• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na korki na Hutniczej

Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia
24 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nocą wymienią nawierzchnię na Hutniczej
Jadąc permanentnie zakorkowaną ul. Hutniczą kierowcy mają dużo czasu na oglądanie przemysłowej okolicy. Pomysły na odkorowanie drogi wzajemnie się wykluczają. Jadąc permanentnie zakorkowaną ul. Hutniczą kierowcy mają dużo czasu na oglądanie przemysłowej okolicy. Pomysły na odkorowanie drogi wzajemnie się wykluczają.

Mieszkańcy Gdyni mają całkiem inny pomysł na korki na ul. Hutniczej zobacz na mapie Gdyni niż przedstawiciele organizacji pracodawców. I przekonują, że miasto jest dla tysięcy gdynian i władze miasta powinny kierować się ich interesem, a nie głosem kilkunastu firm.



Czy budowa buspasu może pomóc w przejeździe ul. Hutniczą?

Niedawno pisaliśmy o protestach gdyńskich pracodawców, którzy grożą, że przeniosą firmy z Gdyni, jeśli władze miasta nadal będą pozwalać na zniszczenia i korki na ul. Hutniczej, przy której mieszczą się ich przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej: Przedsiębiorcy chcą remontu Hutniczej

Dziś prezentujemy opinię dwóch gdyńskich stowarzyszeń, które w temacie problemów na ul. Hutniczej postanowiły przemówić jednym głosem. Oto opinia stowarzyszeń Miasto Wspólna oraz Rowerowa Gdynia:

***


Przedstawiciele Gdyńskiego Związku Pracodawców Nord domagają się likwidacji korków na ul. Hutniczej, twierdząc że nierozwiązanie ich problemów oznaczać będzie ucieczkę firm z Gdyni. Zgadzamy się, że rozwiązanie kwestii Hutniczej jest potrzebne, ale na pierwszym miejscu powinien być postawiony interes mieszkańców, co oznacza jak najszybsze wprowadzenie tam buspasu. Co też może odbyć się naprawdę niskim kosztem, w przeciwieństwie do pomysłów na "rozbudowę arterii".

Hutnicza budowana wyłącznie dla samochodów

Ulica Hutnicza miała być by-passem dla zakorkowanej ul. Morskiej, ale jest obecnie tak samo, jeśli nie bardziej zakorkowana. Ulica Hutnicza miała być by-passem dla zakorkowanej ul. Morskiej, ale jest obecnie tak samo, jeśli nie bardziej zakorkowana.
Orędownikiem inwestycji drogowych na rzecz pracodawców jest Stefan Benkowski. To on pośrednio odpowiada za obecne problemy z korkami w całym mieście. Przez długie lata swojej działalności na kierowniczym stanowisku w Zarządzie Dróg i Zieleni (był kierownikiem Działu Dróg) realizował on politykę preferencji dla samochodów indywidualnych.

Rzut oka na archiwalne satelitarne zdjęcia Hutniczej pokazuje, jak krok po kroku dzielono jej przestrzeń, mając na względzie wyłącznie wygodę kierowców. Takie działanie musiało się skończyć permanentnym korkiem, na który GZP Nord dzisiaj narzeka.

Sprawdź Raport - gdzie stoimy teraz w korkach.

W sytuacji, gdy liczba samochodów w Gdyni zbliża się do 600 na 1000 mieszkańców, gdy każda ważniejsza droga w mieście w godzinach szczytu staje w permanentnych korkach, organizacja pana Benkowskiego proponuje wydawanie milionów na budowę nowych arterii w mieście, by jeszcze bardziej podporządkować je komunikacji indywidualnej.

Hutnicza to droga mieszkańców, nie tylko przedsiębiorców

Do przegubowego autobusu linii R wchodzi 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej.
Hutnicza nie jest tylko dojazdem do firm i przedsiębiorstw na terenie Chyloni Przemysłowej, ale także główną arterią przenoszącą ruch pomiędzy Gdynią a rumskim osiedlem Janowo i trasą dojazdu do pracy dla tysięcy osób. Jest także "oknem na świat" dla osiedla Meksyk.

Ulicą kursuje jedna z najważniejszych linii autobusowych w Gdyni i Rumi - R. I to o nią należy się upomnieć na pierwszym miejscu. O linię, która przez lawinowy wzrost liczby samochodów grzęźnie w korkach na Hutniczej. O pasażerów tracących czas i przewoźników tracących pieniądze. Ileż to już ludzi z Rumi Janowa przesiadło się do własnego auta przez decyzje m.in. pana Benkowskiego sprzed lat? Odpowiedzi należy szukać koło Radmoru między godz. 7 a 8 rano. I na rozjeżdżonych chodnikach i zieleńcach Śródmieścia czy też w wynikach pomiarów jakości powietrza, pokazujących stężenia norm rakotwórczych substancji w powietrzu.

Korki na Hutniczej dotyczą niemal całej Gdyni

Korki na Hutniczej to nie tylko problem przedsiębiorców z Hutniczej, ale przede wszystkim pasażerów ZKM z połowy Gdyni i Rumi. "R" opóźniona o kilkanaście minut w szczycie - kursuje potem nieregularnie na Wzgórzu Maksymiliana, w Redłowie, Orłowie, Małym i Wielkim Kacku, Karwinach i Dąbrowie oraz Janowie i Starej Rumi. Jak widać lista dzielnic dotkniętych brakiem udogodnień dla transportu zbiorowego w rejonie Hutniczej jest niezwykle długa.

My również domagamy się odkorkowania ulicy Hutniczej - ale nie poprzez gaszenie pożaru benzyną. Podstawową kwestią w przypadku tej ulicy jest wydzielenie buspasa dla "eRki" - na zdecydowanej większości długości ulicy jest na to miejsce. Pasy ruchu są na tyle szerokie, że nie wymaga ona poszerzania.

W autobusach jest więcej ludzi niż w samochodach

Należy przypomnieć, że do jednego przegubowego autobusu linii R wchodzi około 150-160 osób. Dobowa podaż miejsc na linii R wynosi 13 tys. osób. Śmiało można założyć, że każdy kurs "R" to około 100 samochodów mniej na ulicy Hutniczej i mniejsze korki.

Kolejną kwestią jest umożliwienie części pracowników i mieszkańcom Janowa dojazdu rowerem. Szerokie pasy zieleni umożliwiają budowę drogi rowerowej. Po "rumskiej" stronie ulicy (za wiaduktem linii kolejowej nr 228) droga dla rowerów została wybudowana. Niestety obecnie kończy się ona "nigdzie" - w Gdyni budowy drogi nie kontynuowano, przez co rowerzyści muszą dzielić jezdnię z rozpędzonymi tirami. Warto przypomnieć, że kosztowało to już życie jednego z nich. Winnym tej śmierci był kierowca ciężarówki.

Sytuacja wymaga efektywnego działania na rzecz odkorkowania miasta, a nie wdrażania kosztownych recept, których porażkę można z góry przewidzieć. Hutnicza to zbyt ważna arteria, by pozostawić ją jedynie przedsiębiorcom - jak widzimy proponującym jedynie powielanie rozwiązań rodem z czasów wczesnego Gierka.
Łukasz Piesiewicz, Miasto Wspólne, Kajetan Lewandowski, Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (261) 3 zablokowane

  • (11)

    Brawo.

    • 84 33

    • budżet Gdyni to 1.5 miliarda złotych. gdzie te pieniądze? ?? (3)

      Dlaczego nie ma żadnych inwestycji? ??

      • 13 4

      • (1)

        Skąd wy macie na to wszystko pieniędze?

        • 1 5

        • A miejski troll już komentarze pisze podszywając się pod Gdyniankę bo chce sprawić wrażenie, że to niby tylko hejtowanie przez 1 osobę

          • 4 1

      • na razie PiS wstrzymał inwestycje

        dlaczego?

        • 0 0

    • smiech na sali (5)

      Pomysl tragiczny.Hutnicza jezdzi tylko jeden autobus.Jedynym rozsadnym I skutecznym rozwiazaniem jest tunel na Puckiej pod Hutnicza I przejazdem kolejowym.Korki tworza sie rowniez przez zle ustawiona sygnalizacje na skrzyzowaniu z Pucka wlasnie.Zlikfidowac swiatla na hutniczej wjazd powyzej 3.5t tylko docelowy.

      • 11 11

      • Co ma Pucka z Hutniczą i po co ci ten tunel? Tu jest mowa o tanim rozwiązaniu, a nie o milionowych iinwestycjach. (2)

        • 7 5

        • odpowiadam

          To ma wspolnego ze korki na hutniczej tworza sie przez sygnalizacje swietlna na skrzyzowaniu z Pucka.
          Tanie rozwiazanie?Nie ma takich jak chcecie byc dalej zasciankowym miastem bez tunelow.wiaduktow itp.to stosujcie tanie rozwiazania tak jak w przypadku estakady ktora co wakacje jest remontowana.

          • 3 4

        • Dla każdego kto myśli, ma dużo wspólnego. Żeby pojechać na obwodnicę, wszyscy od Rumi jeżdżą do Estakady Hutniczą! Ale nie martwcie się Rumia buduje przejazd w Janowie. Firmy zapraszamy do Rumi tu Szczurek nie ma szans.

          • 1 0

      • zgadzam sie (1)

        likwidacja swiateł na puckiej to juz połowa sukcesu. Rondo w tym miejscu nie powodowałoby takich korków!!
        Tunel lub etakada to jest wyjscie logiczne. co z przedłużeniem obwodnicy? Kiedyś były takie plany zeby wybudowac tam estakade???

        • 5 1

        • Rondo tak, najlepiej turbo rondojak na Budowlanych w Gdańsku, super tam się jeździ. Od 50 lat Gdynia ma w d... tunel i mieć będzie - a jak zobaczyłem wizualizację przedłużenua Estakady to pgratulowałem synowi że jego wnuki będą miały szansę zatrudnić się przy projekcie.

          • 0 0

    • Co za idiota ?

      Wykombinował na ul. Hutniczej zawężenie drogi ?

      W dwóch miejscach ?

      Moja propozycja aby ten kto to projektował i zatwierdzał wsiadł w samochód, autobus i o godz. dajmy na to 06.30 ruszyl w kierunku Gdyni !!!

      Przyjemności życze .

      Jedynym sensownym rozwiązaniem jest budowa w ekspresowym tempie drogi tkzw " pijackiej "

      Odciążylaby w stosób zdecydowany kierunek Wejherowo , Pólwysep Helski do dzielnic pólnocnych Gdyni .

      Innej alternatywy nie ma , mozna w koncu tez wybudować tunele pod ul. Hutnicza .

      Tyle lat się o tym mowi .

      Efekt zerowy .

      • 4 1

  • (15)

    Hutnicza powinna mieć po dwa pasy w każdą stronę i bezkolizyjny wjazd na estakadę. Wszystko inne to półśrodki w kwestii korków. Buspasy i rowery nie pomogą bo kierowcy nie przesiada sie na komunikacje zbiorowa. Ta jest za droga i ma niski standard.

    • 237 58

    • Dwa pasy w każda i po trzy na zad.

      • 10 9

    • oczywiście skoro przejazd autem jest tanszy niz starym gdyńskim autobusem (7)

      • 16 2

      • nie jest tanszy, ale nie chce mi sie tego po raz kolejny udowadniac (6)

        chyba, ze zakladasz, ze jezdzac codziennie do pracy kupujesz najdrozszy bilet jednorazowy oraz, ze posiadanie i naprawianie samochodu jest obowiazkowym kosztem, ktory niezaleznie od wszystkiego ponosisz.

        Kupujac samochod za 20 tys. zlotych sama jego utrata wartosci po roku zwraca ci koszt biletow miesiecznych

        • 4 4

        • co innego wygoda, podbudowane ego dla niektorych czy czas

          taniej jednak nie jest.

          • 4 0

        • bajduły (4)

          najwieksza wartoscia jest czas. ale to rozumieją pracujący z rodzinami na utrzymaniu, a nie studenciaki na rowerach ktorzy ględza o miescie dla piechurów. poczekaj pan az bedziesz mial 3 dzieciorów, pogadamy wtedy o rowerach.

          • 13 3

          • pooglądaj zdjęcia z bogatej Holandii - na rowerach-cargo mają po kilkoro dzieci. (1)

            I co na to powiesz ty, "budowniczy" polskiej wysokiej stopy życiowej. Jak widać twoje jazdy samochodem nie wiele wnoszą do tego - dalej drepczemy w miejscu z niskimi płacami od 27 lat.

            • 3 8

            • Holandia jest płaska,Trójmiasto ma róznicę wzniesień 145metrów

              koniec wywodu

              • 2 0

          • (1)

            Jak następnym razem postoisz w korku na Hutniczej to rozejrzyj się ile osób ma w aucie 3 dzieci. Albo chociaż jedno. 80% siedzą SAMI. Jak ktoś musi - ok, od tego jest auto. Ale większość po prostu nie musi!

            • 2 1

            • Weźcie ludzie myślcie trochę nie tylko o sobie. Hutnicza to w 90% firmy. Tam jeżdżą dostawczaki, ciężarówki i przedstawiciele handlowi oraz klienci ww firm. Po co buspas na drodze wzdłuż SKM? Jak komuś zależy na czasie to nie musijechać Rką. Potrzebny jest przejazd pod torami do Chylońskiej to zmniejszy ruch o 15%, 20% to droga alternatywna do Rumi (ta EC albo wzdłuż lasu od Złotej) oraz kolejne 15% to przedłużenie Wiśniewskiego do Puckiej, a najlepiej do tej drogi do Rumi. To zmniejszy ruch o połowę i zostaną głównie klienci firm na Hutniczej, reszta pojedzie opłotkami.

              • 0 0

    • Tja

      I wszystko i tak zaraz zes*a się na zjeździe na Morską/Wiśniewskiego.

      • 21 3

    • Katy Freeway

      Na katy freeway rowery nie jeżdżą.Nie cofajmy się.

      • 1 4

    • "kierowcy nie przesiada sie na komunikacje zbiorowa" (3)

      Aha. Nie, bo nie.

      • 4 6

      • nie, bo wiekszosc z nich ma do przejechania kawał drogi i dzieci do wychowania (1)

        autobusy są dobre dla kasztanów sluchających rapów i czytajacych komiksy w drodze do szkoly a nie dla normalnych ludzi

        • 9 6

        • A każdy "normalny" ma predyspozycje do bycia dobrym kierowcą ? Nie weźmiesz

          pod uwagę tego ? Słyszałem o ludziach, których brakiem "zbiorkomu" wepchnięto do samochodów, gdzie byli kiepskimi kierowcami, i z własnej winy powodującymi kolizje i wypadki.
          Zatem naprawdę chcesz każdego uszczęśliwić samochodem ?
          Lubiących nadmiar piwka też chcesz wciskać w blaszaki ? Jak rano nie do końca wytrzeźwieją ?

          Zamiast cieszyć się że ubędzie "konkurencji" za kierownicą to ty w przeciwną stronę - jeszcze maksymalnie zatkać drogi.

          Tu taka uwaga - byłem w Amsterdamie i tam nie ma korków samochodowych. Nie spotkałem takowych, a znajomi ludzie tam mieszkający potwierdzili mi to. Lubią (zwłaszcza starsi) jeździć autami - bardzo rzadko w nich grzęzną.

          Oczywiście jest w mieście max. 50 czy nawet 30 km/h dozwolone, ale się jedzie a nie stoi jak w Polsce, gdzie w czasie wizyt w niej po Gdańsku czy innych miastach przejechanie 1 km zajmuje dużo więcej czasu nawet tam gdzie jest dozwolone 70 km/h czy nawet więcej aniżeli w Amsterdamie czy innych holenderskich miastach. Oni są bardzo zadowoleni, iż całe masy ludzi, zwłaszcza młodych korzysta z rowerów i ze "zbiorkomu".

          • 2 3

      • Chciałem ostatnio przewieźć autobusem szalunki na budowę (jedna z firma Hutniczej miała). To mnie kierowca nie chciał zabrać - może SKM by mi pomogła? Bym zabrał rowerem ale ważą 300kg, a rower ma udźwig 150kg. Pomóżcie!

        • 1 0

  • (3)

    Oczywiście że lepiej byłoby mieć dwa pasy ruchu,ale bus pas jest dobrym pomysłem,jak na razie..

    • 56 87

    • Czyli po Gdyńsku

      Stare dziury zostaną, a doczekamy się kolejnych lini malowanych bialym akrylem, stref i kontra pasów . Miasto z marzeń...

      • 11 3

    • ciekawe czy ktoś liczy ile haj$u idzie z paliwa na drogi
      no ale wiadomo że dróg za bardzo nie budują
      dlaczego ktoś się za to nie weźmie

      • 0 1

    • A po co buspas dla przedsiębiorców? Nie widziałem przedstawiciela handlowego bez samochodu. Tym co za wolno jadą R ką przypominam że jest SKM 100m od Hutniczej!

      • 0 0

  • Bus pas!? W głowę się puknij. (4)

    • 132 70

    • wyborca PiSu

      • 10 17

    • Przecież równolegle idzie linia kolejki SKM.

      • 8 1

    • (1)

      Fajnie, teraz do mojej firmy spokojnie dowiozą pręty stalowe busem bez korków.

      • 8 2

      • Stalowe pręty dojadą szybciej jeśli co dziesiąty kierowca przesiądzie się do autobusu na buspas.

        • 0 2

  • Niech sie resztka biznesu z Gdyni wyniesie... (21)

    Zobaczymy co wtedy bedzie...
    Te firmy placa tyle podatkow co polowa Gdyni.

    Smiesza mnie wyliczanki starych dziadow i te buspasy

    • 147 25

    • (19)

      Ale gdzie sie niby wyniosą? Na Chwaszczyno? Tam też będą terroryzowac władze? Debile i tyle.
      Skm, zkm, rowery, piesi, taxi/uber.... dlugo dlugo nic i dopiero auta prywatne, tak powinny wyglądać priorytety.

      • 18 39

      • Dlaczego piesi sa u Ciebie za rowerami? (15)

        Autobus to 100-150 ludzi, dlatego przed samochodami

        Rower zawsze jest jednoosobowy- a na powierzchnie zajmowana przez jeden rower zmiesci sie 3 ludzi...

        Widac,
        Ze rowerzysta pisal

        • 21 6

        • rower ma większy zasięg poruszania się niż pieszy (5)

          • 5 17

          • A samochod ma wiekszy niz rower (4)

            • 18 4

            • i stoi w korku (3)

              • 4 11

              • Rower nie stoi bo rowerzystow zadne zasady i przepisy nie obowiązują. (2)

                • 20 7

              • nie, rowerzysci tak jak np. motocyklisci zajmuja mniejsza powierzchnie, przez co latwiej im ominac stojace samochody

                Tak samo, jak 20 malkuchow stworzy mniejszy korek niz 20 tirow.

                • 2 4

              • Rowerzysta ma dach, ogrzewanie, wycieraczki ? WIęc coś za coś.

                • 0 1

        • (8)

          Autobus to max 100-150 ludzi, zwykle mniej. Co nie zmienia tego, że gdyby wszyscy jeździli autobusami to nie było korków, a gdyby wszyscy jeździli samochodami to nawet by nie ruszyli z miejsca które nielegalnie zajęli na parking.

          • 11 6

          • Przelicz to dokladnie (7)

            Gdyby wszyscy jezdzili autobusami...
            Bylyby kolejki do przystanku...
            Zabrakloby autobusow...
            Miasto musialoby podniesc podatki bo autobusy sa kosztem, nie zarabiaja na siebie.
            Trzebaby wyasfaltowac znaczna czesc
            dzisiejszych ulic- nie wyobrazam sobie autobusu jezdzacego po piaszczystej, nierownej drodze

            • 11 10

            • samochody też nie generują wpływów do miasta idioto (6)

              a budowa kolejnych dróg i parkingów obciąża tylko miasto

              • 8 16

              • Dlaczego dyskutujecie z tym rowerzystą trollem który wszystkich wyzywa od idiotów? IGNOROWAĆ!

                • 16 4

              • A podatki ?

                • 9 0

              • Idioto, wlasnie ze generuja... (3)

                Zakup paliwa, polisy, czesci zamienne, zakup nowych samochodow...
                To sa ogromne wplywy.
                Za to koszty napraw samochodow spoczywaja na wlascicielu...

                I kto tu jest idiota?

                Najwiekszy koszt wedlug Twojego myslenia to rowerzysci, trzeba budowac drogi, parkingi a podatkow nie placa zadnych, paliwa nie tankuja, ubezpieczenie OC to dla nich zlo najwieksze zaraz po samochodach

                • 13 4

              • hehe, wpływy dla kogo? Raczej nie dla miasta, które parkingi i ulice buduje. (1)

                Dla firmy ubezpieczeniowej z Warszawy wpływy z OC na pewno gwarantowane.

                • 4 3

              • A właśnie, że dla miasta...

                Paliwo jak kupujesz to na stacji w danym mieście, a ta jest tu zarejestrowana.
                Ubezpieczenie kupujesz u agenta, który jest tu zarejestrowany.

                • 2 1

              • ale tu mowimy o kasie miejskiej

                a nie centralnej.

                Poza tym, zaraz wyjdzie na to, ze samochody utrzymuja gospodarke.

                Byloby to prawda, gdyby nie fakt, ze to KOSZT. Jakby ktos nie wydal 500zl na samochod, to wydalby gdzie indziej. Moze rozsadniej (np. cos by mu zostalo, a paliwo sie po prostu bezpowrotnie spala).

                Chyba, ze uwazasz, ze jak ktos nie wyda na samochod to spali te pieniadze w piecu?

                • 2 3

      • Nie na Chwaszczyno tylko do Gdańska. (2)

        I wtedy potomkowie bosych Antków z Zamojszczyzny będą do Gdańska do roboty poginać.
        I tak już biznes omija Gdynię.
        W Gdańsku zrobiono dojazdy do portu i już port przeskoczył ten gdyński.
        Jak tak dalej pójdzie to Gdynia będzie Radomiem północy z tą przewagą nad Radomiem że ma blisko Gdańsk.

        • 14 4

        • uwierz że tych firm nie stać na lokalizację w Gdańsku

          • 3 8

        • Jest nasz gdański trollcio, co wietrzy Gdyni upadek i wychwala swój Gdańsk ponad miarę.

          Przy okazji swojej kulturalnej wypowiedzi zaserwował nam kilka epitetów o bosych Antkach z Zamojszczyzny - to o mieszkańcach Gdyni - i o Radomiu Północy - to rzekomo o Gdyni.

          • 1 1

    • masz rację. trwa ucieczka ludzi i firm, wszyscy mają uciec bo UM nic nie robi???

      • 5 2

  • Na to wszystko trzeba odwagi pomysłu i pieniędzy a tego u nas nie ma!

    • 39 2

  • dlaczego szczurek blokuje kursy PKM po istniejących torach?? (8)

    Przy hutniczej mógłby być parking P&D i jazda w stronę centrum pociągiem. Nie da się???

    • 62 7

    • Jaki sens robić przy Hutniczej PKM i parking, jak możesz SKM dojechać do centrum,... (4)

      a ludzie z północnych dzielnic i tak mają autobusy jadące w miarę dobrym tempem.

      • 4 3

      • taki sens że PKM jest nieskomunikowana z SKM (1)

        konieczność przesiadki na Gdynii Głównej oznacza 5-9 min dodatkowego niepotrzebnego opóźnienienia dla pasażerów. Mówimy o krótkich trasach miejskich gdzie takie czasy mają spore znaczenie. Wystarczyłoby tylko przedłużyć PKM do Cisowej...

        • 3 2

        • Myślałem, że pociągi do Cisowej już dojeżdżają w postaci SKM, co ty chcesz tam przedłużać ?

          • 2 1

      • (1)

        Zwłaszcza jak co roku remontują estakadę ;)

        • 1 2

        • jak w Anglii normalnie

          tacy sami głupi widać jak ci z zachodu

          • 0 1

    • I szlaban na hutniczej? (2)

      Wyobrażasz sobie jakby zwiększyły się korki jakby była zamykana co kilkanaście minut szlabanem bo przejeżdżałaby kolej? Tam potrzebny byłby tunel pod torami.

      • 3 2

      • (1)

        Jedno i drugie jest potrzebne

        • 2 0

        • Tylko u szczura "się nie da"

          • 3 2

  • Zawsze najlepszym pomysłem na korki jest ...

    Odkorkowanie

    • 18 6

  • Rowerek (16)

    Jak już wypowiada się " rowerowa gdynia " to szlag człowieka trafia. Niech już nic nie budują dla rowerów bo one zajmują znaczną część większości jezdni, a i tak rowerzyści nie wszyscy oczywiście jadą raz ulicą a raz swoim pasikiem rowerowym. Chodniki w większości też bardziej przystosowane dla rowerów niż pieszych.

    • 111 37

    • (8)

      Niech piesiewicz przewozi towary na rowerze zastępując TIRy :D
      Koniecznie buspasem :P

      • 21 7

      • (7)

        Chodzi o to że swoją d*pę wozisz pasterzu, nikt tu z tirami nie chce walczyć.

        • 10 11

        • (4)

          Sugerowanie buspasa na Hutniczej to walka z TIRami. BO gdzie na Hutniczej z 1 pasem ten buspas? Poza tym od kiedy to dostosowywuje się ulicę przemysłową do transportu ludzi komunikacją miejską?? Porąbało was już ludzie z tymi buspasami i rowerami? MOże zróbcie sobie je jeszcze przy torach??

          • 22 11

          • czyli każdy cieć do pracy jeździ tam TIRem? (2)

            Kolejny samochodowy imbecyl zabłysnął na forum.

            • 10 18

            • (1)

              Imbecyl, debil, idiota - tylko wyzwiskami potrafisz błysnąć na forum trollu? Nerwowy, bo nie stać cię na auto i musisz jeździć śmierdzącą komunikacją miejską?
              Samochody są i będą, zaden piesiewicz ani jego przyboczny forumowy szczekacz tego nie zmieni.

              • 16 12

              • prawda boli idioto? hahahahahaha

                więc wyjeżdżasz sucharem że kogoś nie stać na samochód

                napisz jeszcze coś o obcisłych gaciach i spoconych twarzach

                • 13 14

          • A przelotówką ona nie jest ? Z Rumii, gdzie tory blokują dotarcie na Morską.

            I osobówki ci nie przeszkadzają ? Dobre sobie, w sobotę jechałem autem do Lęborka, gdzie płynny ruch m. in. TIR-ów blokowały osobówki.
            Na trasie trzech "osobówkarzy" nie potrafiło jechać płynnie równe 90 km/h tylko falowali z prędkością, irytując innych.
            Zapewne byli to lokalsi, pozbawieni "zbiorkomu" - jechali do miasta na zakupy, bo wiejskie sklepiki np. farby do pomalowania czegoś nie mają.
            A w samym Lęborku korek osobówek pod wiaduktem kolejowym, z kilkoma TIR-ami (z Łeby czy innych okolic ?), bo prawie wszyscy muszą podjechać autem nawet 400 metrów do Kauflandu czy Lidla.

            Hutnicza - nie wpadniesz koleś na pomysł aby TIR-y jeździły po bus-pasie ?

            Ja odróżniam TIR-y czy busy kurierskie od osobówek i uważam te pierwsze jako pojazdy użyteczności publicznej, której kierowcy nie powinni zgadzać się we wszystkim z kierowcami osobówek używanych do celów prywatnych (w tym ze mną). Bo to one a nie rowerzyści utrudniają poruszanie się po drogach kierowcom zawodowym.
            Tu nie zgadzam się z znakami B-26, bo dlaczego pusty TIR nie może wyprzedzić mocno obciążonego TIR-a ? Bo długo trwa wyprzedzanie ? To już np. na prom do Karlskrony kierowca TIR ma nie zdążyć mimo iż wcześniej utknął w korkach z powodu "piraczenia" wypadkowego "osobówkarzy" ?
            Tu z sugestiami wielu kierowców osobówek że dobrze że jest zakaz wyprzedania przez samochody ciężarowe zgadzasz się ? Bo ja jako kierowca prywatnej osobówki się z tym nie zgadzam. Dla mnie to jakieś mazgajstwo innych kierowców osobówek domaganie się takich zakazów.

            • 0 0

        • (1)

          Mi się nie zdarzyło jechać na Hutniczej prywatnie. Zwyklle robię to słuzbowo i co mam się na rower przy estakadzie przesiadać?

          • 8 1

          • A jest plan zlikwidowania obecnego pasa dla samochodów? Nie widziałem. To dlaczego nie możesz dalej jeździć?

            • 0 0

    • jak by kierowcy samochodow nie zabijali rowerzystow na drogach to, rowerzysci ... (4)

      ....rowerzyści bez słowowa protestu jeździli by zgodnie z przepisami a nie po chodnikach.
      Żadna sila mnie osobiście nie zmusi żeby narazac własne zycie by być w zgodzie z prawem o ruchu drogowym.

      • 11 11

      • (2)

        Gdyby rowerzysci nie traktowali lycry na d*pie jak zbroi a KRD jak kodu na niesmiertelnosc to ofiar byloby mniej.

        • 11 10

        • król kretynów przemówił

          • 4 6

        • co wnoszą pisane przez ciebie brednie?

          ze statystyk wynika, że prawie wszystkie wypadki z udziałem rowerzystów, to wypadki z winy kierowców, polegające przede wszystkim na wymuszeniu pierwszeństwa, najechaniu podczas ucieczki przed czołowym zderzeniem itd. Wiem jak wygląda zachowanie kierowców, wobec rowerzystów, więc nie chrzań.

          • 4 6

      • Ty jestes p...a a nie rowerzysta!

        Normalny człowiek jezdzi rowerem po jezdni zgodnie z nazwą. A ty to jakiś Biedroń jesteś.

        • 0 1

    • z ludźmi podobnymi tobie nikt nie rozmawia, bo nie ma o czym.

      masz za mało w głowie i jedyne co potrafisz, to opisać swoje emocje - oparte na fantazjach z d. wyjętych.

      • 0 0

    • a dla psa miejsca nie ma......

      o psie już nie wspomnę......zwierzę kiedyś chodziło po trawniku... dziś musi pomiędzy jezdnią a droga dla rowerów np na Kartuskiej w Chyloni......

      • 0 1

  • (7)

    Jak przeczytałam "Piesiewicz" to od razu wiedziałam, co będzie dalej: buspas rozwiązaniem na korki.

    Buahahahahahahahahaha

    Bez komentarza :D

    • 114 28

    • podaj trollu swój pomysł. (1)

      • 11 10

      • Nie karmię trolli.

        • 5 5

    • Jak czytam takie wypowiedzi to uświadamiam sobie, jakie w Polsce jest zacofanie umysłowe... (1)

      • 8 4

      • Dokładnie. Artykuł tłumaczy dokładnie jak i dlaczego, ale jeden z drugim ciągle "nie rozumi".

        • 4 3

    • Bo gupiś

      Buspas jest super. Najlepszy pomysł w Gdyni to buspas na Witomino. Mnie śmieszy "droga rowerowa rozwiązaniem na korki".

      • 3 0

    • Kontenery na autobusy! Ludzie do kontenerów! :D i korków nie będzie ;-)

      • 2 0

    • IQ Gdynian spada - to epidemia jest. Buspas dla firm bo przedsiębiorcy będą autobusami jeździć.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

VW Crafter to:

 

Najczęściej czytane