• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zawał na pokładzie samolotu z Gdańska do Trondheim

MKo
11 września 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przez kłopoty zdrowotne jednego z pasażerów pilot lotu do Trondheim tuż po starcie podjął decyzję o powrocie do Gdańska. Przez kłopoty zdrowotne jednego z pasażerów pilot lotu do Trondheim tuż po starcie podjął decyzję o powrocie do Gdańska.

Nerwowe chwile przeżyli pasażerowie porannego lotu z Gdańska do Trondheim. Tuż po starcie na pokładzie samolotu jeden z pasażerów prawdopodobnie doznał zawału i pilot zawrócił maszynę do Gdańska. Poszkodowanemu udzielono pomocy a samolot odleciał do Norwegii z opóźnieniem.





Z informacji uzyskanych w Porcie Lotniczym im. Lecha Wałęsy wynika, że kilka minut po starcie na pokładzie samolotu linii Wizzair jeden z pasażerów gorzej się poczuł. Jako że do zdarzenia doszło tuż po starcie, gdy maszyna była zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od Trójmiasta, pilot podjął decyzję o powrocie. Kilka minut po starcie samolot znów był na lotnisku w Gdańsku.

- Samolot zawrócił, ponieważ u jednego z pasażerów było podejrzenie zawału. Po wylądowaniu pasażer otrzymał pomoc medyczną, a samolot odleciał z opóźnieniem - poinformowała Iwona Tomczyńska, kierownik działu analiz ekonomicznych i marketingu w Porcie Lotniczym w Gdańsku.
Trasa lotu W61761 z Gdańska do Trodheim. Trasa lotu W61761 z Gdańska do Trodheim.
MKo

Opinie (169) 6 zablokowanych

  • Pismaku żenujący. (12)

    Dlaczego tytuł wprowadza w błąd. zawał czy prawdopodobnie !??!!??!
    Chyba k mać różnica.

    • 91 138

    • Idź być przykry dla swojego szefa, tam wylej swoją frustrację. (1)

      • 67 14

      • Co Stuleja na to?

        • 3 1

    • Serio? A jaką ci to różnicę robi? (1)

      czy to zawał czy tylko podejrzenie, ty chyba dalej żyjesz sobie normalnie i możesz marudzić na forum, to chyba nic nie zmieniło w twoim przypadku Po co wyzwiska i przeklinanie? Uważaj, bo to ty będziesz miał podejrzenie ... albo i nawet zawał.

      • 48 8

      • bo niepotrzebnie juz bym wsiadal w karetke.

        • 7 4

    • Pić w szcz*wnicy (2)

      Czy szcz*ć w piwnicy?

      • 5 6

      • Jeden pies...

        • 3 2

      • szcz*wać jeżeli już

        tylko co to znaczy?

        • 1 3

    • akurat się zgadzam, bo wiele osób dramatyzuje i przekłamuje swój stan zdrowotny na gorszy (1)

      zawał to głównie ból w okolicy mostka i duszności, ewentualnie grypopodobne objawy i ból ręki.
      bardzo dużo osób myli nerwobóle z zawałem lub problemami żołądkowymi, które umiejscowią się przy sercu z lewej strony. to nie jest zawał.

      • 7 4

      • No i kto miał diagnozę postawić na pokładzie?

        Jeżeli przypadkowo samolotem nie leci lekarz to kapitan podejmuje decyzję. Ma do wyboru zlekceważyć i być może dolecieć do celu z martwym już pasażerem albo zawrócić i pośmiać się z lekarzem z nerwobólu. Jeśli ma choć trochę oleju w głowie to wybierze drugą opcję.

        Nie wiem czy to prawda bo przekazy z takich sytuacji są zawsze dość mętne ale na innym portalu podano, że pacjent był nie przytomny a więc decyzja kapitana była jak najbardziej słuszna.

        • 8 0

    • ja sie nie dziwie, że koleś się wkurza

      przez nagłówki mające tylko nabić kliknięcia nie da się juz czytać wiekszości serwisów informacyjnych. nie chciałbym by trojmiasto też tak pisało nagłówki

      • 16 2

    • Dokladnie. Dzisiejsze media sa jak radio Erewan

      • 11 1

    • i znowu sami specjaliści - tym razem od chorób układu krążenia

      • 11 1

  • Wielkie ! (9)

    Brawo kapitan i załoga!!!

    • 167 15

    • Brawo policja (1)

      • 5 0

      • Caly samolot bil brawo po ladowaniu!

        • 7 1

    • ciekawe za co

      • 4 6

    • kto wie być może pilot uratował życie (1)

      chwała mu, chociaż takie monstrum do pilotowania rodzi wielkie ryzyko.

      • 8 4

      • duzy stres, mozna dostac zawalu.

        • 0 1

    • piloci byli dzielni jak ci 11 wrzesnia 2001 (1)

      • 2 10

      • Z poziomu twojego wpisu przebija, żeś się wtedy jeszcze pluskało w huevos starego.

        • 2 0

    • brawo kapłan i zakon

      zaplon wielki i paliwo wysoko oktanowe

      • 0 1

    • To nie musiał zrzucić paliwa?

      Tylko sobie tak wylądował...???

      • 1 2

  • a ja gdzieś czytałem ze na pokładzie samolotu jest zakaz zawałów (4)

    • 82 26

    • Jest zakaz, jednak dotyczy pasażerów poniżej

      45 roku życia

      • 8 3

    • Tylko w ryanair..za zawał doliczaja 5000 euro

      • 9 3

    • Zawał jest tylko dopuszczalny w biznes-klasie!

      • 1 0

    • To chyba na pokładzie na kopalni.

      • 1 0

  • nie znam sie na lotnictwie ale mam pytanie (31)

    w artykule jest tekst "Kilka minut po starcie samolot znów był na lotnisku w Gdańsku"
    zawsze sie slyszy ze zaraz po starcie samolot nie moze wyladowac bo jest zbyt ciezki z uwagi na zapas paliwa na lot. a tu wyladowal kilka minut po starcie. wiec jak to mozliwe

    • 107 21

    • No właśnie (7)

      Zapas paliwa jest swoistą przeszkodą dla pilotów. Chyba, że samolot nie był zalany po korek.

      • 24 1

      • nie bój... (5)

        Samolot dostaje wówczas bardzo duże obciążenie od większego oporu powietrza i od twardszego przyziemienia, ale piloci są na takie ewentualności szkoleni od samego początku.

        • 33 3

        • a co ma... (2)

          ...ilosc paliwa w zbiornikach do wiekszego opory powietrza?

          • 6 11

          • Większy opór powietrza = większe zużycie paliwa

            • 4 9

          • nic nie ma. Opór powietrza jest zawsze taki sam. Pusty samolot czy pełny

            Masa jest inna.

            • 17 3

        • A pasażerowie decydujący się leciec muszą

          wziąc ten fakt pod uwagę i nie narzekac. W życiu zawsze czyms się ryzykuje...

          • 0 1

        • To nie było kilka minut

          Lecialem tym samolotem ladowalismy po 40 min. Cały lot miał trwać 1.45 godz. Także myślę że nie było nie wiadomo ile tego paliwa

          • 0 0

      • O czym wy tutaj bredzicie???

        To nie było lądowanie awaryjne z powodu usterki samolotu, kiedy może dojść do wypadku, tylko z powodu pasażera. Samolot był sprawny a to, że był trochę cięższy niż przy lądowaniu po pełnym locie to dla pilotów nie jest żadną przeszkodą.

        • 6 2

    • Krótki lot maszyna jest zatankowana tylko na trasę plus mały zapas więc nie ma aż tyle ton paliwa jak loty transatlantyckie.

      • 74 1

    • (5)

      Na godzinny lot nie ładują duzo paliwa

      • 52 1

      • trontheim (4)

        Trontheim jest na północy norwegi,może być ze trzy godziny

        • 2 5

        • (1)

          Trontheim? Tam produkują trontyl?

          • 5 0

          • idz i sprawdz

            i zapalniczką poświeć

            • 0 0

        • A gdzie to je? (1)

          Rozdajo tam co?

          • 0 0

          • Znaczy się gdzie je Ta Norwegyjaa?

            • 0 0

    • (1)

      zrzucił na matarnię

      • 55 4

      • to prawda. malo nie dostalem zawalu bo palilem peta. ciekawe czy o tym napisza?

        • 34 6

    • Tyle, że to nie było lądowanie awaryjne

      • 23 1

    • Nie zawsze jest zapakowany bagażem na full i zatankowany po korek. To na lotach dlugodystansowych masa paliwa jest maksymalna do startu. To byl krotki 2godzinny lot wiec zapewne nie byli zatankowani na full

      • 14 0

    • krótka trasa to miał mniej paliwa w zbiornikach....

      • 8 1

    • Leciał na rezerwie

      ;)

      • 7 2

    • Zawsze się słyszy

      • 1 1

    • Samolot teoretycznie moze ladowac z zapasem paliwa, ale jest to troche bardziej niebezpieczne, niszczy maszyne (wieksza masa na przyziemieniu), wiec sie tego nie stosuje. Tak czy siak, nie jest to nic az tak nadzwyczajnego, pas musi byc tez wystarczajco dlugi, zeby zatrzymac samolot i najlepiej trafic w jego poczatek.

      • 2 1

    • przy awaryjnym ladowaniu musi zrzucic (1)

      przy awaryjnym ladowaniu musi zrzucic, a to bylo normalne ladowanie ;)

      • 4 6

      • Airbus a320 i boeng 737 nie mogą zrzucić paliwa nie mają takiej opcji oprócz wypalenia paliwa poprzez lot z wysuniętym klapami zwiększającymi opor, mogą też wysunąć podwozie i tak wypalać paliwo

        • 0 0

    • W tanich liniach lotniczych (1)

      Piloci muszą się tłumaczyć jeśli wezmą "za dużo" paliwa, generalnie teoretycznie nie ma limitów paliwa jakie pilot bierze, to piloci decydują ile. Z tym że w tanich liniach biorą tyle żeby tylko starczylo na trasę plus w razie czego jeśli musieliby zrobić kilka kręgów. Na taką krótka trasę ta ilość paliwa jest marginalna

      • 9 2

      • Nafta w Norwegii jest za droga.

        Ma paliwo w te i nazad.

        • 0 1

    • Leciał do Trodheim na rezerwie

      w drodze powrotnej miał zalecieć do Kaliningradu na tankowanie i kilka kartonów fajek

      • 11 2

    • Są sytuacje gdy samolot nie może lądować zaraz po starcie. Na długich trasach gdy ma więcej paliwa.

      • 2 0

    • Pilot

      Taki Airbus może zabrać paliwa na 6 godzin lotu a tam gdzie leciał zabiera paliwa na 2-2,5h więc jest na tyle lekki że może po starcie lądować.

      • 1 0

    • ...

      paliwo ma znaczenie tylko w sytuacji niesprawności samolotu. samolot musi wypalić paliwo przed żeby nie doszło do pożaru lub wybuchu z powodu awarii. Gdy zagrożone jest życie a samolot jest sprawny to paliwo nie ma znaczenia.

      • 0 0

  • u nas w Gdyni na lotnisku nie było jeszcze żadnego takiego przypadku. (15)

    • 231 8

    • Dobre 10/10!

      • 41 3

    • w gdyni jedynm przypadkiem to lotnisko powstało

      • 18 4

    • takiego moze nie bylo ale wypadek smiertenlny byl (2)

      zgineli tam zolnierze tego samego pulku co w Smolensku. Na miejscu ich kazni teraz odbywa sie festiwal. Ludzie tancza jakby nic sie nie stalo. Jak to Polacy.

      • 6 14

      • kaźni? (1)

        woow, dobry towar musisz brać. weż sie podziel

        • 7 4

        • a co może kuźni? :)

          biore garmonbozje z pierwszego tloczenia. wegetarianską.

          • 0 3

    • (4)

      W Gdyni nie ma lotniska

      • 12 13

      • jest w Kosakowie ale za pieniądze mieszkańców Gdyni:) (2)

        100 000 000 zł:)))

        • 12 4

        • To te moje pieniądze obiecane przez tw bolka

          • 6 4

        • A Babie Doły to dzielnia Gdyni...choc fakt granica pewnie tak poprowadzona, że lewa strona Kosakowa

          • 0 0

      • jest lotnisko. babie doly. lotnisko jest tam od PRL-u

        • 6 5

    • (4)

      Niestety w Polsce nie może być konkurencji. 2 lotniska to nie za dużo jak na metropolie jaką jest trójmiasto. Ceny byłyby niższe, dojazd z każdego miejsca łatwy. No i konkurencja wymuszałaby szyby postęp.
      Ale nie, po co 2 lotniska.
      Po co w ogóle cokolwiek, chodniki, ulice, po co to? Przecież da się przejechać, da się przejść.

      • 5 7

      • "Ceny byłyby niższe"

        Wytłumacz geniuszu, w jaki magiczny sposób 2 lotniska obok siebie obniżą ceny biletów? Ty jako pasażer jesteś klientem linii lotniczych a nie lotniska.
        A 2 lotniska obok siebie oznaczałyby ich walkę o przewoźników, a taka walka odbywa się na dopłaty. Jako, że lotniska są podmiotami zarządzanym przez samorządy, to z czyjej kieszeni by szły te dopłaty?

        • 8 2

      • Może zróbmy trzy:)

        Ale idiota.

        • 2 1

      • idac twoim tokiem myslenia przy 10 lotniskach latalbys za 1gr? bo konkurencja wieksza? co do zasady linie lotnicze latajace na wieksze lotniska maja tansze bilety bo wieksze lotniska moga pobierac mniejsze oplaty za start i ladowanie itd. male majace kilka lotow dziennie musza sobie odbic zeby oplacic koszty...to jest dosc skomplikowane

        • 0 0

      • Schiphol obsługuje aglomerację amstedamską i całą Holandię w lotach międzykontynentalnych i jakoś jeden wystarczy.

        • 2 0

  • Paliwa nie musiał zrzucać? (9)

    Ciekawe

    • 19 35

    • Zrzucił na szeregowce w Baninie. (3)

      Będzie do 1.9 TDI Paseratti.

      • 36 1

      • Nastawiłem miski ale nic się nie złapało.

        • 4 0

      • (1)

        uwielbiam to... jak ktos mieszka w baninie w 120m domu to wiesniak a ten z 48m za ta sama cene na szadolkach to wielki mieszczanin;)

        • 3 1

        • Cza sie jakoś dowartościować...

          za te 48 metrów...

          • 0 0

    • Podobno musiał

      wylatać z 15 minut zanim przysiadł :)

      • 3 0

    • Paliwa się bierze tyle, żeby starczyło na lot, do tego oczywiście co najmniej 30 minutowa rezerwa (1)

      Oznacza to, że nie zawsze nalewa się do pełna (zresztą nieekonomiczne jest wożenie ton nadmiarowego paliwa), w związku z czym waga tak obciążonego samolotu pozwala na niezwłoczne lądowanie w razie potrzeby...

      • 10 1

      • Przepisy mówią że ma być paliwa aby starczylo do celu i ew do lotniska awaryjnego czas jest tu drugorzędny w przepisach ue

        • 0 0

    • Odcinek 64

      turbulencja na YT - polecam

      • 1 0

    • Nie da się zrzucić w tego typu samolocie

      • 2 0

  • wow (5)

    też bym chciała doznać zawału

    • 6 77

    • musisz

      byc grzeczna to może zasłuzysz sobie

      • 4 2

    • Byc moze dostaniesz

      • 8 2

    • Niestety, dziewczynko,

      nikt nie skapował, że wytykasz tu błąd frazeologiczny, bo zrobiłaś to głupio. Zwłaszcza w kontekście powagi opisywanej sytuacji. Ludziom coraz częściej brakuje klasy...

      • 12 2

    • nie zawału tylko orgazmu

      jak wydoroślejesz to zrozumiesz w czym różnica.

      • 6 4

    • szkoda gadać

      ale jesteś głupia jak but

      • 1 2

  • Tam zawał.. (1)

    dreszcz nie kunszt ma się sprzedać.

    • 13 3

    • Tylko w kopalniach są zawały!

      Jak w powietrzu takie coś?
      No chyba, że bagaż komuś na łeb spadł.

      • 2 2

  • Brawo dla kapitana za podjęcie decyzji - prawdopodobnie uratował człowiekowi życie (3)

    Norwegia ma słaby system opieki zdrowia mogło się to skończyć śmiercią dla pasażera.
    Naprawdę brawa i ukłony

    • 71 11

    • (1)

      Slaby system opieki zdrowia? Chyba kpisz albo lubisz stac w kolejce do 2050.

      • 15 8

      • Słaby Słaby.

        Kiedys byl reportaz o tym jak uratowano pewnego pana w Polsce jak byl tu na wycieczce. Dziekowal polskim lekarzom. Wiec w PL jest super, tylko trzeba miec fundusze norweskie.

        • 9 1

    • kapitan nie miał innego wyjścia - takie są procedury.

      • 4 0

  • (6)

    Pierwszej pomocy powinna udzielać przeszklona załoga lub pasażerowie. Dopiero na ziemi pogotowie ratunkowe. Przy zawale zbyt wiele czasu nie ma...

    • 41 8

    • Załoga ma tylko ładni wyglądać. (2)

      całkiem niezłe d*peńki tam obsługują.

      • 0 19

      • ale usta usta to byś chciał popróbować ?

        trzeba ćwiczyć żeby w razie konieczności wiedzieć co i jak

        • 0 2

      • slinisz sie ale mozesz tylko popatrzec i pomarzyc bo to sa d*py pilota i tylko oni jada z nimi w slimaka. ty jestes dla nich tylko prostym fizolem z ktorym musza sie uzerac..;)

        • 0 1

    • Anna

      Pewnie tak było, ale czepiać się trzeba wszystkiego

      • 8 1

    • Przeszklona załoga! Dobre.

      • 5 1

    • załoga musi być transparentna

      dlatego jest przeszklona

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Cars for Cause 3city

zlot, imprezy i akcje charytatywne

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane