• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy wyjazd z Kiełpinka. Mieszkańcy czekali na niego kilka lat

Maciej Naskręt
9 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską. Od prawie siedmiu lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej. Planowane skrzyżowanie ul. Przytulnej z ul. Kartuską. Od prawie siedmiu lat - czyli od zakończenia budowy Trasy W-Z - czeka na wpięcie właśnie ul. Przytulnej.

Do połowy 2018 r. powstanie dodatkowy wyjazd z Kiełpinka. Inwestycja odkorkuje dotychczasowy i jedyny wyjazd z osiedla - przy centrum handlowym Auchan. Mieszkańcy na inwestycję czekali kilka lat.



Czy na twoim osiedlu są poranne i popołudniowe korki?

Na Kiełpinku z roku na rok przybywa mieszkańców i ul. Sympatyczną zobacz na mapie Gdańska, która była pierwotnie zbudowana do obsługi osiedla domków jednorodzinnych, potrafi przejechać tyle pojazdów, co ulicami w wyższej klasie - Jabłoniową na Szadółkach czy Myśliwską na Morenie.

Choć wokół Kiełpinka przebiega Trasa W-Z, a także Obwodnica Trójmiasta - drogi, które usprawniają przejazd przez aglomerację - mieszkańcom wspomnianej dzielnicy było coraz trudniej wyjechać samochodem sprzed domu. Do głównych ulic prowadzi tylko jedna droga - ul. Sympatyczna i dalej ul. Szczęśliwa.

Wreszcie mieszkańcy Kiełpinka doczekają się realizacji dodatkowego wyjazdu sprzed domów.

Planowane miejsce połączenia ul. Przytulnej i ul. Kartuskiej. Planowane miejsce połączenia ul. Przytulnej i ul. Kartuskiej.
- 5 października odbyło się otwarcie ofert w przetargu na wyłonienie wykonawcy robót dla budowy odcinka ulicy Przytulnej wraz z budową skrzyżowania ul. Przytulnej z ul. Kartuską w Gdańsku. zobacz na mapie Gdańska Kwota, jaką Gdańsk zaplanował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 2 mln zł - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
W przetargu oferty złożyły trzy firmy, najkorzystniejszą ofertę na kwotę 1,538 mln zł złożyła firma WPRD Gravel z Gdańska. W najbliższym czasie oferty będą sprawdzane pod względem formalno-prawnym. Po weryfikacji dokumentów ogłoszona zostanie informacja o wyborze oferty najkorzystniejszej.

Planowany termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2018.

Nadmieńmy, że o budowę dodatkowej infrastruktury od lat walczył też sam deweloper Hossa. To on zlecił przygotowanie dokumentacji technicznej dla planowanego dojazdu.

By móc zbudować dodatkowy wyjazd z Kiełpinka, przed laty - w trakcie budowy Trasy W-Z - nie wykonano ok. 100-metrowego fragmentu ekranów akustycznych właśnie z myślą o budowie nowego dojazdu, o co także zabiegał deweloper.

Opinie (67)

  • 2 miliony na jakieś skrzyżowanie? (3)

    U nas w Gdyni cały budżet na drogi chyba tyle wynosi, bo nic nie robią.

    • 58 10

    • Imprezy dla ludu to nic? (1)

      Po co Wam drogi jak macie ciągle jakaś imprezę... My nie mamy tak bujnego życia więc tylko budowa dróg jest jakimś urozmaiceniem w tym szarym i smutnym świecie.

      • 15 1

      • Polot i finezja.

        A przydalo by się trochę polotu i finezji,
        W tym smutnym jak ... mieście.

        • 1 2

    • Taa

      Chyba siedzisz w domu i nie wychodzisz, bo nie stałeś w korkach przez jakieś roboty - koło dworca, znienacka na Wielkopolskiej czy tradycyjnie Kwiatkowskiego. To chyba drogi w remoncie.... Może bez sensu i idiotycznie prowadzone, ale jednak

      • 0 2

  • Patrz (4)

    Sam nawalił bloków a nie mógł wydać tyle kasy?
    Apartamenty karton-gips słabo się sprzedają?

    • 46 36

    • Marudzisz

      Wez sie do roboty a nie glupoty wypisujesz

      • 12 3

    • Nie wiesz a chrzanisz głupoty (1)

      Hosse stać i była gotowa to zrobić ale nie jest właścicielem gruntów. Uwierz mi z tymi kilkoma metrami to był ze strony miasta Bareja...
      Mam tam mieszkanie to śledzę temat od początku

      • 29 2

      • Dokładnie, a odkupienie drogi od miasta skutkowałoby w dalszym etapie problemem kto ma zarządzać drogą i zajmować się jej eksploatacją, czyszczeniem i naprawami.
        Hossa nie jest jedynym deweloperem który musi się użerać z urzędnikami w sprawie dróg.
        No i wyobraź sobie taki dość ekstremalny przypadek ale możliwy, że własność w gruncie pod drogą zostałaby oddana/sprzedana mieszkańcom przylegających do niej bloków żeby przerzucić na nich obsługę tej drogi.. To by postawili szlaban i kasowali za przejazd.

        • 2 0

    • lepiej niż gruz z wielkiej płyty na Przymorzu

      • 0 1

  • (3)

    Brawo miasto. Ale to deweloper powinien zbudować. Co to ta nich te 2 miliony

    • 62 13

    • i tu się mylisz

      infrastruktura drogowa poza wewnętrznym terenem osiedla należy do miasta
      czy myślisz że deweloper zapłaci za coś z własnej kasy? - nie, przerzuci te koszty na cenę mieszkań. Na tych nowych osiedlach mieszkają ludzie, którzy płacą podatki i im też należy się infrastruktura podobnie jak mają ją ci co mieszkają na starych dzielnicach.

      • 13 2

    • Braki w ekonomii jednak mamy ogromne... Deweloper nigdy nie buduje za własne pieniądze (tzn. te które zarabia) ani mieszkań ani infrastruktury (drogi, wodociągi, kanalizacja, oświetlenie itp. itd. Zawsze buduje za pieniądze właścicieli mieszkań. Gdyby iść tą myślą to wszyscy musielibyśmy się bezpośrednio zrzucać na każdą drogę, albo w cenie metra mieszkania (to jest bardzo częsta praktyka na osiedlach) albo potem przez bezpośrednią wpłatę... Czy rzeczywiście tego właśnie oczekujemy...? Moim zdaniem jak najwięcej dróg powinno być miejskich (gminnych) lub powiatowych lub krajowych. Drogi prywatne powinny być w zdecydowanej mniejszości i to tylko na życzenie mieszkańców danej drogi. My sami wybudowaliśmy drogę osiedlową wraz z parkingami, a potem przez dobrych kilka lat zabiegaliśmy, żeby miasto ją od nas przejęło za darmo... tzn. i działkę i całą infrastrukturę na niej..

      • 8 0

    • Raczej wstyd dla miasta !!!

      Kasa na muzeum stadion itp a podstawowe rzeczy jak 100 m ulicy leza !! Zarzadzanie miastem i priorytety dramat !

      • 1 0

  • ale poco (6)

    Poco ? Trzeba rozwijac przedmiescia np Banino a nie jakies centra kartonowe

    • 13 94

    • Banino to nie Gdańsk.

      Jak wyżej.

      • 41 2

    • Banino

      To gmina Żukowo

      • 22 1

    • Poco tosie noginoco.

      • 6 1

    • Banino

      To nie przedmieścia tylko wieś. Nie oszukuj się. Zresztą kebab macie to co tam rozwijać.

      • 14 0

    • Niech Kartuzy rozwijają Banino..

      • 3 0

    • przedmieścia? daleko do przedmieści

      • 0 0

  • Tak sie robi laskę developerom (4)

    W Gdańsku.

    • 56 32

    • nie deweloperowi, tylko mieszkańcom (2)

      deweloper tam nie mieszka i nie stoi w tych korkach

      • 18 2

      • W punkt!!!

        • 7 2

      • Ale gdyby miasto nigdy się nie "poddało" to przyszły mieszkaniec takiego osiedla wiedziałby, że jeśli drogi nie wybudował deweloper, to inna nie powstanie i nie kupiłby tam mieszkania. W efekcie byłą by sytuacja, że albo deweloper zapewni infrastrukturę, albo nikt nie będzie tam kupował mieszkań, bo będzie wiedział, że miasto mu nie wybuduje.

        • 0 2

    • a ty gdzie mieszkasz , w kartonie pod mostem , to nie zabieraj glosu bo nie wybudujesz dla nikogo mieszkania

      • 1 1

  • ścieżka rowerowa gdzie? (1)

    • 16 33

    • Akurat ścieżek tam nie brakuje

      • 18 1

  • To PKM w szczerym polu za auchan nie rozwiązała problemów komunikacyjnych? Dziwne. (13)

    Ponoć ludzie mieli się masowo przesiać na ten super środek transportu, nawet autobusy w tym celu pozmieniano żeby dojeżdżały tylko do stacji PKM.
    Może jednak ludzie maja inne potrzeby niż urzędasy myślą.

    • 40 54

    • (11)

      Pofatyguj się kiedyś na stację w godzinach szczytu i zobacz na własne oczy ile ludzi korzysta z PKM. Jak zobaczysz to nie będziesz pisać takich bredni

      • 52 3

      • byłem. nic nie widzialem (1)

        • 7 32

        • hahaha

          • 14 1

      • wybacz ale nie sprawdzę, zanim dotrę do stacji w polu to już samochodem jestem prawie w pracy (6)

        • 9 17

        • To nie narzekaj!

          • 12 3

        • Podróż Gdańsk Kiełpinek - Gdynia Główna 32 minuty PKM (4)

          Pobij to swoim blachosmrodem
          Zreszta nie każdy ma blachosmroda

          • 13 4

          • 32 minuty są osiągalne bez napinki. 22 minuty to by był czas godny uwagi.

            • 3 1

          • Samochodem jest 25 minut nawet rano więc nie kumam problemu

            • 2 1

          • zly przyklad

            bo PKM stoi we Wrzeszczu ok. 20 minut, aby potem dojechac do Glownego (tory zajete dla dalekobieznych). Ale faktycznie pobij swoim blachosmrodem do Wrzeszcza te PKM-owskie 12 min., ktore osiaga z Kielpinka.

            • 7 1

          • xxx

            ile miasto dopłaca do paliwa, a ile do PKM?

            • 1 2

      • Darkos (1)

        wiesz dlaczego tyle osób jest w szczycie? Bo masz jeden przejazd co 60 minut, no to ludzie się akurat schodzą na ten przejazd i wydaje się, że jest tłoczno, fajnie, komunikacja PKM w rozkwicie itp.

        • 8 3

        • He

          • 0 1

    • Dlaczego myślisz, ze kiedy korzystam z PKMki to z pewnością nie mam samochodu...? Mam samochód i rower też i korzystam ze wszystkiego w zależności od potrzeby. Może się dziwisz, ale czasem nawet wybieram samolot choć nie mam samolotu...

      • 9 0

  • a co z autobusami? (2)

    Czy 164, 167, 168 i 268 pojadą teraz przez osiedle?

    • 13 23

    • Obatel? (1)

      • 5 5

      • Co wy tam mówicie ?

        uważajcie towarzyszu.

        • 1 0

  • No to pieknie (1)

    Ale szkoda ze taka cena,skad oni to biora,ale zrobia i bedzie gitara, kazdy zapomni o tym

    • 4 8

    • to sam stań do przetargu

      i ze szwagrem zbuduj za połowę ceny

      • 7 1

  • (3)

    Nie wiem jak Hossa to robi ale kurde nigdy się do drogi nie dorzuciła - to samo na Morenie 'Central Park' i innych inwestycjach. Układy układziki!

    • 42 10

    • Ci co nie lapia ile.maja mieszkan sa pewnie na smyczy

      • 7 1

    • Karton-gips

      Gdyby hossa zrobiła tą drogę to byla by wykonana z płyt karton-gips

      • 10 4

    • Ani Hossa ani żaden inny developer nigdy nie dorzuca do dróg i innej infrastruktury. Dorzucają albo - mieszkańcy (najczęściej) w cenie metra mieszkania albo miasto (znacznie rzadziej)... To bardzo dziwne, że ludzie tego nie rozumieją. Czy jest też ktoś na tym forum, kto myśli, że jeśli prywaty dom buduje komuś firma budowlana to ona mu dorzuca coś do tego domu lub drogi dojazdowej...? Czy jednak za wszystko musi zapłacić sam chyba, że gmina co nieco dorzuciła?

      • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ASR?

 

Najczęściej czytane