- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (76 opinii)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Kłopot z parkowaniem przy urzędach
Kierowcy, udający się w okolice administracyjnego centrum Gdańska, nie mają gdzie parkować samochodów. Rozwiązanie jest, ale drastyczne - rozszerzenie strefy płatnego parkowania. Czy warto je wprowadzić?
- Udając się do gdańskiego sądu lub urzędu, samochód zostawiam zazwyczaj na Biskupiej Górce, bo dopiero tam są wolne miejsca, których od godz. 8 do godz. 16 brak na parkingu przy ul. 3 Maja. To tajemnica poliszynela, że miejsca zajmują tu urzędnicy i pracownicy pobliskiego szpitala i sądu. Jeśli się bardzo spieszę, korzystam z płatnego parkingu. Tam są miejsca zawsze, bo żaden pracownik pobliskiej placówki przecież tam nie zaparkuje - mówi pan Antoni, właściciel firmy.
Teren administracyjnego centrum Gdańska jest już mocno zagospodarowany. Nie ma wiele miejsca na rozbudowę istniejących parkingów. Urzędnicy z magistratu, widząc, jak trudna jest sytuacja z parkowaniem, zagwarantowali nawet dodatkowe miejsca na wydzielonym parkingu (tuż za szlabanem). Niestety, mało który kierowca wie o ich istnieniu. Na dodatek jest tam zaledwie siedem stanowisk, w tym dwa dla osób niepełnosprawnych i jedno dla kierowcy z dzieckiem.
- Siedem miejsc to kropla w morzu potrzeb. Trzeba poszerzyć ten parking co najmniej do trzydziestu stanowisk - mówi pan Łukasz, mieszkaniec Stogów, który przyjechał samochodem załatwić sprawę w dziale obsługi mieszkańców.
Identyczna sytuacja jest przed Szpitalem Wojewódzkim i pobliskim sądem.
Samozwańczy parkingowy opowiada o parkowaniu przy ul. 3 Maja.
Władze miasta wprowadzały strefy płatnego parkowania głównie w celu zapewnienia rotacji samochodów. Przykładem jest tu parking przed Gdańskim Uniwersytetem Medycznym przy ul. Dębinki .
Czy, idąc za tym przykładem, radni powinni uchwalić nowy obszar strefy płatnego parkowania, obejmujący okolicę Nowych Ogrodów? - Jestem przeciwnikiem pobierania opłat za parkowanie, ale właśnie tu strefa mogłaby wyjątkowo pomóc kierowcom i petentom. Trzeba by ją wprowadzić w całej okolicy. Miejsca się na pewno zwolnią - komentuje pan Łukasz.
Co na to wszystko władze Gdańska? - Pomysł jest ciekawy. W przyszłym tygodniu sprawdzę, co można w tej sprawie zrobić. Problem jednak w tym, że niewiele miejsc postojowych nadaje się do zakwalifikowania do Strefy Płatnego Parkowania. Pozostaje nam jedynie parking przy ul. 3 Maja i przed sądem. Może się okazać, że miejsc objętych opłatą będzie niewiele - mówi Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.
Jak poszukiwanym dobrem luksusowym są miejsca postojowe w okolicy ul. Nowe Ogrody, można przekonać się na płatnym parkingu przy ul. 3 Maja. Parking zawsze w niemal 90 proc. zajęty jest przez samochody. Kierowców nie odstrasza cena - 3 zł za godzinę postoju.
Opinie (166) ponad 10 zablokowanych
-
2011-01-24 16:58
Opinia wyróżniona
Bardzo dobry temat
Świetny temat. Byłoby super gdyby dziennikarze kontunuowali ten wątek i naciskali na rozwiązanie problemu. Parkowanie przy urzędzie to paranoja, trzeba złamać prawo żeby zaparkować w sąsiedztwie. Płatna strefa parkowania nie rozwiąże problemu na dłuższy okres. Moim Zdaniem rozwiązaniem jest jedynie powiększenie liczby miejsc parkingowych. Można to zrobić n.p. poprzez wybudowanie wielokondygnacyjnego parkingu na zapleczu urzędu z przejściem podziemnym na stronę sądu.
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2011-01-24 06:06
proste (7)
niech ci urzednicy którzy tak zachwalają nasza komunikację miejską zaczną nią jeżdzić do pracy ....
a tak na poważnie trzeba na wykonawcach wszystkich nowych obiektów wymuszać tworzenie ilus tam miejsc ogólnodostępnych na ileś tam metrow ..itd..itd- 145 17
-
2011-01-24 06:13
(2)
Tylko ze tam zabudowa jest przedwojenna, no procz UM. W czasach jak to budowali nie bylo problemu z zaparkowaniem konia.
- 12 7
-
2011-01-24 11:20
co ty za bzdury gadasz (1)
a nowy biurowiec przy strzeleckiej? a nowy biurowiec na rogu kartuskiej i powstancow? raczej nie wygladaja na zabudowe przedwojenna
- 10 2
-
2011-01-25 10:07
Zamiast tego nikomu niepotrzebnego biurowca , powinien byc tam parking piętrowy . Nic dodać , nic ująć !
- 0 0
-
2011-01-24 06:16
A dlaczego pierwsza część postu miała by być nie na poważnie? (3)
Właśnie jako urzędnicy mogliby by zacząć jeździć komunikacją miejską. Może przy okazji zauważyliby problemy jakie trapią nasz transport, a kto je może rozwiązać jak nie oni? Do tego po kontakcie z Renomą ktoś może by przejrzał na oczy i zmieniły by się zasady jej pracy, bo na razie to jest kompletna wolna amerykanka z ich strony. Robią co chcą.
- 35 3
-
2011-01-24 08:37
(2)
Większość urzędników jeździ właśnie komunikacją - parking wielki nie jest a w urzędzie pracuje aż 1000 osób.
- 9 6
-
2011-01-24 11:13
dokładnie
część też dostaje voucher na taxi a część jedzie do pracy z bardzo daleka więc nie mają innej opcji.
Ja jadę tramwajem bo jestem szybciej niż jak bym miał odśnieżyć auto i tam szukać miejsca później.- 8 0
-
2011-01-24 11:23
nie widzę problemu
zwolnić 750 osób będą miejsca, a wierz mi urzędników w Polsce nie zabraknie bez tych 700. Zostanie ich jakieś 359250 tysięcy. 750 x 2000zł = 1,5mln złotych oszczędności na miecha. W urzędzie i tak ch.. można załatwić, na wszystko czeka się miesiącami albo latami, więc jaki problem ? Jeden dobry program ogarnie "pracę" tych 750 osób.
- 14 3
-
2011-01-24 06:16
POWINNO SIĘ ZAKAZAĆ JEŹDZIĆ SAMOCHODAMI DO RPACY URZĘDNIKOM PAŃSTWOWYM A WIEC PRACOWNIKOM BUDYNIA, SĘDZIOM, ASESOROM, LEKARZOM (22)
I INNEJ PSIEJ BUDŻETÓWCE
- 91 99
-
2011-01-24 07:01
dla mnie wystarczy nakaz
eksmisji z Gdańska dla "kulturalnych inaczej"
- 28 7
-
2011-01-24 08:37
(15)
Spoko, ustalmy jeszcze inne zakazy:
- zakaz używania CAPS LOCKA;
- zakaz zakazywania;
- zakaz jeżdzenia samochodem w ogóle;
Bo... niemyślący fizol powyżej tak chce.
Czym chcesz ośle jeden do pracy jeździć jeśli niekiedy brak komunikacji miejskiej?- 33 10
-
2011-01-24 08:41
Urzędasie! nie jestem żadnym "fizolem". Prowadzę w tym bandyckim złodziejskim kraju działalność, za pieniądze które płace na (14)
twoją pensję cały urząd powinien mnie na kolanach w d.. całować co dzień rano także uważam kategorycznie i z całą stanowczością ŻE MAM WIĘKSZE PRAWO ZAPARKOWAĆ POD URZĘDEM NP. STAROSTWEM POWIATOWYM W PRUSZCZU GDAŃSKIM, BO TO JA WAS DARMOZJADY UTRZYMUJĘ, NIZ NA PRZYKŁAD JAŚNIE PAN STAROSTA CEZARY BIENIASZ KRZYWIEC, KTÓRY O CZYM MAŁO KTO WIE FINANSOWAŁ SWOJE STUDIA PRAWNICZE BĘDĄC STAROSTĄ Z BUDŻETU PAŃSTWA, studia których nie skończył za młodu bo... :)) tu niech każdy sobie dopowie sam.
- 22 42
-
2011-01-24 09:55
racja !
gonić do roboty nierobów- 14 16
-
2011-01-24 10:52
Popieram!!!
Ale jak widać biurokraci nie mają co robić w urzędach i tylko na necie siedzą i negują niepochlebne posty...co za knypy umysłowe
- 15 19
-
2011-01-24 10:52
uspokuj sie troszkę, bo ci pompka nie wytrzyma. (3)
- 22 9
-
2011-01-24 12:32
co cwaniaki w urzędzie, siedzicie i klikacie, a ja wam poklikam gwoździem po waszych furach na urzędowym parkingu (2)
- 6 11
-
2011-01-24 14:38
jaki masz przenikliwy umysł, po czym wnioskujesz, że jestem urzędnikiem
P.s. Jesteś w głębokim błędzie
- 6 4
-
2011-01-24 16:29
jutro akcja gwóźdź pod starostwem powiatowym w pruszczu gdańskim, gdzie nie ma gdzie zaparkować, a jak się stanie na chwile na
zakazie to straz miejska wali mandaty
- 3 3
-
2011-01-24 11:19
(3)
Wiele zakłądów pracy finansuje studia swoim pracownikom tak i w urzędzie możesz dostać stupendium na naukę w czym nie widzę nic złego.
Rozumiem że ciebie boli bo ty nie dostałeś.
To że ktoś z pracy dostanie karnet na basen czy siłownie też cie pewnie boli.
Niektóży też dostają wycieczki za dobrą poracę. Dobra już nie będę cie dobijał bo z wsciekości na zawał padniesz.
Czy masz prawo parkować pod urzędem?
Oczywiście że masz tak jak i ja mam prawo jak i burmistrz ma prawo. Fakt faktem że burmistrz jest tam przed nami i zajmuje je jako pierwszy.
wtedy i ja mam prawo i ty masz prawo wybudować sobie obok drugie miejsce parkingowe za swoje pieniądze po wykupie gruntu. Więc droga wolna. Bierz sie do łopaty.- 16 10
-
2011-01-24 11:35
Tylko, że urząd to (2)
nie jest typowy zakład pracy. Na dodatek jednymi środkami jakimi dysponuje są pieniądze podatników. W związku z tym nie powinien swoim pracownikom fundować niczego ponad pensję. Bo to jest fundowanie z pieniędzy moich, Twoich i innych ludzi.
pozdrawiam- 10 16
-
2011-01-24 12:23
Nie przesadzaj - to nie roboty. (1)
- 4 4
-
2011-01-24 22:12
racja, nie są to roboty, to są nieroby
- 1 0
-
2011-01-24 13:18
wyprowadź sie do raju jakci sie nie podoba ten kraj
ciekawe co o tobie mówią twoi pracownicy,
zapewne to samo co ty o urzędasach.....
że złodziej,że nie płaci a jak już to grosze......
tak więc się uspokuj- 8 4
-
2011-01-24 13:32
Pruszcz.....
- 3 0
-
2011-01-25 10:07
bo był za głupi, intelekt w jego rodzinie jest dziedziczny, jego syn po zawodówce kandydował na radnego w Pruszczu z listy PO
Bieniasz Krzywiec tez jest z PO, typowa zasada BMW - bierny mierny ale wierny
- 0 1
-
2011-01-25 10:09
Typowy burak - ,,przędsiębiorca" !
- 1 0
-
2011-01-24 13:50
no i (3)
jak na załączonym powyżej poście widać 58 (pracujących;-) urzędasów siedzi na necie reszta pewnie jeszcze na kawie
- 6 5
-
2011-01-24 19:27
80!!!! (2)
osimdziesięciu! to pokazuje skalę zjawiska, że jeden prywaciarz-pracownik-uczciwy utrzymuje srednio jednego darmozjada-nieroba-urzędnika
- 5 3
-
2011-01-25 10:04
91 dużo ich. Podczas gdy 91 budżetowych darmozjadów klika sobie w necie, setka prywaciarzy rzemieślników i pracowników robi na (1)
tą bandę głąbów po marketingu na GWSH
- 0 2
-
2011-01-25 10:11
Nawet szkoda tego komentować !
- 1 0
-
2011-01-24 15:50
pomyłka
to urzędnicy samorządowi a nie państwowi,a to jest duża różnica
- 0 5
-
2011-01-24 06:19
Czy gdzieś wielopoziomowy parking się nie sprawdził? (2)
Skoro już zlikwidowali "ryneczek" na ul. 3 Maja powinni zezwolić na budowę w obrębie Nowych Ogrodów budynku z dużym wewnętrznym parkingiem, przykładowo supermarketu; takim bliźniaczym jak na Morenie Carrefour.
Doktryna - remontując czy budując nowe ulice pierwszeństwo powinno być dla komunikacji miejskiej, by zachęcać do korzystania z niej.- 39 7
-
2011-01-24 09:49
Lepiej likwidować niż budować! (1)
Ostatni normalny płatny (abonament) parking w Centrum przy Gildii będzie zlikwidowany razem z Gildią. Dlaczego nie znajdzie się inwestor na podziemny parking pod Targiem Węglowym. Zrobić odkrywkę, zalać strop i gotowe. Ja i wiele osób pracujących w Centrum chętnie zapłaci miesięczny abonament do 150 zł za możliwość dojazdu do pracy i pozostawienia samochodu.
P.S.
Nie mogę korzystać z komunikacji miejskiej mimo, że mieszkam we Wrzeszczu, ponieważ moja praca wymaga prawie codziennych i często nagłych wyjazdów do klientów nawet do 100km od Gdańska i samochód muszę mieć pod ręką.- 7 2
-
2011-01-24 20:50
kup sobie składany rower
parkuj dalej od centrum, a jak będziesz chciał gdzieś pojechać, to będziesz miał więcej opcji
- 1 0
-
2011-01-24 06:39
W pracy fotel, w samochodzi fotel (2)
jak tu z tego zrezygnować i przesiąść się w twarde krzesło choćby w tramwaju?
- 60 7
-
2011-01-24 07:51
Ale w trakcie jazdy tramwajem można by trenować trzymanie się stołka:)
- 18 3
-
2011-01-24 11:22
problem już rozwiązany
Nowe tramwaje mają miększe siedzenia
- 3 0
-
2011-01-24 06:50
ważna sprawa -nieprzyjazne miasto Gdańsk (2)
w końcu jakiś ważny artykuł- jak się idzie do urzędu to czesto ma się torbę dokumentów i trudno to dźwigać przez pół miasta- miasto jest tam gdzie sa ludzie- Gdańsk prowadzi wrogą politykę wobec mieszkańców posiadjaących samochody ale ten sam Gdańsk ściąga najwyższe w kraju podatki i najwyższe w kraju opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu, z Gdańsk najlepiej się wyprowadzić i bez ludzi miasto przestanie być miastem...Prezydent chodzi do pracy pieszo albo jest wożóny- on nie ma bladego pojęcia jak wygląda miasto, kórym zarządza, jak trudno się w nim na codzień żyje ...Gdańsk jest nieprzyjaznym miastem...osobny problem to taki,ż ewiele osób parkuje jak potrafi - zajmując czesto zbyt wiele miejsca i nie myśli jak zaparkuje ktoś obok...
- 69 16
-
2011-01-24 09:11
"czesto ma się torbę dokumentów i trudno to dźwigać przez pół miasta"
Jakbyś miał kartofle nosić to bym zrozumiał...
- 5 2
-
2011-01-24 09:37
"najlepiej się wyprowadzić i bez ludzi miasto przestanie być miastem..."
żyjemy w na tyle wolnym kraju, że chyba nikt nikogo nie trzyma i można zmienić miejsce zamieszkania ;)
- 3 3
-
2011-01-24 06:53
a samozwAńczy parkingowi (4)
pod okiem policjantów i strażników miejskich oferują popilnowania autka albo przecięcie oponek.... ciekawe co powoduje że w/w przedstawiciele władz nie interweniują? jaki mają w tym interesik ;)?
- 86 4
-
2011-01-24 08:58
(2)
Nie panikuj. Stawiam tam samochód baaardzo często, NIGDY nie płacąc "za pilnowanie" i jeszcze nie było przypadku, żeby coś się stało. Powielasz bzdurne plotki i tyle.
- 3 9
-
2011-01-24 10:12
musiałem wzywać policję (1)
żeby uspokoiła miłych panów... każdy ma inne doświadczenia, i szczerze jedno czego sobie życzę by ich usunięto
- 7 1
-
2011-01-25 09:59
Zatem muszę mieć straszne szczęście. :-) nie musiałem wzywać policji. Na tym parkingu widzę wciąż 2-3 te same osoby i nie sądze by posuwały sie one do rysowania aut, tym bardziej, że wystarczy chyba dobrze kichnąć żeby takiego "draba" przewrócić. :-)
- 0 1
-
2011-01-24 13:47
porysowany samochód
Gamoń z tego filmiku, wyszczekany, tak pilnował mojego samochódu że po powrocie zobaczylem rysy na lakierze. Nigdy nie daję pieniędzy za "pilnowanie" i prawdopodobnie to byl moj bląd. Za rękę nikogo nie złapałem. Dziwi mnie fakt że proceder pseudo parkingowych trwa tak dlugo i nikt nie potrafi sobie z nimi poradzic.
- 8 2
-
2011-01-24 06:54
jaka komunikacja miejska? (1)
wszystkich wyżej wypowiadającymch informuję,że w Gdańsku nie istnieje komunikacja miejska- po Gdańsku w różnych kierunkach jeżdżą tramwaje i autobusy...nie są ze sobą w żaden sposób skoordynowane- komunikacja służy do komunikacji nie chodzi o przewożenie ludzi po Gdańsku....przejzad komunikacja miejską 8 km zajmuje nawet 2 godziny - tyle ile by zajęło przjeście pieszo...
- 46 14
-
2011-01-24 11:46
Popieram w 100 %
Właśnie mam niewątpliwą okazję jeżdzić komunikacją miejską(tak zachwalaną przez UM), powiem wprost to masakra dojazd do pracy zajmuje mi 1,5 godz. w jedną stronę, a samochodem tylko 30 minut bocznymi uliczkami.
Ale za kilka dni naprawią mi samochód więc będzie ok.- 4 4
-
2011-01-24 07:20
a co z tym wielkim placem... (1)
który po wyburzeniu tej przychodni, czy co to tam było (między urzędem miejskim a parkingiem bezpłatnym przy 3 maja) miał służyć stworzeniu nowych miejsc parkingowych dla mieszkańców??
ZAWŁASZCZYŁ GO W CAŁOŚCI UM !!! a w cale tłoku tam nie ma ! Może by przystosować go dla zwykłago szarego obywatela, a nie tylko dla jaśnie pana urzędnika...
Parking wielopoziomowy też by się sprawdził w tym miejscu ale oczywiście - najprościej wprowadziś opłaty!!!
Mam jeszcze lepszy pomysł - przy wjeździe ustawmy BETONOWE BARIERY!!! - cały będzie pusty - i po kłopocie;)- 52 1
-
2011-01-24 10:02
nie no od razu postawmy bramki kasujące za wstęp do ELYTY czyli w okolice Nowych Ogrodów i 3 maja
- 0 0
-
2011-01-24 07:23
ale halo, halo
przeciez parkingi i tak sa juz płatne i maja nawet swoja obsługe ktora zwie sie żule
- 44 0
-
2011-01-24 07:31
(9)
Witam akurat jestem mieszkańcem ul.Górka jest rozwiązanie wybudować parking kilku piętrowy na miejscu byłego targowiska 3 maja albo już teraz udostepnic kierowcą i tak plac jest pusty.Parkują autami na trawnikach jest to wykroczenie artykuł 144 paragraf 1
- 25 3
-
2011-01-24 10:00
(2)
to się wyprowadź za miasto i nie syp paragrafami bo i jakiś się znajdzie na ciebie cwaniaczku
- 2 6
-
2011-01-24 10:32
nie bądz taki chojraczyna
bo stawiane byle gdzie graty można uszkodzić....niechcący!
- 2 0
-
2011-01-25 10:16
A u ciebie na osiedlu wolno parkować na trawniku ?
- 1 0
-
2011-01-24 11:05
tam będzie budnek sądu i prokuratury (2)
trzeba się trochę orientować
- 2 0
-
2011-01-24 12:30
Co nie zmienia faktu że do momentu zaczęcia budowy nie mógłby funkcjonować tymczasowy parking
- 3 1
-
2011-01-24 15:07
Ciekawe tylko czy łaskawie ktoś wpadnie na pomysł i zabezpieczy miejsca postojowe dla interesantów ?Zbudowali np.budynki sądowe na ul.Piekarniczej ale o parkingu podziemnym żaden ćwok nie pomyślał
- 2 1
-
2011-01-24 14:11
parkowanie na trawniku nie jest wykroczeniem baranie (2)
jakbyś miał trochę oleju we łbie to po przeczytaniu art141par1 zrozumiałbyś że niszczenie zieleni jest zabronione a nie parkowanie na kawałku piachu na którym nic nie urosło. Udowodnij mi że zieleniec zniszczyłem! Jak te kawałki pustkowia już dawno trawy nie widziały!
- 1 7
-
2011-01-24 14:23
A ten kawałek piachu jest dlatego, że zieleń już dawno została zniszczona... A tak przy okazji to parkowanie na wyjeżdżonej trawie też jest wykroczeniem, bo zieleńcem jest cały obszar trawnika a nie kępki trawy.
- 5 0
-
2011-01-25 15:30
Jak nie masz gdzie baranie parkować to spraw sobie śmigłowiec
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.