• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po co sygnalizacja na środku przejścia dla pieszych?

Dominik
12 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Na przejściu pojawiły się sygnalizatory, które - jak twierdzą przechodnie - są umiejscowione w nietrafionym miejscu. Na przejściu pojawiły się sygnalizatory, które - jak twierdzą przechodnie - są umiejscowione w nietrafionym miejscu.

- Rozumiem, że Tristar jest potrzebny, ale nie rozumiem koncepcji, w której z tego powodu sygnalizatory stoją na środku przejścia dla pieszych, tak jak na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Władysława IV zobacz na mapie Gdyni w Gdyni - pisze nasz czytelnik pan Dominik.



Na przejściu dla pieszych znajduje się koniec drogi rowerowej. - Po co więc sygnalizator w tym miejscu? - pyta nasz czytelnik. Na przejściu dla pieszych znajduje się koniec drogi rowerowej. - Po co więc sygnalizator w tym miejscu? - pyta nasz czytelnik.

Czy w Trójmieście często trafiasz na niezrozumiałe rozwiązania drogowe?

W ostatnich tygodniach trwał montaż nowych sygnalizatorów świetlnych na ul. Władysława IV. Stanęły tam dzięki Tristarowi. Początkowo arteria nie była przewidziana jako część systemu. Udało się dzięki zaoszczędzonym po rozstrzygnięciu przetargu kwotom.

To oznacza, że na ulicy będzie można sterować ruchem - także rowerowym. Rowerzyści są zresztą towarzyszami pieszych na trasie już od dawna. Otrzymali nawet osobne sygnalizatory, na lokalizację których denerwuje się nasz czytelnik.

Oto jego opowieść:

Po centrum Gdyni poruszam się pieszo, ale zdarza mi się także korzystać z roweru - i to nie tylko rekreacyjnie. Cieszę się z coraz większej świadomości urzędników na temat cyklistów w mieście. Widać stojaki na chodnikach i przy centrach handlowych. Choć można się spierać co do zasadności niektórych lokalizacji, generalnie to krok w dobrym kierunku, ale uwag nie brakuje.

Dzięki drodze rowerowej poprowadzonej wzdłuż Władysława IV nie trzeba spotykać się z pieszymi na chodniku, tylko można przejechać swoim wyznaczonym torem. W ostatnim czasie pojawiły się również dwa sygnalizatory na przejściach dla pieszych na krzyżowce z ul. Żwirki i Wigury oraz Armii Krajowej.

Czytaj też: Usuń z nami absurdy drogowe

O ile w pierwszym wypadku potrafię zrozumieć sens ustawienia słupa na środku przejścia, gdzie po połowie miejsca zajmują rowerzyści i piesi, to nijak nie potrafię - też jako pieszy pojąć sensu podobnego zabiegu na skrzyżowaniu z Armii Krajowej.

To jedno z centralnych przejść dla pieszych w mieście, które i tak nie było najbardziej komfortowe. Pojawia się na nim sporo ludzi, ale też i rowerzystów, którzy zgodnie z przepisami powinni zakończyć w tym miejscu jazdę rowerem.

Wielu tak nie robi i przejeżdża przez pasy,kontynuując podróż. Wielokrotnie byłem świadkiem upadków pieszych i rowerzystów z powodu tłoku, jaki panuje na pasach. Dokładając słup na środku tylko pogarsza się sytuację i prawdopodobnie będzie to przyczyną kolejnych potrąceń.

Co więcej, nie rozumiem montażu sygnalizatora dla rowerów, skoro w tym miejscu droga dla cyklistów się kończy. Po drugiej stronie jest on z kolei umiejscowiony w miejscu, gdzie trudno go z daleka dostrzec. Zresztą, obydwa są owinięte workiem, tak jakby miały zadziałać, ale jeszcze nie teraz. Czy to wszystko pomoże cyklistom? Na pewno dużo większą radość sprawiłoby im wydłużenie drogi rowerowej w kierunku ul. Batorego i dalej do 10 lutego niż takie propozycje projektantów.

Odpowiada Tomasz Krzak z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni: Sygnalizator rowerowy w tym miejscu nie jest przypadkowo. Wydaje się, że stoi na środku, bowiem ma pomóc odseparować na przejściu przejazd rowerowy od chodnika. Droga rowerowa, która zlokalizowana jest w tym miejscu, zostanie niebawem przesunięta bliżej skrzyżowania. W dalszej perspektywie planowane jest jej przedłużenie, więc i tak konieczne byłoby wtedy montowanie kolejnego sygnalizatora tylko dla rowerów.
Dominik

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (130)

  • Co za bzdura i bezmyślność. (13)

    Z kolei studzienki kanalizacyjne zamiast na środku jezdni są dokładnie tam gdzie być nie powinny. Potem są ciągłe remonty studzienek i samochodu. Polska domena.

    • 210 7

    • Niech beda i na srodku ,ale rowno z asfaltem. Bylem na wakacjach w Chorwacji i tam umieja,chociaz tez postkomuna. (6)

      • 37 1

      • PRECZ ! ! ! ! ! (5)

        z rowerzystami w centrum na chodnikach. Wypad na ulicę.

        • 25 40

        • precz z preczem

          • 47 3

        • To jedź grzecznie samochodem 50 km/h. Jedziesz więcej to nie dziw się że dają (1)

          dyla na chodniki.

          • 11 8

          • Ale panie

            jo mom opla insygnię firmowom bo jestem warznom osobom świata byznesu rynku konserw i mnie przepisy nie obowiązujom

            • 8 2

        • rowerzyści na chodniki (1)

          precz z rowerzystami na jezdni!!!

          • 5 7

          • hehe - precz z rowerzystami z rowerów - niech prowadza je pieszo po ulicy :)

            • 10 0

    • asdf (1)

      Studzienki są z boku jezdni, żeby spływała do nich woda.

      • 7 26

      • nie o tym mowa

        • 22 2

    • widuje tez czesto tzw. studzienki lecz wystajace ponad jezdnie :) to jest paradoks ! (1)

      studzienka do ktorej ngdy nie splynie woda to jest pomysl naszych polskich myslicieli .

      • 23 7

      • sznowny "gieniuszu" - to co opisujesz to akurat wykonawstwo. Nie istnieja (mam nadzieje) projekty gdzie jest napisane cos w stylu "studzienka 30mm powyzej nawierzchni" Te nasze budzetowe kryterium "100%cena" powoduje budowanie bubli i niekonczace sie remonty. Niektorzy wiedza jak sie potoczyly sprawy personalne przy budowie obwodnicy trojmiasta.

        • 2 0

    • Zapraszam do Szwecji

      Brak studzienek na drogach.

      • 23 1

    • Zdecydowanie studzienki to największa zmora naszych dróg....

      Najlepsze ze owe studzienki nie są ułożone w jednej lini wzdłuż drogi tak aby moc mijac je miedzy kołami samochodu tylko przeważnie tworzą "tor przeszkód" skutecznie wymuszajac jazde po nich:/ czy kanały rury kanałów sa kladzione slalomem czy jak??

      • 19 1

  • W 3miescie uwielbiają stawiać wszędzie sygnalizatory, ktoś niezłą kasę trzepie... (19)

    • 118 16

    • Masz rację,bez sensu,gdy ktos trzepie kase na sygnalizacji. Lepiej,gdy rozpedzone auta trzepia pieszych na pasach. (14)

      • 11 28

      • koszty (11)

        Wystarczy zapoznać się z comiesięcznymi kosztami utrzymania sygnalizacji w mieście aby zrozumieć sens tak oszałamiającej ilości świateł.Ktoś po prostu zbija na tym fortunę.Jesteśmy na pierwszym miejscu w europie w ilości świateł ustawianych niemal co 100m.W żadnym rozwiniętym kraju nie ma ich aż tyle.I wcale nie chodzi o poprawę bezpieczeństwa.

        • 39 4

        • (9)

          W krajach rozwiniętych nie potrzeba tylu świateł. Tam pieszego nawet na trzypasmowkach z miejsca przepuszczą. Nasi miszczowie tak nie potrafią, więc muszą być co 100 m światła.

          • 30 19

          • przez takich cymbałów jak ty nigdy nie będzie lepiej w tym kraju (6)

            wiecznie tłumaczycie nieudolność i zepsucie władzy swoimi kompleksami

            • 9 3

            • (5)

              Spróbuj, miszczu, przejść u nas przez trzypasmówkę bez świateł po pasach. Potem powtórz eksperyment na Hyde Park Road i dajmy na to na 17 Juni Allee. Będziesz wiedział, jak wygląda kulturalna jazda samochodem.

              • 16 8

              • haha światowiec się znalazł (2)

                ok już jadę przejść przez te ulice, jak wrócę to napiszę jak było

                • 10 3

              • (1)

                O, nie napisał jak było. Wszystko jasne... *.*

                • 6 1

              • Nie napisał,bo w drodze na "Zachód" trafił go zaraz pod domem na osieedlowej drodze seat drący stówą ;)

                • 0 0

              • ... (1)

                Skoro tam wszyscy kierowcy tacy kulturalni, to kim są ci piesi, którzy próbują przechodzi w niedozwolonym miejscu przez 3pasmówkę?
                Oni już kulturalni nie są w ogóle czy jak?

                • 9 5

              • Nie umiesz czytać? Napisane jest "PO PASACH"!

                • 10 0

          • Minusujcie, furmani. Sami jesteście sobie winni, miszczowie każdej prostej.

            • 4 11

          • Policz sygnalizatory na tym skrzyżowaniu

            https://www.google.pl/maps/@51.5031099,-0.2231104,3a,90y,326.96h,90.62t/data=!3m4!1e1!3m2!1stcuz0IgYbezHg319Em28Nw!2e0

            • 1 0

        • Proszę podaj link do tego rankingu ilości sygnalizatorów w Europie,o którym piszesz.

          • 6 0

      • słyszałeś kiedyś o rondzie ?? (1)

        • 0 0

        • Piesi mają dyrdać po rodzie? OLOL.

          • 1 0

    • Stawianie to tylko jednorazowy wydatek , za to potem ile się kasuje za utrzymanie, naprawę (1)

      regulację i wymianę...

      • 12 1

      • Duzo wiecej kosztuje wypadek, przyjazd policji, strazy, karetki, rehabilitacja, lub nawet smierc pieszego.

        • 5 3

    • To zmora naszego kraju. (1)

      Ekrany akustyczne wzdłuż każdej nowej drogi, setki tysięcy zbędnych znaków drogowych, kilkanaście sygnalizatorów na jednym skrzyżowaniu...

      Teraz policzcie sobie ile kosztuje taki sygnalizator, ile kosztuje taki ekran, ile kosztuje taki znak.

      Potem sprawdźcie kto jest producentem tych znaków, sygnalizatorów i ekranów.

      • 18 4

      • Ty lepiej się martw przychodami dostawców nie dziurawych tłumików i lamp do świateł zewnetrznych... Na polskich drogach

        Ty lepiej się martw przychodami dostawców nie dziurawych tłumików i lamp do świateł zewnetrznych... Na polskich drogach widać,że cienko oni przędą...

        • 2 3

  • Czytelnik chciał zabłysnąć na siłę. (7)

    Przecież jak się wymaluje pasy to będzie ok.

    • 79 21

    • Nie zauważyłem tego na początku ale faktycznie, problem o nic przesuną pasy i żaden problem czy też kontrowersja.

      • 12 5

    • ok, ale pasy po lewej stronie pasujące do sygnalizatorów wychodzą prosto na sklep zamiast na ciąg pieszy i to jest też bzdurą!

      • 3 7

    • Niby w jaka stronę majęą je przesunąć? (2)

      na skrzyżowanie?

      • 6 2

      • odpowiedź znajdziesz na drugim zdjęciu, pasy piesze prawdopodobnie po lewej, a rowery po prawej (1)

        • 1 1

        • Rowery po prawej, wprost na tłum ludzi na przystanku...

          • 0 2

    • (1)

      Ja mam z tych niby pip "czytelników" w rurkach bekę :)

      • 7 0

      • a ja się kocham z czytelnikami w rurkach i jest mi z tym dobrze

        • 1 6

  • Panie Dominiku,rozumiem,że kredyt spłacony,dzieci dobrze wychowane,auto w stanie salonowym,zdrowie dopisuje... Pan chyba (5)

    nie masz żadnych zmartwień, skoro Pan takie wynajdujesz... Przecież na pierwszy rzut oka każdy,kto ma dwa neurony na krzyż,widzi,że tam są czerwone płyty i obniżony krawężnik pod przejazd rowerowy!

    • 73 28

    • (2)

      to znaczy jak? rowery jeżdżą wbrew prawu po chodnikach rozpędzając ludzi?
      co to znaczy przejazd?
      wg kodeksu rower należy przeprowadzać przez jezdnie

      • 9 10

      • wbrew prawu? (1)

        Jeżeli będzie tam wymalowany przejazd rowerowy, to wszystko będzie zgodnie z prawem. Infrastruktura jest pod przejazd przygotowana. Wiem, że Cię to boli. Spokojnie. kiedyś przejdzie.

        • 5 3

        • buta w stylu szczurkowccow

          • 3 3

    • Gdańszczaninie z mnóstwem neuronów - myśl!

      Obniżony chodnik jest dla niepełnosprawnych na wózkach. Jest w ciągu charakterystycznych pasów dla pieszych! Droga rowerowa jest po lewej stronie wprost na wystający krawężnik!
      No a teraz biegiem szukaj własnego neurona - chyba ci uciekł.

      • 3 0

    • Pod wozki dzieciece.

      • 1 0

  • Ta blaszana ohyda z warzywami i owocami (10)

    jest bardziej bezsensowna i szkodliwa niż słup pod sygnalizator.

    • 27 23

    • (6)

      ta blaszana "ohyda" to uczciwie pracujący przedsiębiorca którego urzędnicy, bezmyślni jak i ty doją z każdej złotówki
      rozwalcie i jego działalność i wyślijcie kolejnych kilku ludzi na bezrobocie

      • 22 10

      • (1)

        Skoro tak go doją to po co tam jeszcze tkwi?
        Prowadzenie działalności tylko na pokrycie kosztów jej funkcjonowania jest idiotyzmem, i oznacza że jest NIEOPŁACALNA. aZtem trzeba ją zlikwidować albo zmienić branżę, przekształcić (na przykład zmieniając ten zlepek blach ze złomu na estetyczny pawilon.
        To jest wolny rynek Panie. Jak Ci smutno za komunizmem, to jedź do Korei albo Rosji. Tam mają lepiej.

        • 5 17

        • Nie za bardzo rozumiesz pojęcie "wolny rynek", więc to ty bardziej nadajesz się

          do wyjazdu do Korei Płn.

          • 3 5

      • niestety juz niedługo go nie będzie... (3)

        gadałem z właścicielem, mają to wypieprzyc, ma być tam park,nie kumam tego.

        • 6 3

        • (1)

          To chyba dobrze. Proponuję przenieść pawilony nieco dalej lub na drugą stronę

          • 4 0

          • To jezioro damy tutaj...

            • 0 0

        • Jaki, kurka blaszka, park?

          Przecież tam jest może z 300 m^2 terenu...
          Chyba, że to ma być rekompensata za obs*anie placu przy Pomniku Harcerza i planowaną likwidacje Skweru Plymouth. Taki cudowny deal i mieszkańcy maja się cieszyć...

          • 0 0

    • Ale Batory jest bardziej szklany, niż blaszany

      • 4 1

    • (1)

      Uważam, że w tym miejscu właściciele budek powinni zadbać o bardziej estetyczne punkty usługowe! Trochę wstyd szanowni Państwo... Co było do przyjęcia w 1990 roku teraz już nie koniecznie...

      • 6 0

      • Jakbyś miał perspektywę, że w dowolnym momencie Władza powie WON to byś inwestował?

        Pomyśl zanim coś napiszesz jeden z drugim.

        • 1 1

  • Ludzie! To projektują amatorzy którym ktoś wmówił ze ''oni się znają''!!! Dlatego tak jest !

    Szmal biora za tandete ! Byle szybko i bezmyslnie . Uczelnie dzis produkuja masowo '' pseudo znafcow '' bo profesorek taki czy owaki.Ma wizje . Tylko slychac '''''''''o panie tam w usa to mogo ale to gupkii so bo my mamy nowe wizje i koncepcje i siem tak znamy ze na srodku drogi stawiamy ''.............Ale w czapeczce z daszkiem w rozowych gaciach to lataja wiec co taki moze wymyslic potem jak ma zachwiane myslenie ?......Tylko slup wkopie na srodku bo lubi '' melanż '' :)

    • 24 12

  • Czy już naprawdę nie macie tematów ciekawszych?

    Panu Dominikowi zapewne przeszkadza 100 innych rzeczy i będzie wam co tydzień podsyłał opowieść w stylu 'co mnie gryzie, co mi przeszkadza' a wy bezmyślnie, z braku innych tematów będziecie to publikować.

    • 38 8

  • A ja przechodzę na czerwonym (4)

    i nie mogę uwierzyć, jak ludzie stoją, jak te osły, jak nic nie jedzie. Zupełnie jakby sygnalizacja myślała za nich.

    • 30 38

    • dostaniesz mandat i będziesz wiedział, ze nie jesteś w Anglii

      tylko w postkomunistycznym kraju

      • 16 4

    • (1)

      Nie ma takiego przepisu zezwalającego przechodzenie na czerwonym gdy nic nie jedzie. Widziałem wielu takich śmiałków w czarnych workach. Też wydawało im się, że nic nie jedzie. Takich jak ty powinno się karać bez dyskusji 500 złotowym mandatem.

      • 2 4

      • Panie kierowca - 50km/h w miescie a na skrzyzowaniach zachowanie "szczegolnej ostroznosci" - i Twoje zachowanie jest do przewidzenia. nie ma workow, nie ma mandatow, nerwow... Troche zrozumienia dla innych i nieco powsciagliwosci dla siebie :)

        • 5 1

    • I tak powinno być - tylko, że Władza musi uzasadniać wszystko bezsensownymi przepisami...

      a na dodatek światła czynne całą dobę - jaki to ma sens???? Czy Ci od świateł mają więcej kasy jak działają całą dobę, czy o co chodzi??

      • 3 0

  • Fakt, że pan Dominik czegoś nie rozumie

    nie jest wystarczającym powodem do zamieszczania artykułu.

    • 63 10

  • (2)

    Pan Dominik to przykład typowego buca. Najlepiej, żeby za jakiś czas znów rozkopali przejście gdy pociągną dalej ścieżkę rowerową.

    • 44 18

    • pewnie "realniak"

      • 4 2

    • problemem jest to ze nie wiadomo kiedy bedzie to przedluzenie. Kasa w budzecie i obietnice politykierow wielokrotnie okazywaly sie niewystarczajacymi zabezpieczeniami dla startu prac. I dlatego pojawia sie - wg. mnie zasadne pytanie. Na marginesie, jak zacznie byc budowana sciezka to i tak wszystko bedzie rozkopane i przejscie poprawione. Wg. mnie slup powinien stanac jak bedzie droga rowerowa.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane