- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (184 opinie)
- 2 Paraliż drogowy na północy Gdyni (184 opinie)
- 3 Ten kierowca musi kochać Jezusa (133 opinie)
- 4 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (98 opinii)
- 5 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (22 opinie)
- 6 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (269 opinii)
Trasa Sucharskiego do remontu
Zobacz, w jak złym stanie jest skrzyżowanie i most w ciągu Trasy Sucharskiego.
Co prawda drogowcy budują już oba brakujące odcinki Trasy Sucharskiego, ale nie powinni zapomnieć o remoncie istniejącego fragmentu trasy. Napraw wymaga jezdnia wiodąca od strony portu do mostu wantowego. Mieszkańcy twierdzą, że winę za zniszczenia ponoszą nieprzepisowo poruszające się tu ciężarówki. Czy mają rację?
Najbardziej zdewastowana jezdnia znajduje się na nitce w kierunku Węzła Elbląska, pomiędzy ul. Wosia Budzysza a Mostem Wantowym . Kompletnie zarwany tam jest przejazd przez torowisko tramwajowe. Natomiast 200 metrów dalej została zmielona w pył dylatacja.
- Drogę zniszczyły przeładowane ciężarówki, które często pokonują tu torowisko z prędkością nawet 80 km/h. Gołym okiem widać, że z Portu Północnego wywozi się ciężkie kontenery. Jezdnia wiodąca w kierunku "siódemki" na Warszawę jest w zdecydowanie gorszym stanie niż sąsiednia nitka w kierunku przeciwnym. Widziałem w poniedziałek, jak kierowca audi urwał na przejeździe koło. Takich uszkodzeń nie mogły zrobić osobówki - denerwuje się pan Józef, którego spotkaliśmy podczas przygotowania materiału filmowego.
By ciężarówki nie wywoziły z portu więcej towaru, niż zezwala im na to prawo, przy Trasie Sucharskiego powstaną miejsca do ważenia pojazdów. Pojawią się one między ul. Wosia Budzysza a planowanym Węzłem Ku Ujściu. Pierwsze ciężarówki zostaną jednak zważone nie wcześniej niż pod koniec 2012 r.
Czytaj także: 85 tys. kary musiał zapłacić kierowca, który wiózł ładunek o 20 ton przewyższający dopuszczalną normę.
Zarząd Dróg i Zieleni zapowiada, że uszkodzony fragment trasy naprawi jeszcze tego lata. - Trwa właśnie przetarg na jego naprawę, roboty nie powinny trwać dłużej niż 12 tygodni. Gumę na torowisku zastąpimy asfaltobetonem. Pasażerowie komunikacji miejskiej nie odczują tego remontu, bowiem będzie prowadzony nocą - mówi Vasileios Prombonas, kierownik działu utrzymania infrastruktury tramwajowej i autobusowej.
Zapowiada jednak, że jeszcze przez pewien czas ciężarówki będą korzystać z tego skrzyżowania. - Dopiero po zakończeniu budowy środkowego odcinka Trasy Sucharskiego, samochody z portu pojadą w stronę Warszawy nowym wiaduktem nad skrzyżowaniem w ciągu ul. Wosia Budzysza.
Z kolei naprawa uszkodzonej dylatacji, czyli łączenia przyczółka z przęsłem wiaduktu tuż przed mostem wantowym, to zadanie działu Utrzymania Obiektów Inżynierskich w ZDiZ. Jego szefowa,Elżbieta Banach obiecuje, że remont odbędzie się niebawem. - Będziemy remontować tę dylatację, ale będzie to jedynie naprawa zapewniająca dogodny przejazd samochodom. Na gruntowną trzeba poczekać, bo koszt takich robót to ok. 150 tys. zł - wyjaśnia.
Miejsca
Opinie (90) 3 zablokowane
-
2011-07-07 15:13
a na jan z kolna? (4)
Tiry niszczą nietylko nawierzchnia ale również przez ich jazde pękają ściany w okolicznych kamienicach
- 59 17
-
2011-07-07 16:51
ostatnio był artykuł że nie tylko przez tiry (3)
ale także przez tramwaje. (wpierniczył się w kamieniczkę równo)
- 14 0
-
2011-07-07 17:02
szkoda że nikt z mieszkańców (2)
nie pisze do gazet w sprawie uciążliwości jaka tam panuje. Ulica, torowisko, budowa ECS, wyburzenia kamienicy przy ul. Nowomiejskiej. Czemu nikt się tym nie zajmie? Tam są przekroczone wszystkie normy uciążliwości.
- 7 2
-
2011-07-07 19:09
a niby jak na to poradzić? (1)
wstrzymać prace? zamknąć ulicę? zlikwidować tramwaj? takie są uroki życia w centrum miasta i trzeba się z tym liczyć, albo przenieść się na peryferia.
- 8 3
-
2011-07-08 07:43
wprowadzić zakaz ruchu dla tirów od 22 do 6.
Widać że jesteś typowym polskim pieniaczem. Co ma ludzi za nic.
- 3 3
-
2011-07-07 15:13
Postawić wagę do ważenia tirów (6)
i niech płacą !
- 141 8
-
2011-07-07 15:59
niech placa pracodawcy
kierowcy są często zmuszani do łamania prawa
- 15 7
-
2011-07-07 16:13
niech placa
Placic ma ten kto jest wlascicielem firmy transportowej. Jak nikt nie bedzie chcial wozic przeladowanych kontenerow to pojda po rozum do glowy.
Przeladowane kontenery nie powinny oposcic portu.- 21 1
-
2011-07-07 16:40
W stanach na wyjeździe z magazynów już się ważą... (1)
W stanach na wyjeździe z magazynów już się ważą... Jak przekroczą wagę na ośkach to nawet nie mają po co wjeżdżać na autostrady...
- 11 0
-
2011-07-07 18:17
stany
ale to nie stany tylko polska a jak nie pasi to do stanów możesz sobie wyjechać,a żeby nie te ciężarówki to byś nie miał co zjeść ani wypić
- 1 15
-
2011-07-07 22:57
jak ich zaczną ważyć, to wzrosną ceny za wożenie towarów, (1)
jak wzrosnie transport, to wzrosnie cena produktów. i tak i tak sam za to zapłacisz kupując cokolwiek :)
- 2 6
-
2011-07-08 09:03
i tak będzie taniej niż odbudowanie drogi matole ruski
- 7 0
-
2011-07-07 15:14
To jest wlasnie to (15)
Cala Polska, 90% cena 10% jakosc wykonania.... Bez komentarza po prostu. Oczywiscie to, ze ciezarowki pewnie sa przeladowane nie jest bez wplywu. Powiedzcie mi jak to mozliwe, ze Berlinka wybudowana 80 lat temu caly czas jest rowna jak stol, a u nas nie mozna zrobic drogi, ktora wytrzyma 20 lat ? Po Berlince to przeciez nawet czolgi jezdzily...
- 102 14
-
2011-07-07 15:17
Który odcinek berlinki masz na myśli ? (10)
Ten od Elbląga do Rosji po kapitalnym remoncie ? Czy odcinki w okolicach Czerska, Chojnic, Człuchowa ?
- 8 6
-
2011-07-07 15:20
(8)
Okolice Odcinek miedzy Starogardem, a Czerskiem. Nie mowie, ze jest IDEALNIE plaska droga jak nowka, no ale raczej nie wyglada jakby sie miala zaraz rozsypac...
- 15 4
-
2011-07-07 15:32
Niemcy i np Amerykanie robią betonowe drogi (7)
są trwalsze ale droższe - budują je ci których na to stać.... u nas niektóre odcinki autostrad też są robione z betonową nawierzchnią
- 4 2
-
2011-07-07 15:34
(6)
Oczywiscie masz racje, ale drogi asfaltowe tez potrafia byc bardzo trwale... (nie jestem ekspertem) ale niestety w Polsce nagminnie zdarza sie sytuacja oszczedzania na materialach przez co wszystko jest gorszej jakosci.
- 7 4
-
2011-07-07 15:48
(1)
Co do jakości asfaltu to wg mnie przykładem dobrej roboty jest nasz obwodnica trójmiejska. Jak na ilość samochodów a zwłaszcza ciężkich tirów jadących do z portów to jest ona w naprawdę niezłym stanie a kiedy na niej był wymieniany asfalt to już nie pamiętam. Znam wiele dróg czy skrzyżowań które dopiero co zostały naprawione a są w stanie dużo gorszy od obwodnicy.
- 15 0
-
2011-07-07 19:08
remont obwodnicy był coś koło 1997-2000
też już nie pamiętam dokładnie, ale od remontu minęło już co najmniej 11 lat
- 1 1
-
2011-07-07 15:48
(3)
nie jest prawdą że oszczędza się na materiałach
nasze drogi są chyba najdroższe na świecie
na materiałach to się robi wałki
i dlatego tak drogi wyglądają
bo każda warstwa jezdni jest 50% mniejsza
oto efekty "przejrzystych" przetargów i "dokładnego" nadzowru- 13 1
-
2011-07-07 15:51
(2)
No, mniej wiecej to mialem na mysli :) Efekty takiego postepowania mozna dostrzec.
- 5 3
-
2011-07-07 20:13
(1)
Jak wiesz, że problem jest w nadzorze inwestorskim to po co piszesz "Cala Polska, 90% cena 10% jakosc wykonania"?
- 1 1
-
2011-07-07 21:47
Problem pojawia sie juz na samym etapie przetargu, a to ze jeszcze w trakcie budowy zanizana jest jakosc wykonania to odrebna sprawa.
- 0 2
-
2011-07-08 15:14
berlinką do granicy przed remontem ...
można było spokojnie jechać 120 km/h a nikt jej nie remontował od 80 lat
- 1 0
-
2011-07-07 16:50
.. dokumentacja techniczna jest w 100% czyli gdzie jest nadzór tuska (1)
.. zajada truskawki????
- 5 4
-
2011-07-07 19:09
chyba TUSKawki :))
- 1 3
-
2011-07-08 09:25
i znowu nieznający tematu czepiają się ceny
W przetargu są zapisane wymagania co do wymaganej jakości. Jeśli jakość jest niewystarczająca to wykonawca musi to poprawić bo nie dostanie kasy. Wykonawca daje też kilkuletnią gwarancję na wykonane zadania.
- 2 0
-
2011-07-18 22:06
pff
Kolego, na Berlince są straszne dziury i była ona nie raz prostowana.
- 0 0
-
2011-07-07 15:15
super jakość pracy (1)
nie można raz a dobrze zbudować?
- 42 3
-
2011-07-07 21:07
smutne, prawdziwe
nie można, bo to się nikomu nie opłaca (zamawiający, wykonujący) za wyjątkiem podatnika, ale jak powszechnie wiadomo ten od ciągłego golenia jest !!!!!!
- 1 0
-
2011-07-07 15:16
dobrze, że tyle się buduje i remontuje w Gdańsku (2)
Brawo Gdańsk
- 37 13
-
2011-07-07 16:47
znaczy się co , ale oco chodzi.
- 2 2
-
2011-07-07 16:53
.. masz na mysli, ze sie tyle kopie - widze coraz wiecej dziur
w promieniu 10km, od UM nie ma 1km drogi bez dziur/kolein - tempo kopania za.... listne
- 3 5
-
2011-07-07 15:18
I ekspresowo wykończą nowy odcinek
ale to przecież pieniądze niczyje...
- 10 4
-
2011-07-07 15:20
mamy lipiec 2011 (2)
a pierwsze ważenie ciężarówek będzie pod koniec 2012 roku ? to to jest aż tak skomplikowana konstrukcja, że przetarg + montaż trwa 1,5 roku ?? masakra jakaś.....a może po prostu komuś zależy żeby to ważenie odłożyć w czasie lub żeby nie było go wcale....
bo się okaże, że na bramie portu będzie nieustanny korek, bo wszystkie auta stamtąd wyjeżdżające są przeładowane;
a system ViaToll ?? kolejny majstersztyk !!!
coś co w Europie i na Świecie jest standardem u nas okazuje się być mega nowością, w dodatku nowością z gatunku niewypał i po jakimś czasie się z tego rezygnuje......a koszty jakie poniósł podatnik ?? no cóż - najważniejsze, że przy tej okazji jakiś prezesina, dyrektor i jego szwagier zarobili krocie......grunt, żeby interes się kręcił.....- 54 9
-
2011-07-07 15:37
popprzony kraj rowno
Zeby wage kupic i postawic taki cyrk.
- 3 3
-
2011-07-07 21:21
zamiast viatoll - powinny być terminale obsługujące GPS i GLONASS
a wagi... po co komu wagi? Każdy dźwig ma wskaźniki obciążenia - kontenery są ważone w momencie przeładowywania. Wiadomo, kto nadaje / odbiera kontener. Terminal może więc prowadzić ewidencję pudełek oraz odbiorców - lawety mają dość mały rozrzut mas... resztę sami sobie dopiszcie ;)
- 3 0
-
2011-07-07 15:21
A co z zapadniętą powierzchnią jezdni na przyczółku ?
- 15 1
-
2011-07-07 15:43
39 sekunda filmu - czerwona ciężarówka nieźle popyla na tym przejeździe! (3)
Z całą pewnością nie jest to przepisowa szybkość obowiązująca w mieście!
- 37 5
-
2011-07-07 16:06
raczej ta niebieska jedzie bardzo wolno
czerwona nie więcej jak 50 na godzinę - czyli przepisowo
- 3 7
-
2011-07-08 11:58
CZERWONA CIEZAROWKA
JEDEN Z WIELU DEBILI W CIEZAROWCE !!! POWINIEN STRACIC PRAWOJAZDY I PRACE !!! ZAGRAZA ZYCIU I ZDROWIU INNYCH !!!
- 0 2
-
2011-08-29 17:44
bzdety
Kto tam jechał to wie ze prawy pas jest praktycznie nieprzejezdny.Ci którzy wiedzą o tym jadą lewym(osobówki,policja,ITD) ma rację ten który twierdzi że czerwona jedzie z przepisową prędkościa.To niebieska praktycznie stoi w miejscu. Zeby wydawac opinie i epitety trzeba najpierw sprawdzic,pojechac,a nie wydawac opinie teoretyczne.
- 1 0
-
2011-07-07 15:53
BEZEDURA (2)
Prawdą jest , że ciężarówki są przeładowane . Ale prawdą jest równie z to , że kierowca nie ma możliwości zważenia kontenera przy załadunku . Kontener jest plombowany i zamknięty . Ładują na naczepę i odjazd , a kierowcy lub firma potem płacą...i płaczą . Nie bronię TIRowców , ale to nie zawsze ich wina . Oczywiście nie mówię tu o "wannach" wożących żwir lub węgiel . Ci przeginają na całego .
- 29 2
-
2011-07-07 16:17
(1)
1. Wazenie kontenera powinno odbywac sie w porcie. Z dokumentow przewozowych widac ile wazy. Dodatkowo suwnica tez ma swoje systemy.
2. Kierowca jak widzi co jest w papierach to nie bierze.
3. Za wyjazd z portu z przeladowanym kontenerem powinien odpowiadac kierowca (bo sie zgodzil) i port, bo mu na to pozwolil.- 13 0
-
2011-07-07 16:48
Czemu kierowca??
Czemu kierowca ma odpowiadać?, on ma nad sobą ludzi którzy podejmują ładunki, kierowca nie ma na to wpływu. Kierowcy zarabiają po 3 tyś. i są narażeni na mandaty za łamanie przepisów jak by jeszcze mieli odpowiadać za ciężar przewożonego ładunku to nie będzie miał kto jeździć chyba ze bogaci synkowie, którzy zrobili prawko po to by mieć tylko ze wtedy wszyscy by leżeli po rowach!!!!!!!!
- 5 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.