Najczęściej czytane

wiadomości

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Z Gdańska do Elbląga w 25 minut, ale za 5 lat

Droga krajowa nr 7 - jezdnia w kierunku Elbląga. Węzeł drogowy pod Nowym Dworem Gdańskim.

fot. GDDKiA

Droga krajowa nr 7 - jezdnia w kierunku Elbląga. Węzeł drogowy pod Nowym Dworem Gdańskim.

Ruszył przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi ekspresowej S7 między Koszwałami a Kazimierzowem. W 2017 r. z Gdańska do Elbląga samochodem dojechać mamy w 25 minut.



mat. GDDKiA

Planowany przebieg drogi S7 między Koszwałami a Kazimierzowem.

Most nad Wisłą w Kiezmarku. Został on gruntownie przebudowany na początku tego wieku w ramach wzmocnienia drogi krajowej nr 7 na Żuławach. Na północ od istniejącego mostu powstanie nowy, podobny obiekt.

fot. Krzysztof Mystkowski/KFP

Most nad Wisłą w Kiezmarku. Został on gruntownie przebudowany na początku tego wieku w ramach wzmocnienia drogi krajowej nr 7 na Żuławach. Na północ od istniejącego mostu powstanie nowy, podobny obiekt.

Planowane miejsce budowy nowego mostu nad Wisłą, a także koncepcja przyszłego Węzła Dworek, zlokalizowanego po stronie wschodniego brzegu Wisły. Elementy zakreskowane to obiekty inżynierskie przeznaczone do budowy.

graf. trojmiasto.pl

Planowane miejsce budowy nowego mostu nad Wisłą, a także koncepcja przyszłego Węzła Dworek, zlokalizowanego po stronie wschodniego brzegu Wisły. Elementy zakreskowane to obiekty inżynierskie przeznaczone do budowy.

Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad ogłosił przetarg na opracowanie projektu budowlanego dla budowy drogi ekspresowej S7 między Koszwałami zobacz na mapie Gdańska a Kazimierzowem. Biura projektowe na składanie ofert mają czas do końca lutego.

Sprawdziliśmy, kiedy, za ile i jak będzie budowana nowa droga ekspresowa na Żuławach.

Plany budowy

Projektowany odcinek drogi ekspresowej S7 zaczyna się w miejscowości Koszwały, gdzie połączony będzie z Południową Obwodnicą Gdańska. Trasa w przyszłości kończyć będzie się w miejscowości Kazimierzowo i dowiązana będzie do obwodnicy Elbląga. Inwestycja zakłada budowę 40-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni, z której każda ma mieć dwa pasy ruchu. W przypadku dużego natężenia ruchu, będzie możliwość poszerzenia ekspresówki do trzech pasów.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować nowy most nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do parametrów drogi ekspresowej i posłuży wtedy jako nitka ekspresówki w kierunku Warszawy. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostu będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki nie przecisną się i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada powstanie ponadto pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" wraz zapleczem drogowców, "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw, i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Natężenie ruchu

Władze gdańskiego oddziału GDDKiA informują, że średnioroczne natężenie ruchu w 2010 r. na drodze krajowej nr 7 wyniosło do ok. 21 tys. aut na dobę. Co ciekawe drogowcy przewidują, że w 2038 r. po odcinku z Kazimierzowska do Koszwał pojedzie nawet 55 tys. pojazdów na dobę. Dziś podobną liczbę samochodów odnotować można na Obwodnicy Trójmiasta, między Węzłem Matarnia zobacz na mapie GdańskaWęzłem Karczemki zobacz na mapie Gdańska.

Termin realizacji

Gdański oddział GDDKiA szacuje, że do końca 2013 r. zostanie im przekazana dokumentacja projektowa. Wtedy kilka miesięcy zabierze drogowcom uzyskiwanie zezwolenia na realizację inwestycji i wyłanianie w przetargu wykonawcy. Budowa nowej drogi może zająć ponad trzy lata przy założeniu, że znajdą się pieniądze na jej realizację.

Co zmieni nowa droga między Gdańskiem a Elblągiem?

przyczyni się do rozwoju gospodarczego Żuław

13%

zacieśni współrpacę między Trójmiastem, a Elblągiem

19%

otworzy mieszkańcom Elbląga i Trójmiasta nowe rynki pracy

22%

skróci dojazd do Warszawy

46%

łącznie głosów: 1233

Finansowanie

Pieniądze na budowę drogi będą pochodzić z budżetu państwa. Na razie zagwarantowano finansowanie wyłącznie na wykonanie projektu budowlanego, dlatego można było uruchomić przetarg. Zgodnie z obowiązującym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 inwestycja drogowa na Żuławach trafiła do drugiego koszyka - przedsięwzięć priorytetowych do realizacji do 2013 r. Żadna inwestycja w tym koszyku nie doczekała się jeszcze wbicia pierwszej łopaty.

Ile ma kosztować budowa drogi? Kwota robi wrażenie, bo według wyliczeń gdańskiego oddziału GDDKiA wynosi ok. 3,555 mld zł. Jest to druga wśród najdroższych inwestycji planowanych do budowy do 2013 r. Pierwsze miejsce zajmuje Trasa Kaszubska z kwotą 4,1 mld zł.

Jeśli chodzi o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej, wiadomo, że drogowcy będą się ubiegać o środki zaplanowane w budżecie na lata 2014-2020. Nie wiadomo jeszcze, w ilu procentach inwestycja będzie dofinansowana z unijnej kasy.

Ochrona środowiska

W ramach budowy przyszłej drogi ekspresowej przewidziano budowę 22 odcinków ekranów akustycznych o łącznej długości 5,8 km. Zaplanowano też 30 przejść pod drogą ekspresową dla małych i dużych zwierząt. Głównie mają się one pojawiać pod mostami i w miejscach naturalnych szlaków migracji. Ponadto inwestycja drogowa przetnie obszar Natura 2000 - "Dolinę Dolnej Wisły".

Jaki będzie efekt końcowy?

Dzięki rozbudowie "siódemki" na Żuławach w 2017 r. kierowcy dojadą dwiema jezdniami aż do Warszawy. Warunkiem jednak jest realizacja ekspresówki z Nidzicy do Płońska (aktualnie uzyskano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach) oraz między Miłomłynem a Olsztynkiem (na tym odcinku wstrzymano przetarg).

Gdańsk i Elbląg po 2017 r. będzie dzielić odległość ok. 50 km. Przy założeniu, że ekspresówką można mknąć 120 km/h, odległość między tymi miastami pokonamy samochodem w ciągu ok. 25 minut. Aktualnie przejazd zajmuje niecałą godzinę.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 260)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067249 2012-01-30 06:05 Cuda wianki a kryzys nie daleko. (52)

Po euro skończy sie dotacja unijna, bo kryzys a sami nie potrafimy uzbierać na takie luksusy. Chyba ze ściągalnosc z abonamentu RTV będzie wieksza, oraz wprowadzimy opłaty od jeżdzenia po wszystkich drogach. tylko kogo bedzie wtedy stac na jeżdzenie?

adhd

popieram opinię 104 / nie zgadzam się 80
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067291 2012-01-30 08:42 a skąd taka informacja, że po euro skończy się kasa z unii? (24)

przecież nie wstępowaliśmy do UE z powodu UEFA EURO 2012

euro nie euro

popieram opinię 17 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067295 2012-01-30 08:52 A założymi się że się skończy... (20)

Wyobrażasz sobie taką skalę inwestycji przez następne lata?
OK załóżmy że tak ale co wtedy będą budować?
3 stadion budynia, 5 muzeum,...

A wiem będą remontować te drogi co je dziś budują

ha h ha

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 22
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067299 2012-01-30 09:07 załóż sobie nosnik na głowę (1)

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3067353 2012-01-30 10:41 nośnik czego?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067360 2012-01-30 10:54 Oj po co siejesz zamęt (12)

Po pierwsze nawet na tej stronie był artykuł o tym, że inwestycja S7 zostaje przeniesiona na dalsze lata, po drugie póki co jeszcze z Unii będziemy dostawać przez kilka lat ładne sumki więc nie gadaj bzdur jak się nie znasz a po trzecie jak myślisz dzięki czemu nie ma u nas takiej lipy z tym "kryzysem"? Odp jest prosta :) bo jest tyle inwestycji, że gospodarka ciągnie do przodu i na prawdę nie trzeba ekonomii skończyć by to wiedzieć. Narzekać można i ja też lubię :P ale znajdź temat tego wart a nie siejesz zamęt kłamstwami :)

kenny

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067372 2012-01-30 11:15 Póki co to sami (11)

przekazaliśmy sumkę na ratowanie Grecji i strefy euro. A w zasadzie rząd przekazał.

!!

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067379 2012-01-30 11:27 Tak to prawda (9)

ale jak my byśmy mieli takie problemy to byś gadał, że jesteśmy w Unii i Unia musi nam pomóc :) Po to weszliśmy do Unii, NATO by wspólnie rządzić i sobie pomagać a nie po to by tylko brać. Polska to nie pępek świata boższeee

kenny

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067402 2012-01-30 12:17 (8)

ale unia powiedziała dawać frajerzy kasę a potem won za drzwi potraktowali nas jak ubogich krewnych budżet na lata 2014-2020 będzie om wieleset mld euro niższy jest to pewne o takich pieniądzach jak w 2007 możemy sobie tylko pomarzyć

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067415 2012-01-30 12:57 Ja widzę żę najlepiej by było (7)

gdybyśmy dawali 1mld a wyciągali 100000 mld. Na potwierdzenie Twojej wiedzy proszę taki wycinek "Polska pozostanie największym beneficjentem unijnej polityki spójności i otrzyma blisko 80 mld EUR, czyli ponad 12 mld EUR więcej niż w obecnej perspektywie budżetowej. Zmienią się jednak priorytety a także sposób wydawania pieniędzy." Także przestańcie gadać głupoty i wprowadzać ludzi w błąd!!!! i żeby nie było, że jestem za Donaldem bo nie jestem ale za Jarkiem tym bardziej bo to Napoleon, który z każdym by prowadził wojnę

kenny

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067422 2012-01-30 13:42 podaj date otrzymania tej holendarnej transzy pieniedzy z uni.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067435 2012-01-30 16:09 (2)

powtarzasz slogany z ulotek PO?Nie będzie żadnych 80 mld euro już zostało postanowione że budżet będzie mniejszy dla wszystkich krajów myślisz sobie że skąd oni wezmą te pieniądze?Z nieba?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067465 2012-01-30 19:40 Jakbyś czytał co piszę to byś wiedział że nie kibicuję PO (1)

ale PO co czytać jak można pisać głupoty bo nic mądrego nie ma się do przekazania. Nawet jak dostaniemy mniej to i tak ekstra, że mało wkładamy a dużo wyciągamy i jest wiele inwestycji. Tylko zaślepieni ludzie teoriami spisku tworzoymi przez Jarka nie potrafią otworzyć oczu na to co się dzieje w Polsce. Może i lepiej by mogło to wyglądać może i lepiej można było rozplanować inwestycje ale coś się dzieje i Polska się rozwija.

kenny

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067475 2012-01-30 20:05

rozwija się fajnie wyglada przebudowa linii do warszawy 10 lat i 10 mld zł poza tym baranku skąd wiesz ile tych pieniędzy będzie co?Jest wiele inwestycji takich jak A2 z chińczykami?Z budowami które trzeba poprawiać zaraz po otwarciu?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067447 2012-01-30 17:36 (2)

nie pitol trollu . Dowody to bankructwo kilku krajów uni i miliardy porzyczek.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067471 2012-01-30 19:47 Chyba porzeczek. (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067508 2012-03-20 15:40

:)

Mb

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067494 2012-01-31 08:47 Nie przekazał

wykazał gotowość przekazania. Drobna różnica, między mieć, a nie mieć.

Janiemam

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067411 2012-01-30 12:49 ja się chętnie założę

zaproponuj jakąś konkretną kwotę i jedziemy z koksem.

idę myśleć na co wydam ekstra kasę po Euro

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067449 2012-01-30 18:03 (3)

Naród islandzki sprawił, że rząd, który próbował pod dyktando światowej finansjery zubożyć islandzki naród zgodnie z tym samym scenariuszem, który aktualnie przerabia Grecja - podał się w komplecie do dymisji! Główne banki w Islandii zostały znacjonalizowane a mieszkańcy zdecydowali jednogłośnie zadeklarować niewypłacalność długu, który został zaciągnięty przez prywatne banki z Wielką Brytanią i Holandią. Doprowadzono też do powołania Zgromadzenia Narodowego celem ponownego spisania całej konstytucji. I to wszystko w pokojowy sposób. Prawdziwa Rewolucja przeciw władzy, która doprowadziła Islandię do aktualnego ostatniego załamania. Na pewno pytacie, dlaczego te wydarzenia nie zostały przedstawione ogółowi? Odpowiedż na to prowadzi do kolejnego pytania: co by sie stało, gdyby reszta obywateli europejskich wzięła przykład z Islandii? Oto krótka chronologia faktów: 2008: We wrześniu zostaje znacjonalizowany najważniejszy bank w Islandii Glitnir Bank, w wyniku czego giełda zawiesza swoje działanie i zostaje ogłoszone bankructwo kraju. 2009: W styczniu protesty mieszkańców przed Parlamentem powodują dymisję premiera Geir Haarde oraz całego rządu socjaldemokratycznego (Samfylkingin), zmuszając kraj do przedterminowych wyborów. Sytuacja ekonomiczna pozostaje zła i parlament przedstawia ustawę prawną, która ma prywatnym długiem prywatnych bankow (w stosunku do banków Wielkiej Brytanii i Holandii ) w kwocie 3,5 MILIARDA Euro, obarczyć islandzkie rodziny na okres 15 lat ze stopą procentową 5,5%. W odpowiedzi na to następuje drugi etap pokojowej rewolucji. 2010: Mieszkańcy zajmują ponownie place i ulice, żądając ogłoszenia referendum w powyższej sprawie. 2011: W lutym prezydent Olafur Grimsson decyduje sie na postawienie veto proponowanej przez parlament ustawie i ogłasza powszechne referendum. Głosowanie odbywa się w marcu i NIE dla płacenia długu bezsprzecznie wygrywa, osiągając 93% głosów. W międzyczasie rząd rozdysponował sądowe dochodzenia w sprawie cywilnych i karnych odpowiedzialności za kryzys. Zostają wydane pierwsze nakazy aresztowania dla różnych bankowców, którzy jednak odpowiednio wcześnie opuścili Islandię. W tym kryzysowym kontekście zostaje ustanowione Zgromadzenie, które ma spisać nowa konstytucje, uwzględniającą dopiero co przerobione lekcje. W tym celu zostaje wybranych 25 obywateli, wolnych od przynależności politycznych spośród 522, którzy stawili się na głosowanie (kryterium wyboru tej 25 poza nieposiadaniem żadnej książeczki partyjnej była pełnoletność oraz przedstawienie 30 podpisów osób ich wspierających). Nowe Posiedzenie Konstytucyjne rozpoczeło swoją pracę w lutym i ma skończyć się przedstawieniem i poddaniem glosowaniu w najblizszych wyborach swojego projektu Magna Carta. Czy ktoś przez przypadek słyszał o tym wszystkim w europejskich środkach przekazu? Czy widzieliśmy choćby jedno zdjęcie z tych wydarzeń w którymkolwiek programie telewizyjnym? Oczywiście NIE. Naród islandzki był w stanie dać lekcję bezpośredniej demokracji oraz niezależności narodowej i monetarnej całej Europie, pokojowo sprzeciwiając się systemowi. Minimum, co możemy my zrobić, to być świadomymi tego, co się stało i uczynić z tego legendę przenoszoną wśród znajomych. Dziś posiadamy możliwość, by obejść manipulacje medialno- informacyjne, służące interesom ekonomicznym banków i wielkich korporacji ponadnarodowych, a więc nie mamy wymówki

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067464 2012-01-30 19:33 (2)

Tak, weźmy przykład z Islandii - kraju, który zbankrutował do tego stopnia, że nawet mu nikt nie pożyczy pieniędzy na odbudowę. Bo nie oddają pozyczek. Gorzej, niż po II WŚ.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067468 2012-01-30 19:44 a Polska pożyczyła.

masz nie te informacje co trzeba. Donald wspiera wszystkich tych którzy mu karza.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067476 2012-01-30 20:07

pacanie a co daje branie pozyczek i zadłużanie się do poziomu niemożliwego do spłacenia?Zdaje się że jesteś głupim telewizyjnym ćwokiem za którego myślą media prawda?Lepszy rząd marionetek korporacji niż rząd tworzony przez ludzi mądrych i niezależnych oto ciekawe myślenie polaka idioty

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067361 2012-01-30 10:55 z oszczedności i z listy nowych członków którzy by chcieli byc w uni

I Salomon z pustego nie naleje. No chyba ze wierzysz w cuda i opowieści donalda. Ale to tylko cudowne opowieści dla durnego elektoratu.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067390 2012-01-30 11:48 (1)

Będzie kolejny okres programowania 2014-2020. Koleś myśli, że kasa z Unii to tylko na Euro. Poza tym ta kasa to nie tylko na infrastrukturę idzie.

slow

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067403 2012-01-30 12:21

uważasz że przy takiej skali długu i zagrożenia bankructwem przynajmniej 5 krajów strefy euro ktokolwiek zwiększy budżet dla biednej polski?Zapomnij o tym że dostaniemy tyle co 5 lat temu to jest nierealne bogate kraje nie są w stanie utrzymać takiego poziomu dorzucania się do biedoty

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067311 2012-01-30 09:32 (7)

Już się skończyła, jesteśmy płatnikiem netto.

C.J.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067331 2012-01-30 10:11 Wyznawcy Tuska nie przyjmują do wiadomości i stawiają minusy (4)

Stłucz pan termometr nie będzie choroby, jak mówił mentor Rudego

A1

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067369 2012-01-30 11:10 Ciekawe na kogo głosowałeś? (3)

Nie popieram polityki Tuska a tym bardziej Jarka mimo to nie piszę takich głupot a termometr dużych rozmiarów to chyba za długo w odbycie trzymałeś i stąd się biorą te brednie :P

kenny

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067400 2012-01-30 12:11 Mózg masz w odbycie? Bo ja mam gdzie indziej (1)

więc nawet gdybym coś tam wsadził to na głowę by nie zaszkodziło...

A1

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3067416 2012-01-30 13:00 Długo nad tym myślałeś?? ;D

buahahahha

kenny

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3067446 2012-01-30 17:34 keeny - cos tam jeszcze

ale ty mundry i kulturny jestes! Jak przystało na takiego mundrego to mama nie wychowała cie keeny, tylko chowałes sie na ulicy, chamskie wypociny to dowód na sieroctwo.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067472 2012-01-30 19:50 Źródło tej rewelacji poproszę.

Bo jeszcze w 2009 (wiki) byliśmy beneficjentem i to solidnie, a podejrzewam, że od tego czasu wykorzystanie "funduszy unijnych" znacznie się poprawiło (widać po liczbie i kwotach dofinansowań na infrastrukturę). Bardzo więc ciekawi mnie, co spowodowało taki "awans" Polski w budżecie unijnym.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067509 2012-03-20 15:42

Gdzieś to wyczyta,ł geniuszu ?

Mb

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067314 2012-01-30 09:39 A ty w ogóle wiesz na czym polega ta dotacja, że twierdzisz że sami nie potrafimy uzbierać. (17)

Może wbij sobie do tej glacy, że UE nie dokłada ze swego, ale między innymi z naszych podatków które odprowadza nasz kraj do UE. I jak byś sobie policzył to by ci wyszło, że jak UE dofinansowuje 75% to w tych 75% jest ok 50% naszych podatków, a tylko 25% dokładają inne kraje. UE spowodowała tyle, że rozsądniej zaczęliśmy gospodarzyć swoją kasą i tyle.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067338 2012-01-30 10:23 (3)

^^^
"UE spowodowała tyle, że rozsądniej zaczęliśmy gospodarzyć swoją kasą i tyle."

"tylko" tyle ??... bez tej "ble ble" Uni to cała ta kasę albo by rozkradziono albo wydano na ZUS-y. Przynajmniej tyle dobrego z tej niedobrej ?Uni...

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067351 2012-01-30 10:38 tylko tyle i az tyle. (2)

Szkoda ze jak dotad to wiecej wpłacamu niz potrafimu sami wykozystac. Jednak to i TAK NIC Z WARTOŚCIĄ INWESTYCJI KTÓRE SĄ TAK DROGE JAK np. w szwajcarii. Ale tam nawet jest taniej.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067371 2012-01-30 11:13 O jaaaa ;o;o (1)

to to już jest przesadnia głupota ;o;o Po co pisać takie kłamstwa?? Ludzie jak Wy możecie stanąć przed lustrem ;o;o masakra

kenny

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067470 2012-01-30 19:47

o jaaaa;o;0 to po zydowsku czy jak?

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067381 2012-01-30 11:30 Polska wplaca rocznie do unijnej kasy 2.5 mld eur (12)

Co roku dostaje w ramach funduszu spojnosci 12.5 mld euro bezzwrotnej pomocy.
12.5 mld eur - 2.5 mld eur = 10 mld eur pomocy = 42 miliardy zlotych w prezencie.

Umiesz matematyke ze szkoly podstawowej?

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067405 2012-01-30 12:22

rozwalanie przemysłu i innych gałęzi gospodarczych kosztuje nas więcej

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067417 2012-01-30 13:04 Jak widzisz tutaj nie ekonomista potrzebny (5)

tylko dobry psychiatra :D. Co byś nie napisał czego nie tłumaczył to i tak otrzymasz durną odpowiedź i żale bóg wie do kogo i o co.

kenny

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067423 2012-01-30 13:47 keeny poszukaj barbi mi porzestań smęcic (4)

Polska nie potrafi wykozystac nawet 50% dotacji unijnej. A wszystko to przez nie douczonych urzędasów. Jedyna indtytucja która potrafi wyciągnac od uni 100% dotacji to kościół. Wkładajac 20% własnego wkładu i nie dopilnowując zasad otrzymywanioa dotacji gminy wpadaja w długi które w postaci kredytów powoduja zadłuzanie i zastuj w inwestycjach.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067426 2012-01-30 14:15 Kolejny błyszczący piszący głupoty (3)

Ciekawe skąd masz te dane bo ja takich nigdzie znaleźć nie mogę a NIEDOUCZONY jesteś TY skoro piszesz to osobno :) Oczywiście nie mówię, że wykorzystujemy 100% bo tak nie jest ale z tego co pamiętam to będzie to ok 70-80%. Jak już masz pisać głupoty to mogłeś napisać 10% to by lepiej i groźniej wyglądało :)

kenny

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067444 2012-01-30 17:25 keeny, masz człowieku kompleksy? (2)

A pamiętasz to z nauk na wydziale agitacji i propagandy sukcesu platformy ????

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067469 2012-01-30 19:46 Ty masz kompleksy najwyraźniej w czytaniu (1)

bo jakbyś czytał to byś wiedział, że nie jestem za PO. Zresztą Twój komentarz kij wie czego się tyczy, chyba tylko Ty to wiesz.

kenny

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067479 2012-01-30 20:08

jeśli nie jesteś za PO to czego powtarzasz te brednie pacanie?Nawet wielki komisarz lewandowski powiedział że te obiecanki manny z nieba to zwykła ściema

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067445 2012-01-30 17:29 unia nic nie daje w prezencie (4)

Wzamian za pomoc zlikwidowaliśmy polski przemysł odzierzowy, hutniczy i stoczniowy. Ile to jest warte dla uni? Wiele miliardów a dali grosze za likwidacje konkurencji.

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067467 2012-01-30 19:43 Szkoda, że nic nie napisałeś na temat (2)

ile PAŃSTWO=MY dokładaliśmy do tego by te np stocznie działały. To nie jest ważne prawda? Bardzo dobrze, że rozwalają te wszystkie zakłady do, których trzeba dokładać wiele milionów by utrzymać tych wszystkich prezesów ich zastępców, dyrektorów którzy zarabiają konkretne pieniądze. To Ci nie przeszkadzało?

kenny

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067480 2012-01-30 20:11 (1)

no pewnie idioto najlepiej było zrobić tak jak platformers buzek płacić górnikom za zwolnienie się i zalewać kopalnie wodą a teraz okazuje się że za mało górników jest.Oczywiście po co w tym kraju jest jakikolwiek przemysł przecież nic się nie opłaca prawda?Opłaca się jedynie wyrzucanie młodego pokolenia na poniewierkę za granicą ile kosztowały odprawy i te durne szkolenia dla stoczniowców kompletnie nieadekwatne do ich umiejętności zawodowych co baranie ilu cwaniaków ukręciło swoje lody?Ile firemek z kontenera czy piwnicy nakradło sobie dobrej ziemi po tych likwidowanych stoczniach czy innych firmach?

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067483 2012-01-30 20:29 aż dałem Ci pozytywa :)

Tak się składa, że też oglądałem wiadomości :) ciekawe czy jakbyś ich nie oglądał to byś to napisał :) Tak samo ciekawe czy 10 lat temu ludzie wiedzieli, że nagle węgiel wróci do łask jak już miały zacząć działać elektrownie atomowe a Polska zaczęła płacić wielkie kary za trucie środowiska. Nasze stocznie wiele nie robiły a Państwo je utrzymywało. Wiem, że wiele ZWYKŁYCH pracowników poszło na bruk i jest mi ich żal ale to nie powód by sztucznie utrzymywać zakład, który sam na siebie nie potrafi zarobić. Który prywaciarz nie zarabia na siebie i zatrudnia kilka tysięcy pracowników mając kilkudziesięciu dyrektorów i prezesów, którzy zarabiają po kilkanaście tysia na miech?? To jest dla Ciebie normalne?? No to spoko w takim razie masz na bani ...

kenny

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067496 2012-01-31 08:51 nic nie rozómię

czy odzierzowy to to samo co paździerzowy?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067489 2012-01-31 00:13 ponoć, jak skończa ECS i szekspira zaczną budowąć mauzoleum tuska!!!

zamiast E7 , dobrze poinformowany

swietlik-czad

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067250 2012-01-30 06:07 : ) (8)

Budowa nowej drogi może zająć ponad trzy lata przy założeniu, że znajdą się pieniądze na jej realizację.

No comment
Poza tym ludzie 25 km w 3 lata???To nawet w Bangladeszu mają szybsze tempo.

the bill

popieram opinię 119 / nie zgadzam się 58

zgłoś do moderacji opinię 3067253 2012-01-30 06:26 Jeszcze śpisz?

Napisane jest 40 km

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067258 2012-01-30 06:41 w Bangladeszu nie mają problemu z wykupem terenu (2)

i tyle

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067269 2012-01-30 07:30 piszesz z Bangladeszu czy dopiero będziesz sie wyprowadzał?

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3067278 2012-01-30 07:53 Fragment z pewnego kabaretu:

-Biedo, skąd idziesz ?
- Z Bangladesz.
- Kłamiesz.
- To co pytasz, skoro wiesz!?
Teraz bieda przyszła...tyle,że z drugiej strony.Tak to życie potrafi być przewrotne. :)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067261 2012-01-30 06:45 Najpierw dokumentacja, potem budowa.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067293 2012-01-30 08:46 (2)

w Bangladeszu nie ma żuław i potrzeby wzmacniania posadowienia prawie na całym odcinku....

lotka

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067421 2012-01-30 13:36 No to pojechałaś/pojechałeś z tematem

Bangladesz non stop nękany jest cyklonami i ogromnymi powodziami. Nasze żuławy to przy Bangladeszu to pustynia, a nawet oaza spokoju.

ML

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067490 2012-01-31 00:16

pewnie, że nie ma potrzeby...
w Bangladeszu na trenach deltowych trzeba wszystko na górą puszczać, ale lepiej pływać motorówkami

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067251 2012-01-30 06:13 Za cztery lata. (6)

Myslalem ze zbuduja to w 4 lata.,oszukala mnie banda podlych dycydentow.OLE.

Cygan.

popieram opinię 55 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067300 2012-01-30 09:09 Za 4 lata wszyscy będziemy rowerami jeździć (1)

bo waha będzie za 15 zł / litr

siwy

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067409 2012-01-30 12:44

Niepoprawny optymista :)

trollencio jeździ taczką

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067352 2012-01-30 10:40 burak (2)

Nie masz skąd brać pomysłów na wypowiedź tylko od jakiegoś debila z youtube?? zawieśniaczyłeś...

kiko

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3067382 2012-01-30 11:32 Natomiast twoim sposobem na zaistnienie sa przeklenstwa

Nie robia one tu na nikim pozytywnego wrazenia.

jw

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067440 2012-01-30 16:38

@kiko tylko nie debila, Cygan bardzo konkretnie się wypowiedział "wprost" o naszym kraju, z czym wszyscy z pewnością się zgodzą

oczywista oczywistość

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067441 2012-01-30 16:38

teraz projektują, a za 5 lat się tak zwiększy ruch, że znowu będzie jak zawsze

pl

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067252 2012-01-30 06:21 a też tam będa bramki inwigilacyjne dziś służące do robienia kasy na cieżarówkach (4)

przez co jeżdżą przez miasteczka...

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067460 2012-01-30 19:28 I bardzo słusznie, że wreszcie przewoźnicy zapłacą na eksploatację dróg adekwatnie do stopnia, w którym powodują ich zużycie. (3)

Myślisz, że te wszystkie tranzytówki się psują od pogody? A w miasteczkach ustawić ITD, listwy z wagami i karać niepokornych. Dosyć TIRanii! ;)

Gdańszczanin

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067481 2012-01-30 20:13 (2)

płacenie za jeden samochód na jednej bramce po 13 razy uważasz burasie za coś normalnego?Tranzytówki psują się bo debile nie umieją dostosować nośności dróg do wymagań XXI wieku oraz przez partactwo i złodziejstwo na budowach oczywiście informacje o kradzieży kruszywa z budowanych autostrad przez cwaniaczków pozostawionych bez nadzoru nie słyszałeś prawda?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067487 2012-01-31 00:08 (1)

Nie za jeden samochód, tylko za wiele kilometrów. Wiele kilometrów jazdy, często przeładowanym zestawem, który na autobahnie został by zhaltowany w mig. A kruszywo też kradli TIRami. :)

Gdańszczanin

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067515 2012-03-20 21:33

> A kruszywo też kradli TIRami. :)
SUPER!!!
hahahahahah

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067254 2012-01-30 06:31 Po co ? (12)

Elbląg? Gdzie to ?

B@rt

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 159
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067270 2012-01-30 07:33 Wpisz se w google mapa polski (3)

Zobaczysz Gdańsk. Sopotu nie zobaczysz ale Elbląg będzie napewno. Wytłumaczenie może być tylko jedno. Nigdy nie widziałęś mapy Polski.

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067275 2012-01-30 07:48 (2)

idiota

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 9
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067315 2012-01-30 09:42 o, miło, budują trasę dla Warszawy która jedzie na Hel, do Rowów itd. (1)

Jeju... jakie to fajne wioski będzie przecinać. Pusty Elbląg, Betonowy Gdańsk, Pseudokurort którego nie ma na mapia i Śledziowo. Ej.... a co z OPAT? Czemu ludzie z Polski mają widzieć nasz Trójmiejski syf?! Czekamy na OPAT, które ominie Rumunie (podobne slumsy) oraz Wieś z dwoma blokami - Redę.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 15

zgłoś do moderacji opinię 3067346 2012-01-30 10:34

ROMA nie Rumunia.
ignorancie!!

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067292 2012-01-30 08:45 Nawet nie wiesz ile osob z 3miasta dojezdza do pracy do Elbląga (4)

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 15
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067439 2012-01-30 16:34 Jasne.... (3)

chyba w drugą stronę.
Niestety ale zalewa nas fala rejestracji zaczynających się na NE..... :(

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067462 2012-01-30 19:30 (1)

Śmieszy mnie wasza małomiasteczkowość i rozliczanie rejestracji. W Europie Zach. ludzie czasem dojeżdżają i po 100 km do pracy (autostradami) i nikogo to nie dziwi... A co dopiero w Polsce, gdzie rynek pracy jest DŻUNGLĄ?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067474 2012-01-30 20:04 W Stanach nawet dłużej.

Stary satyr

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067500 2012-01-31 11:45

To śmieszne, ale tylko w naszym kraju mieszkańcy danego miasta traktują je jak swoje. Gdyby nie przyjezdni, Sopot ciągle byłby zatęchłą wsią.

Łomianki

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067459 2012-01-30 19:26 My Elblongi ci wytłumaczm ręcznie gdzie to.

elblong

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067477 2012-01-30 20:07 kup sobie globus Elbląga, to będziesz wiedział

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067493 2012-01-31 08:46 B@art no nie wiesz?

Elbląg to miasto, niedaleko takiej małej wioski, jak się nazywała... Czekaj, czekaj, a już pamiętam, jakoś Gdask, czy Gdańsk cos takiego.

wieśniak

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067255 2012-01-30 06:35 Mitomani z PO znowu obiecują cuda na kiju. Oj Słońce Peru kończ waść wstydu oszczędź. (11)

POrówiarz totalny

popieram opinię 77 / nie zgadzam się 60
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067264 2012-01-30 07:06 za to mitomani z PiS obiecywali i g zrobili przez lata kt. byli przy korycie (6)

przynajmniej mamy kilka obwodnic zamiast lustracji

sd

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 21
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067277 2012-01-30 07:52 (2)

PO rządzi już prawie 5 lat, a ty piszesz "przynajmniej mamy kilka obwodnic zamiast lustracji" mało wymagasz od swojego guru.

bezpartyjny

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 14
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067349 2012-01-30 10:37 Poczytaj tłumoku jeden , PIS wybudował średnio w dwa lata więcej niż średnia PO w 5 lat hahahahaha (1)

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3067510 2012-03-20 15:59

Pootwierał, a nie zbudował.To spora różnica

Mb

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067310 2012-01-30 09:29 (2)

a co PO zrobiło oprócz kilkunastu porażek, kantów, przekrętów i kombinacji. I do tego jeszcze bezczelnie kłamią w każdej sprawie.
Poza tym, skad przekonanie ze za PIS nic sie bedzie budować? Kto takie bzdury klepie? TVN?

RA

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 6

zgłoś do moderacji opinię 3067316 2012-01-30 09:43 IDIOTYZM ze strony ludzi anty-PiS

PiS rządziło... DWA LATA. jeszcze raz... "2"! A PO ile już? 5 rok sie zaczyna... i g...o z tej waszej platformuski mamy

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 8

zgłoś do moderacji opinię 3067406 2012-01-30 12:25 Bo ogólnie wiadomo że Cały budżet, jeśli PiS doszedł by do władzy, zostanie przeznaczony na wyjaśnienie tragedii smoleńskiej

(która sama w sobie była raczej zbawieniem)...

kat

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067321 2012-01-30 09:52 Akurat za rządów Tuska i PO buduje się tyle dróg co nigdy w historii (3)

Jesteśmy największym placem budowy w Europie, a PIS ze swoim ministrem polakiem niech się lepiej nie odzywają - bo pamiętamy jak nawalili przy A1 - przez nich budowano ją później i drożej.

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067322 2012-01-30 09:53 chodziło oczywiście o ministra polaka (1)

;)

errata

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 3067511 2012-03-20 16:00

polaczka jak już :)

Mb

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067350 2012-01-30 10:38 tak tak placem budowy z której po kolei spieprzaja wykonawcy i dlatego ciągle jest niezakończony " plac budowy"

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067256 2012-01-30 06:38 Ja (14)

NIE DLA ACTA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

popieram opinię 64 / nie zgadzam się 50
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067259 2012-01-30 06:42 bo ci torrenta zamkną? (9)

nie bądź żałosny jak ta banda szczeniaków, kt. nie wie o co chodzi

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 19

zgłoś do moderacji opinię 3067279 2012-01-30 07:54

zaślepiony platfus.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 8
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067283 2012-01-30 08:03 Porozumienie ACTA nie tylko wprowadza cenzurę internetu jaka dotychczas (6)

była tylko w Chinach i daje rządowi i korporacjom możliwość zatrzymania i uciszenia bez dowodów każdego kto jest dla nich niewygodny. To porozumienie zakazuje wszystkich zamienników markowych produktów. Np. nie będzie zamienników drogich części samochodowych, tonerów do drukarek, ubrań i wielu innych... pomyślcie o ile pieniędzy więcej będzie trzeba przez to wydać, a to dopiero początek. Nie będzie też zamienników drogich leków (płać kupę kasy korporacjom albo umieraj). A najgorsza jest ochrona patentów na organizmy genetycznie modyfikowane (obecnie większość kukurydzy, soi, a także świń jest genetycznie modyfikowana). Wkrótce korporacje doprowadzą do wyginięcia naturalnych upraw (pyłki roślin genetycznie modyfikowanych przenoszą się na uprawy naturalne i mieszają z nimi swoje geny, w ten sposób rolnik, który nawet nie chciał siać GMO ma już takie rośliny na swoim polu i musi płacić korporacjom za licencje). W ten sposób w ciągu kilku lat korporacje przejmą kontrolę nad wszystkimi uprawami, a potem będą mogły dowolnie podnosić ceny nasion (przez ACTA rolnik traci prawo zatrzymania części nasion na następny wysiew). Domyślacie się już co się wtedy stanie...? Zapamiętajcie datę 26 lutego 2012, bo to początek nowej epoki. Witamy w NWO!

!!

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067312 2012-01-30 09:33 szkoda Twojego czasu...dla durgnego pokolenia.. (1)

im wystarczy tylko telewizor 52 cale i lepszy samochód niż ma sąsiad...reszta nie ma znaczenia

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3067336 2012-01-30 10:22 Durne pokolenie włąśnie dopiero idzie

Które czyta każdą papkę z internetu i daje się mamić. Pracuje właśnie z tym nadchodzącym pokoleniem i oczom nie wierze, bo wierzą we wszystko co im się powie, a nie potrafią nawet największej bzdury zweryfikować. Dla nich złodziejstwo nie jest złodziejstwem tylko pożyczaniem ot ciekawostka.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067335 2012-01-30 10:20 A odpowiedz mi na takie pytanie (3)

Mówisz tu o chinach, ale przecież ACTA Chiny nie podpisały. Twórcami i Państwami w których działają ACTA to USA, Kanada i Japonia. Czyżbyś twierdził, że jest tam cenzura, bo do niedawna wszyscy twierdzili i pokazywali te kraje jako wolne od cenzury. Mówisz o zamiennikach, ale mylisz pojęcia, bo ACTA ograniczają kopiowanie myśli technicznej, a nie sensu samego zastosowania zamiennika. I tak będziesz mógł sobie włożyć do samochodu, drukarki co zechcesz. Ale producent tychże zamienników będzie musiał wykazać, że jest to jego koncepcja, a nie tylko wierna kopia. Mówisz, że więcej zapłacimy, ale czemu tylko w naszym kraju podniesiono takie larum. Może dlatego, że dajemy się mamić, że tak jest taniej. A nie zadałeś sobie nigdy pytanie, a może drożej, bo zarabiamy mniej niż ludzie w innych krajach. A czemu zarabiamy mniej bo oszukujemy i wszystko kopiujemy nie dając zarobić firmom, a tym samym firmy oszukują nas nie dając nam zarobić. Mamisz się tym twierdzeniem, że zmierzamy do Chin, a tak naprawdę pod względem piractwa i podróbek to my tam właśnie jesteśmy. Bo tylko Chiny nas wyprzedzają. Zastanów się czasem czy aby na pewno bronisz swoich czy czyiś interesów. Na piractwie wielu się wzbogaciło, ale oni nic po za bogaceniem w tą gospodarkę nie włożyli.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067348 2012-01-30 10:35 dokładnie (2)

Mądrze piszesz ale czy uważasz że społeczeństwo typu ONR czy typowe chuligaństwo ze stadionów ( ciekawe skąd przyśpiewki na manifestacjach kto nie skacze ten za ACTA lub skąd tam się wzięły race ) lub pryszczate małolaty które poza siecią życia nie widzą zrozumieją co piszesz ? 90 % z nich nie wie co to jest i co zawiera bo nie czytała nawet tego porozumienia . Chciałbym poznać argumenty tych co piszą nie dla ACTA ale rzeczowe argumenty a nie negowanie dla samego negowania albo ze coś od kogoś usłyszał . W rzeczywistości ACTA naprawdę nie wiele zmienia bo w wielu przypadkach polskie prawo jest bardziej restrykcyjne niż ACTA . Problem dla przeciwników ACTA jest taki że po prostu łatwiej te prawo będzie można egzekwować a tego się boją złodzieje którzy kradną z sieci

A teraz czekam na minusy od sieciowych złodziei :)

RalphWielki

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067376 2012-01-30 11:21 Ale nic ciekawego nie usłyszysz. (1)

Bo głównym zarzutem przeciw ACTA jest, że jest na tyle ogólne, że wielu obawia się tego co tam jest nie napisane. Bo sporo się mówi, bo to może prowadzić do .... Ale nie że to prowadzi do czegoś. Po drugie ACTA jest umową ogólną, bo to prawo krajowe ma ustalać ramy krajowe. ACTA jest po to aby regulować te kwestie na zasadzie prawa międzynarodowego. Co do samego stylu demonstracji i kto demonstrował, to na pewno to pomogło mi zająć stanowisko. Bo mi się nie podobał styl wprowadzania samej takiej umowy, ale gdy zobaczyłem te demonstracje, zacząłem sprawdzać czego dotyczy ACTA, a z racji tego że zajmuje się szeroko rozumianą telekomunikacją to łatwiej mi było dotrzeć do różnych regulacji. Wychodzi na to, że większość rzeczy była u nas uregulowana, po za jedną. Dotyczącą możliwości ścigania i dochodzenia swych praw przez firmy nie mieszczących się w naszym kraju.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067383 2012-01-30 11:32 ...

tu się z Tobą zgodzę ze jest ogólnikowo napisane przez co powstają pewne nie jasności ale trzeba pamiętać że te regulacje są prawem ( jeżeli w ogóle wejdą w życie w Polsce ) podrzędnym , nadrzędnym prawem w Polsce jest Konstytucja więc nie jest to tak że można wszelkie niedociągnięcia w tym porozumieniu interpretować na niekorzyść obywateli . Jak sam zauważyłeś ACTA tak naprawdę najbardziej uderza w szeroko rozumowane piractwo w sieci i te środowisko w zasadzie najwięcej się sprzeciwia

RalphWielki

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 3067385 2012-01-30 11:38 jak ktoś nie wie o co chodzi, to właśnie taki baran który myśli, że torrenty zdelegalizują

widać że twoja pseudo zorientowanie w temacie skończyło się i zaczęło na tvn'ie, tak mi przykro.

panban

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067323 2012-01-30 09:53 DARMOWE PORNO DLA KAŻDEGO! PRECZ Z ACTA

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 3067327 2012-01-30 10:05 re

NIE DLA ACTA NIE DLA PO! won razem z palismieciem

nuje

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 3067334 2012-01-30 10:20

co płacić się nie chce drobny polaku

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067453 2012-01-30 18:58 Janie... Dębica!

Gdańszczanin

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067257 2012-01-30 06:41 Most (1)

faktycznie został wyremontowany - nawet 3x, bo tuż po pierwszym, kapitalnym remoncie, trzeba było poprawiać zapadnięte łączniki... tak jak ten w Tczewie - jak skończą jedną stronę, to już remontują drugą - i tak od przynajmniej 20 lat...

DM

popieram opinię 61 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 3067384 2012-01-30 11:38 Projekt

Najlepsze jest to, że w projekcie jest już zostawione miejsce na postawienie wiaduktu między starym wiaduktem i tym nowym pod budowę kolejnego za parę lat.
Nie od dziś wiadomo, że most w Kiezmarku to złom, którego boją się dotykać.

Jakby od razu nie mogli wybudować dwóch nowych...

GD

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067260 2012-01-30 06:43 No dobra, z takimi terminami realizacji (2)

to na emeryturze sobie raz pojadę. Nie rozumiem jak można tak długo pracować nad takim projektem???? Urzędnik zjada 2/3 budżetu... śmiech na sali.

werf

popieram opinię 58 / nie zgadzam się 21

zgłoś do moderacji opinię 3067294 2012-01-30 08:49 zatem, zostało Ci 5 lat do emerytury

pozazdrościć :)

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 3067404 2012-01-30 12:22 I do tego dostaniemy drogę z możliwością rozbudowy do 3 pasów:D

Coś co od lat jest w Europie standardem ,u nas będzie opcjonalnym luksusem:)
Burżujstwo normalnie:D

obywatel kartelu POlska

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067262 2012-01-30 06:53 Za 5 lat ? (2)

Dołużmy do tego jeszcze 5 lat i to będzie prawda !

roro

popieram opinię 47 / nie zgadzam się 22
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 3067267 2012-01-30 07:28 ortografia chłopaku się kłania (1)

dołóżmy jeśli już

doctor proctor

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 3067320 2012-01-30 09:51 hehe

dotychczas dwie osoby uznały że jesteś w błędzie stąd dwa minusy jeszcze trochę i nowy język stworzą

RalphWielki

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię