• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy planują usprawnienie wjazdu do centrum Gdańska

Maciej Naskręt
15 maja 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Urzędnicy chcą, by z zatoki postojowej przed LOT-em zniknęły samochody. Kierowcy autobusów są za. Odmienne zdanie mają kierowcy osobówek.
  • Urzędnicy chcą, by z zatoki postojowej przed LOT-em zniknęły samochody. Kierowcy autobusów są za. Odmienne zdanie mają kierowcy osobówek.
  • Urzędnicy chcą, by z zatoki postojowej przed LOT-em zniknęły samochody. Kierowcy autobusów są za. Odmienne zdanie mają kierowcy osobówek.
  • Urzędnicy chcą, by z zatoki postojowej przed LOT-em zniknęły samochody. Kierowcy autobusów są za. Odmienne zdanie mają kierowcy osobówek.

Drogowcy rozważają budowę wysepki oddzielającej przystanek autobusowy przed LOT-em od prawoskrętu z ul. Wały Jagiellońskie w Targ Drzewny zobacz na mapie Gdańska. Czy to dobry pomysł?



Jak oceniasz pomysł zmian przed LOT-em?

Znajdująca się przed budynkiem LOT-u zatoka autobusowa płynnie przechodzi w prawoskręt, dzięki któremu można skręcić z Wałów Jagiellońskich na Targ Drzewny. To najpopularniejszy wśród kierowców zjazd z tej ulicy do ścisłego centrum Gdańska. W ciągu godziny przejeżdża tam kilkaset aut.

Problem w tym, że czekający na wjazd na Targ Drzewny kierowcy ustawiają się w długiej kolejce i blokują tym samym zatokę autobusową. Autobusy czekają na wjazd, pasażerowie denerwują się, że utknęli w korku kilkanaście metrów przed przystankiem.

By ukrócić to zjawisko, drogowcy chcą odseparować zatokę od prawoskrętu.

- Taką propozycję przedstawił nam Zarząd Transportu Miejskiego. Na razie w tej kwestii nie podejmujemy jeszcze decyzji, czekamy bowiem m.in. na opinię policji. Sądzimy jednak, że zmiana może usprawnić ruch w tym miejscu - mówi Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku.
Czytaj też: Kolejny odcinek Grunwaldzkiej do przebudowy

Planowane miejsce wysepki. Planowane miejsce wysepki.
Pomysł jednak dzieli kierujących pojazdami.

- Rozdzielenie zatoki i prawoskrętu to dobre rozwiązanie. Niejednokrotnie przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu w rejon przystanku mamy problemy, bo zatoka autobusowa zastawiona jest przez kierowców jadących w prawo przy budynku PZU - skarży się nam kierowca autobusu miejskiego.
Kierowcy samochodów osobowych oceniają to inaczej.

- Brak możliwości zjechania wcześniej na prawoskręt nawet przez zatokę będzie potęgować zator. Kierowcom autobusów będzie trudno włączyć się z zatoki do ruchu, bowiem prawy pas będzie i tak niedrożny, bo kierujący małymi samochodami zastawią go - mówi pan Wojciech, który dojeżdża autem do centrum Gdańska.

Opinie (140) 2 zablokowane

  • (11)

    Oczywiście że trzeba zakazać blokowania zatoki

    • 73 23

    • A kiedy ograniczenie tranzytu przez Centrum?

      Po co te wszystkie obwodnice skoro Główne i Stare Miasto nadal duszą się w spalinach? Wszystko na odwrót niż powinno być. Zamiast wyprowadzać ruch na obrzeża, chcą go intensyfikować.

      • 8 7

    • Ale i tak będzie zablokowana

      Teraz auta stoją na skręcie,zatoczcr i prawym pasie.po powstaniu wysepki wydłuży się tylko korek na prawym pasie,bo auta nie będą mógłby skręcić szybciej w zatoczkę= autobusy będą stały w jeszcze większych korkach na prawym pasie,bo z niego muszą wjechać do zatoczki...ale do zatoczki najpierw trzeba dotrzeć.. .

      • 27 2

    • To niech zlikwidują ten skręt i wjeżdżajcie od Huciska

      • 6 5

    • mnie jako kierowce też drażni fakt, ze wielu debili jedzie zatoką

      zamiast prawidłowo

      • 4 3

    • Pomysł (1)

      Czy ten pomysł ma coś wspólnego z Citi Forum?

      • 3 1

      • To idiotyczna decyzja.

        Jeżdżę tamtędy często i nigdy nie było takich sytuacji jak opisane w artykule. Czasami jest lekkie przyblokowanie ale szybko wraca do normy. Myślę ,że boją się spiętrzenia ruchu po otwaciu Forum.

        • 2 0

    • Braaaawooo! (1)

      Czyli według urzędu polepszenie ruchu polega na zabraniu w miejscu korków fragmentu jednego pasa z przeznaczeniem go na wysepkę? Upadliście na głowę? A kiedy tępe dzidy z urzędu zrozumiecie że zamiast ograniczać przepustowość wystarczy zlikwidować przyczynę korków czyli brak alternatywnego wjazdu i wyjazdu z centrum? A możliwość wjazdu dodatkową ulicą tak jak kiedyś Elżbietańską, Heweliusza które były połączone z Podwalem Grodzkim lub stworzenie nowych możliwości ruchu z tego kotła którym jest ścisłe centrum to nie rozwiązanie? Myślicie że ludzie pchają się przez Hucisko i rondo Sobieskiego bo lubią tam postać w korku? Nie mają innej alternatywy! Tworzycie siatkę drogową opartą o jedną ulice i dziwicie się że są tam korki. Ale co myśleć o mieście gdzie problem parkingów rozwiązuje się nie tworząc nowe miejsca parkingowe a stawiając skarbonkę i zmniejszając ich ilość

      • 6 1

      • Debile rządzą.

        No i jeszcze ta informacja, że ordynacja wyborcza się nie zmieni.

        • 1 0

    • zakaz już jest, wystarczy egzekwować (1)

      prawo o ruchu drogowym zakazuje zatrzymywania się na przystanku

      • 0 3

      • tylko

        że to zatrzymanie wynikające z warunków ruchu a nie "bo chce"

        • 2 0

    • nie wpuszczać aut do miasta !!!

      po co to, smrodzą tylko

      • 1 2

  • Samochody dojeżdżając do centrum powinny zapadać się pod ziemię, (16)

    dosłownie. Budować podziemne parkingi!
    A dla tranzytu tunele.

    • 133 10

    • planowanie przestrzenne w Polsce? (1)

      tutaj istnieją tylko dwa wymiary

      zaraz się odezwą biedni pokrzywdzeni tunelami, które powodują u nich nieodwracalną traumę...

      • 14 3

      • naprawde nie rozumiesz, czy udajesz?

        "pokrzywdzeni" tunelami to sa dwie grupy:
        - piesi, ktorzy z tych tuneli musza korzystac bo nie dostaja alternatywy
        - podatnicy, ktorzy tak drogi obiekty musza budowac i utrzymywac

        Z czego w pierwszym wypadku chodzi o tunel dla pieszych, w drugim o dowolny rodzaj tunelu.

        I prosze nie wyskakuj z argumentem o podatkach w paliwie, bo z perspektywy miasta sa one niewidoczne.

        Jak zaplacisz 100 w miesnym to w warzywniaku masz prawo wziac cos za darmo?

        • 7 4

    • moim marzeniem jest tunel przy wyjeździe z Targu Drzewnego i z Rajskiej, niestety są to dwie główne ulice, którymi można wydostać się z głównego miasta (nie wiem dlaczego ludzie nie uderzają Wałową na Jana z Kolna, tam jakoś nie ma korków

      • 7 1

    • I więcej...

      ..galerii handlowych w centrum. Zamiast LOT-u wybudować New Life Boulevar Center albo Sun City Apartments lub Danzig Shopping Center

      • 9 2

    • Chyba taniej będzie wybudować metro dla ludzi. (10)

      I korzyść taka, że nawet gdyby ulice były puste od aut, to autobus czy tramwaj pieszego przewiezie w dłuższym czasie niż metro.

      • 1 4

      • przeciez obok jest SKM! (4)

        Ludzie, zastanowcie sie o czym piszecie.

        Doinwestowac SKM, wprowadzic wspolny bilet, rozpropagowac uzywanie zamiennie PR i SKM (z Gdanska Glownego do Gdyni Glownej szybciej i taniej mozna dojechac PR).

        Stworzyc wezly komunikacyjne - Srodmiescie, Glowny, Wrzeszcz, Zaspa, Przymorze, Oliwa.

        Tu duzo wiecej polega na odpowiednim zarzadzaniu tym, co juz mamy, a nie na topieniu kolejnych pieniedzy w podziemna kolej. Kolej, ktora w dalszej perspektywie moze i bylaby niezbedna. Jednak to jeszcze nie ten moment.

        • 6 2

        • (3)

          Porównuje budowę tunelu dla aut vs. metro. Więc wg mnie, lepszym rozwiązaniem będzie budowa metra.

          • 0 5

          • (2)

            Tak, z osobną linią do każdej dzielnicy :) HHm tylko ile by to kosztowało?

            • 4 1

            • Matematyka, królowa nauk, się kłania

              Kto to wymyśli. Bo z technicznym myśleniem w Gdańsku najtrudniej.

              • 2 2

            • To się nazywa rozwój, a nie narzekanie ile by kosztowało. Dobra komunikacja to podstawa istnienia wielkich miast. Bez tego ludzie nie mogą normalnie funkcjonować.

              • 1 2

      • (4)

        Na zachodzie (np. Dortmund) w niektórych miejscach tramwaj wjeżdża po ziemie i to wystarcza

        • 4 1

        • I o to chodzi (3)

          tak samo z samochodami można zrobić. Główne skrzyżowania pod ziemię dla ruchu tranzytowego, na górze tylko ruch poprzeczny. Od razu wszystko się zluzuje :)

          • 5 1

          • Będzie ok

            A tramwaje aj waj będą dojeżdżać tylko do kina.

            • 0 0

          • moze ruch tranzytowy nie powinien jezdzic przez centrum (1)

            Zbudowano:
            - tunel pod Martwa Wisla (~1mld zlotych)
            - Poludniowa Obwodnice Gdanska (1,2 mld zlotych)
            - Sucharskiego i Droge Zielona
            - Slowackiego
            - dokonczono W-Z (kiedys wpadala pod sam koniec w kartuska, o czym ludzie juz chyba nie pamietaja) i wezel Karczemki

            Ale tranzyt nadal bedziemy pchac przez historyczne centrum. Brawo rodacy. Jak w domu sobie zbudujecie specjalne wejscie gospodarcze to i tak pchanie sie w obloconych butach przez glowne wejscie z perskim dywanem?

            • 4 1

            • ile jeszcze pieniedzy ma wydac miasto, aby ktos zrozumial, ze to wcale nie rozwiazuje problemow

              • 1 1

    • Tranzyt przez centrum to chyba jednak nie jest dobry pomysł.

      • 0 1

  • Logika.... (15)

    jak nie będą stali kierowcy na prawym skrajnym, to zmuszeni zostaną do stania na drugim od prawej. Efekt bedzie ten sam- brak możliwości wyjazdu z zatoczki...

    • 204 22

    • Jak mawiał elektryk wysokich napięć - tu powinni zblokować

      • 10 0

    • Dokladnie

      • 10 1

    • Każdy kierowca powinien wiedzieć, że ma OBOWIĄZEK wpuścić wyjeżdżający z zatoczki autobus! (11)

      • 15 5

      • (4)

        Powinien, kultura wymaga, ale nie ma obowiązku

        • 5 11

        • (3)

          A jednak nie tylko kultura, a kodeks drogowy:
          Art. 18.
          1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.

          I taryfikator mandatów:
          Uniemożliwienie włączenia się do ruchu autobusowi (trolejbusowi) sygnalizującemu zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię z oznaczonego przystanku na obszarze zabudowanym mandat 200 zł.

          • 13 1

          • Chętnie go wpuszcze ale najpierw będzie musiał dojechac

            :d powodzenia życzę

            • 20 3

          • problem w tym że autobusiarze w ost chwili włączają kierunki z zatoczki

            i wymuszają hamowanie

            • 9 8

          • Tylko, że po włączeniu kierunku będzie musiał i tak poczekać aż na pasie zwolni się miejsce aby mógł wjechać chyba, że nie rozumiesz tego co przytoczyłeś. Nie ma obowiązku zostawiania wolnego miejsca jeżeli autobus stoi w zatoce, masz obowiązek umożliwić włączenie się do ruchu jak włączy kierunek. Chyba, że będą stali z włączonym kierunkiem :)
            To oznacza, że Wasze komentarze są nie do końca na miejscu bo jak napisał MM i tak nie rozwiąże to problemu. Pas drugi od prawej będzie i tak zablokowany nie tylko przez skręcających w prawo ale i jadących na wprost. Nawet jak umożliwię włączenie się autobusowi do ruchu to i tak będzie musiał poczekać aż zwolni się miejsce przede mną.

            • 5 0

      • korek będzie do okopowej i takie będzie efekt zmian. korek, którym będą też stały autobusy.

        • 19 1

      • takiego co jedzie na chama w chama to się nie wpuszcza

        • 4 2

      • i rower

        • 2 0

      • (1)

        Jest obowiązek wpuszczenia autobusu włączającego się z zatoki w obszarze zabudowanym i za to jest mandat i punkty.

        • 6 1

        • No jest i co? Mimo, że się z tym zgadzam problem jest nieco inny:)

          Zrozumiałeś to co napisał MM? Przemyśl to jeszcze raz, co z tego, że każdy będzie chciał wpuścić autobus jak po pierwsze do przystanku będzie musiał dojechać w korku, chyba że jak to kierowcy autobusów potrafią robić będą z trzeciego pasa od prawej na końcu wbijać się powoli do zatoczki, co spotęguje korki. Po drugie aby wyjechać z zatoczki nawet jak wpuścisz go przed siebie będzie musiał poczekać aż przed Tobą zwolni się miejsce. To oznacza, że taka zmiana nic nie da jeżeli na dodatek nie pogorszy sytuacji.
          Kochani szare komórki są nie tylko po to aby były.

          • 1 0

      • A zrozumiałeś treść artykułu?

        • 1 0

    • Jak wszystko będzie stało to nic to będzie to martwy przepis. Nie teleportuje się.

      • 13 1

  • Bardzo dobry pomysl

    Miejmy nadzieje, ze zatoka nie bedzie miec nawierzchni asfaltowej bo latem szybko sie zniszczy. Prawoskret jest juz tez w fatalnym stanie.

    • 21 44

  • (20)

    Ja jeztem aktywistom rowrowym, za samo gloszenie, ze miasto, ktore ma budzet z podatkow wszystkich mieszkancow, nie z akcyzy na paliwo, powinno budowac zrozwnowazona infrastrukture, wiele tutaj mnie nienawidzi.

    Wolaki takie je ten powyzej sa zwyklymi wsiokami, to jest rodzaj czlowieka, ktory nie przywykl jeszcze w tym pokoleniu do zycia w miescie. Nie rozumie, ze wokol sa inni ludzie. Jego interesuje tylko on i jego interes. On chce jechac, inni maja mu umozliwic, Chce zaparkowac w danym miejscu, to stanie.

    Czego nie ma ułatwien dla rowrzystów?

    • 14 77

    • Mało macie ścieżek rowerowych? (1)

      Panie "aktywistom", po co wam ułatwienia i ścieżki rowerowe jeśli i tak jezdzicie po ulicy choć obok biegnie droga dla rowerów, sam jeżdżę motocyklem i rowerem, ale nie płaczę ciągle, że mi źle. Pod względem udogodnień dla rowerów Gdańsk akurat ma się nieźle. Gdyby drogi dla aut były w Gdańsku lepiej planowane,przepustowe i nie tak dziurawe to i innym użytkownikom lepiej by się jeździło

      • 6 6

      • "ścieżki" może i są, ale poważnej infrastruktury nie ma.
        chodnik z dopuszczeniem ruchu dla rowerów to dalej dla mnie chodnik i nie nadaje się do przemieszczania komunikacyjnego.

        Jak by było to porządnie zrobione to by nie jeździli po ulicy.
        Taka prawda

        • 1 6

    • (8)

      Jak to nie ma ułatwień dla rowerzystów? Wzdłuż każdej niemal większej ulicy wybudowano ścieżki rowerowe, a na wielu innych wymalowano dla nich kontrapasy i dopuszczono jazdę pod prąd. Rowerzysta może poruszać się po jezdni mimo, że nikt nawet nie sprawdził jego znajomości PORD i nie wymaga posiadania ubezpieczenia OC. I jeśli ktoś nie rozumie, że wokół żyją inni ludzie, to wśród rowerzystów jest takich zdecydowanie najwięcej.
      A tak na marginesie- jeśli ktoś na dzień dobry obcych sobie ludzi tytułuje wolakami i wsiokami, to to również chyba świadczy o rodzaju człowieka, nieprawdaż?

      • 14 3

      • rowerzyści powinni mieć udogodnienia w każdej relacji drogowej (4)

        a nie wzdłuż "niemal" każdej większej ulicy.

        Miasto orientujące się na rozwój udogodnień dla pieszych, rowerzystów i chcących korzystać z transportu zbiorowego ożywa.

        Miasto orientujące się na potrzeby kierowców stopniowo obumiera: kierowcy decydujący się na korzystanie z samochodów w każdej relacji są głównym źródłem frustracji innych kierowców chcących tego samego.

        • 2 7

        • (2)

          Obumiera jak Detroit.
          Ulice potwornymi sznytami pocięły tkankę miejską. Utworzyły się getta. Ludzie przestali uśmiechać się do siebie.
          Miasto dla ludzi i rowerzystów.

          • 1 7

          • (1)

            Detroit z pewnością obumiera z powodu nadmiernej ilości ulic. a getta oczywiście nie są rezultatem faktu, że to miasto o najwyższym w całych Stanach odsetku murzynów. Wystarczy zerwać z ziemi asfalt i Detroit znów rozkwitnie!

            • 5 0

            • ani jedno, ani drugie nie jest jedyna przyczyna

              Glownym problemem byl fakt, ze tak wiele firm z branzy motoryzacyjnej wyniosla sie z Detroit.

              Inna sprawa, ze dobrze zbudowane miasto mogloby kogos przyciagnac swoim urokiem, a nie tylko miska ryzu. Tam widocznie miasto - nastawione tylko na samochod - nie nadaje sie do zycia. Skoro zarabia sie slabo, a z miastem nie masz zadnej emocjalnej wiezi, to sie wyprowadzasz.

              • 1 0

        • Nie neguję zasadności tworzenia infrastruktury dla rowerzystów, ale nieprawdą jest, jakoby udogodnień dla nich nie było. Zarówno architektonicznych jak i prawnych. A moim skromnym zdaniem między rozbudową dróg dla rowerów i dla samochodów można śmiało wstawić spójnik "i" zamiast "albo", czego zdaje się pan o dziwnym pseudonimie "aktywistom rowerowym" nie może do siebie dopuścić.

          • 4 1

      • To powiedz mi jak jechać powiedzmy z Przeróbki na Siedlce. Dojedziesz do Stągiewnej i dalej d*pa ścieżka znika. Pojawia się dopiero w okolicy Ogarnej (fragmentarycznie) oraz przy Hucisku.

        • 1 2

      • za dużo dla rowerzystów (1)

        sam poruszam się autem, rowerem i komunikacją miejską. Praktycznie wszędzie są ścieżki rowerowe i ciągle je dobudowują. Nigdy nie miałem problemu z dojazdu z jednego punktu do drugiego rowerem. Problemem są natomiast cykliści którzy suną 30 km/h nie patrząc na innych, blokują drogi mimo ścieżek obok i łamią większość przepisów ruchu drogowego. Powinien być nakaz posiadania karty rowerowej lub prawo jazdy i jakieś testy psychologiczne dla takich "aktywistów".

        • 7 0

        • z Jasienia nie dojedziesz ścieżkami do centrum

          Chyba, że jakimiś drogami naokoło.

          • 1 1

    • Haha (2)

      Kup słownik cyklisto.

      • 7 3

      • uff, no to sie odniosles do meritum (1)

        Dziekuje za tenargument, niezwykle wiele wniosl do dyskusji o urbanistycznych rozwiazaniach

        • 2 5

        • wnosi tyle, że pokazuje jaki tępy jest autor posta

          Skoro nie przestrzega zasad ortografii, to jakich jeszcze nie przestrzega? Zasad ruchu drogowego?

          • 1 1

    • (1)

      Bo za dużo już ułatwień dla bicykli. Piesi czasem muszą uciekać bo szlachta szprychowa pędzi... :-) i jeszcze żąda - jak widać powyżej :-)

      • 8 1

      • piesi czesto nie maja w ogole prawa pojawic sie tam, gdzie sa samochody

        i nie mowie o autostradzie, czy obwodnicy - to sluszne.

        Mowie o drogach znajdiujacych sie 200m od Dlugiej, a to juz glupie.

        • 0 1

    • Bo rowerzyści ładują sie z rowarami do autobusów i tramwai

      Proste ?

      • 2 1

    • Jaco83

      Pan Kierowca
      qwerty
      marny troll, ale ludzie się nabierają.

      • 0 1

    • Aktywista analfabeta.

      • 3 0

    • Piszesz o sobie aktywisto rowerowy

      Jak w mieście nie ma dla Was ułatwień? Czego jeszcze chcesz, mają Ciebie i Twój rower w lektyce wozić? Potem taki jak Ty mimo ścieżki rowerowej ulicą jedzie jak to nie raz widywałem, bo on chce i on musi. Macie ścieżki rowerowe już praktycznie wszędzie, kontra pasy, stacje naprawy rowerów... Czego jeszcze chcesz?

      • 1 0

  • Kolejna inwestycja, którą utrudni życie pasażerom komunikacji miejskiej i ułatwi kierowcom. Quo Vadis Gdańsku?

    • 13 31

  • Najlepiej wysokie krawężniki (3)

    Gląby niech nastawiaja 20 cm wysepek i rond o średnicy 3 metrów gdzie się tylko da. Ulice w Gdańsku dziurawe jak w kraju 3 świata, brud,piach i syf, co nie dziwne bo Budyń do pracy idzie z buta a jak musi pojechać odwiedzić zapomniane mieszkanie to jedzie limuzyna za nasze podatki więc się dziurami nie przejmuje.

    • 75 14

    • ale bredzisz

      Naprawde nie rozumiecie, ze jak ktos ma 8, 12 czy 40 mieszkan to w czesci z nich nigdy nawet nie byl?

      Najmuje sie specjalna firme, ktora sie tym zajmuje. Najmuje sie kogos do wyszukiwania nowych opcji, najmuje sie kogos do optymalizacji podatkowej (ktorej nie uwazam za uczciwa, ale jest legalna).

      Ale tego nie zrozumie ktos, kto nie przekroczyl majatku wiekszego niz stary Passat.

      Inna sprawa to to, ze Budyn moze i dostawal niezle promocje. Chyba jednak nie znaleziono niczego, bo przeciez PiS nie odpusicilby mu. Nie dlatego, ze PiS jest jakis uczciwy. Po prostu zawisc i zemsta.

      • 6 3

    • A karetka przefrunie. (1)

      Niedługo trzeba będzie wojskowe transportery kupować i wozy ewakuacji medycznej i rozjeżdżać krawężniki

      • 5 0

      • Każdy służbowy wjedzie, nawet na krawężnik wysokość 0,5 m.

        • 2 0

  • To nic nie da (4)

    Należy .
    1. prawo-skręt zrobić na dwa pasy
    2. zablokować wyjazd z Targu Węglowego przy Katowni

    • 36 16

    • "2. zablokować wyjazd z Targu Węglowego przy Katowni" (2)

      Przecież tam niemożna jeździć

      • 6 0

      • Eee tam, na upartego, można tunelem przy Locie :) (1)

        • 4 0

        • Pod prąd

          Kontrpasem dla rowerów. Bo dla rowerzystów będzie.

          • 3 0

    • jedyny wyjazd z Targu Węglowego jest przy Teatrze Wybrzeże

      • 3 1

  • Tylko furmanki w Gdansku (2)

    To jest idealne rozwiazanie na poziom i etap rozwoju GD...

    Ale ogromna galerie handlowa w centrum Gdanska to sie dalo postawic?

    • 54 3

    • (1)

      Gdańsk stawiał galerię handlową? Czy prywatny inwestor?

      • 0 4

      • A miasto nic nie wiedzialo i sprzedalo ziemie?

        A zgadnij gdzie beda nowe biura urzedu miasta...

        No i najwazniejsze- kto wydal pozwolenie...

        • 2 1

  • I przy okazji można by tam zrobić przejscie dla pieszych (6)

    Czas na wyjście z podziemi (dosłownie i urbanistycznie).

    • 30 38

    • dokładnie! zakazać samochodów!11 tylko konno!!! (4)

      kto to widział samochody w mieście!!?!?1

      • 18 5

      • Koń widział

        • 11 0

      • uważaj, bo ci żyłka pęknie od przeginania (2)

        uzależnianie miasta od samochodów to droga do niezrównoważonego rozwoju nadwagi i otyłości nawet wśród dzieci masowo dowożonych do szkół samochodami rodziców.

        Całe szczęście mamy kampanię "rowerowy maj" i dzieciaki same decydują się na hulajnogi lub rowery.

        Dobrze zarządzane miasto to takie, w którym zamożni jeżdżą komunikacją miejską lub rowerami, a nie takie, w którym biedni jeżdżą samochodami.

        • 6 12

        • (1)

          Własnie, to otyłe dzieci w Detroit przyczyniły się do obumierania miasta.

          • 10 1

          • nikt w tym watku nie mowi o Detroit

            Natomiast koszmarna nadwaga w USA jest realnym problemem.

            Jest to problem scisle powiazany z trybem zycia - w tym z samochodami.

            • 7 2

    • no i rondo, koniecznie

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

4MATIC to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane