• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

5,4 mln zł za modernizację kolejnych składów SKM

Patryk Szczerba
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach. Po modernizacji przejazd zespołami EN57 odbywa się w bardziej komfortowych warunkach.

Nowe siedzenia, system informacji pasażerskiej, dodatkowe miejsca na rowery i toaletę zyskają trzy zespoły trakcyjne EN57 jeżdżące po torach SKM. Przewoźnik za modernizację połączoną z okresowym przeglądem i naprawą uszkodzonych części zapłaci 5,4 mln zł.



Jak oceniasz jakość podróży starszymi składami SKM po modernizacji?

Zobacz rozkład jazdy SKM

Program niewielkich modernizacji najstarszych pociągów - czyli zespołów trakcyjnych EN57 przewoźnik prowadzi od kilku lat przy okazji okresowych przeglądów obejmującym badanie podzespołów i zespołów oraz naprawę lub wymianę zużytych bądź uszkodzonych elementów.

Czytaj więcej o modernizacji zespołów trakcyjnych EN57

Rozstrzygnięcie w drugim przetargu

W ostatnich tygodniach do modernizacji zdecydowano się przekazać trzy kolejne zespoły trakcyjne. W pierwszym przetargu jedyna oferta złożona przez Zakład Naprawy Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" przekroczyła budżet przeznaczony przez spółkę na modernizację i naprawy. Zakład z Grupy Pesa zaproponował cenę 5,4 mln zł, natomiast SKM planowała wydać jedynie 3,9 mln zł.

W drugim postępowaniu oferta złożona przez ZNTK Mińsk Mazowiecki opiewała na tę samą kwotę. Identyczne warunki finansowe jak poprzednio postawiła SKM.

Ostatecznie zdecydowano się na podniesienie budżetu zamówienia, zatem przewoźnik będzie musiał wyłożyć dodatkowe pieniądze, a kontrakt przypadnie firmie z Mińska Mazowieckiego.

Co się zmieni?

Po modernizacji pojawią się nowe siedzenia, nowe okna pakietowe wraz ze stolikami, dodatkowe miejsca w przedsionkach na rowery i antypoślizgowa wykładzina. Zostanie także zamontowana toaleta przystosowana dla potrzeb niepełnosprawnych oraz system informacji pasażerskiej. Nie będzie zmiany czół pojazdów ani wymiany napędu.

- Postanowiliśmy, że przy okazji napraw głównych będziemy odświeżać też wnętrze pojazdów. Wymieniamy te elementy, na które najbardziej narzekają pasażerowie - wyjaśniają przedstawiciele Szybkiej Kolei Miejskiej .
W ciągu kilkunastu dni powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Pociągi zostaną naprawione i zmodernizowane w około 5 miesięcy. Gwarancja będzie opiewała na 1,5 roku.

Miejsca

Opinie (137) 2 zablokowane

  • Co się zmieni? (11)

    Ceny biletów wzrosną.

    • 165 6

    • znowu rozdają sobie miliony pod haslem "modernizacji skałdów " ... zaraz się okaże jak zwykle że taniej by było kupić nowy , tylko jak tu wałek ukręcić na tym , he

      • 7 2

    • Pewnie wzrosną (3)

      A tak na marginesie, może mi ktoś powiedzieć, czy w skm 'ce jest klimatyzacja latem? Ostatni raz jechałem jakieś 5 lat temu więc może coś się zmieniło od tego czasu.

      • 5 1

      • Jest, w impulsach, które jeżdżą złożone w jeden skład

        • 14 0

      • w reszcie tez jest...

        ... jak uszczelki z okien wypadna :-)

        • 12 0

      • Latem można otworzyć okno, zimą grzeją grzejniki - to tyle, jeśli chodzi o klimatyzację:)

        • 8 1

    • Barany

      Robią coś źle, nie robią nic też źle. Typowe myślenie debili.

      • 2 10

    • "wyjasniaja przedstawiciele SKM"

      ...ciekawe, ze nikt sie nie chce pod tym podpisac imieniem i nazwiskiem :-)

      • 8 1

    • AC

      A moze by tak pomyślec nad klimatyzacja skoru już i tak idą do remontu ??

      • 9 0

    • Nie tak do końca (2)

      Ceny biletów już podnieśli mamiąc ludzi, że podwyżka idzie na zakup nowych składów. Wystarczy poczytać tutaj:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Od-1-kwietnia-podrozeja-bilety-SKM-n110696.html

      A wyszło, jak zawsze. Czyli Trójmiasto ma najstarszy tabor w całej Polsce. Wystarczy popatrzeć na Koleje Wielkopolskie lub Koleje Dolnośląskie: https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/aktualno%C5%9Bci/nowe-poci%C4%85gi-dla-dolnego-%C5%9Bl%C4%85ska.html

      W chwili obecnej czekam na jeszcze jedną podwyżkę i przesiadam się do samochodu. Koszt dojazdu z Gdyni do Gdańska samochodem wynosi mnie 300zł miesięcznie, bilet metropolitalny 210zł i jadę w ścisku i z kroszardami czasami bo oczywiście ode mnie egzekwują bilet, a od lumpów nie i do tego wiecznie zamknięte kible i 2,50 za skorzystanie z toalety na stacji. normalnie XIX wiek.

      • 5 0

      • (1)

        Jak się mieszka na przedmieściach to trzeba się liczyć z tym że dojazdy kosztują

        • 0 4

        • Dojazdy zawsze kosztują, nawet jak mieszkasz w centrum. Ale gość napisał, że samochodem się bardziej opłaca, niż SKM.

          • 3 0

  • reanimacja (6)

    trupów

    • 209 10

    • Zamiast (4)

      pkm - ki co wozi powietrze i do której trzeba dopłacić 25zł za pasażera... powinni kupić nowe składy do skm. Ta PKM to kompletna porażka. Od początku jej istnienia zlikwidowanych zostało 50 % połączeń

      • 5 37

      • Sam jesteś porażka (1)

        Szczesliwy pasażer PKM

        • 30 3

        • chyba dawno żura nie wąchałęś , że takiś szczęsliwy

          • 3 5

      • Powietrze?

        Ostatnio nie ma gdzie usiąść, bo składy jeżdżą pełne.

        • 18 0

      • najczęściej wypowiadaja sie ci to nie znają tematu

        jeździsz codziennie PKM-ką do pracy lub szkoły ?
        na pewno nie, bo nie pisał byś bzdur o wożeniu powietrza
        a co do remontów SKM-ki, to jakoś w całej Polsce kupują nowe składy - tylko SKMka wygląda jak zabytek po PRLu

        • 15 2

    • to jakby cały czas odnawiać np dużego fiata lub poloneza

      jeździć się da, ale to nie zmienia faktu, że konstrukcja pamięta jeszcze Gierka albo innego Stalina. Żądamy nowych SKM, a nie wiecznie odnawianych trupów.

      • 21 4

  • SKM - dopłata do pasażera tylko 50 groszy (5)

    PKM - dopłata do pasażera 25 złotych

    *) dane za 2016 rok

    • 27 59

    • Jakakolwiek dopłata do pasażera przy tej liczbie podróżnych w SKM to kiepski żart

      • 28 2

    • (3)

      Podaj źródło tych bredni, które powielasz pod każdym njusem.

      • 29 2

      • Źródło to głosy które słyszy w głowie. (2)

        Blisko 1,5mln pasażerów w I-szej połowie 2017r (źr. strona główna PKM) x 25zł = 37 500 000zł o_O takiej kwoty nie da się ukryć w Budżecie Miasta.

        • 10 4

        • ale to nie inwestycja miasta, a województwa (1)

          • 6 2

          • Skoro miasta,

            Dlaczego to Ja, mam dopłacać do pkm? Niech płaca ci którzy z niej korzystają.
            Najlepiej, niech frajerscy pasażerowie SKM, składają się na tanie bilety dla pkm.

            • 0 0

  • krzesla padaka, prawie jak drewniane pazdzierze 'sto lat' temu w podstawowce (5)

    • 62 6

    • hahahahahaa (1)

      i te wajchy w drzwiach jak 50 lat temu. Chyba konserwator zabytków nie dopuścił do ingerencji

      • 15 1

      • hyhy

        z tymi dortmundami to samo, grzmot stary, ciasny ledwo dwie osoby sie moga minac w srodku,

        dobrze ze to sie w ogole jeszcze turla po tych torach

        • 8 0

    • Te drewniane przynajmniej lepsze od tych pcvałek.

      • 3 1

    • (1)

      Ale jedzie. To jedyny plus SKMki, że jeszcze jeździ.

      • 0 0

      • .... od czasu do czasu niestety.

        • 0 0

  • SKM Trójmiasto powinno być przejęte przez samorządy trójmiasta (12)

    Ale nie ma szans na dogadanie się Szczurka z Adamowiczem. A to powinna być jedna metropolia z jednym zarządcą transportu.

    • 89 11

    • To wtedy dopłaty będą jak do PKM (6)

      25 zł do 1 pasażera zamiast 0.5 zł jak jest teraz do SKM.

      Nie chcesz więcej ekonomii wg PO

      • 6 34

      • (3)

        Chce według PiS ekonomii. Pożyczyć 25 miliardów i rozdać. Masz racje przekonałeś mnie

        • 24 2

        • Nie czytaj wybiórczej i wyjdż z piwnicy (2)

          Te 20 mld zł to zabrane mafii paliwowej i vatowskiej.

          czy deficyt budżetowy jest większy niz za PO o 20 mld zł? a 150 mld zł z emerytalnych nie ukradli a mimo to kasa sie znalazła.

          P.S. nie wspomne o esbeckich emeryturach...
          P.S.2. ECS - dopłata roczna 20 mln, muzeum wojny - 30 mln, a jeszcze stadion...

          • 10 19

          • Muzeum II Wojny Swiatowej jest najlepszym muzeum w Polsce

            A pewnie i jednym z najlepszych w Europie. Zarowno w kwestii tematyki, wystawy, lokalizacji, budynku.

            Jedyne, co mi w nim przeszkadza to chamstwo i prostactwo PiS w sposobie zagarniecia tego muzeum.

            Jesli bedziesz bredzil, ze "po tez tak robilo" to od razu zapraszam do wikipedii poczytac o Muzeum Powstania Warszawskiego. PO to moze zlodzieje (uwaga: PiS to zlodzieje na pewno), ale chociaz mieli jakies podstawy cywilizacji.

            • 13 5

          • ustawa o vat, przyjęta za czasów rządu PO/PSL

            PiS nie uchwaliła ustawy o uszczelnieniu vat-u

            • 8 0

      • Jak to wyliczyłeś Pitagorasie?

        • 4 0

      • Wolę dopłacać 25 zł do pasażera, niż płacić 500zł za czyjegoś gó*niaka.

        • 10 2

    • Mów (pisz) za siebie (1)

      Nie chcę żadnej metropolii. Róbcie ją sobie w Gdańsku, jeśli tak komuś zależy. Gdynię zostawcie w spokoju. Jak się komuś z Gdyni marzy metropolia, to się może przecież przeprowadzić.

      • 1 17

      • Ja chcę metropolię w Gdyni, jak się komuś to nie podoba, to zawsze może się przecież przeprowadzić.

        • 8 0

    • Niestety w tej kwestii większy problem roki PKP (2)

      PKP nie chce sprzedać udziałów samorządom i na razie niewiele się dzieje w temacie ewentualnej zmiany. Marszałek wysyłał zapytania o możliwość przeniesienia udziałów, ale PKP nie widzi w tym momencie potrzeby sprzedaży.

      • 11 0

      • tak jak inne województwa.. (1)

        założyć swoją samorządową kolej..

        • 4 1

        • Albo niech ich pisowski rząd zmusi do przymusowego wykupu

          Jak na dłoni widać, że koleje zarządzane przez miasta lub województwa działają po stokroć lepiej, niż te zarządzane centralnie. Ale niestety nasz komunistyczny rząd ma zajawki na pełną centralizację, więc nie ma opcji, że oddadzą swoich misiewiczów w ręce województwa.

          • 6 0

  • Lepsze to niż nic (2)

    Jeszcze fajnie jakby popracowali nad punktualnośćą

    • 36 9

    • Ciekawa filozofia życiowa (1)

      przekładasz ją na inne aspekty Twojego żywota?

      • 5 2

      • Panie, dizel musi dymić! ;)

        • 0 0

  • Skansen Kolei Miejskiej (4)

    Modernizacja prawie 50 letnich pude.
    Fakt, że zmodernizowane dotychczas AKM są " nieco lepsze" jednak:
    dziura między peronem pozostaje, przyspieszenie dalej liche + ilość drzwi pozostaje ta sama (dłuuga wymiana pasażerów, szczególnie w tłoku) = brak szans na ogólne przyspieszenie przejazdu między Gdańskiem a Gdynią a to niby "szybka kolej miejska", grzanie dalej fatalne,
    szarpanie pozostaje to samo.
    I na dodatek droga impreza.

    • 105 6

    • przyspieszenie jest dobre tylko z niego nie korzystają bo nie zmieniono rozkładu jazdy.Co z tego że przyspieszałoby tak że trudno ustać jak na każdej stacji trzeba byłoby czekać i wyrównywać czas.Jechałem kiedyś starym pudłem EW58 to w ciągu 10 stacji odrobiła 7 minutowe opóźnienie ale jak ruszała to ludzie stojący musieli się mocno trzymać

      • 7 1

    • Zgadzam sie 100%

      • 3 1

    • Maja swoje zalety (1)

      -Przyspieszenie jest OK ale dopóki nie wszystkie są "szybkie" dopóty niewiele z tego wynika,
      -Strefy przy wejściu poszerzone
      -Stopień to normalnie nie byłby problem. W dawnych czasach, gdy w SKM pracowali ludzie co chcieli cos zrobić, montowano dodatkowy "stopień", który powodował, że skok był mały, i dziura dużo mniej dokuczliwa. Niestety z obecnym kierownictwem PKP SKM to niemożliwe.
      - Przynajmniej okna sa na wysokości oczu a nie kolan jak w tym jedynym impulsie

      • 8 2

      • Dodatkowy stopień nie pomoże człowiekowi na wózku.

        • 3 3

  • Ile już sie o tym trabi nic specjalnego sie nie dzieje?! (4)

    To jakis zart jeździć tak starymi gruchotami. Skm do zwolnienia!

    • 42 8

    • a ja myślałem, że do przyspieszenia

      jakże się myliłem...

      • 3 0

    • Rozumiem, ze sam jezdzisz najnowszym ferrari? (2)

      Ludzie, skad wy chcecie na wszystko wziac pieniadze?

      • 2 5

      • (1)

        Firma jest źle zarządzana. Wystarczy przeanalizować kondycję finansową firmy i wyciągnąć wnioski i konsekwencje.

        • 7 0

        • Misiewicze też ludzie ( sami swoi)

          muszą gdzieś zarządzać

          • 4 0

  • Ceny biletow musza byc takie zeby firma skm sie z tego utrzymywala. (4)

    Te pociagi powinny jezdzic nonstop co 12 minut a w godzinach szczytu co 7 min, 5min az do 3minut w centralnych godzinach szczytu. I ew. krótsze składy.
    A z kasy PIT'u tych co maja fury Gdynia razem z Kosakowem, ew Rumia, reda , powinna wybudowac tunele pod SKM na cisowej i chylonii.
    Ludzie mieszkajacy w dzielnicach wzdloz skm, mogli by bez przymusowo wybrac skm, jesli faktycznie to jest szybsze (sic! - w transporcie chodzi o czas głownie) niz samochod i czyste.
    Ceny niech beda takie ile to musi kosztowac. I wywalac ze składu smierdzieli bez biletow.
    Ma byc pozadek, spokoj i szybko.
    Ludzie z dzielnic oddalonych od skm, juz beda stac w korakch bo autobus + skm + tramwaj to katorga. Lepiej stac w korku.

    • 44 7

    • Ceny biletow na PKM musza byc takie zeby firma PKM sie z tego utrzymywala.

      Wtedy 1 bilet kosztowałby 28-35zł

      P.S. Do utrzymywania się SKM brakuje tylko 50groszy per bilet

      • 3 6

    • (1)

      Proponuję jednak dokształcenie się odnośnie funkcji kolei - ona w naszym kraju z założenia jest nierentowna i dotowana z budżetów gmin/miast. Celem kolei jest przewożenie jak największej liczby osób aby odciążyć w ten sposób drogi. Ja tam dziękuję za tworzenie kolei która ma się sama utrzymywać - jeśli chcesz co to oznacza, to zobacz jak działa kolej w USA.

      • 7 2

      • znam ceny biletow rentownych koleii mieszkalem w uk/ned/belg/swe/nor

        ceny maja byc rynkowe. Jak kogos nie stac. sa pasy rowerowe.
        Panstwo ma obnizac wydatki i podatki.

        • 0 0

    • Firma SKM...

      się z tego utrzymuje, brak na nowe pociągi. Tak samo dofinansowywane są autobusy, tramwaje i trolejbusy... A wiele z nich jeździ na pusto...

      • 0 0

  • (1)

    i znowu te beznadziejne monitory będą, na których jakis szajs w kółko leci

    • 51 2

    • Po co

      Ja sie pytam na jaki woj wydawac miliony na telewizory na ktorych leci badziewie ktorego i tak nikt nie oglada. Piszac to sam sie dimyslilem ze jeszcze ztego hajsy maja no bo reklama kurrrrrr kupowac nowe sklady a nie remontowac ten szmelc kurrrrrrr

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie oznaczenie na stacjach benzynowych ma paliwo przeznaczone do silników diesla?

 

Najczęściej czytane