• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zaspa. Nowa sygnalizacja odliczy czas pieszym

Maciej Naskręt
9 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Nie ma się co niecierpliwić. Piesi od razu będą widzieli, kiedy zaświeci się dla nich zielone światło. Nie ma się co niecierpliwić. Piesi od razu będą widzieli, kiedy zaświeci się dla nich zielone światło.

Na al. Jana Pawła II w Gdańsku ma być bezpieczniej. Naprzeciwko szpitala im. św. Wojciecha do połowy grudnia stanie nowa sygnalizacja. Drogowcy dołożą do niej liczniki zmiany świateł dla pieszych.



Planowany sygnalizator dla pieszych przy al. Jana Pawła II. Planowany sygnalizator dla pieszych przy al. Jana Pawła II.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozpisał przetarg na budowę sygnalizacji na przejściu dla pieszych w ciągu al. Jana Pawła II na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Światła mają zostać uruchomione naprzeciwko wyjścia głównego ze szpitala im. św. Wojciecha.

Oprócz ustawienia standardowych sygnalizatorów na masztach dla samochodów i pieszych, projekt przewiduje budowę pętli indukcyjnych w jezdni dla pojazdów oraz w chodniku dla rowerów. Pojawią się też detektory na masztach, wymuszające zmianę świateł ręcznie przez pieszych oraz rowerzystów. Sygnalizacja ma pracować w koordynacji z istniejącą sygnalizacją na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Meissnera.

Przeczytaj: Prawoskręt zamiast autobusowej zatoczki? ZDiZ: inwestycja jest za droga

Czy nowa sygnalizacja poprawi bezpieczeństwo na al. Jana Pawła II?

Co ciekawe, planowana na Zaspie sygnalizacja świetlna będzie wyposażona w elektroniczne liczniki zmiany świateł. Dzięki temu piesi będą wiedzieli, ile będą czekać, ale też łatwiej będą mogli ocenić, czy zdołają przedostać się na drugą stronę dwujezdniowej ulicy. To pierwsze tego typu rozwiązanie na ulicach Gdańska.

- Firmy zainteresowane zamówieniem mogą składać oferty do 22 października, wtedy nastąpi otwarcie ofert. Budowa sygnalizacji powinna zakończyć się do połowy grudnia - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Zamówienie zrealizuje firma, która zbuduje sygnalizację najtaniej.

Przypomnijmy, że w grudniu 2011 r. roku w miejscu, w którym stanie nowa sygnalizacja, doszło do śmiertelnego potrącenia. Wtedy w komentarzach pod artykułem o tym tragicznym zdarzeniu czytelnicy utyskiwali na fatalne oświetlenie przejścia, a także na maszt fotoradaru, który nie był od dłuższego czasu załadowywany urządzeniem do pomiaru i rejestracji wykroczeń.

Budowa sygnalizacji w ciągu al. Jana Pawła II to kolejna inwestycja ZDiZ w poprawę bezpieczeństwa na gdańskich ulicach. Wcześniej urzędnicy zlecili wykonanie świateł na splocie ul. Śnieżnej i ul. Marynarki Polskiej. zobacz na mapie Gdańska Dochodziło tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń. Budowa sygnalizacji kosztowała ok. 250 tys. zł, trwała ok. dwóch miesięcy.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • i znowu nielegalne ręczne detektory dla rowerów (42)

    dla pieszych też nie wiem, po co? Podobnie jak na Grunwaldzkiej na wysokości Miszewskiego - tam są zawsze piesi.

    • 39 32

    • Nieprawda (29)

      W ruchu kołowym nie można instalowac co najwyzej wyłącznie ręcznych detektorow. A na większości naszych ulic są montowane jedynie "przyspieszacze" wywołania światła. A to duża różnica. Rowerzysta to nie pępek swiata. Chcesz szybciej przejechać - wcisnij przycisk. Raczej nie słyszałem, aby pieszszy się denerwował, ze taki detektor psuje mu płynny ruch, bo musi się przecież tez zatrzymać.
      Co do drugiej kwestii: piesi i może są na Miszewskiego, ale tylko prawie zawsze. W nocy już niekoniecznie. Detektory jak i kamery i pętlę indukcyjne w jezdni uruchamiajace światła - uplynniaja ruch.
      Wiem, ze każdy uczestnik ruchu chciałby zieloną falę, ale nie da się tego pogodzić. Niestety w życiu często trzeba iść na kompromisy. Tylko moralność nie zna kompromisów.

      • 29 12

      • oczywiście, że będę wchodzić z automatu (9)

        Chyba, że przechodzę przez na prawdę ruchliwą ulicę, wtedy użyje tego przycisku. Dlaczego? Proste: zanim zmieni się światło, to ja i tak już dawno będę na drugiej stronie, a kierowca musiał by później stać i przepuszczać powietrze. Nie będę tego wciskać, żeby NIE BLOKOWAĆ RUCHU

        Mam nadzieję, że doczekam takich czasów, gdy zielone światło DLA PIESZYCH będzie tylko nakazem i na własną odpowiedzialność będę mógł wejść na przejście, kiedy uznam to za najlepszy moment. Teraz często muszę czekać, aż na pustej drodze zmieni się światło, bo w krzakach mi/policjant czeka.

        • 35 12

        • Ot i buractwo (8)

          Przypomina mi to tłumaczenie pewnego głąba, który twierdził, że staje na torach tramwajowych, żeby nie blokować ruchu :) Oczywiście polskie panisko musi wiedzieć lepiej, kij z przepisami.

          • 11 20

          • nie, to Ty mentalnie jesteś jeszcze w komunie (7)

            I "myślisz": trzeba tak robić, bo tak każą. A że to, co robisz nie ma sensu w ogóle nie dochodzi do świadomości.

            W Anglii nikt pieszego nie ukaże za przejście na czerwonym. Widocznie wychodzą z założenia, że dorosły człowiek jest odpowiedzialny za siebie i widząc pustą drogę, jest w stanie podjąć decyzje, żeby jednak nie czekać na zmianę świateł. A policja chyba ma tam poważniejsze zadania niż czajenie się na pieszych...

            Nie chodzi o naśladowanie absolutnie wszystkiego z zachodu, ale w paru sprawach ci ludzie są od nas mądrzejsi.

            • 25 11

            • (2)

              Tam kierowcy sa mądrzejsi. U nas to mentalnośc buraka.

              • 12 2

              • (1)

                co mają wspólnego kierowcy z tym że o 1 w nocy sobie przejdziesz przez pasy kiedy w promieniu 500 m nic nie jedzie?Dla mnie to wręcz oznaka używania rozumu nic mnie tak nie wnerwia jak hałas powodowany w nocy przez ruszający samochód ciężarowy który zatrzymała na przejściu jakaś d. pa która wcisnęła guzik i i tak wlazła na czerwonym a kiedy już się światła zmieniły to burak był już kawał drogi od przejścia niedaleko którego mieszkam.Wszędzie należy stosować rozum a obecne władze traktują użytkowników dróg jak małe dzieci stąd wydzielanie osobnych lewoskrętów światła palące się w środku nocy i utrudniające jazdę itp

                • 20 1

              • Dokładnie. Prawo powinno wymuszać na człowieku myślenie a nie ślepe posłuszeństwo.

                • 14 0

            • (3)

              Tylko zapominasz chyba, że z przejść korzystają również dzieci np. w drodze do szkoły. I choćby dla nich warto trzymać się tego "bezsensownego, komunistycznego" zwyczaju odczekania 15 sekund na zielone światło.

              • 8 8

              • dzieci to dzieci na zachodzie też są dzieci chodzą na czerwonym a wypadków jakoś mało

                • 10 3

              • Ja zapominam? Jakoś można to uregulować, skoro w innych krajach przepisy nie traktują ludzi jak tępą masę. A i dzieci się tam masowo nie rozjeżdża...

                Takie czarne poczucie humoru :/

                • 7 4

              • Miś, jedna z pierwszych scen :)

                "A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był. To wy byście staruszkę przejechali, tak?"

                Jakoś gdzie indziej sobie ludzie z tym radzą...

                • 9 1

      • czytaj ze zrozumieniem

        ...projekt przewiduje budowę pętli indukcyjnych w jezdni dla pojazdów oraz w chodniku dla rowerów...

        Powtarzam: w chodniku dla rowerów,
        xczyli będzie zgodnie z przepisami - bez przycisków

        • 3 0

      • dlaczego kierowca jak się uważa za pępek świata to jest uważane za naturalne? (4)

        miasto podporządkowywane ruchowi samochodów obumiera, a kierowcy się rozzuchwalają. Kompromisy tak, ale uzgodnione ze wszystkimi interesariuszami - nie tylko korzystającymi z samochodów.

        • 9 7

        • (3)

          nie chcemy miasta podporządkowanego rowerom. Miasto ma być podporządkowane pieszym.

          • 5 3

          • (1)

            a czy rowerzysta nie jest też pieszym kiedy zejdzie z roweru?Chodzi tylko o nieutrudnianie rowerzystom ruchu i niezmuszanie ich do łamania przepisów bo czym innym jest brak zielonego światła na ulicy o małym ruchu no Orłowskiej w Gdyni chcesz nią przejechać z mola do stacji SKM wieczorem na krzyżówce ze Zwycięstwa jest pętla indukcyjna która roweru nie widzi co w związku z tym czekać wieczność aż zjawi się samochód czy przejechać na czerwonym?O to chodzi o zaprzestanie dyskryminowania jednośladów pod przykrywką tworzenia inteligentnych systemów transportowych jakaż to inteligencja że widzi się tylko samochody?

            • 2 4

            • Cóż

              Kierowca też staje się pieszym, jak tylko opuści auto. Kwestia typu, że niektórzy rowerzyści przesadzają z prędkością tam, gdzie brak ścieżek rowerowych. Nie wszyscy, ale znaczna część uważa się za święte krowy. W takich Niemczech, pieszy ma zawsze pierwszeństwo nad rowerzystami i samochodami. I tak powinno być u Nas.

              • 1 1

          • i oczywiscie artykul o sygnalizacji, a wystarczy jeden trol wspominajacy o rowerach i od razu klotnia...

            Panowie rozmowa nie na temat komu miasto ma byc podporzadkowane

            • 0 0

      • (10)

        chłopie w starych typach sterowników sygnalizacji było sztywne powiązanie równoległego ciągu pieszego z ruchem samochodowym w momencie kiedy rusza Grunwaldzka piesi i rowerzyści przejeżdżający w poprzek Miszewskiego mieli zielone z automatu i to było dobre bo będąc 50 m od skrzyżowania można było się skupić na bezpiecznym i płynnym pokonaniu go a teraz co nikt guziczka nie wcisnął to sobie czekaj frajerze do następnej zmiany świateł to jest chore i w tym jest nielegalność tego rozwiązania jako rowerzysta mam trzymać kierownicę oburącz a nie wyciągać ręce do jakichś przycisków czy jadąc samochodem też chcesz jełopie stawać przed każdymi światłami wysiadać i naciskać przycisk zastanów się trochę nim się w ogóle odezwiesz ludziom chodzi o to by jakość ich podróżowania po mieście rosła lub była bynajmniej na tym samym poziomie a nie spadała.Budyń chwali się jakimiś wypasionymi komputerami co mają synchronizować światła ale w tym projekcie pieszy i rowerzysta jest dopustem bożym a nie podmiotem na który w mieście należy stawiać wytłumacz mi proszę jełopie jak pokonać skrzyżowanie małych ulic na rowerze z karbonu czy aluminium którego nie łapią standardowe pętle indukcyjne które w ramach tego projektu są masowo instalowane?Rozumiem że w XXI wieku rowerzysta ma zejść z roweru i przeprowadzać go po pasach tak bo technika w XXI wieku nie zna środków które pozwoliłyby np rejestrować w inny sposób niż prehistoryczny drucik miedziany wtopiony w asfalt obecność rowerzysty który nie ma stalowej ramy w rowerze dziwne że w Krakowie Warszawie montuje się specjalne pętle rowerowe które są stosowane w całej Europie i tam to nikogo nie dziwi tu na apele by budować z głową odzywają się jacyś pomyleńcy którzy tyle się znają na temacie co gdzieś tam usłyszeli nie znasz się gościu nie wypowiadaj się w takim tonie bo się ośmieszasz tylko.Pokazujesz bezmiar swojej głupoty i ignorancji w tym temacie.Prawo stosowane w Polsce nakazuje likwidowanie przycisków dla pieszych a zwłaszcza rowerzystów może ktoś wreszcie zacznie to prawo stosować.

        • 6 2

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

        • (5)

          ooo kiedy zwraca się uwagę na chamskie posty rowerzystów którzy nie potrafią napisać zdania bez "jełopie" lub innych wyzwisk to moderator blokuje opinie. Mam pytanie do operatora. A używanie we wpisie słowa "jelopie" nie przeszkadza ci jełopie?

          • 0 3

          • (4)

            chamskie to są posty debili którzy uważają wszystkich poza posiadaczami blachosmrodów za wrogów na drogach

            • 2 4

            • (3)

              Jak na razie najbardziej zakomleksioną grupę stanowia rowerzyści. Dla fanatyka dwóch pedałów w obcisłych gaciach każdy jest wrogiem: kierowca, rolkarz, pieszy. Pokaż "debilu" wpis kogoś poza rowerzystą zawierający wyzwiska. Wy w tym celujecie. Jakie wpisy takie zachowanie na drodze.

              • 3 2

              • proszę bardzo przejrzeć sobie masę wiadomości i komentarzy na tematy rowerowe zarówno o ograniczeniu prędkości w Sopocie jak i estakadzie rowerowej w Gdyni itd i przestań pierdzielić głupoty kretynie

                • 0 1

              • (1)

                "Pokaż "debilu" wpis kogoś poza rowerzystą zawierający wyzwiska" Nie trzeba nic pokazywać, sam taki obraźliwy i płytki tekst właśnie napisałeś.

                Rowerzyści niczym (również poziomem chamstwa) nie różnią się od innych uczestników ruchu.

                Zakompleksionego buraka można równie łatwo znaleźć zarówno na rowerze jak i w samochodzie czy wśród pieszych.

                • 2 0

              • przecież to było napisane w cudzysłowiu specjalnie, aby pokazać o jakie słowo chodzi. Słowa 'debil' i 'jełop' to upubione słowa rowerzystów. Każda ich wypowiedź aż się roi od takich i innych wyzwisk.

                • 2 1

        • (2)

          widzę że jakiegoś samochodowego dekla tak rozgrzało parę słów prawdy że mu komentarz wycięło

          • 2 2

          • (1)

            nie mam prawa jazdy drogie cudowne dziecko dwóch pedałów
            i jełopie:)
            i deklu :)

            • 1 5

            • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • w nocy jest tam tak duży ruch, że możnaby nawet wyłączyć tę sygnalizację (1)

        • 1 0

        • W nocy...

          ...to można zastosować to niemieckie rozwiązanie. Wszystkie światła czerwone - nadjeżdża samochód i uruchamia sobie przejazd, tak samo jak rower - a pieszy kliknie sobie guziczek. . Żeby przejechać płynnie musi jechać wolniej więc wszyscy są bezpieczni.

          • 0 0

    • Nieprawda (1)

      W ruchu kołowym nie można instalować co najwyżej wyłącznie ręcznych detektorow. A na większości naszych ulic są montowane jedynie "przyspieszacze" wywołania światła. A to duża różnica. Rowerzysta to nie pępek świata. Chcesz szybciej przejechać - wciśnij przycisk. Raczej nie słyszałem, aby pieszy się denerwował, ze taki detektor psuje mu płynny ruch, bo musi się przecież tez zatrzymać.
      Co do drugiej kwestii: piesi i może są na Miszewskiego czy Grunwaldzkiej, ale tylko prawie zawsze. W nocy już niekoniecznie. Detektory jak i kamery i pętle indukcyjne w jezdni uruchamiające światła - upłynniają ruch.
      Wiem, ze każdy uczestnik ruchu chciałby zieloną falę, ale nie da się tego pogodzić. Niestety w życiu często trzeba iść na kompromisy. Tylko moralność nie zna kompromisów.

      • 4 1

      • a co szkodzi by zielone dla potoku samochodów na Grunwaldzkiej przypisać na stałe do zielonego dla pieszych na przejściach przez ulice prostopadłe do Grunwaldzkiej?Nawet jak nie ma pieszego to co szkodzi by zielone się paliło?Czy kierowcę skręcającego np z poprzecznej ulicy na zielonej strzałce nie obowiązuje zasada zatrzymania się i uwagi?A skręcający w prawo z głównej drogi na poprzeczną na zielonym świetle nie ma obowiązku uważania i ustąpienia pieszym?Wystarczy tylko stosować przepisy a teraz co ludzie idą na czerwonym bo nie wiedzą ile mają czekać upłynnianie ruchu pojazdów nie oznacza utrudniania ruchu pieszym zwłaszcza w takich miejscach tylko trzeba myślących inżynierów a nie taboretów

        • 4 0

    • człowieku - czytaj zanim coś napiszesz

      żeby zaistnieć

      • 10 2

    • (2)

      jak to przejchać?!
      zgodnie z ustawą masz obowiązek się ZARTRZYMAĆ przedprzejściem rowerowy lemingu
      a nie radośnie wjechac na przejście rozjeżdzając pieszych i nie patrząc na auta

      • 7 12

      • nie rób z siebie idioty

        • 2 1

      • baranku tu jest przejazd rowerowy też

        • 1 0

    • (4)

      stoi napisane, że będzie pętla indukcyjna dla rowerów. Oprócz niej ręczny przycisk. Najpierw czytaj ze zrozumieniem, potem komentuj.

      • 2 1

      • (2)

        czy pętla wykrywa rowery z innych materiałów niż stal?

        • 1 0

        • (1)

          Nie wykrywa, tylko cr-mo, jak masz ze stali węglowej, z aluminium czy karbonu, to musisz wyciepać taki rower na śmietnik.

          • 0 0

          • nie wolę wyciepać na śmietnik idiotę z urzędu który nie zna dostępnych na rynku urządzeń wykrywających każde naruszenie przestrzeni zarówno przez pieszego jak i rower

            • 0 0

      • przeczytałem, ale wiem też, co się dzieje z przyciskami

        przyciski są mało odporne na idiotów. Niestety. Wiele razy - jako pieszy - nie mogę wywołać zielonego, ponieważ... przycisku zwyczajnie nie ma. Wiszą tylko kable.

        • 0 0

    • jeszce jeden zbyteczny gadżet - licznik sekund

      za ciężkie pieniądze.

      • 1 3

  • (6)

    Budowy kolejnych sygnalizacji w ciągu Gdańsku i kolejne inwestycje tego typu na kolejnych przejściach i skrzyżowaniach - już zaczyna brakować im "pomysłów" to mają "pomysł" by zasypywać istniejące podziemne przejścia dla pieszych i budować, budować, budować kolejne światła.

    • 23 19

    • dokładnie tak (5)

      samochód nie jest odpowiednim pojazdem do poruszania się po mieście

      • 7 5

      • (4)

        Powinni budować drogi które będą sprzyjać kierowcom i umożliwiać coraz szybszą jazdę a nie budować światła które tylko korki powodują. Jakby budowali skrzyżowania bezkolizijne to by nie było problemu.

        • 4 5

        • pokaż mi miasto gdzie takie coś zadziałało

          • 3 1

        • w mieście bozkolizyjna powinna być tylko komunikacja publiczna

          • 3 2

        • Coraz szybszą jazdę? (1)

          Celem jest USPOKOJENIE ruchu drogowego, a nie zapewnianie kierowcom długich prostych, żeby sobie mogli "przygazować"

          • 3 1

          • przygazować i skończyć albo na barierce (niedziela na Słowackiego) albo na latarni

            • 2 0

  • Kierowcy i piesi muszą się nauczyć, że (13)

    Jeżeli pieszy ma zielone światło to niech spojrzy w lewo i prawo zanim bezmyślnie wejdzie na jezdnię.
    Jeżeli kierowca ma zielone światło to niech spojrzy na przejście dla pieszych zanim wjedzie z impetem na pasy.

    Ponadto odliczanie czasu na światłach nic nie da gdyż piesi będą to traktować jako wyznacznik upoważniający do wejścia na jezdnię z automatu.

    • 56 19

    • Każdy to wie (8)

      Każdy kierowca wie, że musi się zatrzymać przed STOPem albo przed zieloną strzałką. Ale nikt tego nie robi, poza kierowcami eLek.

      Polscy kierowcy myślą, że należy im się ta strzałka, ale to polski wyjątek i łaskawy gest w stronę kierowców. W innych krajach nie ma takich przywilejów.

      • 18 6

      • (1)

        Jeśli ta zielona strzałka to polski wyjątek, to traktuję go nie jako "łaskawy" tylko rozumny gest w stronę kierowców.

        Jeśli tej strzałki w innych krajach nie ma to znaczy, że te inne kraje muszą nadrabiać zaległości cywilizacyjne w stosunku do nas.

        • 8 17

        • są różne kryteria rozumności

          • 4 2

      • (4)

        zatrzymuję się przed strzałką w prawo i ruszam, a i tak patrzę na pieszych czy im przypadkiem się nie zaświeci zielone bo wpadają na jezdnię niczym zwierzęta po karmę zamiast najpierw się upewnić, że nic nie jedzie.

        • 11 18

        • (2)

          jak ty masz zieloną strząłkę to piesi mają zielone światło więć MAJĄ PRAWO wejść na przejście
          to kierowcy ważących ponad kilkaset kilo niebezpiecznych pojazdów mają obowiazek uważać na innych
          pieszy nikomu krzywdy nie zrobi
          w przeciwieństwie do co niektórych zezwierzęconych osobników kierujących autami

          • 19 5

          • jak ty masz zieloną strząłkę to piesi mają zielone światło

            rany, a może by tak pisać rzeczy sprawdzając najpierw stan faktyczny??

            • 6 2

          • to chyba malo jezdzisz bo to zalezy od skrzyzowania.zdarza sie ze piesi mają zielone, ale nie zawsze

            • 1 0

        • A TY zatrzymujesz samochód?

          Sytuacja: masz zielone światło, jedziesz prosto przez skrzyżowanie; zatrzymujesz się żeby się upewnić że wszyscy ustępują Ci pierwszeństwa? Jeśli nie to dlaczego oczekujesz tego od pieszych?

          • 8 2

      • zatrzymywać to się mogą osoby z rocznym stażem lub niedowidące

        jeśli ktoś jeździ od lat, to obserwuje skrzyżowanie już wcześniej. wie kiedy może jechać, a kiedy nie, bo ma wyrobione wyczucie odległości, prędkości. gdyby każdy zaczął się zatrzymywać jak przepisy nakazują, to korki wzrosłyby trzykrotnie a nie miałoby to znaczącego wpływu na bezpieczeństwo. faktyczna przyczyną wypadków w tym kraju jest alkohol, nadmierna prędkość i zły stan dróg, a nie brak przestrzegania przepisów

        • 1 5

    • Przede wszystkim kierowcy nie zwalniający przed światłami!

      "...bo ja zdążę przez światła-nie ważne,że na czerwonym.Pieszy ma uważać na mnie..."

      • 16 0

    • Kierowca egoista

      A kierowcy mając zielone światło patrzą w lewo i prawo zanim bezmyślnie wjadą na skrzyżowanie albo pasy? Dlaczego od osób które musiały zdać egzamin na prawko wymaga się tak mało?

      • 3 1

    • Spróbuj jadąc samochodem zatrzymać się przed pasami (bez świateł) żeby przepuścić pieszego i obserwuj jak ładnie Ciebie wyprzedzają i omijają inni kierowcy (a ten manewr jest bardzo ceniony w taryfikatorze wykroczeń).

      • 4 0

    • Kierowca nie wyhamuje, jak władujesz się na czerwonym

      samochód ma długą drogę hamowania, są też różne samochody, jeden ma krótszą, inny pięć razy dłuższą drogę hamowania przy tej samej prędkości.

      • 2 1

  • (2)

    Jak zwykle stosuje się drogie rozwiązania zamiast załatwić rzecz po staremu: ustawić fotoradar i walić mandaty tak długo, aż się kierowcy nauczą - ale żeby nie było to pieszym to samo.

    • 18 23

    • PESELU na czole.

      I obowiązek noszenia PESELU na czole. Aby fotoradar był skuteczny.

      • 12 1

    • Fotoradar nic nie da.

      Spowalniacze przed szpitalem pomogły by.

      • 3 1

  • Czekam na TRISTAR (3)

    aby wygodnie z fotela swojego luksusowego Forda Escorta podziwiać wielką klapę za ogromne pieniądze.

    • 51 14

    • tristar już jest sukcesem
      ile to urzedasów, ciotek, wujów, znajomków zarobiło...

      • 13 2

    • Nie pitol, przy Operze już jest (1)

      i przepuszcza tramwaje bądź nie włącza światła dla tramwaju przy Klinicznej/Hallera jeśli ich tam nie ma

      • 1 0

      • a co z pieszymi archaiczny guziczek i stanie kiedy równoległa jezdnie jedzie?Mam w d... takie usprawnienia jeśli to się nie zmieni to trzeba będzie inaczej pogadać z debilami tworzącymi za wielkie pieniądze takie partaniny

        • 1 2

  • światła

    Super jestem za - tylko niech nie zapomną o drugiej części ulicy. Od mola do mostu przy Rzeczpospolitej przynajmniej jest oświetlenie i sygnalizacja, ale od mostu do kolejki już nie ma. Dzieci idące do szkoły mają problem z przejściem przez pasy (słynna kultura kierowców się kłania) do tego wieczorem idzie/jedzie się tam niemal po omacku - zero oświetlenia. Może miasto w końcu coś zrobi z tym pasem.

    • 27 5

  • ul. Jana Pawła II - jedno wielkie przejście. (5)

    Kiedyś tam szło normalnie przejechać. Teraz co 200m światła....

    Może i trzeba, ale upierdliwe:)

    • 59 16

    • ul. Jana Pawła II to nie tor wyscigowy -trudno przejsc bez swiatel (1)

      • 4 5

      • Ktośwpadł na pomysł, aby był to łącznik między dwoma fragmentami trasy Słowackiego

        spowalnianie ruchu na takiej trasie to genialny w swojej prostocie pomysł...

        • 3 1

    • Za chilę będzie jeden wielki korek.

      • 8 3

    • przynajmniej

      spowalniają ruch samochodów. Kierowcy po miesiącach testów dostosowują swój styl jazdy do panujących warunków.
      Spowolnienie ruchu w obrębie dzielnic mieszkaniowych uważam za godne rozpowszechnienia.
      Przydałyby się również ze dwa przejścia na poziomie jezdni w ciągu Rzeczpospolitej między JP2 a Nową Kościuszki.

      • 5 6

    • Jak kierowcy nie potrafią jeździć w mieście ...

      ... to trzeba im światłami pokazywać. Piesi tam mają przerąbane. Prędkość taka jakby tam chcieli wystartować. Omijanie i wyprzedanie innych samochodów, które przepuszczają pieszych.

      • 4 2

  • Brawo - pierwsze chyba w Gdańsku pętle indukcyjne dla rowerów. (3)

    w chodniku

    • 16 6

    • Więcej świateł na Jana Pawła II

      to po co się szczypać? to może już na każdym wjeździe i zjeździe z al. JP II zróbcie światła bo obecnie ta ulica w ogóle nie jest zas**na światłami które do niczego nie służą a tylko są korkogenne. Może ktoś by w końcu pomyślał i przestał korkować światłami główne arterie miasta. w końcu po coś ta aleja 2 pasmowa jest nie sądzicie?

      • 3 3

    • (1)

      tak, na chodniku ! i do tego jeszcze przy szpitalu. Chodzi o to, aby pędzący rowerzyści rozjeżdżali chore osoby idące do/ze szpitala ?

      • 1 1

      • emm

        Zazwyczaj pętle indukcyjne skonfigurowane są by wykrywać stojące na nich pojazdy więc nie ma mowy o pędzeniu - zwłaszcza przy przejściu dla pieszych z czerwonym dla nich światłem.

        • 0 0

  • s gdzie petle dla rowerów w tristara? (1)

    bo taniosc, bylejakosc zwycięża przetargi? poza tym np pod operą porabalo już się. nowe swiatla, piesi nie dają rady, inny dźwięk dla ociemnialych...

    • 8 8

    • powiedzą że będzie ok jak zawsze a jak zrobią że projekt unijny że s****a tata 5 lat nie można nic zmieniać itd

      • 0 0

  • Najwieksza plaga to rowerzyści (12)

    Matołki pędzące bez opamiętania.

    • 69 49

    • (1)

      Największa plaga to kierowcy Syrenek

      Matołki pędzące bez opamiętania.

      • 6 14

      • Największa plaga to sygnalizatory swietlne

        Matołki trwoniące kasę bez opamiętania.

        • 8 3

    • ...i motocykliści bez prawa jazdy!...z prawem też za często łamią przepisy. (2)

      • 8 3

      • Dlatego zima ma też plusy:

        nie ma matołów na jednośladach. ;)

        • 13 5

      • prawdę powiedziawszy jeżdząc widze że motocyklisci i kierowcy motorowerow są najbardziej świadomą grupą użytkowników dróg
        statystyki to potwierdzają
        to kierowcy osobowek naderczęsto są zwyczajnie bezmyślni o przestrzeganiu prawa nie wspominając

        • 11 7

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Największa plaga to sygnalizacje świetlne

      Matołki trwoniące kasę bez opamiętania

      • 2 3

    • Grubasom żal d*pe ściska, że ktoś może być wysportowanym i zdrowym. (1)

      W domach siedzieć śmierdziele, zamiast wozić swoje tłuste d*pska po mc donaldach!

      • 6 8

      • Czerwonogęby, zziajany, śmierdzący potem, ręce umorusane smarem, często mokry od deszczu lub śniegu w śmiesznych obcisłych gaciach wymachujacy rękami na kierowców samochodów, pieszych, rolkarzy czyli typowy rowerzysta.

        • 4 4

    • A kto powoduje najwięcej wypadków i ofiar śmiertelnych? (1)

      • 3 2

      • wg statystyk Policji

        to mężczyzna, kierowca samochodu jadący ze zbyt dużą prędkością

        • 4 3

    • następny przyzwyczajony tylko do widoku samochodu

      Jak zobaczy coś innego na drodze to z takim opóźnieniem, że wydaje mu się że on "wbiegł" albo "wtargnął" na drogę "znikąd".

      • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce to:

 

Najczęściej czytane