• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przez remont tunelu ul. Wielkopolska zostanie na cztery miesiące zwężona

Michał Sielski
23 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
  • Odpychający tunel przy ul. Spokojnej będzie remontowany przez cztery miesiące.

Remont podziemnego przejścia pod ul. Wielkopolską przy ul. Spokojnej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni rusza w piątek i potrwa do 10 października. Przez ten czas ul. Wielkopolska będzie zwężona w obu kierunkach. Korki murowane, więc lepiej omijać w tym czasie tę drogę.



Czy korzystasz z przejść podziemnych pod ulicami?

Prace ruszają w wieczornych godzinach w piątek, by przez weekend kierowcy mogli przyzwyczaić się do ograniczeń. Jezdnie główne oraz serwisowe ul. Wielkopolskiej prowadzące w kierunku centrum i Chwaszczyna zostaną bowiem zwężone. Według harmonogramu zmiany obowiązywać mają do 10 października, ale być może uda się zakończyć prace wcześniej.

W ramach inwestycji wykonany zostanie kompleksowy remont podziemnego przejścia, o który zabiegali mieszkańcy i Rada Dzielnicy Mały Kack.

- Stan tunelu jest fatalny, więc wiele osób unika chodzenia nim, przebiegając przez jezdnię. To bardzo niebezpieczne, szczególnie wtedy, gdy są to osoby starsze i robią to w okresie zimowym lub po zmroku. Zwłaszcza, że w szczycie komunikacyjnym ulica to właściwie droga szybkiego ruchu i mało który kierowca zwraca uwagę na ograniczenia prędkości - mówi Marek Hermann, przewodniczący Rady Dzielnicy Mały Kack.
Podziemne przejście przejdzie nie tylko lifting, ale wzmocniona zostanie również jego konstrukcja. Dzięki temu nad tunelem będą mogły jeździć cięższe samochody i nie spowoduje to jego zniszczenia. Całość zostanie otynkowana i pomalowana antygraficiarską farbą. Schody zyskają pochylnie dla wózków i rowerów, powstanie też porządne oświetlenie. W przejściu będzie również działający całą dobę monitoring.

Opinie (184)

  • Oczywiście prace kosztem kierowców (14)

    Czy nie lepiej zamiast remontu zasypać tunel i zrobić normalne przejście dla pieszych? Będzie taniej szybciej i bez zwężania. Dla pieszych wygodniej i bezpieczniej.

    • 95 118

    • Co nie zmieni faktu że i tak można sobie wybić zęby na krzywym chodniku (6)

      Ale macie openera

      • 24 14

      • Lepszy nierówny chodnik (5)

        Niż Pisowska głupota

        • 7 15

        • Nie jestem za piSSem (4)

          Krzywe chodniki i ogólny syf w 80 proc miasta to wina Szczurka i nikogo innego

          • 13 5

          • wiesz (3)

            ponad 80% wyborców ma inne zdanie...

            • 3 14

            • Syndrom sztokholmski

              • 10 3

            • minusy nic nie dadzą (1)

              wyniki wyborów mówią same za siebie - od kilku kadencji . Zakrzyczeć rzeczywistości się nie da:)
              Ale możecie próbować :)

              • 3 8

              • co bierzesz? jesteś w jakimś ciągłym transie.

                • 3 2

    • Czy Wy jesteście nie hallo? Którędy niby można ominąć to miejsce skoro korki są tu codziennie i wszędzie dookoła?

      • 36 0

    • Nie karmić porannego trolla.

      • 3 11

    • Zając go woda będziemy mieli basen (1)

      • 8 0

      • Zając

        Taka krótka wypowiedź i nie umie napisać

        • 0 0

    • będzie bezpieczniej niż przejście pod ulicą? :)
      i jak będzie przejście to faktycznie kierowcy nie ucierpią :)

      • 9 1

    • najbliższe przejścia naziemne są po 50 metrów dalej w każdą stronę (1)

      więc tunel jest jakby zdublowaniem tej funkcji. Albo robimy tunel i wtedy likwidujemy przejścia naziemne, albo zostawiamy naziemne i likwidujemy tunel. Na całym świecie ludzie rozumieją potrzebę oddzielenia ciągów komunikacyjnych pieszych od kołowych, tylko u nas udajemy, że robimy drogi, a tak naprawdę robimy specjalnie korki po to, żeby zachęcić ludzi do przesiadki na hulajnogi.

      • 10 10

      • Odpowiem jako pieszy.

        Osobiście wolę tunele i kładki nad jezdniami, ale to ogromne koszty dla miasta. Przekop, budowa tunelu, schody, windy.. to zawsze będzie droższe niż biała farba na pasach i sygnalizator. No i przecież hrabiostwo w przyciasnych portkach musiałoby z roweru zejść..

        • 9 10

  • Przecież to remont tunelu więc dlaczego korki? (7)

    Paraliż miasta, bo niedługo będzie zwężenie na estakadzie.

    • 83 22

    • Jestem idiota (1)

      Mama mnie nie kocha

      • 4 14

      • Nie stać mnie na auto

        I nie zdałam na prawko

        • 2 11

    • (2)

      jestem z pisu nie mam mózgu

      • 12 14

      • Tak jestem z pis, prezydent i Samorządnośc.

        Pracuję w urzędzie miasta Gdynia i nie muszę myśleć.

        • 7 2

      • A teraz sprobuj merytorycznie, lemingu

        • 2 1

    • Kolejny wpis trolla porannego. Jak zawsze klasyka gatunku. Gdynia ble i wszystko wina Szczurka.

      To ile dni zostało do końca jego kadencji? Przypomnij nam, bo już dawno nie mieliśmy tej informacji.

      • 3 9

    • Mam paraliż

      zwojów w dynce i wszystko mi się kiełbasi.
      Przez Szczurka
      Szczeurek why?

      • 1 5

  • I jak teraz żyć, co?

    • 19 10

  • Budować, remontować! (4)

    Damy radę.

    • 25 15

    • ale z głową i nie kosztem kierowców/mieszkańców

      • 2 0

    • (1)

      W Gdyni remontować ? Tam u was to niedługo nie będzie czego remontować hah

      • 1 4

      • u was już od dawna nie ma...

        • 2 0

    • budować i remontować - tak ,ale w pierwszej kolejności drogi

      z wyjątkiem kilku arterii Gdynia to drogowy Bangladesz :( Ludzie stoją w korkach na dzielnice oddalone o kilka km ponad godzinę. coraz bardziej chce mi sie stąd wynieść...

      • 2 0

  • 4 mce (18)

    Nie da się krócej???

    • 61 10

    • (5)

      myślę że specjalnie wydłużają żeby zrobić Ci na złość

      • 3 5

      • tak. Popatrz jak to się robi w cywilizowanym kraju (4)

        https://www.youtube.com/watch?v=btOE0rcKDC0

        to powinien byc obowiązkowy materiał szkoleniowy dla urzędasów

        • 6 0

        • Filmik fajny :) (3)

          ale po pierwsze nie wiem co urzędasy mają do tego - to wykonawca określa termin
          po drugie, gdyby to wykonali w ekspresowym tempie to by bardzo duzo kosztowało, i potem taki znawca od wszystkiego by pisal na trojmiasto.pl że czemu tak drogo :)
          po trzecie na filmie nasuwany jest gotowy element a nie wiem czy czytałeś artykuł - tu chodzi o remont starego tunelu budowanego za komuny, to musi trwać. Zwykle budowa trwa krócej niż remont.
          Pomyśl najpierw potem pisz

          • 1 2

          • "wykonawca określa termin" - tym wpisem się skompromitowałeś

            "Pomyśl najpierw potem pisz"

            • 1 0

          • budowanie w nieekspresowym tempie też dużo kosztuje, tyle tylko , że koszt przerzucany jest na mieszkańców miasta i przyjezdnych

            traci się paliwo+czas = pieniądze

            • 2 0

          • skoro budowa nowego jest krótsza, to stary zasypać i nowy zbudować obok

            wg filmiku wygrzebali podbudowę autostrady i tak samo można wygrzebać stary tunel (dojdzie wyburzanie) ale to są 3 dni a nie 4 miesiące!!!

            • 1 0

    • Nie da (1)

      Jak krócej....u nas każde roboty drogowe od 7.00 do 15.00 :)

      • 14 3

      • To co napisałeś nie jest prawdą.

        • 1 7

    • Da się (1)

      W każdym normalnym kraju. U nas nie - bo u nas nie robi się takich prac zmianowo, przez całą dobę. Co nakazuje logika.

      • 11 0

      • W każdym normalnym kraju...

        ... beton dojrzewa w dobę, bo 24h patrzy się na niego cała brygada robotników.

        • 1 0

    • Prezes MTM też ma swoje ograniczenia (7)

      Jest nadworna firma w Gdyni, która robi wszystkie prace, więc nie wydoli...

      Gdyby ktoś zamiast milionów na promocje pojechał do Holandii, albo Hiszpanii na krótki kurs, jak się organizuje front robót i harmonogram, to by zobaczył, że taki remont można skrócić do 2-3 tygodni, pracując 24h, z nasileniem prac między 1800-0600.
      Ale kto ma do tego głowę, ważne jest że budujo i remontujo

      • 15 1

      • I oczywiście ty dopłacisz różnicę za pracę w godzinach nocnych? (6)

        • 0 7

        • (5)

          Kpina,że w ogóle trzeba płacić pracownikom.Na wczasy na Kanary zbraknie i na nową limuzynę.

          • 1 3

          • To otwórz taką firmę.. (4)

            Zainwestuj miliony w sprzęt i ludzi, bo musisz spełniać pewne kryteria, wtedy wystartuj w przetargu i rób, płacąc ludziom za każdą minutę i za dodatki nocne i świąteczne i za co jeszcze zechcesz. Płać za paliwo do maszyn, awarie, przeglądy, za media, pozwolenia, ubezpieczenie też musisz mieć grubsze niż szary Kowalski.. Kto ci broni? Przecież to taki lekki kawałek chleba..

            • 0 5

            • (3)

              godziny nocne to 22-6. To prace mogłyby być prowadzone na dwie zmiany między 6-22.Nikt nie płaci za godziny nocne i święta. Czas remontu skróciłby się do ok. 2 miesięcy. Firma w krótszym czasie zarobi to samo i po dwóch miesiącach idzie na kolejną robotę. I na pewno ją by miała, bo robi dobrze i w krótszym czasie.

              Planowanie robót w Gdyni jest fatalne. Zamiast najpierw zrobić przystanek PKM na Karwinach , to możne część ludzi by się przesiadło do kolejki, a wtedy remontować ten tunel, przez który prawie nikt nie chodzi. Większość przebiega Wielkopolską. Nie rozumiem tego zwężenia, na Wielkopolskiej dwa pasy, obok 3 , a oni chcą zwężać do 1. Będą burzyć drogę czy jak? Jak objechać panie, jak objechać jak nie ma gdzie. Żadnej alternatywy. A jeszcze nikt nie wspomniał, że na zbiegu Strzelców i Wielkopolskiej maja budować osiedle. Ruch mieszkańców w tej okolicy będzie jeszcze większy w przyszłości. Kiedyś cieszyłam się , że mieszkam w takim rozwojowym mieście, a teraz to wiocha, przynajmniej komunikacyjna.

              • 8 1

              • Primo. Komentarz się tyczył pracy 24h/dobe, o których pisał ooskaa. (1)

                Secundo. A jeśli firma nie ma tylu ludzi, żeby obsadzić remont na dwie zmiany? Przecież to nie musi być jedyna inwestycja którą wykonują. Dotrudnić ludzi bez doświadczenia?
                I tertio. A jak nie dostaną następnego zlecenia po dwóch miesiącach, bo i tak bywa, kto zapłaci za przestojowe?
                Ja rozumiem, fajnie się komentuje kiedy nie zna się realiów. Dlatego polecam tym wszystkim fachurom, żeby sami otworzyli taką firmę, przecież to takie proste i miliony na konto za pierdzenie w stołek. Droga wolna.

                • 1 3

              • nie jest prosto zostać "nadworną" firmą budowlaną, o nie!

                • 1 1

              • Praca w godzinach nocnych 21-7

                objęta jest dodatkiem za pracę w godzinach nocnych średnio ok 2,20 zł/godz, nawet jak nie są to nadgodziny tylko normalna zmiana. Dla wielu firm, zaturdniających częśto płatnych na minimalnej krajowej + premia w/g widzimisię to 20% stałych kosztów wynagrodzeń. Poza tym jak ktoś ma 200 ludzi to równie dobrze moze ich rozdysponowac na 2 roboty po 4 miesiące po 100 chłopa, zamiast 2 roboty po 2 miesiące po 200 chłopa z godzinami nocnymi - pierwszy wariant oferuje większe zyski, i poza tym 2x tyle ludzi nie oznacza 2x szybciej; to się tak dobrze nie skaluje.

                • 1 1

  • "Korki murowane, więc lepiej omijać w tym czasie tę drogę". Ale którędy się pytam??? (24)

    Al. Zwycięstwa zakorkowana, obwodnica notorycznie zapchana przez kolizje, Sopocka, Kielecka i Małokacka po 15 zakorkowane, zaraz będzie Opener więc będzie jeszcze tłoczniej, ktoś ma pomysł jak omijać?

    • 124 6

    • Kup se rower lub zamieszkaj w centrum.

      • 12 33

    • ahh (1)

      Pozostaje helikopter ;-)

      • 17 1

      • Chyba rakieta.

        • 7 1

    • To pytanie to do urzędu miasta Gdynia.

      • 12 0

    • (5)

      komunikacją miejską :)
      czy wszędzie trzeba jeździć samochodem?

      • 7 20

      • Komunikacja miejska nic tu nie pomoże, przecież też stoi w korkach. Jeżdżę przez całe miasto autobusami codziennie i obojętnie czy obwodnicą i estakadą czy Wielkopolską i estakadą i tak na obu trasach będą korki.

        • 22 1

      • (3)

        A autobus na Wielkopolskiej to korek przefrunie?

        • 21 1

        • (2)

          I dlatego autobusy wszędzie powinny mieć buspasy

          • 10 6

          • (1)

            Ale jezdnia będzie zwężona do jednego pasa, więc co? Całkowicie zamknąć dla samochodów?

            • 7 1

            • No wtedy na pewno nie byłoby korków, a przecież o to chodzi, żeby wyeliminować korki.
              Ostatnio stałem na Sopockiej w korku, w autobusie 181, razem z ok. 70-80 pasażerami. Przed nami do świateł, na odcinku ok. 200 m było raptem 20 samochodów, łącznie pewnie z max 30 osobami...

              • 1 2

    • Na opener przyjezdzaja kompoty pociagami i autobusami.

      • 6 1

    • tunelem pod Martwą Wisłą

      • 13 0

    • (6)

      Mam, rower + komunikacja miejska, kombinuj a nie postoisz w korkach.

      Tylko jaką wymowke znajdziecie teraz? Zimą było zimno i padało i trzeba było się grubiej ubrać, teraz pewnie za gorąco, za sucho, za mało ludzi w komunikacji (wakacje)... Coś jeszcze?

      • 1 20

      • wymówka (3)

        65km do pracy w jedną stronę, dobra wymówka?

        • 18 1

        • przecież to się nie opłaca (2)

          • 1 6

          • widocznie życia nie liczy

            • 0 1

          • Jeśli zarabia tyle, że stać go na komfort jazdy samochodem taki kawał drogi to co mu żałujecie?

            • 0 0

      • Astmatyk w spalinach na rowerze? Nie dziękuję.

        • 11 0

      • Jaką wymowkę? Masz tu kilka.

        1) W moim aucie zawsze mam miejsce siedzące.
        2) Współpasażer mi nie śmierdzi spod pachy/tanim piwskiem/fajkami*
        3) Nie muszę słuchać dj bez słuchawek/miłosnych rozterek Mariolek/prywatnych rozmów telefonicznych*
        4) Nie muszę czekać na autobus/trajtka/tramwaj*
        5) Z punktu A do B jadę bez żadnych przesiadek.
        I jeszcze kilka by się znalazło.
        *niepotrzebne skreślić.

        • 22 0

    • (2)

      Jak to jak. Jesteś w mieście, albo stoisz w korku albo poruszasz się komunikacją miejską, rowerem.

      • 2 10

      • (1)

        A komunikacja miejska to fruwa nad korkami? Te buspasy to sobie można wsadzić...

        • 12 0

        • Przecież na Wielkopolskiej nie ma żadnego buspasa!

          autobusy normalnie stoją w korkach, jak i inne pojazdy, wiem, bo co dzień przechodze tę gehennę. Za to trawy po bokach i szerokich chodników, po których nikt nie chodzi, sporo.... spokojnie można by dwa pasy z każdej strony poprowadzić, ale na to w Gdyni nikt nie wpadnie. Taki pomysł i inwestycja, która ulżyłaby kilku dzielnicom, przekracza wyobraźnię gdyńskich samorządowców... I nie mówię tylko o partii Szczurka. Opozycja to chyba jeszcze więksi idioci... czy oni mają w ogóle jakiekolwiek pomysły oprócz ciągłej krytyki lotniska i tanich populizmów w stylu "tańsze bilety na Openera dla mieszkańców"...?

          • 0 0

    • jak tylko zaczną się korki

      Zacznę jeździć witominem i chwarznem. Wszystkim znajomym doradzam to samo. Zakorkujmy matecznik władzy, to zaraz inaczej będą remonty robić.

      • 4 0

    • Jedz przez Ostroleke

      • 0 0

  • (7)

    Wy jesteście dobrzy, dziennikarstwo z górnej półki. A którędy bystrzachy mają kierowcy to omijać? No chętnie posłucham...

    • 98 1

    • Omijać przez siedzenie w domu. (3)

      W centrum nie potrzebujemy wieśniaków z Wiczlina, którym cieknie olej z Passerati.

      • 9 24

      • (2)

        Milordzie z Orłowa, to nie jest główna droga na Wiczlino.

        • 27 1

        • To droga dla wieśniaków (1)

          z Chwaszczyna. Nie chcemy wieśniaków z Chwaszczyna

          • 1 13

          • Milordzie z Karwin

            ciekawe, czy będziesz taki dowcipny jak zrobią promocję kiełbasy w Lidlu i też będziesz musiał stać w kolejce do ronda

            • 2 1

    • Chodnikiem;)

      • 18 0

    • Ul. Grażyny

      • 5 1

    • Obwodnicą

      • 0 0

  • Aż 4 miesiące na jeden tunel? (4)

    Sporo jak na tak ruchliwą arterię. W sumie nic dziwnego, remontować trzeba, a każdy taki remont to następne korki i w tak już zapchanej infrastrukturze drogowej... Robić i tyle.

    • 36 2

    • Zostań w domu, ominiesz korki i je zmniejszysz. (1)

      • 4 8

      • Lorbasku

        Na Witomino się tamtędy nie jeździ, polecam mapę.

        Po za tym koncepcja słuszna - kierowcy, podczas remontów nie możecie jeździć autami i będzie Wam dobrze! Oj, Lorbasku, Lorbasku ;)

        Wujek Dobra Rada się znalazł...

        • 2 5

    • to nie jest zwykła arteria

      To jest, kurna, droga wojewódzka. A szczurogród chciałby na niej zrobić deptak, światła co 100m, progi zwalniające, szykany i takie historie. Pewnie, zatrzymajmy cały ruch tranzytowy w dzielnicach mieszkalnych, niech im smrodzą pod nosem przez większą część dnia. Może wreszcie się wyprowadzą poza granice miasta i przestaną tu płacić podatki.

      • 4 0

    • skoro i tak zwężają

      to niech pomysla czy czegos przy okazji nie wyremontować, żeby się nie okazało że w październiku rozpoczna remont kolejnego tunelu, czy tez wymiany kanalizacji burzowej i znów zwężą do jednego pasa na kolejne 4 miesiące

      • 3 0

  • Ulice (4)

    Wpierw zbudowac nowe ulice, np. Obwodnica Witomina, a pozniej remontowac majac drogi alternatywne!!

    • 47 11

    • Hello. O czym ty mówisz, tu jest Gdynia.

      • 18 0

    • nie da się ;)

      • 9 0

    • obwodnice całego świata

      a potem inne

      • 1 2

    • ale o co chodzi?

      Dla urzędasów nie ma problemu, bo można objeżdżać na rowerach i wrotkach. Praca w porze nocnej i w weekendy? - a po co to komu? Cieszmy się i radujmy, że remont jednego głupiego tunelu na drodze wojewódzkiej będzie trwał tylko 4 miesiące...

      • 7 0

  • No i wychodzi (11)

    Cały niedorozwój gdynskiego systemu komunikacji. Źadne erzace typu buspas tego nie zmienią. Tylko INWESTYCJE. Szczurkowi i Stępie podpowiadam: Chwarznieńska, yunel w Chyloni, PKM na Oksywie - tak. Zaś lotnisko i jolejka linowa nie rozwiązują problemów komunikacyjnych.

    • 73 6

    • (4)

      Im możesz mówić i powtarzać tylko co to da skoro do nich nic nie dociera? Pomysły megalomana są oderwane od rzeczywistości. Szkoła filmowa dla 7 osób, fontanna, infobox, kosmodrom i rakiety, wycinka drzew w centrum itd.

      • 26 3

      • Przecież to są niezależne rzeczy (2)

        finansowane z innych źródeł.

        • 4 7

        • Tak ?

          A z jakich ?

          • 6 2

        • Jeśli w budżecie miasta uchwalanym rok wcześniej

          jest konkretna suma na drogi, na kulturę, czy ochronę zdrowia; to nie można za kase z kultury wyremontować drogi, i koniec. Rozliczenie z budżetu dostępne na stronie UM, więc jak sie okaże że z budżetu na kulturę zostanie mln lub dwa to organizuje się np sylwester z marylą i krawczykiem, zamiast np dotować obiady dla najuboższych, czy wyremontować 2 przedszkola, lub wyremontować tunel.

          • 2 4

      • jak to dla 7 osób?

        przecież tam jest kino. Sam chodzę na seanse, prawie zawsze jest sala pełna na ok. 100 osób.

        • 0 3

    • Tunel w Chylonii to sprawa PKP, do 2020 r. będzie, wg. zapowiedzi PKP. Miasto może jedynie coś im pomóc. (4)

      A gdzie na twojej liście Droga czerwona, czyli początek OPAT, żeby tiry omijały estakadę?

      • 4 6

      • mg jest z KOD (1)

        nie kuma czaczy

        • 4 9

        • I musiał się znaleźć jakiś pelikan prima sortu...

          ....który dzień bez komentarza o KOD, uważa za dzień stracony..
          Ale fakt, 50gr z agencji PijaR Adasia Hoffmana piechotą nie chodzi :) jeszcze trzy i masz na browar z biedronki :)

          • 2 1

      • (1)

        Sprawa PKP powiadasz? Jakoś w Gdańsku, Pruszczu Gdańskim czy Lęborku pobudowano bezkolizyjne przejazdy przez tory (czy to tunel czy wiadukt) i nie robiło tego PKP tylko samorządy. Gdyby Gdynia chciała, to już dawno ten tunel mógłby być.
        A po drugie to nie do 2020 r., tylko nie wcześniej niż w 2020 r.

        • 13 1

        • o tym tunelu to słyszę już 20 lat

          i pewnie kolejne 20 będę słyszał. I tylko słyszał. Nie wierzę ze Szczurek wybuduje jakąkolwiek drogę czy przejazd o istotnym znaczeniu. Remont przejścia podziemnego to wielki wyczyn i sukces. No cóż. sami to sobie wybraliśmy

          • 1 0

    • A lotnisko i kolejka linowa myślisz że miały na celu rozwiązanie problemów komunikacyjnych? :)

      • 5 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane