• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jest umowa na projekt wiaduktów kolejowych na Oruni

Maciej Naskręt
14 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku. Przejazd kolejowy na ul. Sandomierskiej w Gdańsku.

Do końca 2019 r. powstanie projekt budowy dwóch wiaduktów, które umożliwią bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej na ul. Równej zobacz na mapie Gdańska i przy ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku.



Czy budowa nowych przejazdów na Oruni zwiększy atrakcyjność dzielnicy?

W poniedziałek, 12 marca została podpisana umowa na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65. Koncepcja dotyczyć będzie budowy bezkolizyjnych przejść i przejazdów głównej linii kolejowej w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej.

Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie. Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdańsk. Umowa opiewa na niemal 1,5 mln zł. Dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.

W tym czasie Transprojekt Gdańsk ma złożyć jeszcze wnioski o decyzję środowiskową i zezwolenie na realizację.

Możliwe dofinansowanie



Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę" na budowę wiaduktu. Partnerstwo z PKP ma zwiększyć szanse na pozyskiwanie dofinansowania. Natomiast PKP PLK będzie starać się o wpisanie budowy bezkolizyjnego przejazdu w ul. Równej do Krajowego Programu Kolejowego.

Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni. Plany rozbudowy bezkolizyjnych przejazdów i przejść na Oruni.

Teraz projekt, a co z budową?



Jeśli miasto znajdzie środki finansowe i podejmie się budowy bezkolizyjnych przejazdów, to zniknie przejazd dla samochodów w poziomie torów na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańskaul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska.

Co mieszkańcy dostaną w zamian? Projektanci w pierwszym etapie planują realizację wiaduktu w ciągu ul. Serbskiej zobacz na mapie Gdańskaul. Nakielskiej zobacz na mapie Gdańska. Umożliwiałby on przejazd między ul. Małomiejską zobacz na mapie Gdańskaul. Równą zobacz na mapie Gdańska. Droga miałaby przekrój jednej jezdni - po jednym pasie w każdą stronę - o szerokości 3,5 m. Swobodnie poruszałyby się tam m.in. pojazdy ciężarowe. Minusem tego rozwiązania jest brak możliwości zjazdu do Traktu św. Wojciecha. zobacz na mapie Gdańska

W miejsce dotychczasowego przejazdu na ul. Smętnej zobacz na mapie Gdańska pojawi się przejście podziemne dla pieszych, którym będzie można poruszać się m.in. pomiędzy dwoma peronami przystanku Gdańsk Orunia. Natomiast na ul. Sandomierskiej zobacz na mapie Gdańska przejście podziemnie już nie powstanie. Piesi będą chodzić nowym wiaduktem.

Dodatkowo projektanci przewidzieli obiekt mostowy w miejsce przejazdu na ul. Równej. zobacz na mapie Gdańska. Jadąc od strony ul. Smętnej kierowcy wjeżdżaliby na rondo, a stamtąd pod nowy wiadukt kolejowy w kierunku centrum Gdańska. Zachowana byłaby ważna dla aut ciężarowych skrajnia - 4,5 m.

Do rozważenia w tej części projektu pozostaje także budowa przejazdu pod linią kolejową w rejonie ul. Ukośnej i połączenie ul. Żuławskiej z Traktem św. Wojciecha.

Opinie (118) 7 zablokowanych

  • (9)

    To za 10 lat pojedziem ...

    • 70 15

    • To nie o artykuł o Gdyni (6)

      Zobacz ile wiaduktów/tuneli powstało w ostatnich latach w Gdańsku

      • 16 8

      • Te na Orunii obiecuja juz wladze Gdanska od 20 lat (2)

        • 9 11

        • Oj nie przesadzaj raptem po 2 tygodnie w roku jakoś przed wyborami. (1)

          • 9 8

          • Więc mówisz, że wybory są co roku? Ciekawe.

            • 9 4

      • (2)

        Dwa, nad Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej i tunel pod torami przy Ergo Arenie?

        • 5 7

        • (1)

          Zapomniałeś o nowej Walowej, wiadukcie przy stadionie czy tunelu pod martwą Wisłą

          • 9 1

          • Tunel pod Martwą Wisłą jeszcze ma sens (choć nie Droga Zielona jako autostrada w pasie nadmorskim)

            Ale wiadukty nad Grunwaldzką i Wałową sa przykładme totalnej porażki w projektowaniu miasta.

            • 2 3

    • projekt na wiadukty drogowe powinien byc w archiwum ,bo to juz projektowali jakos w latach 50 (1)

      • 2 8

      • Tak, na furmanki

        • 2 2

  • (7)

    To bardzo dovra wiadomosc

    • 39 5

    • i tak zaraz wejdą lewacy (1)

      i po zakończeniu budowy zgłoszą tam pomysł przejść dla pieszych i dróg rowerowych

      • 2 10

      • Zdradzę ci mały sekret.

        Stajesz się pieszym za każdym razem, jak tylko odspawasz du*ę od fotela kierowcy.

        • 7 2

    • (1)

      Nie wiem czy taka dobra. Do tej pory tory to byla taka przeszkoda dla pijanbej holoty z Orunii, ktora co ktoregos pociagiem powstrzymywala przed robieniem wiochy w miescie.

      • 3 6

      • Hołoty

        to szukaj w swoim najbliższym otoczeniu,bo sądząc po twoim komentarzu - z takiego właśnie środowiska się wywodzisz.

        • 0 0

    • Jaka dobra? Znowu spychanie pieszych do obskurnych tuneli!!1!! (2)

      • 2 9

      • (1)

        A kto szcz* i s*a po tunaleach jak nie mieszkancy orunii?

        • 4 6

        • Zapraszam

          na Orunię zanim wydasz opinię o jej mieszkańcach.To że w twojej okolicy sr* się gdzie popadnie,nie świadczy iż czynią tak wszyscy

          • 0 0

  • ) (13)

    Taki wiadukt/tunel przydałby się w Gdyni na Puckiej)

    • 51 6

    • Szczurek patrz i ucz się!!

      • 21 2

    • czyli tradycyjnie, w Gdańsku można a w Gdyni na Puckiej nie da się!!!

      • 24 3

    • tam jest wiekszy ruch samochodowy czy na Puckiej? (6)

      • 6 10

      • (5)

        myślę, że podobny

        • 8 4

        • (4)

          To się mylisz. Na Puckiej jest duzo wiekszy ruch. Na Oruni za torami jest dużo mniej mieszkańców

          • 3 5

          • Niemożliwe (1)

            Jak na Puckiej może być duży ruch, jak większość czasu jest tam zamknięte.

            Za to co ładują w remonty estakady, już dawno zbudowaliby ten tunel.

            • 2 1

            • Chodzi o potencjalny ruch osób które by tamtędy jeździły a teraz tkwią w korkach na estakadzie

              • 2 0

          • Trzeba jechać do estakady albo Rumii

            Panie Wojtku niech pan może poszuka innej roboty i dla dobra miasta nie kandyduje. Ja wiem, że pańskie otoczenie mówi, że jest Pan niezastąpiony ale w 20 lat można zrobić dużo

            • 3 1

          • 5000tys. Mieszkańców za torami na Oruni

            • 0 0

    • (1)

      hehe skacze wam gul gdynianie?

      • 9 3

      • nie, ale widze, ze malo masz radosci w zyciu skoro kazdym projektem podniecacie sie nie tym, ze powstaje a tym ze w gdyni nie

        • 1 5

    • Póki jest szczur to wiaduktu nie będzie (1)

      Dziadkom którzy na niego głosują wiadukt jest nie potrzebny. Oni wolą skwerki, ławeczki, pomniczki i wyrzycanie kasy w błoto. Szczur zrobi wszystko żeby przebijać się na kolejną kadencję. A później znów wszystko w d.... Nie chodźcie na wybory to pójdą ci którzy wybiorą tego nieudacznika.

      • 2 0

      • Tylko że skwerki w Gdyni to się głównie likwiduje

        • 1 0

  • (7)

    Gamonie jedne trzeba to było zrobić od razu z modernizacją linii kolejowej 10 lat temu !

    • 52 12

    • Do PKP miej pretensje. (5)

      • 14 6

      • A co ma do tego PKP? (4)

        Przejazdy istnieją od XIX wieku, ruch pociągów zawsze był tu duży. Żadnego przejazdu nie zlikwidowali, wręcz przeciwnie, zmodernizowali je, wymienili nawierzchnię a dla pieszych zbudowali przejścia pod torami. PKP jest od zarządzania koleją a nie od budowania wiaduktów dla samochodów. Przejazdy istniały jeszcze w czasach gdy samochodów nie było. Za budowę wiaduktów niech zapłacą zainteresowani, czyli mieszkańcy z podatków, na coś te pieniądze w końcu płacą. Nagle są zdziwieni, że przez Orunię od 160 lat jeżdżą pociągi? Dlaczego kolej z moich biletów ma budować wiadukty zamiast inwestować w tory? Budyń olał kiedyś temat i to do niego miejcie pretensje.

        • 5 12

        • Teren PKP i to PKP za niego odpowiada. (3)

          • 8 6

          • Więc na miejscu PKP niczym bym się nie przejmował. (2)

            Są przejazdy? Są! Więc w czym problem?

            • 4 4

            • (1)

              Poczytaj sobie, ile składów pendo skasowali kierownicy ciężarówek na przejazdach

              • 3 5

              • Jeden skład jak do tej pory.

                W dodatku na przejeździe bez rogatek. Na Oruni nad przejazdem czuwa dróżniczka, która w razie niebezpieczeństwa informuje pociągi o zagrożeniu.

                • 2 2

    • PKP chciało...

      ...ale pan T.M. z Biura Rozwoju Gdańska to zablokował. Ten pan już tam nie pracuje ale szkod które wyrządził są znaczne.

      • 3 4

  • Przed wyborami jest wszystko :)))))))))))))) (11)

    Po wyborach podwyżki wody metra mieszkania biletów się zaczną . Nie oszukasz nas Budyń więcej twoja bezczelność widoczna jest na każdym kroku nawet PO cię już nie chce. Podobno zmieniono Ci ksywę z budyń na "szop pracz" Czas na zmiany w Gdańsku.

    • 62 30

    • Hmmmmmmm... (2)

      Więc mówisz, że podwyżki w całym kraju to wina Budynia? Ciekawe.

      • 21 8

      • Do tej pory to była wina Pana Tuska! Ale kiedy było 27:1 coś się w pisich łbach zmieniło!

        • 18 8

      • Podwyżki konunalne - tak, w dużej mierze to wina Budynia.

        To, że płacimy za śmieci od metra mieszkania to jego absurdalny pomysł, to, że nadwyżki opłat nie zostały zwrócone mieszkańcom - także.

        • 0 2

    • Brawo - budyniowi stanowcze won ze stołka !!! (4)

      Ludziska weżcie sprawy w swoje ręce i idzcie głosować - proste

      • 7 18

      • Oczywiście że pójdę i oddam głos na pana Pawła Adamowicza. (3)

        Bo wbrew propagandzie PiSowskiej i fali internetowego hejtu, nie jestem ślepy i widzę jak Gdańsk się zmienił na lepsze za kadencji najlepszego Prezydenta miasta. Mojej uwadze nie umykają również nienależne, wielotysięczne nagrody, milionowe wydatki z kart służbowych MON, miliardy na telewizyjną propagandówkę, miliony dla Toruńskiego muchomora, oraz dziesiątki Misiewiczów i córek leśnika na każdym możliwym państwowym stołku.

        • 19 12

        • (1)

          adamowicz to beznadziejny kandydat....ale i tak nie ma lepszego....dlatego ma moj glos, bez wzgdleu na to czy pis rzadzi czynie.... Gdansk sie zmienil na lepsze i to jego zasluga

          • 7 5

          • Sam jestes beznadziejny trollu

            • 1 0

        • Jakoś na tle innych polskich miast to przede wszystkim zmienił się na brzydsze

          • 0 4

    • 20 lat powstaje ten wiasukt i przejscia i kladki (1)

      w tym czasie powstaly ECS, zniszczono kanal raduni..

      • 8 10

      • 1200 lat

        • 3 8

    • Podwyżki metra? Metro wyjdzie na powierzchnię?

      • 3 3

  • Na Dworcowej też wiadukt albo tunel dla samochodów! (7)

    Pomyśleliście jaką drogę będzie trzeba pokonać do przychodni na Gościnnej? Wiadomo że chory nie pójdzie na piechotę tylko go trzeba zawieźć i co zamiast przez tory i na miejscu, będzie trzeba nadrabiać 2-3 kilometry? Niepoważny pomysł! To samo mieszkańcy Związkowej i innych ulic którzy pracują np. w Pruszczu. Dojazd komunikacją jest paskudny i drogi, którędy oni mają jechać? Dziurawą Żuławską i po płytach YOMB do Niegowskiej czy dziurawą Równą i znowu nadrabiać drogę? Mało tego przez Dworcową mógłby jeździć autobus w głąb Oruni, prosto z Traktu, a tak to nadal pozostaje tylko 123 z nędzną częstotliwością i z uciążliwym zajazdem na Olszynkę.

    Tu nie chodzi o jakąś głupią fanaberię, to akurat jest bardzo ważny ciąg choćby i nawet dla karetki i straży pożarnej.

    Wiadukt na Sandomierskiej super, na Równej też, ale likwidacja przejazdu na Dworcowej i nieprzewidywanie w tamtym miejscu wiaduktu/tunelu to skrajna głupota i brak myślenia o mieszkańcach

    • 38 18

    • Przecież pisie mendy zlikwidują przychodnie! Polska wyleczy się sam!

      • 9 6

    • Poproszę merytoryczne uzasadnienie minusów! (1)

      Bo komentarze w stylu, bo jesteś idiotą i głupi są zbędne.

      • 3 8

      • Skrajna głupota skrajną głupotą, a dwa wiadukty tak blisko siebie, to rozrzutność. Autobus na Olszynkę jest potrzebny mieszkańcom Olszynki. Na całym świecie autobusy nie jadą najkrótszymi trasami, tylko właśnie takimi, by mogło skorzystać wielu pasażerów. Z tym się zgodzę, że powinien funkcjonować autobus, który nie kończyłby biegu na Równej, tylko jechał np. przez Smętną, Żuławską, Smoleńską, Związkową i Przyjemną w pętli ulicznej - to by na pewno polepszyło komunikację. Wtedy 123 możnaby też posłać wiaduktem i skrócić do Olszynki

        • 6 1

    • Drogi się nadkłada, nadrabia się opóźnienia.

      • 2 1

    • Popieram opinie!!!!!

      To jest jakas kpina zeby likwidowac przejazd dla samochodow na żuławskiej!!!! W pełni popieram Pana opinie.

      • 1 3

    • (1)

      "z uciążliwym zajazdem na Olszynkę." Debilu na Olszynką 123 jeździł od lat a uciążliwy to jesteś ty !!! Z tego co mi wiadomo ludziska cieszą się z tych kursów 123. Załatw sobie nową linię i przestań marudzić.

      • 0 2

      • A wsadź sobie prostaku ten 123....

        Chodzi o autobus nie nadrabiający u trasy dodatkowymi pętlami, nikomu nie zależy na konkretnym numerze.

        • 0 0

  • (5)

    Przydałoby się coś pomyśleć nad Małomiejską, która jest w godzinach szczytu chyba najbardziej zakorkowaną ulicą w Gdańsku.

    • 27 11

    • Brak możliwości zjazdu z wiaduktu na Trakt... (3)

      Jak cały ruch z obecnych przejazdów kolejowych na Dworcowej i Sandomierskiej zostanie wpuszczony w Małomiejską, to dopiero zobaczysz co to są korki.
      Paraliż będzie większy niż przy betonowym klocu na Targu Siennym.

      • 7 6

      • Czyli ile 200 samochodów na dobę?

        • 4 3

      • (1)

        Mylisz się, z wiaduktu będzie zjazd na Trakt.

        • 2 0

        • Docelowo (umiem czytać - "brak zjazdu w pierwszym etapie" - jest rezerwa pod zjazdy miedzy traktem, a torami.

          • 1 0

    • Od Ptasiej do Havla jest rezerwa pod rozbudowę Małomiejskiej.

      • 4 0

  • (4)

    Ja uwazam ze te tory sa jak rak, ktory przecina zywa tkanke miejska. Proponuje zmniejszyc ilosc torow do jednego, z mijankami dla pociagow, do tego co 500m zrobic pasy dla ludzi zeby nie musieli wchodzic do obskornych tuneli.
    Nie moze tak byc ze miasto przez kawalek zelastwa jest dzielone na lepsza i gorsza czesc...
    Nigdy nie istniejaca "dolna orunia" i jej mieszkancy tylko na tym cierpia.

    Teraz tak powazniej, faktycznie te tory to magiczna granica gdzie sie konczy cywilizacja, za nimi nawet calkiem przyzwoite osiedla sa postrzegne jako slamsy...
    Jedynym sensownym rozwiazaniem jest puszczenie torowisk pod ziemia, ale takie cuda mozna robic tylko w warszawie...

    • 12 28

    • przy tobie (1)

      niejaki Suski to geniusz intelektu.....

      • 2 4

      • Podejrzewam, że ta wypowiedź to w dużej mierze sarkazm i naśladowanie wpisów dotyczących przywracania miasta pieszymi ograniczania ruchu samochodowego w centrum.

        • 0 0

    • Idź się leczyć

      Lecz się na nogi bo na głowę już za późno

      • 0 0

    • Zmień

      może sposób postrzegania,a dopiero później "zakopuj" tory.

      • 0 0

  • W Gdańsku prędzej 10 wiaduktów zbudują niż w Gdyni jeden na Puckiej (5)

    Dlaczego w Gdyni się "nie da"?

    Dalej winę na PO zrzucacie samorządniaki? Czy tym razem to UE zła, PiS, PKP, Gdańsk czy jeszcze jakaś inna wymówka?

    • 29 10

    • (2)

      Gdynia nie popiera zatruwania miasta przez rozwój dróg i trucie ludzi spalinami, trzeba utrudniać życie kierowcom, a nie ułatwiać, nie budować nowych dróg, tylko wygonić ludzi do autobusów.

      • 3 10

      • Słusznie prawisz kobieto

        Jeszcze lepiej dla czystości powietrza oraz mieszkańców Gdyni byłoby zlikwidowanie autobusów. Z zaoszczędzonych pieniędzy każdy Gdynianin dostałby rower, a emeryci po meleksie.

        • 9 2

      • Barbaro: dlaczego zapominasz o działaniach mających skłonić mieszkańców Gdyni

        do korzystania z opcji rower (względnie rower wspomagany elektrycznie) , a na dłuższe odległości rower + SKM + rower publiczny lub dojście piesze?

        nie samą jazdą autobusem lub trolejbusem da się zastąpić wiele niepotrzebnych przejazdów samochodem na krótkie odległości.

        W Gdyni potrzebna jest zwodzona kładka pieszo-rowerowa z Oksywia (ulica Admirała Wagi) do placu Gombrowicza i dalej trasa rowerowa do centrum Gdyni.

        • 0 1

    • PiS jest cacy (1)

      Wiesz dlaczego PiS jest cacy? Bo szczur był doradcą Lecha Kaczyńskiego w latach 90tych. Jego karlowaty brat o tym pamięta i szczur gibie się od wyborów do wyborów z 80 % poparciem. Kaczor da sobie D... ogolić aby wygrał szczur byleby nie ktoś z PO.

      • 4 0

      • To już było po 2000 roku a nie w latach 90tych. Jest opisane na Wikipedii

        • 0 0

  • (3)

    Może te rozwiązanie pomoże jakimś mieszkańcom, ale nie mieszkańcom Oruni. Włączenie Serbskiej do Małomiejskiej to tak naprawdę wpuszczenie całego ruchu z górnych tarasów przez Bramę Nizinną do Gdańska. Wyjazd na Trakt św. Wojciecha przez ulicę Małomiejską też nie jest zbyt trafionym pomysłem - tam już bez ruchu z Oruni są wystarczające korki.
    Niestety, sami staruszkowie zostali i nie ma z kim iść walczyć z takimi "ulepszeniami"
    A z przejazdami jest ten problem, że są one zamykane/otwierane zbyt wcześnie/późno. Naprawdę staram się zrozumieć, jakie to przepisy nakazują trzymać zamknięty przejazd tak długo, aż pociąg stojący na peronie ZA przejazdem odjedzie.

    • 27 11

    • To niestety wina zamontowanych tam urządzeń przejazdowych.

      Pociąg musi zwolnić pierwszy odstęp za stacją Gdańsk Południowy, a w przypadku pociągów regionalnych dzieje się to dopiero po odjeździe z peronu przystanku Gdańsk Orunia. Stare urządzenia sprzed modernizacji linii nie miały takiego uzależnienia i w praktyce przejazd działał sprawniej. Czasem nowe nie znaczy lepsze...

      • 8 1

    • Brakuje rozwiązania dla ruchu lokalnego.

      Jest rezerwa terenu na obszarze byłego targowiska, nawet na wiadukt drogowy nad torami. Byłby lepszy od tunelu, bo nie zalewany. A rozwiązanie z artykułu odcina tę część osiedla od Traktu, bo przecież może zalać tunel (przejazd pod wiaduktem) w ciągu ul. Równej i nie dojedzie się do tego drogowego.

      • 6 2

    • Raczej nie przez Bramę Nizinną bo przecież ma zostać wyłączony przejazd pod nią

      ze względu na to, że jest to zabytek i przejeżdżające auta źle wpływają na jej stan. Prawdopodobnie powstanie droga przez dawny most kolejowy.

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane