• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego korkuje się coraz częściej. Można temu przeciwdziałać?

Maciej Naskręt
19 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Kierowcy w czasie najpoważniejszych zatorów na Trasie Słowackiego we Wrzeszczu mogą tracić nawet 40 minut. Kierowcy w czasie najpoważniejszych zatorów na Trasie Słowackiego we Wrzeszczu mogą tracić nawet 40 minut.

Kierowcy coraz wolniej podróżują Trasą Słowackiego zobacz na mapie Gdańska między Zaspą a Matarnią. Droga w godzinach szczytu jest zapchana. Sytuacji nie poprawia nawet Tristar. Czy zatem powinniśmy przyzwyczaić się tam do korków?



Pierwsze pojazdy dwujezdniowym odcinkiem Trasy Słowackiego na odcinku od Niedźwiednika do Zaspy pojechały w czerwcu 2012 r. - tuż przed Euro 2012. Droga przede wszystkim miała rozwiązać problemy związane z korkami na ówczesnej - jednojezdniowej - ul. Słowackiego (dzisiaj jest to droga lokalna).

Upłynęły dwa lata i okazuje się, że powoli wracamy do punktu wyjścia. Korki na Trasę Słowackiego wróciły i to ze zdwojoną siłą, bowiem pojazdów stojących w zatorach jest dwa razy więcej niż przed wspomnianym czerwcem 2012 roku.

50 minut z Zaspy na Matarnię w korku

Pokonanie Trasy Słowackiego na odcinku od ETC do CH Matarnia (ok. 8 km) poza godzinami szczytu doświadczonemu kierowcy może zająć 10-12 minut. Dłuższe postoje kierowców czekają wtedy przed skrzyżowaniem z ul. Chrzanowskiego i rondem im. Jana de la Salle.

Całkiem inaczej - pięć razy dłużej - trwa podróż w godzinach popołudniowego szczytu. Pokonanie 8-kilometrowego odcinka na górny taras zajmuje od 50 do 60 minut. Nie ma odcinka, w którym pojazdy nie stałyby w korku. Nawet leśny fragment bez sygnalizacji jest w ostatnich tygodniach sparaliżowany w kierunku Matarni.

Rano korki stoją w przeciwną stronę.

- Tak naprawdę mamy do czynienia ze standardową sytuacją - budowa nowej drogi sprawiła, że zwiększył się na niej ruch. Zachęciła do korzystania z niej nowe osoby. Zwiększenie przepustowości, czyli często podnoszona w takich momentach propozycja, nic tu nie da - za 3 lata będziemy mieć ten sam problem we większej skali - uważa Karol Spieglanin, prezes Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej (FRAG).

Czy kiedykolwiek ruch zmaleje na ul. Słowackiego?

Przy dużych korkach Tristar nie pomaga

Wielu kierowców powód korków na Trasie Słowackiego upatruje w funkcjonowaniu sygnalizacji świetlnych. Przypomnijmy, że między centrum handlowym ETC a rondem im. Jana de la Salle ruchem kieruje system inteligentnego sterowania ruchem - Tristar i choć drogowcy o korkach wiedzą, niewiele mogą zrobić.

- System Tristar ma wiele zalet, ale ma też wady. Jedną z nich jest brak możliwości ręcznego sterowania ruchem. Nie ma możliwości na przykład chwilowego wydłużenia fazy światła zielonego. Możemy jedynie zmieniać programy na poszczególnych skrzyżowaniach. Jednak bez Tristara na Trasie Słowackiego kierowcy mieliby jeszcze więcej kłopotów - przekonuje dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, Mieczysław Kotłowski.

Drogowcy zwracają także uwagę na fakt, że w godzinach szczytu liczba pojazdów m.in. na al. Żołnierzy Wyklętych przyrasta gwałtownie. Z tego powodu system Tristar przystosowuje się z opóźnieniem. Gdy auta utykają w korku na Trasie Słowackiego nie ma co liczyć na system inteligentnego sterowania ruchem - trzeba czekać aż ruch się nieco upłynni.

- Liczba pojazdów wtedy jest tak duża, że po prostu wyczerpują się nie tylko możliwości Tristara, ale przede wszystkim przepustowość ulicy - zaznacza Kotłowski

PKM-ka lekarstwem na korki?

Zdaniem ekspertów sytuację kierowców powinno poprawić przede wszystkim oddanie do ruchu 18-kilometrowej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wielu z nich będzie mogło przesiąść się na kolejkę i w ten sposób dotrzeć np. do Wrzeszcza pozostawiając pojazd w Matarni.

- Oczywiście zachęcać do tego powinna sama oferta PKM, czyli przede wszystkim częstotliwość kursów i cena biletów. Przeanalizować można także bardziej miękkie zabiegi, np. optymalne ustawienie świateł na trasie - mówi Karol Spieglanin.

W podobnym tonie wypowiadają się też władze Biura Rozwoju Gdańska. - Realizowana trasa PKM da podróżnemu alternatywę względem samochodu indywidualnego (a także autobusu miejskiego), które grzęzną w korkach. Skala zjawiska rezygnacji z podróży samochodem i przesiadki na PKM będzie zależeć w znacznym stopniu od częstotliwości kursowania pociągów - mówi Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.

Przypomnijmy, że po dużym zamieszaniu pod koniec października Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ustalił, że pociągi linią PKM między lotniskiem a Wrzeszczem pojadą co 15 minut. Pod znakiem zapytania jest ich kursowanie do centrum Gdańska. Co gorsza wciąż jednak nie ma pomysłu dla wspólnego biletu PKM-ki z innymi przewoźnikami, co może zniechęcać wiele osób do skorzystania z oferty.

Dalsze inwestycje uzdrowią Trasę Słowackiego?

Jak już wspomnieliśmy, nowe lub rozbudowane fragmenty układu drogowego po ich uruchomieniu poprawiają warunki podróżowania, co zachęca kierowców do większego wykorzystania samochodów i co prowadzi w krótkim czasie do powrotu utrudnień.

- Dlatego współcześnie duże miasta nie mogą rozwijać się w oparciu o transport indywidualny. Dokumenty planistyczne miasta Gdańska przewidują w rejonie Górnego Wrzeszcza - Brętowa jeszcze tylko jedno powiązanie drogowe: tzw. ulicę Nową Abrahama, która ułatwi powiązania Zaspy, Strzyży, Oliwy z Brętowem, Matarnią i Pieckami - Migowem ale też nie będzie ona stanowić rozwiązania na zawsze ze względu na mechanizm opisany na początku - mówi Piskorski.

Władze FRAG widzą jednak inną drogę uzdrowienia Trasy Słowackiego. - Pragnę przypomnieć, że już za dwa lata minie pięcioletni unijny okres karencji. Od razu po nim sugerowałbym przeanalizowanie faktycznej potrzeby istnienia podziemnych, a nie naziemnych przejść dla pieszych oraz ekranów akustycznych. Zgodnie z obowiązującymi normami przynajmniej tych drugich w dużej części powinniśmy się pozbyć - podkreśla Spieglanin.

Opinie (634) 9 zablokowanych

  • Bo jest a dużo świateł i udziwnień. (86)

    I kierowcy ruszają po 10-15 sek. od zielonego i to chyba od razu z drugiego biegu...

    • 369 46

    • świateł i "udziwnień" jest ile trzeba (12)

      ludzie też muszą czasem dostać się na 2 stronę i to nie tunelem!

      ale faktem jest, że gdyby było odliczanie sekundowe na światłach, to na pewno by usprawniło

      niestety, w Gdańsku zrobili tristar, wymienili wszystkie sygnalizacje, a odliczania sekundowego nie ma. Imbecyle.

      • 196 18

      • (7)

        dokładnie tak, byłem w Piotrkowie tryb. gdzie jest odliczanie sekundowe, dużo przyjemniej się jeździ, z daleka widać czy się zdąży przejechać skrzyżowanie i za ile trzeba ruszyć na światłach.

        • 121 1

        • w Piotrkowie nie nastawili się na zyski z mandatów (4)

          w Gdańsku zyski z mandatów to piorytet dla władzy.

          • 103 19

          • za tydzien (3)

            macie drugie wybory !
            paweł - pół biedy , ale ma pod sobą lisickiego, nawet w kosmosie by postawił parkometry ... (nie mam nic do prakometrów w centrum), ale parkometry do połowy kartuskiej to są już jakieś jajca :)
            pod domem niech sobie ustawi parkometr :)

            • 69 8

            • prezydencie Adamowicz (1)

              za kilka dni podziekuje Ci za "wklad" w "rozwoj" tej czesci miasta. A co na zatrucie spalinami mieszkancy okolicznych osiedli?

              • 13 3

              • aaa w czym...

                ...okoliczni mieszkańcy są lepsi od tych z centrum że mają nie mieć spalin ??? może tunel zbudować żeby mieli spokój ?
                Jak się nie podoba, to na wieś ! Kaszuby nie tak daleko ;)

                • 2 2

            • co to jest PARKOMETR ?

              PARKOMAT chyba...

              • 1 6

        • (1)

          a nie uczyl cie instruktor by stojac na skrzyzowaniu zwracac uwage na kolor swiatla dla przechodniow? gdy sie zmieni na czerwone tzn. że za chwile bedzie zielone dla ciebie.

          • 3 9

          • Ehe, a sie okazuje ze ktos tam dostal zielone i musi przejchac przez przejscie wiec pieszy ma czerwone i stoisz 40sekund na zasprzeglonym biegu.

            Odliczanie sekundowe poprawilo by plynnosc ruchu.

            • 8 1

      • za duzo przejsc (3)

        Swiatel i udziwnien nie jest ile trzeba....

        Nowa fantastyxzna droga dwupasmowa od obwodnicy az po centrum miasta. Powinno byc na niej ograniczenie do 70 ale nawstawiali przejsc dla pieszych co 100etrow ze sie nie da normalnie jechac....

        • 42 52

        • tylko kolej, ka do domu

          już widzę jak kierowcy przesiadają się na PKM; kaszubi zostawiają samochody w matarni; mieszkańcy zasuwają na perony po 2-3 km na piechotę. Znając życie parkingi przy PKM będa płatne, NIE strzeżone a bilety droższe od miesięcznego kosztu paliwa Miasto znowu zrobi interes i napcha kiesę.

          • 68 8

        • Bo to jest miasto

          jak się nie podoba to się przenieś na wieś

          • 22 36

        • po pierwsze primo to w gdansku jest ZDECYDOWANIE za MALO ulic. jesli nie pobuduja, zamiast rozszerzac (wiem ze taniej) nowych drog to do konca swiata tak sie bedzie jezdzic w tym miescie.

          • 4 9

    • A czego się spodziewaliście? (31)

      Dodatkowy pas a nawet kolejne nie załatwia sprawy. I tak z czasem wszystko będzie zakorkowane. Trzeba zmienić przyzwyczajenia ale niestety mieszkańcy cesarstwa samochodowego musza podróżować swoimi stalowymi rumakami bo jest fajnie, wygodnie, ciepło i najlepsze - nie ma tych innych brudnych, chorych, śmierdzących i niebezpiecznych ludzi.

      • 96 35

      • cesarstwo (4)

        To chyba okoliczne wsie typu GKA GKS zukowo itp ktore korkuje Slowackiego od tych stron

        • 56 23

        • albo (1)

          albo gdańsk kokoszki, tez okoliczna wieś

          • 36 15

          • Ja ci dam wieś

            • 4 8

        • Jak z twojego falowca wysypią się ludzie, to też masz tłok...

          • 36 6

        • tylko czemu gdańszczanie ciągle wybierają Bielawskiego i spółkę,

          który za ich pieniądze robi (pół)dobrze tylko tym GKA i GKS, a im samym stawia kolejne estakady na wysokości okien, jak w jakimś Szczecinie

          • 15 4

      • blachosmrody (7)

        wszędzie ich pełno,masz rację mogą zrobić dodatkowo 10 pasów i tak będą korki

        • 45 32

        • zapewniam cię, że mój samochód mniej śmierdzi po przejechaniu 700km niż ty (6)

          pod dojechaniu rowerem 5 km z domu do pracy....

          • 58 51

          • (1)

            nie założyłbym się. zamknij się w garażu na 10 minut z włączonym silnikiem.

            • 51 22

            • Wejdź z tym gościem pod pierzynę na 10min

              Efekt ten sam.

              • 11 1

          • jesli cale zycie nic nie robisz, to nie dziwie sie, ze jakikolwiek wysilek fizyczny kojarzy ci sie ze smrodem (2)

            po prostu Twoj organizm nie jest przyzwyczajony do wysilku, a pot jest pelen calego syfu jaki nagromadzil ci sie w organizmie.

            Ludzie zyjacy zdrowo i regularnie trenujacy nie smierdza jak swinie po 5km rowerem.

            Problem z rowerem jest zima (mimo wszystko nie jezdzi sie zbyt fajnie w sniegu) oraz przy dzuych opadach (czy to latem, czy dowolna inna pora).

            • 9 5

            • dokładnie! jak jadę rowerem miejskim w tempie rekreacyjnym około 17-20km/h to wysiłek mam dokładne taki sam jak bym szedł pieszo (1)

              A może nawet mniejszy. Nie ma po czym brać kąpieli.

              • 7 5

              • i nie bierz kąpieli, śmierdź sobie radosnie

                i powtarzaj sobie kilkakrotnie, ze nie smierdzisz. Kłamstwo tak powielane staje sie prawdą :-)

                • 0 0

          • Dokładnie

            Tak samo jak mniej śmierdzi drwal wycinający dziewicze puszcze, niż tubylcy ich broniących. Dobrze prawisz. Więcej asfaltu. Mniej smrodu przyrody.

            • 3 0

      • trafiłeś w sedno - właśnie dlatego wolę jechać w korku, dłużej i drożej bo (3)

        bo jest fajnie, wygodnie, ciepło i najlepsze - nie ma tych innych brudnych, chorych, śmierdzących i niebezpiecznych ludzi. Dodatkowo załatwię przez tel (zest. głośnomów.) kilka spraw związanych z pracą w drodze do domu.

        • 56 21

        • no to super, widzę że w takim razie korki to nie problem (1)

          to po co artykuł?

          • 56 9

          • Dziennikarz pisze bo mu płacą

            Ma być kontrowersyjne. Reszta nie ma znaczenia.

            • 0 1

        • bogaci tak maja

          • 4 1

      • (13)

        Jak to powiedzial Leon Krier nie auta a domy przedmiejskie sa powodem korkow. Poki nasi wlodarze beda zamieniac centra miastvw osrodki wiezowcow a przedmiescia w sypialnie - korki beda.

        • 63 6

        • Nikt tego głośno nie powie, ale winę za to ponosi... gospodarka rynkowa (7)

          Wiele ludzi chce mieszkać w centrach, więc cena nieruchomości zgodnie z prawem popytu idzie w górę. Skoro cena w centrach jest wysoka to zgodnie z tym samym prawem chętnych do kupna mieszania w tym miejscu jest mniej względem obrzeży miasta i przedmieść gdzie ceny nieruchomości są niższe. Skoro więcej osób jest skłonnych kupować tańsze mieszkania poza centrum to więcej mieszkań tam własnie powstaje.

          • 29 4

          • Ale bzdury (5)

            Winny jest interwencjonizm państwa (MDMy koło śmietniska, darmowe drogi i parkingi za śmieszną opłatą) i brak miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Gdyby rynek był rzeczywiście wolny i każdy płacił za rzeczywiste użytkowanie samochodu (czyli jak mam do pracy 15 minut na piechotę to codziennie nic nie płacę, a jak ktoś jedzie 30 km w obie strony i parkuje w centrum to płaci opłaty RYNKOWE za usługę udostępnienia drogi i miejsca parkingowego) to szybko by się okazało, gdzie jest bardziej opłacalnie zamieszkać. Dzisiaj w ramach socjalu dostaje się za darmo drogę (opłaty paliwowe należy przemilczeć, bo nie są w żadnym wypadku uzależnione od popytu na drogę, czyli nie są rynkową opłatą a kolejnym podatkiem), maksymalny koszt opłaty za parkowanie jest ustalony dla całego kraju (socjalizm pełną gębą, nieważne czy Pcim Dolny, czy centrum Warszawy), nie pokrywa rzeczywistego kosztu utrzymania miejsc parkingowych i nie odpowiada na pytanie o popyt.
            Oprócz tego brak miejscowych planów zagospodarowania pozwala na zabudowę bez zapewnienia funkcji transportowych, czyli przerzucenie z dewelopera na miasto konieczności budowy nawet najprostszych dróg. Znowu wszyscy składają się na dojazd do Wypierdowa, a nie rzeczywiście tam mieszkający.

            Myślę, że obaliłem tezę o "wolnym rynku", którego w naszym nieszczęśliwym kraju niestety nie ma. Jest dziwaczna mieszanka socjalizmu z róbta co chceta. Efekty każdy widzi.

            • 31 15

            • ja jakoś zuego interwencjonizmu nie widzę

              wprost przeciwnie lobbowanie za planami zagospodarowania przez deweloperów i minimalne wymagania co do układu i położenia osiedli

              a potem osiedlowa jednopasmowa uliczka z progami spowalniającymi odprowadzająca ruch z 20 tyś osiedla

              • 9 0

            • Jeszcze żaden kapitalista w historii nie wymyślił takiej bzdury (3)

              by wprowadzać opłaty za drogi miejskie. I przed każdą ulica osiedlowa bramka poboru opłat ? :D:D to by z pewnością upłynniło ruch hahahah korwin wam nasr*ł do bani

              • 4 8

              • Przyjacielu

                A teraz zejdźmy na ziemię. Ani 100% kapitalizm nie istnieje, gdyż od początku świata struktury plemienne nakładały na swoich członków ograniczenia i obowiązki względem współplemieńców, ani w 100% interwencjonizm nigdy nie zaistniał, bo nawet w Korei Północnej żeby przeżyć trzeba trawę na wolnym rynku zbierać i gotować ;)
                "spór" miał charakter czysto akademicki, gdyż pokazane zostały mechanizmy całkowicie wolnorynkowe, gdzie nie ma ani odrobiny interwencji państwa we "wspólne" i wykazanie, że wcale nie musiałoby to doprowadzić do mitycznego "zła" jakie kapitalizmowi jest przypisywane przez osoby nie do końca będące zorientowane czym charakteryzują się poszczególne myśli polityczne.
                Powtórzę raz jeszcze, system jaki funkcjonuje w naszym nieszczęśliwym kraju jest mieszanką socjalizmu (zusy-srusy i cała masa państwowych przymusowych "udogodnień") oraz róbta co chceta (czyli przykładowo to co podał kolega w poście powyżej Twojego - uchwalanie MPZP pod dyktando dewelopera zamiast zgodnie z zasadami rozsądku).

                • 2 4

              • mylisz się (1)

                Np. do centrum Sztokholmu wjeżdżasz i robi ci zdjęcie, następnie wysyła do domu rachunek co jakiś czas.
                OK w Polsce to nie przejdzie bo kto by stworzył taki system informatyczny:)

                • 10 1

              • Pani Agnieszka od Kalkulator1

                • 2 0

          • nieprawda

            te mieszkania są tylko pozornie tańsze, należy tylko prawidłowo skalkulować koszt codziennych dojazdów każdego z członków gospodarstwa domowego oraz stracony czas. A jeżeli ktoś ponosi winę, to rząd i jego programy typu RnS czy MdM z pułapem ceny (siłą rzeczy nie obejmującej ww. kosztów), który dodatkowo napędza ruch w tańszych lokalizacjach, bo beneficjenci mają wybór: albo wyprowadzić się za miasto, albo zrezygnować ze wsparcia

            • 10 2

        • (4)

          A gdzie jak nie w centrach miast mają powstawać wieżowce? A jakby budowali odwrotnie to po prostu centra miast i sypialnie by się zamieniły miejscami

          • 10 2

          • odpowiedzią jest tylko (3)

            planowanie dzielnic wielofunkcyjnych. Już żal powtarzać, że "tak to się teraz robi na zachodzie", ale taka prawda.

            • 11 1

            • A gdzie na zachodzie (2)

              Bo wiesz, to że byłeś w Lęborku, to jeszcze nie znaczy, że "na zachodzie"

              • 3 7

              • Kopenhaga, Berlin, Utrecht, Amsterdam, Haga, nawet Paryż, do cholery, Sztokholm, Malmo, wymieniać dalej?

                • 7 1

              • a co masz do Lęborka

                ładne, spokojne miasto i mili ludzie

                • 2 0

    • Niestety problem leży w ilości samochodów (4)

      Kwestia gęstości skrzyżowań nie ma już teraz znaczenia. Jedyna rada to wybudowanie nowej drogi...ale i to nie rozwiąże problemu całkowici gdyż ludzie przesiądą się do samochodów "bo im nową drogę wybudowali i jest już ładny dojazd"...i problem nasili się po kilku latach.

      • 38 6

      • po co? na skrzyżowaniu chrzanowskiego z trasą słowackiego była giga dziura (3)

        dlaczego tam nikt nie zbudował tuneli?
        dlaczego na skrzyżowaniu z grunwaldzką nie zbudowano lewoskrętu bezkolizyjnego?

        bo w poorlandii wygrywa zawsze prowizorka z najniższą ceną...

        • 16 13

        • A opodatkujesz się dobrowolnie na poczet tunelu? (1)

          • 12 6

          • a co u opodatkowywać?

            wygrała hydrobudowa z najniższą ceną, która później upadla a razem z nią oszukani ludzie na przeszło 100 mln

            i teraz nie tylko nie będzie nowych płatników podatku, ale i dotychczasowi przestają płacić

            Oczywiście UM Gdańsk nie widzi problemu bo to nie ich interes

            a można było tego uniknąć

            • 3 2

        • chyba nie wierzysz w to co piszesz

          tam już zalano asfaltem pół dzielnicy, częściowo nawet dwupoziomowo (estakada), a tobie się chyba "koniczynka" marzy na skrzyżowaniu słowackiego/grunwaldzka, kolejne wyburzenia? może od razu zburzmy całe miasto pod autostrady, będzie się szybciej jeździć, tylko dokąd?

          • 23 2

    • problem na matarnii

      Jest wjazd i zjazd z obwodnicy. Wystarczy na obwodnicy niewielka stłuczka i cały wjazd na nią stoi aż do odcinka leśnego. Drugim wąskim gardłem jest ulica budowlanych. Problem z zablokowaniem zjazdu na obwodnicę może częściowo rozwiązać jego wydłużenie od ulicy Słowackiego. Zarówno na samym Słowackiego jak o na terenach zielonych. Pomijam kwestie ronda dela Salle bo to nie wypal o korki tam są od zawsze.

      • 19 6

    • W Wejherowie 40% (1)

      glosow jest niewaznych.

      • 7 2

      • Na szczęście w PO PSL mamy inteligentnych wyborców.

        Nasze głosy so ważne.

        • 10 5

    • A co myślicie o wprowadzeniu 30km/h w mieście? (1)

      Nie macie czasem wrażenia, że po tych wszystkich remontach i przebudowach korki w Gdański są większe niż to było 3-4 lata temu?

      • 8 11

      • Korki są i zawsze będą (szczególnie w godzinach szczytu).

        Są jednak znacznie mniejsze niż kilka lat temu mimo wzrostu liczby samochodów w mieście. Dodatkowo sytuacja powinna się nieco poprawić po oddaniu do użytku tunelu pod Martwą Wisłą.

        PS Porównując do Krakowa, Wrocławia, Poznania czy Warszawy to u nas korków nie ma prawie wcale

        • 6 1

    • TWORZYĆ ALTERNATYWY! (11)

      Są korki bo nie ma alternatyw. Słowackiego wciąż jest bardziej wydajna niż Spacerowa na przykład. Kto korzysta ze Słowackiego?
      1) górny odcinek w dół: mieszkańcy Złotej Karczmy, Matarni, "Kaszubi", osoby pracujące bliżej Słowackiego ale mieszkający bliżej węzła ze Spacerową/Armii Krajowej.
      2) dolny odcinek w dół: wszyscy z 1 plus Niedzwiednik, Morena i Mysliwska

      ---
      Z mojego laickiego punktu widzenia pomogłoby:

      1) bezkolizyjne skrzyżowanie na miejscu ronda de la Salle
      2) przesunięcie przejść pieszych do tuneli/nad drogą wzdłuż Słowackiego
      3) usprawnić zjazd ze Słowackiego na Grunwaldzką w stronę Gdańska na przykład dwa pasy zjeżdżające w stronę Gdańska plus dłuższe światła

      4) rozbudowanie spacerowej do dwóch pasów + usprawnienie świateł w Oliwie
      5) stworzenie jak najlepszego skrzyżowania Spacerowej z Czyżewskiego tak by osoby jadące w Sopocie mogłyby tam opuszczać Spacerową

      6) stworzenie alternatywy dla Moreny i Mysliwskiej, np rozbudowa Jaskowej Doliny do 2 pasów albo zbudowanie nowej alternatywnej drogi do Grunwaldzkiej (np remont/rozbudowanie Sobieskiego, Do Studzienki)

      7) usprawnienie wjazdu z Obwodnicy: na przykład wjazd bezkolizyjny na jeden z pasów (albo dodanie 3 na pewien odcinek do świateł)

      8) usprawnienie skrzyżowania Chrzanowskiego z Szymanowskiego
      9) rozwiązanie problemu skrzyżowania Starej Słowackiego z Chrzanowskiego

      Ale w Gdańsku na to nie będzie nigdy pieniędzy. Pewnie szybciej niż bezkolizyjne rondo de La Salle wybudują przysłowiowe "metro" ;)

      • 13 29

      • (3)

        Nowa Słowackiego miała być alternatywa na korki. Na jak długo to wystarczyło?
        Nie ma alternatywy na rosnącą lawinę samochodów w postaci budowy nowy dróg. Coraz więcej ludzi mieszka po zachodniej stronie obwodnicy i nikt tego zjawiska nie próbuje zatrzymać, więc problem będzie się pogłębiał.
        Na korki powinniśmy stosować rozwiązania stosowane od jakiegoś czasu na zachodzie:
        bardzo dobra komunikacja miejska ze zintegrowanym biletem na całe 3miasto + PKM + SKM
        bardzo dobrze rozwinięta infrastruktura rowerowa z uprzywilejowaniem w ruchu dla rowerzystów

        I cokolwiek by ktoś nie wymyślał i jakkolwiek nie lubił komunikacji i rowerzystów, to niestety jest to jedyny kierunek, który w praktyce działa już w wielu zachodnich miastach.

        • 34 5

        • zgadzam sie z diagnoza (2)

          nie zgadzam sie z tym, ze "na zachodzie". W Anglii komunikacja miejska (procz Londynu) jest gorsza niz w Trojmiescie. A wielkosc owych miast porownywalna.

          • 3 1

          • Anglia to nie jedyny zachod (1)

            Jest jeszcze Szwajcaria, Belgia, Holandia, ...

            • 4 0

            • Gdzie są i tak korki

              Nie ma rozwiniętego państwa na świecie bez korków, dopóki społeczeństwo i rządzący myślą jak As.

              • 2 0

      • Dlaczego dla wygody kierowców piesi mają być wyrzucani do zasyfionych i niebezpiecznych przejść podziemnych lub na wietrzne i oblodzone zimą kładki?

        PKM co 5 minut w szczycie i wielkie parkingi przy stacjach na górnym tarasie, tak jak wszędzie się to robi. Choćby prefabrykowane piętrowe jak w UK.

        • 32 5

      • typowe gadania laika

        co to miasta nie widział inaczej, jak z przez brudną szybę samochodu z rejestracją GKA

        • 10 6

      • Masz pomysły na usprawnienia (2)

        to wymyśl skąd wziąć pieniądze.

        Sam jestem kierowcą ale uważam, że to komunikacja publiczna a nie drogi powinny być priorytetem władz miasta. Mi osobiście podoba się angielski system - wysoki koszt dla kierowcy przy wjeździe do miasta (drogie parkingi, Congestion Charge w Londynie), system Park & Ride (darmowe parkingi na obrzeżach miasta z tanim biletem na autobus dojeżdżający do centrum), uprzywilejowanie autobusów (bus pasy, specjalne skróty tylko dla nich), inteligentny system informacji o kursowaniu komunikacji z aplikacją na komórkę (wybór trasy, o której chce się wiedzieć) i, co najważniejsze, nie tylko jeden ale też WYGODNY bilet na wszystko (coś a la Oyster w Londynie)

        • 23 1

        • No tak, ale w UK taki system panuje tylko w Londynie (1)

          A przynajmniej nie w kazdym wiekszym miescie tak jest. Bristol (ponad pol miliona mieszkancow) to wies komunikacyjna przy Trojmiescie

          • 2 0

          • Akurat o Bristolu się nie wypowiem bo nie znam tego miasta

            ale większość większych czy mniejszych miast w UK ma jakieś swoje rozwiązania problemu korków o ile występuje. Nie w każdym jest wszystko z w/w natomiast wszędzie sprowadza się to do jednego - uczynić komunikację na tyle atrakcyjną, żeby ludzie przesiedli się na nią z auta. U nas co prawda inwestuje się co nieco w komunikację miejską ale położenie torów czy kupienie fajniutkich autobusów to nie wszystko. Mnie osobiście zniechęcają dwie rzeczy. Pierwsza to brak buspasów, a nawet jeśli gdzieś jakaś ich namiastka jest, to ich kompletna ignorancja przez kierowców, którzy "tylko na chwileczkę" nań wjeżdżają lub nawet traktują jako chwilowe miejsca postojowe. Druga to bilety a dokładnie rzecz biorąc bilety na SKM i ich cennik.

            • 1 0

      • To wszystko pomoze na chwilke. A kto to potem utrzyma?

        • 3 0

      • "Rondo" de la Salle

        ad. 1) to nie jest RONDO !
        Gdyby to było duże rondo z min. 2 pasami to nie było problemów a ten dziwoląg nie jest rondem !

        • 0 0

    • ruszają tak długo bo gapią się na fejsika w komórce!

      • 12 0

    • Korki nie tylko na Słowackiego

      Gdyby to był problem tylko Słowackiego, to można by tu szukać przyczyn i rozwiązań, ale niestety wg moich spostrzeżeń od początku listopada na większości dróg jest dużo gorzej, więc przyczyna jest bardziej ogólna.
      Moim skromnym zdaniem jedną z przyczyn większych korków w 3mieście jest fakt, że wraz z pogorszeniem pogody rowerzyści przesiedli się do samochodów.
      Ci wszyscy kierowcy, którzy przy różnych okazjach wypisują bzdury, jakoby to rowerzyści blokują drogi, teraz powinni się uderzyć w piersi.
      Rozwiązaniem na korki jest tylko bardzo sprawna komunikacja miejsca (w 3mieście brak), PKM (zobaczymy jak zadziała) oraz właśnie zachęcenie ludzi do rowerów/motorowerów. Tego ostatniego nie osiągniemy, jeżeli nadal będzie brakować dobrej jakości ścieżek rowerowych łączących górny taras z dolnym. Także sami kierowcy nie zachęcają innych do rowerów swoją niebezpieczną jazdą.
      Ja śmigam nadal na rowerze kiedy mogę, ale jak spadnie śnieg, to będę zmuszony użyć samochodu, bo przez las nie przejadę na rowerze.

      Pozdrawiam i życzę mniejszych korków:)

      • 24 7

    • kolejna kompromitacja Budynia i jego klesiów partyjnych ale lemingom to odpowiada

      skoro głosowałiscie za budyniem i jego kolesiami to teraz morda w kubeł!!

      • 3 12

    • ojej i czym się teraz POchwali Prezydent?

      • 1 6

    • Przyczyny: (4)

      1. Jazda na zderzak.
      2. Hamowanie "do podłogi" zamiast zwalniania.
      3. Brak reakcji na zmianę sygnalizacji.
      4. Ruszanie po poprzedzającym aucie z dużym odstępem.
      5. Nieprzygotowanie do ruszania na zielonym.
      6. Telefonowanie.
      7. Gapiostwo.
      8. Tumiwisizm.
      9. Bycie ekspertem.
      10. Nie opanowanie obsługi pojazdu.

      • 22 2

      • Zapomniałeś o jednej (2)

        0. Zbyt duża ilość samochodów

        • 14 1

        • też, zgadza się ale to nie w tym problem (1)

          właśnie chodzi o to, żeby usprawnić ten ogrom aut a jak się bacznie przyjrzysz na spokojnie bez emocji na drogi to widzisz:
          1. Zderzak w zderzak, bez bezpiecznego odstępu, jeśli go zrobisz zaraz zajedzie ci jakiś cwaniak drogę i dalej jest ciasno.
          2. Zwalnianie silnikiem, powoli, lekko, widziałeś coś takiego? Nie. Hebel w asfalt i stoi cała ulica.
          3. Zapala się pomarańcza - nic, zielone - nic, 3 sekundy dopiero budzi się pierwszy kierowca, ten za nim wraca do egzaminu na prawko czy to przypadkiem nie niebieskie ma być, trzeci szuka biegu (tak! patrzy na lewarek...)...
          4. Zamiast jak na sznurku przedszkolaki na spacerze to 10 aut rozciąga się powoli zamiast 20 mogłoby dynamicznie pojechać.
          5. Brak skupienia na tym co przed i za tylko na czymś innym a to kilka sekund straty.
          6. Często jeżdżę na tempomacie i widzę, że przede mną auto zaczyna dziwnie zwalniać albo wyprawia jakieś cuda, hmmmm wyprzedzam bo lepiej takiego mieć z tyłu no i odpowiedź: telefon.
          7. Odsypianie, nic innego mi nie przychodzi do głowy bo tylko sen może zamulić aż tak.
          8. Olewanie wszytkich - ja jestem panem!
          9. Masz prawa i obowiązki, dostałeś prawko to przestrzegaj przepisów a nie samodzielnie interpretujesz ile można przez miasto.
          10. Patrz pkt 1-9, manewry na drodze, Jezus Maryjo! Kierunkowskazy mało kto wie gdzie są i kiedy się używa, włączanie się do ruchu z pasa do tego który ma nie bez powodu 300-400 metrów na samym początku, omijanie Tira na poboczu - 3 metry luzu i korek na S6 10 km... natomiast wyprzedzanie rowerzysty na 10 cm nie ma problemu... itp, itd

          • 11 1

          • W pewnym momencie juz nic nie usprawni. Bo nie zdyscyplinujesz nagle 100tys. osob. Jest to po prostu niemozliwe. Poczytaj historie. Takie korki byly w USA juz w latach 50tych. Stad te ich wielopoziomowe autostrady. Ale one i tak sie wkrotce korkowaly. W tej chwili te estakady sie juz sypia, bo nie ma za co ich utrzymac.

            • 7 1

      • tak!!!

        zgadzam sie!!!

        • 0 0

    • i kogo to obchodzi ??? (1)

      Miasto zrealizowało ważną inwestycje - więcej kaski na to nie ma- jak komuś nie pasuje i ciasno w furce to niech sobie kupi rower !!!!

      • 7 2

      • bardzo zacny pomysł

        • 5 0

    • zegarki (1)

      Czy tak trudno zamontować przy sygnalizatorach wskażniki czasu palenia się poszczególnych świateł ? Inne miasta już to dawno zrobiły - mały nakład a efekty rewelacyjne

      • 5 0

      • Dość trudne

        Szczególnie przy dynamicznej zmianie faz w Tristarze. Jedyne co można wyświetlić to 5-10 sekund przed zielonym. To byłoby przyjemne :)

        • 3 0

    • (2)

      Do wielbicieli tuneli dla pieszych. Wyobrazcie sobie miasto, gdzie po powierzchni wyja smierdzace auta, sunace autostradami i wokol sciany akustyczne. A piesi chodza tunelami jak szczury. Masakra. W miescie nie ma miejsca dla samochodow!!!

      • 8 3

      • nie tyle, ze nie ma miejsca, co nie powinny miec priorytetu

        • 3 1

      • Ja sobie wyobrażam

        Czytając posty niektórych internautów, uważam, że właśnie dla nich to jest namiastka raju.

        • 2 0

    • Bo automatów nie mają
      Tylko powolne skrzynie manualne

      • 1 0

    • 5 powodów

      1. dwu pasmowe trasy średnicowe budowało się w latach 50 dziś musza mieć 3 lub 4 pasy
      2. brak dodatkowy wylotówek do obwodnicy - Gdynia ten problem rozwiązała
      3. dziadki projektujące ulice nigdy nie byli za granica dlatego mamy rozwiązania z przed 50 lat
      4 za dużo świateł
      5. nie ma tuneli dla pieszych

      • 1 3

    • ruszamy za wolno jezdzimy za szybko

      reakcja kierowcow jest kiepska. wiekszosc kierujacych to osoby nieumiejace jezdzic.

      • 0 0

  • Metro (13)

    Proponuję metro.

    • 67 30

    • (7)

      ja zas proponuje MYTO na dzien dobry dla wszystkich GWE, GKA, GDA i innego szmelcu w trzech zespawanych powehrmachtowych szrotach z czarnym dymem po frytkach wiszacym na wydechu. po dychu za wjazd, po dychu za wyjazd, i tak codziennie. i jeszcze wyrywkowa kontrola stanu technicznego, jak kontroli nie przejdzie - momentalny przepadek szrotu i obciazenie hipoteki kosztami utylizacji. zaraz by sie tu zrobilo przejezdnie dla PLACACYCH PODATKI obywateli MIASTA, a nie okolicznych dieriewni. chytrze bydla z pany kmiecie, nie od dzis to wiadomo! niech se zrobia podgrodzie w (je)Baninie i tam prowadza swoje szemrane interesy.

      • 25 8

      • (3)

        Bez beki, może zbyt ostro napisane ale się z Tobą zgodzę. Proponuję zrobić duże parkingi na obrzeżach miasta jak ktoś ma coś do załatwienia w mieście niech tam zostawi auto. A dla wygodnickich opłata miejska dla osób spoza gminy Miasta Gdańsk, Gminy Gdańsk, Gminy Sopot i Gminy Gdynia za wjazd do centrum. 300PLN/rok lub 30PLN/m-c 15PLN/tydz. i 10PLN/dz. na zasadzie winietki i sru.

        • 18 3

        • idac tym tokiem

          to aby byl osprawiedliwie to niech kazdy placi za wjazd do gminy i z gminy
          jedziesz do gdyni?
          to albo pociagiem albo placisz za wjazd do sopotu wyjazd z sopotu i wjazd do gdyni i jak mowiles po 10 czyl;i podroz do gdyni 30
          bo niby czemu to gdansk ma tylko sciagac pieniadze za wjazd i wyjazd?
          co wy na to cwaniaczki?
          bedziesz chcial jechac do warszawy?
          jedz pociagiem bo po dordze masz kilkadziesiat roznych gmin i samochod wyjdzie drozej niz samolot

          • 4 4

        • Poszukaj słowa retorsje

          • 1 0

        • Proponuje wrócić do punktu wyjsćia

          Gdańsk Wolnym Miastem - skoro mają być winiety na wjazd to senat, sejm i PKW utrzymujcie se sami, może to trzecie wam się lepiej nawet uda...

          • 1 0

      • zgadzam sie (2)

        ale to musi działac w dwie strony. Jak panisko z Gdanska chce pojechac do Wejherowa, Żukowa czy Je(Banina) to płaci dyszkę za wjazd i dyszkę za wyjazd. Jak panisko zamiast szrota ma pachnacy nowoscia i luksusem auto nie starsze niż powehrmachrowskie szroty tak czesto spotykane w oborach pospolstwa to dodatkowo winietkę i extra podatek kolonialny za epatowanie tym luksusem miescowemu kombajniscie po oczach. Jak bogaty i takie panisko to nie bedzie zalował tych kilku groszy jako podatek od luksusów i splendoru przejazdu wsrod zawistnej ludnosci okolicznego wiesniactwa. I tak codziennie. Chcesz sie wozic po Gdansku jasnie panie to ok, ale jak chcesz wyjechac z Gdanska do W-wki to przygotuj kiesę, kazda gmina z chęcia przyjmie od miejskiego yuppie kase za wjazd i wyjazd. Bo przeciez skoro w Gdańsku trzeba, to czemu nie w Pipidówce, Zukowie, Płońsku czy Ostrzodzie.
        Dodatkowo wporwadzic podatek ekologiczny dla przejezdnych, wszystko ponizej Euro-5 ma zakaz wjzadu do wiejskich kurortów, nie chcemy tu weglowodorów aromatycznych. Jak panisko ma gorsze auto, to niech kupi sobie helikopter albo jumbojeta a nie nam tu swoim blachosmrodem zanieczyszcza swieze wiejskie powietrze.

        • 3 1

        • o, i tak dyskutować kurturalnie to można :D

          • 1 0

        • Ty to chyba dla rzadu pracujesz..ze chcesz nas tak podatkami lupic-)

          • 0 0

    • helikoptery

      a ja proponuję statki kosmiczne , helikoptery bądź łodzie podwodne

      • 4 1

    • wprowadzmy Viatoll na Slowackiego (2)

      dam sobie łapę uciąc, ze przestanie sie korkowac

      • 4 0

      • Narzekacie na słowackiego, a spacerowa (1)

        jest jeszcze gorsza. Po jednym pasie i korek codziennie, przewidywalny jak trębacz w krakowie.

        • 0 0

        • trebacz grywa tylko demo

          tak twierdzi Wojciech Mann

          • 0 0

    • zbudujmy estakadę nad estakadą :-)

      • 2 0

  • Gzie sie korkuje? Na skrzyżowaniu z Grunwaldzka, które to skrzyżowanie jest niedrożne. (28)

    I tu trzeba coś zrobić, a nie mydlić o kolei metropolitalnej.
    Powiedzmy otwarcie - Trasa Słowackiego nie udrożniła ruchu i w tym sensie jest PORAŻKĄ.
    Czy ktoś po męsku weźmie za to odpowiedzialność Panie Prezydencie? Czy bedzie jak z Komisja Wyborcza?

    • 155 103

    • a jak jakakolwiek droga...

      ma udrożnić miasto, jak tylko zachęca do korzystania z auta i w efekcie korkuje się, choćby miała nie wiadomo ile pasów? trzeba się przesiąść z auta do innego środka transportu

      nie wieżę, że wszyscy, co staja w tych korkach, jadą z Brzeźna na Kaszuby, albo z Gdyni do Pruszcza. Pewnie połowa mieszka w doskonale skomunikowanych miejscach, ale muszą jeździć samemu autami. Korki nie będą się zmniejszać, choćby nie wiem co.

      • 52 11

    • (6)

      Gdy jedzie się od Ronda de la Salle, sjaeżdżając z trasy Słowackiego w kierunku Sopotu, czyli wjeżdżając na Grunwaldzką przy galerii Bałtyckiej skrzyżowanie było projektowane chyba na dwa lewoskręty. Ponoć były tam kolizje i z tego powodu jest jeden lewoskręt, a to generuje korki, bo chcąc wykonać manewr jak opisałem - stoi się ze 3 zmian świateł. Jaka logika? Jaki sens? To, że ktoś nie potrafi skręcać spowodowało anulowanie jednego skrętu?

      • 29 5

      • nie rozsadniej wtedy pojechac estakada i potem Rzeczpospolitej, Chlopska itd.? (5)

        • 7 1

        • (4)

          Można i tak. Tylko ja jadę do Oliwy... Sens nowej Słowackiego jest taki, aby z jednej szybkiej drogi (Słowackiego) wpaśćw inną szybką drogę (Grunwaldzką)...

          • 2 3

          • sens nowej słowackiego jest taki, (1)

            że więcej samochodów zjeżdża ze wsi do miasta,

            • 13 1

            • mądrala. Niedźwienik-wieś, Morena-wieś, Złota Karczma - wieś...

              • 1 2

          • to jak jedziesz do oliwy to ze slowackiego skrecaj w lewo na rondzie przy poczatku partyzantow (1)

            • 2 1

            • Próbowałem, ale tam i Chrzanowskiego i Polanki to drogi o "uspokojonym" ruchu. Czasowo wychodzi tak samo, jak czekanie do zjazdu na Grunwaldzką przy GB ;(

              • 0 0

    • Porażka - tak powinno brzmieć twoje imię. (7)

      Nigdzie na Świecie nie ma przejezdnych dróg jak wszyscy na nie wyjadą.
      Tylko że na zachodzie naród jest świadomy i nawet pan w krawacie jedzie pociągiem czy tramwajem a u nas byle burak musi swoim starym golfikiem wszędzie się wciskać, bo ma i już.

      • 56 15

      • to byś się zdziwił jak z tymi krawatami jest (4)

        zapraszam do holandii

        • 6 17

        • No jak jest ?

          • 7 0

        • sam byś się zdziwił

          tam krawat na rowerze lub pani w żakiecie na rowerze, z parasolką lub bez - to codzienny widok

          • 13 3

        • (1)

          Piszesz holandia, to jak pisac anglia, polowa tych krawatow w autach to pewnie polaki ktore sie wybily, zapewne po trupach jak to w naszym kraju sie robi.

          • 1 2

          • a moze ma na imie Pszemek?

            • 0 0

      • U nas ktoś w garniturze w zbiorkomie to ewenement. W Londynie norma.

        • 10 0

      • lepiej mieć

        używanego golfa za gotówkę niż zgrywać pawia w lizingowanej corsie, może tak poprawisz botwine na głowie i wymyślisz jakieś porządne auto, które niby posiadasz?

        • 1 0

    • skrzyżowanie z Grunwaldzką miało udrożnić zbudowanie estakady

      jak widać nie pomogło. Ciekawe, czy w związku z tym się zastanowisz nad treścią swojego wpisu? Dla mnie oczywiste jest, że planowanie dla samochodów generuje ruch samochodów, planowanie dla ludzi pomaga również tym, którzy decydują się na jazdę samochodem a tym samym na korki, które wynikają z nadmiaru umiłowania samochodu przez użytkowników i planistów miejskich.

      • 13 4

    • a wystarczą skrzyżowania bezkolizyjne (2)

      ale to się urzędasom w głowie nie mieści, bo tunele są zue, i trzeba tworzyć przejścia dla pieszych co 100 m, światła co 100 m i skrzyżowania najlepiej równorzędne...

      • 13 33

      • Najlepiej zabronić w mieście ruchu pieszego

        żebyś mógł swoim gracikiem szybciutko pojechać.

        A skrzyżowania bezkolizyjnie to sobie można w polu budować a nie w centrum miasta, to nie autostrada.

        • 11 0

      • nie sa zle

        tylko drogie
        wiesz wogle o czym mowisz?
        wiesz ile kosztuje budowa kilometra drogi a kilometra tunelu?
        wiesz ile kosztuje utrzymanie kilometra drogi i tunelu?
        idac twoim toekiem to mozna rozwiazac kazdy problem np
        spacerowa a zrobmy tam estakade po 30 pasow w kazda strone ale nie bo urzedasy uwazaja 30 pasow za zlo

        • 0 0

    • Jak to Słowackiego korkuje się częściej? (5)

      Kiedyś korek był cały dzień, teraz tylko w godzinach szczytu. A na godziny szczytu nic się nie poradzi. Podobnie jest w komunikacji zbiorowej... Wolisz siedzieć w samochodzie i stać w korku, czy tłoczyć się w zapchanym autobusie jak sardynka w puszce? Widać ludzie wolą jednak to pierwsze.

      • 22 1

      • to zalezy (3)

        Jesli mialbym10 minut spedzic w pociagu, ktory jedzie niezaleznie od ruchu kolowego to wybiore pociag.

        Jesli mam jechac 50 minut w autobusie w scisku, stojac w tym samym korku, to podziekuje ;)

        • 19 1

        • Jeden pas w godzinach szczytu przeznaczyć dla autobusów i po kłopocie.

          • 4 1

        • mi byłoby szkoda spalonego w korku paliwa ;) (1)

          • 5 0

          • dlatego ja mieszkam w rdzennej dzielnicy i nie musze ani stac w autobusie, ani w korku

            • 0 0

      • Wreszcie jakiś rozsądny głos.

        • 0 0

    • Nie udrożniła ruchu???

      Jak to szybko człowiek zapomina, jak było po jednym pasie w każdą stronę i korek był nawet o godzinie 20-tej.

      • 8 1

    • Mi sie wydaje, ze jednak udroznila. Kiedys tam byl korek cala dobe, 7 dni w tygodniu, teraz tylko kilka godzin w ciagu dnia i to od poniedzialku do piatku. Wiec jest duzo lepiej. Nie robmy autostrad przez miasto. W miescie zawsze beda korki. A im wiecej drog sie zrob tym wiecej ludzi wsiadzie w samochod i tak w kolko. Lepiej porobic buspasy i gesta siec autobusow. Oraz dobre drogi rowerowe.

      • 7 0

  • Tri nie star. (14)

    Czyli kasa na Tristar wyrzucona w błoto?

    • 241 25

    • sam jesteś w błoto wyrzucony (2)

      • 5 45

      • :P argumenty (1)

        a nie jest? Z artykułu czytamy "Przy dużych korkach Tristar nie pomaga"... A jest coś takiego jak mały korek? Koreczek :D i w czym mi tam tristar pomoże.

        • 23 0

        • Anchois

          Anchois

          • 2 0

    • what?!? (1)

      tez jestem zdziwiony ze manualnie nie moga sterowac swiatlami. Kiedys czytalem ze jak bedzie jechac karetka to światłami beda tak sterowac aby miala zielone. A wynika ze moga jej tylko zmieniac programy sygnalizacji. slabo

      • 42 0

      • Z karetką to się może udać, jedna zmiana świateł dla jednego kierunku nie zrobi bałaganu... ale to już nie uda się na wielu skrzyżowaniach dla różnych kierunków jednocześnie

        • 4 0

    • "Przy dużych korkach Tristar nie pomaga" (2)

      Chyba właśnie o to chodziło żeby usprawnić ruch jak są korki, ale z tego co widzę to następne grube miliony wywalone w błoto.

      • 23 0

      • przy małych korkach lub ich braków o pomocy Tristara tez nie potrzeba (1)

        "System Tristar ma wiele zalet, ale ma też wady. Jedną z nich jest brak możliwości ręcznego sterowania ruchem"

        Czyli w przypadku jakichś zdarzeń (wypadek, zablokowanie jezdni, pęknięcie rury itp.) nie można doraźnie nic zrobić. Zaiste świetny pomysł i projekt systemu.

        • 18 0

        • Ja bym chcial zobaczyc liste owych zalet...

          • 18 1

    • Asolutnie nie. (4)

      Kasa się zwróci i to z nawiązką. Tristar nie ma niczego usprawnić. Ma jedynie służyć do wyłuskiwania kierowców przejeżdżających przez skrzyżowanie na pomarańczowym i wlepianie im mandatów.

      • 19 1

      • bzdura (2)

        masz prawo przejechac na zoltym. Co innego "pomaranczowe", ktorego nie ma. Oznacza nic innego jak czerwone.

        • 3 3

        • Ma prawo opuścić skrzyżowanie. (1)

          A nie przejechać.

          • 4 0

          • co oznacza, ze masz prawo przejechac na zoltym

            jadac z przepisowa szybkoscia powinienes zdazyc zatrzymac sie w sposob bezpieczny przed swiatlami, nawet jesli juz jest zolte.

            Jesli natomiast jedziesz i widzisz, ze jest zolte, a zamiast zwalniac przyspieszasz, to nie miesci sie to w mojej definicji "przejechania". To juz zahacza o wymuszenie.

            • 0 0

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • jak wyrzucona w błoto? - można było kilka lat na ten temat gadać i tłumaczyć, że korki są, bo się zbiera pieniądze na magiczny TriStar - więc się opłacało.

      • 2 0

  • Tristar (6)

    Jest przecież Tristar. W przypadku korków przekieruje na alternatywne drogi.... ach zapomniałem nie ma w Gdańsku dróg alternatywnych.

    • 254 6

    • Alternatywa! (2)

      Może kiedyś Spacerowa powstanie? Bo obecnie to wąskie gardło i jedyna niemal droga dla całego Sopotu i dużej części Gdańska. Ale trzeba mieć coś więcej niż budyń w głowie, by to zauważyć.

      ps. Sonda jak zwykle na miarę możliwości redaktora.

      • 34 2

      • .

        Spacerowa nie jest w całości Gdańska

        • 3 3

      • rotfl. dopiero teraz ja przeczytalem. chyba najlepsza jaka w ogole tu widzialem. ale pewnie jeszcze malo widzialem.

        • 0 0

    • właśnie artykuł jest o tym, że alternatywa powstaje: w postaci PKM (1)

      ale jak sobie nie wyobrażasz innego sposobu poruszania się po mieście niż samochodem, to twój problem koleś.

      • 11 10

      • pisal o alternatywnych drogach, a nie alternatywie w ogole

        • 2 0

    • jest droga alternatywna - zawsze można przejechać wybudowanym tunelem do portu morskiego - wsiąść na prom i wypłynąć do innego kraju.

      • 1 0

  • Polscy projektanci nadają sie do projektowania ścieżek rowerowych. (17)

    Ktoś za to wziął pieniądze. Przecież poprzedzono to badaniami natężenia ruchu. Kto w takim razie to spieprzył niech oddaje pieniądze.

    • 128 37

    • do tego też się nie nadają...

      szczególnie w gdyni

      • 13 2

    • Jako rowerzysta zapewniam Cię, że niewielu się nadaje..

      • 21 3

    • (1)

      "ścieżek" to może i faktycznie. Niestety dobrych projektów DRÓG ROWEROWYCH to u nas jak na lekarstwo, a to tematyka tak samo skomplikowana jak dróg dla samochodów.
      Co widać na przykład na drodze rowerowej wzdłuż slowackiego właśnie.

      • 19 1

      • taaa, rozwalaja mnie sciezki rowerowe wzdluz glownych drog dla samochodow, jakby dorzucano do tego maske gazowo to moze bym sie skusil nimi jezdzic

        • 0 3

    • Ale to nie kwestia złego projektu tylko samej filozofii "udrażniania ruchu" (5)

      Prawda jest taka, że dokładanie dodatkowych pasów nic nie zmienia a korki się tworzą na niedrożnych skrzyżowaniach. W dodatku jak się chwilowo "polepszy" przepustowość to efekt jest taki, że jeszcze więcej aut się pojawia i korki wracają. Ludzie stoją na dwóch pasach a nie jednym.
      Miasto musi aktywnie zniechęcać ludzi do jazdy samochodem i te setki milionów przeznaczyć na transport publiczny, ścieżki rowerowe itp. Z korkami nie wygramy chyba, że ktoś teleportacje wymyśli .

      • 24 4

      • jakoś w warszawie budowa bezkolizyjnych skrzyżowań udrożniła przejazd (4)

        obecnie np. dojazd spoza warszawy do lotniska im. Chopina to bajka w porównaniu do tego co było kiedyś

        • 4 9

        • poczekaj rok - dwa lata

          będzie jeszcze gorzej niż było

          • 6 6

        • chyba z Modlina leciałeś (1)

          i g... widziałeś

          • 2 3

          • z Okęcia latam, kilka razy do roku

            • 1 1

        • czy mówisz o połączeniu kolejowym z lotniskiem Chopina?

          nadal wymaga pewnych usprawnień, na pewno się nie zakorkuje. Poza godzinami szczytu to i Grunwaldzką się jakoś przejedzie...

          • 1 0

    • odezwał sie z blachosmroda co ma klapki na oczach (1)

      Bo Polscy projektanci sie do niczego nie nadają nie potrafia zaprojektować sieci dróg rowerowych!!Nie potrafią nawet chodnika poprawnie zaprojektować

      • 5 2

      • nie udawaj takiego zrównoważonego

        korzystanie z chodnika czy jazdy rowerem nie daje ci prawa do obrażania innych

        • 2 1

    • poszukajcie ...

      wiemy kto projektuje arterie w gdańsku ...

      • 0 0

    • Do tego niestety też się nie nadają

      Na Stogach ścieżka rowerowa przechodzi bezpośrednio przy wejściach do sklepów i ośrodka zdrowia.

      • 4 0

    • Ależ skąd! Do dróg rowerowych w ogóle się nie nadają!

      Proste odcinki jak cię mogę, choć też łba nie urywa. Ale nie daj Boże jakieś skrzyżowanko - tylko usiąść i płakać!

      • 5 0

    • Nie nadają się

      Niestety ścieżek rowerowych też nie potrafią zaprojektować :(

      • 0 0

    • tylko nie do ścieżek rowerowych

      Nasi projektanci, a przynamniej ci, którzy dorwalli sie do koryta, nie mają pojęcia o projektowaniu ścieżek rowerowych. Kto prowadzi ścieżkę pod budynkiem, każąc pieszym poruszać się pomiędzy samochodami a rowerami i przy każdym dojściu/wyjściu z budynku przekraczać scieżkę? Albo prowadzenie ścieżki raz po jednej stronie jezdni, raz po drugiej? Takie absurdy tylko w Polsce.

      • 0 0

  • Znam rozwiązanie. (21)

    Chodzić pieszo, a nie każdy rano swym 20 letnim niemieckim szrotem korkuje miasto.

    • 155 53

    • dobra ja sie przesiądę na komunikację miejską jak wy sie zaczniecie myć. Czyli nigdy. (2)

      • 29 20

      • To stoj w koreczku. (1)

        • 24 4

        • jakie korki

          biedne pospulstwojezdzi autobusami a wkorkach stoja ci co musza ja nie stoje w krkach i bo nie musze korki sa o 8 i o 16 korki dla lemingów autobusy dla pospulstwa

          • 2 9

    • już zasuwam 30 km pieszo (2)

      4 razy dziennie

      • 8 7

      • a jak jesteś chory? albo śnieg spadnie?

        • 4 6

      • czyli 120 km

        to ci doby na to starcza?

        • 4 3

    • z moich obserwacji wynika iż średnia samochodów stojących w korkach to ok 5lat (3)

      wyobrażasz sobie paniusię tipsiarę, krawaciarza którzy kredytowali swoje ukochane auto, swojego boga, w autobusie czy kolejce??
      naród jest tak podzielony że jedno nie zniży się do poziomu drugiego i woli stać w korkach i narzekać

      • 21 4

      • jak oceniasz wiek samochodu na oko?

        liczysz słoje?

        • 17 13

      • Dla mnie mogą stać i 3 godziny w korku

        mamy wolność, każdy może zdecydować jak spędza wolny czas. Skoro ktoś kocha swój samochód, to nie zabraniajmy mu z nim obcować. Dla zakochanych im dłużej tym lepiej.

        • 10 1

      • no nie wyobrażam sobie cisnąć rowerem do kilenta w błocie i deszczu

        a potem przed klientem strugać eko hipstera

        P.S. i śmigać od Gdańska po Wejherowo

        • 3 1

    • to jest rozwiązanie? (2)

      szybki rzut okiem na google maps; podróż z CH ETC, do Matarnia Park Handlowy... Samochodem powinno to zająć 15 minut mniej więcej, no ale w artykule czytamy, że w korkach jedzie się tą trasę 50 minut.
      No a pieszo... Wyliczenia googla wskazują na 1 h 30 minut... Świetne rozwiązanie panie piechurze józefie :) Zakładając, że ktoś miałby coś do załatwienia na Matarni, to na samo dojście tam pochłonie 3h mojego życia. Plus załóżmy godzinka na miejscu, daje 4h. Pracę kończę o 17, do domu wrócę o 21? W dodatku pewnie zmęczony. To co, mogę się kłaść grzecznie spać? Dość ciekawe życie. Nawet stojąc w kokru zaoszczędziłbym minimum 1h drogi. Swoją drogą, ciekaw jestem Twojego rozwiązania dla większości ludzi podróżujących w tym kierunku - tj. zakupy. Na piechotkę dałoby radę 7,5 km z siatkami zakupów lub nie daj boże z nowym telewizorem czy meblem z ikei przejść? Czy to rozwiązanie dla każdego: ojciec, matka, dziadek, babcia, małe dzieci, zdrowy, chory? Czy może tylko dla osób w wyśmienitej kondycji fizycznej, które najwyraźniej nie mają nic lepszego do roboty ze swoim czasem niż chodzenie pieszo do matarni?
      Czekam jednak na jakieś realne rozwiązanie.

      • 4 11

      • wszyscy nagle jadą z ośmioma osobami i meblami (1)

        • 5 0

        • nie no pewnie.,

          jak jadę sam, albo z jedną osobą, po małe zakupy, to już nie mogę pojechać samochodem, tylko muszę zasuwać 1,5 h na piechotę? Fajnie. Generalnie ruch samochodowy rozumiem trzeba całkowicie zlikwidować w mieście i powrócić do dawnych czasów... wszędzie na piechotkę... to że się czas na dojście zmarnuje jest nieistotny.

          • 1 2

    • albo

      albo kupcie sobie konia i tak jak kiedyś na wsi zaprzęg i kilkunastu buraków na wozie . Są tego zalety ,przypomnicie sobie dziecinstwo......

      • 7 1

    • ale moj niemiecki "szrot" ma 25 lat. To ja juz moge nim jezdzic? :P (3)

      • 5 0

      • jasne (1)

        Jasne , że tak 25 letni to pewnie golf 2 widzę że lubuje się pan w antykach pozdrawiam .....

        • 1 0

        • nie, youngtimer BMW utrzymany w nienagannym stanie

          absolutnie bez tuby w baganizku, frajerskich spojlerow czy dziurawych tlumikow.

          • 0 0

      • mozesz i jezdzij pan ile wlezie

        bo to wszystko jedno czym pan jedziesz, ale zawistnemu booractwu zawsze bedzie cos przeszkadzac

        • 0 0

    • Pod ziemią ? czytałeś,że pieszych trzeba wypchnąć do kanałów.Po to aby w każdym aucie wygodnie jechał jeden człowiek.

      • 3 0

    • hahhah (1)

      No piechurze juzek, ciekaw jestem czy taki cwany byś był jakbyś miał zap,,,, do roboty 20-30 km dziennie.
      Czekaj... zapomniałem - przecież ty komuchu już pracować nie musisz tylko zbijasz bąki na ciepłej milicyjnej emeryturce chodząc piechotą.

      • 1 0

      • józef bezrobotny albo emeryt

        na bank koleś nie pracuje, skoro potrafi wymyślać takie głupoty i optować za tym, żeby na piechotę z matarni do etc podróżować.

        • 0 1

  • (4)

    Jak usunięcie ekranów akustycznych "uzdrowi" ruch?!

    • 176 13

    • Nasunął mi się taki sam wniosek.

      W jaki sposób usunięcie ekranów i wykonanie przejść naziemnych miałoby wpłynąć na usprawnienie ruchu?
      Nie wiem też czy rzeczywiście mieszkańcy okolicznych domów byliby zadowoleni z takiej modyfikacji jak likwidacja ekranów.

      • 12 5

    • tymbardziej przejścia naziemne zamiast podziemnych :D (1)

      • 4 7

      • obejrzycie sobie czołówke "bruneta wieczorowo poro"

        • 4 0

    • Zlikwiduje się przejścia dla pieszych

      a ci będą skakać przez jezdnię na całej długości, to i ruch się upłynni

      • 4 1

  • PKM (12)

    Już widzę jak kierowcy przesiadają się na PKM; kaszubi zostawiają samochody w Matarni; mieszkańcy zasuwają na perony po 2-3 km na piechotę ;D na pewno nie ja. Znając życie parkingi przy PKM będą płatne, NIE strzeżone a bilety droższe od miesięcznego kosztu paliwa.

    • 251 20

    • a miejsca na nich bedzie na 20 samochodow, bo "projekt nie przewidywal takiego zainteresowania, w ogole projekt przewidywal, ze nikt nie bedzie jezdzil PKM"

      a skoro: " System Tristar ma wiele zalet, ale ma też wady. Jedną z nich jest brak możliwości ręcznego sterowania ruchem. Nie ma możliwości na przykład chwilowego wydłużenia fazy światła zielonego."

      to wszystko jest mozliwe.

      • 32 1

    • (7)

      Z Kaszubami jest inny problem: betoniarki, zagęszczarki, agregatu tynkarskiego i narzędzi raczej do wagonu nie wsadzą.

      • 29 1

      • (2)

        Może PKM dołoży do taboru jakiś skład towarowy :)

        • 18 0

        • lepiej (1)

          dla bydła

          • 1 4

          • chcesz się powozić

            mule

            • 3 0

      • Ale, co oni jeżdzą tylk po tych drogach Gdańska dla sportu, czy może (3)

        remontują/budują ci dom/mieszkanie?

        • 9 7

        • (1)

          A co się tak spinasz jak prawdę napisał?

          • 8 4

          • a ja to skłamałem? I jestem wyluzowany, jedynie odpowiedziałem ;)

            • 5 1

        • Osobiście ich unikam.
          Uważam ich za średnich fachowców, a to mniejszy problem, większy że z uwagi na kaszubski charakter nie potrafią przyjąć do wiadomości, że świat idzie do przodu i ktos może wiedzieć lepiej.
          Do publicznych inwestycji pewnie ok bo taniej, do prywatnych nie polecam.
          Oczywiście - pewnie są wyjątki, ja nie poznałem

          • 0 2

    • heh i tak samo gadali o pętli na Świętokrzyskiej

      Że po co, przecież nikt nie będzie korzystał. A jest ?
      Pętla pełna i nawet sporo aut jeszcze stoi na dolnym dodatkowym parkingu.

      A Parking jakoś płatny nie jest :P.
      A co do piechoty, to wiesz jednemu nie pasuje, bo ma dużo do dojścia, a drugiemu akurat przypasuje.

      • 12 0

    • przecież to kompletna głupota z tym przesiadaniem. ktoś w to w ogóle wierzył? :)) nie bądźmy śmieszni. wymyślili to, żeby przepchnąć tę pkm - inwestycję wartą miliard, więc wiadomo, że było trochę pieniędzy do zajęcia przy okazji. PS. no toć wiadomo, że strata nawet 40 min. w korku nie zostanie zrekompensowana przez żadną kolejkę (dojście na peron, czekanie, przejazd, dojście do miejsca docelowego, powrót na peron, znów czekanie) - tym bardziej, że podali niedawno, że kolejka będzie jeździła co 60 min.

      • 0 4

    • Jak się nie przsiądziesz to bedziesz stał 1h w koreczku

      • 3 0

  • Gdańsk (19)

    PKM nie pomoże jak nie będą istnieć duże parkingi na samochody. Z komunikacja miejską jest jeszcze jeden problem duża liczba chorych ludzi jedzie i zaraża pozostałych.

    Wybudowano Słowackiego z jednym pasem nad Grunwaldzką i masą świateł do odcinka leśnego. Edukujcie starszych i dzieci, że do powolnej jazdy należy używać prawego pasa, mimo chęci skręcenia w lewo na końcu trasy.

    • 114 28

    • problem (11)

      to, że jeżdżą ludzie zarażający to mały pikuś. Prawdziwym problemem jest sama komunikacja miejska w trójmieście. Mówiąc krótko jest do niczego! Nie stanowi w zasadzie żadnej alternatywy dla samochodu. Bilety są drogie, siatka połączeń jest słaba, częstotliwość kursowania jest beznadziejna. W porównaniu z takim Paryżem, to my mamy para-komunikację miejską. PKM ile razy na godzinę będzie kursowało? Odp. 4 w godzinach szczytu a to tylko do lotniska.

      • 19 7

      • W porownaniu z takim Bristolem jest fenomenalna (6)

        Porownywanie komunikacji miejskiej Gdanska i Paryza, jest jak zestawienie Gdanska i Kartuz.

        Ludzie, miejscie skale. Gdansk oczywiscie powinien dazyc do jak najlepszej komunikacji. Jednak jesli chcecie oceniac wyniki to zestawiajcie z miastami o podobnej wielkosci. Podpowiem, to nie bedzie: Berlin, Paryz, Londyn.

        Ale juz taki np. Bristol w UK. Komunikacja miejska ssie tu jak mloda galerianka. Zapraszam zobaczyc. Jest wiele do poprawienia w komunikacji w Gdansku/Trojmiescie. Jednak naprawde nie jest tak zle, jakby niektorzy chcieli twierdzic.

        • 12 3

        • (5)

          jak dążyć to do najlepszego a nie najgorszego... Mnie jako kierowcę nie przekona komunikacja miejska, dopóki nie będzie sprawa i rozbudowana... Czekanie na autobusy po 20 minut a potem na tramwaj po 10 mnie nie urządza, bo na takim dojeżdżaniu komunikacją, straciłbym dziennie ponad 2h czasu, podczas gdy samochodem zrobię tą samą trasę w 1/4 tego czasu.

          • 4 13

          • kolejny miszcz z kategorii (1)

            "mieszkam na Matarni, dojeżdżam do centrum w 15 minut" - ale tylko wg reklamy dewelopera oraz o 4 w nocy

            • 16 0

            • :P lol

              nie mieszkam na matarni. Z resztą moje komentarze wyżej nic takiego nie sugerują ;) Widzę że nawyki z debat politycznych wsiąkły w społeczeństwo... jeden mówi o jednym, drugi mu wciska że mówi o drugim...

              • 3 1

          • Czyli jeszcze nie jest tak zle z korkami :)

            • 3 0

          • Widać,że nawet stojąc w korku wygrywasz z pieszymi. I po co ten krzyk.

            • 1 0

          • Ciebie jako kierowcę do komunikacji nie przekona nic poza

            wyczerpaniem się zasobów ropy

            • 4 1

      • (3)

        PKM to zwykły Miś. Efektowny, do niczego nie potrzebny, ale za to parę osób parę (dziesiąt) milionów mogło mocno przytulić.

        • 5 4

        • masz dowody - idz na prokurature (2)

          nie masz - milcz. Wieczne rzucanie blotem, wieczna zawisc. Wstyd.

          • 2 2

          • Nie mam dowodów

            Ja tylko tak jątrzę.

            • 2 1

          • wystarczy myśleć i mieć jako taką wiedzę o świecie i ludziach. poza tym pkm ostatnio ogłosiło, że będzie kursować co 60 min.!

            • 1 0

    • odcinek leśny nie ma świateł, a też stoi w 2 strony o różnych porach (3)

      do tego idiota szeryf blokujący ruch lewym pasie i już są zatory na parę skrzyżowań wstecz, powinny być kamery i od razu walić takim po min 500zł, niestety, ale takich kolei metro.... to już powinno być parę nitek dawno temu i kursować co 10 min w godz szczytu

      • 6 0

      • Oj oj oj oj (1)

        Jak Szeryf jedzie 70 lewym pasem, znaczy że korków nie ma i problem nie istnieje. Idź do lekarza... albo lepiej nie, bo jeszcze starosta kościerski prawo jazdy zakosi!

        • 8 4

        • o szeryf się odezwal hehe:)

          pewnie właśnie blokujesz lewy pas i przeglądasz neta dla zabicia czasu

          • 2 6

      • pokaz prosze jakiekolwiek miasto 500 tys., ktore ma kilka nitek metra...

        Czy wy sie wszyscy urwaliscie z choinki? Nie wiecie, ze pewne inwestycje kosztuja? Duzo kosztuja...

        • 12 0

    • sam se jezdzij wolno prawym pasem. bede se jezdzil ktoredy mi sie chce. i mam w pupie ze przy ograniczeniu do 70 ktos ma ochote grzac 100 lewym bo przeciez od tego jest.

      • 7 2

    • taaa

      a później nie wbijesz się w lewo, bo tam przecież pas do szybkiej jazdy i hrabiostwo popier...

      • 5 0

    • szybciej malpę wyedukujesz, a nie tutejsze booractwo

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane