- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Znamy założenia transportowe dla Gdańska Południe
Nowa Politechniczna, Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Jabłoniowa oraz Nowa Świętokrzyska - te trasy powinny dostać najwyższy priorytet realizacyjny, aby polepszyć warunki komunikacyjne na gdańskim Południu. Takie wyniki płyną z przygotowanego projektu Strategicznego Programu Transportowego dla tej części miasta.
Dla analizy priorytetów inwestycyjnych, pod uwagę wzięto łącznie 15 dróg różnej długości i klasy. Następnie oceniono je pod kątem kilku kryteriów ("waga" konkretnego kryterium była uzgodniona przez Biuro Rozwoju Gdańska, Wydział Programów Rozwojowych oraz Zarząd Dróg i Zieleni), przy czym do oceny brano pełne warianty, tj. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, droga rowerowa, chodniki oraz, o ile jest przewidziana, dwutorowa linia tramwajowa. Bardzo wysoko oceniano też rozwiązania z tramwajami ze względu na środki UE, stąd nisko wypadły np. ulice Nowa Unruga-Nowa Zakoniczyńska.
Dlaczego jednak pominięto przy analizie warianty alternatywne, które od pewnego czasu pojawiają się w zapowiedziach dotyczących m.in. ul. Nowej Warszawskiej bez jezdni (tylko tramwaj) czy budowy ul. Nowej Jabłoniowej bez tramwaju?
- To namnożyłoby wariantów, które ciężko byłoby obliczyć i ze sobą zestawić. Etapowanie realizacji będzie określane w późniejszym okresie - podczas zlecenia koncepcji czy projektu budowlanego - wyjaśnia Tomasz Budziszewski z Zespołu Komunikacji Biura Rozwoju Gdańska.
Ze wstępnych szacunków wynika, że realizacja najbardziej priorytetowych tras pozwoli skrócić czas przejazdu (głównie korzystając z tramwaju) z Południa w kierunku Wrzeszcza, Zaspy czy Oliwy o ok. 10-15 minut względem istniejących połączeń przez Śródmieście.
Jak jednak traktować wynik, który nie odpowiada jednoznacznie na priorytet realizacji aż trzech układów drogowo-tramwajowych, które zajęły ex-aequo trzecie miejsce: Nowa Jabłoniowa, Nowa Warszawska, Nowa Świętokrzyska?
- To jest wstęp do dalszych działań. Ta analiza wyznacza kolejność zlecania dokumentacji, ale to dopiero początek procesu inwestycji. Te drogi mają przecież różny koszt, a ich realizacja będzie też w dużej mierze zależała od pozyskanych środków z UE i możliwości budżetowych miasta - zwraca uwagę Marek Piskorski, dyrektor BRG.
Tak wybrana kolejność nie cieszy jednak mieszkańców Oruni, którzy czują się pokrzywdzeni ze względu na obniżenie priorytetu inwestycyjnego dla budowy ulic Nowej Małomiejskiej-Nowej Podmiejskiej. Te w poprzednim studium transportowym z 2011 r. były na pozycji trzeciej (po Nowej Bulońskiej Północnej i Nowej Jabłoniowej).
- Dlaczego ta inwestycja komunikacyjna została ujęto całościowo? Dlaczego nie wzięto pod uwagę odcinka od Traktu Św. Wojciecha do ul. Równej ? Umożliwiłoby to bezkolizyjny przejazd przez tory kolejowe, czego obecnie brakuje mieszkańcom naszej dzielnicy - pytał podczas konsultacji społecznych Strategii Transportowej Bartosz Łabuda z Zarządu Rady Dzielnicy Orunia.
Czytaj też: Spór o przejazd przez tory kolejowe na Oruni
Urzędnicy tłumaczą, że tak krótki odcinek nie ma sensu komunikacyjnego, gdyż wpada w "wąskie gardło" ul. Małomiejskiej-Podmiejskiej. Jednocześnie koszt takiej inwestycji szacowany jest aż na 100 mln zł.
- Sam wiadukt nie tworzy projektu, który będzie się "bronił" przed zasadami dofinansowania unijnego, dlatego trasa ta jest planowana w szerszym zakresie, tj. z przedłużeniem przez ul. Nową Chmielną, co tworzy logiczną całość - przekonuje Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
Projektowane układy komunikacyjne budzą też wątpliwości w zakresie ich oddziaływania na przestrzeń miasta.
- Czy będą brane pod uwagę rozwiązania promujące i wspierające ruch pieszy? Czy nowe ulice nie doprowadzą do podziału Południa na mniejsze części? - zastanawia się Agnieszka Jurecka, współorganizatorka warsztatów Quo Vadis Gdańsku na Ujeścisku.
- Z takich dróg jak al. Havla wyciągamy wnioski. Chcemy zmniejszyć przestrzeń pod drogi, ale jednocześnie zostawić pewną rezerwę, jeżeli okazałoby się, że trzeba je rozbudować - zapewnia Dawidowski i jednocześnie przypomina o programie wspierania ruchu pieszego poprzez remonty i budowy chodników.
Czytaj też: Przyjazne miasto musi mieć dobrą przestrzeń publiczną
Uczestnicy konsultacji pytali też o inwestycje, które od dawna mają status "planowanych" bez większych szans na realizację w najbliższym czasie.
Chodzi tu m.in. o estakady nad skrzyżowaniem Trasy W-Z z ul. Łostowicką i al. Havla . Odpowiedź urzędników: - Trzeba poczekać na otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą i rozłożenie się ruchu na skrzyżowaniach w Śródmieściu (w tym Węźle Unii Europejskiej ). Jeżeli dojdzie do realizacji, to pierwszy wiadukt powinien być w stronę wylotową z Gdańska, ponieważ w przeciwną korki przesuną się na kolejne skrzyżowania w centrum miasta.
Padały też pytania o Trasę Północ-Południe (PP) - dlaczego nie jest dalej przedłużana w stronę Oruni Górnej? Dlaczego nie połączy się jej z ul. Cieszyńskiego?
- Trasa PP nie została wykreślona z planów dalszej budowy. Strategia nie oznacza, że realizujemy tylko pięć pozycji i reszta przestaje istnieć. Jej przedłużenie nie przynosi takiego skutku, jak budowa innych tras, które zostały wytypowane jako pierwsze w kolejności do realizacji - odpowiada dyrektor WPR.
Do zakończenia procesu konsultacji społecznych jeszcze jednak daleko. Uwagi do dokumentu, jak i prognozy oddziaływania na środowisko (szczegóły na stronie BRG), można składać w terminie do 21 maja w formie pisemnej na adres Biura Rozwoju Gdańska (Wały Piastowskie 24 ), ustnie do protokołu spisanego w siedzibie BRG lub drogą elektroniczną na adres gdansk-poludnie@gdansk.gda.pl (bez potrzeby opatrzenia wiadomości bezpiecznym podpisem elektronicznym).
Planuje się, że głosowanie nad uchwaleniem dokumentu nastąpi na sesji Rady Miasta w ciągu najbliższych kilku miesięcy - przypuszczalnie w czerwcu lub sierpniu br.
Dla porównania koszt wybranych inwestycji komunikacyjnych:
- Trasa W-Z od ul. Kartuskiej do ul. Otomińskiej (bez węzła z obwodnicą) - ok. 149,2 mln zł,
- Trasa Słowackiego od rejonu ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej - ok. 158,3 mln zł,
- Trasa Słowackiego od Węzła Ku Ujściu do Węzła Marynarki Polskiej (wraz z tunelem pod Martwą Wisłą) - ok. 885 mln zł,
- Trasa Sucharskiego od węzła z Obwodnicą Południową do Węzła Elbląska - ok. 168,6 mln zł,
- Trasa Sucharskiego od Węzła Wosia Budzysza do Węzła Ku Ujściu (z węzłami) - ok. 183,1 mln zł,
- Aleja Havla wraz z torowiskiem tramwajowym - ok. 110 mln zł,
- Południowa Obwodnica Gdańska - ok. 1,133 mld zł,
- Planowana Nowa Spacerowa wraz z tunelem pod Pachołkiem - ok. 1,3 - 2 mld zł
- Koszt jednego tramwaju Pesa Jazz Duo - ok. 8,6 mln zł,
- Koszt fabrycznie nowego pociągu Newag Impuls dla SKM - ok. 17,8 mln zł
Miejsca
Opinie (294) 3 zablokowane
-
2015-04-17 13:33
(56)
Kiedy Nowa Świętokrzyska do Kowal? Korki są nawet o 19:00... Po tylu latach i dla tylu wyborców (Łostowice to ogromny obszar) miasto powinno WRESZCIE zadziałać.
- 242 51
-
2015-04-17 13:38
(5)
Tere-fere, tereny, którymi Trasa PP miała być poprowadzona w kierunku Pętli Świętokrzyska są dawno zbudowane, nie ma rezerwy!
- 15 21
-
2015-04-17 14:48
Rezerwa oczywiście jest. Po co piszesz takie głupoty? (1)
- 15 6
-
2015-04-17 15:25
Gdzie jest ta rezerwa? Mylisz rezerwę pod drugą jezdnię Małomiejskiej z tą, na której stoi Polo Market i domy.
- 8 10
-
2015-04-17 16:10
i wpadasz z trasy PP w małomiejska-swietokrzyska (1)
- 1 1
-
2015-04-17 17:38
Tylko po co taka trasa, skoro jest Havla?
- 3 7
-
2015-04-18 22:35
Czyli Osowa platformiana wydy......a. Należało się frajerom.
Naiwniaki.
- 3 2
-
2015-04-17 13:51
Kowale to nie Gdańsk tylko Gmina Kolbuty (17)
Pytaj więc w Kolbudach
- 73 11
-
2015-04-17 14:03
DO Kowal, a nie PRZEZ Kowale. Naucz się czytać. Dojazd do obwodnicy i Przywidzkiej to inna historia...
- 15 27
-
2015-04-17 14:04
A czy ci mieszkańcy sa już zameldowani (15)
w Gdańsku? Bo po rejestracjach to widać NOL,NEB itd. i tam płaca swoje podatki a tu maja wymagania...
- 62 17
-
2015-04-17 14:42
Tak, są zameldowani. (13)
Nie rozumiem, o co chodzi? Nowa Świętokrzyska jest bardzo potrzebna. Możecie mówić wszyscy co chcecie, ale Gdańsk nie ma możliwości rozbudować się w inną stronę niż właśnie w stronę obwodnicy. Mieszka tam dużo ludzi, droga biedna, właściwie jej brak. Zaraz będą krzyczeć, że chodniki w starszych dzielnicach krzywe. Ja jestem ich prostowaniem, jestem za "odnową" starszych dzielnic ale macie tam tramwaje, kolejkę i rozbudowana infrastrukturę, więc zrozumcie też ludzi z nowych osiedli. Nie dajmy się zwariować.
- 38 30
-
2015-04-17 14:54
Gdańsk ma hektary pod zabudowę na Dolnym Tarasie (8)
Spokojnie całe Południe zmieściłoby się między Marynarki Polskiej a Hallera, tam gdzie jest tramwaj i można w każdej chwili przywrócić SKM.
- 31 17
-
2015-04-17 15:06
raczej pitolisz (5)
Południe to olbrzymi obszar.
- 17 22
-
2015-04-17 15:09
4 piętrowe bloki porozrzucane jak obornik po polu (4)
porównaj liczbę mieszkańców i obszar Południa z Wrzeszczem czy Zaspą
- 28 14
-
2015-04-17 19:01
Południe - 70 tys ludzi, faktycznie kilka bloków.... (3)
- 25 7
-
2015-04-17 19:54
Wrzeszcz tyle samo a powierzchnia 5 razy mniejsza (1)
- 20 3
-
2015-04-18 10:57
To się ciesz
- 2 0
-
2015-04-18 07:57
Na obszarze zaznaczonym na rysunku mieszka 95 tys.
I to są dane z 2013 roku, obecnie sporo więcej.
- 4 5
-
2015-04-17 16:38
No tak ale mam tam postawić sobie karton?
- 1 1
-
2015-09-25 09:56
Na Południu powstaje kilkadziesiąt bloków rocznie.
Zdjęcia z satelitarne z google są już dawno nieaktualne
- 0 0
-
2015-04-17 20:16
Ładnie napisałeś. I kulturalnie.
Dobrze,że przyjechaliście z Olsztyna,Grajewa,Działdowa. Dobrze,że kupujecie tu mieszkania,pracujecie,kupujecie w sklepach. Nasze dzieci wyjechały wiele lat temu do lepszego świata i to miasto zaczęło umierać. Potrzeba nam świeżej,pracowitej krwi. Powodzenia !!! Nie przejmujcie się pyskowaniem parweniuszy,którzy tu przyszli pięć lat przed Wami.
- 23 3
-
2015-04-18 13:00
(2)
Nie są meldowani , bardzo dużo osób płaci podatki poza Gdańskiem .
- 2 2
-
2015-04-18 14:15
(1)
Badzo dużo płaci też w Gdańsku, bo podatki dochodowe wynoszą wszędzie tyle samo, a nawet "słoikom" nie chce się jeździć potem z każdą sprawą i wyjaśnieniami do Pierwszego i Jedynego Urzędu Skarbowego w Pierdziszewie. A meldunek nie ma z tym nic wspólnego, tylko zgłoszenie ZAP-3 do US. Zatem można mieć obce blachy, a płacić uczciwie podatek na Gdańsk.
- 9 1
-
2015-04-21 07:57
Mnie niestety życie zmusiło parę lat temu do zamieszkania w Gdańsku. Mam nadzieję że w ciągu 2-3 lat uda mi się stąd jednak wynieść z powrotem do Gdyni. Nie przemeldowałem się, nie będę wspierać Budynia. Podatki oddaję Mojemu Miastu.
- 0 4
-
2015-04-17 20:13
autochton wcale nie muszą być zameldowani w Gd. wystarczy przenieść się do urzędu skarbowego w Gd. i płacą tu podatki.
- 4 2
-
2015-04-17 14:02
Kowale to nie Gdańsk więc nie są to ani podatnicy ani wyborcy dla Gdańska. (8)
Najtańsza opcja na udrożnienie Świętokrzyskiej to budowa świateł na granicy Gdańska i Kolbud wtedy GDA nie zablokują dróg gdańszczanom mieszkającym przy Świętokrzyskiej.
- 44 14
-
2015-04-17 14:05
(3)
Przytekściłeś, jak łysy kulą na końcu warkocza o betonowy płot. Po pierwsze, piszę o Łostowicach (i Zakoniczynie), gdzie mieszkają gdańscy wyborcy,a nie o Kowalach. A po drugie,jakbyś tam był ostatnio,to wiedział byś,że świateł na granicy Gdańska i Kowal jest w bród.
- 19 12
-
2015-04-17 14:21
To trzeba ustawić jeszcze takie co będą trwały 5 min
Tak by gdańszczanie mieli pierwszeństwo a nie mieszkańcy sąsiednich miejscowości. Wyprowadzili się i nie płacą podatków w Gdańsku to mogą postać w korkach.
- 23 13
-
2015-04-18 08:03
A skąd ma wiedziec jak wczoraj przyjechał z warmińsko-mazurskiego? (1)
- 3 3
-
2015-04-29 10:48
A co masz do warmińsko-mazurskiego...czy ktoś Ci tam ojca albo matkę zakatował. Ludzie od zawsze wędrowali z jednego końca Polski do drugiego ale to nie jest powód do tego, żeby kogoś obrażać. I żeby nie było, jestem mieszkanką Gdańska i tu płacę podatki i co dzień stoję w korkach na Południu, ale nikogo nie obrażam...
- 0 1
-
2015-04-17 14:50
(1)
pamiętam jak wojsko"szlifowało bruk" chodząc na poligon w Lublewie, i to był jedyny korek na Małomiejskiej na obecnej drodze 221. Pięknie się wyprzedzało idącą kolumnę żołnierzy
- 8 1
-
2015-04-17 21:40
Także pamietam... Maszerowali z koszar na Łąkowej i szli przez Biskupią
na poligon. Stary Chełm kończył się na rondzie a na nim pijalnia piwa Koliber... Za nią pola jak okiem siegnąć... i terkot niewidzalnego CKMu... Tak wyglądał obecny Chełm...
- 5 1
-
2015-04-17 23:26
Co tak skromnie, proponuję zasieki i esesmanów na rogatkach, jak 70 lat temu...
...gdy większość przodków dzisiejszych "rdzennych gdańszczan" pasała gęsi gdzieś pod Wilnem i Stanisławowem.
- 4 3
-
2015-04-22 21:38
Kowale jest to też dzielnica Gdańska (mała bo mała, ale dzielnica), a jak nie dowierzasz, zapraszam na wikipedie :)
- 0 2
-
2015-04-17 14:04
no właśnie kiedy Kolbudy wyłożą w końcu kasę na drogę do Gdańska bo na świętokrzyskiej korki nawet o 19!!!
- 40 1
-
2015-04-17 14:12
(1)
chlopcze korkow nie widziales. To sa male ziemniaczki.
- 19 4
-
2015-04-17 14:16
To prawda, w wielu miejscach bywało gorzej. Tym niemniej, na przestrzeni lat ruch bardzo się tam zwiększył.
- 8 1
-
2015-04-17 14:13
Mieszkam w Kowalach i z dojazdem jest coraz gorzej. Możecie sobie udawać,że Kowale leżą 40km od Gdańska (9)
...,ale co to zmieni. Wszystkie okoliczne wzgórza zostaną zabudowane w przeciągu najbliższych 15 lat i co wtedy? Do Obwodnicy prowadzi jeden (!) pas.
- 26 25
-
2015-04-17 14:26
(8)
Wtedy będziecie stać w Korkach jeszcze dłużej. Zrobi się 5 min światła i będziecie czekać na wjazd do Gdańska. Pierwszeństwo musi być dla Gdańszczan bo to oni płacą na te drogi, które wy korkujecie
Najpierw inwestycje dla gdańszczan a później dla mieszkańców sąsiednich miejscowości- 46 14
-
2015-04-17 14:38
Tramwaje zrób też tylko dla Gdańszczan nazisto w mordę kopany
- 14 42
-
2015-04-17 14:45
(1)
A czy "gdańszczanie" z południa do obwodnicy dostają się drogą powietrzną? czy też jednka korkują świętokrzyską również na odcinku w Kowalach?!
- 15 17
-
2015-04-18 21:03
świętokrzyska
kończy się wraz z Gdańskiem, w Kowalach jest Starowiejska
- 4 2
-
2015-04-17 14:55
weekend za pasem (4)
a na weekend za miasto szanowny Pan jedzie gdzie? Może na wieś korkować gminne drogi?
- 14 11
-
2015-04-17 15:12
na wieś to wy wracacie (2)
ja chodzę do teatru, na plażę i po knajpach
- 16 10
-
2015-04-17 16:38
mam nadzieję, że spcerujesz tylko do Jelitkowa i nie wydeptujesz piasku sopockiego.
- 9 7
-
2015-04-18 07:59
aaa, czyli gnojek
bez rodziny i pewnie na utrzymaniu mamusi
- 4 4
-
2015-04-17 16:38
Idę spacerkiem nad morze lub jak dalej to lecę samolotem omijając Żukowo!!!! Po co tam jechać nad prywatne i zatłoczone jeziora pełne bachorow?
- 10 5
-
2015-04-17 14:23
Dlaczego nowa swietokrzyska idzie tylko do kowal zamiast do obwodnicy? (4)
Mozna to zrobic w porozumieniu z Kowalami
- 13 13
-
2015-04-17 14:28
Najpierw musi być wola z ich strony na dorzucenie się do tej inwestycji
Gdańsk nie będzie sam za to płacić
- 32 1
-
2015-04-17 14:30
w porozumieniu z Kowalami ? Kowale to gmina Kolbudy więc zapytaj wójta czy ma pieniądze (1)
na pociągnięcie tej drogi dalej. Odpowiedź będzie znana.
- 26 1
-
2015-04-17 16:23
Guzik tam wiesz, to droga wojewódzka, zatem sam sobie wykombinuj,kto da pieniądze.
- 4 5
-
2015-04-17 16:11
mi to styka, ja płace podatki w gdansku wiec do kowal to nie ma po co jechac
- 11 3
-
2015-04-17 14:52
i co dalej? (1)
dojedziesz do Kowal a tam staniesz w korku. bo kowale to już osobna gmina, która we własnym zakresie musiałaby dobudować szeroki odcinek od granic Gdańska do węzła Kowale
- 15 3
-
2015-04-17 17:49
Nie "we własnym zakresie", bo to była,jest i pozostanie droga wojewódzka.
- 2 4
-
2015-04-17 15:18
idą wybory to trzba mydlić ludziom oczka !
Już zaczęli kombinowanie i rozdawanie kiełbasy wyborczej !
- 5 7
-
2015-04-17 15:41
ty sie niepodpisuje bo z prowincji jestes!
- 0 3
-
2015-04-29 15:09
Nowa Swiętokrzyska
Jak do tej pory odwołano przetarg i wymyślono Nową Politechniczną....Ciekawe dlaczego....
- 0 0
-
2015-04-17 13:33
(36)
Wreszcie coś się dzieje w tym kierunku!
- 45 16
-
2015-04-17 13:34
(12)
Gdańsk przez ostatnie lata bardzo dobrze rozbudowuje drogi, w Gdyni zastój.
- 38 9
-
2015-04-17 13:36
(9)
a jakiś przykład?
- 4 14
-
2015-04-17 13:38
(7)
Trasa Słowackiego, tunel pod Martwą Wisłą, rozbudowa węzła Karczemki i Armii Krajowej, budowa południowej obwodnicy Gdańska i drogi, które są wymienione w tym artykule.
- 20 6
-
2015-04-17 13:46
(4)
Daj spokój, Słowackiego, ta trasa została powinna być zrobiona co najmniej 15 lat temu... w Gdyni poważne inwestycje infrastrukturalne (trasa Kwiatkowskiego, węzeł wzgórze czy odcinek leśny do Chwarzna) już się zakończyły (został remont trasy przez Witomino) i w Gdańsku będzie podobnie za 3-5 lat.
- 3 28
-
2015-04-17 13:48
(3)
hehe w Gdyni estakada też powinna być zrobiona co najmniej 20 lat temu.
Poszerzenie Hutniczej albo tunel pod torami w niepotrzebne?- 19 1
-
2015-04-17 13:52
W Gdyni nic nie potrzeba, mieszkańcy są zadowoleni :D
- 24 1
-
2015-04-17 14:54
(1)
A potrzebne??
- 1 6
-
2015-04-17 14:59
Żeby rozładować korki tak
- 6 1
-
2015-04-17 13:49
No i nadal nie napisałeś, że w Gdynie tylko lotnisko nieudane (1)
- 3 4
-
2015-04-17 13:54
Fajna jest droga dojazdowa do lotniska w Gdyni - dziurawa i zakorkowana ul. Kwiatkowskiego, dobrze że to nie wypaliło, bo najpierw trzeba pomyśleć o dojeździe, a potem budować osiedla i lotniska.
- 12 1
-
2015-04-17 13:39
No właśnie nie ma przykładów...
- 4 5
-
2015-04-17 13:37
a podobno ostatnio w małopolsce cygana pobili (1)
- 6 7
-
2015-04-17 20:29
w oryginale
to w Ameryce i murzynow ;)
- 0 0
-
2015-04-17 13:36
(22)
Jezeli mają być dobre dojazdy od obwodnicy do centrum to nieuniknione jest rozbudowanie ul. Spacerowej do dwóch pasów.
- 6 18
-
2015-04-17 13:39
(21)
Na Spacerowej problemem nie jest ilość pasów,tylko wąskie gardła na jej końcach.
- 22 8
-
2015-04-17 13:55
(7)
Mi się wydaje, że zawalidrogi, które jadą 30 km/h i tamują ruch.
- 10 10
-
2015-04-17 14:00
(6)
Masz rację.
Wydaje ci się.
To jakieś wyścigi do świateł na końcu?
Jak pojedziesz dwa razy szybciej,to po prostu dwa razy dłużej poczekasz.- 18 4
-
2015-04-17 14:04
(5)
Ten kto ma czas i dojedzie wolniej poczeka dłużej, a ten kto dojedzie przed nim szybciej krócej proste.
- 5 4
-
2015-04-17 14:08
(4)
Taaak, jak ja uwielbiam doganiać takich strusiów-pędziwiatrów na najbliższym skrzyżowaniu...
- 10 3
-
2015-04-17 14:12
(3)
Jakoś jak tam jadę w nocy, to nikt mnie potem na skrzyżownniu nie dogania.
- 4 1
-
2015-04-17 14:17
(2)
W nocy jedziesz 30 km/h?
- 2 3
-
2015-04-17 14:20
(1)
Są tacy co jeżdzą
- 3 0
-
2015-04-17 14:22
Nie wiem,co na to odpowiedzieć. W końcu są i tacy,co się do amorów przebierają za zwierzątka. Jednak jest ich niewielu.
- 3 0
-
2015-04-17 15:38
W Gdańsku głównym problemem jest nadmiar samochodów (12)
i przyjęcie założenia, że rozbudowa dróg jest głównym lub jedynym sposobem rozładowywania korków, gdy tymczasem nigdzie na świecie to się nie sprawdziło: walka z korkami przez poszerzanie ulic to jak walka z otyłością i nadwagą przez popuszczanie pasa. Całe szczęście, że w Gdańsku buduje się linie tramwajowe, PKM oraz sieć dróg dla rowerów, która ciągle daleka jest od kompletności.
- 12 11
-
2015-04-17 15:49
(8)
Wczoraj moją mamę potrącił rowerzysta na przejściu dla pieszych na ścieżce rowerowej we Wrzeszczu, rowerzysta podniósł rower i pojechał dalej, mama ma złamane żebra. Rowerzyści pędzą na rowerach i myślą że wszystko im wolno.
- 22 2
-
2015-04-17 18:33
a mama się rozgląda, jak przechodzi? (5)
Niestety ale nieraz mi ktoś wlazł prosto pod koła. Oczywiście bez rozejrzenia się, zatrzymania, jakiejkolwiek sygnalizacji zamiarów. W odległości takiej, że do zera wyhamować nie miałem szans. Nazwij mnie tym złym, ale rozglądam się. Zwalniam i tak na dojazdach do przejść przez ścieżki - ale co mi to da, jeśli ktoś wchodzi bez zastanowienia? Pod samochód, motor, tramwaj - też się wchodzi? Jest na to taki paragraf - wtargnięcie pod nadjeżdżający pojazd.
- 4 7
-
2015-04-17 19:01
(1)
A czy przed przejściem dla pieszych kierujący pojazdem nie powinien zachować szczególnej ostrożności?
- 9 1
-
2015-04-17 22:14
zachowanie ostrożności to jedno
zabranie czasu na reakcję - to drugie. Szczególna ostrożność - oczy dookoła głowy i ręce gotowe zacisnąć hamulec. Jazda 5km/h nie jest szczególną ostrożnością.
- 3 3
-
2015-04-17 20:40
cyklo-de-bile juz wylegli (2)
A sciezki we Wrzeszczu sa wyjatkowo niebezpieczne. W wielu miejscach krzyzuja sie z trasami pieszych, duzy ruch i oczywisty w srodmiesciu lekki chaos poruszania sie uzytkownikow.
To wymaga SZCZEGOLNEJ UWAGI cyklistow.
Tymczasem obserwuje dziki ped obcislogacich na sciezkach, w stylu: Z DROGI SLEDZIE PAN ROWERZYSTA JEDZIE.
Zupelny brak szacunku dla pieszych i niezrozumienie starszych osob, ktoremaja naturalne ograniczenia w uwadze, poruszaniu sie, sprawnosci, widzeniu.....- 7 3
-
2015-04-17 22:19
uważać możemy (1)
ale czy musicie wskakiwać pod rowery? Gdy sam idę piechotą rozglądam się przy każdym przejściu przez ścieżkę. Myślisz, że jadący 30km/h (to jest rozsądna prędkość na ścieżkach) rowerzysta ma szansę wyhamować, gdy wejdziesz pięć metrów przed nim, bo nagle przypomniałeś sobie o konieczności przejścia na drugą stronę? Gdy widzę grupę ludzi stojących przez przejściem - przepuszczę ich bez wahania. Gdy mi jednak ktoś wbiegnie pod koła a nie będę miał gdzie uciec - będę minimalizował własne obrażenia.
- 2 3
-
2015-04-18 13:19
ok, wobec takiego poparcia dla ostrożnej jazdy - od dzisiaj przestaję uważać
kto mi wejdzie pod koła - szukajcie mu miejsca na Łostowicach.
- 2 1
-
2015-04-17 19:23
(1)
Rowerzyści zachowują się tak samo jak kierowcy samochodów. Wywodzą się z tego samego społeczeństwa 😊
- 6 1
-
2015-04-19 02:12
nie tak samo
przez to piesi się rozbestwili. Pod auto nie wejdą, bo może zabić (chociaż ostatnio było głośno o grupie Cyg... śniadych chłopaków rzucających się pod samochody, żeby wyciągnąć odszkodowania). Pod rower wskoczą - bo może zahamuje. Z rozsądnej prędkości 30km/h hamuje się dwie sekundy - można szybciej, ale z przelotem przez kierownicę i trafieniem pieszego najpierw sobą - a potem - dolatującym do nas rowerem. Ale przecież przez ścieżki można przechodzić bez rozejrzenia się, bo po nich nic nie jeździ.
- 2 1
-
2015-04-17 15:50
Głupie porównanie.
- 4 1
-
2015-04-17 15:58
(1)
Idąc tym tropem, powinno się zakazać sprzedawania aut, bo to jest przyczyną korków.
- 6 3
-
2015-04-17 17:59
Pomijając oczywistą durnowatość tego pomysłu... A nie jest?
- 5 0
-
2015-04-17 13:35
(1)
To brawo, tylko po co 'znamy' w tytule artykułu, artykułem informujemy, a nie nim się chwalimy!
Widząc korki w okolicach szadółek mam wrażenie, że nigdy tam nie było założeń transportowych, więc cieszę się, że te są chociaż teraz.- 20 9
-
2015-04-17 13:48
*a się nim nie chwalimy (miało być :)
- 1 0
-
2015-04-17 13:35
Przeparszam, ale to zdjęcie jest mylące. Przecież ulica po lewej stronie to Łódzka.
- 24 8
-
2015-04-17 13:36
(3)
Najpierw developerzy zabudowali wszystkie bagna i łąki nie budując dróg, a teraz jest problem.
- 77 17
-
2015-04-17 16:59
(1)
Deweloperzy budują osiedlowe uliczki, budowa dróg między osiedlami to zadanie miasta
- 15 2
-
2015-04-17 20:18
to jest droga wojewódzka
- 1 1
-
2015-04-17 17:37
co wazne tanio zbudowali
a teraz wszyscy sie zrzuca, aby zbudowac tam drogi. Dodatkowo po zbudowaniu tych drog nalezy zdegradowac jeszcze bardziej srodmiescie, bo co da budowa drogi na polufniu jak trafi w zakorkowe drogi w centrum.
Zbuduja. Wtedy ludzie przeprowadza sie jeszcze dalej "bo przeciez nie da sie tu zyc - taki halas i korki pod oknem".
Prosta recepta na zabicie miasta, jako zbioru kilku punktow, do ktorych jeszcze warto jechac (koniecznie samochodem, bo nie ma innej opcji) i wielu autostrad / estakad.
Wielka szkoda.- 5 3
-
2015-04-17 13:37
Wspaniale!!! A na przyszłość - najpierw drogi, potem deweloperka. (8)
- 85 13
-
2015-04-17 13:53
(2)
To by się nigdy nie udało, potrzeba mieszkań jest widocznie za duża żeby miasto dało rade do każdego osiedla zrobić extra dojazd
- 17 2
-
2015-04-17 15:03
(1)
developer powinien zrobić, a nie miasto.
No chyba że miasto kupi łąkę, odrolni, zrobi drogę, uzbroi - i zarobi na tym (czego szczerze miastom życzę, bo będzie można obniżyć podatki)- 10 1
-
2015-04-17 16:12
co developer musi? Czlowieku mam ziemie, mam firme budowlana, buduje zgodnie z przepisami
place podatki, robie infrastrukture zgodna z przepisami prawa. nie mam zamiaru budowac drogi w to czy inne miejsce. jezeli developerzy maja nie budowac to kto daje pozowolenia, kto zmienia grunty rolne na budowlane?
- 7 5
-
2015-04-17 13:55
czyli drogi przez pola? (3)
a komuś zabronić budować? na jakiej podstawie?
- 11 3
-
2015-04-17 14:39
(2)
na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Słyszałeś kiedyś o czymś takim?
- 9 4
-
2015-04-17 14:54
słyszałem że on określa warunki zabudowy (1)
a nie nakazuje deweloperowi najpierw zbudować sieć dróg, a potem domy
- 5 5
-
2015-04-17 15:28
czyli jednak nie słyszałeś i nie wiesz jaką pełni rolę, a raczej jaką mógłby w mieście planowanym z głową.
- 6 5
-
2015-04-17 14:25
mylisz się, chodniki i drogi powinno śię kłaść tam gdzie ludzie wydepczą
- 4 2
-
2015-04-17 13:39
Nie budowac nowych drog tylko spryatac Miasto Gdansk (2)
Gdansk Miastem Brudu i Smieci
- 25 48
-
2015-04-17 13:54
Jak Gdańsk jest wg ciebie miastem brudu i śmieci to co dopiero powiedzieć o Gdyni (1)
- 15 7
-
2015-04-17 14:08
W gdyni śmierdzi więc im odbija
- 11 2
-
2015-04-17 13:41
Nowa Politechniczna bez Nowej Bulońskiej Północnej nie rozwiązuje prawie żadnego problemu komunikacyjnego Południa (no, może oprócz korków na Sobieskiego, ale co Kartuską/W-Z/Łostowicką?), dopiero ich połączenie ma sens. Jednocześnie Nowa Bulońska Północna sama w sobie już przyspieszy ruch i uważam, ze to ona powinna być 1wsza.
Nowa Politechniczna stała się teraz "medialna" stąd chyba jej wyniesienie na 1 miejsce.- 38 13
-
2015-04-17 13:42
(11)
Sorry, ale kogo obchodzi jakieś tam Południe? ;-)
- 60 131
-
2015-04-17 13:48
(3)
to jedno z takich miejsc gdzie nie ma dylematu czy się wychodzi "na pole" czy "na dwór"..
- 31 15
-
2015-04-17 14:06
(1)
Na Żabiance też się kiedyś pasły krowy i też na tą Żabiankę przybyłeś skądś!!!!!!!
- 35 8
-
2015-04-17 14:10
Na Żabiance pasły się żaby. Krowy pasły się na Karwinach. ;)
- 36 2
-
2015-04-17 19:39
nie ma\dylematu....bo wychodzi sie na pole:)
- 3 3
-
2015-04-17 14:42
Mnie
- 16 3
-
2015-04-17 19:17
Zaszył się w starych komunistycznych blokach i się mądrzy? ;-)
- 13 6
-
2015-04-17 19:23
żabianka ,,,
kto płaci najwięcej podatków do miasta ten powinien dostawać 80% swoich wpływów żaby daleko w tyle
- 5 4
-
2015-04-18 10:08
JAKAŚ ŻABIANKA
A kogo obchodzi syfiasta Żabianka pełna meneli jak nie masz pojęcia o sytuacji dróg to się nie wypowiadaj
- 13 4
-
2015-04-18 12:44
South (1)
Jak widać po komentarzach oraz opiniach kolego z Żabianki delikatnie mówiąc g...wno masz do gadania :D To właśnie dzięki Twojej wypowiedzi okazało się, że Twoje, sorry twoje czasy już minęły. Idź lepiej posprzątaj pod swoim blokiem, bo śmierdzi od tego syfu u nas, a nie są to szadółki :P
- 4 5
-
2015-04-19 12:21
Lecz się kolego South ;-).. nie wiesz, o czym mówisz więc lepiej zamilcz...
- 1 1
-
2015-04-22 21:34
Ludzi mieszkających na południu?
Nie myśl tylko o sobie :))- 0 1
-
2015-04-17 13:44
Estakada WZ (3)
Nie rozumiem dlaczego nie uznajemy za priorytet estakady nawet wyjazdowej nad Łostowicka na trasie WZ? Przecież wąskim gardłem jest przejazd Łostowicka w kierunku dzielnic południa.
- 72 14
-
2015-04-17 14:14
(1)
Widać,żeś młody, nie pamiętasz czasów,gdy jednojezdniowa Łostowicka była wąskim gardłem.
- 20 5
-
2015-04-17 16:42
jak armi krajowej konczyla sie na lostowickiej, jeszcze nie bylo tylu blokow dookola a jaki koszmar sie tam odbywal
- 8 0
-
2015-04-18 14:21
Obywatel
Poszła w zapomnienie, a miał tam być ogromny węzeł.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.