Wiadomości

stat

Szykuje się remont 11 tramwajów z Niemiec

W najbliższych miesiącach 11 tramwajów typu N8C poddanych zostanie modernizacji.
W najbliższych miesiącach 11 tramwajów typu N8C poddanych zostanie modernizacji. fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

Wszystkie są pojazdami typu N8C, z czego dwa z nich to tzw. dortmundy, które ucierpiały podczas zeszłorocznej powodzi, a pozostałe dziewięć to tramwaje sprowadzone z Kassel wymagające wymiany napędów. Według szacunków modernizacja wszystkich pochłonie ok. 4,6 mln zł netto. Wykonawca będzie miał 9 miesięcy na jej przeprowadzenie.



Którymi tramwajami lubisz podróżować?

najnowszymi modelami Pesa Jazz Duo

26%

najlepsze są Pesy Swing

21%

Bombardierami, szkoda, że są tylko trzy

19%

tzw. dortmundami i kasselami

3%

mam sentyment do "stopiątek"

11%

żadnymi, wolę jeździć samochodem

20%
  • zakończona

  • łącznie głosów: 1754
Tramwaje N8C stanowią najliczniejszą flotę w taborze miejskiego przewoźnika - Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Spółka posiada 62 takie pojazdy, z czego 46 zakupionych zostało z Dortmundu w 2007 roku, a 16 z Kassel siedem lat później. Wszystkie zostały wyprodukowane w latach 1978-1982 i były już poddane modernizacji.

Mimo to część z nich wymaga dalszego remontu.

- Wśród remontowanych pojazdów będą dwa z Dortmundu i dziewięć z Kassel - mówi Alicja Mongird, rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów.
W przypadku tych pierwszych powodem jest zeszłoroczna powódź, w której ucierpiały, więc teraz wymagają naprawy i wymiany części mechanicznych, konserwacji podwozia oraz wymiany części poszycia, a także modernizacji układów napędowych i sterowania.

Natomiast tramwaje sprowadzone z Kassel wymagają wymiany napędów, a jeden z nich, uszkodzony podczas wypadku, dodatkowo odbudowy jednego członu.

Przetarg został podzielony na trzy zadania, GAiT szuka właśnie wykonawcy bądź wykonawców dla poszczególnych części. Spółka wycenia, że modernizacja wszystkich pojazdów może pochłonąć ok. 4,6 mln zł netto.

Oferty można składać do 14 września. Zwycięzcą zostanie podmiot, który najkorzystniej wyceni swoje usługi (80 proc.) oraz zapewni najdłuższą gwarancję (20 proc.). Na realizację będzie miał 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Przypomnijmy. Plaga stłuczek i awarii, jaka miała miejsce wiosną sprawiła, że tabor przewoźnika mocno się przerzedził. Czy remont tramwajów nie sprawi, że zabraknie ich do wożenia gdańszczan?

- Zgodnie z umową przewozową w okresie wakacyjnym, w godzinach szczytu, w dni robocze potrzebne są 103 składy do obsługi linii tramwajowych. Obecnie na trasy możemy wypuścić 106 składów - mówi Mongird. - Do końca tygodnia włączone do ruchu będą kolejne dwa tramwaje po modernizacji, a do końca miesiąca trzy składy po drobnych remontach. Następnych sześć tramwajów zostanie naprawionych tak szybko, jak tylko dotrą do nas potrzebne części, będzie to jednak nie później niż do połowy przyszłego miesiąca. Od tego czasu na trasy będziemy w stanie wypuszczać 117 tramwajów.
Do końca roku do ruchu wprowadzone zostaną kolejne trzy wyremontowane składy oraz trzy w pierwszej połowie 2018. Dodatkowo GAiT wybrał dostawcę 15 nowych, dwukierunkowych tramwajów. Umowa z Pesą ma zostać podpisana, jak tylko potwierdzi się otrzymanie unijnych środków, co ma nastąpić na przełomie sierpnia i września.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (156)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
13.10.2017 wprowadzono zmiany w regulaminie.
zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Ceny paliw



  • brak ceny brak ceny
  • stacja ekspresowa stacja ekspresowa
  • brak paliwa w ofercie brak paliwa w ofercie
  • stacja hipermarketowa stacja hipermarketowa