• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska

Maciej Naskręt
26 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź. Pociąg Flirt, który od 13 grudnia będzie przewoził pasażerów z Trójmiasta do Katowic przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i Łódź.

13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.



Czy podróżujesz z Trójmiasta na Górny Śląsk?

Na stronach spółki PKP Intercity można już kupić bilety na pociąg InterCity, który będzie obsługiwany nowym składem pn. Flirt 3 wyprodukowanym przez firmę Stadler. Nowy pociąg będzie kursował z Trójmiasta do Katowic i z powrotem trzy razy dziennie.

Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.

W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.

Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.

Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.

  • Wnętrze pociągu Flirt.
  • Wnętrze pociągu flirt.
  • Toaleta.
  • Przedział gastronomiczny.
  • Trasa pociągu na mapie Polski.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino

Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.

Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.

Flirty za 1,621 mld zł

Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.

Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.

Opinie (263) 9 zablokowanych

  • Piekne pociagi (20)

    Dobrze ze flirty zaplanowali na te polaczenia gdyz z Dartow nic nie bedzie. Zerwa umowe z pesa i tyle ich bysmy zobaczyli. A tak znane i nie zawodne stadlery.

    • 58 82

    • ciekawe czy będzie w nim tak samo cicho jak w Pendolino (3)

      • 13 5

      • to nie wyjąca Pesa (1)

        • 14 6

        • Ale za to Pesa jest nasza - Jarubasa

          A że zaczyna dawać du..y z terminowością i jakością? Na razie nasi ludzie są gdzie trzeba i przykryją buble. A potem zwalimy na tego obrzydliwego Macierewicza, czy innego Ziobrę.

          • 16 8

      • Nie, nie będzie... to różnica kilku klas.

        Pendolino ma szczelną, ciśnieniową kabinę i o wiele nowocześniejszą konstrukcję. Porównywanie Flirta do Pendolino to jak porównywać awionetkę do liniowego odrzutowca.

        • 27 3

    • Polska w ruinie (6)

      • 17 17

      • tak leming po 8 latach kupili kilka pociągów to jest wielki sukces (5)

        Przegonilismy zachód z epoki 50 lat wstecz !!W końcu to ze robili co kółkiem przez 8 lat to wielka łaska!!Powinieneś ich po stopach całować :)

        • 7 13

        • Pogamy za 4 lata pislamski lemingu

          Żeby nie było jak Kononowicz przewidywał

          • 17 5

        • A czego byś oczekiwal, ale tak konkretnie (3)

          Pytam powaznie, gdzie widzisz mozliwosci do rozwoju, zaniedbania. Tylko bez banalow o zlodziejstwie, Polsce dla Polakow itp/.

          • 8 3

          • głupiego udajesz czy o drogę pytasz (2)

            cały czas było tylko rokradanie,można by na ten temat encyklopedie napisać,trzeba było rozliczać polityków i urzędów z tego robią!!A nie zatrudniać tylko kolesie polityków ,w PKP jest mafia partyjną 500 spółek i każda gorsza wprowadzić konkurencję zachodnią na tory , to by PKP szybko zbankrutowala,wie trzeba by zlikwidować bogate stanowiska tych co tylko odprawy brali , a nic w PKP nierobili Polskie pociągi kupić ile się da,PO mimo że przepłacać za pseudo linowe to straciła połowę dotacji które na PKP z UE miały być wydane.Najwyraźniej ślepy jesteś skoro ci się wydaje ze lepiej być niemogło Polska jest w ogonie Europy wschodniej!!Wszystkie byle ze wschodu nas wyprzedzają pod każdym względem!

            • 1 10

            • walisz tak populizmem

              Ze aż szkoda sluchac :) ale tak to jest jak ciemnogród ma prawa wyborcze.... :)

              • 9 0

            • Jasne

              Wiele osób wykrzykuje, że mogli by napisać grubą książkę o rozkradaniu Polski przez ostatnie lata, ale jeszcze ani jedna strona tej książki nie powstała, a powstają tylko takie które zapowiadają jej powstanie. Sam napisałeś kilka "ładnych" zdań, ale żadnych konkretów.

              • 5 1

    • No i najważniejsze!!!! (1)

      We wszystkich jest to co już od dawna jest standardem niezbędnym do pracy - Wi-Fi !!!!!
      Ahh ta nasza nowoczesna kolej, jak nas uszczęśliwia :)

      • 1 8

      • W Pendolino nie ma wifi a zasięg jest chwilami...
        W IC klasycznym jest ściema od T-mobile ale za to jest zasięg
        Ogólnie standard w pkp jest cienki i do pracy raczej słaby
        Polecam najpierw wycieczkę a potem chwalenie :)

        • 3 0

    • Dorabiasz? (1)

      Po godzinach na hali stadlera dorabiasz złymi komentarzami? Pesa chociaż polska jest...

      • 3 9

      • może i polska, ale niebezpieczna

        to, co się dzieje z kluczowymi komponentami pociągów wyklucza je z poważnej eksploatacji. SZT od 10 lat mają ten sam problem z hydrauliką, loki zrywają tłumiki drgań, pudła wagonów mają szkolne błędy, uniemożliwiające korzystanie z połowy siedzeń przez osoby dorosłe.

        • 7 2

    • i dobrze

      przynajmniej fotele dobrze rozplanowano w tym flircie względem okien a nie jak w pesie gdzie zamiast widoku przez okno masz gruby słupek (pkm, dart). Dziwne że nikt na to uwagi nie zwraca, tylko zachwalają tą pesę...

      • 14 1

    • myślę, żę darty dostarczą w ostaniej minucie. One i tak zresztą nei będą jeździły

      do i z Gdańska, więc nei obchodzi mnie to

      • 1 0

    • (2)

      nie, co za paranoja. dlaczego z moich podatkow wsieraja przemysl niemiec? prywatna firma niech kupuje co chce, ale panstwowapowinna miec obowiazek wspierac naszych producentow. Ta firma po nazwie sadzac taka nie jest.
      i znow kasa plynie za granice. a to pindolino, a to jakis sztadler. dlaczego mimo, ze tylko jedna polska firma sie ostala co produkuje pociagi to jeszcze nie moga jej wybrac? moze podatki za mnie tez niech placa jakies niemce.

      • 5 3

      • Brawo! :)

        • 1 1

      • 2

        bo to co Polskie trzeba zniszczyć, tak działają grupy interesów niemiec/fancji/w.brytanii, Polacy co najwyżej mają być parobkami. media też są w ich rękach i tak się "urabia" opinię publiczną, sieje zamęt, napuszcza jedną grupę na drugą itp.

        • 2 1

  • Kolej sie rozwija (39)

    Na prawdę sporo dzieje się na kolei. Nowe pociągi, remonty dworców, lub budowa od podtaw nowych (w miejscu starych). Trzeba przyznać, że kolei się rozwija.

    • 164 28

    • tylko pociagi się wciaż spóźniają to się nie zmienia

      • 10 24

    • PiS doszedł do władzy i proszę jakie efekty (20)

      już nie mogę doczekać się nowego roku....

      • 16 33

      • Szkoda że dworca i pociągu nie buduje sie w miesiąc (19)

        i to wszystko jest zasługą PO Ale fajnie ,że doceniasz

        • 21 7

        • (1)

          Doceniam?Niby co? Ze nie potrafili wykorzystać pieniędzy na kolej i w styczniu UE zabierze nam sporo kasy.

          • 10 17

          • Przecież sam napisałes

            że pis doszedł do władzy i jakie efekty a teraz gdy okazuje się ,że to jeszcze Po zrobiła to już do d*py? Co za zakłamani ludzie, jak się okazuje ,że to co chwalimy zrobił kto inny to od razu zmiana punktu widzenia o 180 stopni, Śmieszne to jest

            • 5 2

        • To na pewno tylko żart:) (15)

          Wiadomo, że PiS niczego nie potrafi zbudować. Oby tylko nic nie rozpier....
          Ostatnie wydarzenia pokazują, że to partia czysto postkomunistyczna:
          - szukanie wrogów, aby innych obwiniać o swoje porażki
          - nagonka na imigrantów
          - nagonka na imperialistów z UE (brak flag UE i ostatnie wypowiedzi)
          - odwoływanie się do najprymitywniejszych metod, aby pozyskać elektorat "ciemnego ludu" (cytat J.Kurski)

          • 28 10

          • Fajne żarty (7)

            Język i poziom myślenia wskazuje że może być Pan zwolennikiem komunistycznej PO.Co typowe dla komunistów to:
            - brak logicznego myślenia
            - niezrozumienie podstaw demokracji która wg komunistów z PO polega na dogmacie że każda obywatel nie popierający komunistów jest faszystą, kułakiem lub reakcyjnym elementem kapitalistycznym
            - komuniści zawsze szukają wrogów i jest nim albo faszysta albo Żyd albo ktoś inny
            To smutne że czasy rządów komunistycznej PO popierało tylu obywateli.
            Media prowadzące nieustanną nagonkę na siły demokratyczne i proeuropejskie popierały nawet zabójstwa członków rządzącej PO na opozycjonistach.
            Rządy PO stały się pośmiewiskiem w całym demokratycznym świecie.
            Uznanie ze strony Kremla dla rządzących komunistów z PO i skrajnie prokremlowskiego Palikota to słabe argumenty dla legitymizacji demokratycznej komunistów.Miejmy nadzieję że siły demokratyczne i proeuropejskie przywrócą pluralizm i demokrację i Polska stanie wśród rodziny państw demokratycznych respektujących wolność obywateli a nie państwem powszechnej inwigilacji i cenzury rozbudowanej do absurdu w czasie rządów komunistycznej PO.

            • 12 22

            • Oj przestań już dziamgać

              Dostaliście 37% głosów...zachowujecie się jakby to było 75%...
              Jak za 4 lata będę wiecej zarabiał, wrak smoleński wróci do Polski, Putin i Merkel będą kłaniać się w pas prezesowi Polski,a złoty będzie walutą rezerwową świata, to sam Wam pogratuluje.
              Póki co po 100 dniach Dudy i tygodniu Szydło...Polska demokracja w ruinie.
              Jak głośno byś nie ujadał nie przekonacie mnie że czarne jest białe.

              • 25 5

            • Komunistyczna PO, dobre:) (5)

              Zawsze popierałem PO, ale za brak prawdziwie rynkowych reform i skok na OFE wybrałem tym razem inną opcję.
              Co do powyższych zarzutów, to jednak dajmy spokój powielaniu mitów z prawicowych mediów. To wszystko jest tak prawdziwe, jak próba zastraszenia martwą wiewiórką:)
              Pragnę przypomnieć, że to za czasów PiS'u zamykano niesłusznie ludzi, za co potem wszyscy dokładaliśmy się do odszkodowań. Pragnę też przypomnieć, że mimo wszystko za czasów PO:
              - rozwinęła się kolej? Rozwinęła!
              - powstał gazoport? powstał!
              - powstały autostrady? powstały!
              - spadło bezrobocie i PKB było dodatnie, jak w żadnym innym kraju UE? Tak!
              - zbliżyliśmy się do cywilizowanej EU? zbliżyliśmy!

              Co będzie teraz? Znowu co bardziej wartościowi ludzie wyjadą, nie tyle z powodów ekonomicznych co ideologicznych. W gospodarce PiS nie zrobi nic dobrego, bo się na tym nie zna. Robi jakieś pseudo audyty, aby zamydlić oczy, że po poprzednikach zastali pustą kasę. A przecież projekt budżet i finanse Państwa znane są im od dawna:)))
              Spełnienie obietnic, czyli bezmyślne rozdawnictwo nie spowoduje wzrostu konkurencyjności gospodarki.
              Ekonomia jest bezlitosna - podatki wzrosną (więc biedni i tak stracą), zadłużenie wzrośnie (ale nie poprzez inwestycje jak za czasów PO!!!), etc...
              Ktoś ładnie skomentował to wszystko: horyzont myślowy Prezesa zatrzymał się na epoce Gierka. I to jest wszytko co można powiedzieć o PiS.

              • 15 3

              • No ale mają chleb (500zł) i igrzyska (flagi,trybunał, służby, smolenski, trybunały stanu,teatry) (2)

                i ciemny pislamski lud (lemingi 2.0) to kupi i bedzie basował z radości

                • 18 3

              • (1)

                Bo ludzie nie rozumieją podstawowych zasad ekonomii, a mózgi mają wyprane przez idiotyczne programy TV, tzw. rozrywkowe, więc wierzą w różne bzdury.
                Czasy, kiedy o wielkości narodu decydowały maszerujące tłumy z powiewającymi sztandarami dawno już minęły. To teraz tylko w Rosji i Korei Pn.
                Teraz, aby żyło się lepiej, jest potrzebna nowoczesna gospodarka, a tego nie osiągniemy:
                - stawiając wszędzie pomniki,
                - wywieszając wszędzie i każdego dnia biało-czerwone flagi (chociaż one są ważne), bo flagami nikt się naje
                - machając szabelką na Rosję, która jest ważnym partnerem gospodarczym (co nie znaczy, że nie mamy domagać się swoich praw)
                - wybierając "błogosławionych" prezydentów, którzy płaszczą się przed ojcem dyrektorem
                - rozdając pieniądze z podatków na socjal, jak te 500 zł (ludzie wolą dobrą pracę, a nie jałmużnę)
                - dopłacając do upadających kopalń z systemem zarządzania z lat 70-tych
                - obrażając się na UE, że wymaga od nas przestrzegania zawartych umów

                • 11 0

              • właśnie opisałeś ostatnie 8 straconych smutnych lat

                • 2 5

              • ty tak na poważnie czy piszesz z celi?

                • 1 4

              • tak tak

                Dla komunistów z PO jest proste że:
                - Sawicka,Marczuk,Blida to nieskazitelni ludzie bo to przecież zasłużeni towarzysze
                - aresztowanie w nocy ludzi za poglądy w epoce Tuska to słuszne zwalczanie
                elementów antysocjalistycznych
                Gratuluję bystrości umysłów komunistom(w ich mniemaniu).
                Może być prawdą że komuniści są niereformowalni chociaż nie można tego udowodnić.W ustrojach totalitarnych ludzie też wierzyli w takie bzdury jak teraz zwolennicy PO.Natura ludzka ma skłonności do demagogii i fanatyzmu.
                Oczywiście nie wszyscy sympatycy PO są matołami.Ale dlaczego jest ich tak dużo.To trochę wyjątek od rozkładu Gaussa.Albo może mózgi ich zostały zaorane tak jak u Orwella.Czyżby?

                • 3 9

          • PiS ma program partii narodowo-socjalistycznej (6)

            Wiecej już nie będę pisał...
            Zresztą obawiam się że za jakieś 3 miesiące to i za taki wpis będe miał prze.rane

            • 13 5

            • (2)

              Masz rację. Nie pisz więcej takich głupot gamoniu.

              • 2 13

              • Prawda jest prawdą (1)

                Nawet jeśli wasze bojówki będą straszyć po ulicach, atakować teatry, szerzyć ksenofobię, rasizm i ciasnotę umysłową, to i tak nie zagłuszycie tej prawdy,że PiS ma program partii narodowo-socjalistycznej
                500zł jako łapówka dla PiSowskich lemingów i rozwalamy demokrację.

                • 15 1

              • ... POwiało nudą ... ksenofobia, teatry, bojówki ... wymyśl coś mocniejszego np. że zabiorą ci paszport albo zabronią gwałcić kozę co robisz każdego poranka

                • 1 8

            • Puknij się (2)

              Ten artykuł jest o tym, że duży europejski kraj 25 lat po upadku komuny kupił nowy pociąg a tobie wszystko się kojarzy z gołą d*pą albo z polityką.

              • 2 3

              • Nie duży tylko średni (1)

                To primo...
                Niecałe sto lat po odzyskaniu niepodległości to secundo
                25 lat po upadku komuny,ale przede wszystkim po BANKRUCTWIE kraju (doczytaj gimbo w ksiazkach) to tertio
                Nie odnoszę się do artykułu,tylko do postu (popatrz uważnie gimbo) to quinto
                O gołym miejscu w którym plecy kończą swą szlachetną nazwę wspomniałeś Ty gimbo więc co sie komu i z czym kojarzy jest kwestia oczywistą to sexta

                • 1 2

              • Jaki miałeś pseudonim jako TW? "Wiejski Głupek"?

                • 1 3

        • już wystarczy tej propagandy

          To jest zasługą podatników i PKP a nie jakiejś niszowej partyjki ...

          • 1 0

    • (7)

      kolej sie nie rozwija... kolej umiera ;) kolej to przeżytek...

      to (w polsce) funkcjonuje jeszcze wyłącznie dlatego, że ludzie są biedni...

      • 0 55

      • Jechałeś Pendolino do wawy? Jak nie to się nie wypowiadaj, bo ja często jeżdzę i (6)

        ...jak mam jechać samochodem to jestem chory mimo że autostradą lecę.
        W Pendolino brakuje jedynie Wifi i to duże utrudnienie niestety.

        • 37 4

        • Ceny są zbyt wysokie (2)

          Jak mam jechać w 2 osoby , w jedną i drugą strone i wydać 600 zł to wole wsiąść w samochód

          • 8 18

          • (1)

            to prawda, podróż koleją np do Krakowa dla 4 osobowej rodziny to koszt taki sam jak autem.

            • 4 3

            • 4-osobowa rodzina nie jest targetem

              Jeżeli w tej grupie są małe dzieci, to pozostali pasażerowie będą wdzięczni jeżeli jednak pojedziecie samochodem :) Nie chcę być niemiły, ale w tej sytuacji wszyscy są zadowoleni: Wy, bo jedziecie taniej samochodem, inni pasażerowie pociągu bo mają spokój i PKP Intercity, bo i tak zarabia, nawet bez Waszego udziału :)

              • 4 2

        • transferu danych nie masz???

          • 1 1

        • jechałam 24 razy w przeciągu 1,5 miesiąca, telekonferencja dzięki skype na cały

          wagon, dzięki bardzo za net. Wiele pasażerów zasad kultury nie przestrzegało.

          • 2 0

        • @Homer:
          jechałem, raz w życiu... z ciekawości, z krakowa do gda ;)

          było nieźle... ale wole samochód...

          buractwo nie potrafi pojąć, że polska pakuje WASZE podatki nie tam gdzie trzeba... ;)

          • 1 2

    • Pociągi to relikt komuny. (5)

      Widział ktoś pociągi w zachodniej EU?
      Tam wszyscy jeżdża autem.

      • 2 62

      • chyba w zachodniej ale Rosji..

        • 34 1

      • ale bzdury Człowieku!!

        Zachodnia Europa inwestuje w pociągi bardzo dużo. z resztą kolej sie odradza wraz ze wzrostem prędkości. Albo bardzo mało wieszo świecie albo to typowy troling

        • 20 0

      • Niezły żart:)

        Ponad 20 lat temu jechałem pociągiem z Grenoble do Paryża. To była rewelacja!
        Po raz pierwszy mogłem spać w pociągu i widziałem ludzi normalnie pracujących przy stolikach. Nic nie bujało, cichutko...
        No i TGV - jak to zobaczyłem, to przeżyłem szok. Śmignął z taką prędkością, że ledwo tył zobaczyłem.
        A Ty piszesz o śmierci kolei w UE???

        Poza tym w strategii UE jest położony ogromny nacisk na rozwój kolei i ograniczenie ruchu samochodowego!!!

        • 21 0

      • TGV, ICE...

        Nowe marki samochodów. Duże, ale za to na prąd. I dosyć szybkie.
        Zapraszamy do salonów. Cena specjalna dla autora posta "Pociągi to relikt komuny".

        • 5 0

      • W jakiej zachodniej EU? W UK się jęździ koleją. Londyn - Glasgow 4,5 godz., 22 pociągi dziennie.

        • 5 0

    • Wkrótce się to skończy jak sie pismeni dorwą.

      • 3 2

    • NIE na prawdę tylko NAPRAWDĘ

      no i "kolej" z "J" na końcu...

      Naprawdę =nie= na niby

      • 3 1

    • kemping rozwija siew tempie slimaczym!!

      tak to ona mogła się rozwijać 20 lat temu aunad dopiero po 8 latach kilka nowych pociągów ty sobie jaka robisz?Jak by tak dalej miała to poziom zachodni obecny osiągniemy gdy na zachodzie będą już latać wszyscy!!Bo za ok 50 lat!!

      • 1 1

  • 9-10 godzin do Katowic ? Dziękuję. (34)

    jak na te miliardy wydane na modernizację to dość nędzny wynik, zapewne niewiele lepszy niż w okresie przedwojennym 80-lat temu

    • 161 82

    • i co lemingi minusujecie? Uważacie że pokonanie pociagiem 600km w 9 godzin to taki wielki sukces? (10)

      • 51 41

      • (4)

        Uważamy, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem

        • 40 19

        • a ja uważąm, że nie rozumiecie dramatu jaki niesie rzeczywistość (3)

          Kargul z Pawlakiem szybciej dojechali zza Buga niż jedzie pociąg łączący dwa krańce Polski. Nie macie lemingi poczucia, że z wielkiej modernizacji Polski odtrąbionej przez waszą upadłą partię europejczyków został drewniany wychodek ale za to ich pełne sakiewki.

          • 33 36

          • (1)

            Ten pociąg nie łączy żadnych krańców Polski tylko regiony. Hint: wyobraź sobie że pociąg staje w Bydgoszczy i ludzie tam WYSIADAJĄ. Zobacz że dalej staje w Toruniu. Wyobraź sobie, że trasa z Bydgoszczy do Łodzi wcale nie jest przez Toruń szybsza, chodzi o komunikowanie regionów.

            W DE też możesz pojechać kolejami regio od granicy do granicy i pomstować że całą dobę to zajęło.

            • 25 1

            • Ale Niemce sa mundre, ze to robio

              a Polaki to na pewne gupie, ze tak majo.

              Bo ja w Polsce nie je gupio, to wtedy on je winien, ze mu nie wyszlo.

              • 2 7

          • Dziękujemy za Twoją opinię, przyda się w dalszym rozwijaniu jakości usług kolejowych w Polsce.

            • 5 0

      • dramat krisa bo minusika dostał, tylko nam się nie potnij

        • 9 1

      • szybki pociąg (3)

        do Katowic to pendolino, który przez warszawę jedzie 5 godz. 20 min.Ten tutaj to pociąg regionalny łączy wybrzeże z Łodzią. , Truniem. Łódż z Katowicami. Nikt nie będzie jechał pociągiem z Gdanska do katowic naokoło przez Bydgoszcz Toruń i Łódź

        • 8 4

        • Ja tak jezdze, bo Pendolino nie jest na moja kieszen.
          A TLK przez Bydgoszcz i Lodz jedzie do Katowic szybciej i w dogodniejszych godzinach niz TLK przez Warszawe.

          • 4 0

        • gdy popatrzysz na mapę (1)

          zrozumiesz, że fajnie to brzmi i tylko w pkp z gdanska do katowic jest bliżej przez warszawe niż przez łódź:) (oczywiści problemem jest tu odcinek łódź- katowice przez wrocław. ale to złe dla paźstwa, ze takiego połaczenia nie ma- choćby dla transportu towarów)

          • 1 2

          • Jest jeszcze coś takiego jak ekonomika połączenia.
            Nie można prowadzić linii kolejowych po najkrótszych odcinkach, bez uwzględniania wagi i potencjału ośrodków miejskich, przez które prowadzi dana linia. Połączenie przez Warszawę ma dużo większy potencjał niż przez Łódź. Do tego dochodzi stan techniczny i geometria obu linii i tutaj taka CMK, jako linia dużo nowsza, której geometria była projektowana na 250 km/h ma kolosalną przewagę, dlatego jest położony nacisk na szybkie połączenia przez Warszawę.

            • 4 0

    • Żółw (16)

      9 godzin, to jaka to konkurencja dla samochodu którym wychodzi w granicach 6h?

      • 24 15

      • to alternatywa (10)

        najszybsze połączenie Gdynia - Katowice to 5 godz. 30 min. to jest tylko alternatywą, a bardziej chyba chodzi o skomunikowanie z Łodzią i Toruniem, niż Katowicami, do których dociera Pendolino. Pytanie jakie czasy do Łodzi i Torunia?

        • 29 0

        • Żółw (9)

          Z prostej logiki, tak długi czas całkowity wynika z długich czasów między miastami. więc konkurencja nikła. samochód - kolej 1:0.

          • 9 15

          • ... (2)

            W pociągu mogę poczytać książkę, zdrzemnąć się, popatrzeć przez okno i nie martwić się, że ktoś mi wyleci na czołówkę albo zepchnie z drogi..
            Na drogach rocznie ginie 3500 osób, a w pociągach ile?

            • 49 3

            • Nie przetłumaczysz

              Fetysz blachy forever. Nieważne że wyjdzie z tego samochodu zy..ny jak pies, ale zadowolony że przy grylu będzie o czym gadać gdzie to miśków nie było i ile zdjęć dostał.

              • 38 4

            • akurat na tej trasie jest autostrada

              więc na wypadek masz małe szanse. w pociągu za to można też umrzeć z nudów i od nieprzyjemnych zapachów (zwykle z winy współpasażerów, nie oszukujmy się). nie wiem też jak Twój samochód, ale mój jest wygodniejszy od pociagu.

              • 1 4

          • Nie mam prawa jazdy, nie mam samochodu (lub po prostu szkoda mi go eksploatować na tak długich trasach) (5)

            Zakład pracy nie zwraca za paliwo, szkoda mi czasu na prowadzenie - wolę popracować na laptopie w tym czasie, boję się polskich dróg i kierowców. Czas przejazdu to nie wszystko.

            • 21 2

            • (4)

              550 km to trasa? Wygoda korzystania z auta w miejscu docelowym - bezcenna. Lepsze niż taksówki czy użeranie się na przystankach i autobusach komunikacji miejskiej

              • 4 18

              • 550 km - tak to trasa, wystarczająca do tego, żeby objechać prawie cały kraj (3)

                A poza tym, to przecież wszystko zależy: jak jedziesz na konferencję i siedzisz 3 dni w hotelu, to auto ci nie potrzebne. Zamiast użerania się na przystankach samochodem możesz tracić nerwy szukając przez pół dnia miejsca do zaparkowania - i tak z reguły płatnego (nie mówiąc o tym, że jeżdżenie po obcym mieście samo w sobie wykracza poza sferę komfortu). Z drugiej strony - jak chcesz gdzieś jechać i po drodze coś zwiedzać, załatwiać, czy dobierać podróżnych, albo masz do przewiezienia np. komodę, to z kolei samochód będzie lepszy. Jak mówiłem - wszystko zależy. Gadanie, że samochód jest bezwarunkowo lepszy, jest infantylne.

                • 29 3

              • (1)

                Czasem nie mogę wyjść z podziwu! Świetna odpowiedź, aż nie wierzę, że ktoś mógł tak podpisać ma trojmiasto.pl

                • 8 0

              • nie wiem, co widzisz w niej wybitnego

                ale fajnie, ze masz mila niespodziane z rana :)

                • 1 0

              • Objechać???

                Chyba Monaco. 550 km to dystans drogowy Gdańsk - Katowice.

                • 0 0

      • Z Gdańska do Katowic samochodem w ciągu dnia nawet to około 4-4,5h (4)

        • 2 13

        • To napisz kiedy jedziesz,dam znać niebieskim ;) (3)

          Bo na pewno mam właśnie przed sobą (w twojej osobie) jednego z "królów lewego pasa",popierdzielających 180 km/h i walących długimi każdemu kto śmie przerwać ich szarżę. 4 godziny... i to może jeszcze przez "polskie Detroit"?

          • 21 2

          • i płaczących, że paliwo drogie

            i że tyle fotoradarów na drodze...

            • 8 0

          • hehehe 180km/h (1)

            hehe ja jadę 250km/h czasami jakiś plebs mi zajedzie i musze zwolnić do 200, ale moje BMW A8 ma niezłe hamulce, do katowic robię w jakieś 4h przez Łódź dłużej zlatuje, a później już tak 200km/h jadę na gierkuwce w d*pie mam mandaty 500zł to ja zarabiam na godzine a moje murzynki z mazur na mnie pracują za minimalną bo mam fabryczkę zatrudniam 50 osób i fure zmieniam co rok. Pozdrawiam przedsiembiorczych ludzi

            • 0 8

            • BMW A8 ciekawe bo nie znam takiego modelu

              Już bardziej wygłupić się nie mogłeś . Dobrze,ze nie masz BMW fokus s4 hahaha

              • 5 0

    • ... (1)

      Jakie miliardy na jaką modernizację ???
      Bo chyba coś przeoczyłem...

      • 5 9

      • no przeoczyłeś i to sporo jakieś 4 lata

        • 5 1

    • Możesz dojechać w 5,5 godziny:) (1)

      Nie spinaj się tak. Pewnie, że to żadna rewelacja, bo samochodem dzięki autostradom można szybciej dojechać.
      Ale wszystko jest kwestią ceny. Myślisz, że gdyby na tej trasie kursowało Pendolino z biletami 2 lub 3-krotnie droższymi, to ludzie byliby bardziej zadowoleni?
      Usługi przygotowuje się pod dany rynek, a prawda jest taka, że nie wszystkich stać na Pendolino.
      A jak stać, to grzej przez Warszawę i dojedziesz w niecałe 6 godzin.

      • 9 0

      • Aktualnie wszystkich stać na pendolino bo kosztuje 98zł (gdzie TLK kosztuje 75), pytanie co będzie jak się promocja skończy : P

        • 0 0

    • IC Chemik,Hutnik, Stocznowiec

      Połączenie nie jest przez Warszawę, tylko alternatywnie przez Bydgoszcz. g*wno wiecie, a narzekacie. Jedź sobie pitolino jak nie pasuje.

      • 2 0

    • Flirtem za długo, Pendolino za drogo

      Samochodem z Gdańska do Katowic autostradą ok. 600 km. Pokonuję to w czasie poniżej 6 godzin. Zużycie paliwa 8L/100 x 4,20 daje trochę ponad 200 zł. Jadąc w dwie czasem w trzy osoby od drzwi do drzwi jest szybko,niedrogo i wygodnie. Podróże służbowe.

      • 0 1

  • stolicą Śląska jest Wrocław (8)

    Drogie bilety. Patrz Polski bus

    • 51 73

    • tak jest,Śląsk Wrocław (1)

      • 9 16

      • Ruda śląska

        Piekary śląskie

        • 5 5

    • Chyba dolnego a nie Górnego tumanie bez podstawówki (2)

      • 19 14

      • Nieuk (1)

        Stolicą całego Śląska jest Wrocław w tytule mowa o Śląsku a nie o Górnym Śląsku nieuku

        • 9 4

        • Poziom (nie)wiedzy w społeczeństwie jest powalający

          a najlepszym dowodem jest ilość minusów przy poście Twoim czy Janusza i plusów przy tym autorstwa Homera.

          • 6 3

    • Jeden pojedzie na stopa

      drugi polskim busem, a trzeci pierwsza klasa w pendolino.

      Jak komus jeszcze zle to poleci prywatnym samolotem z odbiorem limuzyna z lotniska.

      Jak widac oferta na kazda kieszen

      • 8 2

    • Tłuku (1)

      Stolicą Śląska nie jest zapyziały Wrocław ;) Pozdrawiam Janusza geografii ;)

      • 1 6

      • historycznie od zawsze stolicą śląska był Wrocek. Kato to była przez wieki wiocha i skrzyżowanie traktu

        • 5 1

  • sami sobie robią tym filtrem konkurencję:-) a przywrócić wielu połączeń lokalnych to już nie ma komu. (10)

    pacany bałwany...

    • 22 52

    • Od lokalnych jest inna firma

      • 19 2

    • To chyba oczy masz tylku, lub ich wcale nie masz (3)

      Reaktywowali linie z Gdanska do Kartuz, nastepnie w kolejce jest do Leborka przez Miechucino, Sierakowice, a i o Bytowie nie zapomnijmy balwanie

      • 13 2

      • Ale się uśmiałem

        Kaktus mi urośnie jak reaktywują Lębork - Kartuzy

        • 4 9

      • wystaw nos poza Kaszuby. na trasach po których toczy się pędźdolino polikwidowali dużo regionalnych (1)

        i to przez pędźdolino właśnie

        • 1 1

        • Przestań bredzić. Jakie to niby regionalne połączenia polikwidowano na trasie Gdańsk-Warszawa-Katowice/Kraków w przeciągu ostatnich powiedzmy dwóch lat?

          • 0 0

    • A Skoda Superb to konkurencja dla Skody Fabii?

      To zwykła dywersyfikacja produktów (po polsku: rozszerzenie oferty)

      • 11 1

    • U nas akurat nie można narzekać (3)

      PKM przywróciła [połączenia do Kartuz. Odnowiono linię do Kościeżyny.
      Do Słupska planowano drugi tor, ale PiS przeje kasę, więc pewnie nic z tego nie wyjdzie. Szkoda.

      • 6 1

      • Ups! Oczywiście Kościerzyny:) (1)

        Zawsze ten sam mój błąd, sorki:)

        • 6 0

        • spoko, mi się też te dwie wioski mylą.

          • 0 1

      • połączenie do Kartuz to przywróciła akurat PKP PLK S.A.

        i ani Urząd Marszałkowski ani PKM nie ma nic do tego. Inwestycja w 100% finansowana ze środków własnych i przeprowadzona przez PKP PLK S.A.

        • 0 0

  • ten pociag tak zasuwa,ze czlowiek nie zdazy nawet sie pozadnie wyproznic a tu juz trzea wysiadac (4)

    • 52 11

    • (1)

      wypróżniasz się 10 godzin? byłeś już u lekarza?

      • 9 2

      • nową sr*jtasme dopiero przed Mysłowicami donieśli to co miałem robić...

        • 10 2

    • (1)

      Nooooo! Ledwo piardniesz a już w Bydgoszczy jesteś. A jeszcze niedawno było tak fajnie, powoli, do warszawy 8 godzin, cisza spokój jak na wczasach.

      • 2 0

      • a jeszcze niedawno jechałem 11 godzin do Warszawy, przez brzydgoszcz

        Jak tory były złe:-) to dopiero było.

        • 2 0

  • Katowice słabo (6)

    ale zapewne masa ludzi skorzysta do Bydgoszczy, Torunia i Włocławka. Pytanie jakie czasy przejazdów i jakie ceny z Gdańska?

    • 51 5

    • (5)

      Wchodzisz na rozklad-pkp.pl i sprawdzasz dla dat po 13 grudnia.
      Z Wrzeswzcza do Włocławka 3 godziny, Toruń 2,5, Bydgoszcz trochę ponad 1,5.
      http://rozklad-pkp.pl/pl/ti?trainlink=979446/330716/484070/84447/51&ld=s33&seqnr=3&ident=2q.01895733.1448517993&date=15.12.15&station_evaId=5101307&station_type=dep&journeyStartIdx=3&journeyEndIdx=8&backLink=tp&

      • 10 0

      • rozumiem zajazdy do mniejszych i większych miejscowości po drodze do Katowic (4)

        Ale dlaczego w Bydgoszczy odpoczywa 14 minut?
        Stary skład potrzebował czasu na przeprowadzenie konia na koniec pociągu.
        Co zatrzymuje nowy?

        • 2 0

        • Rozkład (3)

          Obecnie to jedynie rozkład jazdy innych pociągów zatrzymuje pozostałe lub zbyt słabe zasilanie sieci PKP. Problem z zasileniem to właśnie przyczyna postojów pendolino.

          • 2 0

          • (2)

            niezupełnie, na całej trasie do Katowic postoje po 1-3 min, tylko Bydgoszcz 12-14 w rozkładzie każdego pociągu

            • 0 1

            • (1)

              Weź spójrz na mapę linii kolejowych, to może pokminisz dlaczego tak jest. Aby z Bydgoszczy głównej (wjeżdżając od strony Maksymilianowa) móc jechać do Torunia, to obsługa pociągu musi przejść na drugi koniec, bo pociąg zmienia kierunek jazdy, stąd dłuższa przerwa.

              • 2 0

              • Rozumiem że przetaczanie lokomotywy w starych składach zajmuje kwadrans.
                Ale ile czasu trzeba maszyniście na przejście 150 m po peronie na drugi koniec pociągu?

                • 0 3

  • Wielka mi rewelacja 9 godzin do Katowic.... (11)

    W Europie cywilizowanej, do której ponoć dążymy, pociągi takie trasy pokonują w 4 godziny i to jest się czym chwalić. A tutaj, wywalone miliardy i wcale dużo szybciej nie jest!

    • 79 31

    • bzdura (6)

      Myślicie, że na zachodzie jeżdzą pociągi szybkich predkości...
      We Francji oprócz TGV tez jeżdzą normalne pociągi z mniejszymi predkościami, w Niemczech, Hiszpani, Norwegii itp.
      Przestańcie narzekać. Co by nie zrobic Polak zawsze będzie beczał be be be....

      • 24 11

      • zjadłem "tylko" ( koleje dużych prędkości) w komentarzu powyżej (1)

        Każdy się powołuje na Europę Zach. Chyba część z tych osób mało razy tam była...

        • 12 3

        • Byli w Kartuzach, a to juz zachod

          poza tym - podziw i uwielbienie (polaczone z samobiczowaniem sie) wyssali z mlekiem matki.

          Przeciez zachod pod kazdym wzgledem jest lepszy niz Polska. Tam nawet deszcz jak pada to bardziej mokry.

          • 1 2

      • pociągi dalekobieżne (2)

        W artykule mowa o dalekich trasach międzymiastowych -a na takich trasach np w Niemczech jeżdżą składy ICE i dla przykładu Monachium - Dortmund pokonuje w 5.5 godziny, osiągając prędkości 320 km/h

        • 8 5

        • (1)

          I bilet kosztuje 140 euro. W takim razie u nas masz EIP i podróż do Katowic przez Warszawę też będzie trwać 5,5 h. W tych wychwalanych przez ciebie Niemczech są też połączenia bezpośrednie inne niż ICE i np. taki EC z Monachium do Dortmundu jedzie prawie 7,5 h, cena za bilet 120 euro.
          O jakichś zawrotnych prędkościach tego ICE też nie opowiadaj bajek. W Niemczech są dwa odcinki linii kolejowych homologowane do 300 km/h, jeden krótki przed Norymbergą jadąc od Monachium i drugi łączący Kolonię z Frankfurtem, cała reszta ma Vmax wynoszący 250, 200 albo 160 km/h.

          • 9 2

          • Nieprawda!

            "Na Zachodzie" musi byc duzo lepiej niz w Polsce. Tak rodzice mowili i dziadek, jak tylko na chwile oderwal sie od "Wolnej Europy" tez o tym mowil.

            Polska w ruinie, postkomunizm, postkolonializm, post office. Nic tu nie moze dzialac dobrze. A jesli dziala to przypadkiem.

            • 5 1

      • Dokładnie:)

        Zamiast narzekać na czas lepiej popatrzcie na cenę:) Można by uruchomić pociągi typu TGV, ale wtedy byłby lament na cenę biletu. A tu 51zł drugą klasą!
        Gdyby jechać samochodem, to trzeba by zabrać 4 osoby, aby się opłaciło.

        • 4 3

    • bo ma za dużo przystanków

      powinien tylko w bydgoszczy i łodzi sie zatrzymywać, to pewnie z 1,5 godz szybciej by było.

      • 1 8

    • Dokładnie - Pendolino przez Warszawę jedzie poniżej 6.

      • 1 0

    • Wolniej niż 18 lat temu (1)

      Jeździłem do Katowic 18 lat temu. Podróż trwała 8 godzin.....

      • 2 2

      • Po pierwsze teraz podróż tymi pociągami z Gdańska Głównego będzie trwała poniżej 8 godzin (pół godziny schodzi na przejechanie Trójmiasta), po drugie 18 lat temu jechałeś z zatrzymywaniem się w: Pruszczu Gd., Tczewie, Laskowicach, Bydgoszczy Głównej, Leśnej i Wschód, Solcu Kujawskim, Toruniu, Aleksandrowie, Włocławku, Kutnie, Łęczycy, Zgierzu, 3 stacjach w Łodzi, Piotrkowie, Radomsku, Częstochowie, Myszkowie, Zawierciu, Dąbrowie Górniczej, Będzinie i Sosnowcu? Bo jak nie, to takie porównania możesz sobie w buty wsadzić. Policz sobie prędkość handlową i netto, a potem porównuj. Jak chcesz szybciej, to od grudnia będziesz mieć Pendolino z Gdańska do Katowic w czasie 5:10.

        • 2 0

  • Bilet w pendolino kosztuje 189 zł (14)

    A nie 98. Chyba, że autor ma na myśli bilet w promocji, ale tak nie powinny być porównywane ceny.

    • 79 19

    • 189 to 1kl. (1)

      • 4 5

      • 2-ga

        • 1 0

    • (9)

      Za tyle to na gazie wiozę 4 os. do łodzi i z powrotem. I w takim samym czasie jak pindolino.

      • 3 14

      • a policzyles moze calkowity koszt samochodu? (5)

        Kupujesz dzisiaj za 20k za 2 lata sprzedajesz za 14k.

        Po drodze na naprawy itp. wydales 3k. Opony zimowe, paliwo, ubezpieczenie.

        Wiem, ze cie nie przekonam - zbyt kochasz poczucie posiadania. Moze to pierwsza wartosciowa rzecz, jaka w zyciu masz. Natomiast jesli chcesz liczyc koszty samochodu to licz wszystko. Paliwo to wierzcholek gory lodowej w przypadku samochodu.

        Poza tym - jednak wygodniej jest pociagiem jechac do Lodzi niz samochodem (gdy mowimy o 4 doroslych osobach). Mozliwosc przejscia sie bez zatrzymywania, itp.

        • 6 5

        • (2)

          Nie wytłumaczysz, to tacy ekonomiści z bożej łaski. W odpowiedzi co najwyżej usłyszysz, że samochód i tak "muszą mieć".

          • 5 4

          • demagogia a nie ekonomia... (1)

            Dlaczego w dyskusji porównującej koszty podróży autem a środkami komunikacji publicznej zawsze jest podnoszony temat innych opłat za samochód (np. OC), jest wręcz sprowadzany do kwestii bycia albo nie...

            Postaram się owe magiczne koszty przybliżyć gdyż piszecie o nich jakby były horrendalne (w domyśle, teza taka wysuwa się z kontekstu wypowiedzi) - a propos, czy to oznacza, że Polacy są tak bogaci, że stać ich na taki "wysiłek" finansowy, czy raczej jest zgoła odwrotnie, innymi słowy - czy taka ilość samochodów wynika z biedy Polaków, czy raczej z akceptowalnych kosztów?.

            Samochodu nie kupuje się tylko i wyłącznie dla tego jednego, konkretnego przejazdu, służy do przemieszczania się na co dzień - więc koszt zakupu należy rozłożyć na ilość przejechanych kilometrów w całym okresie użytkowania. Zmienia to wydźwięk podnoszonej kwestii kosztów nabycia samochodu, nieprawdaż. Utrata wartości... no cóż, jak kupisz telewizor lub laptop czy inny sprzęt RGB - zaraz po wyjściu ze sklepu już traci na wartości, już nie sprzedaż za tą samą cenę. Wiem, w PRL kupiło się 15-letni samochód i po roku lub dwóch sprzedało się go jeszcze drożej. Czasy "socjalistycznej ekonomii" minęły bezpowrotnie. Wszystko z czasem traci na wartości, to jest koszt który ponosi właściciel.

            Koszt wykupu OC (w moim przypadku 560,00 zł ) przy rocznym przebiegu 10 tys. km jest akceptowalny za 1 km (niecałe 6 gr), im więcej kilometrów rocznego przebiegu, tym mniej za jeden kilometr.

            Koszty przeglądu technicznego i eksploatacji (olej i filtry) na podobnym poziomie jak OC. Koszt opon letnich i zimowych należy rozłożyć na kilka sezonów (co najmniej 4-5 sezonów przy normalnej, nie "sportowej" jeździe).

            Koszty napraw są losowe i często zależne od kultury technicznej właściciela, czy wręcz prozaicznego zużycia materiałowego części (np. akumulator co 5-7 lat wymiana, żarówki zależnie od rodzaju, itd., itp.) Inną kwestią są koszty napraw wynikające z zdarzeń drogowych (kolizje, wypadki), ubezpieczenie rzadko kiedy pokrywa całość naprawy szkody.

            Koszty paliwa - w moim przypadku silnik turbo disel 1,8 l - około 5,5l/100 km przy prędkości 80-90 km/h w trasie, na autostradzie przy prędkości 140 km/h około 7 - 7,5 l/100 km (zależy od warunków pogodowych, wiatru). Na jednym zbiorniku (50 litrów za około 220 zł) jadę z Gdańska "7" do W-wy i z powrotem, tyle samo podróż do i z Poznania (plus opłata za autostradę). W cztery osoby koszt na poziomie 55 zł w obie strony...

            Reasumując, ceny biletów na pociąg są porównywalne dla dwóch osób podróżujących autem, ale wyższe dla większej liczby osób w samochodzie dla tej samej relacji.

            • 6 0

            • Troszeczkę do tych wyliczeń dołożę.

              W Warszawie przesiadka, bo pendol do Otwocka nie dowiezie , a odjeżdża z Gdyni i z Kosakowa musisz dojechać taryfą . A auto , klepniesz w Kosakowie drzwiami i otworzysz je dopiero w Otwocku . Ja wybieram auto .

              • 2 1

        • Wszystko prawda poza tym,że niby wygodniej pociągiem niż autem

          Sorki ale póki co to nie jest prawda
          Samochód-wyjeżdzam spod domu, mogę zabrać sporo gratów, nie musze się spieszyć żeby się nie spóźnić 5 minut no i w Łodzi jadę wprost pod zadany adres...
          Autostradą...2:45min...

          • 5 0

        • mówimy o sytuacji, gdy samochód już posiadamy

          doliczanie tzw. amortyzacji nie ma sensu, o ile nie prowadzimy działalności gospodarczej w transporcie. wszystkie te opłaty i tak ponosimy.
          dlaczego poczucie posiadania ma mieć z tym coś wspólnego? wiem, ze teraz posiadanie samochodu jest niemodne, ale niektórzy naprawdę go potrzebują. również w mieście.

          • 5 0

      • (2)

        Pendolino nie jeździ do Łodzi z Trójmiasta, to po pierwsze. Po drugie ta cena dotyczy połączenia do Katowic. Po trzecie, jak już wspomniano licz wszystkie koszty, bo ty nawet opłaty za autostradę nie policzyłeś, o kupnie samochodu, amortyzacji, kosztach eksploatacyjnych innych niż paliwo, utracie wartości nawet nie wspominam.

        • 0 4

        • (1)

          To dolicz jeszcze komfort i transpor door 2 door.
          NIestety ale podróżowanie samochodem jest tańsze niż zbiorkomem, o ile podróżują wspólnie więcej niż 2 osoby.

          • 4 0

          • Jedynie transport pod drzwi się zgadza. Komfort można różnie definiować, sama jazda może być bardziej komfortowa pociągiem, możesz pochodzić, rozprostować nogi, iść do toalety, poczytać książkę/obejrzeć film, kimnąć się, za kółkiem tego nie zrobisz.
            A co do kosztów to nie jest. Nie licz tylko paliwa. Podziel sobie przez liczbę przejechanych kilometrów koszt zakupu samochodu, wszystkie koszty związane z jego posiadaniem i wtedy policz realny koszt podróży a nie iluzoryczny uwzględniający tylko paliwo.

            • 2 4

    • 189 PLN to 2 klasa z Krakowa/Katowic

      • 7 0

    • jakiej promocji ???

      W pendolino jest zasada, że im wcześniej kupisz bilet tym taniej. Im bliżej wyjazdu tym drożej. Jeśli wiesz, że za 3 tygodnie musisz jechać do Katowic to możesz bilet kupić za 98zł. Ale jeśli chcesz kupić na jutro to już kupisz za 189.... To jest tzw przedsprzedaż a nie promocja...... Zupełnie jak z kupowaniem wycieczek w biurach turystycznych. First minut to nie promocja

      • 0 1

  • 9h w wagonie bez przedziałów (13)

    Super, to jest POlska

    • 68 80

    • aaa (1)

      a po jaką cholerę przedział? przedziały powinny być całkiem polikwidowane

      • 28 23

      • widzisz, dla zwolenników mogłaby być część wagonów z przedziałami

        a część bez. ale POlskojęzyczni mają to do siebie, że wiedzą lepiej co ludzie potrzebują

        • 5 7

    • lubisz siedzieć w smrodku, co nie? (2)

      w dziupli z pluskwami

      • 21 10

      • i żulem z piwkiem (1)

        a pociąg zapchany i miejscówki nie zmienisz...
        Przedziały są powodem rozrostu patologii w pociągach, zwłaszcza tych tańszych.

        • 15 10

        • tak o patologii mówić może mówić stary praktyk od nich

          A kiedy ty dziecko ostatnio pociągiem jechałes? Ja korzystam często z połączeń właśnie na tej linii i widziałem niejedno. Wystarczyłoby skierować znowu ruch pasażerski na magistralę przez Inowroclaw i Karsznice. Ale lepiej doprowadzic do podupadania szlaków kolejowych. Bezprzedziałowe wagony tzw. tramwajowe dobre są dla szczeniarstwa i pijaczków zawlaszczających swoim zachowaniem całą przestrzeń. Chyba dziecko jestes okazem zdrowia albo komandosem i nie masz pojęcia czym grozi siedzenie w takim koszmarnym fotelu jak te pokazane.
          Tam nie ma miejsca nawet na wyprostowanie nóg. Jazda w pozycji embrionalnej przez wiele godzin z gwarancją kradzieży bagażu, nad którym nie wolno mieć dozoru. Ale dla takich smarków liczy się WiFi bo o niczym więcej nie mają pojęcia. Dlaczego Czesi zupelnie inaczej konstruują siedzenia w wagonach kolejowych? Ano dlatego, ze umieja myśleć i wyciagają wnioski z wieloletnich doswiadczeń i korzystają z opinii naukowcow-ortopedów. Ale i tam na trasy powyżej 4 godzin kierowane są wagony z przedziałami, chyba ze specjalnie zamowione sa bezprzedziałowe dla wycieczek i grup takich patologicznych Kubusiów.

          • 8 6

    • To się kuźwa wyprowadź do afryki jak ci się nie podoba lemingu... (2)

      • 7 10

      • leming to określenie na elektorat PO wiecz co w ogóle piszesz? (1)

        • 5 9

        • przecież to wyznawcy wodza jara i papy rydzyka idą w ciemno w bój za nimi

          Jak lemingi właśnie.

          • 1 2

    • nie PISkaj

      myślisz ,że w 4 lata PISory we wszystkich składach zamontują przedziały a w tedy będziesz narzekać ,że w "europie zachodniej" przedziałów nie ma

      • 10 2

    • Nikt ci nie każe jechać nim 9 godzin.

      Możesz posiedzieć tylko 3 godziny, i zwiedzić sobie Toruń.

      • 9 5

    • kolej lepsza

      A wolisz jechać 15h w ciasnym i dusznym autokarze bez możliwości spaceru po pokładzie?

      • 5 0

    • dla plebsu są bez, ja jeżdżę w przedziałach:-)

      • 1 3

    • 9h w pociągu jest czymś gorszym

      niż 9 czy 12h w samolocie? Z dwojga złego wybrałbym pociąg, duzo większa wygoda niż w samolocie. Przedziały powinny częściowo być, np pół wagonu, ale dźwiękoszczelne dla matek z hałasującymi dziećmi.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Literka M to symbol sportowych aut marki:

 

Najczęściej czytane