• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel i peron SKM Orłowo do remontu

Patryk Szczerba
6 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
W przyszłym roku o tej porze powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla przystanku SKM w Orłowie. W przyszłym roku o tej porze powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla przystanku SKM w Orłowie.

Latem przyszłego roku będzie gotowy projekt przebudowy peronu SKM w Orłowie zobacz na mapie Gdyni. W planach jest m.in. remont przejścia podziemnego, przebudowa jego zadaszenia i budowa wiaty na peronie. Koszt dokumentacji wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.



Najpilniejsza potrzebna inwestycja na stacjach SKM w Gdyni to?

Peron SKM w Orłowie to jedna z najgorzej wyglądających stacji na trasie SKM. Jej obraz to prowizoryczne zadaszenie, brak podstawowej informacji pasażerskiej i będący w coraz gorszym stanie tunel wychodzący w kierunku ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni. Podczas budowy tunelu zamontowano w nim windę. Szybko zdewastowane urządzenie nie pełni dziś żadnej funkcji.

Przewoźnik zapowiada, że zmiany są kwestią czasu. Remont będzie możliwy dzięki środkom z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i Regionalnego Programu Operacyjnego.

Będzie remont tunelu

W pakiecie przygotowanym przez SKM pojawia się modernizacja dworca podmiejskiego, o której pisaliśmy dwa miesiące temu, budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel w dworcu sali pod kopułą. Poza tym pieniędzy wystarczy na remont peronów, w głównej mierze gdyńskich (z Gdańska remontowany będzie przystanek Stocznia, a spoza Trójmiasta Rumia Janowo). Koszt całości inwestycji jest szacowany na 98 mln zł.

Remont obejmie m.in. modernizację nawierzchni, będącej dziś w fatalnym stanie. Remont obejmie m.in. modernizację nawierzchni, będącej dziś w fatalnym stanie.
Pewnym jest, że wśród nich znajdzie się modernizacja Orłowa.

- Projekt będzie obejmować przebudowę układu torowego polegającą na zniwelowaniu łuku oraz zabudowaniu rozjazdów (półtrapezu) w bezpośrednim sąsiedztwie peronu, od strony Sopotu, modernizację nawierzchni kolejowej wraz z modernizacją sieci trakcyjnej. Remont przejdzie peron oraz przejście podziemne od ul. Przebendowskich, gdzie zostanie zmodernizowane zadaszenie. Na peronie pojawi się nowa wiata - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.
Oprócz tego pojawią się nowe instalacje elektryczne zasilające wszystkie urządzenia, instalacje teletechniczne, elementy systemu monitoringu, oświetlenie, urządzenia informacji pasażerskiej, obsługi pasażerów oraz mała architektura. Pojawią się też rozwiązania dla osób mających problemy z poruszaniem.

Zmiany szykują się także w tunelu prowadzącym w kierunku ul. Przebendowskich. Zmiany szykują się także w tunelu prowadzącym w kierunku ul. Przebendowskich.
Projekt powinien być gotowy późnym latem przyszłego roku. Koszt wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.

Winda w Redłowie też, ale nie wiadomo kiedy

W ostatnim czasie o ułatwienia dla niepełnosprawnych dopytują także pasażerowie korzystający z peronu w Redłowie, który przeszedł w ostatnich latach odświeżenie. Na to, na co wielu czekało, czyli windy, na którą jest zresztą sporo miejsca, podczas prac budowlanych zabrakło środków. Szansą jest, podobnie jak w przypadku Orłowa, dofinansowanie unijne.

Prace w ramach programu operacyjnego będą mogły się rozpocząć już w przyszłym roku. Sęk w tym, że nie ma jeszcze ustalonej ich kolejności, więc nie wiadomo, kiedy można spodziewać się zamontowania windy.

- Szczegółowa informacja na temat harmonogramu wszystkich przewidzianych w zgłoszonym przez nas projekcie prac, a co za tym idzie kolejności modernizacji poszczególnych peronów (w tym modernizacji Redłowa) wskazana zostanie w studium wykonalności - dodaje Głuszek.
Podobnie jak w przypadku Orłowa, oprócz windy pojawi się m.in. monitoring oraz elementy informacji pasażerskiej.

Miejsca

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • co? projekt dopiero latem 2016? (4)

    to kiedy koniec realizacji? ehhh to sobie poczekamy a peron nadal bedzie straszył :(

    • 73 5

    • no to wiecie na kogo głosować (1)

      na ludzi którzy będą chcieli coś w tym temacie zrobić, a nie tylko dla swojaków

      • 4 7

      • co to ma do rzeczy???

        jasne.. jak wybierzemy PiS to perony będą następnego dnia lśniły nowością... nie widzę związku.

        • 7 3

    • Trzeba było przywyknąć, inwestycje SKM trwają (1)

      Cisowa - końca nie widać,
      Sopot Kamienny Potok - może I koniec widać ale jest daleko
      wiadukt nad drogą przy Klifie do pola golfowego, wiezy w Kolibkach - pół roku już tam kolejki zwalniają ?
      Zorganizować sprzedaż biletów SKM w któryms z saliników/informacji na lotnisku - nie do zrobienia.

      • 1 0

      • w między czasie w Sopocie rządzonym przez PO

        Kamienny Potok remontują drugi raz, wcześniej zdemolowali windę, i inne.. Trzeba mieć właściwego "nieskazitelnego" prezydenta z odpowiedniej opcji, który ma kolesi :)))

        • 0 1

  • Wstyd żeby klientela Klifu, krainy luksusu i przepychu (11)

    musiała wsiadać do naszych nowoczesnych pociągów i szynobusów na tak obskurnej zapyziałej syfiastej stacji kolejowej. Mamy XXI wiek. Brawo Panie Prezydencie Szczurek. Kolejna przemyślana decyzja. Dla dobra mieszkańców.

    P. S. Kiedy wreszcie będzie biedronka w Orłowie?

    • 40 40

    • klientela klifu nie wie co to skm (2)

      • 53 2

      • ja wiem co to skm (1)

        To tym czyms jezdza ludzie ktorzy pracuja na produkcji u mnie w firmie...slyszalem o tym legendy, ze nie ma klimatyzacji ani dvd, siedzi sie w kupie z innymi ludzmi - calym tlumem ludzi, ze ich musza dopychac na przystankach bo drzwi sie nie zamykaja....podobno iles tam osob miesiecznie ginie zjedzonych zywcem przez jakichs "lokatorow przedzialu sluzbowego" - nie wiem co to jest. Ogolnie wyglada to na sredniowiecze. Ach i slyszalem ze ci nieszczesnicy zostawiaja polowe pensji na bilety....podobno luksusem jest miec bilet tak zwany miesieczny...Malo tego ktos mi kiedys opowiadal ze w zimie przed tym skm czy jak to sie nazywa ida niewolnicy z lopatami i odsniezaja droge...ze obsluga pali ogniska na peronach aby biedota mogla sie ogrzac...przypadki kanibalizmu tez sie tam zdarzaja podobno w gdyni nie ale w gdansku juz tak...ogolnie w zyciu bym dziecka tym nie wyslal kupilem synowi lexusa malego zeby mogl dojezdzac na uczelnie...jak w tym skm by go zobaczyli to dwa lata zyliby jak krolowie za same jego ubranie...a zegarek mogliby probowac zjesc...

        • 28 2

        • lololoolo dobre

          Jeden widać nie zakumał twojej ironii :D

          • 7 0

    • w Orlowie nie bedzie zadnych marketow (2)

      Jest Alma i kropka.

      • 11 5

      • a gdzie jest ta kropka (1)

        Szukałem w Google i wyskoczyła mi tylko alma i żabka. Będę wdzięczny za info :)

        • 24 3

        • haha

          Mistrz!

          • 9 0

    • Puknij sie w cymbal (2)

      Co ma wedlug Ciebie wspolnego Prezydent miasta Gdyni z skm???Bo to,ze zajezdnia skm jest w Gdyni,chyba nie obliguje p.Szczurka do remontu przystankow skm z wlasnej kieszeni???Albo jestes z Gdanska,albo mieszkasz z Horala.Doksztalc sie zanim przytapisz do dyskusji.

      • 11 6

      • Jest uklad (1)

        Na remonty/modernizacje przystanków płacą/dorzucają się miasta.
        Ty jesteś z Trojmiasta czy przyjechałeś właśnie z Syrii, że nie wiesz takich rzeczy?

        • 8 3

        • układy to mamy w Gdańsku

          i Sopocie do tych układów nie mieszaj Gdyni

          • 3 1

    • Brawo Panie Prezydencie Szczurek. Kolejna przemyślana decyzja. Dla dobra mieszkańców. (1)

      może Szczurek ma z budżetu Gdyni remontować wszystkie dworce w tym PKP. Obiektywny skąd sie urwałes ?
      A PKP i SKM, PKM niech budują pałece dla PO :))

      Miestety mamy durne społeczeństwo i jak tu ma być dobrze? Na dodatek podpisuje sie obiektywny :(( ?

      • 6 3

      • Gdynia to nie miasto, to stan umysłu

        Gdańsk się dokładał, to ma perony wyremontowane. Szczurek kasy żałował, to może wam zrobią windę w 2016 a może nie. Ale już dziękczynne śpiewy wznosicie do swojego prezydenta.

        • 3 5

  • (14)

    Ja tylko nie kumam, po co ktoś wydał kasę na remont peronu dla pociągów dalekobieżnych w Orłowie!? Ten peron w ogóle nie jest potrzebny, już chyba lepsza byłaby budowa takiego peronu w Redłowie, tam więcej ludzi mieszka.

    • 57 16

    • (4)

      Nie o to chodzi. W Orlowie wysiada dużo turystów i emerytów. Szczególnie tych drugich, np. do sanatorium

      • 8 9

      • (3)

        tak, i te 5 osób na dobę otrzymało zupełnie nowy peron, a pozostałe setki mają stary peron skm...

        • 17 3

        • peron osobowy byl remontowany w ramach remontu linii e65. (1)

          Podobnie jak zdecydowana wiekszosc (jesli nie wszystkie inne) perony na tej linii.

          • 7 1

          • a poza kilkoma osobówkami nic się tam nie zatrzymuje. Podobnie jak na Chyloni (no może rusza kilka składów na południe). Żaden dalekobieżny pociąg, żadne TLK czy InterCity.

            • 2 1

        • Ale o co chodzi?

          Stacja Orłowo była remontowana w ramach modernizacji linii E65 Warszawa-Gdynia, a inwestorem było PKP PLK, a nie PKP SKM Trójmiasto. Przecież jest to wyraźnie napisane w komentarzach do tego wątku. A jeśli dalej tego nie możesz pojąć, to napiszę inaczej - peron dalekobieżny Gdynia Orłowo znajduje się na linii kolejowej 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński, która w Trójmieście stanowi fragment europejskiego korytarza E65 (który to był właśnie wtedy modernizowany), peron SKM to linia 250 Gdańsk Śródmieście - Rumia i ta trasa nie była kompleksowo remontowana. Wszystkie stacje i przystanki osobowe znajdujące się na linii E65 zostały wyremontowane przy okazji tej modernizacji. I nie poszły na to pieniądze z SKM Trójmiasto.

          • 6 0

    • Gdyby był przystanek PKP Gdynia Redłowo

      To wsiadałoby na nim chyba więcej osób niż we Wrzeszczu. Niestety nie ma go tam gdzie zmieścić a szkoda...

      • 9 3

    • drogi kolego (2)

      ten drugi peron wybudowano prze wojną, była to stacja Gdynia-Orłowo pierwsza
      po obszarze Wolnego Miasta Gdańska.
      W sezonie letnim wysiadało tu multum turystów - kuracjuszy.. w tym bardzo dużo polskich Żydów ,ponieważ w Zoppotach byli prześladowani...

      • 7 1

      • (1)

        tylko ja nie piszę, że problem był z peronem, tylko po co ktoś wydał kasę na jego naprawę, może kiedyś tam były tłumy, teraz ich zdecydowanie nie ma !!

        • 3 2

        • były by tłumy, gdyby Regio było w cenie SKM

          jak za Gierka

          w końcu z peronu SKM korzysta od groma ludzi, a św.pam. Sprinter jeździł pełny.

          multum ludzi wolało by na trasach z Gdańska Gł, Wrzeszcza, Oliwy, Gdyni Gł, czy z Chyloni szybką Regio, bez stawania co chwilę, niż wolniejszą SKM

          ja bym tak jeździł nawet przy obecnych cenach i częstości, ale wożę rower, a oni chcą 7 NPL za przewóz roweru, więcej niż za mnie i to w obie strony.

          Regio nie chce się kombinować. Musieli by zrobić specjalną lokalną taryfę, ale to za dużo roboty dla ich biurew. No i wtedy ryzykowali by, że inni, których skubią, też by chcieli taniej. więc "się nie da"

          • 0 0

    • (4)

      Gdynia Orłowo to stacja kolejowa (nie mylić z przystankiem kolejowym) i była remontowana w związku z kompleksową modernizacją magistrali E65 Warszawa-Gdynia. Tak jak wszystkie stacje i przystanki osobowe znajdujące się na tej linii.

      • 6 2

      • Nie wszystkie (1)

        Gdańsk Główny nie był remontowany.

        • 1 1

        • prawda, ze nie byly remontowane perony

          Mysle, ze chodzi o grubszy plan co do Gda Gl. Zabytkowy dworzec itp.

          Inna sprawa, ze mimo wszystko nie jest on w tak oplakanym stanie.

          • 2 0

      • (1)

        remont tego przystanku był co najmniej niepotrzebny (ja bym go w ogóle zamknął), lepiej wyłoby te pieniądze przeznaczyć na remont peronu skm

        • 1 1

        • To nie jest przystanek kolejowy (osobowy) tylko stacja kolejowa. Jeśli nie wiesz jaka jest różnica to sprawdź sobie w internecie.

          • 1 0

  • super, to przy okazji poprosze o... (1)

    ...zbudowanie podjazdow dla wozkow, zamiast tych wiecznie popsutych wind, bog zaplac.

    • 58 1

    • Kur.......a przybił bym dwie dechy jak kiedyś było i po kłopocie

      kiedy schody drewniane były, najpierw jedną przybili dla rowerów a potem ktoś zmądrzał i doszedł do wniosku, że przybijając drugą to i wózek da się wprowadzić.
      Ale teraz jakieś poje.... yyy zrobiły betonowe schody i mi się gwoździe gną jak cholera. ;-)

      • 1 0

  • koszt dokumentacji 0,5 mln? (1)

    myślałem że koszt remontu.

    • 51 3

    • eee panie

      tu termin tam orzeczenie. To se ne da. Szwagier ma koparke on wzystko zrobi. Dogadamy sie. Aaaa i pamietaj o kwocie na fakturze... Ciemny lud to kupi...

      • 9 4

  • skąd takie koszty samych papierów?! chory kraj (4)

    • 44 6

    • zrób dokumentację taniej i dołóż ze swoich. Szereg branżystów, uzgodnień, inwentaryzacji, a na koniec liczne dojazdy na budowę.

      • 8 2

    • Papiery (1)

      to najdroższy materiał budowlany,

      • 6 2

      • rozumiem, że biura projektowe, branżyści, ludzie z uprawnieniami, mapy, uzgodnienia, inwentaryzacje, itp powinny kosztować 1.500 zł bo inaczej szanowny czytelnik będzie zły i obrażony.

        • 1 1

    • tak, bo rozumiem, ze ktos ma przyjsc i na widzi mi sie zrobic?

      Przy ilu powaznych projektach pracowales?

      • 2 0

  • ankieta

    modernizacja dworca podmiejskiego - jakie miasto?

    remont stacji znajdujących się za Gdynią Główną - jaki kierunek?

    • 18 5

  • A co z innymi peronami? (5)

    Orłowo potrzebuje modernizacji, chociaż Klienci Klifu i tak z niego nie korzystają. Ale stacja Grabówek? I słynna winda, której nikt nie potrzebuje, bo aby wejść na peron i tak trzeba pokonać schody... Pytanie ile osób codziennie korzysta ze stacji Orłowo a ile z Grabówek? Zróbcie badania, albo jak robicie remonty to sprawiedliwie...

    • 45 11

    • Nic z tego (1)

      Budyn zalatwil u skm przystanek Gdansk Brudmiescie i juz nie maja funduszy nawet na dokonczenie Cisowej zaslaniajac sie "sprawami wlasnosci gruntu".Czekaj tatka latka.

      • 5 4

      • Gdańsk dorzucił sie do budowy Śródmieścia

        I remontu innych przystanków na swoim terenie.
        M.in. dlatego ma tyle udziałów w SKM.
        Gdynia nawet nie dorzucila sie do remontu Gdynia Główna SKM.

        • 4 0

    • Winda jest the best (1)

      Użyliśmy jej z dziadkiem na wózku raz. Zjechaliśmy, prowadzę dziadka na peron....a tam schody.

      Razem żeśmy zakrzyknęłi:

      NOSZ K****** JEGO MAĆ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      I wróciliśmy ta samą boską windą z powrotem.

      • 5 0

      • To mieliscie farta.... bo po was juz sie popsula...

        • 7 0

    • Ależ winda jest potrzebna!

      Raz na osiemset lat jakiś inwalida musi skorzystać. Statystycznie rzecz biorąc...

      A nawet jeśli nie, winda była bezwzględnym warunkiem dotacji unijnej przy modernizacji torów PKP PLK. Siłą rzeczy wyremontowali tylko swoją połowę tunelu.

      • 2 0

  • "Projekt powinien być gotowy późnym latem przyszłego roku" (2)

    no to najwcześniej 2017 powstanie ten nowy peron

    • 25 0

    • jak wygra PO i zarząd województwa nie zostanie odwołany (1)

      to nigdy w Gdyni nie powstaną z prawdziwego zdarzenia przystanki SKM natomiast będą budowane pałace i muzea na gdańskiej części PKM-ki, bo jakoś trzeba ją będzie wykorzystać - widzimy jaki biurowiec sobie za unijną i wij. kasę wybudowali ?

      • 3 1

      • Gdynia ma wybór

        Zawsze może zwiększyć swoje udziały w PKP SKM sp. z o.o. na trochę wyższe od Pruszcza do którego dojeżdża pięć kolejek na krzyż. Wtedy będzie mieć więcej do powiedzenia.

        • 1 0

  • Peron Gdynia-Stocznia czeka! (5)

    Tysiące ludzi codziennie tam wysiada: studenci AM, pracownicy stoczni itd. a peron niebezpieczny z odległością od składu pół metra. Prawie centrum a stacja z poprzedniej epoki. Kładka nad torami bez zadaszenia, zalana na całej szerokości po deszczu lub oblodzona zimą.

    • 74 2

    • zabytek (1)

      klimatyczna stacja z epoki PRL-u. koniecznie należy zachować w niezmienionym stanie, w czasach komuny wysiadało tam kilkanaście tysięcy ludzi i nie narzekali.

      • 8 6

      • OK, niech taka pozostanie

        Powinien być SKM StoczniaPomnik Grudnia 70
        To się należy ludziom, którzy tu zginęli od oprawców tow. Komunistycznych. Podstawowym punktem odnowiony przystanek kolejowy. Projekt powinien zakładać budowę jeszcze jednego peronu wraz dojściami, przejściem dla pieszych górą, nad torami tak jak było w latach 1970. Na tym peronie powinien być na sztorc postawiony wagon z powybijanymi od kul szybami i poszyciem na dole zastygłe w betonie ciała pomordowanych bogu ducha ludzi idących do pracy. A istniejąca kładka przeznaczona do zwiedzania po remoncie i dołączone gdzieś dyskretnie windy dla niepełnosprawnych.
        Natomiast obok na końcu peronu (bliżej A.Morskiej) należałoby wybudować nowe przejście podziemne zapewniające pieszym i rowerzystom możliwość bezpiecznego dojścia na perony kolejowe, oraz przejście na drugą stronę torów pomiędzy Lodowiskiem a Pomnikiem Ofiar Grudnia.
        W ramach projektu powinno być wykonane Centrum Ofiar Grudnia w tym powinny być nasadzenia roślinne, podziemne Izby Pamięci. Drzewa i krzewy powinny przypominać tragedie, ale i powinny tworzyć bariery pomiędzy terenami publicznymi, a torowiskiem i podkreślać układ rozwiązań komunikacyjnych.
        W ramach takiej inwestycji powinno się zaplanować m.in. przebudowa Pl. Ofiar Grudnia na bardziej monumentalny na odcinku od pomnika do pętli i odpowiednie wkomponowanie przystanków na Janka Wiśniewskiego.
        Pętla i całe droga biurowca, pod placem podziemne miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, stojaki rowerowe. Parking samochodowy i rowerowy w sąsiedztwie pętli winien być elementem, który ma ułatwić mieszkańcom miasta dostęp do komunikacji miejskiej i kolejowej. Z drugiej strony od ul. Morskiej odpowiednie przejścia do Lodowiska, Akademii no i parking. Wszystko powinno razem tworzyć aktywny pomnik najnowszej historii, gdzie w Izbach pamięci moglibyśmy obejrzeć artefakty, filmy i kroniki z tego okresu. To jesteśmy winni ludziom którzy niewinnie tu zginęli. Lecz czy potrafimy ? Zaczynam wątpić.

        • 6 1

    • zanim zagłosujesz na uśmiechniętego, zastanów się nad jego zdolnościami do przyciągania do miasta inwestycji

      • 1 1

    • Ta kładka to relikwia. Tu zamordowano Janka Wiśniewskiego i innych, którzy popełnili zbrodnię pójścia do pracy. (1)

      Taki miniskansenik w normalnym użytkowaniu.

      O!

      • 0 1

      • Wtedy jeszcze jak się ludzi mordowało to

        można było o tym usłyszeć, teraz takie Janki umierają po cichu. A "firma" szybko kamufluje takie przypadki. Wiecie gdzie trafia najczystsza skonfiskowana amfetamina ? W większości dalej do obrotu i dla służb specjalnych co by przed akcją se sztachneli dla refleksu.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Porsche?

 

Najczęściej czytane