• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Udana naprawa czy fuszerka na gdańskiej ulicy?

Maciej Naskręt
17 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wątpliwej jakości, zdaniem kierowców, naprawa ubytków ul. Radarowej. Wątpliwej jakości, zdaniem kierowców, naprawa ubytków ul. Radarowej.

Drogowcy załatali dziury w ul. Radarowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Wykonana naprawa nie podoba się jednak kierowcom, którzy twierdzą, że to fuszerka. Urzędnicy, odbierający tego rodzaju prace, przekonują natomiast, że drogowcy wykonali wszystko prawidłowo - twierdzą, że to doraźne prace, a kompleksowych remontów bardziej wymagają inne ulice w mieście.



Jak oceniasz pozimowe łatanie dziur w Trójmieście?

Ulica Radarowa to alternatywne połączenie Osowy z Matarnią wobec obwodnicy Trójmiasta. Korzysta z niej wielu kierowców. Niedawno za drogę zabrali się drogowcy - rozpoczęło się łatanie dziur w jezdni. Jednak jakość ich realizacji nie spodobała się kierowcom.

- Co roku wstawia się małą łatkę, która w niczym przecież nie rozwiązuje problemu. To takie łatanie dziury w dziurze. Moim zdaniem to marnowanie publicznych pieniędzy i zamiast załatwić sprawę raz, a dobrze - wymieniając niewiele większą powierzchnię - to co roku przyjeżdża się remontować to samo miejsce - uważa Radosław Ługowski, nasz czytelnik.

Czytaj też: Po ponad 10 latach próśb naprawią dziurawą ulicę Piecewską na Morenie

Nową nawierzchnię asfaltową ułożono tak, że otaczają ją dalsze spękania jezdni, co nie gwarantuje, że "plomba" w jezdni przetrwa kolejne miesiące. Drogowcy powinni raczej naprawić większą powierzchnię drogi. Poprosiliśmy więc o krótki komentarz urzędników Zarządu Dróg i Zieleni, którzy odbierają tego typu prace na ulicach Gdańska.

- Prace zostały wykonane prawidłowo. Usunęliśmy w sposób doraźny ubytki w jezdni, które mogły zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym - zapewnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy ZDiZ.

Urzędnicy podkreślają, że większość ul. Radarowej jest w dobrym stanie technicznym i są w Gdańsku - na przykład na Oruni - ulice, które wymagają pilniejszych, kompleksowych napraw.

Miejsca

Opinie (86) ponad 20 zablokowanych

  • Tę ulicę powinno się rozorać (13)

    Może niektórzy przestaliby w końcu popier*alać nią 120km/h jakby to był trzeci pas obwodnicy. Tam jest ograniczenie do 30, teren zabudowany, piesi i rowerzyści.
    Bardzo dobrze, że są dziury w jezdni, tylko to jeszcze powstrzymuje zidiociałych kierowców.

    • 133 42

    • (1)

      popieram, ale bez części dot nie remontowania, niestety to nie powstrzymuje zidiociałych "napaleńców". Obserwuję ich niszczących sobie zawieszenia

      • 20 4

      • Gdyby Radarowa była w gminie Szemud nikt by nią nie pędził więcej niż 20

        Z reguły drogi inne niż wojewodzkie czy powiatowe nie mają tam z żadnej nawierzchni, a dziur jest średnio 20 na każde 10m bieżące. Oczywiście za wyjątkiem ulic przy których mieszka wójt lub radni z jego listy.

        • 12 2

    • (5)

      bez przesady 120 w tym miejscu się nie da. Nawet nie dlatego że jakiś gamoń policjantów leżących ustawił tylko zakręty.... (apropo ci policjanci nie przeszkadzają śmigać dużym pojazdom jak autobusy betoniarki tiry ..... a jest tego w tym miejscu dużo i szybko) .
      Sama droga nie jest zła. Tylko dlaczego na prostym odcinku jest ograniczenie 30km/h?? Ani policja ani komunikacja miejsca o osobówkach nie wspominając nie jadą w tym miejscu 30km/h. Jak bzdurne ograniczenia to i kierowcy to maja daleko koło tłumika.

      • 16 2

      • (4)

        W miejscu ze zdjęcia nie, ale na odcinku równoległym do obwodnicy zdarzają się popaprańcy jadący ponad 100.
        Miejsce ze zdjęcia jest w strefie Tempo30 ze względu na szkołę i brak chodnika w kilku miejscach i bardzo dobrze, że są tam progi.
        A progi są wyspowe właśnie po to, żeby autobusy mogły przejeżdżać bez bujania pasażerami.

        • 11 5

        • (2)

          Ale w aucie już może bujac?

          • 3 7

          • Tak, w aucie ma bujać, po to są progi :) (1)

            Praca domowa: dlaczego w aucie ma bujać a w autobusie nie?

            • 18 4

            • Bo firmowe auta

              Są najszybsze?

              • 2 0

        • tak jak napisałem dlaczego na prostym odcinku jest 30 ? bo działeczki? Policja na tej prostej mniej jak 70 nie jedzie. Zaraz ktoś nam udowodni że da się na tej prostej i 200 pojechać... Raz dla żartu jechałem 30 tą prostą to mnie autobus wyprzedził a kierowca miał minę jak bym mu matkę zabił....

          Co do odcinka na zdjęciu to 30 to odpowiednia prędkość ze względu jak napisałeś piesi, braki zatoczek autobusowych, braki chodników, pętla autobusowa, równoległe skrzyżowanie gdzie jadąc w kierunku na korty nie widać niczego w prawo i prawie trzeba się zatrzymać aby nie ryzykować stłuczki.
          Problemów z ta droga jest więcej jak choćby zalegająca woda 300m w stronę lotniska , zalega ona na nowej studzience bo pewnie nigdzie nie podłączona.
          Na chodniki w niektórych miejscach chyba nawet nie ma miejsca w pasie drogowym.
          Innym problemem dokładnie tego miejsca ze zdjęcia jest banda ledwo trzymających się na nogach żuli za GSem, którzy jak już wyjdą z ukrycia to idą całą szerokością ulicy.

          • 8 3

    • Właśnie, takie nasze, polskie myślenie "jak ograniczyć prędkość - NIE REMONTOWAĆ DRÓG" Brawo!! a są przecież inne sposoby ograniczania prędkości które nie niszczą naszych samochodów.

      • 3 1

    • a Radiowa?

      A ulica Radiowa jest lepsza?
      Odcinek ktory prowadzi do Telewizyjnej to jest jakas porazka...
      Kobiety z wozkami robia slalom...jak sie mijaja dwa auta to nie ma gdzie zjechac bo sa dziury w poboczu.
      Dalsza czesc radiowej jest gruntowa gdzie tworza sie dziury, jak miasto naprawi, zrobi spadki itd to idzioci zapierdzielaja tam jak debile i droga znowu robi sie dziurawa.

      • 0 0

    • Najlepiej wbudowac dziury w kazda nowa szose i oznakowac. Hyhy

      • 2 0

    • Poziom idioty!

      Jak nie masz nic mądrego do napisanie nie pisz!

      • 0 3

    • A co z Piecewską???

      A co z Piecewską?

      • 3 0

  • Brak nadzoru i kontroli jakości wykonywanych robót. (4)

    To jest od lat główny problem Gdańska. Podobnie jest ze sprzątaniem i utrzymywaniem zieleni. Wydaje się na to ogromne sumy, a jakość jest dużo gorsza niż w Gdyni czy Sopocie.

    • 61 10

    • (2)

      ale co ty tam chcesz kontrolować, zleceniodawca załatał to co miał, to urząd zlecił załatanie odcinka 0,5m2 zamiast 5m2 żeby pokryć spękania i był spokój na parę lat.
      Urząd to zrobił bo nie ma kasy. Kasy nie ma bo miasto jej nie przekazuje na drogi do ZDiZ

      • 14 5

      • Spoko, za parę lat będzie to samo na autostradach.

        • 5 2

      • pewnie, że nie przekazuje

        są ważniejsze wydatki, np. utrzymanie urzędu. Same "koszty reprezentacynje", to kasa wystarczająca na remont kilku ulic...

        • 5 1

    • Gdyńskie drogi są w dużo gorszym stanie

      • 7 11

  • Ja bym nie remontował dróg. (3)

    Jak będą dziury w jezdni to jeden oszołom z drugim nauczą się jeździć z przepisową prędkością, bo jak się patrzy na niektórych kierowców to człowiek się zastanawia co mają w głowie - sieczkę czy rozum?

    Gdyby mandatem za przekroczenie prędkości było sfinansowanie postawienia fotoradaru to w ekspresowym tempie nastąpiłaby poprawa jazdy co niektórych.

    • 30 32

    • Niestety jeśli postawiono by fotoradar to kasa natychmiast zaczęła by spływać to prawda, ale też natychmiast zaczęła by gdzieś wyciekać nie ma co do tego wątpliwości.
      w sumie napisałem mniej więcej to samo co Ty

      • 3 2

    • (1)

      To może pojdzmy dalej. Zlikwidować drogi, będzie bezpieczniej, albo nawet auta. Nie wychodzić z domu...to dopiero będzie bezpiecznie.

      • 8 3

      • i jeszcze kamere każdemu w głowie, i karać za "nieprawidłowe" myśli

        i kasa spłynie i będzie "bezpieczniej"

        • 2 1

  • jest całkiem ok (3)

    dlaczego na Południu pod Gdańskiem nie ma chociaż takich ulic?

    • 13 4

    • Na południu (w Pruszczu) są akurat dużo lepsze no ale tam od lat stawiali na remonty

      W Gdańsku oszczędzali kasę na duże inwestycje no ale z remontami też się ostatnio mocno poprawiło

      • 8 2

    • To w którym miejscu południa ty mieszkasz?

      Skoro wg ciebie nie ma takich ulic...

      • 0 0

    • Bo zapłaciłeś tylko za mieszkanie a nie za całą infrastrukturę!

      • 6 0

  • To tylko doraźne załatanie dziur a nie kompleksowy remont (1)

    Co do remontów dróg to widać wyraźną poprawę gdzieś od 3 lat. Z roku na rok robią coraz więcej generalnych remontów no ale nie da się wszystkiego od razu zrobić

    • 13 13

    • To niech pojadą na wyspę Uznam uczyć się doraźnie łatać

      Tam wychodzi perfekcyjnie. U nas tylko pitolą, że się nie da i nie ma sensu.

      • 4 1

  • A kiedy ulica dubois we wrzeszczu? (3)

    Stan bez zmian od zakończenia ii wojny światowej !!!!

    • 14 13

    • Nie jest jedyną ulicą, która od wojny nie była remontowana.W tym mieście w o wiele gorszym stanie niż jezdnie są chodniki, także bez remontów od 70 lat.

      • 7 1

    • a co chcesz tam robić? bruk jak bruk

      • 1 1

    • stan super jak na ten wiek

      uliczka wąska,bruk hamuje temperament ,jest dobrze.

      • 0 0

  • drogowiec amator (3)

    A mi się podoba. Som kwadraty i prostokonty . Powinni jeszcze dołożyć po okręngu,rąbie i trojkoncie.

    • 36 3

    • wiadomo M E T R O P O L I A ...........

      buahahahahahah mają ludzi za totalnych głupków

      • 4 0

    • Jest pewien problem.

      Takiego dzieła sztuki nie będzie można "generalnie" wyremontować.
      Patrz freski na zabytkowych obiektach.

      To może lepiej nie.

      • 0 0

    • Miasto zrobiło kawał dobrej roboty. Co ty zrobiłeś dla miasta?

      Droga jest ok, tylko kierowcy kiepscy. Jak to mówią POlszewicy "Kiepskiej baletnicy to i rąbek spódnicy przeszkadza"

      • 1 1

  • za niedługi czas te spękania przed plombą, będą kolejną dziurą.... (3)

    urzędas który odbiera taką "robotę" powinien odpowiedzieć za to własnym majątkiem, wtedy by inaczej pierdział

    • 33 4

    • odbierał ? on to zlecał

      • 10 0

    • Trzeba zmienić system.

      1. Ustalić standard drogi (czyli jak powinna wyglądać i jakie zagłębienia (górki) są dopuszczalne nawet w naprawach).
      2. Miasto zawiera umowę na utrzymanie drogi (w tym zimowe). To miasto płaci tej firmie za ilość kilometrów i standard drogi.
      3. Firma wykupuje ubezpieczenie na szkody na tej drodze.
      4. Od czasu do czasu komisja dokonuje pomiaru uszkodzeń (kary umowne) i reaguje na skargi kierowców (kary umowne).

      Mogę się założyć, ze natychmiast poprawiła by się jakość napraw.

      Teraz płaci się od metra kwadratowego. Czyli najlepiej jak za 3 miesiące będzie dziura obok, bo to nowa kasa.

      • 3 0

    • dokładnie

      zwolnić tego co kazał tak to wykonać !!!

      • 1 0

  • tam,gdzie są dziury w jezdniach,to wiadomo że żaden z rajców miejskich

    tamtędy nie jezdzi (dom-praca-dom)... ;)

    • 22 3

  • nie raz i nie dobrze (1)

    Podobnie naprawili w zeszłym roku fragment ulicy Lęborskiej - w okolicy Słupskiej i Arkońskiej. Dziurawa jezdnia pokryta została jednolitym, nowym asfaltowym dywanem. Po kilkunastu miesiącach nawierzchnia wygląda jak wyglądała przed remontem.
    Jeszcze lepsze jaja są z dziurą na Droszyńskiego tuż przed wlotem do Piastowskiej (prawy pas). Średnio co kilka miesięcy drogowcy ją łatają, po kilku ulewach znowu robi się krater - nie raz byłem świadkiem jak ryzykowne manewry były wykonywane, aby ominąć tę wyrwę. Jak będę miał czas, to obfocę oba wyczyny gdańskich drogowców i wyślę do netu.

    • 13 2

    • tadek

      lepiej stań w tej dziurze i pilnuj, żeby nie urosła

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane