• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi PKM pojadą z Gdańska Głównego. Jest przetarg na przewozy

Maciej Naskręt
14 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dwu- i trzyczłonowe pociągi od Pesy obsłużą pasażerów linii PKM. Dwu- i trzyczłonowe pociągi od Pesy obsłużą pasażerów linii PKM.

Wreszcie ogłoszono przetarg na przewozy kolejowe m.in. na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pociągi wyruszą do Gdyni, Kartuz i Kościerzyny z Gdańska Głównego.



Czy będziesz korzystać z Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?

We wtorek Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o ogłoszeniu przetargu nieograniczonego na świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich na terenie województwa pomorskiego.

Zamówienie podzielono na dwa zadania. Pierwsze, tzw. aglomeracyjne, składa się z obsługi linii PKM. Pociągi mają po niej kursować z Gdańska Głównego do Gdyni, Kartuz i Kościerzyny przez port lotniczy. Rozruch tych połączeń zaplanowano na 1 września.

W tym zadaniu znalazło się również połączenie kolejowe z Wejherowa przez Gdynię Główną i Gdańsk Główny do Tczewa. To część, po której poruszają się dzisiaj pociągi SKM. Kontrakt ma obowiązywać tutaj jednak dopiero od 13 grudnia 2015 r.

Przebieg linii PKM w Gdańsku. Przebieg linii PKM w Gdańsku.
Drugie zadanie ujęte w zamówieniu, tzw. regionalne - dotyczy relacji Gdynia-Słupsk/Ustka i także zostanie uruchomione w połowie grudnia.

- Chcemy, by obszar metropolitalny obsługiwał jeden operator. Ważna jest spójność systemu transportowego w aglomeracji trójmiejskiej - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego. - Samorząd województwa pomorskiego przekaże na obsługę zadania aglomeracyjnego łącznie 13 pojazdów spalinowych, w tym pięć dwuczłonowych i osiem trójczłonowych.

Termin składania ofert to 25 maja 2015 r.

Jeszcze dzisiaj ogłoszenie o przetargu zostanie opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, zaś w terminie 5 dni zostanie umieszczona pozostała dokumentacja związana z postępowaniem przetargowym (w tym szczegółowy opis przedmiotu zamówienia), ze względu na obowiązek wcześniejszego opublikowania ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Pierwszy pociąg do obsługi PKM za kilka dni

Tym razem nie będzie opóźnienia w dostawie składów, które obsłużą linię PKM. Montuje je w Bydgoszczy spółka Pesa. - Pierwszy skład mamy otrzymać 20 kwietnia. Wtedy pociągiem pojedziemy na testy do Chojnic. Po sprawdzeniu skład wróci do Bydgoszczy. Czynność będziemy powtarzać przy każdym kolejnym szynobusie - mówi Świlski.

W sumie 10 składów ma być dostarczonych do końca sierpnia tego roku.

Przypomnijmy, że na linii PKM mają jeździć cztery pociągi na godzinę w jednym kierunku, z czego dwa pojadą do Kościerzyny i Kartuz, a pozostałe do Gdyni.

Zobacz test iluminacji nowego wiaduktu PKM nad ul. Słowackiego


Prace budowlane na linii PKM w czasie ostatniej zimy

Film promocyjny PKM

Miejsca

Opinie (187) 9 zablokowanych

  • czyli kolejny bilet w 3miescie (9)

    kolejny bilet - zycze powodzenia

    • 148 14

    • bilety jak talia kart a tygodiowy jak (1)

      w Londynie to prawie swiety gral. nie wszyscy chca placic miesiac do przodu za bilet metropolitalny? I nie nadaje sie na latanie po kioskach za kazdym razem.

      • 23 3

      • Ile będziemy dopłacać do tej PKM?

        Pytanie serio, bo te pociagi krótkie, wiec chyba wielu pasażerów nie będzie.

        • 7 1

    • Nie (5)

      Nie skumałeś. To ma byc w tym samym zadaniu co obecna SKM . Czyli ten sam przewoźnik - ten sam bilet. Moze sie zdarzyć ze obecna SKM wypadnie...

      • 3 13

      • niestety to Ty nie skumales (2)

        Wspolny ma byc operator PKM w 3miescie I polaczen regionalnych np do kartuz I slupska. Daje to radosc osobom z kaszub I okolicznych malych miejscowosci bo to oni dojada PKM np do Gdanska. Niestety ich radosc to strata dla mieszkancow 3miasta gdyz oni beda korzystac z PKM na podobnej zasadzie jak moga obecnie korzystac z przewozow regionalnych (czyli mozna tak dojechac na hel I jest ok ale jak chcesz regionalnymi z sopotu do gdanska to jednak mowisz nie)... Ogolnie nie jest to kolej przenaczona na czeste kursy jak SKM tylko taka hybryda SKM/regionalne z obcym nowym biletem.

        • 21 3

        • Słupsk i Kartuzy nie sa w 1 pakiecie

          PKM+ Wejherowo-Tczew są w pakiecie aglomeracyjnym.
          Słupsk/Ustka w regionalnym.
          To oczywiście jeszcze niczego nie przesadza, trzeba czekac na szzczegóły

          • 6 0

        • Na Hel.....

          Na Hel to się już nie da, bo szynobusy nie zostały dopuszczone do ruchu i podstawiją zastępcze autobusy :D

          • 4 1

      • (1)

        To nie przewoznika sie wybiera pod bilet! UM totalnie zaniedbal kwestie wspolnego biletu dla regionu i organizuje przetarg pod SKM, bo tylko to moze uratowac Struka i Swilskiego przed kompromitacja, bedzie mozna korzystac chociaz z biletow SKM w PKM zamiast 3go biletu. Ale to organizator powinien zajmowac sie rozliczaniem przewozow- czy w Gdansku interesuje mnie czy wsiadam do autobusu Warbusa czy Zkm? Kasuje bilet ZTM i jade. Tak samo powinno byc miedzy przewoznikami na poziomie regionalnym. Nie wierze, zeby ludziom chcialo sie kupowac po kilka biletow jadac np z Bulonskiej do Wrzeszcza. A prxy obecnej dystrybucji i cenie biletow metropolitarnych to wieszcze klape.

        • 9 2

        • kupno i dystrybucja elektroniczna

          Inaczej KLAPA!

          • 2 0

    • warto przytoczyć, co Adamowicz powiedział dla portalu transport-publiczny.pl

      Jest szansa na wspólny bilet ZKM i PKM?

      Wspólny bilet to bardzo modny i nośny temat, używany często jako słowo wytrych. Ja sądzę, że od wspólnego biletu ważniejsze jest zintegrowanie rozkładów jazdy tak, aby pasażer mógł płynnie przesiadać się z jednego środka transportu do drugiego. Natomiast jakieś rozwiązania technologiczne pod hasłem wspólny bilet są zaplanowane w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

      Jaką formę będzie więc miał i gdzie można będzie go skasować?

      Chcielibyśmy tymi rozwiązaniami objąć zarówno komunikację miejską poszczególnych miast, a dokładnie Gdańska Gdyni i Wejherowa, Szybką Kolej Miejską i oczywiście PKM. Ten wspólny bilet nie będzie wprowadzany przez jeden zarząd transportu, ponieważ miasta nie są naiwne i nie będą chciały pozbyć się wpływów z biletów, ponieważ to rozłożyłoby finanse publiczne tych miast. Chodzi o wprowadzenie pewnego rozwiązania informatycznego, które pozwoliłoby na szybkie rozliczanie się wzajemne za kasowane bilety.

      • 0 0

  • A co ile minut te pociągi?? (16)

    • 36 30

    • przeczytaj to się dowiesz

      • 17 5

    • (1)

      co 5 dni,jest wyraznie napisane:)

      • 43 1

      • Ze śmiechu trafiłem w "łapkę w dół"

        • 5 2

    • policz (8)

      Przypomnijmy, że na linii PKM mają jeździć cztery pociągi na godzinę w jednym kierunku z czego dwa pojadą do Kościerzyny i Kartuz, a pozostałe do Gdyni.

      • 5 1

      • bez-na-dzie-ja. (7)

        oznacza to dokładnie tyle, że Osowa i Karwiny będą miały pociąg co PÓŁ GODZINY, co nie rozwiąże problemów komunikacyjnych tych dzielnic. Chyba że dodatkowo co pół godziny będzie jechał pociąg z Kartuz/Kościerzyny do Gdyni, ale to poprawi tylko podróże w tym kierunku. Osowa dalej będzie miała słabe połączenie z Gdańskiem.

        • 14 11

        • wiesz, dla 13 k ludzi (2)

          nie buduje się kolejki jeżdżącej co 5 minut...

          • 13 2

          • Osowa ma być park&ride dla Kaszub

            Wiec nie o 13k chodzi

            • 6 0

          • A jaki jest sens budowy linii za miliard by jeździła co 30 minut?

            • 1 0

        • Osowa?? przeciez tam niczego nie chca, tylko cisze i spokoj wiec niech odpoczywaja

          • 20 5

        • bardzo dobrze (2)

          że pociągi będą jeździć z Gdańska Głównego, to był klucz do sukcesu np. połączeń na lotnisko. Poza tym jak skm wydłużono do stacji Gdańsk Śródmieście w Gdańsku głównym pozostały niewykorzystane perony 4 i 5 , gdzie mogą swobodnie wjeżdżać pociągi PKM. Wystarczą dwa krawędzie peronu 4. Peron 5 pozostanie jako rezerwa i na pociągi na stadion. Z tym rozkładem jednak w artykule jest chyba coś pomylone. Jeżeli 4 pociąg na godzinę czyli co 15 min. będą kursować między Gdańskiem Głównym i lotniskiem, to nie można wpuścić na linię jednotorową dwóch pociągów na godzinę , bo linia tego nie wytrzyma. Z Osowej do Gdyni co innego, gdyż tam są dwa tory. Ja widzę to inaczej . Trzy pociąg będą dojeżdżały do stacji Osowa i jeden skręcał na południe na Kościerzynę lub Kartuzy ( rozjazd na Kartuzy jest w Glinczu więc do Borkowa te pociągi będą jeździć tą samą trasą) Trzy natomiast będą dojeżdżać do Osowej , w tym jeden będzie tam kończył bieg, zaś dwa pojadą do Gdyni. A gdzie można wcisnąć pociągi jeżdżące z Gdyni do Kościerzyny. Właśnie będą one uzupełniały ofertę pkm. zaczynając lub kończąc swój bieg na stacji w Osowej. Na przemian jak Z Gdańska będzie jechał pociąg do Kartuz to z Osowej do Kościerzyny i na odwrót. W ten sposób utrzyma się co godzinne takty jazdy na Kartuzy i Kościerzynę.

          • 6 1

          • pozostały niewykorzystane perony 4 i 5 , gdzie mogą swobodnie wjeżdżać pociągi PKM

            Nie mogą swobodnie, bo przedarcie się stamtąd na tory PKM na Lotnisko to istne Kongo...

            • 0 0

          • Problemem nie jest ilośc peronów w Gdańsku Głównym

            A fakt, że od Wrzeszcza do Gdańska do dyspozycji są tylko dwa tory, a ruch już teraz na granicy przepustowości linii. Jedynym ratunkiem jest chyba taka modernizacja trasy by dało się tam podnieść prędkość dopuszczalną tak by ją choć trochę rozluźnić. Dodatkowe perony we Wrzeszczu w sumie może trochę dadzą, bo to dobre miejsce na mijankę.

            • 0 0

    • (2)

      Cztery na godzinę? Cztery o 6 rano i cztery o 10 rano? Zawsze cztery? Nieznane jest w tym regionie pojęcie szczytów przewozowych czy jak?

      • 34 0

      • Z punktu A

        Wyruszaja 4 pociagi PKM na godzine a z punktu B ....
        Po jakim czasie sie spotkaja i na ktorym kilometrze..;)

        • 1 0

      • "O 6:00 jedzie mleko i ma szybki transport bo się zsiada"

        "A potem myję się, jem śniadanie i idę spać.. To rano jestem już po śniadaniu..." : )))

        Bareja w tym naszym kraju wiecznie żywy!
        Składy PKM z małą ilością drzwi + stos różnych biletów to będzie totalna klapa.. Ale co tam, wymieni się składy za kilka lat, po elektryfikacji za kilkadziesiąt mln EUR...

        Gospodarność na poziomie "przetargu" na obsługę pod "tramwaje wodne" , gdzie wolą dopłacić swoim 7 mln złotych niż wybrać przewoźnika spoza Gdańska za połowę tej sumy!! Jasne, przecież to nie pieniądze urzędników! Układ zamknięty a la Budyń...

        • 3 1

    • Co kwadrans, ale i tak nie zrozumiesz.

      • 0 0

  • Dobrze ze z Gdańska Głównego (36)

    Tylko mam nadzieje ze nie zlikwidują linii 210 z tego powodu bo to było by wielkie utrudnienie..

    • 132 4

    • (1)

      czy to nie ta linia, na którą tak wszyscy narzekali, że jeżdżą 2 autobusy na godzinę i to jeszcze niepunktualnie?

      • 26 9

      • a co ma piernik do wiatraka?

        • 12 8

    • ...przepowiem ci przyszłość... (21)

      ...bilety na PKM będą relatywnie drogie, na pewno droższe niż na autobusy, przez co linia ta będzie mało popularna i nieopłacalna w utrzymaniu, w związku z tym miasto zlikwiduje okoliczne linie autobusowe takie jak 210, żeby ludzie byli zmuszeni do korzystania z PKM bo inaczej nie dojadą do domu/pracy/na lotnisko itd.

      Już teraz wiadomo, że linie niektórych autobusów zostaną skrócone mocno, np. Niedźwiednik straci bezpośrednie połączenie z Gdańskiem Głównym - na przystanku Brętowo trzeba będzie się przesiadać na tramwaj albo na 142.

      A jak mi nie wierzysz to zapytaj ludzi mieszkających w Krakowie - tam taki schemat został przeprowadzony. To tyle.

      • 21 11

      • ... (10)

        Wzdłuż linii SKM też nie ma zbyt wielu dublujacych linii autobusowych.
        Są dziwne twory jak linia S i 31 trajtek i mało kto tym jeździ, bo każdy wybiera SKM, mimo iż bilet droższy.
        PKM nie będzie stała w korku.
        Na prawdę chciałbym zobaczyć jak sumiennie będziesz jechał z Gdańska na Osowę niemal 2 razy dłużej, stojąc w korku w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, podczas gdy inni będą sprawnie pociskać PKMka

        • 19 5

        • Dokładnie, taki 31 jeździ prawie pusty, bo jak ktoś chce jechać na Karwiny czy Kacze Buki, to wsiądzie w 181, który jedzie dużo krótszą trasą, a jak ktoś chce jechać do Redłowa, to wsiądzie sobie w SKM, bo wygodniej i szybciej.

          • 9 4

        • (7)

          bo je zlikwidowano (101) lub w inny sposób obrzydzono

          • 3 3

          • 101 nie miała żadnego sensu (6)

            czas przejazdu dłuższy, niż SKM i to znacznie

            • 5 2

            • (5)

              tja, szczególnie jak jedziesz np. z Goyki na Miszewskiego.
              albo 30minut spędzasz na marszu,
              albo dopłacasz za dojazd autobusem do SKM, co potraja koszt i podwaja czas.

              jadąc bezpośrednio 101 byłem na miejscu pół godziny wcześniej używając jednego biletu i wydawałem mniej forsy. I tu jest pies pogrzebany, celem braku 101 jest dojenie jeleni

              • 4 3

              • (4)

                Jakie 30 minut na marszu? Mieszkam przy Miszewskiego i do SKM idę 7 minut, tyle samo mniej więcej się idzie na Goyki. Całość zamyka się w pół godziny z przejazdem SKM. Autobusem nie byłbyś nic szybciej. Poza tym ile osób jeździ z Miszewskiego na Goyki? Bo wybrałeś jeden z najbardziej niekorzystnych wariantów dla SKM a korzystny dla autobusu? Serio uważasz, że dla ludzi, których można policzyć na palcach jednej ręki warto utrzymywać linię autobusową do Gdyni jadącą po całej trasie wzdłuż SKM?
                Patrząc w ten sposób, to musiałbyś mnożyć linie autobusowe w nieskończoność, bo zawsze ktoś się znajdzie, kto akurat nie będzie mieć bezpośredniego połączenia z jednej ulicy na inną. Nigdzie na świecie komunikacja miejska tak nie działa, że każdy ma wszędzie bezpośrednie połączenia, to jest fizycznie niemożliwe.

                • 6 1

              • 1o1 (3)

                tę linię czasem na jeden- dwa dni przywracają. od święta.
                mimo, że to dzień wolny od pracy, autobus jeździ PEŁNIUTEŃKI

                7 minut z Misia do Wrzeszcza, czy wstecz, do Politechniki?
                Jesteś Szybki Gonzales. Jeździsz na wrotkach?

                • 2 0

              • autobusy okolicznościowe często są pełne fascynatów

                • 2 0

              • A Ty wiesz w ogóle jak położona jest Miszewskiego, czy dla Ciebie to tylko okolice xlburgera? Przecież na Miszewskiego przy skrzyżowaniu z Grunwaldzką praktycznie nikt nie mieszka, więcej osób mieszka w dalszej części ulicy wzdłuż torów kolejowych. Tak tak, Miszewskiego biegnie później równolegle do Białej i dopiero przy skrzyżowaniu z Waryńskiego zmienia nazwę na Zator-Przytockiego, a stamtąd można dojść jeszcze ze dwie minuty szybciej.

                • 0 0

              • pełniuteńki, bo za darmo.

                Gdyby SKM miała darmowy przejazd dla emerytów i 50% na jednorazowych dla młodzieży, to w S pies z kulawą nogą by może wsiadał...

                • 0 0

        • Przy czekaniu na PKM 30 minut, bo co tyle będą jeździły, to albo będziesz za szybko w pracy albo się będziesz spóźniał, jeśli rozkład ci nie będzie pasował. Zostaje więc samochód lub inne środki komunikacyjne.

          • 0 0

      • Eee (7)

        Niedzwiednik straci bezpośredni autobus do Gdańska. Ale zyska bezpośredni pociąg do Gdańska...

        • 17 6

        • juz się zaczyna

          typowo urzędnicze myslenie

          • 6 7

        • (1)

          Tak, tylko dla wielu osób byłyby to dodatkowe koszty. Nie ma u nas wspólnego biletu na (pkm) skm i ztm (aż dziw, że nie ma osobnych biletów na tramwaje i autobusy), a wiele osób dojeżdża do głównego np. autobusem aby przesiąść się na tramwaj i dojechać do pracy, taka osoba ma zakupiony bilet u jednego przewoźnika i nie wyda 100 zł na bilet u kolejnego z uśmiechem na ustach, raczej będzie kombinować tak aby nie dopłacać. Poruszając się 2 różnymi środkami transportu płacisz 2 razy za to samo

          • 15 2

          • dawno pownniśmy ich za to pozwać do sądu

            a na pewno zgłosić to jako malwersację do Unii Europejskiej, żeby subito zakręcili do zera kurek na inwestycje które i tak idą na pensje zarządów osobnych spółek
            komunikacji publicznej.

            jest kolejna kampania wyborcza, zdumiewa mnie że takiej bomby nie wykorzystują politycy

            • 5 3

        • tylko, jeśli bilet zkm będzie uprawniał do przejazdu pkm. (3)

          dlaczego ktoś ma kupować drugi bilet miesięczny? (mnie problem nie dotyczy, mam tramwaj pod nosem...choć pkm w sumie też) problem nie leży w rodzaju transportu, tylko braku jego integracji. patrz choćby warszawa: masz bilet, wsiadasz do czegokolwiek z wyjątkiem taksówki i jest ok. a jak chcesz dalej, to 2a strefa (to tak jak nasze wejherowo, kościerzyna czy lębork).

          • 11 1

          • (2)

            Nie miszczu. 2 strefa w Warszawie, to nie jak u nas Wejherowo czy Kościerzyna tylko jak Sopot czy Pruszcz Gdański, czyli obszary graniczące administracyjnie z Warszawą, ale leżące poza jej terytorium. A bilet na obie strefy kosztuje tyle samo, co u nas metropolitalny na ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia, ZKM Wejherowo, SKM i PR od Cieplewa do Luzina oraz do Babiego Dołu na trasie do Kościerzyny.

            • 4 3

            • bzdura (1)

              Dobra, to co zaoferujesz osobie, ktora chce kupic miesieczny z Bulonskiej do Oliwy? Wedle wszelkiej logiki powinno byc jak dla pierwszej strefy, pasazera nie powinno obchodzic ze przesiada sie z tramwaju na PKM, powinna grac role tylko odleglosc. I tym rozni sie prawdziwa integracja warszawska od pseudointegracji trojmiejskiej. Wszystkie aglomeracje w Polsce daza do takiego modelu (np kujpom za unijne pieniadze tworzy inteligentny elektroniczny system poboru oplat), u nas albo udaja g.lupa albo faktycznie nie maja pojecia/interesu w integracji komunikacji-patrz niedawna wypowiedz Adamowicza bagatelizujaca potrzebe jednego biletu) poza tym co to za bilet jak nie mozna go kupic w automacie tylko w kilku okreslonych punktach miasta. Malo ktory mieszkaniec ma pojecie o biletach metropolitarnych i mozliwosciach jego zakupu, nie mowiac o turystach. Najbardziej wkurza mni to, ze u nas nie mowi sie ze trzeba z tym zrobic porzadek, tylko wmawia sie wszystkim ze kupa ma zapach fiolkow...

              • 6 0

              • jeszcze nie dość ostro, Janie; nie da się dość ostro

                winni tego stanu powinni trafić do więzieñ, a przynajmniej być tym serio zagrożeni

                • 0 0

      • cała prawda z jednym wyjątkiem (1)

        bo 142 też zlikwidują

        • 9 0

        • nie zlikwiduja, a puszczą przez Suchanino

          i tyle

          • 1 0

    • mowiac szczerze, to byloby super jakby jezdzil ze srodmiescia... (2)

      No, ale i tak lepiej niz tylko do Wrzeszcza.

      • 11 0

      • Dobrze, że z Głównego (1)

        Dzisiaj, po przedłużeniu SKM do Śródmieścia pociągi korzystają jedynie z peronu 3-go. Peron 4 i 5 są w ogóle nieużywane. Są to perony idealne dla PKM. A dlaczego nie do Śródmieścia? Tam SKM lekko (przynajmniej teraz) wozi powietrze. Pewnie się to zmieni nieznacznie jak uruchomią Forum Radunia, ale i tak - składy są pustawe. Po co jeszcze tam pchać PKM co 15 minut? Z Głównego wystarczy.

        • 4 1

        • nie są idealne dla PKMki

          od Wrzeszcza PM jedzie torami dalekobieżnymi. przejazd na perony 4/5 to trzy przejazdy kolizyjne na głowicy Głównego

          • 6 0

    • (5)

      Wielkie utrudnienie? Serio nadal będziesz wybierać godzinę (i to rozkładowo, bo realnie często jest dłużej) jazdy autobusem zamiast o połowę krótszy przejazd pociągiem w dużo bardziej komfortowych warunkach?

      • 10 4

      • (4)

        nie każdy jedzie z Gdańska do Osowej całą trasę; ja teraz często jeżdżę autobusem 210 do pracy, ale jak będę miała 2 przystanki pojechać autobusem do PKM, jeden przystanek PKM-ką i znowu autobusem 1 przystanek do pracy - to na pewno szybciej nie będę. Też mam nadzieję że autobusu 210 nie zlikwidują.

        • 14 3

        • jeśli będzie osobny bilet na pkm i na ztm to całość traci sens,
          i też wolę autobusem

          • 7 2

        • hu

          zlikwidują 210 !!!!! ja ci to mówie !! kierowca ZKM i nareszcie to bydło z oruni i osowy nauczy sie pokory i szacunku dla kierowcuw z wabusa mpk i zkm !!!!!!

          • 2 5

        • jeżeli zlikwidują 210, to powstaną krótsze linie dojazdowe (1)

          210 jako włóczęga Orunia - Osowa straci sens. Może dublować PKM na trasie do Wrzeszcza, pozostałe przystanki śmiało przejmą jednak pozostałe linie.

          • 1 0

          • A co dubluje 210 między Orunią a Suchaninem albo miedzy Złotą Karczmą a centrum

            Bo nie zauważyłem

            • 1 0

    • (2)

      Czy pkm bedzie zatrzymywac sie na stacjach pomiedzy Wrzeszczem a Gd Glownym? tj. Politechnika, Stocznia?

      • 2 3

      • chyba nie

        jw.

        Ponoć miała jechać po torach dalekobieżnych. Ale jak będzie - czas pokaże.

        • 3 0

      • nie, ma jechac po torach dalekobieznych

        • 6 0

  • rozkład? (3)

    A czy przetarg zawiera opis częstotliwości połączeń itp?

    • 30 11

    • (2)

      jest napisane w artykule

      • 8 5

      • Prawie nic nie jest napisane

        A podali od ktorej do ktorej czy moze 24 na dobe. Bo wiekszosc ludzi lata ok 6:00 rano do norwegii, szwecji, UK, Iralndi. I co polgodziny to nie wiadomo czy o 20min po i 50 po czy moze o pelnej godz i 30 po.

        Pozatym czy w sob, nd, bedzie tak samo jak pon-pt ?? Pozatym polecam ruszyc d*pe z polski i zobaczyc jak to jest w podobnej dziurze np. Malmo, gdzie rozklad jazdy autobusow (tam tanisze rozwiazania dzialaja bo maja wiecej kasy) jest dopoasowany do przylotow odlotow samolotow. Wiec nie co pol h. a ok 10 minut po czasie , w ktorym wszyscy z danego lotu wezma bagaze z tasmy.

        Ale w PO-komunie nie ludzil bym sie na cos takiego. Bo to wymaga myslenia.

        pozdr

        • 3 1

      • Chyba jesteś jasnowidzem

        Nic nie jest podane.
        Cztery składy na godzinę to jak powiedzieć, że coś zrobię w najbliższym czasie.
        Czy te cztery składy dotyczy każdej godziny dobowej czy tylko godzin szczytu. Ile tych godzin szczytu będzie. Czy PKM będzie działać całą dobę i czy kursować będzie w soboty, niedziele i święta.
        Tego się wyczytać w żaden sposób nie da.

        • 1 0

  • pytanie (3)

    a jak z częstotliwością kursowania pociągów?

    • 16 24

    • doczytaj

      • 13 2

    • Odpowiedź...

      ...jest w artykule jak się ze zrozumieniem potrafi czytać :D

      • 12 2

    • cztery pociągi na godzinę to tak co 15 minut, no chyba że się mylę?

      • 0 0

  • świetna sprawa taki pociąg do Kartuz

    można odstawić auto i spokojnie dojechać bez ryzyka że jakiś miejscowy wyjedzie na czołówkę w swoim tedei, prawie nówce '99

    • 104 8

  • dojcze ban (1)

    wygra..na bank !

    • 21 7

    • czego sobie i Państwu życzę.

      • 11 6

  • Co 15 min takt? I tak nie wróże sukcesu (1)

    j/w

    • 16 30

    • Ale co drugi do Gdyni (przez Osową)

      czyli co pół godziny...

      • 8 0

  • Od czego najbardziej uzależniasz podróżowanie linią PKM? (3)

    1. Wspólnego biletu z komunikacją miejską w obrębie 3miasta.
    (nie mylić z kosmicznymi taryfami biletu metropolitalnego)
    1. komfortu podróży
    1. częstotliwości

    • 75 3

    • (2)

      Co wy się tak jaracie tym wspólnym biletem? Na liście moich potrzeb zajmuje on odległe miejsce. Częstotliwość jest ok. raz na godzinę do Kartuz styka. Pytanie jak z wieczornymi kursami.

      • 4 21

      • pojęcie "częstotliwość" wyczerpuje temat. (1)

        • 4 0

        • dla mnie wspólny bilet jest ważniejszy od wszystkiego
          bez niego i tak będę jeździł albo autkiem, albo rowerem
          jego brak to jest skandal, wystarczający do rozpirzu obecnego Układu

          • 15 2

  • ankieta... (3)

    a jak mam zamiar korzystać z kolejki w Gdańsku, Gdyni, i na Kaszubach?? co zaznaczyć ?!?

    • 58 1

    • nie wiem, zobaczę

      • 6 0

    • (1)

      zaznacz "w drodze na Kaszuby", bo Gdańsk i Gdynia to Kaszuby, więc ta odpowiedź zawiera w sobie wszystkie pozostałe.

      • 0 1

      • tak, Olszynka, Wojciech, Stogi, Sobieszewo

        - to wszystko Kaszuby, hehe

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane