• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pora udostępnić buspasy motocyklistom

Maciej Naskręt
22 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Buspas na ul. Kieleckiej w Gdyni. Buspas na ul. Kieleckiej w Gdyni.

Kierujący motocyklami i skuterami mogą legalnie przeciskać się między samochodami w korkach, ale gdy to robią, dochodzi do sytuacji niebezpiecznych. Dlatego tam, gdzie jest to możliwe, drogowcy powinni udostępnić motocyklistom buspasy - uważa Maciej Naskręt.



Czy buspasy w Trójmieście powinny być udostępnione motocyklistom?

Urzędnicy i samorządowcy w Trójmieście powinni wziąć przykład z Łodzi, Warszawy, Krakowa, a nawet Londynu, gdzie w ostatnich latach udostępniono buspasy kierowcom motocykli i motorowerów (skuterów). Zmiana organizacji ruchu wpłynęła w tych miastach na poprawę bezpieczeństwa.

Warto zwrócić uwagę, że jednoślady mogą legalnie przeciskać się między samochodami w korkach i przed skrzyżowaniami, co jednak niejednokrotnie wśród kierowców samochodów budzi spore kontrowersje. Powód? Kierowcy nie zawsze w porę dostrzegają omijający ich jednoślad i niekiedy dochodzi do kolizji.

Czytaj też: Kierowcy, piesi, rowerzyści: zakopmy topór wojenny

Dlatego urzędnicy w Trójmieście powinni możliwie jak najszybciej zapewnić przejazd osobnym pasem motocyklistom, co z pewnością przyniesie wymierne efekty oraz zmniejszy liczbę niebezpiecznych zachowań i sytuacji. W tym celu można wykorzystać istniejące buspasy, których w ostatnim czasie powstało kilka w Trójmieście.

I tak na przykład motocykliści w Gdańsku mogliby podróżować po wolnym od samochodów osobowych pasie w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska, ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska, czy ul. Jaśkowa Dolina zobacz na mapie Gdańska. W Gdyni natomiast rozwiązanie sprawdziłoby się na podjeździe do Witomina na ul. Kieleckiej zobacz na mapie Gdyni. Przy okazji warto przypomnieć, że wiosną tego roku ruszyć ma budowa kolejnego pasa dla autobusów - tym razem na ul. Morskiej zobacz na mapie Gdyni.

Pojawienie się motocyklistów i motorowerzystów na buspasach z pewnością nie wpłynie na działanie komunikacji publicznej. Sprawne i dynamiczne jednoślady nie będą w żaden sposób utrudniać ruchu autobusów.

Czytaj także: Rowerzysta chwali uprzejmość kierowców

Opinie (268) 9 zablokowanych

  • I rowerzystom ;) (30)

    I to jeszcze z możliwością jazdy pod prąd ;)
    Przecież oni muszą wszędzie jeździć.

    Generalnie zabronić jeździć samochodami, zamknąć stacje benzynowe;
    Tylko co zrobi rząd z akcyzą???

    A tak serio - rowerem najlepiej jeździ się po lesie ;)

    • 259 144

    • (7)

      musisz mieć sporo kompleksów

      • 38 88

      • Tak bo nie mam autobusu (6)

        I własnego pasa na ulicach :D
        Ważne, że Ty jesteś taki fajny;)

        • 73 25

        • Wyjątkowo zgadzam się z GD (5)

          • 53 19

          • Oboje siebie warci... (4)

            • 20 43

            • Wójt Szemudu ma lepsze rozwiazanie (3)

              Autobusy w weekendy i święta nie jeżdżą.
              Tzn. Jeżdżą, ale tam gdzie mieszka wójt, jego teść, radni z jego listy. Reszta mieszkańców się nie liczy.

              • 31 5

              • Tylko tylu radnych wójta Szemudu czyta komentarze na tym portalu i minusuje? (2)

                Jak tam utworzone sołectwo dla teścia wójta co ma ambicje być sołtysem, wiec wójt z radnymi utworzył mu nowe własne z 200 mieszkańcami? Wojewoda podobno zakwestionował ten przekręt...

                • 7 1

              • Troche odwagi (1)

                Podpisz się ...Krzysiek !!!

                • 1 1

              • I vice versa

                Też się podpisz.

                • 2 0

    • (7)

      GD, wyjątkowo wszystko ładnie ująłeś w krótkich słowach :)

      A swoją drogą: cały czas zastanawiam się jaki jest sens "dozwalania ruchu rowerów pod prąd" - czy wynika to z założenia że rowerzysta nie jest w stanie się nauczyć zasad ruchu drogowego, czy tylko stąd że nie jest w stanie się przystosować do życia w społeczeństwie?

      I osobiście popieram rowery - robię rowerem rokrocznie tysiące kilometrów - w miejscach gdzie nie ma sensu używać samochodu: po lasach! Tam żadne znaki nie przeszkadzają :)

      • 55 23

      • (6)

        Yyyy, no wlasnie rower jest idealny do miasta. A samochod ma pelno wad. Rower jest zwyklym srodkiem transportu. Dzieci moglyby dojezdzac rowerami do szkoly itd. itp. Lasem maja jechac?

        • 21 19

        • Lewactwo promuje komunistyczny "samochód", czyli rower (5)

          To za Mao Tse Tunga rower stał się symbolem, tyle, że nie nowoczesności - jak chciała tego czerwona propaganda, a zacofania.
          A lewactwo z zachodniej Europy uwierzyło w te bzdury - za chińskie i sowieckie pieniądze - że rower jest cool i trendy. Dzisiaj nawet co niektórzy piszą, że klasa średnia jeździ do i z pracy rowerami - i jak widzę na Jaśkowej tę spoconą i zadyszaną klasę średnią dymającą pod górkę, to żal mi ich pustych głów, bo zostały im tylko pedały...
          I takim ludziom,których nie stać na nic, poza rowerem, buduje się za ciężkie pieniądze ścieżki rowerowe, wytycza kontrapasy i zwalnia z jakiejkolwiek odpowiedzialności. W sumie może i słusznie, bo jak ktoś nie ogarnia podstawowych zasad ruchu, to nawet nie jest w stanie wiedzieć, ze złamał jakieś przepisy.

          • 32 23

          • po czasie sie dorobia, kupia sobie jakiegos sztrucla tdi, rower do rowu... i zaczna stekac, jak to sie pedalarstwo panoszy po ulicach...

            • 13 8

          • Wiele rowerów jest droższych niż niejeden samochód (2)

            • 7 6

            • Jeszcze więcej samochodów jest droższych od nawet najbardziej wyszukanych rowerów... (1)

              • 9 2

              • i ani tani rower ani drogi rower
                ani tani samochód ani drogi samochód
                nie są względem prawa gorsze ani lepsze
                a odpowiedzialność kierujących zależy od
                potencjalnych i faktycznych skutków wypadków

                Prawo jest jedno dla wszystkich ale
                to nie przypadek ze prawko na autobus jest trudniejsze
                niż na osobówkę
                i że na rower nie jest nigdzie potrzebne wcale.

                • 1 2

          • Bezczelny potrójny pedale samochodowy - ty śmiesz Holandię nazywać krajem

            komunistycznym czy Danię ?
            I co ty budujesz w tym naszym kraju - dobrobyt ? Co ty żałosny człowieczku z sobą prezentujesz ?
            Na siłę wciskasz ludzi do aut, żeby jeszcze dłużej z innymi stali w korkach ?
            Bezczelnie narzucasz i obrażasz bliźnich ?
            Piszę to jako kierowca - nic mi po takim jak ty jakaś wspólnota interesów i solidarność na drogach.

            • 0 2

    • zapomniałes trolu ze rower to srodek komunikacyjny taki jak kazdy inny tylko ze najlepszy do miasta (5)

      a miasto to nie las ,a swojego blachosmroda najlepiej wyslij na złomowisko tam jest najlepsze dla niego miejsce:)

      • 19 52

      • Nie jest jak każdy inny. (2)

        Bo nie ma wymogu ani umieszczania na nim tablic rejestracyjnych, przeglądów technicznych, ani OC. Bez tego można go porównywać najwyżej do pary trampek.

        • 42 5

        • (1)

          A to nogi nie są środkiem transportu?

          • 10 3

          • Nie nogi u polowy populacji sa do rozkladania na boki tak jak na lodowisku ale za to laczki sa a zima powinny miec zimowy bierznik aby sie nie poslizgnac i nie wpasc w to co sie zrobilo za stodola

            • 8 9

      • (1)

        Ja wyślę swojego blachosmroda na złom, a Twój stary będzie musiał zamknąć stację benzynową, bo z samego sprzedawania wódki nie wyżyje.

        • 15 6

        • eheheheheh, sosydż pipl :) ju mejd maj dej! ludzie parówki z Bytowa już groźnie potrząsają puszeczkami wygazowanego piwa i plazdykowymi widelcami!

          • 4 0

    • Rzeczywiście rowerem najlepiej jeździ się po lesie, ale... (1)

      baranom najlepiej jest na pastwisku.

      • 15 2

      • Rowerem po pastwisku? Faktycznie to muszą być barany,ja też uważam że po lesie jeździ się lepiej.

        • 10 2

    • a samochodem po torze wyścigowym!!

      • 6 9

    • (1)

      Dlaczego kierowcy sa okradani z czgos za co placa , a jasli tak to osobny bus pas dla karetek , policji , strazy pozarnej i miejskiej , amoze takrze dla Pana Wiesia bo ma sklep W czym oni sa gorsi od ZKM.
      Zastanawiam sie kto dał prawo wladzom lokalnym zmian w kodeksie drogowym i zezwolil na jazde pod prad.

      • 7 20

      • Nawet ciężko to skomentować...

        • 6 0

    • Pod warunkiem że pojadą na jednym kole....

      100 km/h

      • 2 4

    • heheeeee....

      Tzeba się przeprowadzić w miejsce gdzie będziesz miał bliżej do pracy, nie będziesz taki ściśnieniowany i narzekał na każdym kroku :)

      • 2 0

    • Czemu narzucasz się innym ? Czy ja nie mogę rowerem

      podjechać na pocztę, do sklepu, urzędu, na odbiór osobisty z Allegro ? Chcesz jeszcze dopchać infrę samochodową do końca samochodami ? Czy ludzi z SKM też wywalisz z pociągów ? Wtedy już zupełnie nie da się jechać samochodem po Trójmieście. Nie dostrzegasz tego ?
      Mam wrażenie że jedyną twoją receptą na korki jest jeszcze zwiększenie ruchu samochodowego ?

      • 0 0

  • (18)

    Świetny pomysł, w końcu ktoś o nas pomyślał. LWG i do kierowców aut - patrzcie w lusterka, bo niestety ale większość wypadków jest przez Waszą nieuwagę, nic do Was nie mam bo mam i puszkę i moto. Od nowego sezonu będzie nas więcej bo teraz jest boom na małe 125cm jednostki, także proszę zachować czujność.. i uprzejmość. Mam wrażenie, że niestety w większość driverów aut po zasiądnięciu za kółkiem wstępuje furia. Skąd to i dlaczego nie wiem.

    • 131 143

    • Jak wymijam lub wyprzedzam inne auto to zachowuje odleglosc (6)

      Inaczej ryzykuje stłuczke. Motocyklista ocierając się o auta ryzykuje wypadek ze swojej winy i dobrze, że wtedy sam jest największym poszkodowanym

      • 73 24

      • (5)

        Do prawej strony pasa (jak to jest w przepisach)! I miejsca będzie dla wszystkich.

        • 27 34

        • Sam sobie jeździj po dziurach na skraju jezdni

          • 32 22

        • prawą zgodnie z aktualnymi przepisami

          muszę zostawić wolną dla rowerów. a motocykliści mogą omijać/wyprzedzać (to już głupota) tylko, gdy oba pojazdy mieszczą sie na pasie, czyli 90% motocyklistów p[przepisy łamie...

          • 19 10

        • (1)

          Nie cytuj tylko pasujących Ci przepisów.
          Nie można zajmować już zajętego pasa - jazda po prawej stronie nic nie zmieni - nie masz prawa jechać obok tym samym pasem.

          • 5 2

          • na podstawie czego tak sądzisz? jedyna wzmianka która w jakikolwiek sposób określa ilość pojazdów na pasie ruchu jest w definicji pasa ruchu, a tam masz informację o tym że jest to "każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych". Jednośladów może tam jechać kilka. jeśli moto nie jedzie po linii, nie przekracza ciągłej i zachowuje bezpieczną odległość (a jak samochód stoi moto leci 20 to te 30 cm jest bezpieczne) to wszystko gra.

            • 0 0

        • "...jak nie zgodnie z prawem to lewą stroną jadę...."

          • 2 0

    • (1)

      Tez uważam ze to bardzo dobry pomysl. Niestety po spisach na forum widzę wielu frustratow ktorym piana leci z ust ze ktoś może wczesniej dojechać do domu

      • 38 42

      • raczej o to, ze mozesz mi porysować lakier,

        naginając przepisy. a jak zginiesz, to ja będę musiał z tym żyć. jakoś niektórzy motocykliści potrafią jeździć zgodnie z przepisami...

        • 25 10

    • Patrz w lusterka! (3)

      Samochody są wszędzie!

      • 55 12

      • Raczej : (1)

        Patrz przed siebie na drogę, samochodów jest więcej!

        • 28 4

        • W górę, to co innego.

          Wtedy będziesz sobą.

          • 1 2

      • patrz przed siebie na drogę.

        cały ruch jest przed Tobą. w lusterka patrzy się tylko przy zmianie pasa.

        • 7 6

    • Uwierz mi: jak jednoślad szybko myka między autami, to wcale nie jest go tak łatwo zauważyć. Co innego "duzi motocykliści" którzy jadą prosto między sznurami samochodów, wtedy nie ma problemu i widać go w lusterku z daleka. Skutery głównie wyczuwa się po odgłosie podobnym do kosiarki, niestety przeważnie trudno wyczaić z jakiego kierunku dobiega ów dźwięk. Zwłaszcza że one często kluczą między sznurami samochodów

      • 45 0

    • Motocyklisto, patrz w lusterka

      samochody są wszędzie! Przestrzegaj przepisów! Dla Ciebie kolizja drogowa oznacza śmierć, bo nie chroni Cię puszka!

      • 27 4

    • ty masz moto thebill? kto ci pj dał. Nie profanuj LWG wieśniaku

      • 3 6

    • Człowiek prowadzący samochód ma się patrzeć przede wszystkim w przednią szybę

      A nie gapić cały czas w lusterka, czy jakiś wariat z tyłu nie nadjeżdża.

      • 4 4

    • wiekszośc wypadków jest spowodowana głupotą motocyklistów brawurą i nadmierną prędkością. chociaż nie wiem jak często bym patrzył w lusterka to jak the bill zapier..... 150-200 km/h to nie mam szansy dostrzec go w porę. dla mnie charakterystyczne jest to ,że w wiekszości wypadków biorą udział motocykliści na "ścigaczach" lub niedouczone małolaty na skuterach rzadko widuje się wypadki w których uczestniczą kierowcy chopperów czy cruiserów

      • 4 3

  • Matki z wózkami powinny mieć prawo do buspasa. (5)

    • 205 33

    • (2)

      ale matka siedzi z tyłu! tak powiedział!

      • 26 3

      • Jakiś lepszy cwaniak.. Matkę po drodze wozi żeby nas tylko wrobić.. (1)

        • 16 0

        • sprawdzić czy nie ksiądz!

          • 3 0

    • buspasy...

      a pijane np.małolaty to co,na buspas i wio koniku/tylko chodzace/

      • 0 0

    • zwłaszcza jak parkuja samochody na chodniku

      • 0 0

  • W wielu miastach BUSpasy mają różne regulacje. (9)

    Często dopuszcza się udział TAXI. Ale czy dopuścić motorowery? Być morze tak. Prawdopodobnie nie spowolnią ruchu pod górę (np. Kielecka). Z kolei dopuszczenie rowerów na pewno spowolni podjazd autobusu i takie rozwiązanie zniweczyło by cały zamysł bus pasów.

    • 124 7

    • (6)

      To może dopuścić tam jazdę rowerem, ale w przypadku, jak taki rowerzysta ewidentnie spowalnia ruch (nie usunie się na bok przepuszczając inne, szybsze pojazdy) to dopuścić opcję rozjechania rowerzysty?

      • 26 5

      • W Anglii buspas zawsze oznacza mozliwosc jazdy jednosladem - chyba, ze osobny znak tego zakazuje

        Tyle tylko, za Anglia w wiekszosci przypadkow nie umywa sie do Polski jest chodzi o jakosc komunikacji miejskiej. Najczesciej jej nie ma lub jest fatalna. Jeden Londyn sie wzglednie broni w tej kwestii. Jednak tam komunikacja jest koszmarnie droga :) [a jakby niektore marudy z trojmiasto . pl zobaczyli jak stare wagony gdzieniegdzie jezdza to chyba umarliby). :)

        • 13 5

      • (3)

        dopuszczenie jazdy motorków i rowerów po buspasie (ale wraz z obowiązkiem przepuszczania innych, szybszych) jest jak najbardziej sensowne.

        • 9 8

        • Krawężnik na Kieleckiej jest jak mur (1)

          a szerokość bus-pasa zmusi kierowcę autobusu do przekraczania linii ograniczającej pas. Jeżeli w tym czasie będzie korek ominięcie przeszkody niewykonalne.

          • 8 0

          • Nie wydaje mi się, aby w tym przypadku

            kierowca autobusu był dużo szybszy od skutera czy motocykla

            • 0 0

        • motorowerki na ścieżki rowerowe

          Tak ajk to jest w Belgii

          • 0 0

      • Niestety rowery pod gorę będa utruniały jazdę po buspasie, niezależnie od tego jak prężne nogi będzie miał rider. ewidenitnie brakuje tam ścieżki rowerowej. natomiast moto na pasach to ewidentnie zwiększenie bezpieczeństwa. bo szybciej moto dogoni busa na pasie niż na odwrót, a jednak nie każdy kierowca na czas zobaczy dwa koła.

        • 2 0

    • "może" nie "morze"

      motorowery mają beznadziejne przyspieszenie i mają konstrukcyjnie ograniczoną prędkość do 45km/h co oznacza, że będą spowalniać ruch. W szczególności jak na jakimś koreańczyku z marketu usiądzie 100 kilogramowy starszy facet.

      Jak już coś dopuszczać to motocykle > 100ccm z jakąś minimalną mocą, która powzoli im się bujać przynajmniej te 80km/h na prostej, co oznacza 50km/h pod górkę.

      • 11 1

    • dopuść słownik do swojej biblioteczki i z niego korzystaj. Może odróżnisz morze

      • 3 1

  • (10)

    Po co motocyklistom buspasy? Przecież non stop jadą jak chcą. Między autami, po trawnikach, chodnikach czy ścieżkach rowerowych. Polska to dziki kraj.

    • 121 85

    • ) (5)

      Kolego pojedź do Indii tam to jest dopiero Kongo.

      • 16 4

      • To ze gdzieś indziej władza kradnie bardziej nie znaczy ze POlitycy mają glejt

        • 11 3

      • Lepiej od razu do Konga

        • 2 0

      • (1)

        w Indiach jest Kongo?
        o stary! pojedź do Konga, tam dopiero są Indie!

        • 19 0

        • pomyłka bo w Kongo jest dopiero Saigon

          • 2 0

      • ty pojedź i nie wracaj i nie pisz już nic

        Indie, co za kretyn

        • 0 4

    • (1)

      No wlasnie dlatego są potrzebne, żeby przestali jeździć po tych miejscach...

      • 5 9

      • Aby złodziej nie musiał ciąć torebki okradana niech ma ja zawsze otwarta

        • 10 5

    • Pomylił ci się motocyklista..

      .. z rowerzystą.

      • 9 2

    • Ja nie widziałem tak jeżdżących motocyklistów, więc jednak ty chyba jesteś jakiś dziki

      • 6 0

  • Kasta (2)

    Najlepiej udostępnić im chodniki - samochody i piesi do lamusa - szlachta jedzie...

    • 80 64

    • te salceson... zjedz baleron

      • 3 1

    • i jeszcze za to zaplacicie oszolomy

      gazetabaltycka.pl / promowane/czy-powstanie-powszechny-obowiazkowy-funduszu-mandatowy

      • 0 0

  • Pora zlikwidować BUSpasy! (15)

    W godzinach szczytu kto jeździ autobusem? W większości studenci, uczniowie, emeryci. Czyli ci którzy mają najwięcej czasu.
    A kto jeździ samochodami w godzinach sszczytu? W większości ludzie którzy są w pracy.
    Dlaczego ludzie którzy mają dużo czasu mają być uprzywilejowani? Nie rozumiem tego. A teraz jeszcze motocylkiści będą sobie śmigać. Jaka w tym logika?
    Poza godzinami szczytu to ok - mogły by być, tylko poza godzinami szczytu buspasy nie mają sensu bo jest dużo miejsca na drodze.

    No więc dlatego uważam że buspasy to głupota. :)

    • 49 166

    • A ja bardzo popieram buspasy i mam nadzieję, że nikomu decyzyjnemu nie przyjdzie do głowy ich likwidować.

      • 40 12

    • (2)

      Jakby byli mądrzy to wracaliby z roboty autobusem :)

      • 41 5

      • Albo pieszo

        • 15 1

      • nie mają czasu bo stoją w korkach hahaha

        • 21 0

    • Głupota

      to twoja domena

      • 16 6

    • też uważam, że trzeba je zlikwidować. Jestem osoba pracującą i to niemało (po około 11 godzin dziennie - takie czasy). Do pracy dojeżdżam i wracam autobusem poruszającym się miedzy innymi po buspasie. Książki czytam tylko w autobusie dojeżdżając lub wracając z pracy. Niestety, od czasu wprowadzenia buspasów mam dużo mniej czasu na czytanie i moje wyniki czytelnicze znacznie spadły, a niestety czytanie w domu to już nie to samo co w autobusie. Przez te buspasy, jak wcześniej wracam do domu to mam nieco więcej czasu na kontakt ze swoją dziewczyną i nie jestem tak bardzo zmęczony długimi podróżami do pracy. Jakoś wybija to nas z rytmu do którego się już przyzwyczailiśmy - rytmu typowych wyrobników prawie nie widujących się ze sobą...

      • 60 3

    • Od kiedy (2)

      studenci i uczniowie mają dużo czasu? Pierwsze słyszę.

      • 10 3

      • musisz sobie ułożyć plan dnia tak żeby zdążyć (1)

        zwykły dorosły człowiek nie może płacić za to że paru studentów pracuje i nie ma samochodów i dlatego muszą być buspasy

        • 0 2

        • Co za durna filozofia - wszyscy mają mieć samochody ? To toż recepta na

          totalny paraliż ruchu w godzinach szczytu.

          • 0 0

    • jak są w pracy to jak jeżdżą po mieście ? (1)

      Coś kręcisz...chyba że jesteś przedstawicielem handlowym. A to dopiero są czuby w służbowych autach

      • 5 1

      • nie każdy ma pracę która polega na siedzeniu w biurze,
        są dostawcy, handlowcy i wiele wiele innych osób które muszą jeżdzić w pracy samochodem w ciągu dnia, a kto inny jest na ulicach? bezrobotni?

        • 1 2

    • kto w godzinach szczytu stoi w korkach? ten kto jedzie w tym samym kierunku co inni (2)

      mam nieprawdopodobną uciechę jadąc z rana Słowackiego pod górę
      jeszcze więcej mnie cieszy jak jadę nią w dół popołudniu
      jedno co bawi mnie bardziej to korki w Kartuzach

      jak jadę na dalszą trasę, to już mam z góry obczajone w jakiej miejscowości o jakiej porze jest szczyt i W KTÓRĄ STRONĘ, więc tak sobie planuję wyjazd i postoje, że szczytowe korki mnie łapią średnio raz na rok.

      I z tego miejsca gorąco pozdrawiam wszystkich którzy mają stałe godziny pracy i biuro w centrum. Bo nic więcej już naprawdę dla nich nie mogę zrobić :)

      • 6 0

      • jesli ktos ma stale godziny pracy i biuro w centrum

        to moze warto jest korzystac z trawmaju / SKM, albo - o nie, to niemozliwe?! Mieszkac w miescie.

        Ile lat nie mieszkalem w Trojmiescie zawsze mi bardziej oplacalnie - takze czasowo - jezdzic komunikacja miejka / rowerem / pieszo do pracy.

        Tyle, ze to byly odpowiednie decyzje zwiazane nie tylko z praca, ale i miejscem zamieszkania.

        • 4 0

      • dla mieszkających w obębie komunikacji miejskiej - ewidentnie bus zmniejszy korek. dla mieszkających dalej - nowa ustawa o 125 i jazda na dwóch kołach lub zgranie się z kimś kto mieszka niedaleko i też pracuje w centrum na wspólny dojazd. niestety ale w sporej części samochodów stojących w korku masz jedynie jednego człowieka.

        • 2 0

    • kierowca

      moi klienci to osoby pracujące które rozumieją dlaczego komunikacja miejska rozładowuje korki a i niestac ludzi na wlasne auto. widząc jakie mnie mijaja to i dobrze bo to zabytki. emeryt może ma i czas ale student który dorabia ma już go mniej, dziecko wracające ze szkoły ma odrobić lekcje i cieszyć sie wolnościa wiec też mniej, ciężarna to juz bez komentarza oczywiste np W jadąca... szlachta to jest na oksywiu i w babich, "wojsko" czy "stoczniowiec" oni maja duuuuuuzo czasu i niesa zmeczeni czemu wiec pchaja sie po jednym w aucie i tak od 15 codziennie. pomysl ze niebylo by korkow 35 aut to 1 kurs autobusiku. motocuklistom ustepuje ale jak widze, nie widziałem aby po chodniku jezdzili i maja kulture ale nie dotyczy to scigaczy tzw do tych bym strzelal z pokladowego dzialka swojego autobusu

      • 0 0

  • I taxi. (12)

    Nie rozumiem czemu taxi z pasażerem nie może jechać bus pasem w Gdyni! Jest na to jakieś logiczne wytłumaczenie? Czy po prostu 'nie bo nie'?

    • 28 62

    • Panie Złotówka (4)

      Bez nerwów. Jako mundurowi emeryci nie powinniście na nic narzekać...

      • 36 9

      • W londynie tak jest i nie ma problemu, u nas jak zwykle to mega problem nie do przejścia (1)

        • 2 14

        • W londynie za wjazd do centrum płaci się kase

          Poza tym nie ma czegoś takiego. Jest Lądek, Lądek Zdrój...

          • 26 1

      • masz rację... 4 tysiące emerytury mi starczy do 1-go, nie muszę się spieszyć

        • 6 0

      • Jakby on byl taksowkarzem, to by mu zalezalo na najdluzszym kursie, a nie najszybszym.

        • 0 0

    • a dlaczego miałby móc? (4)

      w ogóle buspasy są porażką, bo kogoś faworyzują,
      a dlaczego do grona faworyzowanych mieliby należeć prywatni przewoźnicy?
      dlaczego człowiek który próbuje zarobić na swoją rodzinę i jeżdzi samochodem bo musi ma stać w korku a ktoś inny może go omijać?
      dlaczeog kierowca który przewozi jakiś towar ma stać w korku a kierowca który przewozi człowieka może jechać buspasem?

      • 20 15

      • (1)

        klasyczna polska zawiść...

        • 5 4

        • Klasyczny polski cwaniaczek

          • 3 5

      • dlatego, ze taksowka potencjalnie dziennie przewiezie 50 czy 100 osob (1)

        a twoj samochod ciebie. Moze jeszcze 1 czy 2 osoby. Kiedy taksowka/autobusem jedzie sie szybciej z powodu buspasow wiecej osob sie na nie przerzuci. Wtedy zyskujesz tez ty - mniej indywidualnym samochodow na drodze.

        • 5 0

        • rozsądny argument

          ale jeszcze rozsądniej by było
          wpuszczać na buspas tylko taksówki z co najmniej DWOMA pasażerami

          miał byś motywacje by namawiać klientów do wspólnej jazdy
          choć na jednym kursie nie zarobisz więcej
          ale i tak zyskasz - na wzrastającej popularności taksówek

          ale dla wielu lepiej być w mafii i łoić łosi z lotniska...

          • 0 2

    • Czym się różni taksówka z 1 pasażerem od samochodu z samym tylko kierowcom? (1)

      Jaki jest logiczny argument za wpuszczeniem taksówek na buspas?

      • 1 3

      • ano chociażby taki

        że klient płaci za każde stanie w korku, a jak jedzie bus-pasem to nie. Poza tym, jeżeli będzie więcej i szybciej jeździć osób komunikacją i taxi, to nie będą się pchać do centrum samochodem i zawalać parkingi złomem.
        A z punktu widzenia taksówkarza, jeżeli goni po klienta i powinien być u niego w rozsądnym czasie 10min., to nie może stać w korku, pomijam już to że jak utkwi w korku to w tym czasie nie zarabia, tylko traci paliwo. Ja mam na myśli uczciwie jeżdżące korporacje, dużo ale za uczciwe pieniądze. W W-wie dużo klientów jeździ taksówkami dlatego, że jest dużo bus-pasów i mogą szybko dojechać do celu. Dzięki temu nie ruszają swoich samochodów.

        • 0 0

  • Buspas na podwalu. (7)

    Po co buspas na podwalu w Gdańsku, skoro w tygodniu między 7 a 9 rano stoi tam sznur aut a autobus wraz z nimi?

    • 52 2

    • (3)

      na buspasie nie powinno być samochodów....

      • 19 2

      • Może to POlitycy? (2)

        Im wszystko wolno

        • 2 7

        • sPiSki wszędzie... (1)

          ... Wszędzie sPiSki..

          • 5 8

          • Dostajesz darowizny milionowe aby kupić mieszkania mając prezydencka pensje

            i gruba kasę z rad nadzorczych. Jak wybucha afera szybko obdarowujesz kilkoma mieszkaniami rodzinę.
            ---
            Nie to nie wygląda na spisek. Wiem, to wygląda na pranie pieniędzy.

            • 10 1

    • nie zapominaj co było przed buspasem na Podwalu! tam były 3 pasy dla samochodów (2)

      a dla chcących uniknąć korków śmiga tam tramwaj. Jakiś czas temu ukradziono jeden pas kierowcom i tak powstał buspas na początku była jeszcze zamontowana kamera zeby wyłapywać tych co próbują wjechać na buspas.
      Ten idiotyzm trwa do dziś, a tramwaj,autobus i taksówka to pojazdy uprzywilejowane. Życzę sobie by w końcu jakiś baran przywrócił poprzedni stan tej ulicy i zeby nas kierowców nie traktowano jak niepotrzebne bydło , bo jeśli chodzi o ścisłośc to my wydajemy za benzynę więcej niz ci co jeżdżą komunikacją miejską, więc minimum szacunku nam się należy

      • 7 9

      • Szanuje Cie (1)

        A teraz spokojnie stoj w korku.

        Co ma istnienie buspasu do szacunku?

        Gdyby to zalezalo ode mnie, po otworzeniu tunelu pod M. Wisla (a juz na pewno po wybudowaniu planowanego tunelu pod Motlawa) Podwale zostaloby zwezone do 2 pasow, z czego jeden dla bus/taxi/moto. Duzy parking podziemny przy Dlugich ogrodach i zwiekszona liczba tramwajow / autobusow.

        Podwale mialo bardzo wazna role dla rozwoju miasta. Gdy nie bylo innych drog - trudno. Mniejsze zlo.

        Jednak teraz mamy obwodnice poludniowa, obwonice "zachodnia" oraz Sucharskiego + tunel. Rola Podwala zniknela. Po zbudowaniu tunelu pod Motlawa i dokonczeniu N. Walowej (czy tez innych inwestycjach, jak N. Warszawska, N. Bullonska, N. Politechniczna, tramwaj na Morene, PKM) istnienie tej autstrady nalezy uznac za idiotyzm szkodzacy dalszemu rozwojowi miasta. Srodmiescie nalezy ponownie skleic i przywrocic Dolnemu Miastu i Staremu Przedmiesciu dawna range.

        • 3 2

        • a ty zgłoś się do Budynia po premię za dzielną obronę działań urzędasów

          co to budują w trudzie tunele pod Motławą, Wałową Warszawską Bulońską i to wszystko najpierw okraszają ścieżkami rowerowymi a tacy niewdzięcznicy jak ja mają czelność wkurzać się, że na Podwalu dowalili buspas bo lecący niezależnie z pominięciem korków tramwaj to za mało

          • 1 1

  • (4)

    Cytowanie siebie we własnym artykule, hoho, to dopiero fantazja. Polecam zapoznać się ze znaczeniem słowa "wymijanie".

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.

    • 57 3

    • Bo Pan M.N. (1)

      To M.N. Jemu wolno. Un może.

      • 10 2

      • Niestety to prawda. Może nawet nagminnie pisać bzdury

        To taki drugi nieomylny Krzysztof Koprowski.

        • 1 1

    • Można siebie cytować, jeśli cytuje się np. jakąś inną publikację swojego autorstwa

      Jednak w tym przypadku jest to bez sensu i wygląda, krótko mówiąc, śmiesznie.
      Cała reszta tekstu to niby czyje przemyślenia, skoro tylko pierwszy akapit jest Pana Naskręta??

      • 5 0

    • No dokładnie!

      Własnym oczom nie wierzyłem - "bla bla bla - uważa Maciej Naskręt". Artykuł podpisany: Maciej Naskręt. Takie rzeczy tylko tutaj możliwe :)

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Walder to trójmiejski przedstawiciel:

 

Najczęściej czytane