• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie remont Traktu Konnego. Gdańsk zamawia projekt

Maciej Naskręt
18 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Remont Traktu Konnego będzie droższy
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.
  • Trakt Konny, który przylega do al. Zwycięstwa ma zyskać nową nawierzchnię.

Do wiosny przyszłego roku ma powstać dokumentacja techniczna dla przebudowy Traktu Konnego zobacz na mapie Gdańska. Jednak do remontu została wyznaczona tylko połowa wspomnianej ulicy. Sprawdzamy dlaczego.



Czy Gdańsk nadąża z naprawami zużytych ulic?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji przebudowy Traktu Konnego. Wyłonione w przetargu biuro projektowe zajmie się odcinkiem między ul. Smoluchowskiego zobacz na mapie Gdańskaul. Chodowieckiego - w rejonie Placu Zebrań Ludowych. zobacz na mapie Gdańska

Trakt Konny to dodatkowa jezdnia dla ruchu w stronę centrum Gdańska w ciągu al. Zwycięstwa. Jak powstała ta dodatkowa jezdnia? Zwiększony ruch pojazdów mechanicznych zmusił włodarzy miasta z początku lat 20 do przeprowadzenia rozległej modernizacji, która zakończyła się w 1926 r. Wydzielono wtedy torowisko, utwardzono dwie oddzielne jezdnie i utworzono dwie ścieżki rowerowe oraz włączono właśnie koński trakt do systemu komunikacyjnego.

Furmanki dawno zniknęły, a ich miejsce zajęły samochody. Z Traktu Konnego obecnie korzystają najczęściej kierowcy jadący w ul. 3 Maja od strony Wrzeszcza, a także mieszkańcy dzielnicy Aniołki. Obowiązuje tam prędkość maksymalna 50 km/h, czyli 20 km/h mniej niż na głównej jezdni.

DRMG ma zamiar wyłonić wykonawcę na początku jesieni. Do 22 września zainteresowane biura mogą składać oferty. O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, a 40 proc. okres rękojmi. Dokumentacja ma być gotowa wiosną przyszłego roku.

Tego fragmentu Traktu Konnego - w rejonie Politechniki Gdańskiej, miasto nie będzie przebudowywać. Tego fragmentu Traktu Konnego - w rejonie Politechniki Gdańskiej, miasto nie będzie przebudowywać.
Do remontu przeznaczona jest tylko część traktu. Dlaczego?

Miasto wyznaczyło do przebudowy tylko 600-metrowy fragment wspomnianej drogi. Dlaczego nie zamówiono dokumentacji na całość?

- Odcinek, dla którego powstanie niebawem projekt, jest dużo łatwiejszy do realizacji. Przewiduje on poprawę nawierzchni jezdni i chodników. Natomiast fragment Traktu Konnego od strony Wrzeszcza wymaga prac przy przebudowie sieci podziemnych - tam zakres prac jest bardzo szeroki - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Opracowywanie dokumentacji dla całej wspomnianej ulicy zwiększyłoby koszty i wydłużyło prace z powodu uzgodnień z gestorami sieci. Niewykluczone, że miasto fragment Traktu Konnego bliżej Wrzeszcza wyremontuje wspólnie z Politechniką Gdańską.

Jeśli nie będzie niespodzianek, to remont między ul. Smoluchowskiego a Chodowieckiego ruszy w przyszłym roku.

Miejsca

Opinie (73) 2 zablokowane

  • (3)

    Najwyższy czas. Tam jest masakra. Szczególnie odcinek od Akademii do Dworca

    • 63 4

    • To nie jest szlak dla samochodów, a dla koni.

      • 8 3

    • (1)

      do jakiego dworca?

      • 4 7

      • w Toruniu

        • 14 3

  • Remont tej drogi to oczywista oczywistość (3)

    Szkoda, że tylko 600 metrów ale wyjaśnienie miasta przyjmuję. Ciekawe, czy pobija czas trwania remontu Alei Zwycięstwa a Gdyni Orłowie :)

    Ale ja przypominam o remont Alei gen. J.Hallera! Kiedy, do jasnej anielki, skończy się jeżdżenie po tej zaniedbanej od lat przez urzędników drodze?!

    • 76 4

    • (1)

      W Gdyni to się farbą maluje takie drogi

      • 8 2

      • Pan Wojtek wie, ze najlepiej wydana forsa to ta w propagandę. Przepraszam - promocje i marketing. Dlatego Gdynianie stojąc w korkach do swoich miejsc pracy w Gdańsku dalej są świecie przekonani ze Gdynia to miasto biznesu :-D

        • 5 1

    • Przymorzanin, gdynianin..

      • 1 0

  • (5)

    Lepszy dziurawy trakt konny niz asfaltowy wajda

    • 25 35

    • Janie Pietrzaku?

      To ty ze swoimi "lotnymi" skeczami i humorem? Czy tylko klon Pana Janka, speca od zapełniania widowni podczas występów? ;)

      • 20 9

    • (2)

      Należy zasadzić przydrożne drzewa w odpowiedniej ilości tak aby konie mogły jechać w cieniu.

      • 3 1

      • (1)

        I postawić karczmy ze stajniami aby konie zmieniać

        • 0 1

        • i dojarnie dla koni

          • 1 0

    • Debil

      • 0 0

  • "Dlaczego nie zamówiono dokumentacji na całość?" (5)

    Bo trzeba kolejne muzeum zbudować. Bo trzeba prywatnemu inwestorowi zafundować makietę miasta za 3 miliony złotych itd. Ważny też jest np. napis Gdańsk z dykty pokrytej kortenem, a nie jakieś remonty.

    • 64 26

    • Ile można by takich traktów wyremontować za 200-300mln, które ma być zmarnowane na Muzeum Gdańska (3)

      Niech prezydent zrobi referendum w sprawie Muzeum - wtedy się okaże czy mieszkańcy tego właśnie chcą.

      • 28 9

      • (2)

        Już Ci robi Twój prezydent pisowskie referendum ws konstytucji to sobie idź i referenduj

        • 5 14

        • Jeśli ktoś chce ruszać (słusznie czy nie ) cokolwiek w konstytucji, to referendum to PODSTAWA. Nawet jeśli jesteś przeciwko ruszaniu konstytucji to bojkotowanie referendum i nie pójście na nie to zaprzeczanie samemu sobie.

          Konstytucja powinna być zmieniona choćby dla samego zapisu odnośnie referendów.

          • 7 6

        • Chodziło mi o prezydenta Gdańska

          A z PIS mam tyle wspólnego co z PO. Nie jestem fanem żadnej partii tylko mam swoje poglądy na konkretne sprawy. Jednak widać, że polaryzacja społeczeństwa pozwala tylko na przypisanie 2 kategorii. Smutne to.

          • 11 4

    • do tego trzeba wesprzeć agorę kilkuset tysiącami PLN

      urządzać imprezy typu dzień księgowego żeby utrzymać w ryzach wiernych poddanych wyborców i wiele takich innych śmiesznych wydatków, które władza wydaje na potrzeby swoje a nie nas pod(ddanych)atników.

      • 8 8

  • Pas rowerowy w jezdni (4)

    jest potrzebny w tej dodatkowej jezdni Alei Zwycięstwa.
    Po co 5 pasów dla samochodów w jedną stronę?

    • 26 87

    • (2)

      Tym bardziej, że właśnie tam jest przerwa. Przydałby się taki asfaltowy pasik w jezdni. Dla samochodów wystarczyłby spokojnie jeden pas jezdni.

      • 13 34

      • nie medrkuj juz tyle. jest dr obok i starczy. (1)

        Tsm jest za duzy ruch, zeby ped**arzy na jezdnie wpuscic.

        • 15 14

        • Równie dobrze mogę powiedzieć, że droga dla samochodów jest obok (tunel pod martwą wisłą).

          • 9 3

    • Koss

      Masz rację. Trzeba wyznaczyć kontrpasy dla cyklistów.

      • 2 2

  • 2 ścieżki rowerowe w 1926 roku ?? (6)

    Czyżby wiedzieli już o przyszłej modzie w 2000 roku...

    • 25 12

    • Jakiej modzie? (2)

      Rowery były w miastach normalnym środkiem transportu na długo zanim pojawiła się "moda" na samochody.
      Droga rowerowa w latach dwudziestych to nic niezwykłego, pierwsze drogi rowerowe w Europie budowano masowo jeszcze w XIX wieku.
      W latach dwudziestych rower był najpopularniejszym środkiem transportu, z udziałem przykraczającym 70% w niektórych europejskich miastach.
      Warto, żeby ci, którzy krzyczą, że im rowery zabierają jezdnie i miejsca parkingowe pamiętali, kto był tu pierwszy.
      A swoją drogą temat niezwykle ciekawy i warty przybliżenia czytelnikom, polecam "history of cycling infrastructure" w Google na początek.

      • 29 5

      • (1)

        jak będę chciał robić dla koni infrastrukturę to mogę użyć tego argumentu żebyś pamiętał kto był tu pierwszy? rozumiem ze w wieku 7 lat taka argumentacja obowiązywała ws prawa wejścia na ślizgawkę ale chyba masz już trochę więcej lat?

        • 2 7

        • Podstawowa kwestia w miescie jest brak miejsca

          Dla tak wielu osob, nie ma szans, aby kazdy mogl uzywac samochodow indywidualnych w standardzie 1/1.

          • 5 2

    • (2)

      To kierowcy z jezdni wygonili rowerzystów, a nie odwrotnie, jak się wydaje Januszom.

      • 17 7

      • Slabszy zawsze przegrywa !!!

        Tak bylo , jest i tak bedzie !!! Do tego dolozyc nalezy masowy czas uzytkowania rowerow i glupota bylo by wyznaczanie jednego pasa tylko dla rowerow wykorzystywanego 4 miesiace w roku .

        • 3 11

      • Po co dzielić ludzi takimi epitetami? Przekonuj wytrwale argumentami a nie obrażaj, bo to tylko jednoczy obrażanych.

        • 1 2

  • (3)

    To zamiast dwóch pasów po 600 m niech wyremontują jeden ale za to 1200 m, jak juz tak żydzą z remontem. Będzie się lepiej jechało na prawie całym odcinku.

    • 8 23

    • (1)

      Zerwanie asfaltu na grubości hm może z 10cm i wwyrównanie obarczone jest przebudowa sieci itd. No to grubo.

      Czyli remont za kolejne 15 lat.
      Zamiast zerwać i wylać parę cm nowej nawierzchni żeby lepiej się jeździło, a na przebudowę niech sobie zbierają kolejne lata, to czekają niewidomo na co

      • 25 6

      • po co robić tą samą robotę dwa razy

        i dwa razy wydawać kasę ?

        • 0 1

    • naajpierw przeczytaj cały atykuł, a potem komentuj

      • 3 0

  • I oczywiście nadal będzie parkowanie na chodnikach, które wcześniej bezmyślnie wyremontują. W pobliżu przychodni kierowcy potrafią cumować niemal w parku, pozostawiając pieszemu wybór: przejść po masce czy zaryzykować jezdnią.

    • 25 11

  • wolniej a solidniej

    U nas jeat tak że po jednej zimie dziury są jak były a wykonawca dawno znikł pod ziemią

    • 27 1

  • Ścieżki rowerowe w latach 20-tych ubiegłego wieku? (4)

    Bardzo ciekawy temat, może coś więcej w temacie napisze sekcja rowerowa z trojmiasto.pl?

    • 12 1

    • (2)

      To chyba normalne, że wtedy jeździło się głównie na rowerach. Mnie bardziej zdziwiło, że już wtedy, że względu na "zwiększony ruch pojazdów mechanicznych" wymusił budowanie aż tak szerokiej, dwupasmowej drogi. Przecież wtedy ludzi było tyle co pies napłakał, nie wspominając już o samochodach..

      • 4 0

      • (1)

        Kwestia ścieżek ciekawa, ponieważ sądziłem, że to wytwór "naszych" czasów. Czy były wtedy potrzebne czy nie - to już problem ówczesnych komentujących wydarzenia w okolicy ;)

        • 1 0

        • jeśli się nie mylę to pierwsza droga rowerowa w Europie to 1885, a potem to poszło już z górki.
          polecam książkę "Roads Were Not Built for Cars"

          • 5 0

    • Tez sie zdziwilem

      Zadziwia mnie jak malo wiemy o dawnym Gdansku

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaka usługa kryje się pod nazwą auto-detailing?

 

Najczęściej czytane