• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

16 firm gotowych budować dwa odcinki trasy S7 z Gdańska do Elbląga

Maciej Naskręt
27 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Wizualizacja planowanej drogi ekspresowej S7


40-kilometrową trasę ekspresową S7, która połączy dwiema jezdniami Trójmiasto z Elblągiem, chce budować 16 firm i konsorcjów. Projektem zainteresowane jest nawet przedsiębiorstwo z Turcji.



W poniedziałek przed południem w siedzibie gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto koperty z wnioskami o dopuszczanie do udziału w przetargu na budowę dwóch odcinków dwujezdniowej drogi ekspresowej o łącznej długości 40 km, w tym budowę dwóch nowych mostów na Wiśle i Nogacie.

Kontraktem na pierwszy odcinek drogi z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego zainteresowanych jest 13 firm i konsorcjów. Podobna liczba wniosków wpłynęła na budowę drugiego fragmentu - z Nowego Dworu Gdańskiego do Kazimierzowa. Przy obu zadaniach chętni w większości powtarzają się, w sumie jest ich 16.

- Procedura przetargowa prowadzona jest w dwóch etapach. W pierwszym będziemy sprawdzać, czy złożone wnioski są zgodne ze specyfikacjami przetargu. Potrwa to ok. dwóch miesięcy. W drugim etapie - w styczniu 2015 r. - zaprosimy zakwalifikowane firmy do złożenia ofert - mówi Trojmiasto.pl Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Inwestor mocno się zabezpiecza

Wymogi wobec wykonawcy określone w przetargu przez inwestora są mocno wyśrubowane i nie chodzi tu tylko o doświadczenie firm i konsorcjów. GDDKiA chce uniknąć komplikacji w czasie budowy.

Wykonawca zainteresowany przedsięwzięciem przed złożeniem oferty cenowej będzie musiał wpłacić 12 mln zł wadium na każde z zadań. Do tego wyłoniony w postępowaniu wykonawca - przed podpisaniem umowy - zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 proc. ceny ofertowej brutto.

Kontrakt jest intratny, bowiem w budżecie państwa na 40-kilometrową inwestycję zarezerwowano nieco ponad 3 mld zł.

Dokąd zazwyczaj podróżujesz krajową "siódemką" z Trójmiasta?

O wyborze wykonawcy zdecydują trzy kryteria - cena, która w 90 proc. wpływa na wybór, a także termin realizacji i gwarancja wykonanych robót - obie mają po pięć proc.

Plan budowy

Inwestycję podzielono na dwa zadania: 20-kilometrowy odcinek od końca Południowej Obwodnicy Gdańska do Nowego Dworu Gdańskiego, gdzie zostanie wykorzystany fragment obecnej drogi krajowej nr 7 wraz z węzłem oraz 19 kilometrów nowej trasy z Nowego Dworu do Kazimierzowa do włączenia w istniejącą Obwodnicę Elbląga.

W ramach inwestycji wykonawca będzie musiał zbudować dwa nowe mosty nad Wisłą w Kiezmarku. Istniejący obiekt przejdzie lifting - zostanie dostosowany do ruchu lokalnego - mieszkańców, rolników, rowerzystów i pieszych. Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt. To nie wszystko, jeśli chodzi o planowane obiekty inżynierskie. Mają też powstać mosty nad Nogatem i kanałem Linawy.

Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark".

"Mała Holandia" i "Mirówko" - tak będą nazywać się miejsca obsługi podróżnych przy ekspresówce. Mają się tam pojawić stacje paliw i hotele. Jednak o tym, jakie konkretnie obiekty tam staną, przekonamy się już w trakcie budowy "siódemki".

Co ważne, gdański oddział GDDKiA chce z budową ruszyć na wiosnę, a prace miałyby zakończyć się w 2018 r. Wtedy podróż z Trójmiasta do Elbląga zajmie 25 minut, a nie - jak do tej pory - 40.

Wnioski o dopuszczenie do przetargu.

I. Odcinek: Koszwały - Nowy Dwór Gdański.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A.; (Partner)
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Salini S.A.;
7. Konsorcjum firm: Mostostal Kraków S.A. (lider), Ferrovial Agroman S.A. (Partner);
8. Konsorcjum firm: Mosty Łódź S.A. (lider), Firma "Gotowski" (Partner);
9. Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o.;
10. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
11. Metrostav A.S. Czechy;
12. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
13. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);

II. Odcinek: Nowy Dwór Gdański - Kazimierzowo.

1. Konsorcjum firm: PRI Pol-Aqua S.A. (lider), Dragados S.A. (Partner);
2. Astaldi S.p.A.;
3. Impresa Pizzarotti;
4. Konsorcjum firm: OHL S.A. Hiszpania (lider), OHL ZS, a.s. (Partner);
5. Konsorcjum firm: Eurovia Polska (lider), Warbud S.A. (Partner);
6. Mota-Engil Central Europe S.A;
7. Salini S.A.;
8. Budimex S.A.;
9. Konsorcjum firm: Bilfinger Infrastructure S.A. (lider), Gulermak Agir Turcja (Partner);
10. Metrostav A.S. Czechy;
11. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones S.A. (Partner);
12. Konsorcjum firm: PORR S.A. (lider), PORR BAU GMBH Austria (Partner);
13. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. (lider), Strabag Infrastruktura Południe (Partner).

Miejsca

Opinie (109) ponad 10 zablokowanych

  • Budowac (9)

    aby w koncu nasze porty mogly byc prawdziwym oknem na swiat,a w Warszawie mozna zagosci po 3-3,3 h powodzenia

    • 103 3

    • ...

      Warszawa czeka z utęsknieniem.

      • 6 6

    • Norbercie D. Potocki! (1)

      • 0 2

      • Que

        mon anominus amis??

        • 1 0

    • (2)

      Aktualnie jadąc autostrada A1 jest możliwość dojazdu do Warszawy w 3,5 h.

      • 9 2

      • s7 będzie szybciej i prawie 100 km bliżej (1)

        No i nie trzeba płacić za autostrade

        • 25 1

        • tylko frajerzy płacą za przejazd autostradą !

          • 1 3

    • warszawa w 3 godziny? to juz do realizacji a1 i a2 tylko po co tam jechac? zeby wystapic jako publicznosc w jaka to melodia? (1)

      • 2 1

      • jaka to melodia nagrywają w lublinie...

        • 0 0

    • Nigdy tak nie bedzie

      Polscy celnicy nigdy na to nie pozwolą. Dlatego Polskimi portami beda w dalszym ciagu port w Hamburgu i na Litwie - wszystkie odprawy przyjazne i nie ma ZADNYCH problemów. Nie to co w polsce.

      • 0 1

  • Budowac (4)

    Nie gadac!

    • 74 7

    • za co? (1)

      masz forsę gamoniu czy musisz pożyczyć?

      • 0 13

      • Za podatki i mandaty

        • 9 1

    • Budować, ale z głową! Mosty będą zbyt nisko nad lustrem wody.. (1)

      "Skrajnia pionowa szlaku żeglugowego dla Wisły po wybudowaniu mostów będzie wynosić 8 m. Większe żaglówki tamtędy się więc nie przecisną i będzie trzeba składać ich maszt." Trzeci świat?

      • 9 1

      • bezmózgi

        Bo teraz wszyscy skupiają się na drogach. Później się obudzą, że spieprzyli mosty i nie da się przepłynąć, zupełnie jak pod mostem wantowym.

        • 9 1

  • byle nie budowali Chiczycy jak pod Warszaw ! (1)

    • 46 11

    • czyli byleby nie zarządzali w Polsce popaprańcy

      • 5 1

  • Mam wrazenie... (3)

    ze wydoja nas przedsiebiorstwa zagraniczne, a unijne euro wroci do emitenta. Szczesliwie to jedyna zla wiesc zwiazana z artykulem.

    • 33 28

    • przecież na tym polega cale UE. Wszystko leci do szwabów... jak ktoś nie wierzy, wiedza nie jest tajemna ;)

      • 11 1

    • cała prawda

      jak widze na 1 miejscu pol aqua to widzę ze sprawa jest przegrana ta firma była dobra do czasu przejęcia przez draganos a skanska z stolcem nie chce miec miec nic wspólnego co do obydwu firm mam duże doswiadczenie szkoda mi pol aquy bo była dobra firmą

      • 0 2

    • Przeciez to wiadomo. Oficjalnie wg niemieckich statystyk na kazde wplacone ich 1 euro do wspolnej kasy, wraca 98 centow.

      I tak choc my bierzemy wiecej niz wkladamy jak na razie, to i tak nasz stosunek jest atrwazajaco niski i wychodzimy na tym o wiele gorzej.

      Zreszta nie wiem czy koledzy wiedza jak to dziala, ale wyglada to tak, ze my dostajemy np. 100euro i kupujemy za to w wiekszosci przypadkow obligacje niemieckiego skarbu panstwa, po czym nasz bank centralny emituje ekwiwalent w zl.

      • 0 0

  • Nareszcie

    Jak to mozliwe ze taki odcinek drogi (Gdansk - Elblag) ma tylko jeden pas, poza poludniowa obwodnica Gdanska i kawalek w Nowym Dworze Gdanskim? Lepiej pozno niz wcale! Ruszajcie z budowa!

    • 65 4

  • no i co skoro

    rdmiecie dziurawym chodnikiem stoi. Wstyd.

    • 3 27

  • SKANSKA SA (2)

    Brakuje mi zasuonej dla Pomorza firmy SKANSKA SA. Dlaczego ?

    • 39 7

    • Skanska odpuscila duze przetargi. Startuja do wszystkich przetargow na przebudowe drog wojewodzkich itp.

      • 8 2

    • skanska

      bo wiedza ze to jedno wielkie bagno :)

      • 12 4

  • Zlecic to firmie ktora juz jakies Autostrady w Niemczech zbudowala ! (6)

    W innym przypadku beda znowu w podsypce pod droge sedesy i stare muszle a zwir bedzie znikal !. Polska w latach 1970 do 80 byla swiatowym liderem budowy drog i wszelkie najlepsze drogi wtedy budowali Polacy a dzis sami sobie nie potrafimy zbudowac . Z betonu sie powinno budowac to beda 100 lat w calosci. ................Najfajniejsza jest nazwa firmy '' Impresa Pizzaroti '' :))) czyli Bedzie impreza i pizza :) .......Tak powaznie to chyba Austria jest bardzo wiarygodna i moze stworzyc jakosc o ktorej Polacy zapomnieli !.

    • 24 38

    • Nie ma znaczenia pochodzenie firmy wykonawczej. Jeśli 100% to najniższa cena, to nawet najlepsze korzenie nie pomogą

      • 7 2

    • Licza sie podwykonawcy.....a nie glowne logo firmy (1)

      • 11 0

      • skoro licza sie podwykonawcy to wziac Austriakow !

        Albo chcemy jakosc ! albo chcemy szmelc . Za niska cene jakosci nam nikt nie wykona i nigdzie na swiecie tak nie robia. Jakosc kosztuje niestety i potrzebni sa do tego Fachowcy a nie Bolki i Lolki z budowy po przyuczeniu .

        • 4 5

    • Zobacz sobie tą jakość :)
      https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/n/nadzorujemy-jakosc-prowadzonych-_13733/Ranking%20za%20III%20kwartaly%20do%20BGD.pdf

      Firma, krzak

      • 3 0

    • Austriacka Alpine-Bau odstawiało niezłą lipę przy budowie A1 na południu (słynny most w Mszanie), S-5, no i przeboje ze Stadionem Narodowym. Ostatecznie zbankrutowało. I dobrze.

      • 3 0

    • Poszukaj sobie w sieci pracy magisterskiej nt. budowy gierkówki

      i poczytaj jakim to "światowym liderem" byliśmy. Na doświadczenie nie ma siły więcej zbudujesz, więcej się nauczysz.

      • 0 0

  • a to ciekawe.... (6)

    "Przedsięwzięcie zakłada ponadto powstanie pięciu węzłów drogowych - "Cedry Małe", "Dworek" (oba wraz z zapleczem dla drogowców, czyli samochodami technicznymi np. do odśnieżania drogi), "Nowy Dwór Gdański", "Ryki", a także "Elbląg Zachód". Zniknie istniejący węzeł drogowy "Kiezmark"."

    a to ciekawe... jakbym nie liczył to 4 węzły wychodzą i jeden obwód utrzymania...
    no chyba, że Nowy Dwór idzie do wyburzenia i jeszcze raz postawią :P

    • 7 7

    • Jakbym nie liczył, jest pięć... (2)

      1. Cedry Małe
      2. Dworek
      3. Nowy Dwór Gdański
      4. Ryki
      5. Elbląg Zachód

      • 5 2

      • to policz jeszcze raz (1)

        Przedsięwzięcie zakłada ponadto POWSTANIE pięciu węzłów drogowych

        • 3 1

        • Ach czepiasz się, nieważne że jakiś węzeł już istnieje, forsę za budowę można wziąć jeszcze raz

          • 4 0

    • PP

      ma rację ndg już istnieje.
      Ale co tam nie matura lecz chęć szczera
      zrobi z Ciebie dziennikarza
      :)

      pozdrowienia
      dla wszystkich jeszcze myślących

      • 6 1

    • (1)

      Ponieważ drogi typu "S" muszą mieć bezkolizyjne węzły, NDG będzie całkowicie przebudowany. Więc 5

      • 0 2

      • 4

        Dz.U. 43 poz. 430 §80.2
        ekspresowa jedynie z autostrada ma mieć węzeł bezkolizyjny typu WA z resztą może mieć WB - częściowo bezkolizyjny i WC - kolizyjny :P

        • 2 0

  • stara 7 (5)

    a co ze starą 7 , jest przecież w dobrym stanie. Nie wystrczy dokoptować drugiej takiej jezdni obok ? Zawsze to jakieś oszczędności

    • 6 13

    • Stara Piła

      • 1 1

    • i wyburzyć przy okazji kilkadziesiąt posesji? (1)

      • 2 0

      • Pozdrowienia ze Starych Babek :/

        • 8 1

    • nie bo jak remontowali starą 7 to przez wszystkie wioski asfalt kładli

      • 0 0

    • a

      S'ka musi spełniać odpowiednie standardy choćby dozwolone promienie skrętu, wzniesienia, spadki. Bez tego będzie to zwykła droga dwujezdniowa bez standardu s'ki z dozwoloną w takim przypadku maksymalną prędkością 100 km/h
      A że po S7 i tak jadąc 120-130 jesteś ciągle wyprzedzany jako ten wolny, to by się mogła na takim odcinku policja ładnie dorobić z mandatów.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMW i3 to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane