- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 2 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (81 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (192 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (11 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (26 opinii)
- 6 Ten kierowca musi kochać Jezusa (136 opinii)
Ruszył drugi etap przetargu na budowę "siódemki" z Trójmiasta do Elbląga
Tak będziemy podróżować ekspresówką przez Żuławy w 2018 r.
Do 3 czerwca firmy i konsorcja budowlane mogą składać oferty cenowe w przetargu na budowę drogi ekspresowej S7 na Żuławach z Trójmiasta do Elbląga. To oznacza, że budowa najszybciej ruszy na przełomie sierpnia i września.
Przypomnimy, że inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa, który włączy się w istniejącą Obwodnicę Elbląga.
Na realizację pierwszego zadania chętnych jest 11 firm i konsorcjów. Natomiast o drugie zadanie może rywalizować wstępnie 12 podmiotów. Ze względu na niespełnienie warunków udziału w przetargu zostały wykluczone z dalszego postępowania: konsorcjum firm Obrascón Huarte Lain S.A. (Lider), OHL ŽS,a.s. (Partner) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.
Firmy i konsorcja mogą złożyć ofertę tylko na jedno z dwóch zadań. O wyborze ofert będą decydowały trzy kryteria: cena - 90 proc., termin realizacji - 5 proc. (między 27-30 miesięcy) oraz długość gwarancji na wybrane elementy infrastruktury (od 5 do 10 lat).
- Termin złożenia ofert upływa 3 czerwca tego roku. Jeśli wszystko przebiegnie sprawnie, prace budowlane mogłyby się rozpocząć na przełomie sierpnia i września br. - podkreśla Michalski.
W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.
Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark". "Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce.
Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki". Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce zakończyć prace w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.
Na odcinek nr 1, Koszwały - Nowy Dwór Gdański:
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Impresa Pizzarotti & C.S.p.A.,
4. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
5. Salini Impregilo S.p.A.
6. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (Lider), Ferrovial Agroman S.A.(Partner)
7. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "Mosty-Łódź" S.A. (Lider), Firma "Gotowski" Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Spółka z o.o. (Partner)
8. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
9. Metrostav a.s.
10. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones SA (Partner)
11. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR Bau GMBH (Partner)
Na odcinek nr 2, Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo (Elbląg):
1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua SA (Lider), Dragados SA (Partner)
2. Astaldi S.p.A.
3. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (Lider), Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z (Partner)
4. Impresa Pizzarotti
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska SA (Lider), Warbud SA
6. Mota-Engil Central Europe SA,
7. Salini Impregilo S.p.A.
8. Budimex SA
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A., Gülermak Agır Sanayi Unsaat ve Taahhüt A.S.
10. Metrostav a.s.
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. (Lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner)
12. Konsorcjum firm: PORR (Polska) SA (Lider), PORR BAU GMBH (Partner)
Miejsca
Opinie (81) 4 zablokowane
-
2015-04-23 12:48
Jak przyjedzie prezydent Komorowski, to i sprzęt się pojawi! (5)
- 127 21
-
2015-04-23 13:50
Na ten moment 30 łapek w górę, 2 łapki w dół... Zgadnijmy... jeden jest urzędnikiem i dostał 400 złotych za przyjście na spotkanie z panem prezydentem, a drugi jeździł walcem po polu pod Inowrocławiem?
- 21 15
-
2015-04-23 17:44
nudny jesteś
- 5 5
-
2015-04-23 17:51
(2)
może powinniśmy rozstawić komorowskich co 500 metrów wtedy kraj by sie bódowal i godził i bezpiecznił
- 15 2
-
2015-04-24 08:07
akcja (1)
Trzeba rozpocząć narodową akcję rozmnażania Komorów!
- 1 1
-
2015-05-22 00:25
dobra rada
Zafunduj sobie rozmnażanie jedynej szarej komórki jaką posiadasz,może wtedy skończysz więcej klas niż dotychczasowe dwie i to skończone korespondencyjnie w byłym pegeerze.
- 0 0
-
2015-04-23 12:50
Tam to powinna być autostrada a nie jakaś marna ekspresówka. (20)
- 18 152
-
2015-04-23 12:54
(5)
Ekspresówka dużo lepsza. Też masz po 2 pasy, dużo więcej zjazdów niż na autostradzie no i nie trzeba płacić jak na A1
- 106 1
-
2015-04-23 14:23
(4)
I tak płacisz, w paliwie, w podatkach, wszędzie są pobierane od nas opłaty, ale my widzimy tylko ze przy bramkach.
Trzeba patrzeć szerzej i jak się usunie poważny problem jakim jest rozkradanie naszych pieniędzy to bramki na autostradach nie będą problemem, gdyż będzie Cię po prostu na nie stać :)
Ale to za ... jakieś 6 pokoleń
Pozdrawiam !- 8 34
-
2015-04-23 14:36
Tak, ale dlaczego mielibyśmy płacić dwa razy? (1)
Raz w podatkach, a drugi raz przy bramkach. Dlatego ekspresówka jest o wiele lepszym rozwiązaniem, bardziej praktycznym i tańszym dla użytkowników, a pewnie również tańszym przy budowie.
- 39 0
-
2015-04-23 18:29
Kiedyś było wyliczenie, że S jest 3x tańsze od autostrady.
- 11 2
-
2015-04-24 00:14
na autostradzie zapłacisz
za wszystko, co wymieniłeś i jeszcze za przejazd na dodatek, a podatki są na całym świecie i w tej, czy innej formie były od zawsze...
- 9 0
-
2015-04-24 08:26
dlaczego wszyscy mają się zrzucać na budowę bezpłatnych autostrad
jeśli nie wszyscy z nich korzystają? Budżet USA nie wyrabia z pokrywaniem kosztów utrzymania istniejącej, znacznie przewymiarowanej sieci drogowej tego kraju, a korki na tamtejszych autostradach na dojazdach do miast jak były, tak utrzymują się nadal. Wyłącznie prosamochodowe nastawienie twórców infrastruktury transportowej może nas zaprowadzić w taką samą ślepą uliczkę.
- 0 3
-
2015-04-23 13:00
(7)
I jedno i drugie budują za Twoje podatki. Ale za przejazd autostradą musisz potem też płacić.
- 37 2
-
2015-04-23 13:32
(6)
zalezy kto buduje. A1 budowala prywatna firma i na jej uzytkowanie ma 25lat (czyli nie dosc ze cie kasuja za przejazd to jeszcze panstwu placa podatki od tego). po tym czasie autostrada przejdzie na rzecz skarbu panstwa.
- 7 5
-
2015-04-23 14:22
(1)
A1 to była finansowana wyłącznie z prywatnych środków. Nie opowiadaj bajek
- 4 3
-
2015-04-23 14:50
a co ja napisalem?
- 5 1
-
2015-04-23 16:15
(2)
Cała kasa z bramek trafia do państwa, za to z budżetu państwo płaci inwestorowi tyle ile było w umowie. Dlatego o cenach czy otwarciu bramek decydują urzednicy, dla firmy nie ma znaczenia ile kosztują opłaty czy ile samochodów przejedzie. To co dostają idzie w większości na spłate kredytu + koszty utrzymania+ zysk.
- 6 2
-
2015-04-23 20:00
(1)
g*wno prawda. operator/wlasciciel decyduje o stawkach za przejazd.
- 2 4
-
2015-04-24 16:18
Zależy oc umowy z koncesionariuszem...
U nas na szczęście decyduje minister ile się płaci za przejazd (x gr/km)
Na [południu Polski jest już inaczej... oni tam usalaja sami stawki, ew. po poinformowaniu ministra Infr.
Mamy dzięki temu szczęście.... (Inna kwestia że A4 to jeden wielki przekręt...)- 0 0
-
2015-04-24 08:27
środki ze skarbu państwa można wydawać na różne rzeczy
nie tylko na budowę i utrzymanie przewymiarowanej infrastruktury drogowej i parkingowej
- 1 1
-
2015-04-23 13:19
gimbus autstrade widziałw TV bo rodzice samochodu nie mają ...
- 11 1
-
2015-04-23 13:21
Autostrady.... (1)
Są drogie w budowie i utrzymaniu. Ekspresówki są niewiele mniej komfortowe i bezpieczne wiec po co przepłacać.
- 17 1
-
2015-04-23 13:40
ekspresówka
w naszym wykonaniu nie odbiega od parametrów autostrady. Praktyczna różnica między autostradą a ekspresówką to szerokość pasa ruchu ( autostrada 3,75 m, ekspresówka 3,50 m, pasa awaryjnego autostrdaa 3m, ekspresówka 2,50m) Poza tym na autostradzie nie mogą być zjazdy gęściej niż co 8 km na ekspresówce nie gęściej niż co 5 km. Dopuszcza się odstępstwa na terenie zabudowy dla autostrady węzeł nie częściej niż co 5 km dla ekspresówki co 2 km. W praktyce jednak różnice dla komfortu jazdy są niezauważalne . Jets jeezcze prędkośc na autostradach 140 km.h na ekspresówkach 120 km/h. W Niemczech np. węzły na autostradach są co 5 km. Hiszpania z ogromnej ilości dróg szybkich 15.000 km., tylko 3.500 km to autostrady ( autopista) , reszta to ekspresówki ( autovia)
- 16 1
-
2015-04-23 13:30
Fakt, ubyło by golfów i passaterii zespawanych z trzech które strach mijać na drodze. (1)
- 8 4
-
2015-04-23 13:43
racja...
...na autostradzie zdecydowanie mniej buractwa.
Cebulak jak ma zapłacić to woli polnymi drogami cisnąć.- 16 5
-
2015-04-23 22:30
dureń
dureń
- 2 1
-
2015-04-23 12:52
(1)
Typowa ankieta w kategorii 'zd*pping' :D
- 21 3
-
2015-04-23 13:13
'zdupping' na maksa
- 2 2
-
2015-04-23 12:52
Super, że w końcu ruszą najważniejsze dla Pomorza odcinki S7. (4)
- 56 3
-
2015-04-23 13:34
(3)
a co z S6? albo S5 laczaca sie z A1? przeciez teraz jadac do niemiec to sie mozna zes*ac.
- 4 2
-
2015-04-23 14:56
no i bardzo dobrze
żeby znowu za szybko czołgami nie nadjechali
- 3 0
-
2015-04-23 17:36
do rajchu jezdzic tylko DK22 lub wizzair do dortmundu
- 3 0
-
2015-04-24 00:16
można a1 + a2
czas wyjdzie podobny, jak każdą inną drogą, a jak chcesz łamać przepisy, to i szybciej...
- 1 0
-
2015-04-23 12:58
(2)
Powinna być linia kolejowa odgałęziona od Gdańska Południowego przez Nowy Dwór Gdański do Elbląga przystosowana na 160 km/h.
- 41 7
-
2015-04-23 23:31
kolej
i mieszkancy Gdanska mogliby pracowac w Elblagu i na odwrot bo dojazd do pracy zajmowalby b. malo czasu
- 7 1
-
2015-04-24 09:40
Podać to dalej i nalać temu zuo wódki!!
- 0 0
-
2015-04-23 13:21
To już nikt A1 nie będzie jeździł :) (3)
Już teraz 7 jedzie się 4 godziny bez agresywnego stylu.
- 37 10
-
2015-04-23 13:43
będzie (1)
bo A 1 to droga na południe Polski, zaś S 7 do Warszawy . Wprawdzie ma iśc do Krakowa, ale jeszcze trochę zainm całośc zostanie zrobiona. CXały ruch na Katowice, Łódź , Czechy będzie iść
- 9 2
-
2015-04-24 09:42
To wlasnie a1 ma isc do Krakowa, a s7 nigdy nikt na poludnie sie pchac nie bedzie bo to za dlugo
chyba ze do Lublina
- 1 0
-
2015-04-23 13:45
Spokojnie - wowczas 7 stanie sie platna.
- 9 4
-
2015-04-23 13:33
GND: S7 vs DK 7 (6)
Mnie tylko zastanawia, dlaczego lata temu odcinek "siódemki" w Nowym Dworze był oznaczony jako S7 a teraz litera "S" od jakiegoś czasu jest zakryta i mamy znowu "zwykłą" 7. Zmieniło się coś w przepisach..?
- 7 16
-
2015-04-23 13:46
odpowieź (3)
ten odcinek nigdy nie miał oznaczenia S 7. Od początku jak go zrobili litera "S" była zasłonięta . Myślę, że odcinek jest za krótki, aby robić z niego eskę. Jest to klasyczna wyprzedzalnia. PO budowie odcinka do Elbląga ten odcinek stanowiący obwodnice Nowego Dworu Gdańskiego stanie się częścią eski. W umowie obecnje jets przewidziana pzoa tym reiwtalizacja nawierzchni, bo porobiły się hopki.
- 3 2
-
2015-04-24 10:00
Był krótki okres kiedy było tam oznaczenie drogi ekspresowej (łącznie ze znakiem D-7), zaraz po otwarciu obwodnicy.
- 3 0
-
2015-04-24 10:23
tak sie sklada ze bylo tam S (1)
i to wcale nie tak krotko, natomiast obecnie jest zasloniete, takze sie nie wymadrzaj koleszko ;)
- 1 0
-
2015-04-24 11:58
A jednak...
Czyli dobrze pamiętałem, że początkowo była tam "S" - to mogło być koło roku 2007 - tego już nie pamiętam dokładnie...
- 1 0
-
2015-04-23 13:49
Od rozbudowy tego węzła litera S była zawsze zaklejona, ten 2 kilometrowy odcinek jest zbudowany w kategorii ekspresową, ale ze (1)
Także kolego zastanów się co piszesz.
- 2 1
-
2015-04-23 14:00
Dzięki
za odpowiedzi; musiałem nie zauważyć, że zawsze "S" było zaklejone.
P.S. Tak że się zastanowię a Ty się "kolego" naucz, kiedy piszemy "także" a kiedy "tak że".- 8 0
-
2015-04-23 13:42
Refleksja (5)
Idą wybory, a od jesieni wszystko wróci do normy.
Przypominam, że ten odcinek E7 miał być gotowy do połowy 2012 roku...
Fajny felieton:
http://gosc.pl/doc/2445465.Udawana-budowa-pana-prezydenta- 16 13
-
2015-04-23 13:45
gwoli ścisłości: S7 albo E77
E7 biegnie z Francji do Hiszpanii (albo na odwrót).
Ale racje masz... idą wybory i wszyscy obiecują duda... znaczy cuda.- 6 3
-
2015-04-23 13:54
Droga Krajowa 7, Trasa Europejska E77 i Trasa Europejska E28 (2)
DK7 (Żukowo-Gdańsk-Elbląg-Warszawa-Kraków-Chyżne)
E28 (Berlin-Szczecin-Gdańsk-Elbląg-Grzechotki-Kaliningrad-Wilno-Mińsk)
E77 (Psków-Ryga-Sowieck-Kaliningrad-|prom|>-Gdańsk-Elbląg-Warszawa-Kraków-Chyżne-(Słowacja)-Budapeszt)
Według wszystkich przepisów oznaczenie powinno być takie
Żukowo-Gdańsk (7)
Gdańsk-Karczemki - Gdańsk-Lipce (7 E28)
Gdańsk-Lipce - Elbląg Wschód (7 E28 E77)
Elbląg-Wschód - Chyżne (7 E77)- 3 1
-
2015-04-23 15:50
? (1)
Po co odbiegasz od tematu?
- 0 5
-
2015-04-23 18:36
On wcale nie odbiega od tematu
W Inowrocławiu Bronek zabawił się w kniazia Potiomkina.
A u nas obiecują budowę od sierpnia-września tego roku! Klituś-bajduś.
Do września to GDDKiA będzie wysyłać odpowiedzi na setki pytań, a przetarg, żeby został rozstrzygnięty, musi mieć zakończoną całą procedurę, w tym odpowiedzi na pytania wykonawców. Potem odwołania (zobaczcie obwodnicę Ostródy jak to się odbywa), kontrola UZP trwa miesiąc, negocjacje terminu podpisania umowy i wejście na budowę. Daj Boże, żeby to była przyszła wiosna.
I niech zgadnę - II odcinek (bez mostu) dostanie albo Strabag albo Budimex. Nawet jak trzeba będzie zrobić jakiś myk i wykluczyć dwóch albo i trzech tańszych od nich wykonawców (vide Ostróda).- 3 2
-
2015-04-23 23:03
Kaczyński za swoich rządów nabudował dróg
otwierał te, które wybudowało SLD, ale brawo dla niego, bo pewnie jakby nadal rządził to by już z Gdańska byłą droga nie tylko do Wawy ale Berlina i Moskwy a nawet Sztokholmu.
- 3 1
-
2015-04-23 13:45
Czy budowa drogi ekspresowej S7 na Żuławach ułatwi ci podróżowanie?
Nie, bo każda budowa prowadzi do robót drogowych i ograniczeń prędkości, zmiany drogi itd. Więc, nie nie ułatwi. Ale jak już zbudują tę drogę, to ułatwi podróżowanie.
Ankieterzy, nie musicie mi dziękować.- 27 4
-
2015-04-23 13:54
Jako NBR będę mógł ruskie paliwko szybko dowieźć na handelek. (4)
Ktoś ma ochotę za 3,20 zatankować? A może fajeczki?
- 20 12
-
2015-04-23 13:57
phi, ale z ciebie biznesmen. (2)
Najtańsza ruska ropa przeliczając na złotówki wychodzi 2,34zł za litr, także sprzedawanie za 3,20zł to trochę lichy interes. Ja gonię za 3,80 i wszyscy są szczęśliwi, także chłopie, nie niszcz mi rynku zbytu!
- 8 0
-
2015-04-23 15:46
jaka ropa, ja mówię o pb
- 0 3
-
2015-04-23 19:30
Kiedyś goniłem wachę po 4,50 w gdańsku jak było drogo (koło 5 zł w polsce). Teraz się nie opłaca i kupuję u ruskich już tylko dla siebie. Poza tym, przeskoczyłem o 2 generacji z pasatem z b3 na b5 to i bak mniejszy. 60l zamiast 100.
- 1 2
-
2015-04-23 18:03
a bimberek na trocinach i mietanaboł to co?
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.