• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowy wyjazd z Ujeściska. Mniejsze korki z ul. Cedrowej

Maciej Naskręt
19 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Ulica Cedrowa w Gdańsku, która do 2018 r. zyska nowy wyjazd do ul. Kartuskiej poprzez ul. Nową Olchową.
  • Ulica Cedrowa w Gdańsku, która do 2018 r. zyska nowy wyjazd do ul. Kartuskiej poprzez ul. Nową Olchową.
  • Ulica Cedrowa w Gdańsku, która do 2018 r. zyska nowy wyjazd do ul. Kartuskiej poprzez ul. Nową Olchową.
  • Ulica Cedrowa w Gdańsku, która do 2018 r. zyska nowy wyjazd do ul. Kartuskiej poprzez ul. Nową Olchową.
  • Wąska ul. Cedrowa w rejonie ul. Kartuskiej.

W 2018 roku dzielnica Ujeścisko zyska lepszy wyjazd m.in. w kierunku ul. Kartuskiej. Deweloper wspólnie z miastem sfinansuje ulicę Nową Olchową - droga umożliwi ominięcie wyjątkowo wąskiej ul. Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Zaborni i uruchomienie nowej linii autobusowej.



Czy deweloperzy powinni fundować drogi?

Miasto Gdańsk z firmą Eco-Classic, budującą przy ulicy Cedrowej osiedle Wolne Miasto, podpisało umowę drogową na budowę ulicy Nowej Olchowej.

Ta ulica będzie stanowiła dodatkowe połączenie pomiędzy wąską i zapchaną w godzinach szczytu ul. Cedrową a ul. Kartuską. Na ogromny ruch w tym miejscu narzekali zwłaszcza mieszkańcy domów jednorodzinnych, bo ul. Cedrowa to świetny skrót do ul. Kartuskiej od strony Ujeściska.

Droga będzie miała jedną jezdnię i dwa pasy ruchu. Do tego mają pojawić się chodniki i trasa rowerowa.

Miasto zobowiązało się do uruchomienia linii autobusowej, której trasa przebiegać będzie nową drogą i już istniejącą ul. Cedrową. Dodatkowo w ramach inwestycji ma powstać przystanek autobusowy przy osiedlu Wolne Miasto, który z pewnością ucieszy spieszących do pracy dorosłych oraz dojeżdżające do szkoły dzieci.

- Budowa Nowej Olchowej poprawi komfort życia mieszkańców, zarówno jeżdżących samochodami, jak i tych, którzy korzystają z komunikacji miejskiej - mówi Zuzanna Kordzi, dyrektor ds. handlowych Eco-Classic.
Planowana lokalizacja ul. Nowej Olchowej. Planowana lokalizacja ul. Nowej Olchowej.


- Roboty drogowe zostaną wykonane przez jednostkę budżetową miasta - Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska. Realizacja przedmiotowej inwestycji polepszy skomunikowanie nieruchomości położonych w jej okolicy z miejskim układem komunikacyjnym - mówi Michał Piotrowski z gdańskiego magistratu.
Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec sierpnia 2018 roku.

Inwestycje

Miejsca

Opinie (115) 6 zablokowanych

  • Kiedy ścieżki rowerowe? ? (26)

    • 37 62

    • (10)

      po co? przecież obcisłe gacie i tak jeżdżą ulicą, albo chodnikiem.

      • 39 20

      • taki obrazek dzisiaj (5)

        wielkopolska w gdyni, mimo pustej drogi dla rowerów jakiś koleżka w obściskłych majtkach postanowił jechać pasem ruchu dla samochodów. zwykła cebuloza, która powinna być karalna

        • 31 6

        • (3)

          To byla DDR czy ciag pieszo rowerowy?

          • 3 8

          • osobno droga dla rowerów, osobno chodnik (1)

            wprawdzie nie rozdzielone pasem zieleni, ale pomalowane różnymi kolorami, znaki pionowe i poziome w komplecie.

            • 5 5

            • jak ja to mówię. Babcia z wąsem to dalej babcia, nie dziadek.

              Chodnik ze znakiem drogi rowerowej to dalej chodnik, nie droga rowerowa.

              • 7 7

          • DDR już nie istnieje

            • 3 3

        • Tak to jest

          Ktoś kupuje kolażówkę i od razu jego status wzrasta do poziomu zawodnika Tour de France

          • 7 5

      • (2)

        to tylko może świadczyć o tym jak cudownie muszą być zrobione że nikt nie chce nimi jechać

        • 6 7

        • (1)

          drogi baranie, czy jak droga jest "cudowna" to samochody jadą chodnikiem?

          • 13 6

          • jeżdżą. to dość częsty widok zwłaszcza w Gdyni.
            poza tym miejsce roweru nie jest na chodniku tylko na ddr albo jezdni.

            • 9 3

      • drogi dla rowerów nie powinny być budowane po to, by odmawiać kolarzom prawa do korzystania z jezdni

        jeśli droga dla rowerów powstaje poza jezdnią (kosztem przestrzeni chodnika lub części trawnika) to w mieście rowerzyści powinni zachowywać prawo do korzystania z jezdni.

        Nie powinno być obowiązku korzystania z substandardowych dróg dla rowerów - w Gdańsku nie wszystkie zostały zbudowane zgodnie z porządnymi standardami.

        Egzekwowanie przepisów powinno być bardziej rygorystyczne w stosunku do dysponujących pojazdami o większej energii kinetycznej.

        Prawa kierowców do parkowania samochodów na chodnikach powinny być stopniowo ograniczane, a zamiast wielu miejsc do parkowania samochodów powinny powstawać chodniki lub drogi dla rowerów.

        Najbliższy przyklad: odcinek Wałów Jagiellońskich od Huciska do wylotu ulicy Elżbietańskiej w Gdańsku. Tam był dość szeroki chodnik, ale zmieniono parkowanie na prostopadłe/skośne do osi jezdni i nie ma dość miejsca do wygodnego współistnienia rowerzystów i pieszych.

        • 2 3

    • Spokojnie, niech najpierw wybudują jakąś sensowną drogę.

      • 6 6

    • Jak zapłacisz podatek drogowy (10)

      Dobrze że nie ma ścieżek rolkowych łyżwiarskich itd
      Rowerzyści w gdańsku spowodowali najwięcej wypadków po autach osobowych i dostawczych łącznie 156!!! w tym zabili jednego pieszego!
      Największa kara nałożona w sądzie na rowerzystę to 7 000 000zł za spowodowanie kolizji.

      • 10 21

      • (3)

        no to pierw trzeba zabronić auta w gdańsku bo nie umiesz jezdić

        • 9 8

        • a ty nie umiesz pisać

          • 4 5

        • (1)

          pierw ?

          • 1 3

          • Mazur

            • 0 0

      • Na szczęście PIS kombinuje już w sprawie podatku miejskiego od samochodu.
        Czas najwyższy ile jeszcze czasu mieszkańcy mają finansować fanaberie kierowców.

        • 7 10

      • mhmh płacę podatki w paliwie, płacę za ubezpieczenie, finansuje usługi warsztatów samochodowych, zapewniam pracę ludziom na (2)

        i tak mogę pisać i pisać. co to zmienia? To tkaie pitolenie, że jak ktoś pali to nie powinien być leczony z podatków. Jak ktoś spowoduje wypadek przekraczając dopuszczalną prędkość też nie powinien być leczony. sam sobie winien. i tak dalej i tak dalej, prawdziwe argumenty wyciągnięte z wacka

        • 6 6

        • (1)

          a ja ściszałem telewizor wczoraj.....

          wszyscy płaca podatki jakieś ubezpieczenia i każdy korzysta z jakiś usług.. każdy zapewnia pracę ludziom NIE jesteś wyjątkowy. Wiem to boli ale taka prawda.

          • 6 1

          • Za to, że ściszałeś terewizor wczoraj, masz plusa,

            ale za taką prawdę masz minusa, więc znowu wychodzi 0,

            • 3 0

      • Jakieś bzdetne dane podajesz (1)

        156 od kiedy? Po autach osobowych i dostawczych? to kto jeszcze ma wypadki powodować? hulajnogarze? 7mln za spowodowanie kolizji rowerem ??? :D
        Nie ośmieszaj się. Taki rowerzysta musiałby śmiertelnie pełen przystanek ludzi chyba potrącić.

        • 6 4

        • Piesi ?

          • 1 0

    • na ścieżki rowerowe szkoda kasy , i tak 99% rowerzystów jedzie ulicą gdzie obok jest ścieżka więc darujmy sobie

      • 9 9

    • Żadnych "Ścieżek" wsadźcie sobie je w..... (1)

      Pasy rowerowe i Drogi rowerowe według standardów tylko i wyłącznie....

      • 7 9

      • oho, nie dość że ped**arz, to jeszcze faszysta

        • 7 6

  • (10)

    I dobrze - deweloperzy powinni poprawiac otoczenie osiedli, to tez przyciagneloby klientow - im lepsze otoczenie tym atrakcyjniejsze jest osiedle

    • 70 3

    • Matematyka jest prosta (1)

      co podnosi cenę i powoduje, że mieszkanie kosztuje więcej niż w centrum.

      • 6 2

      • Nie kazdy potrzebuje mieszkac w centrum, ale fakt ze przegieciem sa ogrodzone osiedla na poludniu gdanska, dookola pole i jakas droga z plyt

        • 19 2

    • (7)

      przeciez jest ustawa ktora zobowiazuje deweloperow do budowy drog dojazdowych. to ze w gdansku urzednicy deweloperow z tego nie rozliczaja to inna sprawa (np dla prokuratury)

      • 12 1

      • Tesco miało wybudować drogę, ale się dokumenty zgubiły. Jaki Pawełek takie miasto. Reforma sądów powinna pomóc.

        • 9 2

      • (4)

        A może warto najpierw się czegoś dodowiedzieć na temat zawieranych przez Miasto umów z deweloperami a nie pisać nieprawdy - Miasto Gdańsk od dawna podpisuje umowy zobowiązujace deweloperów do budowy, rozbudowy układu drogowego zlokalizowanego w okolicy ich inwestycji

        • 3 3

        • I tak i nie (3)

          Małych faktycznie zmuszają.
          Natomiast ci duzi to zupełnie inna sprawa. Tutaj zależy kto, co, komu. Ale są tacy którym miasto dużo odpuszcza.

          • 5 1

          • np (2)

            Górski miał przebić ulicę tunelem do Hynka spod Metropolii...I co? Jakoś cisza...

            • 4 0

            • Tak - to jest numer jeden. (1)

              Ten dew może bardzo dużo w Gdańsku.

              • 3 0

              • I nowa Lelewela zrobić do Kilińskiego

                • 0 0

      • Czytaj dokładnie ustawię. Drogi dojazdowe a nie miejskie.

        Developer ma obowiązek wybudować dojazd do budynków. Czyli zrobić drogę na terenie działki na której stawia budynek i połączyć ją z istniejącą siecią dróg. Nie ma on żadnego obowiązku budować miejskiej sieci drogowej. A wręcz nie powinien, bo to nie jego działka, tylko miasta.

        • 1 1

  • (4)

    Ktoś kto kupuje mieszkanie ma wliczone w cenę to, że będzie miał problem z dojazdami i tyle. Chcesz oszczędzić kasę to wydasz na dojazdy. Chcesz mieć centrum blisko? Kup mieszkanie w centrum. Per saldo chyba na to samo wyjdzie.

    • 34 29

    • (1)

      Już niektórzy obywatele unii europejskiej przeprowadzają się do Polski, tu można normalnie i bezpiecznie żyć bez gett i wszechobecnej kontroli pod przykrywką demokracji.

      • 6 11

      • niedługo będą przyjeżdżać do polskich obozów

        • 4 3

    • Zrozum, że nie każdy musi mieć blisko do centrum

      • 5 2

    • Wolne miasto

      akurat jest blisko centrum

      • 5 2

  • Hehe, juz widzę za chwile oferty pt- apartamenty obok centrum 5 min jazdy autem;) (3)

    • 45 6

    • Akurat z Cedrowej w 10 minut dojedziesz do centrum. (2)

      • 13 2

      • W środku nocy. (1)

        Napisz lepiej ile wynosi czasu dojazdu dla jadących na 8:00.

        • 7 7

        • Tak jak wszędzie ..w godzinach szczytu ..

          • 2 2

  • hahahaha, mniejsze korki :) (2)

    Nowe ulice nie zmniejszają korków, tylko przesuwają je w inne miejsce :) A nawet jeśli na początku będzie lepiej, to długo to nie potrwa i znów postoicie :)

    • 54 18

    • "Obywatelu, nie pie*rz bez sensu!" - A.Mleczko

      • 16 11

    • Aha, jak wybudujemy dwupasmówkę nad morzem to.u Szweda korki się zwiększą.

      • 7 5

  • (3)

    Jak zwykle inwestycje tylko na południu Gdańska. Czas pogonić Adamowicza. Gdańsk to nie tylko przedmieścia.

    • 11 72

    • Wymień

      Chodź jedna nowa inwestycje na południu Gdańska nie związana z Deweloperem?

      • 1 2

    • powiedz mi raz jeszcze że Zabornia to przedmieścia

      to wyśmieję!!!!

      • 3 1

    • Trudno wszystkim dogodzić.

      Jeszcze rok temu fora ociekały wpisami typu: Adamowicz olewa obrzeża bo skupił się na centrum. Teraz obrzeża ruszyły, ale wciąż jest źle. Może nauczcie się trochę cieszyć życiem i doceniać korzystne zmiany.

      • 1 1

  • Ciekawe dokąd ta linia będzie jechać? (2)

    Bo jak do Siedlec to dziękuję...Najlepiej jakby kończyła trasę na pętli Jasień PKM albo Kiełpinek PKM

    • 21 7

    • Najlepiej przez Mysliwska obok Piekarnicze.

      Czy tylko technicznie tak się da?

      • 6 2

    • Już dawno planowano tam przetrasowanie 175

      • 0 0

  • To miasto wam da autobus co 30 albo 40 min (3)

    Nie oczekujcie wiele

    • 39 8

    • Autobus jeździ co 30 minut bo jest mało pasażerów.

      • 1 3

    • ważne że cmentarz blisko (1)

      Tylko patrzeć jak czarni zaczną nowy kościół stawiać

      • 2 3

      • a to jeszcze kieckowi

        Nie dostali tam ziemi za friko?

        • 0 1

  • Jeszcze po 2 ścieżki rowerowe po obu stronach, ścieżkę dla rolkarzy, dla biegaczy i dla ślimaków.
    a na drodze progi zwalniające koniecznie !

    • 39 10

  • Nic nie zmienia (3)

    Z Mapki wynika że Nowa Olchowa będzie włączać się przed skrzyżowaniem z Myśliwską!
    Ta droga nic nie zmienia. Jak korki były tak będą!

    • 42 8

    • Ale dojechać można będzie do działek !!!!!

      • 0 2

    • Dla Ciebie nic nie zmienia, dla mieszkańców domków przy Cedrowej zmienia sporo

      • 5 1

    • Zmienia

      bo bedzie szerzej i bedzie jechał autobus

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

BMG Goworowski to trójmiejski przedstawiciel marek:

 

Najczęściej czytane