- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (283 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (220 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (198 opinii)
- 4 "Leżący policjant" na... polnej drodze (97 opinii)
- 5 Sąd: kierowcy muszą wiedzieć o mandacie (302 opinie)
- 6 Ile aut skonfiskowała policja? (139 opinii)
Powstanie nowy wyjazd z Ujeściska. Mniejsze korki z ul. Cedrowej
W 2018 roku dzielnica Ujeścisko zyska lepszy wyjazd m.in. w kierunku ul. Kartuskiej. Deweloper wspólnie z miastem sfinansuje ulicę Nową Olchową - droga umożliwi ominięcie wyjątkowo wąskiej ul. Cedrowej na Zaborni i uruchomienie nowej linii autobusowej.
Ta ulica będzie stanowiła dodatkowe połączenie pomiędzy wąską i zapchaną w godzinach szczytu ul. Cedrową a ul. Kartuską. Na ogromny ruch w tym miejscu narzekali zwłaszcza mieszkańcy domów jednorodzinnych, bo ul. Cedrowa to świetny skrót do ul. Kartuskiej od strony Ujeściska.
Droga będzie miała jedną jezdnię i dwa pasy ruchu. Do tego mają pojawić się chodniki i trasa rowerowa.
Miasto zobowiązało się do uruchomienia linii autobusowej, której trasa przebiegać będzie nową drogą i już istniejącą ul. Cedrową. Dodatkowo w ramach inwestycji ma powstać przystanek autobusowy przy osiedlu Wolne Miasto, który z pewnością ucieszy spieszących do pracy dorosłych oraz dojeżdżające do szkoły dzieci.
- Budowa Nowej Olchowej poprawi komfort życia mieszkańców, zarówno jeżdżących samochodami, jak i tych, którzy korzystają z komunikacji miejskiej - mówi Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych Eco-Classic.
- Roboty drogowe zostaną wykonane przez jednostkę budżetową miasta - Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Realizacja przedmiotowej inwestycji polepszy skomunikowanie nieruchomości położonych w jej okolicy z miejskim układem komunikacyjnym - mówi Michał Piotrowski z gdańskiego magistratu.
Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec sierpnia 2018 roku.
Inwestycje
Wolne Miasto
29 ogłoszeń
- 27.8 do 97.3 m2
- Powierzchnia
- w budowie
- Realizacja
Miejsca
Opinie (115) 6 zablokowanych
-
2017-07-19 13:32
Kiedy ścieżki rowerowe? ? (26)
- 37 62
-
2017-07-19 13:34
(10)
po co? przecież obcisłe gacie i tak jeżdżą ulicą, albo chodnikiem.
- 39 20
-
2017-07-19 13:52
taki obrazek dzisiaj (5)
wielkopolska w gdyni, mimo pustej drogi dla rowerów jakiś koleżka w obściskłych majtkach postanowił jechać pasem ruchu dla samochodów. zwykła cebuloza, która powinna być karalna
- 31 6
-
2017-07-19 16:07
(3)
To byla DDR czy ciag pieszo rowerowy?
- 3 8
-
2017-07-19 16:25
osobno droga dla rowerów, osobno chodnik (1)
wprawdzie nie rozdzielone pasem zieleni, ale pomalowane różnymi kolorami, znaki pionowe i poziome w komplecie.
- 5 5
-
2017-07-19 18:40
jak ja to mówię. Babcia z wąsem to dalej babcia, nie dziadek.
Chodnik ze znakiem drogi rowerowej to dalej chodnik, nie droga rowerowa.- 7 7
-
2017-07-19 19:54
DDR już nie istnieje
- 3 3
-
2017-07-19 17:51
Tak to jest
Ktoś kupuje kolażówkę i od razu jego status wzrasta do poziomu zawodnika Tour de France
- 7 5
-
2017-07-19 14:55
(2)
to tylko może świadczyć o tym jak cudownie muszą być zrobione że nikt nie chce nimi jechać
- 6 7
-
2017-07-19 16:13
(1)
drogi baranie, czy jak droga jest "cudowna" to samochody jadą chodnikiem?
- 13 6
-
2017-07-19 18:44
jeżdżą. to dość częsty widok zwłaszcza w Gdyni.
poza tym miejsce roweru nie jest na chodniku tylko na ddr albo jezdni.- 9 3
-
2017-07-20 17:01
drogi dla rowerów nie powinny być budowane po to, by odmawiać kolarzom prawa do korzystania z jezdni
jeśli droga dla rowerów powstaje poza jezdnią (kosztem przestrzeni chodnika lub części trawnika) to w mieście rowerzyści powinni zachowywać prawo do korzystania z jezdni.
Nie powinno być obowiązku korzystania z substandardowych dróg dla rowerów - w Gdańsku nie wszystkie zostały zbudowane zgodnie z porządnymi standardami.
Egzekwowanie przepisów powinno być bardziej rygorystyczne w stosunku do dysponujących pojazdami o większej energii kinetycznej.
Prawa kierowców do parkowania samochodów na chodnikach powinny być stopniowo ograniczane, a zamiast wielu miejsc do parkowania samochodów powinny powstawać chodniki lub drogi dla rowerów.
Najbliższy przyklad: odcinek Wałów Jagiellońskich od Huciska do wylotu ulicy Elżbietańskiej w Gdańsku. Tam był dość szeroki chodnik, ale zmieniono parkowanie na prostopadłe/skośne do osi jezdni i nie ma dość miejsca do wygodnego współistnienia rowerzystów i pieszych.- 2 3
-
2017-07-19 13:40
Spokojnie, niech najpierw wybudują jakąś sensowną drogę.
- 6 6
-
2017-07-19 13:43
Jak zapłacisz podatek drogowy (10)
Dobrze że nie ma ścieżek rolkowych łyżwiarskich itd
Rowerzyści w gdańsku spowodowali najwięcej wypadków po autach osobowych i dostawczych łącznie 156!!! w tym zabili jednego pieszego!
Największa kara nałożona w sądzie na rowerzystę to 7 000 000zł za spowodowanie kolizji.- 10 21
-
2017-07-19 13:54
(3)
no to pierw trzeba zabronić auta w gdańsku bo nie umiesz jezdić
- 9 8
-
2017-07-19 14:41
a ty nie umiesz pisać
- 4 5
-
2017-07-19 19:55
(1)
pierw ?
- 1 3
-
2017-07-20 09:38
Mazur
- 0 0
-
2017-07-19 14:00
Na szczęście PIS kombinuje już w sprawie podatku miejskiego od samochodu.
Czas najwyższy ile jeszcze czasu mieszkańcy mają finansować fanaberie kierowców.- 7 10
-
2017-07-19 15:32
mhmh płacę podatki w paliwie, płacę za ubezpieczenie, finansuje usługi warsztatów samochodowych, zapewniam pracę ludziom na (2)
i tak mogę pisać i pisać. co to zmienia? To tkaie pitolenie, że jak ktoś pali to nie powinien być leczony z podatków. Jak ktoś spowoduje wypadek przekraczając dopuszczalną prędkość też nie powinien być leczony. sam sobie winien. i tak dalej i tak dalej, prawdziwe argumenty wyciągnięte z wacka
- 6 6
-
2017-07-19 15:40
(1)
a ja ściszałem telewizor wczoraj.....
wszyscy płaca podatki jakieś ubezpieczenia i każdy korzysta z jakiś usług.. każdy zapewnia pracę ludziom NIE jesteś wyjątkowy. Wiem to boli ale taka prawda.- 6 1
-
2017-07-19 16:09
Za to, że ściszałeś terewizor wczoraj, masz plusa,
ale za taką prawdę masz minusa, więc znowu wychodzi 0,
- 3 0
-
2017-07-19 15:55
Jakieś bzdetne dane podajesz (1)
156 od kiedy? Po autach osobowych i dostawczych? to kto jeszcze ma wypadki powodować? hulajnogarze? 7mln za spowodowanie kolizji rowerem ??? :D
Nie ośmieszaj się. Taki rowerzysta musiałby śmiertelnie pełen przystanek ludzi chyba potrącić.- 6 4
-
2017-07-19 19:56
Piesi ?
- 1 0
-
2017-07-19 13:55
na ścieżki rowerowe szkoda kasy , i tak 99% rowerzystów jedzie ulicą gdzie obok jest ścieżka więc darujmy sobie
- 9 9
-
2017-07-19 14:02
Żadnych "Ścieżek" wsadźcie sobie je w..... (1)
Pasy rowerowe i Drogi rowerowe według standardów tylko i wyłącznie....
- 7 9
-
2017-07-19 16:27
oho, nie dość że ped**arz, to jeszcze faszysta
- 7 6
-
2017-07-19 13:33
(10)
I dobrze - deweloperzy powinni poprawiac otoczenie osiedli, to tez przyciagneloby klientow - im lepsze otoczenie tym atrakcyjniejsze jest osiedle
- 70 3
-
2017-07-19 13:34
Matematyka jest prosta (1)
co podnosi cenę i powoduje, że mieszkanie kosztuje więcej niż w centrum.
- 6 2
-
2017-07-19 13:51
Nie kazdy potrzebuje mieszkac w centrum, ale fakt ze przegieciem sa ogrodzone osiedla na poludniu gdanska, dookola pole i jakas droga z plyt
- 19 2
-
2017-07-19 13:45
(7)
przeciez jest ustawa ktora zobowiazuje deweloperow do budowy drog dojazdowych. to ze w gdansku urzednicy deweloperow z tego nie rozliczaja to inna sprawa (np dla prokuratury)
- 12 1
-
2017-07-19 14:43
Tesco miało wybudować drogę, ale się dokumenty zgubiły. Jaki Pawełek takie miasto. Reforma sądów powinna pomóc.
- 9 2
-
2017-07-19 15:24
(4)
A może warto najpierw się czegoś dodowiedzieć na temat zawieranych przez Miasto umów z deweloperami a nie pisać nieprawdy - Miasto Gdańsk od dawna podpisuje umowy zobowiązujace deweloperów do budowy, rozbudowy układu drogowego zlokalizowanego w okolicy ich inwestycji
- 3 3
-
2017-07-19 16:20
I tak i nie (3)
Małych faktycznie zmuszają.
Natomiast ci duzi to zupełnie inna sprawa. Tutaj zależy kto, co, komu. Ale są tacy którym miasto dużo odpuszcza.- 5 1
-
2017-07-19 20:00
np (2)
Górski miał przebić ulicę tunelem do Hynka spod Metropolii...I co? Jakoś cisza...
- 4 0
-
2017-07-19 20:40
Tak - to jest numer jeden. (1)
Ten dew może bardzo dużo w Gdańsku.
- 3 0
-
2017-07-20 08:20
I nowa Lelewela zrobić do Kilińskiego
- 0 0
-
2017-07-20 10:21
Czytaj dokładnie ustawię. Drogi dojazdowe a nie miejskie.
Developer ma obowiązek wybudować dojazd do budynków. Czyli zrobić drogę na terenie działki na której stawia budynek i połączyć ją z istniejącą siecią dróg. Nie ma on żadnego obowiązku budować miejskiej sieci drogowej. A wręcz nie powinien, bo to nie jego działka, tylko miasta.
- 1 1
-
2017-07-19 13:33
(4)
Ktoś kto kupuje mieszkanie ma wliczone w cenę to, że będzie miał problem z dojazdami i tyle. Chcesz oszczędzić kasę to wydasz na dojazdy. Chcesz mieć centrum blisko? Kup mieszkanie w centrum. Per saldo chyba na to samo wyjdzie.
- 34 29
-
2017-07-19 14:36
(1)
Już niektórzy obywatele unii europejskiej przeprowadzają się do Polski, tu można normalnie i bezpiecznie żyć bez gett i wszechobecnej kontroli pod przykrywką demokracji.
- 6 11
-
2017-07-19 16:14
niedługo będą przyjeżdżać do polskich obozów
- 4 3
-
2017-07-19 16:39
Zrozum, że nie każdy musi mieć blisko do centrum
- 5 2
-
2017-07-19 18:09
Wolne miasto
akurat jest blisko centrum
- 5 2
-
2017-07-19 13:34
Hehe, juz widzę za chwile oferty pt- apartamenty obok centrum 5 min jazdy autem;) (3)
- 45 6
-
2017-07-19 14:26
Akurat z Cedrowej w 10 minut dojedziesz do centrum. (2)
- 13 2
-
2017-07-19 16:22
W środku nocy. (1)
Napisz lepiej ile wynosi czasu dojazdu dla jadących na 8:00.
- 7 7
-
2017-07-19 22:28
Tak jak wszędzie ..w godzinach szczytu ..
- 2 2
-
2017-07-19 13:38
hahahaha, mniejsze korki :) (2)
Nowe ulice nie zmniejszają korków, tylko przesuwają je w inne miejsce :) A nawet jeśli na początku będzie lepiej, to długo to nie potrwa i znów postoicie :)
- 54 18
-
2017-07-19 13:40
"Obywatelu, nie pie*rz bez sensu!" - A.Mleczko
- 16 11
-
2017-07-19 15:09
Aha, jak wybudujemy dwupasmówkę nad morzem to.u Szweda korki się zwiększą.
- 7 5
-
2017-07-19 13:45
(3)
Jak zwykle inwestycje tylko na południu Gdańska. Czas pogonić Adamowicza. Gdańsk to nie tylko przedmieścia.
- 11 72
-
2017-07-20 08:23
Wymień
Chodź jedna nowa inwestycje na południu Gdańska nie związana z Deweloperem?
- 1 2
-
2017-07-22 10:38
powiedz mi raz jeszcze że Zabornia to przedmieścia
to wyśmieję!!!!
- 3 1
-
2017-07-23 13:57
Trudno wszystkim dogodzić.
Jeszcze rok temu fora ociekały wpisami typu: Adamowicz olewa obrzeża bo skupił się na centrum. Teraz obrzeża ruszyły, ale wciąż jest źle. Może nauczcie się trochę cieszyć życiem i doceniać korzystne zmiany.
- 1 1
-
2017-07-19 13:56
Ciekawe dokąd ta linia będzie jechać? (2)
Bo jak do Siedlec to dziękuję...Najlepiej jakby kończyła trasę na pętli Jasień PKM albo Kiełpinek PKM
- 21 7
-
2017-07-19 14:00
Najlepiej przez Mysliwska obok Piekarnicze.
Czy tylko technicznie tak się da?
- 6 2
-
2017-07-20 21:10
Już dawno planowano tam przetrasowanie 175
- 0 0
-
2017-07-19 13:57
To miasto wam da autobus co 30 albo 40 min (3)
Nie oczekujcie wiele
- 39 8
-
2017-07-20 07:39
Autobus jeździ co 30 minut bo jest mało pasażerów.
- 1 3
-
2017-07-20 10:55
ważne że cmentarz blisko (1)
Tylko patrzeć jak czarni zaczną nowy kościół stawiać
- 2 3
-
2017-07-22 14:10
a to jeszcze kieckowi
Nie dostali tam ziemi za friko?
- 0 1
-
2017-07-19 14:00
Jeszcze po 2 ścieżki rowerowe po obu stronach, ścieżkę dla rolkarzy, dla biegaczy i dla ślimaków.
a na drodze progi zwalniające koniecznie !- 39 10
-
2017-07-19 14:11
Nic nie zmienia (3)
Z Mapki wynika że Nowa Olchowa będzie włączać się przed skrzyżowaniem z Myśliwską!
Ta droga nic nie zmienia. Jak korki były tak będą!- 42 8
-
2017-07-20 11:34
Ale dojechać można będzie do działek !!!!!
- 0 2
-
2017-07-21 10:59
Dla Ciebie nic nie zmienia, dla mieszkańców domków przy Cedrowej zmienia sporo
- 5 1
-
2017-07-22 10:40
Zmienia
bo bedzie szerzej i bedzie jechał autobus
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.