja samochodu, ale jest on używany również do innych wyjazdów, których koszt trzeba dy doliczyć do komunikacji miejskiej.

                • 4 0

              • Bilet ZTM+SKM kosztuje max 200 zł. Twój argument jest inwalidą. Do tego przez godzinę w komunikacji możesz poczytać książkę, przeglądać Internet itp., a w samochodzie tracisz 30 minut.

                • 0 0

          • śmieszny tok myślenia (4)

            Zakupy przywozi mi sklep za darmo, a mniejsze robię w pobliskim sklepie, na plażę jak mi się nie chce iść z buta to jadę taxi, za 12 zł, bez opłat za parkowanie, bez kasy na utrzymanie samochodu. Koszt taxi nawet jak dojeżdżałem do pracy 4,5km wychodził rocznie taniej niż utrzymanie samochodu, paliwo, ubezpieczenie, parkowanie.

            Do niektórych decyzji trzeba dojrzeć emocjonalnie i mentalnie.

            • 5 7

            • Ile jest tych sklepów co za darmo przywożą?

              Jak byś miał do pracy 20 km * 2 osoby to byś zmienił zdanie

              • 6 0

            • Jak tylko siedzisz w mieście to może i się bez samochodu da. (2)

              Da się też co prawda jeździć z całą rodzina poza miasto (jezioro, grzyby, ryby, turystyka itp) czy na wakacje bez samochodu, ale czy to będzie tańsze, szybsze i komfortowe.

              • 4 0

              • VW Transporter z wypożyczalni 160 zł/dobę (1)

                Osobowy sedan 130zł

                Zawsze wyjdzie taniej niż zakup i utrzymanie samochodu

                • 1 7

              • No nie wiem

                130 zł x 3-4 razy w miesiącu, to tak mało?
                Koszt mojego samochodu + naprawy + ubezpieczenia to max 300zł/mc

                • 3 0

        • Internet też jest zbędnym gadżetem, jesteś niewolnikiem sieci

          • 0 0

      • kiedys sie zabawilismy z znajomymi w tzw. obliczenia ! (1)

        placili za rozne kablowki , tv i inne bzdety ponad 400 zl bodaj mies. Po dokladnym obliczeniu wyszlo iz korzystaja realnie z kilku godzin tv w tygodniu bo praca, brak czasu ,itd i wyszlo ze z calego abonamentu 400 zl realnie wykorzystuja tylko bodaj 40 zl mies. .........Abonament ma to siebie ze jest liczony za korzystanie z tv 24 godziny na dobe a ze czlowiek nie ma tyle czasu aby tylko siedziec i ogladac wiec realnie kazdy przeplaca a korzysta z gora 10 - 20 proc abonamentu . Wiec po co placic np. 400 zl czy 300 zl ..? nonsens...miesiecznie to oszczednosc tylko 300 zl ale rocznie juz ponad 3000 wiec nowy komputer badz co tam kto chce.

        • 0 4

        • No jak ktoś płaci za tv + internet 400 zł,

          to tylko pogratulować zaradności :-)

          • 10 1

    • nie ciesz, nie ciesz, abonament i tak zapłacisz! (1)

      co do sposobu życia to popieram.

      • 8 0

      • tez popieram, ale jeszcze troche do wolnosci brakuje

        A brakuje do wolnosci, bo chlop ma braki intelektualne jak obronic wlasna wolnosc nie rezygnujac z ycia. I tu wlasnie tkwi paradoks , bo bardzo niewielu potrafi ten paradoks rozstrzygnac na wlasna korzysc. Nie bede podpowiadal co i jak, bo czesc rozwiazan to balansowanie na granicy prawa, które jest tak skonstruowane by czlowiek nigdy nie był wolny :-)

        • 1 1

    • I zdanżam na czas proszę Pana.

      Zdążam.
      O i Pan zdanża

      :)

      • 14 1

    • nie jesteś wolny (2)

      podlegasz pod ZTM/ZKM.
      Próbowałam wielokrotnie jeździć tym zjawiskiem
      127 - mój kurs- co kilka dni wypadał z kursu, więc zachowawczo musiałam wychodzi 1 h 10 minut wcześniej przed rozpoczęciem pracy ( by zdążyć następnym),
      mam teczkę z dokumentami ( segregator obszerny), laptop- policzyłam 7 kg razem,
      od przystanku do pracy 700 m piechotą.
      Powrotny autobus z powodu korków na swojej trasie, to zwykle opóźnienia od
      kilku minut do 40-50 ( w piątki ).

      Teraz jeżdżę autem niby objazdem a w realu -skrótem omijam 90 % korków -
      tamtędy autobus nie jeździ,
      nie dźwigam klamotów,
      wychodzę z domu 25 minut przed rozpoczęciem pracy.
      Na ZTM /ZKM zawsze mogę się przesiąść, ale póki co korzystam z komfortu a punktualność zależy ode mnie, a nie od rozkładu ZKM.

      • 15 3

      • laptop i doki 7 kg hahahaha (1)

        to ile jest tych dokumentów? 5000 stron?

        • 1 6

        • Doki to są w stoczni

          • 0 0

    • Gosciu po co ci komputer , jego absolutnie powinieneś się pozbyć . Oczywiście komórki i karty płatniczej też . Po ci one ? Chcesz być taki do przodu wywal i to. Wtedy pełny szacun . Teraz to wyglądasz na starego stetryczałego kawalera .

      • 0 0

    • Jak Cię nie obchodzi i Cię nie dotyczy to się nie wypowiadaj

      • 0 0

  • dokładnie pogody ni ma i juz nie bedzie (1)

    nie ma co sie głowy zawracac tymi parkingami

    • 31 22

    • Tu nie chodzi o pogodę tu chodzi o pewne zasady które niestety urzędasy złamały.

      • 8 1

  • :) (3)

    Te platne parkingi mnie akurat zmotywowaly do pojechania na plaze w Gorkach Zachodnich, cisza, spokoj. 20 osob na plazy, darmowy parking ; )

    • 88 3

    • cicho... bo jak się dowiedzą, to od razu wydzierżawią i wprowadzą opłaty ;)

      • 13 0

    • a Górki nie należą do Dgańska?

      ja pojechałam do Orłowa w Gdyni. Też darmowy parking a na dodatek dużo toalet przy plaży. No i piękny widok na Klif Redłowski

      • 7 0

    • Nie bij nie bij zaraz wydzierżawimy i będzie płatne

      • 1 0

  • nie dajcie sobie robić wody z mózgu (1)

    tylko miasto może pobierać opłaty za parkowanie na terenie miejskim i to wtedy jeśli wyznaczy tam strefy płatnego parkowania, na których obowiązują przepisy prawa 9m.in. bezpłatne parkowanie w niedzielę)

    Każde inne działanie to omijanie prawa lub jego łamanie. A spółki takie jak wiparking nie żyją z tego, że świadczą jakieś usługi (czyli coś co jest potrzebne ich klientom) tylko z tego, że doją ludzi w zmowie z urzędnikami.

    Niech spółka wiparking wynajmie lub kupi sobie prywatny teren koło plaży i tam urządzi płatny parking - wtedy powiem, że jest wszystko OK a ich klienci niech korzystają z usług skoro tak im się podoba.

    • 150 7

    • złodzieje złodzieje złodzieje złodzieje złodzieje

      • 10 0

  • Miasto sciemnia jak... Wg mnie ktos wzial w lape zeby ktos z pociotkow sie dorobil. Jesli chcieli uporzadkowac tereny to czemu nie podjeli uchwaly by wyznaczyc strefy platnego parkoeania, postawic parkomaty jak wszedzie i pobierac oplaty pon-pi w god 9-18. Miasto by mialo swoja kase, legalnie, spokoj a tak....cos pi....wtope i tera problem. Miasto jest dla ludzi a nie dla urzedniczych widzimisie i ich wlasnych interesow. Podziekujcie mieszkancy wlodarzom na wyborach

    • 114 4

  • Skandal!!!!! Jakim prawem ogranicza sie mieszkancom korzystanie z plazy??? (8)

    Dlaczego mamy placic jeszcze wiecej haraczu za nieudolnosc wladz Gdanska???
    Niech znajda inne rozwiazanie problemu z parkowaniem a nie obciazaja nas!

    • 135 14

    • Na całym świecie płaci się za parkingi przy plaży tylko w godz wyznaczonych i dopasowanych do turystów

      • 10 8

    • stac cie na samochod to i plac za parking (6)

      To tak jakbys kupil nowego mercedesa i plakal ze nie stac cie na paliwo. Jezdzacy samochodami zatruwaja tych ktorzy nie maja samochodow wiec i oplata zdrowotna powinna byc placona przez posiadaczy samochodow. Zapomnieles ze zatruwasz ludzi, dzieci , przyrode a skoro swiadomie zatruwasz to musisz za to placic tym co ich male dzieci sa chore przez twoje spaliny . proste

      • 7 34

      • (1)

        Brawo

        • 3 11

        • Właśnie masz auto to plac

          • 3 18

      • Żadne brawo, co za filozofowanie ? (1)

        Masz samochód więc płacisz podatki w paliwie, jeśli nie stać cię na samochód, nie tankujesz, i nie płacisz, proste. A w taki sposób miasto chce zarobić na koszulki euro dla ważniaków, na jakąś pseudo artystkę w jakimś pikniku niby rodzinnym, i takie tam. Z jakiej racji ktoś kto ma samochód i tak "nieszczęśliwie" mieszka nad morzem, ma płacić za parkowanie ?

        • 20 1

        • ci w górach też płacą

          • 0 2

      • Twój autobus z przebiegiem 1000000 km i wycięty dpf pewnie mniej zatruwa

        • 8 0

      • Ci co palą papierosy powinni płacić tym co nie palą to co piszesz to jakaś bzdura

        • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane