• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dłuższy i droższy remont ul. Chłopskiej

Maciej Korolczuk
18 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Trwający od początku sierpnia remont 450-metrowego odcinka powoduje spore korki na Przymorzu i Żabiance. Trwający od początku sierpnia remont 450-metrowego odcinka powoduje spore korki na Przymorzu i Żabiance.

Do końca listopada potrwa przebudowa ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska na Przymorzu. Podczas modernizacji odcinka między Piastowską a Pomorską okazało się, że trzeba dodatkowo wzmocnić konstrukcję jezdni. Remont będzie też droższy i wyniesie o 700 tys. zł więcej niż pierwotnie planowano.



Odczuwasz utrudnienia związane z remontem ul. Chłopskiej?

Przebudowa 450 metrowego odcinka jezdni rozpoczęła się na początku sierpnia i miała potrwać do połowy października. Mieszkańcy Przymorza i Żabianki, a także kierowcy jeżdżący ulicą Chłopską muszą się jednak jeszcze uzbroić w cierpliwość. Prace się przedłużą i to znacznie.

Według najnowszych informacji przekazanych przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, utrudnienia związane z pracami drogowymi potrwają dodatkowe 6 tygodni i zakończą się dopiero z końcem listopada.

- Przedmiotem trwającej obecnie modernizacji ul. Chłopskiej jest poprawa stanu nawierzchni ulicy na odcinku od ul. Pomorskiej do ul. Piastowskiej. W czasie realizacji robót, po sfrezowaniu warstw asfaltu, stwierdzono, że naprawy wymaga również podbudowa drogi. Z uwagi na konieczność wykonania dodatkowego zakresu, prace na terenie budowy wydłużyły się. Zgodnie z umową termin zakończenia zadania planowany był na koniec października, jednakże, z uwagi na konieczność wykonania robót dodatkowych, termin ten został przełożony na koniec listopada - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Przebudowa Chłopskiej będzie kosztować ok. 4 mln zł, a nie jak pierwotnie planowano 3,2 mln. Przebudowa Chłopskiej będzie kosztować ok. 4 mln zł, a nie jak pierwotnie planowano 3,2 mln.
Przypomnijmy, że wraz z poprawą stanu nawierzchni drogowcy mają tam wykonać nowe zatoki autobusowe i chodniki oraz wyremontować fragment ścieżki rowerowej. Pojawią się też nowe ławki, stojaki na rowery, a także kosze na śmieci. W ramach prac przewidziano również standardowe dla tego typu robót odtworzenie pętli indukcyjnych, wymianę wpustów deszczowych i studzienek, oznakowania pionowego i poziomego oraz wykonanie trawnika.

Zakres inwestycji obejmuje też budowę przejazdu przez skrzyżowanie Chłopskiej z Pomorską, poprzez zaprojektowanie nowego odcinka ścieżki rowerowej, a także wykonanie dodatkowej sygnalizacji świetlnej, uzupełnienie oświetlenia parkowego, wykonanie oznakowania drogowego, montaż podpórek i zagospodarowanie zieleni.

Pierwotnie spółka Kruszywo z miejscowości Linia miała otrzymać za realizację umowy 3,2 mln zł. Większy zakres prac podrożył jednak inwestycję o ok. 700 tys. zł, przez co koszt wzrósł do niemal 4 mln zł.

  • Ulica Chłopska będzie gotowa dopiero pod koniec listopada.
  • Ulica Chłopska będzie gotowa dopiero pod koniec listopada.
  • Ulica Chłopska będzie gotowa dopiero pod koniec listopada.
  • Ulica Chłopska będzie gotowa dopiero pod koniec listopada.
  • Ulica Chłopska będzie gotowa dopiero pod koniec listopada.
  • Ulica Chłopska będzie gotowa dopiero pod koniec listopada.

Opinie (127) 7 zablokowanych

  • Ciekawe jaka jest gwarancja na taką drogę? (11)

    Ile wytrzyma po remoncie?

    • 78 5

    • (1)

      Dobrze że to nie kolejna inwestycja pi Gdańsku czyli remont 9 letni jak św Wojciecha

      • 3 9

      • Lepsze to niż remont 200 letni jak estakada w Gdyni

        • 12 4

    • Nawierzchnia wykonywana pod koniec listopada ? ...

      przetrwa najwyżej 2-3 lata

      • 13 9

    • standardowo 5 lat

      nie znam konkretnych zapisów umowy.

      • 9 1

    • gwarancja tylko

      do pierwszej zimy

      • 2 1

    • maksymalnie kilka miesiecy! Bo po zimie juz beda pierwsze dziury wystarczy ze bedzie mróz!

      • 4 3

    • A dlaczego. (3)

      A dlaczego w kontrakcie nie ma zapisu że wykonawca jest zobowiązany za 3 lata bez dodatkowych opłat naprawić wszystkie zapadnięte studzienki. Przecież od lat wiadomo że w Polsce nikt nie potrafi ich zrobić tak by po 3 latach się nie zapadły. Dlatego to powinien być obowiązkowy zapis każdego kontraktu na remont drogi do następnego remontu co 3 lata przyjeżdżacie i naprawiacie wszystkie zapadnięte studzienki.

      • 5 3

      • Za 3 lata tej firmy już nie będzie, więc moga podpisać wszystko (1)

        • 1 0

        • To nie jest sprawa firmy.

          Ale to nie firma ma to do umowy wpisać tylko przedstawiciel samorządu.
          To samorząd ma dbać o drogi i ich jakość a nie firma budowlana.
          Firmy może za 3 lata nie będzie ale będzie inna tych samych właścicieli i będzie można pominąć ich w przetargu do czasu wywiązania się z dawnych zobowiązań.
          Cywilizowany świat już dawno sobie ze znikającymi firmami poradził to i my sobie poradzimy.

          • 0 0

      • Te studzienki już są pozapadane...

        • 1 0

    • Bedzie jak na Przerobce. Dwa lata droga sie rozpada ale gwarancji brak bo kiedowcy zle jezdza.

      • 0 2

  • Tak to jest jak z remontem się czeka do ostatniej chwili (1)

    Gdyby stan ulic był regularnie sprawdzany to remont trwałby tylko weekend. Ale w tym kraju jest taka mentalność że się ktoś czymś zainteresuje jak już coś jest w opłakanym stanie....

    • 71 14

    • tu nie chodzi o remont, poprawę infrastruktury, ulżenie mieszkańcom itd.

      to jest biznes i ktoś musi zarobić. owce spędzone już z hal i można strzyc.

      • 0 2

  • A na zdjęciu typowy przykład jak się u nas jeździ (9)

    I jak nie powinno. Brakuje jazdy na zamek.

    • 112 5

    • (2)

      gdzie ty w Gdańsku masz zamek?

      • 6 18

      • W Malborku to jest ale że w Gdańsku? Może o gdynie chodziło

        • 9 4

      • błysnąłęś...

        popij chłopie więcej kawy bo żarty masz dziś nietęgie.

        • 12 5

    • święta racja

      wbijanie się 100 m od końca pasa to norma tak jakby to było bardziej efektywne niż dojazd do końca a przecież wola innych kierowców do ustąpienia jest większa na końcu niż np. w środku zamkniętego pasa.

      • 23 0

    • powoli się uczą (1)

      • 4 1

      • Bardzo powoli, ale widać poprawę.

        • 4 1

    • Jazda na suwak zdecydowanie tak ale nie w tym przypadku ;)

      5 m wcześniej jest jeden pas :).

      • 2 7

    • Jak zle? (1)

      Chyba dobrze, zadnego cwaniaka tu nie widze, czasem sie trafi taki co sie wiecznie mu spieszy i musi wyprzedzic, wtedy trzeba lekko wyjechac i go blokowac. Cwaniactwo...

      • 2 8

      • A to że w ten sposób blokujesz skrzyżowanie za sobą to nie problem

        W końcu ty już przez nie przejechałeś

        • 2 0

  • Nie jest tak źle

    Da sie przejechać.

    • 14 22

  • Taki remoncik daje szanse (1)

    Mieszkanko do mieszkanka...

    • 20 26

    • Jesteś nudny z tą swoją kataryną....

      jak przysłowiowe flaki z olejem, a nawet jeszcze bardziej.

      • 1 0

  • Wszędzie opóźnienia, taki mały odcinek i 4 miesiące robót ? Kto podpisywał ten kontrakt ? (4)

    Podobnie z budową 15 metrowego mostku na Starogardzkiej, potrzebny rok...

    • 58 18

    • W Gdyni skrzyżowanie przy dworcu robią rok czasu ;)

      • 5 1

    • Jak było ciepło i dłużej jasno

      To panowie zwijali się 15-16 do domu, a można takie prace robić na 2 zmiany. Codziennie przechodzę tamtędy i obserwuje powolne postępy. Ale tak to jest jak remontem zajmują się firmy z kaszub czy innych rejonów, a urzędnicy widać nawet nie sprawdzają co się dzieje.

      • 4 1

    • zbuduj szybciej (1)

      • 2 3

      • Kontrakty powinny być określone czasem i za każde spóźnienie kara! 4 miesiące to trochę długo jak na 450m drogi. Faktycznie powinny być 2 zmiany i juz dawno byłoby zrobione! Ale po co?

        • 2 0

  • Gdansk ma sie swietnie (8)

    Bez "dobrej" zmiany

    • 56 34

    • Kielnieska w Osowie sie klania dziurami i brakiem chodnika (7)

      A plyty do Renku machaja krawedziami

      • 11 11

      • (6)

        Po pierwsze, Osowa to suburbia a nie miasto i dzielnice za obwodnicą słusznie mają niższy priorytet prac drogowych - piszę to jako mieszkaniec Osowy.
        A po drugie Kielnieńska będzie niedługo przebudowana na całej długości.

        • 21 5

        • Niedlugo? (2)

          Cxyzby Budyń juz zaczal sypac obietnicami wyborczymi?

          A co do suburbia to Osowianie płacą takie same podatki

          • 8 10

          • (1)

            no płacą (płacimy, bo też w Osowej mieszkam) takie same i co z tego?
            Serio możesz szczerze napisać, ze remont Kielnieńskiej uważasz za ważniejszy od remontu Chłopskiej, Św. Wojciecha albo budowy tunelu pod Wisłą?

            • 9 4

            • co Ty opowiadasz to zapytaj mieszkajacych przy ul. KIELNIENSKIEJ jaki to koszmar
              .Osowa to dzielnica Gdanska a nie osada poza cywilizacja
              ostatnie artykuly byly o PLANACH budowy bez jakichkilwiek konkretow czyli obiecanki cacanki.

              • 3 7

        • (2)

          jezeli jestes mieszkancem OSOWEJ to powinienes sie wstydzic.
          nie wierze ze tam mieszkasz.

          • 4 5

          • (1)

            Patriotyzm lokalny ponad chłodną analizą i zdrowym rozsądkiem? Nie martw się, już niedługo pomieszkam w Osowej, wkrótce się z wielką ulgą wyprowadzam z domu do miasta i nie będę spędzał pół dnia w samochodzie.

            • 1 1

            • dlaczego sadzisz iż ktokolwiek sie martwi?
              cóż za egoizm.
              więcej pokory.

              • 1 0

  • czyli wyszlo jak zwykle.mozna bylo to przewidziec. (1)

    Przy okazji- jazda na zamek! Jedziemy oboma pasami ile sie da!

    • 37 7

    • Eee tam.

      Lepiej blokować skrzyżowanie Jagiellońskiej z Chłopską. Przecież jazda na zamek nic nie daje i jest dla cwaniaków.

      • 10 2

  • Eczoraj w telewizorni (4)

    Pokazywali to i ludzie narzekali ze burdel i korki,bo grubsza sprawa wyszla och ach

    • 11 7

    • a co się spodziewałeś zobaczyć w propagandówce pisowskiej?

      • 15 1

    • (2)

      Panorama Gdańska niczym nie różni się od wiadomości. Współczuję tym, którzy w to wszystko wierzą. Czy ludzie nie mają już mózgów i nie potrafią sami myśleć?

      • 8 1

      • Pralnia (1)

        Jak widać Twój mózg skutecznie wyprali przez osiem lat. Skutki nieodwracalne.

        • 0 2

        • idź po 5 set plus

          wypij se, włącz tvpis, pobij żonę i zagłosuj na pis. Taki typowy wyborca kaczyńskiego...

          • 1 0

  • przebudowa ul. Chłopskiej (6)

    Panie redaktorze. Niech Pan się spyta DRMG dlaczego przed rozpoczęciem inwestycji nie zrobiono badań podbudowy nawierzchni drogowej. Aby ustalić pełen zakres robót jest to niezbędne na tym etapie przygotowania inwestycji. Jest to niechlujstwo pracownika przygotowującego zamówienie publiczne w tym SIWZ.

    • 103 13

    • (4)

      a jak pracownik miał sprawdzić jaki jest grunt pod asfaltem? zrobić dziurę w środku drogi i rozkopać?

      • 1 12

      • tak - powini zrobić przewiert sądujący (3)

        • 18 2

        • zrób sobie taki w głowie

          • 2 17

        • (1)

          a znasz taką technologię która przewierci się przez asfalt, podbudowę i potem sprawdzi jaki jest grunt pod podbudową na środku 2-pasmowej jezdni? bo ja nie, a chętnie się dowiem czegoś nowego . pozdrawiam

          • 2 11

          • a co to za problem? Człowieku przewierty kontrolne robi się przez przyczółki obiektów mostowych, często nawet na głębokość paru metrów. W kwestii drogi - 2 gości od obsługi wiertnicy + człowiek od organizacji ruchu i tyle. Zamykasz punktowo pas ruchu i działasz. Ty naprawdę uważasz że sprzęt nie przebije się śmiesznej warstwy pseudo-asfalatu z PRLu pozbawionej podbudowy?

            • 7 0

    • J-23 ma 200% racji

      Dokładnie taka sama sytuacja była z remontem ul JANA PAWŁA II na zaspie. Też dyletanci na oko ustalili co powinno być naprawione a potem okazało się że to co jest pod asfaltem to zupełny dramat. Efekt remont ślimaczył się pół roku.
      Odporni na wiedzę "specjaliści" znowu metodą " na oko" ustalili co trzeba zrobić i za ile. A teraz zaskoczeni. A może by tak odpowiedzialni za zakres prac zapłacili ze swojej kasy przynajmniej 10% tego co się "pomylili". Nie przeprowadzając wszystkich koniecznych badań. Bo jeżeli metoda na oko zacznie być powszechnie stosowaną metodą w tym mieście to kiedyś skończy się to tragicznie oczywiście nie dla stosujących tą metodę.
      A jak się rozchorują to lekarze też mają ich leczyć na oko? czy na podstawie badań?

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane