• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w oznakowaniu na obwodnicy. Kierowcy pojadą szybciej

Maciej Naskręt
13 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić. Węzeł Matarnia - obecnie wymalowana ciągła linia uniemożliwia zmianę pasa. Ma to się zmienić.

Kierowcy powinni się spodziewać korekty oznakowania poziomego na obwodnicy. Będzie można zjeżdżać z prawego na lewy pas przy zjazdach na ekspresówkę w rejonie Matarni i Straszyna. To ma poprawić płynność i bezpieczeństwo ruchu.



Jak oceniasz zmianę na obwodnicy?

Kilka lat temu drogowcy z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wprowadzili linie ciągłe na zjazdach do ekspresówki. Oznakowanie pojawiło się na węźle Gdańsk Południe zobacz na mapie Gdańska i węźle Matarnia zobacz na mapie Gdańska - na nitce do Gdyni. Czas pokazał, że pomysł wymaga zmian. Dlaczego?

Na obwodnicy, gdzie panuje ogromny ruch i padają kolejne rekordy natężenia, przy obecnym oznakowaniu różnica prędkości między samochodami (jadącymi lewym i prawym pasem) jest zbyt duża. To potęguje sytuacje niebezpieczne.

Stąd też jeszcze jesienią wprowadzona zostanie zmiana oznakowania. Przy obecnej linii ciągłej rozdzielającej pasy - po jej prawej stronie - pojawi się linia przerywana.

- W efekcie powstanie linia jednostronnie przekraczalna. To oznacza, że będzie można zjechać z prawego pasa na lewy, ale odwrotnie będzie to niemożliwe - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj też: Czy zakazać wyprzedzania z prawej strony?

Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe. Planowana zmiana na węźle Matarnia i Gdańsk Południe.
Zdaniem drogowców powinno to odkorkować nieco prawy pas i wpłynąć na płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu na jezdni głównej. Ponadto ułatwić ma włączenie się do ruchu pojazdów z łącznicy.

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, pojawi się w kolejnych miejscach drogi ekspresowej.

Obecnie linie jednostronnie przekraczalne powszechnie stosowane są na drogach o przekroju jednej jezdni - po pasie ruchu w każdą stronę. W miastach tego rodzaju linie napotkamy na skrzyżowaniach z wyspą centralną. Umożliwiają one zjazd autem do zewnętrznej części skrzyżowania, a zakazują jazdę do wewnątrz.

Miejsca

Opinie (192) 3 zablokowane

  • I to sie nazywa dobra zmiana. (13)

    Dziekujemy

    • 144 40

    • To jest drobna zmiana (7)

      • 16 8

      • Ta drobna zmiana wczesniej zakorkowala to miejsce (6)

        Wiec mam nadzieje, ze to jednak bedzie duza zmiana

        • 18 4

        • (4)

          bzdury

          • 6 8

          • Sam jestes bzdura (2)

            • 7 4

            • (1)

              pewnie, że bzdura... jakoś kiedyś była przerywana i w czym ona przeszkadzała ??

              • 0 1

              • Bzdura to byla ciagla

                Przerywana byla dobra.
                Jednostronnie przerywana bedzie najlepsza

                • 14 2

          • za PO nawet tego nie mogli zrobic

            Brawo PiS

            • 1 2

        • Juz to widzę

          włącza sie do ruchu facet jadący 80km/h i szybko na skrajny lewy ledwo ciągnie 90km/h gdzie śr.pręd.120km/h i juz korek i spowolnienie bo poco rozpędzać się do 120 poczekaja za mna bo ja szeryf drug bo gazu za duzo spali siły nie ma albo stare TDi hłe hłe

          • 1 0

    • Pytanie jest czy nasi drogowcy jeżdżą gdzieś poza Polską (3)

      Najpierw eureka z ciągłą a teraz zdodaniem przerywanej.

      Przecież ciagła od strony szybkiego pasa z dodana przerywana z prawej, żeby można było zjechać na lewy i wpuścić wjeżdżające auta to jest elementarz na zachód od nas i to nie tylko ten najbliższy. wymyślamy rozwiązania znane i stosowane w innych krajach już dawno. Polecam street map z google view

      • 11 0

      • Kowale !!!

        Węzeł Kowale prosze

        • 3 0

      • Racja

        Racja, takie oznakowanie widuje od lat np w Holandii. Poza tym strasznie długo zajęło im tego wymyślenie, przecież to jest oczywista oczywistość, sam wiele razy przekraczałem tę linię z prawego pasa na lewy.

        • 4 3

      • Nasi drogowcy musza wiele sie nauczyc

        Usytuowanie przejsc dla pieszych metr za autobusem czy przed ...tylko idiota mogl wymyslec.

        • 7 0

    • nareszcie

      Bo mój passat już prawie całkowicie się zamulil przez tą wolną jazdę. Teraz jak depnę to chyba do przyszłości dojadę

      • 1 3

  • Ciągła linia sprawdzała sie. Można było ewentualnie wydłużyć pas dla włączających sie do ruchu (11)

    • 69 115

    • (5)

      Po tej ciągłej linii jeżdżą więcej niż byłaby przerywana, więc w czym szum i co poprawiać?

      • 20 13

      • przepisy (4)

        moim zdaniem brakuje egzekwowania przepisów dotyczącego przekracza nia ciągłej. ta przerywana da możliwość włączania przez dwa pasy a to dopiero skończy się źle. wjeżdżanie w kufer będzie standardem.

        • 26 12

        • (3)

          Wymuszanie pierwszeństwa i tak jest przykrym standardem na obwodnicy. To nie wina przerywanej linii tylko kierowców.

          • 10 6

          • przepisy (2)

            więc policja powinna skupiać się nie na prędkości ale na:
            1. włączaniu się do ruchu z lądowaniem na skrajnym lewym pasie z przekroczeniem ciągłej.
            2. uporczywym trzymaniu się lewego pasa
            3. jeździe na zderzaku
            Robię obwodnicą codziennie ponad 100km... wg mnie to główne trzy powody wypadków. Ciągła powinna się zaczynać przy samym wjeździe na obwodnicę a kończyć min 100m dalej. Jeśli ktoś miał zmienić pas ustępując drogi włączającym się, zrobiłby to wcześniej.

            • 9 1

            • dodałbym jeszcze to, że za szybko kończy się ciągła linia na pasach włączających się do ruchu. Często jestem świadkiem gdy włączają się do ruchu zaraz jak tylko zaczyna się linia przerywana choć na "budziku" ma 60 km/h.

              • 6 0

            • sr*tytaty

              zmień drogi na polne. tam nie będziesz miał wypadków i skrajnego lewego pasa

              • 1 2

    • wydłużyłbym go do Gdyni :) (2)

      • 12 0

      • (1)

        I pogrub od razu.

        • 3 0

        • Jestes genialna

          Zono

          • 3 0

    • żadna linia, choćby zygzakowata

      nie pomoże na głupotę i mizerne umiejętności. Wydawało mi się, że te ciągłe linie to dobry pomysł ale nie zauważyłem by ilość kolizji zmalała. jak było kilka korków w tygodniu (a w wakacje to nawet codziennie) tak i jest. Lepiej postawiliby znaki z napisami typu: zmieniasz pas, spójrz w lusterka albo zrób to mądrze albo w ogóle nie zmieniaj :)

      • 9 0

    • I jeszcze zatoczki z toaleta

      Dla sikajacych budowlańców GKA GKS

      • 7 0

  • Mydlenie oczu.... KIEDY 3 PAS NA OBWODNICY!!! (20)

    • 185 36

    • Trzeci pas to rozwiązanie krótkoterminowe - KIEDY 4 PAS NA OBWODNICY!!!!!! (4)

      • 40 12

      • 3 dodatkowe pasy: dla rowerzystów, dla rolkarzy i dla pieszych bo po co się tłuc z tobołami przez miasto ;) (3)

        • 23 3

        • (1)

          I zatoczki dla autostopowiczów!

          • 22 1

          • I osobna dla autostopowiczek! Trzeba dbać o czystość moralną.

            • 2 2

        • ale rowery tylko z napędem a rolki z doczepionymi rakietami bo bez tego nie podjadą na górce między auchan a ikeą i tylko korkować obwodnicę będą

          • 0 1

    • Chociaż do owczarni by pociągneli 3 pas

      • 15 2

    • za duzy hałas, zeby robić pas rowerowy

      • 9 9

    • Trzeci pas był potrzebny 17 lat temu gdy był remont obwodnicy

      Teraz potrzeba 4 pasów i nowej alternatywy z DOJAZDAMI.

      • 35 6

    • (3)

      Potrzeba pięciu pasów!

      • 16 2

      • (2)

        Sześciu;

        • 7 1

        • (1)

          siedmiu

          • 10 1

          • Trzeba zbudować drugą obwodnicę, nad tą co jest obecnie.

            • 8 0

    • Po wybudowaniu Metropolitalnej

      • 9 2

    • Po co wam 3 pasy jak i tak wszyscy będą jechać lewym? Potwierdza to natężenie ruchu przy węźle Karczemki :)

      • 25 3

    • Mając dwa pasy potrafisz się zgubić, a chcesz trzeci ?

      • 14 4

    • Kiedy 3 pas na obwodnicy?

      Trzeci pas na Obwodnicy nie jest problemem, natomiast przebudowa starych wiaduktów pod trzeci pas już tak

      • 5 2

    • (1)

      Po nauce jazdy dla kierowców. Trzeci pas niewiele by dał przy obecnej mentalności. Dobrze widać to na wysokości Matarni. Prawy pas praktycznie wolny, ale i tak kierowcy pchają się na środkowy i nawet na lewy pomimo tego, że wcale nie poruszają się szybciej od tych z prawego pasa.

      • 16 1

      • Bo robią miejsce dla wjeżdżających, młotku

        • 8 8

    • 80 cm

      Po co trzeci pas? Wystarczy zmniejszyć odległość między zderzakami o 20 cm.

      • 9 2

    • Tak

      Nie dozyjemy.....

      • 2 0

  • głupota (6)

    teraz każdy włączający się do ruchu będzie od razu wjeżdżać na lewy i stwarzać dodatkowe niebezpieczeństwo, takie rozwiązanie byłoby dobre ale w bardziej cywilizowanym kraju, u nas niestety na obwodnicy panuje totalny chamstwo i totalny brak kultury a niektórzy uważają, że lewy pas jest zarezerwowany tylko dla nich bo mają np. firmową skodę

    • 247 76

    • Albo szacowne, pełnoletnie BMW.

      • 19 0

    • (3)

      Od kąd namalowanie zawsze i tak zawsze wjeżdżam od razu na lewy pas jeśli jest taka możliwość i jakoś nikomu żadnego zagrożenia nie stworzyłem....

      • 11 30

      • Proszę

        przeczytaj to, co napisałeś i przetłumacz na j. polski

        • 17 3

      • o matko... (1)

        twoja pisownia jest już zagrożeniem - a co dopiero jazda samochodem. Mam prośbę - nie rozmnażaj się.

        • 24 2

        • Dajta spokój chłopakowi pisał podczas zmiany pasa

          • 6 2

    • Jaka głupota koleś ? Wskaż jakiś normalny kraj, gdzie między prawym a lewym pasem jest

      linia ciągła ?

      • 2 4

  • Zagrożenie robią co kierowcy którzy próbują się włączyć do ruchu... (21)

    z prędkością 70-90 od razu. Nie wykorzystują pasa rozbiegowego aby włączyć się do ruchu z prędkością innych kierowców czyli 100-120.

    • 239 14

    • Masz rację (1)

      Święta słowa.

      • 34 3

      • Drogowcy postanowili domalować kolejny pas jezdni, na trawniku.

        • 3 0

    • dokladniej,

      teraz bedzie jeszcze gorze, bo do tej pory tylko kierowcy passiaków z ledami, audi , i innych wypasów gdzie siano zamiast mozgownicy, wpadali na obwodnice od razu przez dwa pasy nie patrzac na ciagla, a tu nagle boom, bo ktos jedzie lewym pasem 120, a oni z 70 wjazd robia.

      a niektorzy to nawet z 50 i bez bednego przyspieszania tamowali ruch lewego pasa (male dostawcze czy inne c*otki) tylko robili to nielegalnie i czasami a teraz masaowo bedzie to wykonywane

      • 21 6

    • Robiąc poprawnie tak jak piszesz zawsze czuję się jak ufoludek. Zwłaszcza zerkając w lusterko na tych za mną. niewiele brakuje aby taki baran jeden z drugim jeszcze próbował mnie wyprzedzić...

      • 8 0

    • prędkość na prawym oscyluje w granicach 60, a na prawym 80-100 (9)

      powiedz mi teraz, eugeniuszu, czy da się przyspieszyć momentalnie od 60 do 100? Problem generalnie nie leży w niewykorzystaniu pasa rozbiegowego, bo tam jakoś to idzie, tylko w blokowaniu zmieniających pas z prawego na lewy/środkowy. Kupi sobie taki g**iarz za pierwszą pensję w korpo wyklepanego merasia po jakimś Helmucie, odpali ksenony i myśli że Pana Boga za nogi złapał, a wszyscy na drodze powinni mu ustępować i jeszcze najlepiej bić pokłony. Bier widły Kaźmirz i do gnοju wracaj a nie poważnym ludziom z miasta głowę zawracasz.

      • 20 18

      • (3)

        Czy momentalnie, nie wiem. Ale ja nie jednokrotnie na pasie rozbiegowym mam większą prędkość, niż ci co jadą prawym pasem...

        • 26 2

        • (2)

          Bo koniecznie się musisz wpi****lić PRZED. ZA to ujma na honorze migranta ekonomicznego z klasy niższej pośredniej.

          • 4 17

          • (1)

            Jak się nie wcisnę przed, to potem mnie nikt nie wpuści i będę jechać rozbiegowym aż do końca czekając na zmiłowanie.

            • 15 0

            • Co niektóre Panie potrafią się nawet zatrzymać na rozbiegowym

              rozejrzeć się w prawo, w lewo .... tak dla bezpieczeństwa

              • 6 0

      • Da się (1)

        Jak się ma pod maska 300koni to się da płynnie zmienić pas przed tobą, nawet niezbyt cisnąć gaz kolego, mnie śmieszy jak zmieniam pas i ktoś mi długimi wali ale jak to jadę lewym a on się wepchnal, tylko że ty nawet nie musisz używać hamulca, tylko twój mózg przyjął za dużo informacji i już się denerwujesz niepotrzebnie, pozdrawiam marudy

        • 8 3

        • Pod maską to Ty masz 300 neuronów, a i tak połowę oszczędzasz.

          • 8 1

      • Pasy rozbiegowe mają po 500 metrów minimum (2)

        więc nie jest to momentalnie. Problem jest taki że większość kierowców zjeżdża z pasa rozbiegowego na samym jego początku, zanim się rozpędzi i wyrówna prędkość z prawym pasem (czyli ok. 80-90 km/h) i wpycha się przed zderzak jadąc 60 a nierzadko i 40km/h.

        A jak jedziesz za takim to praktycznie nie masz szans na włączanie się do ruchu na obwodnicy bo jadący obwodnicą hamują za takim i odstępy między nimi się zmniejszają więc nie ma jak włączyć się pomiędzy pojazdy..

        Na kursach prawa jazdy powinni uczyć że na drodze szybkiego ruchu nie zawsze wolno znaczy bezpiecznie!

        • 15 0

        • (1)

          Nic dodać nic ująć. Takie włączanie się do ruchu to na obwodnicy już patologia

          • 11 0

          • Patologią są tacy fachowcy jak ty co nie wiedzą co znaczy

            włączyć się do ruchu

            • 1 0

    • włączając się ?? ja niemal codziennie mijam kierowców poruszających się z taką prędkością

      • 3 1

    • (1)

      Kolejny problem to brak kultury jazdy. Warto aby każdy na prawym pasie głównej jezdni robił miejsce włączającym się. Jakoś na zachodzie Europy i za oceanem to jest możliwe. U nas niestety słabo z tym jest.

      • 17 3

      • Różnica pomiędzy krajami cywilizowanymi a bantustanami

        • 1 1

    • (2)

      zobacz sobie, że nie każdy wjazd na obwodnicę jest przemyślany np.: wjazd w kierunku Chyloni z Chwarzna, tam trzeba na zakręcie całkiem dobrze zwolnić , potem gaz do dechy i może się uda. Pamietaj, też o tym, że często jeżdzą takie deb**e co już jadą obwodnicą i ich celem jest nie wpuszczenie Ciebie, więc razem z Tobą jak się rozpędzasz rozpędzają, albo jak widzą, że zwalniasz to też zwalniają

      • 8 0

      • (1)

        Dokładnie tak samo jest na węźle Wielki Kack w kierunku Chylonii. Krótki pas włączający, łuk ograniczający widoczność i kierowcy TIR-ów poczytujący sobie za punkt honoru przyspieszenie o 10 km/h, akurat tyle, żeby nie dało się bezpiecznie właczyć

        • 6 0

        • a do tego...

          jedzie konwój TIRów zderzak w zderzak i nie ma się gdzie wcisnąć a pas rozbiegowy krótki.

          • 4 1

    • dlatego prędkość w obrębie wjazdów-zjazdów powinna być ograniczona do 70

      • 1 8

  • (1)

    W końcu poszli po rozum do głowy :)

    • 34 53

    • tylko farbę mogli by zmienić , zwłaszcza tę do malowania pasów dla pieszych - po deszczu pieszy łamie nogi a auto łatwo wpada w poślizg - zimą jeszcze gorzej jak farbę pokryje lekki lód a sporo przejść jest na łuku drogi i lecisz panie na chodnik

      • 1 0

  • ograniczenie prędkości do 90 i pas awaryjny dla rowerów! (9)

    • 55 42

    • 30

      Strefa 30

      • 23 3

    • progi zwalniające... koniecznie !!!

      tak ze dwa... na pewno poprawi się bezpieczeństwo !!!

      • 16 4

    • kontrpas (1)

      • 16 3

      • Prawy pas dla autobusów, awaryjny/"awaryjny" dla rowerów. TIRy na lewy.

        A i jakieś pierzeje...

        • 7 2

    • Szczurek musi odejść

      • 9 4

    • (3)

      ograniczenie prędkości do 90 km/h poprawiłoby płynność, cywilizowane narody dawno do tego doszły, że przy dużym natężeniu ruchu ograniczenie prędkości poprawia płynność i zmniejsza wypadkowość

      • 8 11

      • Kierowcy w cywilizowanych narodach to sami do tego doszli, że jak jest większy ruch, to wyprzedzanie i na siłę szukanie dziury aby być kilka metrów z przodu oraz jechanie dynamiczne nie ma sensu. Do tego nie są potrzebne żadne znaki, wystarczy normalne społeczeństwo, którego u nas jeszcze długo nie będzie.

        • 20 3

      • Ograniczenie do 90km/h (1)

        Polecam lepsze rozwiązanie:
        1. Każda „lokomotywa drogowa” ma być natychmiast zatrzymana na każde żądanie przechodniów, woźniców i jeźdźców, którzy wyrażają to żądanie pod niesieniem ręki.
        2. Co najmniej na 60 jardów przed pojazdem parowym ma iść człowiek z czerwoną chorągiewką i ostrzegać użytkowników drogi o zbliżaniu się pojazdu. Ma on ponadto pomagać w usuwaniu innych pojazdów z drogi, a w razie potrzeby zatrzymać „lokomotywę drogową”.
        3. Największa dopuszczalna szybkość „lokomotyw drogowych” ograniczona zostaje poza obrębem osiedli do 4 mil na godzinę.

        • 5 0

        • Pierwszy rozsądny głos w tej dyskusji

          • 1 0

  • Powinno być tak jak jest s (1)

    • 41 30

    • dokładnie, było bezpiecznie, kilka sekund nikomu nic nie da, co za durna decyzja

      • 9 6

  • Powinno być tak jak jest w kierunku węzła Karczemki (2)

    Obecny pomysł nie jest najgorszym ale trzeba mieć na uwadze fakt że spora większość idiotów w niemieckich ropniakach będzie od razu się pchać na lewy pas. Ta linia przerywana powinna mieć trochę inny kształt niż być na całej długości linii ciągłej.

    • 43 17

    • wystarczy nie przyspieszać po złości i ułatwić manewr zmieniającym pas (1)

      prawie zawsze mam to samo gdy wjeżdżam na obwodnicę (akurat nie na Matarni ani Karczemkach) - mam miejsce do rozpędzenia się na prawym i wykorzystuję je, ale jeden z drugim baranem na lewym mnie nie wpuszczają, bo siedzą sobie na zderzakach i jeszcze przyspieszają żeby nikogo nie wpuścić z prawego. W efekcie ja dojeżdżam do sznura ciężarówek i muszę zwolnić, a potem wbijam się na lewy gdy tylko zrobi się miejsce, ale robię to już ze znacznie mniejszą prędkością niż zrobiłbym to na początku. Myślenie i kultura jazdy nie boli. W porównaniu z Zachodem niestety jesteśmy głęboko w ...burakach.

      • 18 3

      • Niestety masz rację

        Dziwi mnie jedno. Na zachodzie umiemy jeździć ale po wjechaniu w burakowo już nie..... Dlaczego?

        • 1 1

  • Niech zgadnę: (5)

    będą malować w godzinach szczytu???
    To takie polskie! Nasza wizytówka wręcz!

    • 92 13

    • Od Matarni do Osowy najczęściej dochodzi do stłuczek,

      zawsze zwala się na deszcz, oby po pomalowaniu tych pasów w godzinach szczytu nie było jeszcze więcej stłuczek, czego przyczyną będzie śnieg.

      • 11 0

    • (2)

      Nie. Po ciemku będą malować.

      • 2 1

      • (1)

        Coś takiego jak sztuczne oświetlenie jeszcze do Polski nie dotarło?

        • 5 0

        • Prąd z ziemniaka....

          I jechana....

          • 1 0

    • Niech zgadne:

      Będziesz jechać do i z pracy w godzinach szczytu?
      Barbara zacznij pracować nocą i masz problem z głowy.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze wiadomości

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Sprawdź się

Sprawdź się

Popularny wysokoprężny silnik 1.9 TDI montowany był w samochodach marki:

 

Najczęściej czytane