Wiadomości

stat

Spółka GAiT zamknęła stację paliw, bo nie miała koncesji na sprzedaż alkoholu

Stacja paliw w tym miejscu już nie wróci. GAiT postanowił ją zamknąć, bo nie był w stanie utrzymać obiektu z samej sprzedaży paliw.
Stacja paliw w tym miejscu już nie wróci. GAiT postanowił ją zamknąć, bo nie był w stanie utrzymać obiektu z samej sprzedaży paliw. fot. Łukasz Unterscheutz / Trojmiasto.pl

Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje po kilku latach działalności zlikwidowała właśnie stację paliw przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska. Władze spółki tłumaczą, że stacja nie wytrzymała konkurencji, bo - w przeciwieństwie do sieciowych stacji - nie można było sprzedawać na niej alkoholu.



Co jest decydujące, gdy wybierasz stację do codziennego tankowania paliwa?

odległość od miejsca zamieszkania/pracy

15%

ceny paliw

49%

przynależność do programu lojalnościowego

8%

infrastruktura na stacji np. bar, salon prasowy, kawiarnia etc.

3%

opinie na temat jakości paliwa

17%

nie zwracam na nic uwagi, tankuję gdziekolwiek

8%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 2267
Od kilku dni stacja przy Hallera jest zamknięta. Dystrybutory zostały owinięte taśmą, zamknięto też sklep, a z jego wnętrza zniknął cały asortyment.

Kierowcy na co dzień korzystający ze stacji zaczęli się zastanawiać, czy powodem jest planowany remont, czy może likwidacja. Jak się okazało, miejska spółka postanowiła zakończyć działalność stacji i sprzedaż paliw w tym miejscu.

Dlaczego?

- Stacja strat nie wykazała, ale można powiedzieć, że w kategorii obrotu spółki przynosiła nam grosze. Słowem: niewarta skórka wyprawki - przyznaje prezes GAiT Maciej Lisicki. - Powołaliśmy komisję, która miała przeanalizować, jak tę sytuację zmienić, ale mieliśmy mocno ograniczone możliwości. Po pierwsze: stacje benzynowe na całym świecie utrzymują się na rynku nie ze sprzedaży paliw, lecz głównie z obrotu sklepu. Często też ze sprzedaży alkoholu, a my jako spółka miejska nie mogliśmy wystąpić o koncesję na jego sprzedaż. Po drugie: w perspektywie kilku najbliższych lat planowana jest sprzedaż tego terenu pod cele mieszkaniowe i przeniesienie bazy w inne miejsce. Nawet gdybyśmy chcieli oddać stację w prywatne ręce, by nowy najemca mógł wystąpić o taką koncesję, to nie wiedzielibyśmy, czy będzie mógł prowadzić tam działalność przez 2, 3 czy 5 lat. Bo tego, kiedy nastąpi sprzedaż terenu i nasza przeprowadzka, na dziś nie wiemy - tłumaczy Lisicki.
Ile kosztuje litr paliwa na stacjach w całym Trójmieście? Możecie na bieżąco sprawdzać w naszym serwisie Ceny paliw.

Budynek po stacji nie zostanie rozebrany. W najbliższym czasie ma być przeznaczony na pomieszczenie socjalne dla kierowców miejskich autobusów. Wykorzystana też będzie część wyposażenia stacji, a pozostała infrastruktura sprzedana podmiotom zewnętrznym. Ze stacji - od strony placu postojowego - nadal będą korzystać miejskie autobusy.

Przypomnijmy, że w lutym stacja GAiT przy Hallera była jedną z dwóch stacji w Trójmieście, na której kontrola inspekcji handlowej wykazała gorszą od zakładanej jakość badanego paliwa. Przedstawiciele spółki twierdzą, że publikacja raportu inspekcji nie miała wpływu na wyniki finansowe stacji, a jeszcze przed upublicznieniem kontroli, wszystkie wskaźniki paliwa ze stacji GAiT spełniały obowiązujące normy.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (165)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Ceny paliw




  • brak ceny brak ceny
  • stacja ekspresowa stacja ekspresowa
  • brak paliwa w ofercie brak paliwa w ofercie
  • stacja hipermarketowa stacja hipermarketowa