• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwszy płatny parking dla ciężarówek, ale to nie port na nim zarabia

Maciej Naskręt
28 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Nowy parking dla ciężarówek przy Trasie Sucharskiego.
  • Nowy parking dla ciężarówek przy Trasie Sucharskiego.
  • Nowy parking dla ciężarówek przy Trasie Sucharskiego.
  • Nowy parking dla ciężarówek przy Trasie Sucharskiego.
  • Nowy parking dla ciężarówek przy Trasie Sucharskiego.
  • Nowy parking dla ciężarówek przy Trasie Sucharskiego.
  • Nowy parking dla ciężarówek przy Trasie Sucharskiego.
  • Nowy parking dla ciężarówek przy Trasie Sucharskiego.

Czy w gdańskim porcie zaczną powstawać prywatne parkingi dla ciężarówek? Niedawno został uruchomiony pierwszy płatny parking przy Trasie Sucharskiego. zobacz na mapie Gdańska Choć za godzinę postoju kierowca ciężarówki musi tam zapłacić 3,5 zł, chętnych nie brakuje.



Czy w porcie powinny powstać płatne parkingi dla ciężarówek?

Gdański port od półtora roku zmaga się z problemem ciężarówek stojących w kolejce po ładunki. Zamiast sprawnie wjechać i wyjechać z terenu terminala, pojazdy blokują miejskie drogi w oczekiwaniu na załadunek. Z tego powodu cierpią nie tylko inni zmotoryzowani, ale i kierowcy ciężarówek, którzy są pozbawieni możliwości parkowania w cywilizowanych warunkach.

Problem rozwiązałby buforowy parking, na którym kierowcy mogliby bezpiecznie czekać na swoją kolejkę po odbiór towaru z portu. Niestety, takie rozwiązanie w Gdańsku to melodia przyszłości. Ani zarząd portu, ani miasto Gdańsk, ani też spółka DCT, która zajmuje się przeładunkiem kontenerów ze statków na samochody, nie są zainteresowane budową parkingu na kilkaset ciężarówek przy ul. Kontenerowej zobacz na mapie Gdańska.

Władze Gdańska chciały nieco uspokoić kierowców i przygotowały tymczasowy parking przy ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska, który nie spotkał się jednak z aprobatą kierujących ciężarówkami. Chodziło im głównie o warunki na parkingu - m.in. brak toalet, oświetlenia i fatalną infrastrukturę drogową.

Czytaj też: Przeładunki rosną, a parkingów wciąż brak

3,5 zł/h za postój ciężarówki

Okazuje się jednak, że wokół portu mogą z powodzeniem funkcjonować prywatne parkingi. Niedawno przy Trasie Sucharskiego zaczął działać pierwszy z nich.

Lokalizacja parkingów dla kierowców ciężarówek jadących do gdańskiego portu. Lokalizacja parkingów dla kierowców ciężarówek jadących do gdańskiego portu.
Godzinny postój ciężarówki to wydatek 3,5 zł. Gdy ta zaparkuje tam z naczepą, kierowca musi zapłacić 4 zł. Doba parkowania kosztuje 30 zł. Zarządca obiektu umożliwia też właścicielom flot wykup miejsca postojowego na miesiąc za kwotę 270 zł. Wtedy mogą zatrzymywać się tam dowolne auta z danej floty. Przewoźnik otrzymuje specjalną kartę do wjazdu.

- Obecnie przygotowanych jest 39 miejsc postojowych dla ciężarówek, w tym 10 dla posiadaczy kart na abonament - mówi Krzysztof Kopeć z Grupy Lotos, która zorganizowała parking.
Teren wynajęła od Elektromontażu Gdańsk. Dotychczas stanowił on jedynie nieużytkowany plac manewrowy. Najemca zainwestował w infrastrukturę: wykonał nową nawierzchnię, ogrodzenie, a także oświetlenie. Wjazdu na teren parkingu strzegą bramki.

Na parkingu mogą zatrzymywać się też auta osobowe. Postój dla nich kosztuje 2,5 zł za godzinę, 15 zł za dobę i 85 zł za miesiąc.

Przewoźnicy: dobra inicjatywa, ale czekamy na inne rozwiązanie

Przedstawiciele kierowców, którzy domagają się parkingów buforowych przed gdańskim portem, a szczególnie przed terminalem DCT, oceniają inicjatywę pozytywnie.

- Każdy nowy parking w rejonie portu będzie przyjęty przez kierowców ciężarówek z dużym zainteresowaniem. Muszą oni przecież m.in. obowiązkowo odpocząć po prowadzeniu pojazdu. Jeśli na nowym parkingu jest dostęp do toalety, gastronomii i stacji paliw, to chętnych nie będzie brakowało - mówi Tomasz Rejek, prezes Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych.
Nowy parking jednak nie rozwiązuje ważnych problemów.

- W gdańskim porcie potrzebny jest parking buforowy dla kilkuset ciężarówek. Żadne kroki w tym celu jak dotąd nie zostały podjęte. Chodzi o to, by kierowcy nie stali w kolejkach na drogach, a czekali na prawo wjazdu po towar na parkingu - mówi Rejek.
Tymczasem przeładunki w porcie stale rosną, a kolejki nie maleją, nawet po niedawno wprowadzonej awizacji ciężarówek w terminalu DCT.

Miejsca

Opinie (112) 2 zablokowane

  • (4)

    trzy pięćdziesiąt to bardzo tanio

    • 57 14

    • (3)

      Zwłaszcza jak się jeździ po świecie. Tylko janusze narzekają jak mają płacić takie śmieszne kwoty za parkowanie swojego passeratti.

      • 29 5

      • rozumiem, że uwzględniłeś różnicę w sile nabywczej zarobków "na świecie" i w poorlandii? (2)

        • 9 9

        • (1)

          Hohoho, no faktycznie, majątek. Koszt trzech papierosów...

          • 10 3

          • he

            To tylko mały parking przy wyjeździe z wschodniej części portu. Pewnie parkują tam TIRowcy, którym się czas skończył i muszą się gdzieś zatrzymać. A co z setkami TIRów, które często stoją czekając na rozładunek w pozostałych częściach portu? Zamieszanie na Marynarki Polskiej rozwiązało by poszerzenie ul Handlowej o 1-2 pasy. Podobnie wzdłuż Trasy Sucharskiego, miejsca tam pełno. Niestety, pogody nie da się przewidzieć i zawsze takie problemy będą powstawać.

            • 5 0

  • (4)

    czuli do krajów zachodnich takich jak Niemcy jeśli chodzi o parkingi dla ciezarowek jesteśmy 50 lat do tylu

    • 80 0

    • Były nowe toalety ale kradliscie wszystko, od papieru po krany, syf straszny, nie szanujecie to nie spodziewajcie się że znowu coś dostaniecie.
      Odpowiedzialność zbiorowa. Sami siebie pilnujcie.

      • 17 5

    • (1)

      My jesteśmy ze wszystkim 50 lat do tyłu !!!!!!! Infrastruktura leży, parkingi leżą, drogi rowerowe nie blokujące normalnych dróg leżą, przejścia niekolizyjne leżą. Tylko w budowie biurowców zajmujemy chyba 1 miejsce bo tych od cholery budują zapominając o całej reszcie!!!!

      • 3 12

      • Jedz do Grecji, nie tej turystycznej.

        • 5 2

    • miedzy niemcami a anglia

      50 lat za niemcami ale 50 przed anglikami. Tam to jest kołchoz i złodziejstwo.

      W Polsce infrastruktura do parkowania jest w miare dobra. Ale o kibel to sie nie doprosisz.

      • 2 2

  • Przyszedł prywatny inwestor i to zrobił (5)

    Miasto, port i DCT tylko patrzcie jak się robi biznes. Myślicie krótkowzrocznie.

    • 106 6

    • 1 kierowca rozrabia 99 innych cierpi.

      • 4 2

    • (1)

      Miasto i DCT właśnie "biznes" robi...
      I przeczytaj uważnie, to zobaczysz jaki to "prywatny" inwestor...

      • 1 0

      • je

        Budyń!

        • 0 0

    • brawo dla p. Arka - menagera stacji lotos, tak się robi biznes (1)

      • 0 0

      • ale jaka inwestycja???

        Jak długo się będzie zwracała??? 40 miejsc postojowych??? 4.000 to by było...

        • 0 0

  • wszystkie towary można przecież wywieźć koleją (8)

    Albo uregulować rzeki i barkami jak w Niemczech!

    • 46 46

    • (2)

      tak, pod biedrę barka ci przywiezie towar, do żabki pociąg, a do warzywniaka samolot...

      • 26 8

      • (1)

        Głupiś, towary powinny być rozwożone na krótkie dystanse z multimodalnych centrów logistycznych, a nie, że tirowiec jedzie z nimi tysiąc kilometrów i się nie ma nawet gdzie po drodze umyć.

        • 18 5

        • i zamiast 1 tira 30 busów załadować no wtedy to dopiero korki zmaleją

          • 3 6

    • W wiśle wody po jaja to jedno a na tamie we włocławku to pan Mietek zurawikiem barke wrzuci

      • 9 2

    • W niemczech nie ma TIRów ? (1)

      Chłopie nie wiem gdzieś Ty był w snach lub co Ci nagadali, ale uwierz jak mówią że w Niemczech nie ma TIRów i wszystkie towary jeżdżą barkami, to uwierz kłamią. Zaufaj nam, oszukali Ciebie biedny chłopcze...

      • 1 2

      • zobacz debilku na autostradzie jakie tory mają tablice rejestracyjne

        W większości pl ru by i inne bydło

        • 0 0

    • Jak w Niemczech

      Niemcy- największy w europie ruch pojazdów ciężarowych i tyle w temacie

      • 0 0

    • no napewno

      a najlepiej wozic rzeka, tam gdzie nie ma rzeki...

      • 0 0

  • Nie tak Panowie (2)

    Skandal żeby w jednym z 3 portów w Polsce (Port Gdańsk) nie bylo wstarczającej infrastruktury dla przewozników TIR.
    Miasto Gdańsk przerzuca się odpowiedzialnoscią z DCT/ZMPG a wystarczajacej ilości parkingów jak nie bylo tak nie ma (co najwyżej sa plany ale ale...)

    To nie jest europejskie podejście, o którym tak często mówicie.
    Shame on you.

    • 97 6

    • za daleko?

      Przerzuca się odpowiedzialnoscią port i miasto. DCT ma swój teren, za który płaci.
      Ciekawostką jest, że miastu i portowi przewodzi ta sama osoba... sic!

      • 6 1

    • Najpierw wiedza a potem komentarze

      W Polsce są 4 porty znaczące dla naszej gospodarki morskiej, nie mówiąc już o mniejszych rozwijających się portach. Pozdrowienia.

      • 0 0

  • Ja i tak na drodzę będę parkować wanienkę. (3)

    Szef mi nie zwróci.

    • 45 6

    • (1)

      Bo jeździsz u dorobkiewicza i ty masz problem .Dopuki nie nauczycie właścicieli firm ze trzeba stanąć i zapłacić i to jest koszt transportu tak jak viatollbczy paliwo tak będziecie dziadować.Do czasu dgy nie będziecie mieli silnych związków ogólnopolskich reprezetujacych kierowców w sejmie ministerstwach itd.Bedzieci skazani na takie traktowanie .Zawsze póki co można popłakać na takich forach.

      • 12 0

      • związki? w tym kraju zaraz by się wielki lament podniósł że to komuna i utrudnianie działalności januszom biznesu

        • 2 0

    • co to za szef

      • 0 0

  • Należy promować przewozy koleją a nie śmierdzące i trujące ciężarówki (2)

    Kolej ma przyszłość

    • 56 35

    • (1)

      i na dworzec będziesz jeździł do Biedronki

      • 7 6

      • Ty pewnie nawet do Żabki na rogu jeździsz, jak na yanusha przystało.

        • 9 4

  • co ten słupek tak wysoko jest, a jak przyjadę mniejszym samochodem to mam skakać żeby pobrać bilet wjazdowy? (1)

    • 15 19

    • Wyjsc z samochodu. Tzn ruszyc swoje cztery litery.to takie ciezkie?

      • 8 1

  • Zielona wyspa

    Wspaniały pomysł. Na pewno na taki parking liczyli! Kraj mlekiem i miodem płynący.

    • 24 6

  • To nie załatwi sprawy (7)

    Cebulowi kierowcy tirów i tak będą zastawiać jeden pas jezdni, bo przecież nie będą płacić za parking!

    • 38 20

    • Mandaty załatwią sprawę. Tylko białe BMW musi krążyć częściej na odcinku Przeróbka - Nowy Port (3)

      Piraci drogowi + blokowanie dróg = większe wpływy z mandatów i podniesienie statystyk policyjnych

      • 10 6

      • Jakoś wcześniej nie podjęli się interwencji.

        • 2 1

      • (1)

        Frog'a przyjęli do Policji?

        • 2 2

        • Super Froga.

          • 0 0

    • a Ty płacisz za to że jesteś w pracy ?

      • 2 0

    • Yhm . . . (1)

      Co ma kierowca TIRa do (najczęściej) sknery Janusza prowadzącego firmę transportową? Kierowca wykonuje swoją pracę a to Janusz powinien się martwić o to jakie jego kierowca ma warunki. Ale smutna rzeczywistość jest taka, że to przysłowiowy Janusz ma to w czterech literach. Powód? Kasa oczywiście i podejście "im taniej tym lepiej" ("im szybciej tym lepiej"). A potem się dziwią, że coraz więcej obcokrajowców jeździ na polskich TIRach... żal.

      • 3 0

      • F

        To jest najczęściej tak, że kierowca woli stać na dzikim parkingu lub drodze a kieszonkowe na parkowanie liczy jako dodatek do dniówki. W Gdyni mieliśmy parę lat wstecz podobny problem jak najechało pełno ciężarówek z pszenica. Port wynajął dodatkowy parking, a kierowcy i tak woleli stać na drodze...

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ABS?

 

Najczęściej czytane