• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni przybędzie sygnalizatorów ulicznych

Patryk Szczerba
26 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
O tym, jak trudno przejść przez ul. Władysława IV, piesi przekonują się każdego dnia. O tym, jak trudno przejść przez ul. Władysława IV, piesi przekonują się każdego dnia.

Zaplanowano je na al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej, Płk Dąbka i Władysława IV. Jak tłumaczą urzędnicy, potrzebę ich zamontowania wykazały analizy ruchu drogowego. Pojawią się prawdopodobnie na początku przyszłego roku.



Czy sygnalizatory w planowanych miejscach to dobry pomysł?

Na razie miasto szuka wykonawców poszczególnych projektów przebudowy skrzyżowań z umieszczeniem tam sygnalizatorów. Zwycięzcy przetargu, którzy będą znani prawdopodobnie w kwietniu będą mieli ok. 3 miesięcy na zaprojektowanie nowych rozwiązań.

Najwięcej pracy będzie na skrzyżowaniu ulic Władysława IV i Obrońców Wybrzeża zobacz na mapie Gdyni. Tutaj oprócz sygnalizatorów konieczne będzie wyznaczenie pasa dla rowerów na jednokierunkowej obecnie ulicy. Założeniem urzędników jest bowiem docelowo swobodny dojazd rowerzystów zmierzających z ul. Władysława IV w kierunku dworca PKP drogami lub kontrapasami rowerowymi. Dokładna koncepcja w tym zakresie będzie jeszcze ustalana.

- To jedno z dwóch ostatnich miejsc, gdzie nie ma sygnalizacji świetlnej na tej drodze. Analizy pokazały, że jest konieczna. Poprawi przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych, którzy z obawami wchodzą w tym miejscu na pasy - wyjaśnia Jacek Oskarbski z działu inżynierii transportu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Łatwiej przejść przez jezdnię będzie także na al. Zwycięstwa, gdzie sygnalizator pojawi się na skrzyżowaniu z ul. Bernadowską zobacz na mapie Gdyni. Ma pomóc także kierowcom włączającym się do ruchu na ruchliwej arterii.

- Piesi będą korzystali z przycisku, a zielone światło zapali się na żądanie. To oznacza, że nie zostanie zatamowany ruch w tym miejscu - dodaje Oskarbski.

Pozostałe dwa sygnalizatory zaplanowano na skrzyżowaniach Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni oraz Płk Dąbka i Sikorskiego zobacz na mapie Gdyni.

Urzędnicy chcą mieć gotowe projekty na początku jesieni. Kilka tygodni później ma zostać ogłoszony przetarg na budowę nowych sygnalizatorów, które mają pojawić się drogach na początku przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (208) ponad 20 zablokowanych

  • Fajnie (18)

    Trochę martwi, że tak późno ktoś na to wpadł...

    • 58 58

    • Dobrze, że nie kładka jak na Chwarznieńskiej (17)

      • 14 10

      • Dlaczego dobrze?

        • 10 9

      • (12)

        a co masz do tej kładki?!

        • 16 8

        • Przez nią niepełnosprawni muszą nadklądać drogi bo miasto uważa że samochody są ważniejsze od pieszych (11)

          Jak chcecie wziększać przepustowość to zróbcie sobie tunel dla samochodów.

          Pieszy ma prawo normalnie się poruszać, a już zwłaszcza niepełnosprawny.

          • 17 24

          • Kierowca ma prawo normalnie się poruszać (3)

            Wjazd windą uważasz za nienormalny? Wykonuję te czynność kilka razy dziennie. Tunele: jestem jak najbardziej za, tylko w Gdyni budżet poszedł na lotnisko, wagoniki i szkołę aktorów. Ja tunelami bardzo lubię jeździć. Podobno kierowca to leń i śmierdziel, bo zawsze chce najbliżej podjechać. A pieszy to co? Do tunelu nie wejdzie, kładka też fe, na przejście dla pieszych tez nie pójdzie, tylko przez barierki będzie skakać.

            • 20 10

            • Ile takich wind ma być w mieście ? Dziesiątki ? Później na ich obsługę wzrosną (1)

              podatki, bo myślisz że energia elektryczna na ich silniki będzie za darmo ?

              Ta kładka to totalne nieporozumienie - i w ogóle po cholerę buduje się jakieś miejskie autostrady. Owszem, dwujezdniowe arterie, ale jak Chłopska na Przymorzu. Mimo licznych skrzyżowań i świateł nigdy tam nie utknąłem w jakimkolwiek korku. A nie na Chwarznie - jedno skrzyżowanko przy Okrężnej i podobnie będzie na Witominie po zrobieniu dwóch jezdni - tak, że ludzie stamtąd będą mieli problemy z wyjazdem. Bo jaśnie państwo z Wiczlina i dalszych pipidów muszą mieć miejską autostradę do niemal samego centrum Gdyni kosztem mieszkańców dzielnic położonych tuż przy nim.
              Tu niestety nasze interesy się rozmijają - zaczynacie mnie mieszkańca Redłowa denerwować mądrale z Wiczlina i jeszcze dalszych zakątków.

              Tam se zbudujcie centra na miarę Świętojańskiej, nie będziecie musieli się pocić w korkach.

              A tunele to se buduj dla aut. Won pod ziemię z tą blachą. Sam mam blachosmroda i nic mi się nie stanie, jak będę jechał w nim tunelu

              • 4 2

              • A gdzie napisałem, że za darmo?
                Wyjaśnij, dlaczego nieporozumienie. Każdy pisze, że nieporozumienie, że jest do bani, ale dlaczego, nikt napisać nie potrafi. Może dlatego, że trzeba 15 m nadrobić?
                Jak jaśnie Pan z Redłowa jedzie w niedziele Chłopska, to nie ma się co dziwić, że nigdzie nie utknął. W ogóle Redłowo to Centrum, więc po co jaśnie pan wychyla nos z tej dzielnicy? Wszystko macie na miejscu więc zakaz używania samochodu powinniście mieć!!! :)
                Takie życie, że interesy różnych grup społecznych się rozmijają (z Wiczlina nie jestem).
                Co to znaczy "se"? Elita z Redłowa :)
                Przecież napisałem, tunel bardzo chętnie. I dlaczego ja mam "se" budować? Niech buduje miasto czy jeszcze ktoś inny z licznych podatków i tego typu haraczy, które płacę codziennie :)

                • 1 0

            • przed każdym przejściem

              powinien być próg zwalniający od początku ulicy do końca a nie po środku ,by bokiem było to mijane to sprawy w mieście załatwi wszystkie ,

              • 1 0

          • (6)

            Straszne bzdury piszesz. Tak się składa, że nie stanowi ona problemu dla większości osób niepełnosprawnych. Przykre, że jakiś czas temu osoby związane z pewną partią na literę P. nastawiały na siłę kilka osób niepełnosprawnych przeciwko tej kładce.

            • 11 6

            • o tak - partia PO to najgorsze kanalie... i najgorszy syf jaki spotkał Polskę (2)

              • 4 2

              • (1)

                byles nieudacznikiem jak rzadzil AWS, PiS i jak rzadzi PO. myslisz ze cos sie zmieni wraz ze zmiana rzadu?

                • 7 2

              • chyba mówisz o sobie bo ja nie narzekam na swój stan posiadania:)

                • 2 1

            • Do rozwalenia ta kładka. Po cholerę takie kładki czy tunele. Pomyślałeś o (2)

              kosztach wind ? Każde skrzyżowanie ma mieć po ile wind ? Tyle, że później rąbną ci koszty ich obsługi w podatkach miejskich ? Myślisz że energia elektryczna będzie do obsługi silników tych wind za darmo ?
              Nie mam nic przeciwko dwujezdniówkom, ale to ma być jak na Chłopskiej w Gdańsku - nigdy tam mimo licznych skrzyżowań i świateł (dobrze zsynchronizowanych) nie utknąłem w korkach przez ponad 30 lat. A nie autostrady przez miasta. Z Chwarzna aby wyjechać na obwodnicę z pewnych rejonów Okrężnej trzeba nakładać drogi, bo nie ma normalnego skrzyżowania tuż przy przy niej - jest za to wielki szpetny ekran, którego takiego nie ma przy Chłopskiej czy JP II w Gdańsku. Takie g... stanie na Witominie po obu stronach kolejnego odcinka "autostrady" do centrum Gdyni ?

              • 2 2

              • Wyżej Pan pisze, że Wiczlino i inne dzielnice ościenne to nie miasto. Więc co to za pretensje do obwodnicy poza miastem? :)

                • 0 0

              • nie mowiac o wadliwosci tych wind

                w tej kladce zepsula sie w ciagu pierwszych dwohc tygodni i musieli i tak stawiac prowizoryczne swiatla i przejscie obok.

                A znajac wolakow, jeesli sie cos da zniszczcy czy ukrasc, to tylko kwestia czasu pozostaje, kiedy to sie stanie

                • 4 0

      • WOW (2)

        prawie jak w miescie

        • 6 0

        • Bzdura (1)

          Mieszkam tam i korzystam z tego skrzyzowania codziennie. Moim zdaniem przyblokuje to ruch na wladka i 3gomaja.

          Przeznaczcie pieniadze na to aby wyedukowac kierowcow aby przepuszczac pieszych to zaoszczedzicie miliardy na kolejnych skrzyzowaniach.

          • 1 2

          • wyedukować kierowców

            bardzo śmieszny żart. Kierowców trzeba dyscyplinować, radarami, monitoringiem, światłami i wysokimi mandatami. Tutaj nigdy skandynawi nie będzie gdzie zbliżając się do przejścia samochody stają aby cię przepuścić. Tutaj udaje się że pieszego się nie widzi, a jak już wlezie szanownemu kierowcy przed maskę to po palcach albo pięcie nachętniej by przejechali.

            • 0 1

  • (12)

    Samorządność dostrzegła po 20 latach potrzeby mieszkańców?

    • 46 30

    • Dobrze by było ale myśle że jesteś zbytnim optymistą ;)

      • 5 4

    • "Samorządność" przeprowadziła "analizy", własne, (6)

      bo, założenia, nie ufa nikomu, zwłaszcza mieszkańcom.

      • 13 5

      • (5)

        oby nigdy nie zaufała tej nędznej opozycji

        • 5 9

        • Dokładnie, to definiuje gdyńskie władze. (4)

          Dla nich, mieszkańcy Gdyni, to jedna, wielka, nędzna opozycja.

          • 7 4

          • (3)

            Nie sądzę. Raczej dla mniejszości mieszkańców ta opozycja jest mierna.

            • 4 3

            • Zatem, dla większości, ta opozycja jest dobra. Wniosek logiczny. (2)

              Gubicie się, towarzyszko, w swoich wywodach.

              • 5 1

              • (1)

                Dla wiekszosci jest denna opozycja. To chyba jasne. Pewnie wkradł się błąd.

                • 0 1

              • ty jesteś denny

                • 0 0

    • Kiedy przeczytam artykół pt: "W Gdyni przybędzie parkingów i miejsc do parkowania" ??? (3)

      • 10 4

      • Ile by ich nie przybyło, i tak będzie za mało.

        • 3 2

      • artykÓł?!? ty to chyba jesteś z PO (1)

        • 6 1

        • no raczej, bo na PO głosują już tylko analfabeci i byli SBecy

          • 3 1

  • (9)

    Kiedy można się spodziewać sekundników przy sygnalizatorach (wyświetla czas pozostały do zmiany świateł)? Nawet w takim Toruniu ten system funkcjonuje.

    • 113 9

    • sekundniki (1)

      taki system był w latach 80tych,glownie w sopocie i gdansku jednak go zlikwidowano.paranoja

      • 16 2

      • te sekundniki zostały jeszcze w kilku miastach Rumuni

        • 7 5

    • Jeśli pojawią się w PRD... czyli prawie nigdy

      • 0 1

    • (3)

      co masz na myśli pisząc '...w takim Toruniu'? wcale nie mniejsze a na pewno ładniejsze, bardziej zadbane i rozwijające się od Gdyni.

      • 7 16

      • (1)

        dokładnie.... Toruń jest zdecydowanie niedocenianą miejscowością szeroko pojętego regionu. przepiękna starówka - w dodatku jedna z nielicznych NIE zniszczonych w czasie II WŚ, o ile pamiętam? mimo że miasto niewielkie, w centrum czuje się człowiek jak w Europie (a nie na nieco ucywilizowanych stepach Azji, jak w Gdańsku, Gdyni czy nie daj Boże Sopocie bądź innych Weje-rowach). gdyby leżał nad morzem (wstrętni turyści ze Śląska, Wawki, wycieczkowce, itd.) - takie grajdoły jak Trójmiasto wyprzedziłby już dawno.

        • 5 12

        • Czemu szydzisz z Wejherowa? Stare miasto które ma swój urok. Fakt, obecnie się nie rozwija przez wizję rządzących... I tak myślę że miasto 50 tysięczne w porównaniu do pół milionowego Gdańska wypada nie źle.

          • 5 2

      • Chyba jaja se robisz ,byłem niedawno w tym Toruniu i starówka jest mocno zaniedbana

        wystarczy odejść pare metrów od Rynku i jest masa zaniedbanych kamienic ,jest brudno i w żanym innym mieście nie widziałem tylu meneli co w Toruniu

        • 6 3

    • a jak mają działać sekundniki, jeżeli sygnalizacja dostosowuje sie do ruchu, czyli de facto nie wie ile sekund będzie trwał dany sygnał, bo nie wie ile pojazdów nadjedzie? To, ze Torun ma na stałe zaprogramowane czasy sygnalizacji to ich problem, nie zazdrośćmy im tego.

      • 9 2

    • Analizy trwają

      • 0 0

  • Zielone dla pieszych na żądanie, przyda się starszym osobom na pewno :) (3)

    • 39 2

    • Trzeba się cieszyć, że nie zrobili im kładki nad jezdnią jak niepełnosprawnym na Chwarznieńskiej (2)

      • 4 5

      • chyba raczej trzeba się tym martwić...

        • 0 3

      • ta kładka to jeden z głupszych pomysłów

        tunel to jeszcze bym zrozumiał z długimi bezstopniowymi podjazdami.
        Poza tym zgodnie z PRD kładka nie ma statusu przejścia dla pieszych, więc po legalu można przejść przez chwarznieńską 101m od najbliższej zebry lub w obrębie jakiegokolwiek skrzyżowania czyli np chwarznieńska/słoneczna

        • 1 3

  • Do "początku przyszłego roku" pozostał jeszcze rok.

    Więc jeszcze dużo może się zmienić do tego czasu i nikt nie będzie pamiętał artykułu mówiącego o tym, co będzie. Po drugie "potrzebę ich zamontowania wykazały analizy ruchu drogowego", czyli opinie mieszkańców - byłe, obecne i przyszłe, nie mają znaczenia. Dzieje się tak, jak chcą urzędnicy. Gdynia to rezerwat socjalizmu. Co mówią "analizy ruchu drogowego" na "rondzie" przed dworcem, albo z tyłu Hali Targowej, gdzie od wojny nic się nie zmieniło?

    • 32 5

  • Nie chcemy żadnych zmian! (3)

    Kiedy w końcu niektórzy zrozumieją, że te zmiany są nikomu niepotrzebne!

    • 41 29

    • Gdynia zwalnia i stawia na korki. Taki będzie skutek tych sygnalizatorow

      • 8 10

    • powiedział kierowca

      przejeżdzający tranzytem przez centrum Gdyni.
      spokojnie 90% samochodów jakących władysława iv w kierunku centrum nie kończy podrózy w centrum, tylko dalej na jana z kolna/10 lutego/polską jedzie w kierunku estakada/hutnicza, tam się da dojechać innymi drogami. Dlatego trzeba conieco przyblokować władka iv żeby kierowcy poszukali alternatywy dalej od centrum, np obwodnica/estakada czy zwycięstwa/śląska/morska. ruch w centrum powinien być ograniczony do minimum, bo jest tam zbędny

      • 3 4

    • dla mnie sa bardzo potrzebne i uwazam za sluszne

      bo ja mieszkam w okolicy i poruszam sie na piechote. Zyskiem takim bedzie, ze nie da sie rozpedzic juz tak jak teraz. To boli naszego miszcza kierownicy?

      • 3 0

  • Uspokojenie ruchu na Władysława IV umożliwiłoby skrócenie cyklu zmiany świateł. (8)

    Pan O. nadal myśli głównie o ruchu samochodów w centrum miasta, stąd jego teza o nie tamowaniu ruchu. A co z tamowaniem ruchu pieszych bez konieczności wciskania przycisku? Miasto powinno wyraźnie zadeklarować dążenie do redukcji skali ruchu samochodów przez centrum, z założeniem poprawy warunków ruchu pieszego. Warto odwiedzić Sztokholm na filmie w serwisie streetfilms,org, to może być niezłe źródło inspiracji dla naszych ekspertów i wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi rozwiązaniami ruchu w mieście.

    • 22 35

    • (1)

      widzę banińscy bywalcy WV Manii minusują w cholerę. mentalna Azja, dorwali się pańszczyźniani do technologii "wysokej" (TDi!) i nie puszczą, bo ich! jak zwykle przypomnę - najczęściej rejestrowanym w 2014 roku pojazdem w Polsce był golf IV rocznik 1997.

      • 7 4

      • ty jesteś mentalna mameja i talib

        • 1 0

    • buhahah dawno takiego debilizmu nie czytałem :D

      • 3 1

    • Al. Zwycięstwa -Bernadowska (1)

      ścisłe Centrum

      • 2 1

      • Byłeś tam ? Za torami ? Jak najbardziej słuszne są tam światła - ludzie za długo

        tam czekają i na wyjazd autami i przez przejście dla pieszych.

        • 0 0

    • ekspert

      Niech przechodzą przez Świętojańską. Tam jest spokojnie.

      • 2 3

    • Pełna zgoda

      Ilość minusów niestety ilustruje stan naszego zmotoryzowanego społeczeństwa :(

      • 1 3

    • Zbuduj autostradę z szybkim do niej dojazdem z centrum miast to można zredukować ruch. Nie każdy może rowerem czy komunikacją dojechać do pracy przez całe trójmiasto.

      • 1 1

  • Brawo Gdynia, brawo Jacek!!

    • 14 17

  • Już w tej chwili nie można przejechać przez Władka IV. (11)

    Na każdych światłach się stoi a jest ich chyba z 6 do 10-lutego. A to też jedna z arterii miasta.

    • 35 29

    • arteria ruchu samochodów nie powinna przechodzić przez centrum miasta (7)

      miasto powinno dbać o warunki ruchu pieszych, samochody tylko warunkowo powinny mieć prawo poruszania się przez centrum dobrze obsługiwane komunikacją zbiorową.

      • 15 11

      • zwęzić przewymiarowane jezdnie (2)

        • 6 10

        • zwęzić przewymiarowane głowy

          • 5 4

        • poszerzyć ulice!!!

          • 5 3

      • Problem w tym, że obecnie jedyna grupą o która się dba nie sa piesi a rowerzyści (1)

        Piesi sa spychani na totalny margines, nawet na przejściach dla pieszych.

        • 17 5

        • człowieku masz coś z głową

          • 1 7

      • weź ty idź wskocz w swoje pedalskie obcisłe szorty i śmigaj na swoim rowerku, bo tutaj ci nie wychodzi trollowanie

        • 5 0

      • a jeśli mieszkam w centrum (...) i mam auto?

        mam do tego także płacic za parkowanie jak inni tak? Pod swoim domem?

        • 2 0

    • nie przesadzaj

      • 1 1

    • Nie martw się, pomyśl sobie, że nowe światła na Władka IV prawdopodobnie nie będą połączone z Tristarem, co całkiem rozwali synchronizację świateł względem innych! A dlaczego? Bo Qumak znowu zażyczy sobie 3x większą cenę niż normalna :3

      • 3 1

    • dlatego trzeba zrobić coś

      żeby tą arterią nie była, może nie odrazu naczyniem włosowatym, ale conajwyżej zwyczajną żyłą

      • 1 1

  • Wszędzie światła, już całkiem zwariowali! (7)

    Nie dość, że w nocy wszystkie są niepotrzebnie włączone, to jeszcze stawiają co skrzyżowanie światła blokujące ruch! Kładki i tunele zamiast świateł!!!

    • 49 38

    • to rowerowi homoseksualiści w obcisłych leginsach to wymuszają... (1)

      • 13 5

      • A ty kto potrójny pedale samochodowy ? Zapomniałeś o codziennych

        pieszczotach stopami ? Bardzo lubisz chyba tego po prawej - dostajesz orgazmów jak masz przyciśniętego go do podłogi jak "frog" z W-wy ?

        • 1 3

    • samochód jest intruzem w tkance miejskiej (3)

      niechcianym, niepotrzebnym, ale mocno zadomowionym, dlatego jego wygoda jest najmniej istotna i musi podporządkować wszystkim pozostałym. Wprowadzić strefę Tempo 30 w centrach miast. Nikt nie będzie chodził kładką tylko żeby jakiś kierowca był w domu czy w pracy 2min szybciej, niech sam sobie winny że na ostatnią chwilę wychodzi.

      • 5 15

      • wprowadzic tempo 10 takze w mozgach takich jak ty

        co wyrosnie z jasia jak janem zostanie?

        • 3 1

      • intruzem to ty jesteś... na tym forum

        • 3 1

      • W takim razie niech w tym mieście nie bedzie w ogóle komunikacji firm biur

        niech się pasą kozy i owce a tacy jak ty niech idą z buta 20 km w jedna stronę do dzielnicy przemysłowo - usługowej za miastem.

        • 2 0

    • Tunele do bardziej dla aut, a nie dla pieszych. Spróbuj budować je dla pieszych

      to je rozwalę, bo nie będę czekał na wzrost podatków miejskich na obsługę wind - pomyślałeś o tym, że silniczki do wind będą pobierały za darmo energię elektryczną ? A później ? Obudzisz się z ręką w nocniku i zazgrzytasz zębami jak miasto dowali się ober podatek za grunt ? Więc spadaj z tymi kładkami i tunelami dla pieszych. Sygnalizatory z LED nigdy nie pobiorą takiej dawki energii jak silniki licznych wind. W normalnych krajach to ulice chowa się pod ziemią, jak w Sopocie przy molo.

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane